Великобритания иска да помага на ЕС в отбраната след Брекзит

Великобритания иска да помага на ЕС в отбраната след Брекзит

© ANDY RAIN, EPA



Великобритания иска след Брекзит да поддържа по-близко сътрудничество по отношение на сигурността с Европейския съюз, отколкото с други държави. Това показва документ на правителството, който цели ускоряване на вече сериозно забавените преговори и ще бъде публикуван по-късно днес, писа агенция "Ройтерс".


След напускането на блока Лондон ще предоставя военните си сили на европейски операции.


Великобритания има един от най-големите бюджети за отбрана и развитие и властите предвиждат този ход като един от най-големите си козове в преговорите.




"Във време на увеличаващи се заплахи и международна нестабилност Великобритания е непоколебима в отдадеността си за поддържането на европейската сигурност", гласи изявление на министъра на отбраната Майкъл Фалън.


Великобритания има свои войници в балтийските държави, работи с ЕС в борбата срещу пиратите на Сомалийския полуостров и по общи проекти за отбрана.


Засега преговорите вървят бавно и трудно, като Брюксел обвинява британските представители, че не дават конкретни предложения и са неподготвени за разговори. Крайният срок за Брекзит е през март 2019 г. Разделение цари и в правителството в Лондон, чиито членове не могат да се споразумеят за "мек" или "твърд" режим на напускане на ЕС.


Но служители на ЕС са категорични, че бъдещите отношения между двете страни няма да бъдат обсъждани, докато не бъде постигнат "достатъчен напредък" в приоритетните теми – правата на експатите, финансовото споразумение и границата между Великобритания и оставащата в ЕС Ирландия.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Англичаните пак се правят на луди. ЕС и НАТО са съвсем различни неща и според договора за НАТО сигурността ние е о вързана така или иначе. Няма нужда от излишен патос с нулево реално покритие.

  2. 2 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    След напускането на блока, Лондон ще предоставя военните си сили на европейски операции.""

    Брекзит - болка причинена от сърбеж. Времето е ветривито и безмислието отлита бързо.

  3. 3 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1936 Весело

    До коментар [#1] от "George Svinarov":

    Хората ти говорят за помощ при чисто европейски операции (примерно ако сърби и албанци пак се сбият, или настане хаос в Северна Африка), не за защита според член 5 от договора за НАТО. В такива операции никой не е задължен да участва, независимо от членството в НАТО. Пак говорите без да мислите и знаете - ей така, да теглим един колай на британците, че да ни олекне.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    Това ще е само от полза за ЕС.

  5. 5 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    Британия беше против създаване на армия на ЕС. Без нея ЕС ще има своя армия.
    Британия ще помага на тази армия.
    Какво не ви харесва?

    подпис
  6. 6 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Ми нормално ние сме естествени съюзници , но кой знае как ще се отрази брекзит.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  7. 7 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Британия беше против създаване на армия на ЕС. Без нея ЕС ще има своя армия.Британия ще помага на тази армия.Какво не ви харесва?
    —цитат от коментар 5 на Иван К


    Когато тя си реши ли? Един самосвал стовари купчина л*на и сега ги размазват, че да мирише още повече.

  8. 8 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тюфлекчия":

    Стига, стига. Някакво общоговорене и нищоказване с цел смекчаване на тона на преговорите. Понеже ЕС не отстъпва по основните въпроси да замажем положението и да тупаме топката докато омекнат. Не се вижда светлина по темата за основните неща, те намесват вторични (не казвам маловажни) .

  9. 9 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Тепърва ще има да се досещат за много други причини за сътрудничество , които стоят в основите на ЕС.

  10. 10 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1936 Любопитно

    До коментар [#8] от "George Svinarov":

    Е какво - като според някои това за сътрудничеството във военната сфера е "вторично", дай да не го коментираме въобще, така ли? Интересна логика.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  11. 11 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Или иначе казано иска да продава оръжие на ЕС - да ама ЕС и сам може да си произвежда оръжие - ДОВИЖДАНЕ :)

  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    Странно...! Държавата, която всячески пречеше и беше против създаването на армия на ЕС, сега искала да помага на ЕС по въпроси свързани с отбраната...?!
    Явно, наистина преговорите за Брекзит са в задънена улица и англичаните не знаят, какво да правят...!

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Тези ненормални ли са или луди, или ни мислят нас за такива.Връзват си законите,а нас ни топят на амбразурата.Да извикаме вълка да пази кошарата.Щом не ни искат и ние не им се натягаме, ако има здравомислещи.

    mihala
  14. 14 Профил на шумкарят
    шумкарят
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "George Svinarov":Хората ти говорят за помощ при чисто европейски операции (примерно ако сърби и албанци пак се сбият, или настане хаос в Северна Африка), не за защита според член 5 от договора за НАТО. В такива операции никой не е задължен да участва, независимо от членството в НАТО. Пак говорите без да мислите и знаете - ей така, да теглим един колай на британците, че да ни олекне.
    —цитат от коментар 3 на Тюфлекчия


    Войната срещу Югославия бе водена от НАТО, а не от "коалиция на желаещите"

    "Най-голямата грешка от наша страна беше, че твърде много ви се доверихме. А вашата грешка е, че приехте това доверие като слабост и злоупотребихте с него",
  15. 15 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3679 Неутрално

    До коментар [#8] от "George Svinarov":Е какво - като според някои това за сътрудничеството във военната сфера е "вторично", дай да не го коментираме въобще, така ли? Интересна логика.
    —цитат от коментар 10 на Тюфлекчия


    Не си прав.
    Все по-ясно става, че англичаните искат хем да си правят каквото на тях им е изгодно, хем да запазят всички предимства на сътрудничеството.
    Е не става така!
    Ако си тръгнал да рушиш, не се и опитвай да извлечеш само изгодата. Всяко рушене е свързано и със загуби!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  16. 16 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3679 Неутрално

    ....Явно, наистина преговорите за Брекзит са в задънена улица и англичаните не знаят, какво да правят...!
    —цитат от коментар 12 на tww09306483


    Знаят те, знаят!
    Искат "И вълкът да е сит, и агнето цяло"!
    Ама няма да им се уреди!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  17. 17 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3631 Неутрално

    Британците искат да вземат всичко и да не дадат нищо. По-важно е какво иска и какво може да даде ЕС. Затягането на преговорите по вина на ВБ може да ядоса европейците и да ги направи много несговорчиви. И да се получи колизия, въпреки че по принцип ВБ и западна Европа са си дупе и гащи. Само че на нас какво да ни пука? Майната им и на едните и на другите. Ако искат да се любят, ако искат да си трепят.

  18. 18 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Опитват се да изтъргуват при преговорите за Брекзит безпорния факт, че те единствени имат боеспособна армия в рамките на ЕС.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  19. 19 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Искат да продават оръжие на ЕС явно. Май няма да стане, ЕС си прави оръжията сам.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  20. 20 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    До коментар [#15] от "Храбър":

    В конкретния случай не е точно така - Великобритания има единствената наистина боеспособна армия в рамките на ЕС. От подобно сътрудничество остатъчният съюз може само да спечели. Иначе нормално британците да гонят програма "максимум" (описана накратко от теб) - същото прави и ЕС, който пък иска хем Великобритания да няма никаква дума като излезе, хем те да си запазят безмитния износ, свободното движение, право на работа и т.н. Естествено че накрая ще се срещнат някъде по средата, с компромиси и от двете страни. :)

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  21. 21 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    разбира се, че са нужни компромиси и от двете страни. От позиция на силата, ако се водят преговорите всички ще загубят още повече

  22. 22 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    До коментар [#20] от "Тюфлекчия":

    Няма да я бъде тая работа с Брексит. Англичаните са в задънена улица и мътят водата с цел отнякъде да изскочи решение. Относно вторичността, както казах тези разговори (и коментари) не са маловажни. Просто няма как да се проведат преди първичните недоразумения да се изгладят. При един твърд брекзит и визи за англичаните в цял ЕС за какво сътрудничество извън НАТО може въобще да се говори? Затова и разговорите и коментарите са излишно ляляне с цел размиване на дебата за Брексит.

  23. 23 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#1] от "George Svinarov":Хората ти говорят за помощ при чисто европейски операции (примерно ако сърби и албанци пак се сбият, или настане хаос в Северна Африка), не за защита според член 5 от договора за НАТО. В такива операции никой не е задължен да участва, независимо от членството в НАТО. Пак говорите без да мислите и знаете - ей така, да теглим един колай на британците, че да ни олекне.
    —цитат от коментар 3 на Тюфлекчия


    То все едно НАТО не се намеси точно когато сърби и албанци се сбиха без нито една от страните да е член на организацията и без изобщо член 5-ти от договора на НАТО да е активиран. Слаб аргумент. Ако Великобритания или САЩ искат да се намесят в конфликт ще го направят без да питат някой иска ли, не иска ли.

  24. 24 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Британия беше против създаване на армия на ЕС. Без нея ЕС ще има своя армия.Британия ще помага на тази армия.Какво не ви харесва?
    —цитат от коментар 5 на Иван К


    Точно така, ЕС ще има своя армия. Англичаните сега просто искат да продължат да си продават оръжието на ЕС - не че толкова ги боли за сигурността на Европа.

    Великбритания също горещо подкрепяше и членството на Турция в ЕС, но сега вече след като не е фактор, Германия излезе на предна позиция и каза това което всички останали държави-членки на ЕС си мислят за Турция. Франция си мисли същото.
    Така че нещата поле-лека си идват на мястото и това става в резултат на Брекзит - всеки да си прави извода чии интереси защитаваше Великобритания докато беше в ЕС.




  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8445 Неутрално

    "След напускането на блока Лондон ще предоставя военните си сили на европейски операции."
    В Европа има и държави , извън ЕС. Предоставянето не може да се свързва с Брекзит.

  26. 26 Профил на Веселин Минев
    Веселин Минев
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#24] от "theduloclan":

    Според теб една армия на ЕС колко време ще издържи на руска инвазия? две седмици? месец? Без САЩ Европа ще падне под руския ботуш за нула време!!! Хубаво е да се гордеем, че сме европейци, но нека бъдем реалисти.

  27. 27 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Странно...! Държавата, която всячески пречеше и беше против създаването на армия на ЕС, сега искала да помага на ЕС по въпроси свързани с отбраната...?!Явно, наистина преговорите за Брекзит са в задънена улица и англичаните не знаят, какво да правят...!
    —цитат от коментар 12 на tww09306483


    Великобритания винаги е била арогантна, още от времето когато поддържаше всячаски Османската Империя въпреки че знаеше много добре за геноцида над християнското население там.... Те също бяха и най-големите лобисти на членството на Турция в ЕС. Те поддържаха и безвизовия режим за Турция който анадолските амуджи използваха да изнудят ЕС за да не пускат "бежанците" Изобщо Великобритания никога не се е интересувала от интересите на ЕС. Те са изключително коварни и нагли. Но с Брекзит си вкараха жесток автогол и сега се чудят на кой свет са.

  28. 28 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1936 Весело

    До коментар [#26] от "Веселин Минев":

    Да бе - те руснаците видяха зор с една Грузия и загубиха пет самолета за нула време, цяла Европа щели да прегазят. Съгласен съм, че армиите на ЕС без Великобритания не могат да проведат атакуваща операция срещу Русия, но обратното е също толкова вярно. Руската армия няма нито логистични, нито комуникационни възможности да окупира нещо повече от Прибалтийските държави. Още в Полша и Румъния ще ги спрат и ще им нанесат катастрофални щети. След това знаем - бунтове, революция, Зимен дворец...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  29. 29 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Или иначе казано иска да продава оръжие на ЕС - да ама ЕС и сам може да си произвежда оръжие - ДОВИЖДАНЕ :)
    —цитат от коментар 11 на touchthis


    Разбира се, за това е цялото квичене от Лондон. Сега ЕС трябва да им поиска по 100 милиарда евро на година само за да им позволи достъп до митническия съюз и огромния евопейски пазар на стоки и услуги. И допълнително 100 милиарда евро на година за достъп до оръжейния пазар на ЕС. Да видиш тогава каква приятна тишина ще настъпи откъм Острова. Но те завалиите искат хем да са извън ЕС, хем да се ползват с всички привилегии на член на ЕС.

  30. 30 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 592 Неутрално

    До коментар [#24] от "theduloclan":Според теб една армия на ЕС колко време ще издържи на руска инвазия? две седмици? месец? Без САЩ Европа ще падне под руския ботуш за нула време!!! Хубаво е да се гордеем, че сме европейци, но нека бъдем реалисти.
    —цитат от коментар 26 на Веселин Минев


    Как да ти отговоря сега? Нека първо създадем обща европейска армия и да видим каква е структурата на армията, размера на армията, видове въоръжение и т.н. и да говорим. На този етап това е тенденциозен въпрос.

  31. 31 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#26] от "Веселин Минев":

    Ами да бъдем реалисти.Русия има голяма и силна армия , за която не щади средства да модернизира.А европейския армии са доста зле(не всички) но все пак ЕС сме почти половин милиард души.За две седмици руснаците още ще се могат из Полша.
    Но иначе признавам откъм ядрен арсенал ни държат в шах.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  32. 32 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    Великобритания е най-мощната страна в ЕС и страната с най-голяма готовност.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  33. 33 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3949 Любопитно

    Тези палячовци от Лондон май вземат малко да поомекват?!

  34. 34 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3949 Неутрално

    До коментар [#9] от "the_axel":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Така е ,ама тези "умници" от Лондон ще го разберат по трудният начин

  35. 35 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Великобританците имат луди идеи, относно ако след Брексита станат 3-та държава за ЕС, тоест извън него.
    Казали са на френският преговорач за ЕС, да прояви повече фантазия. Става въпрос за след Брексита границите между Северна Ирландия(към Великобритания) и Ирландия(в ЕС). Дали да има там паспортни контроли, британците искат да няма.

    Досега сигнал от Великобритания,техните тайни служби, за предстоящ атентат в Германия не е имало, идвало е от САЩ. Та си мисля, че британските тайни служби са неефиктивни, не могат да предовратят на собствена територия атентати от терористи. Гледат на всички терористи с добро око, така че не бихме им се уповаваме.

    Es muß Geld fließen!
  36. 36 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#26] от "Веселин Минев":Да бе - те руснаците видяха зор с една Грузия и загубиха пет самолета за нула време, цяла Европа щели да прегазят. Съгласен съм, че армиите на ЕС без Великобритания не могат да проведат атакуваща операция срещу Русия, но обратното е също толкова вярно. Руската армия няма нито логистични, нито комуникационни възможности да окупира нещо повече от Прибалтийските държави. Още в Полша и Румъния ще ги спрат и ще им нанесат катастрофални щети. След това знаем - бунтове, революция, Зимен дворец...
    —цитат от коментар 28 на Тюфлекчия

    Примерът ти с руско-грузинският конфликт е най-малкото неподходящ. Два от петте самолета са загубени от приятелски огън на осетинските сили. Спорно е откъде е изстреляна 2та ракета свалила самолета на полк. Кобилаш. Грузинците приписват този свален самолет на тяхна сметка. Иначе според Саакашвили свалените руски самолети са 22.

  37. 37 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1936 Любопитно

    До коментар [#36] от "Гарван":

    Би ли написал малко по-кохерентен пост, че нещо не ти разбирам основната идея?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  38. 38 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#37] от "Тюфлекчия":

    Стратегията, тактиката и самият характер на руско-грузинският конфликт нямат нищо общо с евентуални бойни действия с/у европейска държава. На всеки е ясно, че на никого не е нужна и не желае война в Европа, но трябва да има едно плашило да върви бизнеса с пушкалата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK