Ердоган: При обединението на Германия имаше половин милион уволнени, но никой не каза нищо

Ердоган: При обединението на Германия имаше половин милион уволнени, но никой не каза нищо

© Reuters



Половин милион души са били уволнени по време на обединението на Източна и Западна Германия и никой не е казал нито дума, така турският президент Реджеп Таип Ердоган коментира в интервю за Би Би Си Уърълд снощи кадровата политика на държавата. "Трябва ли да оставим тези пучисти на позициите им и да не ги уволним, когато ги заловим? Защо държавата трябва да "храни" онези, които са членове на терористична организация", каза Ердоган във връзка с масовите съкращения, извършени в Турция след опита за преврат.


Днес в Турция се отбелязва първата годишнина от неуспешния опит за държавен преврат, зад който според турските власти стои Фетхуллахистката терористична организация (ФЕТО) на живеещия в САЩ мюсюлмански проповедник Фетхуллах Гюлен. "Членовете на ФЕТО проникнаха в правосъдната система, в армията, полицията, медиите. Така те организираха опита за преврат", подчерта турският президент.


Той добави, че турското правосъдие работи, за да бъдат наказани виновниците за пуча. Президентът отхвърли твърденията, че над сто журналисти са в затвора в Турция, като посочи, че тези, които са зад решетките, не са журналисти.


"Някои от тях са сътрудничели с терористични организации. Някои от тях са арестувани за притежание на оръжие, каза Ердоган пред Би Би Си Уърълд.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 5903 Весело

    Ердо е ясен.
    Но кои са "Би Би Си Уърълд" не става ясно...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  2. 2 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3293 Неутрално


    Престъпният Ердо сам направи " неуспешния " преврат за да може да упражнява болните си и гладни амбиции до края на живота си . Тук май, че ще улучи : или военните ще го ликвидират, или диабета ще го довърши и прогресивните и образовани турци, няма да чакат дълго ... !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  3. 3 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Султанът добре е условил руския whataboutism.

  4. 4 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Ама то и в БГ е така ,Ердогане. Дойде БСП -чисти половината номенклатури на предишните,дойде ГЕРБ -айде в кофата поне половината номенклатури на БСП.
    Защото де факто администрациите и родата им са гарантирания ''бетон'' на едни избори където и да е.

  5. 5 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 244 Неутрално
  6. 6 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 973 Неутрално

    ИЗТРЕЩЕЛНИК!!!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  7. 7 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2449 Неутрално

    Основния проблем е, че за огромното мнозинство репресирани турци изобщо не е доказано, че са участвали, или че по някакъв начин са свързани с преврата, защото ако беше доказано, те щяха да са в затвора, а не просто уволнени.

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4830 Неутрално

    До коментар [#2] от "niksan1":

    Абсолютно точно! Дори отиде твърде далеч Ердоган!

  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1096 Разстроено

    Основния проблем е, че за огромното мнозинство репресирани турци изобщо не е доказано, че са участвали, или че по някакъв начин са свързани с преврата, защото ако беше доказано, те щяха да са в затвора, а не просто уволнени.
    —цитат от коментар 7 на voyko


    Не се залъгвайте. За да си в турски затвор в условията на сегашното извънредно положение не се изискват доказателства за престъпление.

  10. 10 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1096 Весело

    Г-н Ердоган интерпретира германиската история както дяволът чете евангелието...

  11. 11 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Сравнението с Германия е много тъпо.

  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6005 Неутрално

    Когато една окупирана зона със статут на отделна държава се присъедини обратно към държавата-майка, няма как да останат дублиращи се структури, което не е случая с чистките на Ердо.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4241 Весело

    Да не говорим пък при съставянето на нерушимия СССР - колко милиона избити имаше,не уволнени.Така,че ти си само още в началото на пътя си.

  14. 14 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    Когато една окупирана зона със статут на отделна държава се присъедини обратно към държавата-майка, няма как да останат дублиращи се структури, което не е случая с чистките на Ердо.
    —цитат от коментар 12 на Незнайко в Слънчевия град

    ГДР си беше сериозна държава и се съедини с ГФР като единна Германия
    - Грегор Гизи е в Бундестага и ГЕСП оцеля в демократични условия
    = не приписвай на германците нашенски примитивизъм - там не е така

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  15. 15 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    Сравнението с Германия е много тъпо.
    —цитат от коментар 11 на stedim

    +++ азиатските туркофони нямат мярка на езика = живи гюленисти

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  16. 16 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 705 Весело

    Аххахахахх, тоя какво взема, че говори подобни неща бе? Егати мощната трева :)

  17. 17 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 691 Весело

    колеги, струва ми се и Ердоган е готов за интервю с Оливър Стоун.
    и там ще са едни анализи, обяснения, хвалби, туй-онуй...
    това спорадично изпускане не впечатлява толкова.

  18. 18 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 368 Неутрално

    "При обединението на Германия имаше половин милион уволнени"
    - Това си беше лустрацията в Германия.
    - Подобно беше положението и след лустрацията в Чехия.

    И на двете места се ликвидираше "мрежа на съзаклятници, която обхваща всички слоеве на обществото и всички институции на държавата и в крайна сметка прави ходенето на избори безсмислено".

    Мрежата на КГБ и ДС, мрежата на Гюлен???

    Май само ние ще останем да поддакваме единствени за лустрацията тук и там...

    "Мрежа на съзаклятници" е извадено от:
    Бившият говорител на Министерството на външните работи и директор на Европейския съвет за външна политика Весела Чернева:
    "Темата за гюленистите продължава да владее въображението на турското общество и турските медии, изтъкна тя.

    Чернева подчерта, че гюленисткото движение е опасно за всяка държавност. Гюлен създава мрежа, пред която тайните общества бледнеят. Това е мрежа на съзаклятници, която обхваща всички слоеве на обществото и всички институции на държавата и в крайна сметка прави ходенето на избори безсмислено, изрази мнение тя." - https://bnt1.bnt.bg/bg/a/godina-ot-opita-za-prevrat-v-turtsiya

  19. 19 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    До коментар [#2] от "niksan1":

    Интересно ми е на базата на какво съдиш, че "Ердо сам е направил неуспешния преврат"?

  20. 20 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 691 Весело

    До коментар [#18] от "plebs":

    с уважение, да се смесват "лустрация" и "преследване на врага с партиен билет" ми се струва леко неуместно.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3826 Неутрално

    Сравнението с обединението на Германия е доста глупаво!
    Ердоган прекалено много се вживява в ролята си на спасител на турския народ и точно това ще го погуби.
    Най-напред ще падне в собствените си очи!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  24. 24 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Добре би било, ако бяха светили маслото на Ердо преди година!
    Лошото е че нямаше как да стане, защото беше турски сериал!

    Да разлая троловете!!
  25. 25 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 905 Весело

    До коментар [#17] от "zidane":

    Е, да, ама синчето на Оливър не работи в "turk CNN", а в "Russia Today", и няма за какво да се пине!

    Да разлая троловете!!
  26. 26 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 905 Любопитно

    До коментар [#23] от "Лозан Чапаев":

    Защо забравяш и нашенските ц... хм... роми? И те са там!

    Да разлая троловете!!
  27. 27 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Като е тръгнал да сравнява, да сравни и бройката на хвърлените в затворите при обединението на Германия! Да не се окаче, че сравнението нещо куца....

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  28. 28 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2597 Неутрално

    До коментар [#13] от "chicago514":

    в СССР винаги са уважавали др СТАЛИН и максимата му ,че има човек има проблем ,няма човек ,няма проблем ,та и същата с Ердо ,той е стигнал до същата максима ,ама 150 години по късно и си провежда политиката ,най интересното е ,че няма комунисти ,пък действа точно като тях

  29. 29 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Весело

    Сравнението с Германия е много тъпо.
    ========
    А ....?......що бе ...... :) ?
    Между другото знаеш ли .....четейки тази статия , донякъде трябва да се чустваш късметлия !
    Това е само едно от множествоо изказвания на Ердоан , спрямо западния политически пейзаж и как Дневник се е осмелил да го публикува , си е цял отделен въпрос !
    По западните "бибисита" , не би намерил такива откровения .....

    До коментар [#11] от "stedim":

    Bukalemun
  30. 30 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    И на Путин му се иска да може така да се развихри, като авера се Ердо.

  31. 31 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Весело

    До коментар [#19] от "Modestmouse":
    Интересно ми е на базата на какво съдиш, че "Ердо сам е направил неуспешния преврат"?
    ========
    Че е много тъп .....не беше ли така ?
    Толкова е тъп Ердоан ,че се осмели да влезе в разходи 150 милиарда долара , само за една нощ ! Жертви , последствени загуби и тем подобни , са отделни сметки .....

    Bukalemun
  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Весело

    До коментар [#15] от "dark'star":
    азиатските туркофони нямат мярка на езика 
    =========
    Е да де ......балканските туркофоБи пък , се славят със сдържаността си в това отношение !!!

    Bukalemun
  33. 33 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    Когато една окупирана зона със статут на отделна държава се присъедини обратно към държавата-майка, 
    =========
    Оууу....интересен допир относно "майката" държава !
    Да питаме ли и "бащата" ?
    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Bukalemun
  34. 34 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#31] от "eti mehter":

    Него разходите не го притесняват. Важното беше да се разправи с цивилизованите турци, които никак не са малко и да насади страх. Сега целта е да скъса окончателно с европейската перспектива на Турция и затова ги плещи такива. Не е малоумен, просто ислямист и то доста рационален и последователен.

  35. 35 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#31] от "eti mehter":

    До коментар [#31] от "eti mehter":

    Него разходите не го притесняват. Важното беше да се разправи с цивилизованите турци, които никак не са малко и да насади страх. Сега целта е да скъса окончателно с европейската перспектива на Турция и затова ги плещи такива. Не е малоумен, просто ислямист и то доста рационален и последователен.

  36. 36 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    До коментар [#18] от "plebs":
    Чернева подчерта, .....
    =======
    Не я познавам ,но долу горе правилно е характеризирала "призмата гюлен".....
    Аз да ти го кажа , малко по простичко .....
    Дори и минаващия покрай теб клошар или цветар , може да е гюленов агент , спяща клетка или негов регионален представител !
    Много ги заловихме такива в Турция. .... обикновено държат в портмонето си едно доларова банкнота с буквени инициали "FG" , или други "подаръци " дадени им от самия "месия" ......след покорно целуване на ръката му , разбира се !

    Bukalemun
  37. 37 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    "Ердоган: При обединението на Германия имаше половин милион уволнени......"

    Тъй беше, ма те бяха льоши комунисти. Пък ти уволняваш добрите евроатлантици. Туй не е политкоректно. Немой така Ердо!

  38. 38 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 691 Весело

    До коментар [#36] от "eti mehter":

    чек малко, да та разбера правилно - вие ислямските илюминати ли фанахте?
    тия, дето и посланика ви вчера вика - по 150 страни бродят?

  39. 39 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2169 Весело

    До коментар [#31] от "eti mehter":"Толкова е тъп Ердоан ,че се осмели да влезе в разходи 150 милиарда долара , само за една нощ ! Жертви , последствени загуби и тем подобни , са отделни сметки ....."

    Вай, аретлик, да не развалихте дослука с ИД?!😰

  40. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Весело

    Путин му се иска.....
    ========
    Хе..... че ти за какво си мислиш , Путин отново подаде ръка на Ердоан !
    Да не смяташ ,че е само за едни тръби ?
    Гюленизма който се е разпространил в средно азиатските републики , е заплаха за Русия , много по голяма от термоядрената !
    Путин , несъмнено е боец , КГБ и т.н..... но за него тази война е непонятна !
    Той просто не знае как да се бори против всичко това под общия знаменател "гюлен" !
    Но при Ердо ..... :).....нещата са други ! Опита на Реджеп , в тая насока е колосален !
    За него е цяло приключение , хоби или удоволствие , да гони и унищожава по целия свят , гюленизма !
    До коментар [#30] от "volarok":

    Bukalemun
  41. 41 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#9] от "plamen_b":

    Не е като да не сме чували за няколко концентрационни заговора и какви големи права предлага на гражданите на САЩ, тяхният антитерористичен закон.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  42. 42 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    Тръмп ще ти даде отговор в най скоро време .
    коментар [#38] от "zidane":

    Bukalemun
  43. 43 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3391 Неутрално

    До коментар [#42] от "eti mehter":

    В пределите на Руската империя от време оно е имало и ислямски народи. И тя много добре познава религиозните им и етнически табиети. На нея не и е нужна помощта на Ердоган за да ги разбере.

  44. 44 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#30] от "volarok":

    Путин се е развихрял много-много по-малко отколкото всъщност му дава закона. Там примерно избягват да ползват сълзотворен газ.
    Ако си много отворен ти ми направи една компилация или линкове каква е полицейската бруталност в Русия при Путин, аз ще ти направя каква е в някой от сочените за най-големи демокрации.
    Съгласен?
    Няма да си съгласен, както обикновено когато трябва да се борави с факти...

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  45. 45 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#43] от "deaf":

    Според мен Русия е една от държавите в която религиите поне досега са се разбирали най-добре. Примерно една Индия, където уж са будисти, дет било религията на мира и любовта много кланета е имало.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  46. 46 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Престъпният Ердо сам направи " неуспешния " преврат за да може да упражнява болните си и гладни амбиции до края на живота си . Тук май, че ще улучи : или военните ще го ликвидират, или диабета ще го довърши и прогресивните и образовани турци, няма да чакат дълго ... !
    —цитат от коментар 2 на niksan1


    Не съм съгласен.Преврата си беше истински-и в Турция има хора,които не искат да живеят в диктатура и държавата им да се ислямизира.Просто за минути спецчастите са закъснели да влязат в хотела,където е бил.И после пилота на изтребител се е уплашил да свали самолетът,в който е пътувал Ердоган,защото е имало и други хора в него.

  47. 47 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#43] от "deaf":Според мен Русия е една от държавите в която религиите поне досега са се разбирали най-добре. Примерно една Индия, където уж са будисти, дет било религията на мира и любовта много кланета е имало.
    —цитат от коментар 45 на qwerty 500


    В Индия будистите са малък процент от населението.По-голямата част са хиндуисти,а след това са мюсюлманите.

  48. 48 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Путин му се иска.....========Хе..... че ти за какво си мислиш , Путин отново подаде ръка на Ердоан !Да не смяташ ,че е само за едни тръби ? Гюленизма който се е разпространил в средно азиатските републики , е заплаха за Русия , много по голяма от термоядрената !Путин , несъмнено е боец , КГБ и т.н..... но за него тази война е непонятна ! Той просто не знае как да се бори против всичко това под общия знаменател "гюлен" !Но при Ердо ..... :).....нещата са други ! Опита на Реджеп , в тая насока е колосален ! За него е цяло приключение , хоби или удоволствие , да гони и унищожава по целия свят , гюленизма ! До коментар [#30] от "volarok":
    —цитат от коментар 40 на eti mehter


    Те хептен откачи.

  49. 49 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 815 Весело

    Само султана дето е пропуснал да каже колко и кои са били уволнените в Германия през 1945-1946...щеше да е още по-убедителен.

  50. 50 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 815 Неутрално

    А бе не се тюхтайте, ше му дойде реда и на ердьо, ама дано не е като на кадафито...

  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    Да ,но гюленизма не е Ислям !
    Ако си сметнал ,че Гюлен проповядва Ислям в прекия смисъл на думата , лъжеш се !
    Между Гюлен и Ватикана има пряка връзка и договореност , която дори не е и под секрет! Материали , снимки и видеа за това има много. ....
    Крие се само , че Гюлен е тайно ваптисан като Кардинал .....
    Във ватиканското Папство е разрешено да има трима Кардинали от друга вяра .
    Двама от тях са известни .....в Индия и Китай , но за третия не се знае кой е !
    До коментар [#43] от "deaf":

    Bukalemun
  52. 52 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Ама вярно Ердоган надценява Турция, сравнявайки я с Германия от преди няма и години...

  53. 53 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3391 Неутрално

    До коментар [#51] от "eti mehter":

    Дори Гюлен да е кардинал на Ватикана какво от това? То и Вселенската патриаршия в Истанбул е създадена от султан на Османската империя.

    А дали проповядваният от Гюлен ислям е пряк или непряк,е теологичен въпрос. И ако седнем сега да спорим кой ислям е по-истински и кой - не,няма да му излезе края...

  54. 54 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    Аз не намирам въпроса ти за неуместен.
    По някога се занимавам със скучните и монотонни проповеди на Гюлен .
    Сред скучните му монолози , обаче има и някои спонтанни апели , например....
    ......."не се ли уморихте да тичате подир тази книга (Корана) ? Не ви ли омръзна това , вече от векове ..... ? "...... пита понякога той !
    Или пък......" кръстоносните походи , и преди и сега , не са чак толкова голяма беда " , ни уверява Гюлен !
    Жалко ,че западната любознателна общественост , не е добре запозната добре с идеологията на този човек !
    Той , един вид "омекотява" съзнанието на масите , и по такъв начин създава идеалните условия , те да бъдат подложени на една евентуална интервенция отвън !
    Била тя военна или някаква друга.
    До коментар [#53] от "deaf":

    Bukalemun
  55. 55 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2169 Разстроено

    До коментар [#40] от "eti mehter":"До коментар [#179] от "mushashi":"Как точно са я завоювали тази територия нудистите? Плажът е публична държавна собственост и всеки има право да го ползва.Не само нудистите. Като искат да го ползват само те, нека го вземат на концесия и да пускат само нудисти на този плаж.По същата логика циганите с катуните могат спокойно да се настанят на поляна в някой жилищен квартал и да кажат, че са завоювали тази територия"

    Младежо, щом като ти, като член на това общество, не разбираш морално-етичния кодекс, на същото това общество, не мога да ти го обясня, без твоето съучастие. И виждам, че много често, в твоите постове, даваш за "пример" твоите събратя-роми, то нека ти разясня, че дори и те, при заета поляна, няма да си построят катуна върху палатките на другите! Нали?! :)
    А и в градската градина, също публично-държавна собственост, не съм виждал, някой да предяви "правото си" да сяда върху прежде седналия на пейка! Та на това казвам "завоюване" на територия. Знайни са "териториите" на нудистите извоювани с времето, и е етично, да не отсядаш там, щом искаш да се различаваш, по марковите си бански от тях, както и те, не се стремят, поради морално-етичния кодекс, да те изтласкат от концесионираните и "урбанизирани" плажове за изтънчено-деликатни естети."

    eti, още ли не те е забелязал бай РеджеП?!:-0 Ти си национално съкровише, аретлик, като стълб си, даже минаре, на тая велика империя, срещу сичкото феталалалалисти и прочие, начи, либерасти!
    Ша напиша протестно възвание, до бай ти РеджеП! Как може, този велик чиляк, да не те забележи и да ти сложи кертика! :(

  56. 56 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2169 Разстроено

    eti, пардон друже, не знам как е на турски пардон! Горната част на поста не е до теб, не съм пейстнал нищо от клипборда, ама на, чиста проба фетхулалалахска работа! Явно и в Дневник е пълно с такива "XL-лалалисти"!

  57. 57 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Весело

    Изчаках аз......разбрах ,че нещо не е наред......
    До коментар [#56] от "batzdravo":

    Bukalemun
  58. 58 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2523 Неутрално



    в ГДР обаче правратът беше успешен.....


  59. 59 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2169 Разстроено

    eti, още ли не те е забелязал бай РеджеП?!:-0 Ти си национално съкровише, аретлик, като стълб си, даже минаре, на тая велика империя, срещу сичкото феталалалалисти и прочие, начи, либерасти!
    Ша напиша протестно възвание, до бай ти РеджеП! Как може, този велик чиляк, да не те забележи и да ти сложи кертика! :(
    До коментар [#57] от "eti mehter":
    Изчаках аз......разбрах ,че нещо не е наред......
    До коментар [#56] от "batzdravo":

    Тази, аретлик, си е тамам за теб, макар и за съседната тема!:) ;)
    До коментар [#57] от "eti mehter":

  60. 60 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3391 Неутрално

    До коментар [#54] от "eti mehter":

    Не съм чел проповедите на Гюлен и не мога да ги коментирам само по тези цитати,които ти си постнал.
    Но иначе съм съгласен с другото... Една моя позната разпалено ме убеждаваше,че европейците трябва да сме само граждани на Европа,тоест без етнос,националност,религия...Но това е рецепта за завладяване на Европа ОТВЪН...

  61. 61 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3391 Весело

    в ГДР обаче правратът беше успешен.....
    —цитат от коментар 58 на Ф.Нинов



    До коментар [#58] от "Ф.Нинов":

    Поне да беше сложил думата "преврат" в кавички...

  62. 62 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    Една моя позната разпалено ме убеждаваше,че европейците трябва да сме само граждани на Европа,тоест без етнос,националност,религия...
    =============
    Но това е Ислям ! Ислям , и то в в формата на Османската империя. ....
    Продължение на близо 800 години , така е било ....
    Иначе как българи , гърци ,сърби , албанци и още много народи са успели да запазят идентитета си ? Осем века са пре пре достатъчно за да бъде асимилирана всяка идентичност !
    Умна ти е познатата , между другото. ....
    До коментар [#60] от "deaf":

    Bukalemun
  63. 63 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Весело

    още ли не те е забелязал бай РеджеП
    ===========
    Къдееее ..... :)......десетки .милиони сме , бе човек !
    И после ....това не е много важно.
    По важното е, че аз го забелязвам , преди изборите ..... ;)
    До коментар [#59] от "batzdravo":

    Bukalemun
  64. 64 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    В момента , транспортните гемии на Бешикташ , едва насмагат да превозят хората на отсрешния бряг .....
    Явно голям купон ще почне до 1 час.....

    Bukalemun
  65. 65 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Едно е сигурно, поне за мен. Ако наште демократи/колебаех се да ги сложа в кавички/ бяха постъпили като Ердо с комунистите поне от висшия ешалон и ги бяха изритали като членове на престъпна организация от ключови позиции и в политиката и в администрацията, то сега нямаше да ревете, че България е на опашката на ЕС.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  66. 66 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8152 Неутрално

    И той седнал да се сравнява с Германия.

  67. 67 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7047 Неутрално
  68. 68 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Защо светът е мълчал за уволненията при смяната на режима в Германия? - защото смяната е била в синхрон със световния ред!

    А защо светът не мълчи за уволненията, които прави Ердоган? - защото Ердоган сменя режима в асинхрон със световния ред!

  69. 69 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Осем века са пре пре достатъчно за да бъде асимилирана всяка идентичност !:
    —цитат от коментар 62 на eti mehter


    Мъжа ми се хвалеше със същите тия приказки на един англичанин. А англичанинът му каза сериозно " грешка е направила Османската империя".

    На османците единствената им цел е била да ядът и пият на чужд гръб докато може.

  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    синхрон със световния ред!
    ===========
    А приютяването на десетки хиляди терористи в Германия , синхрон с какво е ?
    Или пък тяхното финансиране и въоражаване в БИ ?
    До коментар [#68] от "half_truth":

    Bukalemun
  71. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    На османците единствената им цел е била да ядът и пият на чужд гръб докато може.
    ===========
    800 години ли ?
    До коментар [#69] от "half_truth":

    Bukalemun
  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    Мъжа ми се хвалеше със същите тия приказки на един англичанин. А англичанинът му каза сериозно " грешка е направила Османската империя
    ==========
    С какво би била доволна , да се похвали мъжа ти пред тоя англичанин ?
    С периодичните преврати които не позволяваха на Турция да си заеме заслуженото място ли ?
    Или със слугинажната си политика спрямо запада ....в името на светските устои ?
    Ах да .....тогава англичанина би потупал мъжа ти по рамото , и би му казал БРАВО !
    Единствената грешка на Османската империя е била една търговска сделка , през 1638 година (karlofça antlaşması) , с англичаните. ....
    До коментар [#69] от "half_truth":

    Bukalemun
  73. 73 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    800 години ли ?
    —цитат от коментар 71 на eti mehter


    Наистина интересно какво друго са правили. 800 годишна империя дори в Истанбул не е построила пътища. В цяла Европа е имало метро ама в Истанбул е нямало. Сравнявам с Римската империя. Римските войници са били и строители. Веднага щом присъединели нова територия я свързвали чрез 6 метра широки пътища със Рим. Строели градове и т.н.

  74. 74 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    Ходжата пее в момента .......точно както преди 1 година. ......
    До коментар [#72] от "eti mehter":

    Bukalemun
  75. 75 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    До коментар [#73] от "half_truth":
    . Римските войници са били и строители. Веднага щом присъединели нова територия я свързвали чрез 6 метра широки пътища със Рим.
    ==========
    ......ранните наченки на типичния колониализъм !
    С това ли трябва да се похвалиш в този късен час ?
    И кръстоносните походи да бе споменала поне ......с убийства към прогрес !

    Bukalemun
  76. 76 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5838 Неутрално

    Ердоган е още с двата крака в "соца" :)
    За политическия елемент в неговите уволнения за разлика от уволненията в Германия не искам да говоря, да не казвам, че дори ЩАЗИ агентите не бяха вкарани в затвора.
    Понеже немските уволнения са свързани с икономика и ефективност ще ви подсетя за един "соц" виц оттогава, което е сегашно време за Ердоган - все пак той прави този паралел.
    Срещнали се японец и българин преди 1989, началници на заводи, произвеждащи подобни изделия (не по качество :) ) да си обменят опит.
    Японецът казал - ние автоматизирахме завода и сега работят 8 души. При вас колко са?
    Българинът помислил и си казал "Ако му кажа 900 както е в действителност, ще се изложа" и казал - При нас са 9.
    Японецът се замислил дълбоко и след дълга пауза попитал. "А деветият какво работи?"
    Та, така е и с Ердоган. Да не пита защо германците уволниха 500000 хора от източна Германия и ги обезщетиха. Нещо повече, още плащат данък солидарност за Източна Германия.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  77. 77 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    Истина е, че уволнените от ГДР са около 500 хил. Само със закриването на Щази уволени са 91 хил. щатни служители, много от които със забрана за държавна служба. За съжаление много малко са осъдени, защото немският конституционен съд реши (Маркус Волф), че те са служили на суверенна на времето държава и са неподсъдни, въпреки че говорим за терористична по своята същност организация. Освен Щази на лустрация са подложени и много партийни назначения на държавни служби. Но това беше при Кол.

    Липсата на подобна лустрация у нас доведе до мъчителния т.нар. мирен преход, който се проточи достатъчно дълго за да могат днес деца и внуци на комунистическите уроди да ни учат на демократични ценности.

  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Весело

    Хубав виц !
    Напомни ми за събитията в Турция , преди 2003 та година. ....
    Тогава деветия (със двете му нули ) работеше за да пази заветите ,а изработеното от него отиваше във вид на пари напълнени в куфарчета .....знаеш накъде !
    Но нас японец никога не се престраши да ни попита , но англосаксонеца , все ни потупваше по рамото , че добре сме пазили ...... " заветите " .....
    До коментар [#76] от "penetrating":

    Bukalemun
  79. 79 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Аааа Султан Тайъп Айран Първи, те първа ще обединява съседите в шериатското си сдружение. Да Ви видя тогава, дали ще продължавате да му лъскате фишеците наляво и надясно!

  80. 80 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    За съжаление много малко са осъдени, защото немският конституционен съд реши (Маркус Волф), че те са служили на суверенна на времето държава и са неподсъдни, въпреки че говорим за терористична по своята същност организация. 
    ==========
    Същата работа е и при Гюлен......
    Много от хората които са работили за него , са го правили несъзнателно.
    Затова само около 1/5 от задържаните в Турция са арестувани и им е отворено дело. Дори и самия Ердоан призна публично ,че и той е попаднал за около 3 месеца несъзнателно , в тая цифра.



    До коментар [#77] от "Lemmy":

    Bukalemun
  81. 81 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    Ооооо , вай вай......къде си бе ханъм ?
    А честито бакалъм ..... ; )
    Що се губиш толкова ....?
    До коментар [#79] от "Nazlim S":

    Bukalemun
  82. 82 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5838 Неутрално

    До коментар [#78] от "eti mehter":

    Много иносказателно говорите Ети. Не разбрах нищо :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  83. 83 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Да каже кои са били уволнените в Германия.
    Останаха без работа мекеретата от ЩАЗИ.
    За да не създават проблеми полицията във ФРГ им даде възможност да са полезни за държавата, като ги въоръжи с телефон и фотоапарат да снимат нарушители за паркиране, шумни съседи, замърсители на улици с боклуци, разни други нарушения на реда и т.н. Стаха официални доносници но под контрол.
    След което вече и съседите им разбраха кой какъв е бил.

  84. 84 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    Напротив. ...елементарно е !
    Само трябва да се мисли по адекватно. ....
    До коментар [#82] от "penetrating":

    Bukalemun
  85. 85 Профил на Mel Vi
    Mel Vi
    Рейтинг: 304 Неутрално

    До коментар [#15] от "dark'star":азиатските туркофони нямат мярка на езика =========Е да де ......балканските туркофоБи пък , се славят със сдържаността си в това отношение !!!
    —цитат от коментар 32 на eti mehter


    Можете да бъдете само благодарни, че сме толкова толерантни и търпеливи към вас, турците, дето все още мечтаете да гушнете половин България, дето ни наричате презрително гяури, неверници.

    Иначе сте ни приятели....докато имамите ви не ви подкокоросат да ни режете главите.

  86. 86 Профил на Mel Vi
    Mel Vi
    Рейтинг: 304 Неутрално

    При обединението на Германия, озверялата тълпа не изнасилваше и режеше главите на войниците, изпълнявали заповедите на командирите си.
    Векове натрупваната цивилизация си каза думата.
    Интересно в турския език има ли думата "цивилизация" и ако да, още по-интересно е какво те разбират под това понятие.

  87. 87 Профил на Alexander Vatkovski
    Alexander Vatkovski
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#45] от "qwerty 500":

    Боже, колко си неосведомен. Само си пост става ясно, колко са ти ясни нещата. Първо индийците не са будисти, а предимно индуси, но има и много мюсюлмани. Та оттам и кланетата...

  88. 88 Профил на Alexander Vatkovski
    Alexander Vatkovski
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#54] от "eti mehter":

    Чакай, чакай...Ти обвиняваш Гюлен че призовава да не се следва книга отпреди 1300 години, която освен връзката с бога, дава и норми за живот, правораздаване и всичко. Е извинявай, ама явно вие искате да си живеете като през средовековието. Християнството се отърси от това през ренесанса и просвещението, т.е. 1500 сл хр., вие явно също си вървите по този път, ама със 700 години закъснение...

  89. 89 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5838 Неутрално

    До коментар [#84] от "eti mehter":

    Помогнете ми Ети, на мен ограничено мослещия :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  90. 90 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1029 Весело

    [quote#40:"eti mehter"] Путин му се иска.....========Хе..... че ти за какво си мислиш , Путин отново подаде ръка на Ердоан !Да не смяташ ,че е само за едни тръби ? Гюленизма който се е разпространил в средно азиатските републики , е заплаха за Русия , много по голяма от термоядрената !

    Ми чи как.Да ви ева в м@лоумниците.По-голяма заплаха,кай,от термоядрената.Ей такива кауни като тебе са заплахата :)

    [quote#36:"eti mehter"]До коментар [#18] от "plebs":Чернева подчерта, .....=======Не я познавам ,но долу горе правилно е характеризирала "призмата гюлен".....Аз да ти го кажа , малко по простичко .....Дори и минаващия покрай теб клошар или цветар , може да е гюленов агент , спяща клетка или негов регионален представител ! Много ги заловихме такива в Турция. ....

    Заловихте ги ами.То и ти като гледам си хванал лично 5-6...за шпека.Колко си смешен,божичко...

  91. 91 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Весело

    ограничено мослещия :
    ========
    Преписваш ми неща които не съм ги казвал......
    До коментар [#89] от "penetrating":

    Bukalemun
  92. 92 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5838 Неутрално

    До коментар [#91] от "eti mehter":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  93. 93 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#76] от "penetrating":

    Вие макар да виждате истината, коментирате пристрастно.

  94. 94 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5838 Неутрално

    До коментар [#93] от "half_truth":

    Напълно сте прави, пристрастен съм. Имам много колеги, и бих казал присетил турци, които страдат от развитието на нещата през последните поне 10 години и ми е болно за тях. Това не са хората, боготворящи Ердоган. Те са независими с умения и мобилно, гледат на запад и то не като гастарбайтери. Затова и на мен ми е болно и ме е грижа когато те се чувстват застрашени.
    Имах една колежка с която работих, към 30-40 годишна (не мога да кажа точно) неомъжена, посветила се на работата и при това много добра в нея. Тя ми каза на една от срещите, че новия и шеф и е казал, че или трябва да се омъжи или ще престане да я пуска да работи с мъже (в екипа ми има и жени) и ще трябва да я уволни. Засега в държи, защото тя единствено говори добър английски.
    Доколко виждам истината, не знам. Това е моята истина. Всеки си има право на своята.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  95. 95 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#94] от "penetrating":

    Често оставяте впечатление, че Ви е ясна цялата истина, но казвате онази половина която Ви изнася. Звучи манипулативно. Като това например: "Тя ми каза на една от срещите, че новия и шеф и е казал, че или трябва да се омъжи или ще престане да я пуска да работи с мъже "

    Жалко.

  96. 96 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5838 Неутрално

    До коментар [#95] от "half_truth":

    Една случка с човека до теб илюстрира 100 пъти по-добре разликата в развитието в социалните отношения.
    Не виждам манипулация в това. Освен това е истинска случка.
    Жалко за жената.
    През 2007 гледах митинг срещу забрадките -130 хиляди бени (без забрадки) и мъже! на площада пред мавзолея на К. Ататюрк и гроба на Иноню.
    Какво стана оттогава? Последният път в едно министерство на срещата бяха 3 жени със забрадки сред 15 души от турска страна. Не взеха отношение, не знаеха език, бяха директори, ръководеха екипи, сред които възрастни и младежи с отлично образование.
    Преди няколко години бях в Анкара когато един министър порица грубо жена заради това че се усмихва.
    Друг обяви, че жена депутат няма право да се изкаже...
    Виждам как помръква с всяка измината година новогодишната украса в моловете на Анкара...
    Това е моята истина...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  97. 97 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    . Те са независими с умения и мобилно, гледат на запад и то не като гастарбайтери. Затова и на мен ми е болно и ме е грижа когато те се чувстват застрашени. 
    ==========
    Между двете изречения има неяснота и противоречия.
    Щом гледат на запад , някой пречи ли им да заминат , и затова ли ти е болно ?
    Болно ти е ,че отиват на запад , или че са застрашени ?
    Застрашени са , че отиват на запад , или не могат да отидат ?
    За какво по точно ти е болно , че заминават на запад или напускат изтока ?
    До коментар [#94] от "penetrating":

    Bukalemun
  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Неутрално

    Вие макар да виждате истината, коментирате пристрастно.
    =============
    Всъщност това не е пристрастие !
    Повече прилича на предупреждение .
    Предупреждение с напомнящ акцент ,че "това трябва да е , а това не " ....
    Това чувсто на предрешена отговорност е заложено у всеки когото наричат европеец. Има го у почти всеки който е роден , живял и образован на стария континент. ....един вид "ние и останалия свят който е длъжен да ни следва и взема за пример!" ......
    У мен също го има това , но го осъзнах ,че е нещо като порок , едва като напуснах.....
    Не обвинявам никого. Просто се старая да се съобразявам , колко е голям и разнороден света .
    До коментар [#93] от "half_truth":

    Bukalemun
  99. 99 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Весело

    Често оставяте впечатление, че Ви е ясна цялата истина, но казвате онази половина която Ви изнася. Звучи манипулативно.
    ============
    Не ощетявайте колегата .... :)......не го заслужава.
    Той не е от категорията на "манипулативно"то , а е не много убедителен.....
    Лоши песни няма .....има лоши певци !
    До коментар [#95] от "half_truth":

    Bukalemun
  100. 100 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4005 Любопитно

    Друг обяви, че жена депутат няма право да се изкаже...
    ========
    Ако го е заслужила , защо не ?
    А ако беше мъж ? И въобще , в един Парламент , това има ли значение ?
    До коментар [#96] от "penetrating":

    Bukalemun




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK