Франция иска до 2040г. да спре продажбата на дизелови и бензинови коли

Франция иска до 2040г. да спре продажбата на дизелови и бензинови коли

© Reuters



Франция си поставя цел да прекрати продажбата на автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2040г., както и да стане въглеродно неутрална 10 години по-късно, обяви новият министър на околната среда Никола Юло.


Страната опитва да се превърне в световен лидер при прилагането на ангажиментите, поети по Парижкото споразумение от 2015г., от което президентът Доналд Тръмп оттегля САЩ. Юло представи списък с мерки, обединени в 6 теми и 23 предложения за политики, но в него нямаше достатъчно конкретни елементи как точно ще бъдат постигнати целите.


Идеята за колите е амбициозна, защото в момента над 95% от закупените през последните 6 месеца автомобили в страната са с дизелови или бензинови двигатели. Електромобилите са едва 1.2% от пазара, а хибридните - 3.5%. Постигането на целта си е истинска революция, добави министърът, но според него френските производители имат решения и ще се заемат със задачата.




"Един от символичните актове в този план е, че Франция, която обеща да намали 4 пъти въглеродните си емисии до 2050г., сега реши да преследва целта до 2050г. да е въглеродно неутрална. Това ще ни принуди да направим необходимите инвестиции", заяви Юло.


Друга мярка за ограничаване и прекратяване употребата на изкопаеми горива е предложениято в плана да се прекрати издаването на разрешителни за проучване и добив, за което съответното законодателство да влезе в сила до края на годината.


До 2022г. ще спре производството на енергия от централи на въглища. Правителството държи на поетият от предишната администрация ангажимент до 2025г. да бъде съкратен от над 75% на 50% делът на ядрената енергетика


Франция ще ограничи и употребата на палмово масло в производството на биогорива, за да намали обезлесяването в онези райони на света, където се произвежда най-много от този продукт.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Те французите първо трябва да питат арабелите с които са се напълнили в 2040 г какво искат -камили или мулета....

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  2. 2 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Така се прави прогрес и преход към устойчиво развитие - с правилни политики! Браво на Никола Юло!

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  3. 3 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1005 Весело

    Как така, бе?! Главният прокурор на Франция да се сезира веднага и да започне разследване срещу Никола Юло за увреждане на интересите на Русия!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 596 Любопитно

    Страната опитва да се превърне в световен лидер при прилагането на ангажиментите, поети по Парижкото споразумение от 2015г., от което президентът Доналд Тръмп оттегля САЩ

    Ако приемем за секунда, че безкрайно компрометираните климатични модели на IPCC са верни то всичките тези френски мерки имат ще имат изражение в края на века едно понижение на температурите с около 0.0002С, и то в случай, че Китай и Индия през 2030 все пак започнат и те да си намалят емисиите.

  5. 5 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3285 Неутрално

    Франция влезе от социализма във фантастизма. До 2040 г има твърде малко време и най-вероятно нищо няма да се случи. Елмобилът ще си виси на хоризонта. Пък оня ден четах, че елмобилите хич даже не са безвредни. При призводството на акумулатори се отделяли вредности надвишаващи досегашните за автомобилите. Може да е вярно, може да не е, не съм специалист в тази област. Франсе-фърчилата обаче не са случайни. Франция няма много ресурси и иска да си успокои населението, някак си да го приспи. Ами да си спят, нас кво ни пука.

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    Тея както върви 2040 ще приличат на Африка. А в Африка не знам да се произвеждат коли, а още повече дето да отговарят на някакви евростандарти.

  7. 7 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Много искат !

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!!!
  8. 8 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    Франция влезе от социализма във фантастизма. До 2040 г има твърде малко време и най-вероятно нищо няма да се случи. Елмобилът ще си виси на хоризонта. Пък оня ден четах, че елмобилите хич даже не са безвредни. При призводството на акумулатори се отделяли вредности надвишаващи досегашните за автомобилите. Може да е вярно, може да не е, не съм специалист в тази област. Франсе-фърчилата обаче не са случайни. Франция няма много ресурси и иска да си успокои населението, някак си да го приспи. Ами да си спят, нас кво ни пука.
    —цитат от коментар 5 на Judjuk


    Онзи ден направих едни прости сметки. Оказа се, че ако всички автомобили в света изведнъж станат електрически, ще ни трябват точно още толкова електрически централи в световен мащаб. Т.е. - още един АЕЦ Козлодуй, още една ТЕЦ Марица-Изток 2, ТЕЦ Гълъбово, ТЕЦ 3 и т.н. ТЕЦ-ове, бълващи толкова вредни емисии за ден, колкото сегашните коли не бълват за месец.
    Електромобилите в близко бъдеще са по-голям мираж, отколкото сексът в къщата на Биг Брадър.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  9. 9 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    Първо, до 2040-та години не се знае каква ще бъде съдбата на Франция. Т.е. знае се, мнозинството от населението ще бъде с мюсюлмански и африкански произход. А тях с какво екологично съзнание ги виждате?
    Второ, Франция няма да изкара и десет години и французите ще видят какво катастрофално икономическо и социално решение са взели.
    Трето, икономически Франция ще бъде издухана от конкуренцията. Промишлеността ще избяга от слънчевата и вятърната енергия и вятърът ще духа само в главите на френските либерали. Хем скъпа енергия, хем режим на тока, защото слънцето и вятърът дават тока само кога има слънце и вятър. Пардон, слънчевите панели не дават ток когато е много топло,т.е. през летните горещини. Много хора не го знаят, но слънчевите панели спират да произвеждат ток в топлото време. Над 115 градуса по фаренхайт намалява произведеното електричество с почти два процента на всеки градус нагоре. В топлото време слънчевите панели се нагряват до 160 градуса по фаренхайт, което означава, че те напълно спират да произвеждат електричество. Това няма кой да ви го каже, защото нали трябва да ви излъжат.

  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Е наскоро имаше статия за Тесла и там ентусиастите предричаха, че още 2020 година всички ще караме Тесли - та защо така сега, тези будали французите чак до 2040 ли мислят да търкалят нафтовите печки?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK