Хамбург - градът на Г-20, който търговията нареди сред най-богатите в света

Хамбург - градът на Г-20, който търговията нареди сред най-богатите в света

© Associated Press



Когато лидерите на 20-те водещи икономики (Г-20) пристигнат в Хамбург за годишна среща на върха на 7 и 8 юли, те ще заварят оживен пристанищен град, който е символ на ангажимента на Германия към свободната търговия и отвореността й към света.


Действително търговията превърна Хамбург в един от най-богатите градове в света. Историята на неговото пристанище датира от 12-и век. Антитърговската позиция "Америка преди всичко" на президента на САЩ Доналд Тръмп също е гаранция, че темата ще бъде ключова в дневния ред на юлската среща на високо равнище на Г-20 - групата на водещите промишлено развити и нововъзникващи икономики. Към 160 000 души са пряко зависими от града като търговски център.


Пристанището е и основен работодател в Хамбург и представлява нетна добавена стойност от около 22 милиарда евро за цялата германска икономика. Втора по големина метрополия след Берлин, с население от около 1.86 милиона души, Хамбург освен това е основен възел за процъфтяващия в Европа бизнес с круизни пътешестия и се гордее с репутацията си на най-британския град в страната. За да се подчертае усещането за портата на




Германия към света, Хамбург е също най-голямото европейско пристанище за бързо разрастващата се търговия на Китай с Европа, а сега е и водещ търговски партньор в товарния трафик. За членовете на нарастващата глобална бизнес и търговска общност на Китай в Хамбург


градът вече е известен като Ханбао -


китайска крепост. В Хамбург обаче се подвизават и няколко радикални крайнолеви и анархистки групи, които вероятно ще съдействат за организиране на протестите, очаквани по време на срещата на ръководителите от Г-20. Неотдавна наяве излезе и друга страна на Хамбург - северният пристанищен град се оформя като едно от новите популярни места за посещение в Европа благодарение на откриването тази година на нов концертен, развлекателен и жилищен център "Елбфилхармони" (на р. Елба - бел. прев.).


Активисти на "Оксфам" протестират, преди световните лидери да пристигнат за срещата на Г-20.

© Fabian Bimmer, Reuters

Активисти на "Оксфам" протестират, преди световните лидери да пристигнат за срещата на Г-20.


В програмата на лидерите на страните от Г-20 е предвидено да присъстват на концерт в "Елбфилхармони". Хамбургските градски власти се надяват също, че стоманено-стъклената конструкция за 789 милиона евро


ще стане новият символ на метрополията,


почти както е Айфеловата кула за Париж и Операта за Сидни. Наречена "Елфи" от местните медии, "Елбфилхармони" освен това надгражда архитектурните традиции на Хамбург. Те се простират от вековни имения, през барокови църкви и сгради в стил ар нуво и стигат до историческия "Шпайхерщат", най-големия комплекс от складове в света, който е световно културно наследство.


В допълнение, Хамбург приютява първата обществена опера в Германия, открита през 1678 година, както и общо 60 музея.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 363 Неутрално
  2. 2 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2540 Неутрално




    Звездата на Хамбург изгрява след окупацията на Холандия от испанците, богатите търговци и банкери бягат оттам към Хамбург и отчасти към Франкфурт.


  3. 3 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4922 Весело

    Накратко хубав град в Северна Германия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  4. 4 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    Заслужава си дса се посети ;)

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5399 Неутрално

    Прекрасен град с кофти време. Но през май и юни е прекрасно.
    Имах щастието да прекарам там няколко години. Спомням си, че през 2001 г бюджетът на Хамбург беше по-голям от този на България. А метрото беше на почти 100 години...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 478 Неутрално

    "Пристанището е и основен работодател в Хамбург и представлява нетна добавена стойност от около 22 милиарда евро за цялата германска икономика. "

    И пристанището е държавно.
    За разлика от частните пристанища в България които са на счетоводна загуба.

  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2540 Неутрално

    До коментар [#6] от "Panda":

    Не е баш държавно, а публично акционерно дружество, в което градът Хамбург държи 68% от акциите.

    First Eagle Investment Management държи 5% от акциите, а останалите 27% са фрийфлоут (държат се от широката публика).

    Акцията в момента струва около €20
    https://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/uebersicht.html?ID_NOTATION=19910295

    И плюе €0,60 годишен дивидент
    https://www.comdirect.de/inf/aktien/detail/analyse/jahresbilanz.html?ID_NOTATION=19910295

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11959 Неутрално

    Космополитен град, като всяко пристанище...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Ужасна статия - едно за глава, друго за крака. Явно редакторът е казал на автора "я виж там...напиши нещо".

  10. 10 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#9] от "georgi_ww":

    Верно ,обаче за да е по изчерпателан "статията" да бяха написали и за кв. Ст.Паули ,Астрид Киргхер и Биитълз....

  11. 11 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 294 Разстроено

    Хамбург е бил богат град, и сега богатите там са много богати!

    Но градът-провинция за да преживява получава пари от Швабия, Хесен и Бавария, изравнителни плащания. И безработните са около 12% при 3,5% за Швабия!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  12. 12 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 294 Разстроено

    До коментар [#6] от "Panda":Не е баш държавно, а публично акционерно дружество, в което градът Хамбург държи 68% от акциите.

    Акцията в момента струва около €20https

    И плюе €0,60 годишен дивидент
    —цитат от коментар 7 на Ф.Нинов


    Мижав дивидент!

    Хамбурското пристанище е на второ място в Европа след Ротердам. Но имат проблем с големите контейнеровози, понеже Хамбург е на 130км от Северно море! Искат да изкопаят още 2 метра в Елба, ама зелените правят спънки,

    Друго пристанище вчера прие 400 метров контейнеровоз, Фридрихсхафен. Той няма шанс да се добере до Хамбург.

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  13. 13 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    Ами това е Германия и Хамбург е един от символите на немската практичност и добросъвестна работа, която води и до добри икономически резултати.
    На някой не му харесва това положение - ами да си направи нещо по-добро, доколкото дал Господ морета и пристанища и не е забранено да направиш по-добра организация, логистика и да спечелиш доверието на маса фирми от целия свят.
    Но към момента, оказва се че Германия и Хамбург са сред положителните и успешни примери, макар и това да дразни привържениците на азиатските абсолюти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK