Трима журналисти от Си Ен Ен напуснаха заради публикацията на грешна информация за Тръмп

Трима журналисти от Си Ен Ен напуснаха заради публикацията на грешна информация за Тръмп

© Reuters



Трима журналисти от новинарския екип на Си Ен Ен подадоха оставки, след скандал около публикация за среща между човек от екипа на Доналд Тръмп и шеф на руски инвестиционен фонд, състояла се 4 дни преди встъпването в длъжност на Тръмп за президент на САЩ през януари т.г., предадоха агенциите "Асошиейтед прес" и "Ройтерс".


Материалът на автора Томас Франк бе пуснат само на сайта на Си Ен Ен в миналата седмица и няколко часа по-късно бе изтеглен, без да стигне до телевизионния екран. Бяха изтрити и всички линкове към него.


Сваляйки публикацията, от екипа на Си Ен Ен отбелязаха, че вътрешно редакционно разследване е установило, че не са били спазени редакционни изисквания. Не е бил по съответния начин проверен източникът на информацията, въз основа на която е подготвена публикацията. Редакцията веднага се извини на засегнатия бизнесмен Антъни Скарамучи - човека от преходния екип на Тръмп, за когото се твърди, че се е срещнал с руския бизнесмен.




Засегнатият Скарамучи писа в "Туитър", че Си Ен Ен е постъпила правилно и прие извинението. "Всеки допуска грешки. Трябва да вървим напред", отбеляза той.


Освен Франк със Си Ен Ен трябва да се разделят още Ерик Лихтблау - заместник-управляващ редактор на вашингтонското бюро на телевизионния канал, и Лекс Харис - шеф на отдела за журналистически разследвания.



В свалената статия с позоваване на неназован източник се твърдеше, че на 16 януари 2017 г. на Световния икономически форум в Давос Скарамучи се е срещнал с шефа на Руския фонд за преки инвестиции Кирил Дмитриев.


По-нататък се казва, че комисията за разузнаването в Сената е започнала разследване, за да изясни дали човекът на Тръмп е давал на руснака надежди за скорошно смекчаване на санкциите срещу Москва. Това би могло да има влияние върху решенията на фонда как да инвестира.


Според АП не става съвсем ясно какво точно в публикацията не е било коректно и дали Си Ен Ен ще продължи да работи по темата. Скандалът, отбелязва агенцията, е твърде неприятен за телевизия Си Ен Ен, която Тръмп често нарича "източник на фалшиви новини" и дори отказа на отговаря на въпроси на нейни репортери при пресконференциите си.


Президентът Доналд Тръмп използва повода, за да критикува телевизията в "Туитър". "Охо, на Си Ен Ен ѝ се наложи да изтегли материал за Русия и да уволни трима служители. Ами останалите им лъжливи истории? ФАЛШИВИ НОВИНИ!", написа той.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK