"Чудовищни измами" и "петно върху имиджа" - скандалът с германския автомобилен картел се разраства

"Чудовищни измами" и "петно върху имиджа" - скандалът с германския автомобилен картел се разраства

© Giampiero Sposito, Reuters



Обвиненията са чудовищни. Големите германски автомобилни концерни изглежда са се договаряли да поддържат високи цени и да спъват някои технологични развития. При това с почти мафиотски методи, отбелязва "Дойче веле", обобщавайки скандала в германската автомобилна индустрия от последната седмица.


Списание "Шпигел" писа тези дни за таен атомобилен картел между "Фолксваген", "Ауди", "Порше", БМВ и "Даймлер", които още от 90-те години на миналия век се били договорили за единна политика във всички области на бъдещето развитие - по отношение на дизеловите и бензиновите мотори, спирачките, съединителите и предавателните кутии. Твърди се, че производителите са се договаряли помежду си и за избора на доставчици, за цените на автомобилните части, за пречистването на отработените газове в дизеловите автомобили, както и за цените на новите модели коли.


Може да се окаже, че цялата работа е свързана и с актуалния скандал около дизеловите атомобили, ако се установи, че е имало договорки за използването на прекалено малки резервоари за карбамид (AdBlue). Това вещество има свойството ефективно да извлича азотните оксиди от отработените газове. Ако всичките обвинения бъдат потвърдени, ще се окаже, че е имало картелно споразумение, с което концерните са поддържали изкуствено високи цени за купувачите и изкуствено ниски цени за техните поддоставчици.




Според "Шпигел", концернът "Фолксваген" преди около година и сам е сезирал Службата за защита на конкуренцията със сигнал, в който се изказвало подозрение за "действия, нарушаващи антимонополното законодателство. Концернът "Даймлер" също подал подобен сигнал, с който се самообвинява. Тази мярка, каквато има и в данъчната практика, би го предпазила от наказания.


През последните години "Даймлер" поне отчасти се бил оттеглил от тайните преговори на големите германски автомобилопроизводители, твърди "Зюддойче Цайтунг", като се позовава на информация от инсайдери. Това станало вследствие на гръмналия през 2011 година скандал за картела в производството на товарни автомобили. По онова време Еврокомисията наложи на "Даймлер" сочно наказание от 1.1 милиарда евро заради нелегални договорки в тази сфера. Твърди се, че след това "Даймлер" постепенно се дистанцирал от тайните споразумения с останалите производители.


Заподозрените отричат и мълчат


В Брюксел в момента вече текат проверки за наличието на картелни споразумения между големите германски концерни. Германската антимонополна служба също е получила информации за "евентуални споразумения в областта на техниката между германските автомобилостроители". Според агенция "Ройтерс", разследванията като цяло ще се поемат от Антимонополната служба на ЕС.

Засега поне замесените германски концерни отричат да са извършвали наказуеми деяния. Шефът на "Даймлер" нарече обвиненията "спекулативни". А БМВ обяви, че категорично отхвърля "обинението, че резервоарите за карбамид са прекалено малки, поради което не могат да гарантират достатъчно пречистване на отработените газове в автомобилите от линията Евро-6-Дизел". В съобщението на мюнхенския концерн се каза още: "Автомобилите на БМВ-Груп не се подлагат на никакви манипулации и отговарят на съответните законови норми". Това се отнасяло и до дизеловите автомобили с марката на БМВ.


Автомобилният експерт Щефан Брацел от Центъра за автомобилен мениджмънт предупреждава, че обвиненията за евентуални картелни споразумения не бива да се отхвърлят с лека ръка. Подобни нелегални договорки биха представлявали невероятно тежък удар по доверието към германските автомобилостроители.


Възмущението в Германия, във всеки случай, е огромно. Представители на всички политически партии се изказаха и апелираха за строги разследвания. Лидерът на социалдемократите Мартин Шулц говори за "чудовищни измами за сметка на купувачите и на поддоставчиците". Шефът на парламентарната фракция на ХДС Фолкер Каудер призова автомобилната индустрия сама да направи необходимото, за да "изчисти петното от имиджа си". Ако обиненията бъдат доказани, на концерните ще трябва да се покаже, че правото и законите важат за всички, включително и за тях", каза Каудер.

Ключови думи към статията:

Коментари (110)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Ако се докаже такъв картел и шмекеруване,трябва да хвърчат глави на шефове на концерни!

  2. 2 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    Цената е 70% марка и 30% технологии пример IPhone ;) стари технологии но цена висока.

    Друг пример Голф и Кия един клас единия с много повече екстри от другия и на по-ниска цена .

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  3. 3 Профил на Bоlkonsky
    Bоlkonsky
    Рейтинг: 8 Весело

    Оу, а на нас ни пилят, че сме били корумпирани.Тези са обхванали европейският пазар на автомобили като некъв октопод.

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11438 Неутрално

    Тежък скандал и удар по реномето "германско качество"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1254 Весело

    дори и да нема картел, автомобилните компании задържат прогреса и отпускат "на час по лъжичка" от възможностите за иновации и усъвършенстване на продукта... заради откъсната им от реалните потребители система на дистрибуция през дилъри, погледа на продуктовия им мениджмънт минава през кривото огледало на изгодата на дилърите... пък за тех хич нее незаконно да се картелират, корумпират и лобират както намерат за добре...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  6. 6 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    http://www.dnevnik.bg/skorost/2014/09/25/2386709_zadvijvano_ot_vuzduh_pejo_208_se_pokazva_v_parij/

    Къде отиде този хибрид защо не напредва ?!?!?

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  7. 7 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Германците все повече ме разочароват.
    Мошеническият софтуер в Америка, настояването за Северен поток 2, въпреки че нямат нужда от газта. Просто искат да я препродават както навремето тодор правешки препродаваше руския петрол, турбините на Сименс, дето сега се правят на ущипани госпожици сякаш не са знаели какво ще сторят руските бандити. А сега и този скандал за картел в Германия. Картел във водеща германска индустрия, с реноме за качество, извоювано през годините.
    Трудно ми е да го повярвам, но действителността е неумолима.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  8. 8 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Глупости на търкалета! Бош е принуден да произвежда над 90 модела алтернатори (динама) за германските автомобили, докото японците използват май само няколко модела. когато колата остарее иди и намери ново динамо. Естествено е, да стандартизират скоростни кутии и спирачки. Това са важни и прецизни за изработка компоненти и само специализирани фирми ги правят. Но за да се използват трябват стандарти. Добре правят, че се договарят. Нима Евро 4, Евро 5, Евро 6 стандартитене са договорки? И това ли е картел? Остава и да няма стандарти за гумите, например някоя фирма да пусне гуми 14.78 цола!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4723 Неутрално

    До коментар [#8] от "vxa15365434":

    Колега, става въпрос за договаряне на цени. Нотиск за по-ниски цени от доставчици и по-високи за дилъри. Поне аз така го разбирам.

  10. 10 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#2] от "mititu":

    Не по-ниска , в пъти по-ниска....Ей тук е един ценови каталог , мисля че скоро не е обновяван.Голф с върхова цена 80 000 лева , Фолксваген Транспортер с върхова цена 80 000 лева.Само да има мераклии...

    http://auto.dir.bg

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  11. 11 Профил на Martin Banevski
    Martin Banevski
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":
    Няма компания още повече автомобилен концерн който ако иска да е на печалба да не се опитва да намали цената на доставчици те си и да продава продукта си на по/висока цена.Още повече при автомобилите където е нужно огромно инженерно ноу хау особено при съвременните високо технологични автомобили.Това че мислете че да ви продават автомобилите евтино или направо безплатно е неадекватно очакване .Всичко друго е политкоректна пропаганда .Същото е с електрическите автомобили.

  12. 12 Профил на qrw19507795
    qrw19507795
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Абе тия що насила се опитват да си съсипят икономиката, всеки ден ме взривяват с нови реалности... Тия либерали съвсем откачиха

  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    До коментар [#7] от "simval":

    Забрави ислямските мигранти.
    Не е за вярване колко изпадна Германия в сравнение с преди 20-30 години.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  14. 14 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Абе вие нищо не разбирате - Южен Поток е най-страшното и най-опасното европрегрешение.. С неговата космическа печалба от 100на милиона на година и тотална за плаха за вселената, имаше опасно Европа да се срути..

    А това в Германия - е .. просто бизнес.. ще ги шляпнат няколко пъти по ръцете и далаверите продължават..

  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4723 Неутрално

    До коментар [#11] от "zawert":

    Всеки иска да купува евтино и да продава скъпо. Това е повече от нормално! Но всеки се договаря по отделно. Представене си, че всички големи производители на телевизори (например) се договорят за таван на цените на компонентите и фискирани цени на готовия телевизор. Това пазарен подход ли е?

  16. 16 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2208 Весело
  17. 17 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    До коментар [#10] от "kasko":

    ти пък сега подробности :D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5103 Любопитно

    Глупости на търкалета!Германската авто индустрия няма да се остави да бъде "глобявана"за "картел"!Особенно след скандала в САЩ с Фолксваген!Естесвенно че имат едни и същи доставчици,естествено че си договарят цените....автомобилният пазар в Европа е НЕМСКИ!!!!!!!Фолксваген притежава -СЕАТ,Шкода,Ауди(Ламборгини),Бентли.Порше.Държи 40% от МАН и 35 % от Скания!И контола на Дукати!Ееееее това картел ли е????????

    До истината се достига с познание!
  19. 19 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    Ако това беше у нас сега щеше да има вой, как години на ред е течала най-голямата финансова измама, липса на съдебна реформа, политиците навързани като СВИНСКИ черва и изобщо, че БЪЛГАРИЯ е корумпирана и гадна.
    Дано повече хора се отрезвят и спрат да плюят родината ни, ако мижавите пари, които плащаме за данъци ги дадем на германската администрация, няма да може да направи и половината от това, което получаваме тук...

  20. 20 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1262 Любопитно

    САЩ просто не могат да оставят Германската икономика да работи по начинът, по който работи до сега. Скандалът в кавички с Фолксваген толкова подготвян и подбутван от ЦРУ, общо взето направи малко вятър на концерна. Той отново е номер едно в света и продажбите му летят. От своя страна американското автомобилостроене, изключвайки Тесла, е просто жалка картинка на фона на корейското и далеч от Япония и Европа. Какво и кой доминира пък на китайският и индийският пазар се вижда и с половин око. Така че - очаквайте още мафиотски и всякакви други скандали срещу водещи немски фирми и цели бизнес сектори.
    А Тръмп усилено укрепва щатското автомобилостроене, ще го връща в Детройт?!?!
    Хахахаххх
    Дойчланд Юбер Алес!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  21. 21 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#18] от "Messerschmitt":

    Фолксваген е обявил Дукати за продан с/у над $1,2млрд. (купен 2012 г. за $800млн.)

    Освен няколко индийски производители на моторетки, итал. фамилия Бенетон е проявила интерес.

  22. 22 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 279 Любопитно

    случайно ли излиза рекламата на Рено в средата на статията?

  23. 23 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4278 Неутрално

    До коментар [#18] от "Messerschmitt":

    Много добре, но виж цените на немските автомобили на американския пазар. С изключение на Порше, Бентли и Ламборгини цените на производствата дори на Мерцедес за коли втора употреба са по-ниски от тези на Тойота например, Пасат на 6-7 години е под 9,000 долара, че и Мерцедес е350 не надвишава с много.

  24. 24 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#18] от "Messerschmitt":

    не 40%, а 75% от MAN акциите се държат от Фолксваген, даващи му права за тотално владичество на фирмата, без да се съобразява с останалите акционери.

    https://www.corporate.man.eu/en/investor-relations/man-shares/shareholder-structure/Shareholder-Structure.html

  25. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2836 Неутрално

    До коментар [#18] от "Messerschmitt":

    Фолксваген притежава не 35% от Скания, а над 96%
    https://mobile.nytimes.com/blogs/dealbook/2014/05/13/volkswagen-wins-enough-shares-to-take-full-control-of-scania/?referer=https ://www.google.de/

  26. 26 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 983 Весело

    Статията за немските мошеници, а на снимката френски коли :)

  27. 27 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 583 Неутрално

    И какъв е проблемът, че са се разбирали за цени? Нали никой не живее с илюзиите за невидимата ръка на пазара? Всички големи (а и не толкова големи) корпорации обикновено са в картелни споразумения.

    Дори електроразпределението, уж приватизирано, всъщност е монополно и картелно. Хората успели да сменят ЕРП-то си се броят на пръсти, като същевременно никой не те информира, че това въобще е възможно.

  28. 28 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Да не се окаже че са били и дотирани с десетки милиарди от пертолните компании само и само да не развиват алтернативните технологии?!

  29. 29 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Дойчланд Юбер Алес!
    —цитат от коментар 20 на Чичи (Ice Man's fan)


    Кажи го това на висок глас в Германия, по възможност близо до полицай и ще видиш полицейският участък от вътре. Ако имаш късмет, може и да прекараш известно време в затвора.

  30. 30 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    Както винаги съм казвал - всичко на запад е твърде прехвалено, балон, вече прекалено надут, пред спукване. нищо не е такова каквото изглежда.
    Измами, заблуди, лъжи, капитализъм в най-чистия му вид.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  31. 31 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Това са пълни глупости. Пазара не е затворен и има много други производители на автомобили, които очевидно не са участвали в "картела" и продават "евтино". Като са скъпи голфовете, нищо не пречи на уважаемия немец да си купи пежо308 или ситроен С4 или фиат или японка или каквото си иска - в света има десетки марки автомобили. Обаче немеца стабилно си купува немско и то на доста по-добра цена отколкото българина да речем. Т.е. не е ясно как така има картел с високи цени, а французойки, японки и т.н. се продават на цени почти еднакви с тази на картела?!?! Как става това, нали трябваше да са по-евтини, а излиза, че дори корейски чук струва колкото "скъпия" немец, дето се е разбрал тайно да пореже купувача. Очевидно става дума за атака към изключително конкурентния немски производител на автомобили. А от къде идва атаката става ясно на всеки завършил с поне тройка поне трети клас. Явно големите "иновации" на един "мечтаел", спонсориран от една държава не стигат да обърнат тренда и трябва да се помогне малко по втория и третия начин.

  32. 32 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3103 Любопитно

    Както винаги съм казвал - всичко на запад е твърде прехвалено, балон, вече прекалено надут, пред спукване. нищо не е такова каквото изглежда.Измами, заблуди, лъжи, капитализъм в най-чистия му вид.
    —цитат от коментар 30 на Taiga

    А как е в руската тайга?

  33. 33 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#20] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Язък, че си сложил снимка на Лондо Молари! Не те е срам!

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  34. 34 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    Ритане по кокалчетата? http://www.segabg.com/article.php?id=865281

  35. 35 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Германия стана много силна. Преднамерен удар срещу автомобилостроенето няма да ги събори. Немските коли ще се продават и ще си държат цена. Чичко Тръмп каза, че немските производители на коли са "лоши" и ей го на - скандалче.

  36. 36 Профил на tonywalker
    tonywalker
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Снимката от корицата на статията е на Пежа и Ситроенчета.

  37. 37 Профил на semko
    semko
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Това са пълни глупости. Пазара не е затворен и има много други производители на автомобили, които очевидно не са участвали в "картела" и продават "евтино". Като са скъпи голфовете, нищо не пречи на уважаемия немец да си купи пежо308 или ситроен С4 или фиат или японка или каквото си иска - в света има десетки марки автомобили. Обаче немеца стабилно си купува немско и то на доста по-добра цена отколкото българина да речем. Т.е. не е ясно как така има картел с високи цени, а французойки, японки и т.н. се продават на цени почти еднакви с тази на картела?!?! Как става това, нали трябваше да са по-евтини, а излиза, че дори корейски чук струва колкото "скъпия" немец, дето се е разбрал тайно да пореже купувача. Очевидно става дума за атака към изключително конкурентния немски производител на автомобили. А от къде идва атаката става ясно на всеки завършил с поне тройка поне трети клас. Явно големите "иновации" на един "мечтаел", спонсориран от една държава не стигат да обърнат тренда и трябва да се помогне малко по втория и третия начин.
    —цитат от коментар 31 на zyx


    ама 4е ограни4ено мислене

  38. 38 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Оу, а на нас ни пилят, че сме били корумпирани.Тези са обхванали европейският пазар на автомобили като некъв октопод.
    —цитат от коментар 3 на Bоlkonsky


    Корупцията на Запад (по-точно на Северозапад ) е много по-сериозна, но не се е просмукала в ежедневието и базисното общуване между хората. Тук "здрасти" да кажеш и другият вече се чуди дали ще му искаш рушвет.

  39. 39 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#6] от "mititu":

    " И в двата случая максималният енергиен капацитет на резервоара се достига много бързо, само за десет секунди."
    ==============================
    Въпросният хибрид или е зле описан, или не върши работа. Няма как за десет секунди да натрупаш толкова енергия, че после да караш час. Дори да е спиране от 200 до нула километра, това ще ти даде енергията за обратно ускоряване минус загубите и толкоз. Освен това при сгъстяване газовете се нагряват, при спадане на налягането се преохлаждат и тези температурни разлики трябва да се отвеждат. Дори да минават през топлообменник тип каупер, системата не е съвършена, а освен това е тежка.

    Еретик
  40. 40 Профил на Грантовата мафия си има държава
    Грантовата мафия си има държава
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А добрутро! Че то така действа целия капитализъм. Ако тръгнат да копат надълбоко ще требва да го закрият направо.

  41. 41 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#30] от "Taiga":

    ... капитализъм в най-чистия му вид.
    —цитат от коментар 30 на Taiga


    След това изказване ще си позволя един въпрос, "Защо не си седиш в тайгата?"

    Аз не зареждам в Лукойл.
  42. 42 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#19] от "svoboden":

    Огромната разлика, е че в България далаверите се въртят от политиците, а в Германия не.

  43. 43 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    "Обвиненията са чудовищни. Големите германски автомобилни концерни изглежда са се договаряли да поддържат високи цени и да спъват някои технологични развития. При това с почти мафиотски методи, отбелязва "Дойче веле", обобщавайки скандала в германската автомобилна индустрия от последната седмица."

    Урок за всички тъпанари , хълцащи от умиление пред великолепната ПАЗАРНА икономика . И И с безкрайна омраза срещу българските олигарси- мафиоти , свалящи по три кожи от бедния български народ . Завиждайки на германските бачкатори , на които техните мафиоти пък давали по три кожи .

  44. 44 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3277 Неутрално

    "При това с почти мафиотски методи, отбелязва "Дойче веле", обобщавайки скандала в германската автомобилна индустрия от последната седмица."

    Значи ако пълничката лелка пита баже откъде в България такава корупция и пр., може да и се запуши зурлата с голата истина, вместо с някой баварски вурст!

    I Want To Believe
  45. 45 Профил на semko
    semko
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ся, глейте ся. То който не е разбрал немците го начукват на цяла Европа. Купувайте скъпи коли европейци. Един нов Мерцедес В САЩ е по ЕВТИН отколкото в Европа. Някой веднага може ли да ми каже защо?

  46. 46 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 599 Весело

    До коментар [#25] от "Ф.Нинов":

    Да бе Франк, притежават ги....ама какви са тези картели и обвинения? Германците не са такива хора...Гледай ти

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  48. 48 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    До коментар [#1] от "Cara Mia":

    И идва изводът, който най-много обичаме да правим - НЯМА ТАКАВА ДЪРЖАВА. Щото едно е 4 т. суджук, съвсем друго е десетилетия наред да действа престъпен картел /ако се докаже/ и да е вършил предполагаемите деяния.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  49. 49 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    Aу, каква кафа! Че това го правят всички! Тези откриха Америка! Не й стигна на немската автомобилна промишленост, че всичките й фирми, взети заедно, и десета нямат от борсовата стойност на супертехнологичния гигант, наречен "фейсбук" с няколкото си сървъра и....до там, що касае технологии! Срещу оборудването, know-how-то на немските автомобилни концерни, обучения персонал! Да няма автомобилна промишленост в Европа! Да няма газови потоци! Нищо да няма - само отворени обятия за щатските скъпи боклуци - втечнен газ и каруци!

    Мърфи е оптимист!
  50. 50 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    Списание "Шпигел" писа тези дни за таен атомобилен картел между "Фолксваген", "Ауди", "Порше", БМВ и "Даймлер", които още от 90-те години на миналия век се били договорили за единна политика във всички области на бъдещето развитие - по отношение на дизеловите и бензиновите мотори, спирачките, съединителите и предавателните кутии. Твърди се, че производителите са се договаряли помежду си и за избора на доставчици, за цените на автомобилните части, за пречистването на отработените газове в дизеловите автомобили, както и за цените на новите модели коли. "

    От всичко това личи ЧЕ ПЛАНОВАТА ИКОНОМИКА НА СОЦИАЛИЗМА Е ПАГУБНА ЗА НАРОДИТЕ но плановата икономика на немските мафиоти носи благоденствие . И е право . Ако не се вземе пред вид за кого е благоденствието .

  51. 51 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#37] от "semko":

    Доводи?, или стига ми тая награда че Ваше "Величество" се изходи снизходително на думите?

  52. 52 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    А БМВ обяви, че категорично отхвърля "обинението, че резервоарите за карбамид са прекалено малки, поради което не могат да гарантират достатъчно пречистване на отработените газове в автомобилите от линията Евро-6-Дизел". "

    Отричат възможно най- слабото обвинение . За останалите - ни дума .

  53. 53 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Германците стават все по-богати и все по-нагли. Направиха милиарди от проекта ЕС и колелото се завъртя със страшна сила. Не стига това, ми и лъжат.

  54. 54 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    До коментар [#50] от "papyre":


    "Плановата" икономика планираше потреблението и няма нищо общо със споразумение между фирми за поддържане на ценови нива.

  55. 55 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    До коментар [#45] от "semko": Някой веднага може ли да ми каже защо?

    Ми щото Мерцедес е регистрирана в Америка като благотворителна фондация . Майка Тереза , един вид .

  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    До коментар [#19] от "svoboden":

    Ако това беше у нас нямаше да има никакъв вой, защото никога нямаше да се разбере. А КЗК щеше да ги погали оп главите, както прави у нас.
    Осъзнай се и не пиши глупости.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    До коментар [#41] от "simval":След това изказване ще си позволя един въпрос, "Защо не си седиш в тайгата?"

    Ми сигурно защото еврохейските капиталисти са с по- малки зъби от усурийските тигри .

  58. 58 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    До коментар [#40] от "pee31528041":. Ако тръгнат да копат надълбоко ще требва да го закрият направо.

    Да бе . И да ги дамгосате като гробокопачи на капитализма .

  59. 59 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Ае верно, сменете снимката че ще ви осъдят

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  61. 61 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    колкото и да горят и както и да лъжат ,пак немски и японски коли ще си купуваме

  62. 62 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3579 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Ленина

    Это зачто требва да разчитаме
    на самозадоволяващо се родно производство.
    Москвич, Лада, Нива...
    Кой както реши, че на имиджа му отива.

    ""Чудовищни измами" и "петно върху имиджа" - скандалът с германския автомобилен картел се разраства"

  63. 63 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8649 Неутрално

    Те поне сега ще го разнищят, ще плащат глоби, ако трябва и ще се оправят. Всичко е на масата и нищо под нея. Тука няма нищо на масата и нищо не се оправя. Там е разликата.

  64. 64 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#23] от "daskal1":

    Американският пазар се характеризира с лесен достъп до финансиране, и изключително скъпа извънгаранционна поддръжка, особено за европейските марки. Т.е. най-евтино е да си вземеш на лийз /т.е. под наем/ чисто нов Мерцедес или БМВ, ако искаш да караш евролукс - и това масово се случва в момента, с подобряване на пазара на труда младите си лийзват за около $500 на месец луксозна кола. Втора ръка коли не се лийзват, и купуването им обикновенно е на 4-5% лихва заем, вместо 0%...Извънгаранционното обслужване при цена на труда към $200 на час в дилър и над $100 при техник е причината луксозните коли да са винаги евтини втора ръка. Аз съм виждал оферта за Астон Мартин на десетина хиляди мили за $50к - със счупено казанче за вода на чистачките, което струва $25,000 !!! от Астон Мартин :). Същата кола освен, че е скъпа като нова, ами трябва и да се чака ред за поръчка. Втора ръка Мазерати Гранд Туризмо е под $50к а дилъра в момента има спешъл за ново такова намалено от $112к на 82к...
    Освен това има и застраховки, които се определят по сложни и мистериозни тайни формули на застрахователите, но общо взето като си вземеш германска кола с 2.0 литра турбо, те веднага я класифицират като "перформънс", т.е. високорискова и ти минимум удвояват премията - няма смисъл да плащаш една и съща скъпа застраховка за стара, вместо чисто нова кола.
    Корейците са големи измамници също, просто не са ги хванали още и тях :). Но пък Хюндай имат 51% срив в печалбата, заради политическите търкания в Китай - китайците просто бойкотират всичко корейско в момента и въобще са го ударили на национализъм според партийната повеля последните години. Епъл и Самсунг също имат проблем там. Така че, качество, цена, иновации и т.н. неща не са съвсем логичната причина за един продукт да бъде успешен финансово. Даже да ти кажа, по-често е обратното :)

    До коментар [#45] от "semko":
    заради повечето и по-тежки норми и регулации. Същото важи за почти всички стоки - електроника, текстил. Но пък европейските продукти са по-безопасни и качествени /или поне така се смята/

    Междвупрочем, Тесла 2 ще струва към $22,500-25,000 в Калифорния след щатски и федерални дискаунти, което е цената на мейстрийм ЕВТИН седан в момента.

  65. 65 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4278 Неутрално

    До коментар [#64] от "mirohero":

    Така е, а и има маса "схеми" за бракуване (тоталване) на една луксозна кола, което се прави от някои за да се избегнат плащанията по нея. После вече с документ за собственост "rebuilt или "Salvage" ходи я застраховай. Но, с Лексус не съм имал проблеми, макар че предпочитам разбира се обслужването да се прави от моя техник който е сертифициран, а оттам и гаранцията не се нарушава.

  66. 66 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Утре тия същите картеладжии, ще ни продават чистак нови коли, защото старите ще са забранени заради петролните двигатели. Честито :-)

  67. 67 Профил на pavelski
    pavelski
    Рейтинг: 225 Весело

    Чиста проба атака срещу германската илономика. Такива договорки са стандартна практика във всички държави и във всички браншове. Друг въпрос е дали някой някъде ще реши да подеме темата. Ама в България пак ще се купуват немските коли. Както беше написал един майстор "Коли с емблемата на мачка, пичка и елхичка не ремонтирам!"

  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    До коментар [#66] от "abdul15":

    Можеш спокойно да не си купуваш кола от тях.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#65] от "daskal1":

    да ти кажа Лексус се популяризира силно от азиатците - японци, тайванци през 90те, китайци сега, които надойдоха покрай глобализацията. Тя марката си е по принцип качествена, но за тях е показност, което ги вълнува. Последните години това доведе до възхода на БМВ и Мерцедес в САЩ - абсолютно задължително е азиатец да се покаже с такова, както и Тесла. Просто защото са скъпи, тях не ги интересува дали са надеждни. Всички съвременни коли са надеждни. Основните проблеми днес идват от електрониката, и шанса ти да имаш проблемна елетроника в Лексус е много по-голям отколкото базисни тойоти, просто защото е повече в луксозните коли...Междувпрчем, една от причините за падащите задни стъкла на Тесла-та :) :), келява електроника. Или самоотварящите се врати и багажници на Лексус.

  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2697 Неутрално

    До коментар [#3] от "Bоlkonsky":

    Оу, а на нас ни пилят, че сме били корумпирани.Тези са обхванали европейският пазар на автомобили като некъв октопод.
    —цитат от коментар 3 на Bоlkonsky



    Дори всичко това да е вярно, пак не може да се сравнява. В случая една от уж замесените в картел компании е поискала разяснение от властите дали въпросните договорки са легитимни, или нарушават закона. И ако се окаже вярно, нито партиите, нито съдебната система ще си мълчат. Това за разлика от нас, където всичко се управлява от ДС мафията. Едно нещо е (да приемем, че е така) няколко концерна да направят картел, друго нещо е да нямаш държава, институции, съдебна система, защото всичкото е под контрола на Пеевски, Цацаров итехните босове.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2697 Неутрално

    До коментар [#63] от "Роси":

    ++++++++

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 350 Неутрално

    От всичко това личи ЧЕ ПЛАНОВАТА ИКОНОМИКА НА СОЦИАЛИЗМА Е ПАГУБНА ЗА НАРОДИТЕ но плановата икономика на немските мафиоти носи благоденствие . И е право . Ако не се вземе пред вид за кого е благоденствието .
    —цитат от коментар 50 на papyre


    От всичко това личи, че си комедиант :) Това, което ти наричаш "планова икономика на немските мафиоти" от 80 млн население правил 300 млрд, търгвоски излишък, а тая на "социалистическия" ти Китай с 1.4 млрд население прави 200 млрд. Ако граничният контрол отпадне внезапно никой няма да хукне да бяга от "немските мафиоти", не знам дали ще е така за поднебесната. И не на последно място - туй дето си го написал с главни букви фалира въпреки щедрите заеми, които получаваше от същите немски мафиоти. Беги са скрий някъде с пенсионерските си въжделения :) :) :)

  73. 73 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4278 Неутрално

    До коментар [#69] от "mirohero":

    И аз трябва да съм от японците :-), защото купих първия ЛС в средата на 90-те от един далеч по-заможен приятел. Хареса ми и след десет години повторих. Най-интересното е, че проблемите и при двата бяха механични. За дълъг път обаче са чудесни коли, в градски условия консумацията на гориво е прекалено висока. Може би Тесла ще става именно за това.

  74. 74 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Трудно е от подобна популярна статия да се разбере къде е престъплението? Защото да продаваш скъпо е изкуство, не винаги е престъпление. Оказва се че германците са добри търговци, но трябва и да се признае, че дилърската им мрежа е много добре организирана. И само за някои наивници и дилетанти остава впечатлението за невероятната гениалност в немските марки, и всекидневието в другите. И простотията да платиш за ФВ Голф 40 хил. евро, когато има подобна КИА, с почти същите характеристики, конструирана също от германски инженери в Рюселхайм само за 25 хил.

  75. 75 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Трудно е от подобна популярна статия да се разбере къде е престъплението? Защото да продаваш скъпо е изкуство, не винаги е престъпление. Оказва се че германците са добри търговци, но трябва и да се признае, че дилърската им мрежа е много добре организирана. И само за някои наивници и дилетанти остава впечатлението за невероятната гениалност в немските марки, и всекидневието в другите. И простотията да платиш за ФВ Голф 40 хил. евро, когато има подобна КИА, с почти същите характеристики, конструирана също от германски инженери в Рюселхайм само за 25 хил.

  76. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Тежък скандал и удар по реномето "германско качество"
    —цитат от коментар 4 на penetrating


    Не си прав! Само че германското качество е много добре подплатено не само с добри инженери, а и със супер специалисти в маркетинг, психолози. Германците реагираха най-адекватно на глобализацията, и манталитета на комплексарите от бившия комунистически блок - цяла Източна Европа с Русия и Китай, и манията им по гигантски автомобили с мощни двигатели. И разни тъпи екстри като самоповдигащи се капаци на багажници за които снобът плаща 500- 800 евро, и липсата на една елементарна пищялка за забравени включени фарове само за 5 евро.

  77. 77 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    ...Измами, заблуди, лъжи, капитализъм в най-чистия му вид.
    —цитат от коментар 30 на Taiga

    Нито сименсовите турбини са мит, нито френските мистрали! А пък российските изтребители с техния висш пилотаж и разни "кобри" са атрактивни само по изложения, и всичко приключва там.
    А капитализмът за някои е мръсна дума, за други супер счетоводство и маркетинг, или по-просто го беше казал др. Карл Маркс: пори - стока - пари', и ако пари' е по-малко от пари, той не се захваща. Нещо лошо?

  78. 78 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Производителите на петрол от много години са в законен картел,но никой не прави нещо против това.

  79. 79 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3435 Весело

    Е, сега ако им вкарат и новите американски санкции за компаниите от Сев. поток 2, меркелушките точно ще вият на умряло. Еднозначно еврокаскети.

  80. 80 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3629 Неутрално

    "....че е имало картелно споразумение, с което концерните са поддържали изкуствено високи цени за купувачите и изкуствено ниски цени за техните поддоставчици."

    А оня ден имаше вдъхновяващо четиво, как България имала небивал успех в производството на автомобилни компоненти. И електроника даже. Гордостта ни рухна като къща от пясък. Боже божеееей, какви страхотни приятели имаме?! Че и партньори даже. Гади ми се и ми горчи в устата.

  81. 81 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    тиези неща са били ясни от доста време, но институциите там са ги прикривали. САЩ има интерес да ги вади сега-за да накаже Германия за непослушанието към санкциите за Русия.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  82. 82 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    "...Гади ми се и ми горчи в устата.
    —цитат от коментар 80 на Judjuk

    ако в пасолья сте прекалили с боярищника - нормально.

  83. 83 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Чакайте да го докажат, защото това ще е изключително трудно!

  84. 84 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    До коментар [#41] от "simval":

    Защо да го правя?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  85. 85 Профил на inikolaev
    inikolaev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "Messerschmitt":

    Изброявате си без да четете май. В статията пише, че картелът е м/у Даймлер, БМВ и тях. Няма никакво значение в случая те кой марки притежават

  86. 86 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2245 Весело

    До коментар [#41] от "simval":

    Също така трябва и да се уточняваш за коя тайга говориш.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  87. 87 Профил на haralkaram
    haralkaram
    Рейтинг: 8 Весело

    Хората по света отдавна са загърбили швабските консерви: https://www.inverse.com/article/34315-toyota-dominates-car-brands-by-country. Само в и около райха все още се пазарува по команда.

  88. 88 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#2] от "mititu":

    Не гледайте на екстрите като - има ги/няма ги. Автомобилите на ФВ, БМВ, еле пък Даймлер минават през много повече тестове от тези на Киа примерно. Качеството на компонентите доставени от съплаер при различните брандове е различно.
    Отделно за софтуера пък темата е необятна. И опел инсиния има навигация, както и ауди а4, но ако си работил с двете, ще разбереш, че разликата е голяма.
    За айфона същото..

  89. 89 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1096 Весело

    Отделно за софтуера пък темата е необятна. И опел инсиния има навигация, както и ауди а4, но ако си работил с двете, ще разбереш, че разликата е голяма.За айфона същото..
    —цитат от коментар 88 на t0d0


    Точно пък навигациите да използваш като пример... Нещо, което на пазара струва $200 долара, примерно, изведнъж набъбва десетократно, понеже било вградено в премиум автомобил...

  90. 90 Профил на ksy46524642
    ksy46524642
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ароантно хитри са немците . В някои магазини на немски вериги в Австрия цените на стоките са с две цени ! Една за немци -втора( с25% отгоре) за евросъюза ! Така беше и на летището в Мюнхен .Искат ти билета и ако не си немец - 25% отгоре....

  91. 91 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Всъщност накрая да не се окаже, че картелът бил, за да се спестят разходи и да се внедряват по-бързо и лесно новите технологии?

  92. 92 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Пежаците и Ситроените на снимката свързани ли са с "Чудовищни измами" и "петно върху имиджа" на германските автомобили?

  93. 93 Профил на lokes
    lokes
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#12] от "qrw19507795":

    Дойче веле не е немска медия , а американска .
    Американците се изядоха от яд , че в Европа никой не им иска таратайките , а дори и в Америка всеки , който може да си го позволи предпочита Немско или Японско качество .
    Ударите срещу немската икономика не са единствено срещу авто индустрията им , но определено там ще заболи най-много

  94. 94 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    [quote#90:"ksy46524642"Така беше и на летището в Мюнхен .Искат ти билета и ако не си немец - 25% отгоре....[/quote]

    Баш за немци и граждани на ЕС са по-високи цените, а за цигари и алкохол са и повече от 25%.

  95. 95 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#18] от "Messerschmitt":

    Да,
    собственост е едно, договорени практики друго.
    Може да си собственик, но не може да договаряш действия между фирмите независимо, че ти си им собственик на всичките.

    Пример:
    ако Фолкцваген доставя двигатели на Шкода и на Сеат, НЯМА ПРАВО да доставя същите двигатели при по-лоши/неизгодни условия на Хонда например независимо, че първите две са негова собственост.

    Модератора е неадекватен!
  96. 96 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Да им пратят цацаров да ги разследва! Всичко ще разнищи, накрая ще им вкара едно обвинение от 500 хил. страници!

    Прост народ - слаба държава!
  97. 97 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#89] от "Yotce":

    Електрониката в автомобилите трябва да мине през серия тестове като например вибрационен тест с термичен профил (-30С до +70С). След такива изпитания пластмасата трябва да запази размерите си, да не скърца и да не се разрушава, рони, пада боя и т.н. Отделно функционалността не трябва да се губи. Този тип, както и още много други подобни, изисквания не се прилагат в една китайска навигация от $200 или разни таблети, ако щеш. Това е една от причините и цената им да е по-ниска.
    Не казвам, че цените не са надути многократно, напротив, но не са същите както с consumer electronics.

    Примера ми с навигацията беше относно софтуера. И на двата автомобила това се води екстра "навигация", но са от различен калибър. Същото е и с диодните фарове на Сеат примерно в сравнение с тези на Mерцедес. И двата автомобила ги имат, ама разликата е от земята до небето.

    В крайна сметка цените са доста раздути спрямо производствената стойност на компонентите. Това го знам от опит. Нямам информация, обаче, за другите компоненти в ценообразуването на продуктите при производителите.

  98. 98 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 551 Неутрално

    в water fuel cell е решението на проблема

  99. 99 Профил на реалист
    реалист
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#5] от "tucker case":

    Това беше някога и то в САЩ, сега двигателя с вътрешно горене е научно и технологично "изпилен" отвсякъде, дори практически не може, експлоатационно дълго, да поддържа режима и параметрите на новите евростандарти за екологичност, които самите производители си нагласиха, с цел да удължат живота на стандартното автомобилостроене. Конструкцията на новите автомобили, стана много сложна и прецизна, моделите разни, а сервиза, много скъп. Трайното поддържане на екостандартите, без често сервизиране, става невъзможно, а това е прескъпо. В Германското автомобилостроене и сервиз, са заети стотици хиляди души и десетки хиляди фирми, в заводите са вложени десетки милиарди инвестиции, за модерни и свръх скъпи, роботизирани цехове, а и петрола, сега е уникално евтин. Всичко, това иска големи продажби ! Явно фирмите са намерили начин да уеднаквят конкурентността си, а политиците са съвсем наясно, че ако настане масов фалит, майка им жална. Така , че ако трябва, ще се платят, някакви, вероятно солени глоби, пък и ЕС, винаги има нужда от още субсидии, разните пишман еколози и псевдодемократи ще повикат и поскачат, и ако не проумеят, че "No money, no honеy", ще им спрат кинтите, гюрултията ще утихне и пей сърце, дотогава, докато се възвърнат вложените инвестиции и назреят нужните условия за радикална промяна на автомобилостроенето. Още, доста време, ще мине до тогава.

  100. 100 Профил на tsb00482740
    tsb00482740
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Нека немците да си правят картелчета и да се договарят за обема на резервоарите. Докато те си завират главите в пясъка, Тесла пуска този месец на пазара масовия модел 3. След 10-ина години, сегашните технологични лидери в автомобилната индустрия, вероятно ще са в ролята на догонващи динозаври. Нито работят върху нови батерии, нито работят върху електронни сензори, нито върху софтуер за автономно управление. А се занимават с картел за резервоарите за карбамид.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK