Надпреварата при безпилотните автомобили е все по-оспорвана, но печалбите не са сигурни

Надпреварата при безпилотните автомобили е все по-оспорвана, но печалбите не са сигурни

© Reuters



BMW и Daimler, водещите производители на луксозни автомобили в света, обявиха обединения с доставчици, изтъквайки предимствата на по-големия набор от инженери за разработването на самоуправляващи се автомобили. Друг мотив зад тези сделки обаче е опасението, че роботизираните коли могат да не оправдаят очакванията за печалба, предизвикали първоначалния инвестиционен устрем.


Автомобилните компании все повече се опитват да се въздържат от пълно притежаване на бъдещите системи за автономно управление на автомобили, като за сметка на това си разпределят инвестиционния товар и риска. Тази тенденция представлява ясна промяна в стратегията в сравнение с преди година, когато повечето автомобилопроизводители имаха самостоятелни стратегии, съсредоточени върху преодоляването на инженерните трудности по разработването на самоуправляващи коли, а не толкова фокусирани върху бизнес основанията за развитие на начинанието.


Макар пазарът да е голям, може би не си заслужава да се вкарва толкова значителна инвестиция в него в момента, казва член на съвета на една от германските автомобилни компании, който пожела анонимност, тъй като въпросът е конфиденциален.




Десетки компании - включително автомобилопроизводители и технологични фирми като Google и Uber се борят за дял на пазара, който, според консултантската фирма Frost & Sullivan, ще представлява


едва 10 до 15 % от автомобилите в Европа


до 2030 година. Със сигурност ще има губещи. "За мен е трудно да повярвам, че ще има 50 успешни софтуерни продукта за автономни автомобили," каза Джон Хофъкър, заместник-председател на мичиганската консултантска фирма AlixPartners.


През юли миналата година BMW стана първият автомобилопроизводител, който изостави самостоятелното разработване на самоурправляващи се автомобили и се съюзи с производителя на чипове Intel и на камери и софтуер Mobileye, за да създаде платформа за технология за безпилотни автомобили до 2021 година. Решението бе взето, след като ръководни кадри посетиха новостартиращи компании и доставчици, за да преценят конкурентната позиция на BMW.


При посещенията в други компании се обсъждат технологичните трудности и въпросите за безопасността и става ясно, че много от нас плуват в същото блато, каза пред Ройтерс Клаус Бютнер, вицепрезидент, отговарящ за безпилотните автомобили в BMW. "Всеки инвестира милиарди. Мнението ни бе, че има смисъл да се обединим, за да разработим някои основни системи като платформа," допълни той.


Mercedes-Benz на Daimler обедини усилията си с доставчика на части Bosch преди три месеца, а японският автомобилостроител Honda заяви, че е отворен за съвместна работа в областта на безпилотните коли.
Дори богатите технологични компании се съюзяват. Компанията, предоставяща превози с помощта на мобилно приложение, Lift от Сан Франциско и Waymo, подразделението на Alphabet за самоуправляващи се автомобили, обединиха ресурсите си през май.


Разпределяне на товара


Частично безпилотните автомобили вече са реалност в луксозния сегмент. Те могат да поддържат движението в лентата и да коригират скоростта при движение по автомагистралите. Всяка от следващите стъпки - управление без непрекъснато следене с очи, без непрекъснато внимание и накрая напълно безпилотно управление - вероятно ще отнеме години, за да се превърне в реалност.


Клаус Фльохлих, член на управителния съвет на BMW, отговарящ за развитието, каза, че компанията вероятно ще изгуби пари от първите си напълно автономни автомобили, точно както стана с първото поколение електромобили. Разработването на технологията обаче е необходимо, за да остане компанията в играта. "Това е необходима технология, а не бизнес обосновка," каза той по повод решението на BMW да разработи безпилотни автомобили. "Ако тежестта по създаването на платформа може да бъде разпределена, нямам нищо против," допълни Клаус Фльохлих.


Един от най-обещаващите във финансово отношение пазари, които ще създадат безпилотните технологии, е пазарът на самоуправляващите се таксита по поръчка, които един ден може да заменят обикновените таксита и част от обществения транспорт в големите градове. Роботизираните таксита се очаква да дадат


тласък на по-широкия пазар на споделеното пътуване


и превоза с частни автомобили. Този пазар миналата година е бил на стойност 53 милиарда долара и може да достигне 2 трилиона долара до 2030 година според проучване на McKinsey, публикувано по-рано тази година.
Ford и General Motors инвестират най-малко по 2 милиарда долара за разработката на флотилия от самоуправляващи се коли за градско споделено пътуване от 2021 година, конкурирайки се са действащи вече играчи и новосъздадени компании.


Спешната нужда от създаване на обединения, каквито правят компании като BMW и Mercedes-Benz, се появи също така, в момент когато регулаторните органи настояват за създаването на стандарти за новата технология, която има потенциала да подобри рефлексите на превозното средство и да намали инцидентите с до 90%, според Boston Consulting Group.


Експерти от сектора посочват, че такава стандартизация може да затрудни още повече разработването на продукт, който се откроява, поставяйки под въпрос до колко са разумни стратегиите за самостоятелни разработки, натоварени с високи залози.


Съюзи, сливания


През септември 2016 г. американското министерство на транспорта и службата за пътна безопасност на САЩ публикуваха указания за високоавтоматизираните автомобилите. Регулаторните власти призоваха автомобилопроизводителите да оповестят как са програмирани рефлексите на превозните средства, особено в случаите, когато колите са изправени пред дилема, като например дали да ударят велосипедист или да увеличат скоростта над допустимата, за да избегнат катастрофа.


Важно е да се обмисли дали високоавтоматизираните превозни средства трябва да прилагат специални правила за взимане на решения в ситуации на конфликт между сигурност, мобилност и законови разпоредби, се посочва в разпространените указания. Алгоритмите за решаване на такива конфликтни ситуации


трябва да бъдат разработени прозрачно,


като се използват данни от федералните и щатските регулаторни органи, шофьори и пътници, се допълва още в документа.


Европейските регулаторни органи също дебатират дали да уеднаквят скоростта и дистанцията, към които безпилотните автомобили трябва да придържат, когато се включват в трафика или влизат в ленти за движение. Натискът да не се харчат напразно пари за разработки създава условия за съюзи и дори за сливания между различни компании, които доставят технологии за безпилотни автомобили, включително производители на коли, софтуер, компютърни чипове, радари, камери лазерни сензори и карти с висока разделителна способност. Например BMW, Mercedes и Audi загърбиха конкуренцията помежду си и се обединиха, за да купят компанията за карти HERE и да прекратят зависимостта си от Google.


Това, което започва като търговско споразумение, целящо придобиване на пазарен дял, подобно на споразуменията за съвмести полети на авиокомпаниите, може да се разрасне до придобивания при следващия инвестиционен кръг, казват ръководни лица и съветници.


Дали това, което стана в авиацията, ще се случи и в автомобилния сектор, където първо виждаме съюзи, сътрудничество, консорциуми, а след това всевъзможни пазарни комбинации?, пита Бил Къртин, ръководител на отдела за сливания и придобивания в правната фирма Hogan Lovells.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    Автомобилостроителите в момента имат много пари и влагат много в тази технология. Но, в тази технология от сума ти време са софтуерните компании и компаниите за чипове- Гугъл, Епъл, NVIDIA, .... Към тях добавям едно приятно изключение, Тесла, която може да се каже, че не е само автомобилна компания с гените на силициевата долина, но и софтуерна компания.

    Автомобилните компании, старият консервативен бизнес, индустриалните мастодонти ще се конкурират с едни компании известни с идетите и иновациите си. Мога още сега да заложа кой ще победи!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  2. 2 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Дали по-рано или по-късно, но безпилотни автомобили ще има и ще се произвеждат масово. Тогава ще отпадне професията шофъор и много хора ше трябва да се преквалифицират или да останат без работа. Само в САЩ има цяла армия от шофъори на камиони, които имат доста добро заплащане. Всички те ще станат излишни.Тези дни авиокомпаниите заявиха, чè ако се въведат безпилотни самолети, компаниите ще направят икономии в размер на милиарди долари. Но все още хората не смеят да се ползват от тази услуга.В едно съм сигурна, бъдещето принадлежи на роботиката и това бъдеще няма да бъде толкова далечно.

  3. 3 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    Илон Мъск тези дни имаше туит как ще изглежда камиона на Тесла. Ще има автопилот и един шофьор ще кара няколко след себе си. Това е велика идея. На Тесла автопилота е работещ и приложим навсякъде.

    А проекта на Гугъл за автономни коли, Waymo скоро се отдели като отделно поделение на компанията.

    Гугъл и Тесла имат договори с щата Невада и Калифорния като тестово поле за автопилотите си. Мъск има разрешение да ползва пътищата на Невада за камионите си, а тази седмица Тесла се срещна с регулатора на калифорния за подобно разрешение.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    Как го кАза само Charlize Theron - Hack them all... . It's zombie time.

  5. 5 Профил на Morbias
    Morbias
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Интересно кои от традиционните автомобилни компании ще оцелеят.

    Като че ли имат едно менталити, че софтуерът и хардуерът (различен от традиционните силови компоненти) са нещо допълнително, пък те все повече ще са основни, а самата каруца все повече ще се комодитизира, особено с масовото навлизане на електричките.

    Който има технологиите за батерии и софта дето да търкаля панаира ще е царят

    The Morbias Station is a transport hub that focuses all traffic passing through Taryd's jumpgates
  6. 6 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Всички джигити с повече от едно нарушение на правилника за движение трябва да се въдворяват задължително на кола с автопилот. В интерес на съхранение на техния и на другите участници животи.

  7. 7 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1103 Весело

    Нови работни места ще се открият: хакери ще хакват автомобилите, специалисти по сигурността ще запушват дупки... и така прогресът си върви.

    https://www.youtube.com/watch?v=MK0SrxBC1xs

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  8. 8 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#5] от "evlampi":

    Почти всички от големите доставчици на електроника за автомобилите започват да развиват автономното шофиране така, че е неизбежно прилагането му от големите автомобилни производители.

  9. 9 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    А проекта на Гугъл за автономни коли, Waymo скоро се отдели като отделно поделение на компанията.
    —цитат от коментар 3 на Realist


    След отделянето на Waymo в самостоятелно поделение, Гугъл купи голям парцел на 2-3 километра от Гигафабриката на Тесла в Рино, Невада. Говори се, че Гугъл мести Waymo в Невада, защото Невада скоро прие законодателство с което либерализира автономното шофиране. Също се спекулира, че Гугъл и Тесла подготвят нещо съвместно.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Интересно кои от традиционните автомобилни компании ще оцелеят.Като че ли имат едно менталити, че софтуерът и хардуерът (различен от традиционните силови компоненти) са нещо допълнително, пък те все повече ще са основни, а самата каруца все повече ще се комодитизира, особено с масовото навлизане на електричките.Който има технологиите за батерии и софта дето да търкаля панаира ще е царят
    —цитат от коментар 5 на evlampi


    Всички ще оцелеят. Може би само корейско-китайските измишльотини няма да успеят. Но, не в този си вид и в тези структури.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#10] от "Darth Plagueis":

    Склонен съм да вярвам, че това няма да повлияе на статуковото.
    Автономното шофиране ще навлезе във високия клас автомобили на Даймлер, БМВ, ФВ (Ауди, Порше), после във ФВ, Шкода, Сеат и т.н, докато накрая ниския клас автомобили ще бъдат оборудвани и те.

    Тези модили ще се произвеждат от няколко големи доставчика, та всички ще могат да си купуват от тях, както е сега с инструментални табла, дисплеи, навигации и т.н.

  12. 12 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#11] от "t0d0":

    Други марки не съм писал, но е ясно.
    За Тесла няма нужда да се коментира.

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    До коментар [#11] от "t0d0":

    Аз пък мисля, че понятието автомобил ще се предефинира рязко и на автомобилната сцена ще имаме аналога на Slayer & Ice-T да речем...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    Ето ви нещо, което го има във всяка Тесла и се активира за $5000 допълнително при покупка:

    https://www.youtube.com/watch?v=VG68SKoG7vE

    Целият хардуер и софтуер ще е инсталиран и във всеки Модел 3.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3164 Неутрално

    Всички ще оцелеят.
    —цитат от коментар 10 на Darth Plagueis


    Не съм убеден! Сега автомобилите се използват едва 2% от времето, повечето семейства имат по 2-3-4 коли. Ако имате автономна кола, тя преспокойно може да ви закара на работа и да се върне, да вземе децата и да ги закара на училище и след това да закара съпругата на покупки в магазина. И вечерта да ви прибере всичките!

    Това намалява нуждите от автомобили 2-3-4 пъти защото сегашните автомобили седят основно по паркинзи и гаражи и много малък процент от времето се движат!

    А какво би станало ако някой хора въобще нямат коли, а ползват услуги на компании за споделени автомобили.

    Единствените агрегати в съвременните автомобили, които ве произвеждат от автомобилостроителите останаха скоростните кутии и двигателите. Една електрическа кола няма скоростна кутия, а двигателя и е ужзстно прост. и комодизиран.

    Колите ще стане като хладилните и пералните, частите ще са общи и ще се продават от няколко големи компании на останалите, които ще сглобяват. Това вече се случва, Шевролет Болт изяло разчита на части от LG, които Шевролет сглобява във фабриката си!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    До коментар [#15] от "Realist":

    Именно. Автомобилът, за нещастие на доста гъзари и много бакшиши ще започне да се продава като услуга, като съвременно приложение за компютър. Car as a Service вече чука на вратата. Кой обаче може да го предложи? Този, който има голяма база и обекти в целия свят. Това са автомобилните компании. Те имат структурите, знанията как се прави това малко или много, възможностите.
    За мен лично съм убеден, че ни чакат сливания, първо в автомобилния бранш, второ в между ИТ и автомобилни компании, че дори очаквам да се появят и съвсем нов тип играчи, предлагащи различен тип услуги. Херц, например. Ще умрат само тези, които нямат базата и структурите, именно затова казах китайшъни и корейшъни.
    Впрочем, не съм убеден, че ще намалеят автомобилите. Прав си, че един автомобил ще може да обслужи много неща, ама не е точно така. Децата сами в автомобил няма да се качат, та това отпада. Обаче пък се появява друго - много хора, които в момента нямат коли, ще започнат да ползват.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на Morbias
    Morbias
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#16] от "Darth Plagueis":

    "Това са автомобилните компании. Те имат структурите, знанията как се прави това малко или много"

    Традиционните автомобилни компании си знаят традиционните дилършип практики. По-скоро такива като... Амазон може да се окажат доста по-адекватни с техния тип логистика.

    А сливания изглежда неизбежно да има. Не виждам как консерви като Даймлер примерно биха оцелели без някой адекватен на идващите реалности да ги вземе под крилото си :)

    The Morbias Station is a transport hub that focuses all traffic passing through Taryd's jumpgates
  18. 18 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 646 Неутрално

    :-) Аз на безпилотен не бих се качил.. Само един по шосето да врътне гуми и завие без мигач и всичките му платки ще изпушат.. Освен ако не искат абсолютно всички да са автономни по пътищата което го не виждам до 100 години..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  19. 19 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#17] от "evlampi":

    А защо Даймлер са консерви!?

  20. 20 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    Повечето от бакшишите няма да се пенсионират като такива. Всяка транспортна фирма и всяка, притежаваща автомобили, би предпочела автономна кола, камион или автобус, дори и да е по-скъп. Няма заплата, осигуровки и отпуск за шофьорите, 24 часов, а не 8 часов работен ден,не стачкуват, не крадат гориво и не си псуват шефа, когато не ги чува. Автомобилът с шофьор няма предимства пред автономния.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  21. 21 Профил на Morbias
    Morbias
    Рейтинг: 1012 Весело

    До коментар [#19] от "t0d0":

    Е изхвърляне е от моя страна. Може наистина да са в час и да се адаптират и то запазвайки позиция на доминатори. Но мисля, че не си дават сметка колко близо е инфлексната точка в която цялата тяхна традиционна експертиза която ги прави яки сега буквално ще е нищо.

    Ще видим. По-скоро бих заложил че ще са втора цигулка в някакво бъдещо сливане

    The Morbias Station is a transport hub that focuses all traffic passing through Taryd's jumpgates
  22. 22 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Баси ти колко грешна пара имат да трошат за глупости, а не седнат да направят нещо дето да изкарва поне месец повече от датата на изтичане на гаранцията си. В момента колите са еедни моторизирани каруци са два фотойла и един диван вътре. Ха вземете си оправете концепцията за автомобила на бъдешето, пък после се захващайте с нещо дето е 65 стъпки напред в бъдещето.

  23. 23 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Тези к'во се стрескат?
    У Перник, след 21ч всички автомобили са безпилотни с инвестиции от две бири и две ракии.

  24. 24 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Не се отчита един много важен аспект ако се въведат автономни автомобили-кой ще носи отговорност при катастрофа с ранени и жертви.Щото дори е най-съвършеният компютър не е застрахован от подобни инциденти.

  25. 25 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    Не се отчита един много важен аспект ако се въведат автономни автомобили-кой ще носи отговорност при катастрофа с ранени и жертви.Щото дори е най-съвършеният компютър не е застрахован от подобни инциденти.
    —цитат от коментар 24 на mushashi


    Този,комуто е вменено по силата на закон,като той съответно ще има регрес към производителя на автомобила или доставчика на софтуер или друг,който по силата на закона или договор е отговорен за проблема,причинил аварията, И сега ползваме амтоматични системи,които могат да причинят вреди,дори и жертви.
    Иститута "обективна отговорност без вина" е познат още от римското право и е много добре и подробно разработен.
    Това,че никой няма да иде в заъвора не е никъв проблем.

  26. 26 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#15] от "Realist":
    До коментар [#16] от "Darth Plagueis":
    До коментар [#20] от "quatro_4x3":

    Хубаво е човек да си фантазира :)

    Тия, дето нямат коли, и сега си ползват таксита. Нищо ново и революционно няма да се случи.
    Да, безпилотните коли няма да имат нужда от шофьор, но ще струват няколко пъти по-скъпо, та не се знае дали няма с шофьор да е по-изгодно.
    Освен това, увеличеният пробег (няма да стоят по паркинги, ами ще правят други курсове), рязко ще съкрати живота на един автомобил. От там - пак опираме до икономическата целесъобразност, а и по-честите ремонти ще изискват повече ремомтен персонал.
    Аз лично мисля, че фантасмагорията "кола без шофьор" ще се сгромоляса като балон. Като почнат катастрофите с такива коли и завалят милионни искове за обезщетения...
    Отделно, кой ще застрахова с ГО такава кома, колко ще струва застраховката?
    Ако мен ме блъсне кола без шофьор, щото някой от датчиците ѝ се е повредил, койбще ми плати щетите?!
    Има десетки нерешени и нерешими въпроси в тая работа.
    В крайна сметка, може да се окаже, че цената и разходите по подръжка и обслужване на една автономна кола са пл-високи от една конвенционална с шофьор.
    А икономическата изгода е двигателят на всичко, да не се лъжем.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  27. 27 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#25] от "slonsco":

    Демек, в крайна сметка, разходите за щети ще се прехвърлят на производителя на автомобила.
    Което къде ще се отрази? На цената на колата, естествено...
    Щото сега тия разходи се правят от водачите на колите, а тогава ще идат при производителя.
    И ако у нас една гражданска е 150-300 лв, то в Европа е 1000 евро. За 10 години, това са 10 хил евро върху цената на колата по най-прости сметки, а те съвсем не са прости.
    А като почнат електронните системи масово да дават дефекти след няколко години експлоатация?!
    И сегашната ми кола е наблъскана с електроника и постоянно нещо някуде мига, я поради лоша връзка, я поради отказал датчик, я поради мишка, изгризала кабел....
    Лошото е, че покрай тези робоколи, ще се движим и ние, традиционалистите...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  28. 28 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Тази иновация се развива по същият модел по който са се развивали всички иновации от просвещението насам. Тава е свободен пазар и множество независими инвеститори и разработчици.

    подпис
  29. 29 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2805 Весело

    До коментар [#27] от "Athanatos":
    "И сегашната ми кола е наблъскана с електроника и постоянно нещо някуде мига, я поради лоша връзка, я поради отказал датчик, я поради мишка, изгризала кабел.... "

    ...я поради предишни ремонти правени от ГОЛЕМИ махленски майстори.

    подпис
  30. 30 Профил на Deyan Iliev
    Deyan Iliev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#19] от "t0d0":Е изхвърляне е от моя страна. Може наистина да са в час и да се адаптират и то запазвайки позиция на доминатори. Но мисля, че не си дават сметка колко близо е инфлексната точка в която цялата тяхна традиционна експертиза която ги прави яки сега буквално ще е нищо.Ще видим. По-скоро бих заложил че ще са втора цигулка в някакво бъдещо сливане
    —цитат от коментар 21 на evlampi


    Според мен по-скоро си прав, поне исторически така се случват нещата. Никак не е сигурно, че традиционните производители могат толкова много да си обърнат бизнеса, напълно осъзнавайки, че продукта автономна кола е нещо съвсем различно от атомобилите, които се ползват днес (по същите прични, които визираш - отпада нуждата от няколко коли в семейството, споделено ползване и липса на грижа за място за паркиране, ползване на различен автомобил за различни нужди). Разликата е като между обикновения мобилен телефон и смартфона. При все, че Нокия имаха свои разработки за смартфони (от 2004 до 2007 ползвах телефон на Нокия с операционна система, мейл клиент, достъп до поща и интернет и други подобни на сегашните телефони характеристики), в крайна сметка те проспаха смартфон технологията, защото си бяха фокусирани в съвсем другия бизнес с ало-слушалките. По същия начин както Кодак са проспали революцията на дигиталната фотография (при все, че те са я измислили) а прозводителите на ледени блокове за домашно и индустриално ползване изобретяването на хладилника.

  31. 31 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#27] от "Athanatos":"И сегашната ми кола е наблъскана с електроника и постоянно нещо някуде мига, я поради лоша връзка, я поради отказал датчик, я поради мишка, изгризала кабел.... "...я поради предишни ремонти правени от ГОЛЕМИ махленски майстори.
    —цитат от коментар 29 на Иван К


    При махленски майстори не ходя, но дори и така да е - що мислиш, че махленските майстори няма да се преквалифицират и те в ремонти на автономни коли?
    Имам предвид, че техниката е непредсказуема, винаги излиза някой дефект където най-малко си очаквал. Това с нищо не променя логиката на това, което съм написал.
    Не малко на пръв поглед "революционни" технологии са се провалили с гръм и трясък, стигнат ли до масовия пазар.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK