В края на 2018г. България може да остане с под 7 млн. жители

В края на 2018г. България може да остане с под 7 млн. жители

© Георги Кожухаров



Ако населението на България продължава да намалява с темповете от последната година, то в края на 2018г. е възможно страната да има под 7 милиона жители.


Изводът се налага от данните на Евростат за основните демографски параметри в ЕС и няколко съседни държави през 2016г. Те са публикувани в понеделник по повод предстоящият на 11 юли Световен ден на населението.


Статистиката показва, че за изминалата година българите са намалели със 7.3-ма на 1000 души (промила) в сравнение с предхоната 2015г. Така 2016г. е започнала със 7 153 български граждани и е приключила със 7 102. Ако страната продължи да губи по над 50 000 души от населението си през тази и следващата година, тя ще влезе в 2019г. с по-малко от 7 млн. жители.




Преди дни председателят на Държавната агенция за българите в чужбина Петър Харалампиев изчисли пред Би Ти Ви, че извън пределите на България за постоянно или за около 5-6 месеца в годината живеят около 9 млн. българи.


Данните от Евростат сочат друго - България се нарежда сред 10-те държави от ЕС с намаляващо по естествен път население и с най-лошото съотношение между новородени (9.1‰) и починали (15.1‰).


Най-много са намалели литовците (-14‰), следвани от латвийците (-9.6‰) и хърватите (-8.7‰), а на пето място след българите се нареждат румънците (-6.2‰).


Таблица за съотношението на живите раждания и смъртните случаи в ЕС през 2016г. показва, че България е с най-лошите показатели.

Таблица за съотношението на живите раждания и смъртните случаи в ЕС през 2016г. показва, че България е с най-лошите показатели.


В други 18 държави от ЕС населението се е увеличило, като водещи по темпо са страни с относително малко жители: Люксембург (+19.8 ‰), Швеция (+14.5‰), Малта (+13.8‰) и Ирландия (+10.6‰). Германия остава най-многолюдната страна (82.8 млн. души, или 16.2% от всички в ЕС) и отчита увеличение на населението си със 7.6‰, но не заради естествени причини, а поради нетната имиграция.


Като цяло, жителите на ЕС са нараснали през миналата година с 1.5 милиона души, или +3.0‰. На 1 януари 2017г. в 28-те страни членки е имало 511.8 милиона жители, но отново данните показват, че смъртните случаи са били повече от ражданията и прирастът е заради имигранти.


Освен Германия сред страните със значителен дял от населението на ЕС са Франция (67 млн и 13.1%), Великобритания (65.8 млн и 12.9%), Италия (60.6 млн и 11.8%), Испания (46.5 млн и 9.1%) и Полша (38.0 млн и 7.4%). От останалите има 9 с дял между 4 и 1.5% от жителите на ЕС. България е под тази категория с 1.4%


Най-много бебета на глава от населението са се родили в Ирландия (13.5‰), а най-малко - в средиземноморските европейски държави като Италия (7.8‰), Португалия (8.4‰), Гърция (8.6‰), Испания (8.7‰).


Обща промяна на населението в ЕС през 2016г. на 1000 души (синята лента е средният показател за 28-те държави)

Обща промяна на населението в ЕС през 2016г. на 1000 души (синята лента е средният показател за 28-те държави)

Ключови думи към статията:

Коментари (179)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Здравейте,

    Има едно излишно "може" в заглавието, много ясно, че ще сме под 7 млн. в началото на 2019 г.

  2. 2 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    България СЕГА е около 5милиона

  3. 3 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    Включая над милион роми още турци и тн

  4. 4 Профил на qfk53486250
    qfk53486250
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Сериозно? Че ние одавна сме под 7 милиона

  5. 5 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4196 Разстроено

    "..............................Данните от Евростат сочат друго - България се нарежда сред 10-те държави от ЕС с намаляващо по естествен път население и с най-лошото съотношение между новородени (9.1‰) и починали (15.1‰)......................................"

    Истината за съжаление може да се определи с две думи - демографска катастрофа!

  6. 6 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    Даже и в момента, България е с население под 7 милиона души...! Само дето не е официално. Голяма част от българите, които от десет и повече години живеят някъде по света и никога няма да се върнат, все още имат адресна регистрация тук. Но, тъжната истина е, че от година на година населението се топи...!
    Естествено, всяко едно правителство което е управлявало в България последните години, няма никаква идея, какво да прави, за да обърне мрачната демографска тенденция...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  7. 7 Профил на stefan0996
    stefan0996
    Рейтинг: 221 Неутрално
  8. 8 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Две правителства на СДС и три на ГЕРБ изгониха българите от България.
    СДС и ГЕРБ – сестринските партии в ЕНП.

  9. 9 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2649 Любопитно

    Най-вероятно това вече е факт. Но, нека не се правят трагедии. Това са естествени процеси, факторите са много. Отворените граници са един от най-големите такива, както и относително високия дял на българския бейби-бум - много от които започват да ни напускат по естествен път. Късното формиране на семейства, малките жилища, липсата на адекватна политика за подкрепяне на раждаемоста, и тн.

    Крайно време е да се пуснат данъчни облекчения за хора с 2 + деца, като за всяко следващо се увеличават. За 3 деца и повече тотално освобождаване от данък доход.


    Днеска също излезна новина че има над 2000 ин-витро бебета за последните 2 години. Това е само началото - увеличават се средствата за тази процедура, и знаем че родителите на тези деца наистина искат да ги имат и ще се грижат за тях.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  10. 10 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1962 Весело
  11. 11 Профил на Lamento
    Lamento
    Рейтинг: 213 Разстроено

    Мда-а, към 2020 година ще си останат само Боко, Цвъки, Волен и Валери да се надлайват и пет циганина да им мятат гюбеци и да им размахват лозунги колко са велики!

    Комунизъм или смърт!......Каква е разликата?!?
  12. 12 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно
  13. 13 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 424 Неутрално

    И след 10 години кварталният фитнес ще изглежда така:

    https://www.youtube.com/watch?v=byOw4AYd7-8

  14. 14 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2649 Разстроено

    Да не забравяме и за ужаса на абортите - над 5 милиона бебета по време на комунистическия режим, от тогава насам още колко? Заслужава ли такъв народ да оцелее? Та ние не оценяваме живота...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  15. 15 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 756 Неутрално

    ЯЯЯ за какво има Евростат, НСИ - я тука колко класифицирани демографи има и всичко знаят !

  16. 16 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Не количеството, качеството трябва да ни притеснява.

  17. 17 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Две правителства на СДС и три на ГЕРБ изгониха българите от България.СДС и ГЕРБ – сестринските партии в ЕНП.
    —цитат от коментар 8 на Dоауnар


    А не е ли след 45 по-бедни години, 7 години сполука за България, монархокомунизма, 3-5-8 и нещасният крадльо Орешарски и въпреки управлението един мандат на Иван Костов с 3 опит на Слънцето-масажист от Банкя?

  18. 18 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    Само ПОЛОВИНАТА от учениците в началните класове са българчета според самите МОН

  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Е!
    За сметка на това пък автопаркът се е покачил със 130 000 автомобила за половин година.
    Скоро ще станем с по три коли на човек.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#18] от "stenli1":

    Дай линк.

  21. 21 Профил на Edvard Grieg
    Edvard Grieg
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Няма вече какво да се направи по въпроса. Имаше възможност до 2007- 2008, когато все още наброява ме над 7,5 мен, сега вече и най-оптимистичния сценарий е обвързан с намаляване на населението.

    Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.
  22. 22 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 308 Любопитно

    Уж изчезваме, пък панелките в Младост по над 1000 евро/кв., да не говорим за новото строителство над 1200 евро/кв.

  23. 23 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    До коментар [#15] от "bobbyperu":

    Всичките ми познати които от години са в чужбина и нямат намерение да се връщат са с адресна регистрация в България

  24. 24 Профил на koko6666
    koko6666
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Дания,Финландия,Норвегия.....какво е общото между тези три държави.Първо-:Най-богатите в ЕС и второ......всичките са с по 4-5 милиона и като гледам никоя от тях не се тръшка и прави трагедии.Имат качество в материала а не безпросветни маси.....

  25. 25 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 977 Неутрално

    като татко на две дечица, мога от първо лице да кажа, че отглеждаме децата си ВЪПРЕКИ държавата.

    за мангалите с шепи, за българите - няма детска градина, здравеопазването и образованието - шит.

    тва тукашното е някакъв мазохизъм просто.

  26. 26 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Да, има нужда от мерки за насърчаване на раждаемостта, но нека да не се лъжем, че проблемът е в доходите, защото всички развити държави имат катастрофално ниска раждаемост.

    Също така имаме нужда от бързо повишаване на производителността, за да компенсираме намаляването на работната сила, социалните плащания и добавки може да ги задраскате - тъкмо ще се стимулира един конкретен етнос да бачка или да се омита другаде.

    Проблемът е, че никое правителство не иска да си цапа ръцете с мерки, потенциално силно непопулярни, и всеки управлява на принципа "след нас потоп".

  27. 27 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 215 Неутрално

    Знеполски и "Америка за България" няма ли да направят обучително филмче как всъщност по соц-а само сме си мислили, че сме почти 9 млн. души, а то всъщност сме били 2-3 млн., но тоталитарната статистика и медии...

  28. 28 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 731 Неутрално

    Като добавим и това,че преобладаващата част от оставащите са тъпанари,положението става лошо.Ричард Ран му вика на това "смъртоносната спирала",а преобладаващата част от оставащите-зависимите.Съветва ни да се поучим от Швейцария,която има 23% ръст за последните 15 години,и то не че швейцарките раждат повече.

  29. 29 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#22] от "snower":

    изчезваме и се местим в Младост едновременно

    Birds of a feather flock together.
  30. 30 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    Основната причина за намаляване на населението е ликвидирането на българската икономика след 1989 година. Масовата безработица принуди 2 милиона българи да напуснат страната, а сред останалите раждаемостта рязко спадна, само сред циганите дори се увеличи, защото системата за социално подпомагане ги поощрява. Носи им сигурни доходи без да работят.

  31. 31 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 561 Любопитно

    Въпрос - около колко млн. ще се стабилизира населението на страната и кога?

  32. 32 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#27] от "Стоян":

    Всички живяли тогава знаеме, че не сме никога били 9 млн. по време на комунизма. И знаехме, че в последните години на социализма, абортите бяха повече от ражданията.
    Не сме се събудили на 10ти 89та и изведнъж решили, че идзведнъж ще станем такива каквито сме.

  33. 33 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dоауnар":

    правителствата на БКП ,в които влизат и тези дето се пребоядисаха в други цветове и се прекръстиха с други имена ,загробиха България ,а не е вярно ,че българите ще бъдем под 7 милиона нито през2020 нито през 2040 , просто младите са силно мобилни и работят ,а част от тях живеят и на запад , най точна информация за движението на хората има в масивите на НЗОК ,там излиза кой отива и кой се връща ,а освен това се вижда ,че записаните деца при лекарите в България са много повече от новородените ,просто има много родени извън България ,които статистиката не хваща и никой не ги брои ,но те съществуват в ЕСГРАОН с ЕГН и актове за раждане и има много голям обратен поток от деца и техните родители ,ко ито се връщат от запад и се реализират тук ,особено сега ,когато има нови производства и се търси работна ръка ,а и не навсякъде заплатите са ниски .

  34. 34 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Малко са свестните българки, които искат деца. 20-30% от жените в подходяща възраст са емигрирали. 10% са проститутки. 50% са златотърсачки и/или простакеси, които мразят деца и дори и да имат е насила и не ги обичат. 10-20% са свестните, които държат нивото общо-взето.

  35. 35 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    Уж изчезваме, пък панелките в Младост по над 1000 евро/кв., да не говорим за новото строителство над 1200 евро/кв.
    —цитат от коментар 22 на snower


    Това е защото в провинцията няма работа и всички се местят или в чужбина или в големите градове

  36. 36 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#27] от "Стоян":Всички живяли тогава знаеме, че не сме никога били 9 млн. по време на комунизма. И знаехме, че в последните години на социализма, абортите бяха повече от ражданията.Не сме се събудили на 10ти 89та и изведнъж решили, че идзведнъж ще станем такива каквито сме.
    —цитат от коментар 32 на milenmihailov


    Напротив. Точно за един ден стана. Събудихте се, скрихте по дюшека партийните билети и решихте да разграбите България. Да я продадете за скрап. Ето ти официалната статистика - http://data.worldbank.org/indicator/SP.POP.TOTL?locations=BG . По лошия соц непрекъснато увеличение на населението. След 1989 г. ПОГРОМ. Кое е лъжа, кое е неистина?

  37. 37 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7972 Любопитно

    Границата от 5 млн. души се очаква да бъде достигната през 2050 г.

    До 2100 г. живеещите в страната ще бъдат 3 млн. души…

    Това – при оптимистичните прогнози. Според други – до 2 100 година ще са останали 2 милиона БЪЛГАРИ…

    Проблемът вече не е в количеството българи. Проблемът е в качеството…

    Територията няма да остане празна. Вече я заселват…

    karabastun1@abv.bg
  38. 38 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#36] от "Стоян":

    Погромът го направиха комунистите, които разграбиха и фалираха държавата. СССР е едно икономическо джудже, което се разпада под собствената си накадърност, всичките му "индустрии" харчещи повече отколкото произвеждат, но стъкмистиката няма как да удържи вечно.

    А намаляването на раждаемостта е типично за всички извън Африка и Близкия Изток. То ипри тях намалява, само дето вместо 6 деца имат по 4.

  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Уж изчезваме, пък панелките в Младост по над 1000 евро/кв., да не говорим за новото строителство над 1200 евро/кв.
    —цитат от коментар 22 на snower


    Парите се обезценяват.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    Това е защото в провинцията няма работа...
    —цитат от коментар 35 на stenli1


    Има работа ама не искат да я работят.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  41. 41 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    Заселват България с АРАБИ и Тарамбуки и Турци и ромите се плодят на НАШ ГРЪБ

  42. 42 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#41] от "stenli1":

    Още чакам линк, виждам не си ентусиазиран да подкрепиш поста си с първоизточник.

  43. 43 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Мариана Коцева от НСИ умишлено докара населението над 7 милиона при предишното преброяване на населението през 2010 г., за да отчетем по-голямо население, за да имаме по-голямо тегло при гласуванията в ЕС. А всъщност още тогава населението си беше малко под 7 милиона.

  44. 44 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Четох го миналата година в Новини бг Опитвам се да намеря линка

  45. 45 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#36] от "Стоян":

    Аз партиен билет никога не съм имал и няма да имам (за която и партия да става дума ). За вас не знам, ама предполагам, че вашия още си го държите в джоба. И в тая връзка прочетете пак доклада на др. Петър Младенов (първият президент на българия) за пленума от онази паметна година.

  46. 46 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 215 Неутрално

    До коментар [#36] от "Стоян":Погромът го направиха комунистите, които разграбиха и фалираха държавата. СССР е едно икономическо джудже, което се разпада под собствената си накадърност, всичките му "индустрии" харчещи повече отколкото произвеждат, но стъкмистиката няма как да удържи вечно.А намаляването на раждаемостта е типично за всички извън Африка и Близкия Изток. То ипри тях намалява, само дето вместо 6 деца имат по 4.
    —цитат от коментар 38 на nemeria


    Комунистите нали грабиха и клаха 45 години. Как тогава през тези 45 години ПОСТОЯННО се увеличаваше населението, а СЛЕД ТЯХ точно обратното. Нали искахте да сме като Естония. Спокойно, баш като нея изчезваме. Добре, че не сме като Африканските държави САЩ или не дай боже Русия, където населението се УВЕЛИЧАВА.

  47. 47 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 215 Неутрално

    Има работа ама не искат да я работят.
    —цитат от коментар 40 на Храбър
    Нямате срам. Идея си нямате какво е извън София, Пловдив, Варна и Бургас.

  48. 48 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    До коментар [#41] от "stenli1":Още чакам линк, виждам не си ентусиазиран да подкрепиш поста си с първоизточник.
    —цитат от коментар 42 на nemeria


    Дори немаш нужда от линк Достатъчно е да питаш някоя българка която е раждала скоро дори в най реномираните родилни домове в София и тя да ти каже какво е съотношението

  49. 49 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Нормално е, когато политиците и държавната машина толерират само един етнос и стимулират неговата раждаемост, останалите да емигрират, да правят по 1, или нито едно дете. Тук трябва целенасочена демографска и икономическа политика, иначе след 20 години "стабилността" ще ни е.е мамата.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  50. 50 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    [quote#47:"Стоян"][/quote]

    Наистина ИДЕЯ НЯМАТ Затова плещят глупости

  51. 51 Профил на Коце Слаев
    Коце Слаев
    Рейтинг: 244 Неутрално

    И аз мога да съглася с една част от коментарите, че сме от години под 7 млн. Докато пребивавах във ФРГ около 11 г. при всяко преброяване ме пишеха, че съм живея в Бг. Същото се случва все още със стотици хиляди студенти и гурбетчии. Аз се върнах, както и много други, но все пак сме едва около 10% тези, които са го направили (по моя лична статистика). След кризата в Испания много от българите, които пребиваваха там, отидоха в Германия, Австрия и т.н.

    Основният проблем с демографията за мен е чисто психологически и в духа на "новото време" ... консуматорското мислене е обвързано с крайна форма на егоизъм, който възпира младите хора от това да създават деца, които ще им "костват" ресурс (времеви, паричен и т.н.), който те биха могли сами да изразходят.

    Деца не се правят без майки (!), а майките стават все по-възрастни, защото след гимназия искат да следват, а след това им трябват поне 5-7 години да се наложат на работното място и направят кариера ... след това въпреки биологичното желание за деца често нещата не се получават или след 1 дете не искат отново да поемат този "риск" да останат извън "социалния живот" поради грижата за малко дете.

    Младите също страдат масово от синдрома на трудното вземане на решения, колебливостта и непостоянството, защото не са научени да го правят (по-скоро "предпазени" от това) ... така се стига все по-рядко до брак и/или правене на деца. Това е и една от причините за множеството разводи сред младите, сключили брак.

    Решенията: Механичен прираст отвън и данъчни облекчения за родителите на повече от 2 деца, но за да не са това само ромчета, единият от родителите трябва да е поне от 5 години на трудов договор (или подобен механизъм). И, разбира се, цялостна промяна в отношението на хората в репродуктивна възраст към създаването на деца .посредством силна и инвазивна ПиАр-кампания на Социалното м-во, в образованието и в семейна среда. Трябва да се разбере, че не само смисълът на живота е в това да имаш деца, но и че на това се крепи цялото общество във всичките му измерения.

    "Миналото е понятно за нас само в светлината на настоящето и можем напълно да разберем настоящето само в светлината на миналото." - E. H. Carr
  52. 52 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    Няма - Може - не може - със сигурност.

  53. 53 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#46] от "Стоян":

    Точно организираното "падане" на комунизма доведе тоталния икономически крах - крадоха като невидели, като за последно, пребоядисали се на БСП и "демократи". Колко пъти фалира държавата, а? Под "мъдрото" управление на комунистите във всичките им цветове.

    Увеличението на населението на повечето държави не се дължи на висока раждаемост, а не имигрантиски поток, има съществена разлика. Вносът на мигранти не променя ниската раждаемост на местните, а тя е ниска и в редица държави, където никога не имало икономически крахове като при нас и целия им прираст се дължи на мигранти, които пристигат по-бързо отколкото могат да бъдат асимилирани и това тепърва ще поражда социални проблеми из Западна Европа, в редица държави вече говорят за криза при имотите.

    През целият комунизъм раждаемостта намалява и тенденцията така и не е обърната нито тогава, нито сега.

  54. 54 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    Интересна съпоставка - към 1920 г. населението на България и Гърция е било сходно по брой - около 5 млн. души, но към 2017 г. това на България е малко над 7 млн., а това на Гърция - близо 11 млн. И въпреки кризата в южната ни съседка, стотици хиляди българи продължават да работят и да създават семейства там. Отговорите се налагат от самосебе си - къде имат традиция да се грижат за народа си и къде всячески се стремят да го унищожат и затрият, особено в последните 28 години (като не бива да се пропуска и васалната позиция на родните "управляващи" през този период, които съвестно изпълняват заръките и рецептите на чужди посолства). Разбира се, един ден и то недалеч в бъдещето всички те ще си получат Възмездието, но щетите, които са нанесени върху социалната тъкан и психо-менталния код на народа ни са огромни и ще е нужно много време, за да се съберем отново и да се почувстваме горди от факта, че сме се родили в България, а не някъде другаде по света (както навярно им се иска на една немалка част от младите хора у нас и тези, които отидоха да учат или работят навън).

  55. 55 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    Вече писах под една друга статия по този въпрос. Ние българите гледаме количеството и тотално загърбваме качеството. Българското население намалява, защото няма почва за неговото увеличение. Нито сме данъчен рай, нито имаме водеща икономика, нито доходите ни са ниво. Рисковете за едно семейство да отглежда 2+ деца са огромни, защото семейството не може да си позволи дори памперсите на толкова бебета да купи.
    Аз смятам, че намаляването на населението ни е естествен процес, който сам ще спре в един момент. Реално в България има работни места колкото за не повече от 4-5 милиона души население. В момента имаме 7 милиона - 1,5-2 милиона пенсионери, 0,5-1 млн цигани и турци /неграмотно население/, 1 млн непълнолетно население и останалото - не повече от 2-3 млн работещи. На гърба на един работещ лежат 2-3 неработещи.
    Най-добре е България да стане 5 млн, но от тях почти всички да имат минимум средно образование, а над половината - висше. Тогава ще има квалифицирани кадри, икономиката ни ще се отвори, доходите ще скочат. Защо са ни един милион цигани, които данъци не плащат и не работят? С какво допринасят и 2 милиона пенсионери?
    България има нужда от малко, но качествено образовано население, което да произвежда голям БВП. Словения имат по-малко население от нас и два пъти по-големи доходи. Хърватия и те са като Словения. Явно проблемът не е в количеството, а в качеството.
    Любими са ми онези комунистически носталгици, които със сълзи на очи си спомнят как през 1989 сме били девет милиона. Прави са - 9 милиона гладни българи, затворени в собствената си държава като затвор и без право да емигрират. Когато отвориха границите, 1-2 милиона веднага си плюха на петите на Запад. Явно много хубаво са живели в рОдината.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  56. 56 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#46] от "Стоян":

    Баба ми беше върла комунистка, с медали и ордени некви права и всичко. Наследила го беше от прадядо ми, който е бил от искрените комунисти, предследван и нелегален и укриващ нелегални. Та тогава в семейството, баба ми е имала още 11 братя и сестри. И това е бола нормата тогава. Това преди 9-ти... По време на комунизма средното семейство колко деца имаше?
    Как се отразил комунизма на историята след като средният брой на децата в нашия род пада от 12 на 2 деца и само обществената система ли е виновна за това?

  57. 57 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Деца не се правят без майки (!), а майките стават все по-възрастни, защото след гимназия искат да следват, а след това им трябват поне 5-7 години да се наложат на работното място и направят кариера ... след това въпреки биологичното желание за деца често нещата не се получават или след 1 дете не искат отново да поемат този "риск" да останат извън "социалния живот" поради грижата за малко дете.
    —цитат от коментар 51 на Коце Слаев


    Да, и аз си мисля че голяма част от проблема е тъкмо в това. Хората се заозъртат да създават семейство след университета и някоя друга година работа, тоест след 25 годишна възраст. Тук има едно нетрудно решение - първи клас така или иначе повтаря детката градина в голяма степен, а 12-ти нищо не се прави - тук вадим две години и няма да се загуби нищо. Бакалавърската става три годишна, както из почти цяла Западна Европа - още една година. Така хората ще излизат на пазара на труда по-млади и ще имат време за едно-две деца преди да са навършили 30.

    До коментар [#51] от "Коце Слаев":

  58. 58 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    До коментар [#49] от "Darcas":

    Ефектите от "стабилността в мизерията", която поддържа мафията, окупирала държавата, ще си проличат далеч, далеч по-рано. Сам виждате какво става с циганите, които стават все по-нагли от ден на ден, а шествията на българите за върховенство на закона не са на дневен ред при управляващите. Щяло да има срещи, кръгли маси - ала-бала. Същевременно циганите освен че стават все по-нагли и безскрупулни, макар че те си бяха такива и през всичките тези 28 години на престъпна вакханалия, се и ислямизират и радикализират. Отделно от това случаите на насилие и сред българите вече не са рядкост, а ежедневие и особено над учители и лекари. Агресията в цялото общество от година на година ексалира, но нищо или почти нищо не се прави за това. Затова и една част от по-умните и кадърните просто се евакуират, физически да се спасят от това, което е тук и което се задава.

    До коментар [#51] от "Коце Слаев":

    Казано е - зорлем хубост не става. Когато има условия за добри доходи, стабилни институции, върховенство на закона, отлично образование и здравеопазване хората по естествен път ще поискат да имат деца. Сега просто не им се живее в това, в което е превърната България и затова не раждат - не виждат смисъл. Няма перспектива. Не и на този етап. Но прогнозите сочат, че дори и при оптмални социално-икономически условия населението ще продължи да намалява - трябва да приемем тези факти. Въпросът е с какъв състав и с какво качество ще бъде.

  59. 59 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#58] от "Читател":

    Интересни доводи за ниската раждаемост, които обаче не обясняват ниската раждаемост във всички развити държави. В Африка има много повече агресия, много повече мизерия, но там населението експоненциално нараства. За мен стилът ни на живот се измести към този на държавите с ниска раждаемост без да имаме прилива на мигранти, който се наблюдава при тях. Забележети стил, не материално ниво, но високото материално ниво явно не е необходимо условие за повече деца.

    Във всички държави, в които жените имат високо образование и работят раждаемостта е ниска, под нивото нужно за запазване, камо ли за нарастване на населението.

  60. 60 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#54] от "Читател":

    Ами и през 1945 г. сме по 7 милиона ама 1989 г. Гърция беше над 10 милиона а ние точно - 8,767 млн. тази статистика нещо да ти говори....ако мерим прираст на население Турция през 1945 г. е 21 млн. а през 1989 г. - 55 млн.!

  61. 61 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    До коментар [#55] от "Lou":

    Твърде идеалистично си ги представяте нещата, колега. Ние освен че намаляваме, но и застаряваме като народ, тоест базата, която идва отдолу, е все по-малка и социалната пирамида се обръща - малко на входа и мнозина на изхода. Хората не са роботи, че да се вписват в математически формули как би трябвало да станат нещата. Те са живи същества. Нещо повече - ние сме носители на гени на едни от най-древните хора на планетата, и явно това изключително много дразни немалко родни и чужди душмани.

    Аз лично съм оптимист за България, но съм на мнение, че в следващите поне 8-10 години предстоят доста сериозни, колосални трансформации в обществото, в икономиката, в манталитета ни. В името на оцеляването ни като народ. И те ще се случат - България я е имало и ще я има, далеч след като много други държави и народи са просто спомен в историята.

  62. 62 Профил на Коце Слаев
    Коце Слаев
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#51] от "Коце Слаев":Казано е - зорлем хубост не става. Когато има условия за добри доходи, стабилни институции, върховенство на закона, отлично образование и здравеопазване хората по естествен път ще поискат да имат деца. Сега просто не им се живее в това, в което е превърната България и затова не раждат - не виждат смисъл.

    Не мога да се съглася с това, защото в държавите с най-висок приръст на населението липсват факторите изброени от Вас, а именно в държавите от т.нар 3ти свят. Добрите условия за живот са предпоставка, но не и решението на проблема с негативната демография в Бг. Повечето от приятелите и познатите ми (м/у 25 - 45 г), които имат много добър и стабилен доход за нашите географски ширини или имат 1 дете или въобще нямат предимно поради психологическите причини, изброени от мен по-горе.

    "Миналото е понятно за нас само в светлината на настоящето и можем напълно да разберем настоящето само в светлината на миналото." - E. H. Carr
  63. 63 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    До коментар [#59] от "nemeria":

    Така е. Ниската раждаемост е като цяло сред бялото население на планетата. Не знам дали се е случвало и назад в историята на човечеството, но сега е факт. Ще видим как това ще се отрази на глобалните процеси.

    До коментар [#60] от "bobbyperu":

    Така е. Напълно съм съгласен с цифрите, които цитирате. Фактите са си факти, тълкуванието всеки може да го направи за себе си, без да влага политическа или емоционална украска. Впрочем, втората половина на 20-ти век е била силна в демографско отношение за цялата планета, но през 21-ви век това очевидно важи само за отделни региони и държави. Аз лично съпоставям нас с Италия и Гърция, и те също не са в много по-добро положение като структура на населението, макар числено да са повече.

  64. 64 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 624 Весело

    До коментар [#6] от "tww09306483":

    „Естествено, всяко едно правителство което е управлявало в България последните години, няма никаква идея, какво да прави, за да обърне мрачната демографска тенденция...!“
    Напротив, имат и даже и ги изпълняват. Масово раздаване на българско гражданство на македонци, сърби, молдовци, украинци, албанци и др. подобни „етнически българе“. Които обаче нямат никакво намерение да остават в България...
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/07/09/3004196_kak_edno_albansko_selo_opustiava_zaradi_bulgarski/

  65. 65 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    До коментар [#62] от "Коце Слаев":

    ОК.

  66. 66 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 476 Неутрално

    2018 ще бъде рубикон за България .

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  67. 67 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 213 Разстроено

    Ние сме около 6,5 млн души в България ,ама заради избориъе държат едни 900 000 мъртви души в аванс мафията на КГБ....България отдавна изчезна зад граница и статуса и предимно ромскоцигански!!!!##!Да спрът да ви лъжат патреоти и свяка руска сволочь от парламента...около 50 на сто от икономиката ни е ..руска!!!всичко се изнася за монголоидните москали

    Долу рушистите и фашистите
  68. 68 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12185 Неутрално

    Политическата класа в България няма нужда от противници. Дори бебетата ги застрашават...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  69. 69 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    До коментар [#59] от "nemeria":

    И това не е вярно Във Великобритания е традиция семействата да имат 3ма или повече деца

  70. 70 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    Впрочем, трябва да се отчита и огромният и нерешен в голям процент проблем, свързан с полово предаваните болести, водещи до редица усложнения и дори до стерилитет. Не знам как е в Третия свят, но в т.нар. Златен милиард, където сме и ние, това е съществен проблем пред нормалните сексуални отношения между младите хора и съответно създаването на деца в един или в друг етап от живота. И в древността е имало такива болести, но явно е съществувало някакво лечение тогава, защото въпреки трудните условия на живот, вкл. рисковете за смърт при родилките, деца са се раждали и поне в Римската империя сексът е бил нещо напълно нормално и често практикувано. В наше време вижте например какво стана с Чарли Шийн, който действително е прекалявал в някои отношения, но едва ли е очаквал, че ще му си случи тази случка.

  71. 71 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    Уж изчезваме, пък панелките в Младост по над 1000 евро/кв., да не говорим за новото строителство над 1200 евро/кв.
    —цитат от коментар 22 на snower

    Не пише, че изчезват панелките, а хората ! Има входове с 2 пенсионера

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  72. 72 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    До коментар [#63] от "Читател":

    Гърция и Италия са несравними с нас по стандарт на живот

  73. 73 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    До коментар [#66] от "tamplierr":

    Така е. Съществената промяна ще започне или през тази, или най-късно през другата година. Не по-късно. Но докато дойде този момент, не знам на още колко безобразия от един или друг характер ще станем свидетели.

  74. 74 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 575 Неутрално

    През 15 век сме били 400 000, през Възраждането 2 млн. Не трябва да се правят драми, а да се провеждат мерки, както споменатите 2000 бебета от ин витро приз последните две години. Ясно е, че има потенциал от българите в чужбина. Израел е добър пример. Гърция е 11 млн предимно заради имигранти от ссср, Албания, Молдова и България.

  75. 75 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 575 Неутрално

    През 15 век сме били 400 000, през Възраждането 2 млн. Не трябва да се правят драми, а да се провеждат мерки, както споменатите 2000 бебета от ин витро приз последните две години. Ясно е, че има потенциал от българите в чужбина. Израел е добър пример. Гърция е 11 млн предимно заради имигранти от ссср, Албания, Молдова и България.

  76. 76 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    До коментар [#54] от "Читател":Ами и през 1945 г. сме по 7 милиона ама 1989 г. Гърция беше над 10 милиона а ние точно - 8,767 млн. тази статистика нещо да ти говори....ако мерим прираст на население Турция през 1945 г. е 21 млн. а през 1989 г. - 55 млн.!
    —цитат от коментар 60 на bobbyperu

    Били сме 8,767 млн в гадния соц , сега сме 7 милиона
    :-) тази статистика не ти ли говори, че частното е ялово !?

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  77. 77 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    До коментар [#72] от "stenli1":

    Така е. Съгласен съм с Вас, колега. Все още разликите между нас и тях са огромни по отношение стандарта на живот.

  78. 78 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    2018 ще бъде рубикон за България .
    —цитат от коментар 66 на tamplierr


    Цецо пак ще превърти Рубиконя и всичко ще продължи надолу по старому

  79. 79 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    Русия, където населението се УВЕЛИЧАВА.
    —цитат от коментар 46 на Стоян

    Путин с мотивира рускините да раждат с привилегии !
    В България частниците пъдят забременелите от работа.
    Без ГАРАНТИРАНИ работни места за родителите деца няма да има.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  80. 80 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    До коментар [#77] от "Читател":

    При гърците все още раждаемостта е доста по висока от нашата дори и с грозните гъркини Въпреки че пак заради ниския ни жизнен стандарт много българки се ориентират НАТАМ

  81. 81 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#69] от "stenli1":

    Средната раждаемост в ОК е 1,8. Някога може и да е било традиция да имат по три, сигурно и още има такива, но не е масовия случай. Не пиши на изуст, поредния пост неподплатен с данни.

    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/livebirths/bulletins/birthsummarytablesenglandandwales/2015

  82. 82 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#69] от "stenli1":

    Средната раждаемост в ОК е 1,8. Някога може и да е било традиция да имат по три, сигурно и още има такива, но не е масовия случай. Не пиши на изуст, поредния пост неподплатен с данни.

    https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/livebirths/bulletins/birthsummarytablesenglandandwales/2015

  83. 83 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#80] от "stenli1":

    Раждаемостта в Гърция не е по-висока, а по-ниска. Гугълвай преди да пишеш поредния бисер.

  84. 84 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    До коментар [#76] от "dark'star":

    Не бих казал. Проблемът у нас не бе новата система, а че се случи подмяна, вместо промяна. С всички произтичащи от това последствия.

    До коментар [#74] от "Lazar Petrov":

    Така е. Съгласен съм с Вас, колега. И при далеч по-малък брой население сме оцелявали, така че не виждам особено драма и сега.. Интересно е, че сме изхранвали 3 империи (Римска, Византийска и Османска), били сме прочути градинари в цяла Европа и по цял свят, изнасяли сме храни за цял СССР, а днес болшинството от храните и суровините за хранителни продукти са внос. Това също има значение. Всички съществени системи в нашата страна умишлено са сринати - земеделие, образование, здравеопазване, съдебна система, полиция, армия.

  85. 85 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1378 Весело

    До коментар [#2] от "stenli1":
    Взе ми думата

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  86. 86 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Та то логично..всичко биво дето завърши средно и заминава да учи висше ЗАД граница...как няма да намалее..ще намаляваме и още,че до 6млн може да стигнем;)

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  87. 87 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    До коментар [#82] от "nemeria":

    Пак се изказаваш неподготвена Ставаше дума за кореняците англичани И никъде не съм писал че всички плякат по 3деца

  88. 88 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#80] от "stenli1":Раждаемостта в Гърция не е по-висока, а по-ниска. Гугълвай преди да пишеш поредния бисер.
    —цитат от коментар 83 на nemeria


    За теб ще е много трудно да проумееш че Ромите ти правят статистиката за раждаемостта в БГ

  89. 89 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#87] от "stenli1":

    В доклада, който ти постнах пише, че раждаемостта е по-висока сред родените извън ОК жени, ане сред "кореняк англичаните" както твърдиш без - отново - да даваш източник в подкрепа на твръденията си.

  90. 90 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Не хранете червените тролове, те не искат факти, тук са да си кажат опорните точки и да викнат по някой лозунг

    Birds of a feather flock together.
  91. 91 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Няма никакво значение колко е населението на България.Единствения проблем би възникнал от съотношението рабитещи/пенсионери,но той се решава не с демографски мерки ,а с повишаване производителността на труда и добавената стойност в икономиката,както и с адекватна капиталово базирана пенсионна система.Не е важно колко сме ,а как живеем

  92. 92 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#88] от "stenli1":

    А в Гърция има бая албанци и други етноси, за които е характерна по-висока раждаемост и въпреки това като цяло остават с по-ниска. Ще донесеш от девет кладенеца вода само и само да не признаеш, че пишеш неверни неща.

  93. 93 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    Гарантирано от герб!

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  94. 94 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Ако населението на България продължава да намалява с темповете от последната година, то в края на 2018г. е възможно страната да има под 7 милиона жители."

    А ако в изследването има и данни за ПРОМЯНАТА на темпото през последната година спрямо изминал период от пет или повече години , ще разберем и танданцията на промяната . Стабилно към изчезване или с вероятност за оцеляване като народ .

  95. 95 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#6] от "tww09306483":

    То няма какво да направи, ти какво искаш, чиновници да разпоредят хората да раждат ли? Това са естествени процеси, никой неможе да ги контролира. Това което може да направи правителсвото е да направи така че БГ да стане страна в която хората искат да живеят, а не страна от която искат да избягат. За това са виновни хората че избират едни и същи некомпетентни идиоти.

  96. 96 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 675 Неутрално

    явно и последният файтон нормални ще са си тръгнали до тогава . те и без туй вече не могат да влязат в парламента.

  97. 97 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2923 Любопитно

    До коментар [#51] от "Коце Слаев":

    "Младите също страдат масово от синдрома на трудното вземане на решения"

    Синдромът как се развива? По наследство ли се предава или има някаква икономическа обвързаност? Щото, ако вярваме на либертастите, дядо Господ ни спуска лошотиите - синдроми, финансови кризи, отрицателни доходност, лихви, раждаемост.

  98. 98 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    До коментар [#89] от "nemeria":

    В доклада пише, че в ЮК се увеличава раждадмостта при женитв над 30 г, за сметка на драстичното намаление на раждаемостта при тинейджърите

  99. 99 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 998 Любопитно

    До коментар [#92] от "nemeria":

    философе, приноса на ромите БГ е НЕСРВНИМ с този на албанци в Гърция
    ПРОСТО ИДЕЯ си НЯМАШ КАКВО се СЛУЧВА

  100. 100 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2923 Весело

    До коментар [#91] от "slonsco":

    "Единствения проблем би възникнал от съотношението рабитещи/пенсионери,но той се решава не с демографски мерки ,а с повишаване производителността на труда и добавената стойност в икономиката"

    Това съотношение е проблем само за пенсионната система. Повишавенето на производителността на труда може да се случи, ако имаме грамотно население (достатъчно е да разбира какво му казва работодателя/технчиския ръководител, щото и това го нямаве). А за пенсионната система Баце от три години прилага "елегантното" решение с повишаване възрастта на пенсиониране. Гарантирам, че при 85 годишна възраст за пенсиониране, пенсиите ще са два пъти минималната заплата минимум!
    Демографският проблем има много други измерения. И не само за икономиката. Например, горките дупетати трябва да намалеят като бройка; избирателни секции трябва да бъдат закрити. Отделно, че построеното (пътища и др. инфраструктура) до обезлюдените населени места ще висне като воденичен камък.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK