"Еър Берлин" обяви несъстоятелност

"Еър Берлин" обяви несъстоятелност

© Reuters



Вторият най-голям авиопревозвач в Германия - "Ер Берлин" (Airberlin), обяви процедура за несъстоятелност, съобщават "Дойче веле" и "Шпигел".


След като главният акционер в компанията, превозвачът от Абу Даби "Етихад", даде да се разбере, че няма да предоставя повече финансова поддръжка, се стигна до резултата, че за "Ер Берлин" "не може да се очакват повече положителни прогнози", обяви компанията в изявление, разпространено във вторник.


Обслужването на полети ще продължи за момента, а превозвачът се надява тази дейност да може да продължи, докато трае процедурата по несъстоятелност, благодарение на заем от правителството, отбелязва "Дойче веле".




От 2008 г. насам "Ер Берлин" отчита загуби почти без прекъсване с изключение единствено на 2012 г. Миналата година беше отбелязана и рекордната загуба от 780 милиона евро.


Според "Шпигел" напоследък ситуацията в компанията е започнала да се отразява особено отчетливо на пътниците - от преминаването към лятното разписание на полетите в края на март зачестяват закъсненията и отмяната на полети. Това е отблъснало мнозина, които иначе пътували с "Ер Берлин" - през юли броят на пътниците е намалял с 24 на сто в сравнение със същия месец на 2016 г.


От 2011 г. "Етихад" има дял от 29.2 на сто в "Ер Берлин груп" и обещаваше да продължи да поддържа превозвача поне докато не се намери алтернативно решение.


В момента се водят преговори с големия конкурент "Луфтханза" - най-големия германски превозвач, който би могъл да купи части от "Ер Берлин", гласи още изявлението. "Луфтханза" досега е показвала интерес към покупка на компанията, но са я спирали значителните дългове, които би се наложило да поеме.

Ключови думи към статията:

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    За миналата година реализирали рекордна загуба от 780 милиона евра !!! Не се возили хора и стоки на верисия. Така, че за мен това е поредната грандиозна измама.

  2. 2 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    А така.Втората по големина немска авиокомпания изпада в несъстоятелност, а когато Костов продаде "Балкан", която беше източена от комунистите го изкараха най-големият престъпник.

  3. 3 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Да продадеш авиокомпания с ВСИЧКИ активи за 150.000 долара е престъпление. Особено когато активите - материални и нематериални се оценяват в десетки пъти повече.
    Елементарен пример: Слотовете в Хийтроу струват милиони, представителства в различни страни, Виена например, струват Х00.000 евро....

  4. 4 Профил на inikolaev
    inikolaev
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Интересно след колко време ще прочетем същото за България еър? По всичко личи, че бутат дружеството към умишлен фалит, за да го изкупят на безценица след това

  5. 5 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2085 Любопитно

    Още една лоша инвестиция, която "Етихад" ще трябва да отпишат - след "Алиталиа". Интересно какви са показателите на инвестицията в "Ер Сърбия"?

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  7. 7 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Безславен край

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  8. 8 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#3] от "owz46306052":

    Не и ако има дългове за десетки милиони.

  9. 9 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#3] от "owz46306052":

    Една авиокомпания има активи и пасиви. Продава се за 150 хиляди долара, защото има огромни задължения. А това за стоянките, които стрували милиони е една голяма лъжа.Дай доказателства, че Зееви е изкарал милиони от продажби на стоянки и други "активи"на "Балкан".

  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    Интересно след колко време ще прочетем същото за България еър? По всичко личи, че бутат дружеството към умишлен фалит, за да го изкупят на безценица след това
    —цитат от коментар 4 на inikolaev

    кой да го изкупи

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#2] от "mushashi":

    "Балкан" никога не е била на загуба и имаше директен полет до Зимбабве, Банкок и САЩ. Голяма част от пътникопотока на авиокомпанията беше от бивша Югославия, а "Балкан" е бил първенец от всички бивши соц.страни в СИВ. Поддържаха се и вътрешните линии - Варна, Бургас, Силистра, Русе, Търговище, Горна Оряховица, Видин, Пловдив, Стара Загора, Кърджали. Компанията беше купена заради международните линии, които поддържаше и фалирана със съдействието на И.Костов. Тъй че няма какво да припяваш колко сме били несправидливи, което всъщност е истина - ако имаше справедливост тоя тюфлек щеше да бъде в затвора.

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#6] от "гошо":

    Комундер, фалитите са нещо нормално при капитализма.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 461 Неутрално

    дифендер това е една от поредните победи на империализма Мурзилките реват отново империализъм спечели
    —цитат от коментар 6 на гошо


    Ще цитирам дифендера под подобно съобщение за руска авиокомпания:
    "Соросоидна пропаганда. Икономиката расте, местното производство се развива, народа забогатява."
    Сега се е покрил и мълчи.
    Иначе балонът Etihad започва да изпуска здраво. Продадоха регионалната си швейцарска авиокомпания на словенците, Алиталия се е понесла отново към фалит, виждаме какво е положението и в германското поделение, сърбите вместо да се разрастват започнаха да дават самолетите и екипажите си на мокър лизинг.

  14. 14 Профил на Dedo
    Dedo
    Рейтинг: 20 Неутрално

    bulgaria air si e timadjiiski. taka che ne e kato da se krade ot darzavata

  15. 15 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Не съм летял с тях. Явно този бизнес модел не е за всеки. Преди време имаше една словашка авиокомпания, която беше лидер в Източна Европа - Sky Europe и фалира през 2009.

    The best way to predict the future is to invent it.
  16. 16 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    Да продадеш авиокомпания с ВСИЧКИ активи за 150.000 долара е престъпление. Особено когато активите - материални и нематериални се оценяват в десетки пъти повече. Елементарен пример: Слотовете в Хийтроу струват милиони, представителства в различни страни, Виена например, струват Х00.000 евро....
    —цитат от коментар 3 на owz46306052

    Вместо отговор: ""Луфтханза" досега е показвала интерес към покупка на компанията, но са я спирали значителните дългове, които би се наложило да поеме."
    Балкан имаше над 140 млн.долара дългове и беше включена в списъка за ликвидация, изготвен от Жан Виденов. Друго за Костов и гордостта на соц авиацията, може и за предствителя в Хараре и Йоханесбург, др. Велчев, баща на Милен Велчев - те семейно знаят как се правят и превъртолват дългове, доказано.

  17. 17 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    До коментар [#4] от "inikolaev":

    България Ер има статут на национален превозвач, но е на ТИМ, т.е. ще е частен фалит без гаранция за изкупуване.

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#13] от "Panda":

    Ушанка, фалита е бил предопределен. Просто акционерите логично са спряли кранчето.
    "От 2008 г. насам "Ер Берлин" отчита загуби почти без прекъсване с изключение единствено на 2012 г. Миналата година беше отбелязана и рекордната загуба от 780 милиона евро."

    А за родината си расия не мисли - кораба потъва нормално.

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2085 Любопитно

    До коментар [#2] от "mushashi":"Балкан" никога не е била на загуба и имаше директен полет до Зимбабве
    —цитат от коментар 11 на zlo38528262


    Интересно, колко струват слотовете в Хараре днес?

  20. 20 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 862 Неутрално

    "Миналата година беше отбелязана и рекордната загуба от 780 милиона евро."

    Ебати лапането е паднало. Ако някой твърди, че подобна загуба не е генерирана умишлено, е пълен идиот.

    Every cradle is a grave.
  21. 21 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    Няма страшно. Райънеър ще ги купи на справедлива цена.

  22. 22 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#6] от "гошо":

    Мурзилките реват отново империализъм спечели
    ----------------------------------
    колкото и да ти е чудно и неразбираемо- точно така е.
    Фалита на една компания е нещо толкова естествено, като създаването на нова , кърговрат на живота и смъртта.
    Неестествено е олевундеряването на капитализма, водещо до извращения като Енрон, БратяЛимон , Барни Мадоф, ако щеш Ауди и който се сетиш от мастодонтите за които важи "too big to fail"

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    До коментар [#9] от "mushashi":

    Бъфет има две крилати фрази относно авиокомпаниите:
    - NEVER ever BUY airline stocks for the long term
    - Авиокомпаниите са бастисали повече благосъстояние дори от комунизма

    Ето списък на фалиралите и изпаднали в неплатежоспособност в САЩ:

    Chapter 7
    This is a list of airlines that have filed for bankruptcy protection via Chapter 7 in the United States.
    - National Florida Airlines December 1, 1983
    - Excellair July 7, 1984
    - Oceanaire Lines February 10, 1984
    - Connectaire October 10, 1984
    - Princeton Air Link August 11, 1988
    - Air Kentucky July 19, 1989
    - Eastern Air Lines January 18, 1991
    - Northcoast Executive January 29, 1991
    - Midway Airlines (1976-1991) November 27, 1991
    - L’Express February 2, 1992
    - Eastwind Airlines September 30, 1999
    - Sun Country Airlines January 2, 2002
    - Midway Airlines (1993-2003) October 30, 2003
    - Southeast Airlines December 1, 2004
    - TransMeridian Airlines September 29, 2005
    - Independence Air January 6, 2006
    - Big Sky January 7, 2008
    - Aloha Airlines March 31, 2008
    - Air Midwest May 14, 2008
    - Gemini Air Cargo August 12, 2008
    - Direct Air April 12, 2012
    - Comair April 4, 2012
    - Evergreen International Airlines December 31, 2013

    Chapter 11
    This is a list of airlines that have filed for bankruptcy protection via Chapter 11 in the United States.
    - New York Airways May 18, 1979 Ceased operations
    - Aeroamerica November 19, 1979 Ceased operations
    - Florida Airlines January 24, 1980 Ceased operations
    - Indiana Airlines March 3, 1980
    - Air Bahia December 15, 1980 Ceased operations
    - Tejas Airlines December 31, 1980 Ceased Operations [5]
    - Mountain West Airlines-Idaho March 6, 1981 Ceased operations
    - LANICA March 16, 1981 Nicaraguan airline; ceased operations
    - Coral Air July 13, 1981
    - Pacific Coast Airlines September 11, 1981
    - Swift Aire Lines September 18, 1981 Ceased operations
    - Golden Gate Airlines October 9, 1981 Ceased operations
    - Pinehurst Airlines January 26, 1982
    - Silver State Airlines March 3, 1982
    - Air Pennsylvania March 26, 1982 Ceased operations
    - Air South April 2, 1982
    - Cochise Airlines April 16, 1982 Ceased operations
    - Braniff International May 13, 1982 Ceased operations
    - Astec Air East July 8, 1982
    - Will's Air August 19, 1982
    - Aero Sun International October 15, 1982
    - Aero Virgin Islands October 19, 1982 Ceased operations
    - Altair Airlines November 9, 1982 Ceased operations
    - Continental Airlines September 23, 1983 June 30, 1986 Emerged after merger with PEOPLExpress, Frontier Airlines, and New York Air
    - Frontier Airlines August 28, 1986 Ceased operations
    - Eastern Airlines March 9, 1989 Ceased operations
    - Partnair October 1, 1989 Norwegian airline; ceased operations
    - Pan American World Airways January 8, 1991 Ceased operations; Most assets purchased by Delta Air Lines
    - America West Airlines June 28, 1991 August 26, 1994 Merged with US Airways in 2005
    - Sun Country Airlines January, 2002 2003 Involuntary
    - National Airlines December 6, 2000 Ceased operations on November 6, 2002
    - Trans World Airlines January 10, 2001 Filed as part of an acquisition by American Airlines
    - US Airways August 11, 2002 March 31, 2003
    - United Airlines December 9, 2002 February 1, 2006
    - Air Canada April 1, 2003 September 30, 2004 Canadian airline
    - Flash Airlines March 1, 2004 Ceased operations
    - US Airways September 12, 2004 September 27, 2005 Second filing, emerges in conjunction with its acquisition by America West
    - Aloha Airlines December 30, 2004 February 17, 2006 Cargo division continued flying as Aloha Air Cargo
    - Northwest Airlines September 14, 2005 May 31, 2007 Ceased Operations; Merged with Delta Air Lines
    - Delta Air Lines September 14, 2005 April 30, 2007 Included subsidiary Comair
    - Maxjet Airways December 26, 2007 Ceased operations
    - Aloha Airlines March 31, 2008 Second filing; ceased passenger operations
    - ATA Airlines April 3, 2008 Ceased operations
    - Skybus Airlines April 5, 2008 Ceased operations
    - Frontier Airlines April 10, 2008 October 1, 2009
    - Eos Airlines August 26, 2008 Ceased operations
    - Sun Country Airlines October 6, 2008 February 23, 2011 Second bankruptcy
    - Primaris Airlines October 15, 2008 Ceased operations
    - Mesa Airlines January 5, 2010 March 11, 2011
    - Arrow Air July 1, 2010 Ceased operations and liquidated
    - Mexicana August 28, 2010 Mexican airline; ceased operations
    - American Airlines November 29, 2011 December 8, 2013 Emerged from bankruptcy as American Airlines Group; includes parent company AMR Corporation and subsidiary American Eagle Airlines
    - Ryan International Airlines March 6, 2012
    - Pinnacle Airlines April 2, 2012 May 1, 2013 Emerged as subsidiary of Delta Air Lines; name changed to Endeavor Air
    - Southern Air September 28, 2012
    - SeaPort Airlines February 5, 2016
    - Republic Airways Holding February 25, 2016
    - PenAir August 7, 2017 Ceases operations in Denver and Portland

  24. 24 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    До коментар [#3] от "owz46306052":Една авиокомпания има активи и пасиви. Продава се за 150 хиляди долара, защото има огромни задължения. А това за стоянките, които стрували милиони е една голяма лъжа.Дай доказателства, че Зееви е изкарал милиони от продажби на стоянки и други "активи"на "Балкан".
    —цитат от коментар 9 на mushashi


    "Националният превозвач Aвиокомпания „Балкан“ беше продадена на 31 юли 1999 г. на израелския бизнесмен Гад Зееви. За 75% от капитала на компанията Зееви плати сумата от 125 хил. долара. В началото на февруари миналата година полетите на авиокомпанията бяха прекратени по нареждане на собственика, като междувременно Гад Зееви продаде акциите „Балкан“ в СИТА (Международната асоциация за телекомуникационни връзки) на стойност над 40 млн. долара. "

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  25. 25 Профил на danielv
    danielv
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#4] от "inikolaev":

    Не виждам никакви реални факти, които да говорят за подобен сценарий. Това, че на една група уж случайни коментиращи им е казано да го повтарят постоянно е с ясна цел, но са толкова прозрачни, че надали ще заблудят някой. Както и изкуствено създаденото напрежение около няколко закъснели полета. Авиокомпанията работи на предела на възможностите си, т.е. е много далеч от фалит.

  26. 26 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#2] от "mushashi":"Балкан" никога не е била на загуба и имаше директен полет до Зимбабве, Банкок и САЩ. Голяма част от пътникопотока на авиокомпанията беше от бивша Югославия, а "Балкан" е бил първенец от всички бивши соц.страни в СИВ. Поддържаха се и вътрешните линии - Варна, Бургас, Силистра, Русе, Търговище, Горна Оряховица, Видин, Пловдив, Стара Загора, Кърджали. Компанията беше купена заради международните линии, които поддържаше .
    —цитат от коментар 11 на zlo38528262


    "Балкан" имаше само около 8% от трафика си от и за България. Огромният процент бяха транзитни пътници - например от Лондон за Хараре или Лагос. Това бе възможно по времето на социализма като се обръщаше валута 1-во направление (преводни рубли), с които се купуваха самолети и горива, в твърда валута (в която пътниците плащаха билетите си. Разбира се, низките заплатите за екипажи в български лева също помагаха. Не знам при дейността на "Балкан" по колко преводни рубли е излизал долара, но държавата имаше необходимост от твърда валута. С нея можеха да се купуват, например, електронни компоненти, от които се правеха компютри за износ по първо направление. Както се казва в един виц от по-ново време: "Въртяхме си едни пари".

    Тази схема престана да работи, след като преводните рубли бяха премахнати като механизъм за разплащане и разменният курс на българския лев спрямо конвертируемите валути стана реален в началото на 1991 г. (м. февруари 1991 г., ако си спомням добре).

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    Значи не е лесно да оперираш авиокомпания от малки страни като България , защото няма накъде да летиш.

    За швейцарците беше голям позор и въпрос на национална чест да спасят авиокомпанията си, но след втория фалит я шитнаха на Луфтханза.
    Австрийските аиолинии също бяха погълнати от Луфтханза, както и Брюксел Еър.

    На опашката за фалити чакат чехите и италианците.... ако цената е окей и те ще станат част от голямото луфтханзаджийско семейство.

  28. 28 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#4] от "inikolaev":България Ер има статут на национален превозвач, но е на ТИМ, т.е. ще е частен фалит без гаранция за изкупуване.
    —цитат от коментар 17 на Лелка


    Вярно. Но дълговете им към държавното летище София, например, ще трябва да бъдат отписани. Не знам какви други пасиви имат (например, към също така държавното Ръководство въздушно движение). А който купи активите на фалиралата авиокомпания - доколкото има такива (например, ако имат собствени самолети) ще може да започне "на чисто".

    Не твърдя че това е целта, само отбелязвам факта.

  29. 29 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#12] от "EU defender":

    е нормални са как няма да са нормални ,като са всеки ден ,то и изстъпленията на бежанците са си нещо нормално ,щото са културни особености, а демокрацията уважава културните особености

    гошо
  30. 30 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Аз досега израелец глупак в големият бизнес не съм видял. Зееви си е направил сметката много преди да извади парите.

    По повод дълговете - счетоводството на една фирма е най-интересното нещо. За буквално 1 минута можеш да изкараш дори и Кока Кола на загуба стига правилно да разбиеш нещата по сметките.
    Същото и с Балкан - дългове от 140 Мио. са счетоводни трикове и много медиен шум.

    Балкан беше интересен само за разпачетосване. Авиопарка беше погинал - едно ТУ-1ХХ, АН-ове и малко ЯК машини. Нова инвестиция беше интересна - за нея трябва да се работи - а на власт повече от 3 години никой не оставаше.
    Продажбата беше резонна - но и същевременно скандална.
    Как мислиш - в Бг по това време имаше много хора с по 125000 долара. Защо никой не се дореди?

  31. 31 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Аз досега израелец глупак в големият бизнес не съм видял. Зееви си е направил сметката много преди да извади парите.

    По повод дълговете - счетоводството на една фирма е най-интересното нещо. За буквално 1 минута можеш да изкараш дори и Кока Кола на загуба стига правилно да разбиеш нещата по сметките.
    Същото и с Балкан - дългове от 140 Мио. са счетоводни трикове и много медиен шум.

    Балкан беше интересен само за разпачетосване. Авиопарка беше погинал - едно ТУ-1ХХ, АН-ове и малко ЯК машини. Нова инвестиция беше интересна - за нея трябва да се работи - а на власт повече от 3 години никой не оставаше.
    Продажбата беше резонна - но и същевременно скандална.
    Как мислиш - в Бг по това време имаше много хора с по 125000 долара. Защо никой не се дореди?

  32. 32 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6295 Неутрално

    Air Berlin май летеше/смяташе да лети до България редовно...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  33. 33 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Значи не е лесно да оперираш авиокомпания от малки страни като България , защото няма накъде да летиш.За швейцарците беше голям позор и въпрос на национална чест да спасят авиокомпанията си, но след втория фалит я шитнаха на Луфтханза.Австрийските аиолинии също бяха погълнати от Луфтханза, както и Брюксел Еър.На опашката за фалити чакат чехите и италианците.... ако цената е окей и те ще станат част от голямото луфтханзаджийско семейство.
    —цитат от коментар 27 на Ф.Нинов


    В САЩ има четири големи авиокомпании. Не е нормално в Европа да има 20 авиокомпании, които да се опитват да са големи.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  34. 34 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2486 Неутрално

    До коментар [#2] от "mushashi":

    Къде е връзката?
    Едните изпадат в несъстоятелност, докато Костов направи една от поредицата си куци сделки, за които разбира се си намираше оправдание! Доколко то хвана дикиш се вижда от цветущото състояние на бутиковата му формация в настоящия момент.

    I Want To Believe
  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    До коментар [#33] от "SCROTUS":

    Да, ама трая цели 50 години, докато останаха 4 авиокомпании в САЩ <- даже те също са били фалит, тоест предишните им акционери са пили студена водица.

    Сега тези 4 авиокомпании са яко печеливши (дори Бъфет вече харесва акциите) и касират за всичко при вътрешните полети, като почнеш $25 за багаж, за бира има специално намаление от $6 на $5, пътниците се тъпчат с багажа и си носят храна от тайландския киоск на л-щето.

  36. 36 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Дай доказателства, че Зееви е изкарал милиони от продажби на стоянки и други "активи"на "Балкан".
    —цитат от коментар 9 на mushashi

    За стоянките не знам, но Зееви прилагаше схема, при която ВСИЧКИ приходи на авиокомпанията директно влизаха в негови сметки, а ВСИЧКИ разходи отиваха за увеличаване на дълговете на компанията. Така държавата взе 150000, дълга към нея се увеличи 10 пъти... Е, разбира се, и други хора са намазали - Вилхем Краус, Муравей Радев, Иван Костов, Захари Желязков...
    Пък ти си припявай и търси странни паралели между двата случая.

  37. 37 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 979 Неутрално

    До коментар [#33] от "SCROTUS":

    Аз за Европа знам големите Луф, Търкиш, Бритиш, Клм и Ер франс. Кои са другите 15 ;) Европа е 500000+ хиляди души

  38. 38 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1862 Весело

    До коментар [#26] от "plamen_b":

    Курса на преводната рубла беше 86 копейки за долар.

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  39. 39 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1862 Любопитно

    По-интересно е какво стана с имотите на задграничните търговски дружества при смяната на собствеността 90-те години. Кой ги приватизира заедно с апартаментите, банковите сметки и т.н.

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    До коментар [#37] от "uej03527584":

    Ето списък с 50 европейски авиокомпании подредени по превозени пътници:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_airlines_in_Europe

    - Ryanair е номер 1
    - Bulgaria Air е номер 47

  41. 41 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 979 Неутрално

    До коментар [#40] от "Ф.Нинов":

    Прави впечатление,че има 6 руски компании. Тия па откъде имат пари;(

  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    До коментар [#41] от "uej03527584":

    Как откъде? -> От пасажерите.

  43. 43 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4334 Любопитно

    А Бългерия Еър кога.....................?!

  44. 44 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Чекайте, ве! Не трябваше ли Русията да фалира тази седмица? Пак ли се отлага?

  45. 45 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 237 Неутрално

    А така.Втората по големина немска авиокомпания изпада в несъстоятелност, а когато Костов продаде "Балкан", която беше източена от комунистите го изкараха най-големият престъпник.
    —цитат от коментар 2 на mushashi


    Когато ПОДАРИ "Балкан" беше просто престъпник. Стана най-големият престъпник когато ПОДАРИ "Нефтохим" (на руснаците), "Химко", "Девня", "Кремиковци" и още дузина предприятия.

  46. 46 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1672 Весело

    Този път много бързо ги хвана прокобата ми. В неделя издъниха един полет до Берлин и се отнасяха/обслужва ги България Еър/ отвратително с клиентите си, макар че закъсняваха с повече от три часа и днес фалит..... Следващия път ще внимавам какво си пожелавам.

  47. 47 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Жертва на растежа си.

  48. 48 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#5] от "plamen_b":

    Ами Etihad Regional, Jet Airways - добре, че се махна Хоган, че нещата край Етихад са супер зле.

  49. 49 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3050 Неутрално

    До коментар [#11] от "zlo38528262":

    До коментар [#2] от "mushashi":"Балкан" никога не е била на загуба и имаше директен полет до Зимбабве
    —цитат от коментар 11 на zlo38528262


    "Балкан" си беше във фалит отвсякъде, включително и заради полети като този до Зимбабве. Той беше измислен не защото имаше пътници, а за хатъра на посланика ни в тази страна - Александър Атанасов, брат на Андрей Луканов. И всяка седмице един ТУ-154 се таралянгаше по маршрут София-Ла Валета-Лагос-Хараре с пет-шест командировани българи. От Ла Валета-Лагос-Хараре и обратно ставаше малко оборот с няколко чернолики братя. Подробност от пейзажа бе, че самолетът излиташе в 23,55 ч. и пристигаше в 15,30 ч. на другия ден, а се връщаше в 06,30 ч. на по-следващия ден - дребни хитринки от онези години за увеличаване на командировъчните пари. Поради продължителността на полета в екипажа имаше един човек повече - пилот-инструктор. Обратният полет се изпълняваше от друг екипаж, който чакаше от предишната седмица. Новопристигналият екипаж изчакваше една седмица следващия полет в наета къща в Хараре, чиято хазяйка и съседи редовно се оплакваха в бюрото на "Балкан" от денонощните ешмедемета на сменящите се екипажи.
    Не ми искайте линк - аз съм летял по този маршрут и съм видал всичко това с очите си. Ако все пак не ми вярвате попитайте Милен Велчев - по това време неговият баща беше представител на "Балкан" в Хараре. Впрочем Емил Велчев остави у мен много добри впечатления на приятен и енергичен човек по време на краткия ни разговор, когато ме запознаха с него. Което си е вярно - си е вярно.

  50. 50 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 771 Любопитно

    Чекайте, ве! Не трябваше ли Русията да фалира тази седмица? Пак ли се отлага?
    —цитат от коментар 44 на Стоян


    Кого интересува замръзналата локва на север от Монголия?

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  51. 51 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 771 Любопитно

    До коментар [#33] от "SCROTUS":Аз за Европа знам големите Луф, Търкиш, Бритиш, Клм и Ер франс. Кои са другите 15 ;) Европа е 500000+ хиляди души
    —цитат от коментар 37 на uej03527584


    САЩ са 350 милиона души на двойно по-голяма територия, без развит железопътен транспорт.

    Имат три големи "традиционни" авиокомпании - Юнайтед, Делта и Американ, една голяма низкоразходна - Саутуест.

    Други две регионални - Аласкан и Хауайан. За други не се сещам в момента.

    В Европа всяка държавица с размерите и населението на провинциален американски град има авиокомпания с презокеански полети:

    Ер Франс, КЛМ, Бритиш, Иберия, Ер Лингъс, Ер Еуропа, Алиталия,
    Брасълс Еруейз, Финер, Айслъндер, Норуиджън,ТАП, САС, Луфтханза, Ер Берлин, Суис, Остриън, Лот, дори и Ер Сърбия лети до Ню Йорк. Aерофлот не ги броим за европейска компания.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  52. 52 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 575 Весело

    До коментар [#22] от "qwertqwert":

    знам , знам ,че и други неща са нормали вече, особено тези с взривоте , нападенията и там други работи ,дето се случиха напоследък по Европата Сам знаеш

    гошо
  53. 53 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Кофти компания, безкрайни опашки, арогантно поведение от страна на служителите и никаква ангажираност към хората закъсняващи за полетите си заради много мудните им процедури при чекиране. Не си ли "Gold member" там си бай Уй. За техен полет бе препоръчително да си на летището два-три дни по-рано. Единственото нещо което ще ми липсва е шоколадчето във формата на сърце, което раздаваха на влизане в самолета.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK