
© Associated Press
Лидерът на Иракски Кюрдистан Масуд Барзани (вдясно) с турския премиер Бинали Йълдъръм при посещението му в Ербил през януари.
Решението за провеждане на референдума в Иракски Кюрдистан е "историческа грешка", обяви турският вицепремиер Бекир Боздаг, цитиран от "Ройтерс". Боздаг коментира приближаващото допитване малко след като парламентът в Багдад се обяви против него и позволи на премиера Хайдер Абади да "вземе всякакви мерки", необходими, за да запази единството на Ирак.
"Референдумът на (президента на Иракски Кюрдистан Масуд) Барзани е историческа грешка. Турция ще следва политики, които ще се основават на териториалната цялост на Ирак. Референдумът трябва да бъде отменен, ако не, това ще има съответната цена и възмездие," каза вицепремиерът.
За Турция опасността е, че вотът може да подхрани сепаратистките настроения в югоизточната част на страната. От друга страна Анкара вече е изградила силни връзки с администрацията на Барзани в икономиката и енергетиката, както и в сътрудничеството срещу някои кюрдски групи. Преди няколко дни "Ал Монитор" съобщи, че шефът на турското разузнаване Хакан Фидан ще посети Ербил - столицата на Иракски Кюрдистан - за да изисква както освобождаването на двама турски агенти, пленени от Кюрдската работническа партия (ПКК) на иракска земя, така и отлагането на референдума.
Външното министерство в Турция каза в изявление в четвъртък, че настоятелната позиция на Ербил за допитването е "все по-притеснителна" и призова иракските кюрди да "действат разумно" и да "изоставят този погрешен подход".
Барзани обаче увери в интервю за Би Би Си, че допитването няма да бъде отложено и че няма да отстъпи и за възможността то да се проведе в оспорвания от Ербил и Багдад район на град Киркук (чиято местна администрация в момента е под кюрдски контрол". Парламентът в Багдад не приема да има референдум в богатия на петрол район. Премиерът Абади в четвъртък поиска, а депутатите одобриха отстраняването на управителя на града Наджмалдин Карим.
На фона на напрежението в региона Израел обяви, че подкрепя появата на независим Кюрдистан.
lz2
Рейтинг: 2526 НеутралноТурците даже закъсняха да са "против"!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!tsvetko_51
Рейтинг: 1670 НеутралноПозицията е ясна и логична, въпроса е, че и другата страна не дреме и освен че става напечено за турци, иракчани и кюрди, ако бъркотията премине в открит конфликт, още много години ще имаме бежански и терористични проблеми - а май нещата вървят в тази посока.
Иво
Рейтинг: 4046 ЛюбопитноНадявам се този кюрдски казус да не доведе до война... защото, ако се стигне до там иракските кюрди ще водят война на два фронта - южен с Ирак и северен с Турция. А, имайки предвид, добрите отношения между Турция и Иран и Ирак и Иран напоследък, нищо чудно иракчани и турци да не привлекат на своя страна и иранците. И тогава ще стане страшно за кюрдите. Дано не се стига до там... наистина....
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5506 НеутралноАбе то и османското нашествие в цивилизования свят може да се счете за грешка, но "га ги ядоа кифтетат не риваха"...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевGeorgi Yordanov
Рейтинг: 624 Неутрално... грешка? С информацията за богати петролни територии - всеки наоколо ще вика, че е грешка!
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!xm...
Рейтинг: 2841 ВеселоНачи ... откак демокрацията възтържествува из целий свет туй референдумите стана'а много вредно нящу, деге!
Ей ви ги - не само нашите референдуми са неправилни, като почнем от онзи, местният за Бургас-Александропулис, па минем през АЕЦ-Белене, за промяна на Конституцията за Народно събрание, па свършим с местния референдум у Трън, но и референдумите:
- Ирландия (за Евроконституция - помните ли? :))))
- Крим
- Брекзит
- Турция
- Каталуня
- Кюрдистан
И т'ва изброени само на прима виста ...
Явно демосът не вдява от демокрация и туй то!
Voiko
Рейтинг: 1656 НеутралноПозната картина : автономни образувания се стремят към независимост, а централните правителства се опитват по всякакъв начин да предотвратят това. Кюрдите в целия Близък изток са застрашени от геноцид най-вече от страна на Турция, защото най-голямото кюрдско малцинство живее в Турция. Опасността от война с кюрдите става вси по-голяма.
Велков
Рейтинг: 1330 НеутралноНека първо стане факт, пък после ще се види дали е грешка...
odyssey6195
Рейтинг: 452 НеутралноДо коментар [#7] от "voyko":
Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.тиха воина с много жертви и от двете страни има от много години, разликата сега е че Кюрдите намират (поне за сега) помощ от САЩ
penetrating
Рейтинг: 5346 НеутралноВъзмездие?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТурция се опитва да накаже един народ за стремежа му към независимост...
Всъщност не е за пръв път...
tos_buratino
Рейтинг: 415 НеутралноОтношенията Турция-САЩ ще се обтегнат още. Ние чия страна ще вземем? А другата как ще реагира?
ЙЕИ
Рейтинг: 513 НеутралноКюрдите са силни, щото в момента се оказаха единствения последователен съюзник на САЩ в региона.
Докато Турците се ебаваха с базата, Иракчаните с нефтените търгове, Иранците играят сечено. Кюрдите и в Сирия и в Ирак свирят на една струна - Квот каже началника(Тръмп), ама да земете да ни доставите малко оръжие че няма с кво да се бием.
Hawaii
Рейтинг: 3907 ВеселоКоето за лицето е ляво, за гъза е дясно и обратното
Та и тука тъй....
„Грешка” било, ха-хааааа
nemisemisli
Рейтинг: 470 НеутралноЗа кюрдите това е, което ни сме направили 1878 г. с война. Нито е да ги съдиш, нито да ги окуражаваш знаейки, че може да намерят баланса с Ирак и имат голяма афтономия и собствена вътрешна и външна политика.
Ако са сами ще се скъсат от войни десетки години и накрая народ няма да остане там.
Иво
Рейтинг: 4046 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "smart":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Много точно си описал положението. Това са и моите притеснения. Аз лично подкрепям всеки един народ, който се бори за своята свобода и независимост, най-малкото, защото и нашият български народ се е борил за своята независимост и свобода в края на 19-ти век (пък и преди това също) и срещу чуждия османски гнет и владичество (окупация). Свободата е изконно човешко право и стремеж! В този смисъл подкрепям и кюрдите, които искат да имат своя собствена държава, но виждам как ще постигнат това след като, първо... всичките им съседи са против тях и против създаване на кюрдска държава (Сирия, Ирак, Турция и Иран). Второ, нито една велика сила не подкрепи тяхното желание за създаване на тяхна собствена държава... нито САЩ, нито Русия, нито Китай, нито ЕС. На каква помощ разчитат тогава? Само на Израел, би било наивно от тяхна страна, ако случаят е такъв. Наистина ще е трудно да постигнат целта си чрез война и военни действия. С преговори и дипломация може би ще имат шанс да постигнат целта си.... пожелавам им го.
lone wolf
Рейтинг: 804 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "tos_buratino":
Да разлая троловете!!Какъв ти е проблемът?
Ти си взел страна отдавна!
Но... За момента Путя и Ердо са дружки, но докога, ли?
satanail13
Рейтинг: 744 НеутралноДа живее независим Кюрдистан! Туркия ке падне!
Марс е изконна Американска територия!charlesdegaulle
Рейтинг: 1404 НеутралноТурците, след като инвестираха доста в Иракски Кюрдистан, е добре да ги коткат. Така или иначе Кюрдистан трябва (и ще) да има. Поне в бъдеще. А това значи - Турция, Иран, Ирак, Сирия и бившите СССР държави трябва да се простят с част от територията си и петролните залежи. Познайте от веднаж кого ще подкрепят САЩ!!
Кюрдистан днес прилича на България след освобождението - наричат ни войнствени и непримирими, вместо да се извинят за разпарцальостването ни!!
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1828 ЛюбопитноТо на всички е чсно че независим Кюрдистан трябва да има ама масква и Анкара са първи друзя !Анкара както знаем е твърдо против а кремъл доста охотно откри даже посолство на кюрдите в Маскве!Е сега какво ще правим а тавариши?
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Ixquick
Рейтинг: 659 НеутралноЗа Боздаг е ясно, само с една стъпка Ердоган би могъл да покаже, че цялата визия за израелскоамерикански протежиран Кюрдистан веднага изчезва, ако Ердоган забрани на САЩ и по нататък да снабдява и подкрепя кюрдските сили в Сирия и Ирак през Турция , защото няма други алтернативни линии, маршрут, за снабдяване.
Снабдяването на американоизраелския протекторат Кюрдистан през Багдад може само със съгласието на Техеран, Багдад е зона на влияние на Техеран. Американците го разбраха в началото на терористичната войната срещу Сирия , когато напразно се опитаха да принудят Багдад да затвори въздушното си пространство и забрани , снабдяването на Сирия от Иран.
Остава линията/маршрут по границата на Сирия/Ирак , Танф, обаче тук ще бъде Сирийската арабска армия, а от страната на Ирак приятелски настроени народни милиции към Сирия.
Или САЩ/Израел за да влязат в техния протекторат , се нуждаят от позволението на 4 страни, Сирия, Ирак, Иран Турция.
Трябва да завладеят чрез война линия за снабдяване най малкото през една от тези страни.
PMK
Рейтинг: 316 НеутралноВ интерес на Турция е кюрдите да си направят държава, дори ако трябва до отстъпят територия. Това много ще успокои нещата както в самата Турция, така и по границите й. Кюрдите трябва да получат държава и да има мир в региона. Останалото от Ирак и Сирия също трябва да бъде раздробено на етнически и религиозен принцип.
Онези, които вярват, и юдеите, и християните, и сабеите, онези [от тях] които вярват в Аллах и в Сетния ден, и вършат праведни дела, имат отплатата си при своя Господ и не ще има страх за тях, и не ще скърбят. [Коран, 2:62]Пешката
Рейтинг: 1193 НеутралноДо коментар [#20] от "Ixquick":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Хайде да се опитат да свалят някои и друг американски самолет тези 4 страни, после какво праим? Сирия е пълна с кюрди, точно по границата с Ирак и туркия. Те бяха дефакто съюзници с Асад и със САЩ. Мислиш че няма да се намесят? Иракската армия като види малко зор и хвърля оръжие. А Израелкога е цепел басма на араби?
deviant
Рейтинг: 484 ВеселоДо коментар [#19] от "Messerschmitt":
Не отговарям на хейтъри.Руснаците ще са с Турция само докато завършат двата АЕЦ-а и пуснат първата тръба на Потока. Втората ,транзитна едва ли ще се случи ,по-скоро ще тръгне азерския газ. После ще си намерят друг доставчик на домати. Така че ,кюрдското посолство си е инвестиция в бъдещето.
deviant
Рейтинг: 484 ВеселоДо коментар [#20] от "Ixquick":
Не отговарям на хейтъри.Зависи. В Иракски Кюрдистан ще попадне едно от най-големите петролни полета в Залива. От началото на войната в Сирия петролопровода към Турция практически е затворен и експорта ще става през Ирак. И понеже става дума за много петролни долари.....позицията на Багдад не е чак толкова ясна отсега.
zz_s
Рейтинг: 1456 НеутралноДо коментар [#15] от "Иво":
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !То и новопоявилата се свободна България не е била по интересите на съседите и, че и по интересите на "освободителката" и.
Лошото е че не вярвам да мине безкръвно, не че сега там не се лее кръв.
То нали знаете каква е разликата между терористична организация и национално-освободително движение - гледната точка.
eti mehter
Рейтинг: 3700 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Ixquick":
Bukalemunако Ердоган забрани на САЩ и по нататък да снабдява и подкрепя кюрдските сили в Сирия и Ирак през Турция , защото няма други алтернативни линии, маршрут, за снабдяване.
=======
Защо да го прави Ердоан ?
Така ще си елиминира най големия повод за интервенция на юг !
Факта ,че тировете с оръжия почнаха да пътуват към БИ , точно след срещата Тръмп/Ердоан , говори много !
eti mehter
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#3] от "Иво":
BukalemunНадявам се този кюрдски казус да не доведе до война...
========
След над 1230 тира , пристигнали натъпкани с оръжие ?
И преди съм го писал , Ивчо .....ще умрат с оръжие в ръка ....както си мечтаеха !
Никой не ще война ....но тя просто наближава ...
rfq35526131
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#27] от "eti mehter":
да видим султана как ще обяснява на поданиците за Кюрдистан
кой ще му е виновен
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
nemisemisli
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#21] от "Помак":
Че как Ердоган ще искат да го свързват с отцепване на цемя от Турция? Кой лидер, ъкдето и да е би искал да бъде асоцииран с такова нещо?
Diesel
Рейтинг: 8 ВеселоКюрдистан няма досег със залив.Но пък вероятно там има петрол...което прави нещата доста интересни и игрите жестоки.
theduloclan
Рейтинг: 392 НеутралноТе голямата аФтономия вече я имат по конституция, ама правителството на Ирак не спазва конституцията.
theduloclan
Рейтинг: 392 НеутралноСамия факт че Израел подкрепя Кюрдистан означава че САЩ абсолютно безапелативно ще подкрепи Кюрдистан. Създаването на Кюрдистан е също в пола на Русия... Само на амуджите от Турция, Ирак, Иран и Сирия няма да им хареса, но тях кой ги пита.
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 513 НеутралноЕ,
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!Има петрол.
Значи - САЩ са там.
Задължително.
Двете страни са непримирими.
Факт.
Значи изхода е - да се подкрепи едната и да се "примири" другата.
Кюрдския петрол трябва да мине отнякъде, за да стигне до Европа.
А Ердоган с покупката на тези С-400 от Русия дразни чичо Сам.
Дали ще му организират Майдан?
Съмнявам се, че ще намерят смелчаци.
Това не е Украйна. Там бият, осъждат за тероризъм, гюленизъм и какъвто се сетиш "изъм".
На знам. Не ми се вярва да рискуват с Турция. По-скоро ще усмирят кюрдите и ще ги обърнат срещу Асад.
theduloclan
Рейтинг: 392 НеутралноАхахахаххахахахахахахахаха! Турция щяла да З-А-Б-Р-А-Н-И на САЩ???? Ахаххаха.
Разсмя ме! Благодаря :)
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 513 НеутралноТурция май няма печеливш ход.
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!По-скоро, да ги остави да отхапят парче от Ирак, и на негова територия да си направят държава. А после - да натисне кюрдите на своя територия и да ги избута към Ирак.
Да стегне яко границата - проблемите да останат за иракчаните.
eti mehter
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#33] от "theduloclan":
BukalemunСамо на амуджите от Турция, Ирак, Иран и Сирия няма да им хареса, но тях кой ги пита.
========
Хи хи .... :).....голяма фантазьорка си.....
Точно от тях ще зависи ...и Сащ ще избягат , страхувайки се от нов Виетнам !
А ти ще мигаш на парцали и ще си водиш записки .....
half truth
Рейтинг: 2039 НеутралноСега кюрдите ще са принудени да молят САЩ да ги пази и ще си плащат с петрол. Съвем законно.
rfq35526131
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#37] от "eti mehter":
и кое зависи?
дали Асад ще остане?
дали ще има Кюрдистан?
мога още да питам ама ти на тия двата дай отговор
eti mehter
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#36] от "г-н Саранди Говедаров":
BukalemunА после - да натисне кюрдите на своя територия и да ги избута към Ирак.
=======
Те това е ,че в Турция такива неща са невъзможни !
Човешките права в Турция са на много високо ниво , в това отношение. ....
Избутвания , възродителни процеси , демографски проекти ....са ИЗКЛЮЧЕНИ !!!
Точно обратното. ...3.5 милиона бежанци гледа в момента Турция !
Нито една страна в света не е способна да се хване на такава мащабна операция .....думи на Туск са това !
Като посети бежанските лагери , Туск остана като поразен , виждайки бежанските центрове !!!
half truth
Рейтинг: 2039 НеутралноА, ако САЩ избягат , на тяхно място веднага ще се намери кой пази кюрдите. Няма да избягат. Нали затова им заделят петролните кладенци, та да имат с какво да им плащат за пазенето.
eti mehter
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#41] от "half_truth":
BukalemunТой петрола си е от 100 години в ръцете на англичани и американци , Мария !
Има други работи ....друга е болката на англосаксонците
rfq35526131
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#40] от "eti mehter":
да и за журналистите кажи колко са свободни
Избутвания , възродителни процеси , демографски проекти ....са ИЗКЛЮЧЕНИ
та до 2003 как и викахте на кюрдите?
планински турци ли бяха?
half truth
Рейтинг: 2039 НеутралноКаква? Ще направят кюрдите новата пехота на нато? Ха дано. Тогава буферната зона ще е кюрдистан, евентиално в Турция ще настане мир.
eti mehter
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#44] от "half_truth":
BukalemunИскат да променят начина им на живот в БИ......
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 513 НеутралноТе това е ,че в Турция такива неща са невъзможни !
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!Човешките права в Турция са на много високо ниво , в това отношение. ....
Избутвания , възродителни процеси , демографски проекти ....са ИЗКЛЮЧЕНИ !!!
До коментар [#40] от "eti mehter":
Глупости.
Що да са невъзможни?
Сега - да оставим настрана али-балите за човешките права в Турция и да гледаме реалистично.
Никой не е казал, че ше стане бързо и грубо.
Напротив - може да стане съвсем цивилизовано.
Ще разрешите на новия Кюрдистан да си дръпне тръбите до морето през ваша територия. После ще им съдерете кожата с транзитни такси. Това са много пари. С тези пари(паднали от небето) ще започнете съвсем законно да изкупувате земята на кюрдите - примерно, на цени два пъти над пазарните. И ще предоставяте тези земи на новите бежанци от Сирия или на ваши хора от други краища на Турция - безплатно, ако живеят поне 10 години там и имат поне 5 деца.
На кюрдите, които се изселят, можете да предложите по 50 000 долара на калпак стимули(това са кюрдски пари от петрола).
Бавно, без да се бърза, без ексцесии, при максимална откритост - що да не стане.
Ще кихнете едни пари на лидерите на новия Кпрдистан да "поканят" вашите кюрди......
Що бе, пич - какво лошо има в това, публично да заявиш - явно е, че не можем да живеем мирно заедно. Ето ви пари - отивайте в новата обетована земя, както стана с Израел навремето. Ще цъфнете и ше вържете, гаранция Франция.....
rfq35526131
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#45] от "eti mehter":
как?
ще ги покръстват ли?
или само ще и сменят имената?
half truth
Рейтинг: 2039 ВеселоЯ, това искам да го повярвам. И защо го правят?
eti mehter
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#46] от "г-н Саранди Говедаров":
BukalemunСега - да оставим настрана али-балите за човешките права в Турция и да гледаме реалистично
========
Точно така и аз казвам ....реално да се гледа на нещата. ...
1....прие ли Турция 3.5 милиона ......прие
2....Излъгани ли бяха тия хора от Европа ....бяха
3.....Меркел и Ердоан карат ли се относно бежанците ....карат се.
Защо ? Меркел иска сама да си ги избира , а Ердо и казва ЙОК ! ....по реда на списъка.
От тия и други факти , става ясно , че :
В Европа има човешки права само на хартия и по изгода . В Турция се помага на всеки , без да му се гледа цвета на кожата , религията и начина на живот.
rfq35526131
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#49] от "eti mehter":
В Европа има човешки права само на хартия и по изгода
и ти къде в Европа живя та да знаеш?
eti mehter
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#46] от "г-н Саранди Говедаров":
BukalemunГлупости.
Що да са невъзможни?
=======
Щото в Турция ксенофобия няма .
Един път го забранява Исляма , това ...
Втори път....ама нейсе ....това е по добре да го пропусна ....
rfq35526131
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#51] от "eti mehter":
Щото в Турция ксенофобия няма .
Ксенофобия (от гръцки: ξένος – „непознат“, „чужденец“ и φόβος – „боязън“, „страх“) означава постоянна, подчертана ненавист, страх или враждебност спрямо чужди неща, обикновено хора, но също така и приемани за чужди културни единици – артефакти, идеи и др.
я пак кажи има ли няма ли?
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 513 НеутралноЩото в Турция ксенофобия няма .
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!Един път го забранява Исляма , това ...
Втори път....ама нейсе ....това е по добре да го пропусна ....
До коментар [#51] от "eti mehter":
Бе ти на ударен ли се правиш?
Кой ти говори за ксенофобия?
Никой няма да убива, малтретира или унижава другия.
Говоря ти за цивилизован развод, със всичките му там компенсации....
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 513 НеутралноЗащо ? Меркел иска сама да си ги избира , а Ердо и казва ЙОК ! ....по реда на списъка.
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!До коментар [#49] от "eti mehter":
Е, това го приемам.
Но това не са човешки права, а хуманизъм.
За човешките права няма да споря с теб.
Гледни точки и стандарти - бол. Аз съм зает човек, нямам време за теоритични спорове.
eti mehter
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#53] от "г-н Саранди Говедаров":
BukalemunГоворя ти за цивилизован развод,
=======
Ха ха ха ..... ;).....ето тук ти проличава разликата между анадолските и европейски ценности ! От твойта уста излезе ....и така ми го спести .....
В Анадола , обществата не се развеждат , напротив ....съумяват да живеят заедно !
:).....ееей ....цивилизован развод , а ?
.....защото сте европейци !
rfq35526131
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#55] от "eti mehter":
В Анадола , обществата не се развеждат , напротив ....съумяват да живеят заедно !
и пак да питам тогава що кюрдите гърмят конаци на поразия ?
като съумявате да живеете заедно?
eti mehter
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#54] от "г-н Саранди Говедаров":
BukalemunНо това не са човешки права, а хуманизъм.
=======
А....браво ....това пък беше върха ...... ;)
half truth
Рейтинг: 2039 Неутрално[quote#51:"eti mehter"]До коментар [#46] от "г-н Саранди Говедаров": Глупости.Що да са невъзможни?=======Щото в Турция ксенофобия няма . Един път го забранява Исляма , /quote]
Излезе, че турците не са мюсюлмани, защото категорично са ксенофоби.
Убеждението, че турците не могат да имат други приятели освен самите турци, т.е че всички външни са врагове на турците е важна част от турската култура. От нея идва поговорката "турчинът няма друг приятел освен друг турчин (türkün türkten başka dostu yoktur)" Към чужденците не проявявате ксенофобия само ако се съгласят да се наричат турци, мюсюлмани и да носят турски имена.
eti mehter
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#58] от "half_truth":
Bukalemun(türkün türkten başka dostu yoktur)"
========
Тая фраза остана от тоталитаризма на бившите светски правителства !
Много хора повярваха на нея .....до едно време , аз също !
И въобще .....вредите от налагания ляйъклък и секуларизъм , оставиха тежко бреме в съзнанието на съвременния турчин....
След като Ататюрк умря , така наречените кемалисти , лепнаха тия идеи ,че били негови .....колко хуманно ...
rfq35526131
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#59] от "eti mehter":
поста ти е бозааа
Велков
Рейтинг: 1330 НеутралноТози етнос не е узрял за демокрация.
Така ли да го разбирам?
коментар [#59] от "eti mehter":
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 513 НеутралноВ Анадола , обществата не се развеждат , напротив ....съумяват да живеят заедно !
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!:).....ееей ....цивилизован развод , а ?
.....защото сте европейци !
До коментар [#55] от "eti mehter":
Зарежи иронията.
Насила хубост не става.
По-добре ли е да се трепете един-друг?
Както и да е. Ваша си работа - решавайте си ги проблемите както си знаете.
Казуса е сериозен. Няма решение, което да е добро за всички.
Опитах да спекулирам с възможности, които никой не обсъжда.
eti mehter
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#58] от "half_truth":
BukalemunУбеждението, че турците не могат да имат други приятели освен самите турци, т.е че всички външни са врагове на турците е важна част от турската култура
=======
Нали ти казвам ....това е доктрина наложена от вън !
След детронирането на Abdülhamid , западните мисионери заложиха на тая карта ....и доста постигнаха ......
Липсваше им само един символ , някой който бе обичан от цялата нация .
Те го намериха ,но проблема бе ,че той бе още жив !
Ататюрк бе употребен по подобие на Георги Димитров ...след смъртта му ...
Сравнението може да не ти е допаднало ,но принципа е един и същ. ....
Зачитането на мъртвия герой .....който никога не би излязал от гроба , за да възрази на нещата които се разиграват от негово име !
half truth
Рейтинг: 2039 НеутралноДо коментар [#59] от "eti mehter":
И при предишните правителства имаше ксенофобия, но Ердоган я докара до върха, на който е днес. Особено след като не можа да спечели мнозинство на изборите от 30-юни. Като усети, че вече се хлъзга надолу заложи точно на тая карта и спечели повторните избори.. За сега!
Аз да Ви попитам друго. Като турчин можете ли да кажете открито в Турция турчин съм, но съм християнин ?
Str8 G
Рейтинг: 213 НеутралноЕ,по принцип хората имат навика да гледат краткосрочно на нещата. Истината е,че в по-дългосрочен план просто продължава разпада на Османската империя/Турция и нищо не може да спре това защото времената са коренно други - това е просто поредния народ който иска свобода и ще я получи по простата причина че е мн по-стар от тази средновековна и ретроградна държава
half truth
Рейтинг: 2039 НеутралноВърха на наглостта ! До Ердоган, Турция си имаше независими държавни инстанции. Независим съд, прокуратура. Имаше медии които си вадеха очите едни на други. Сега всички пеят в един хор. Ердоган ги оглави всичките !! Вече всичко в Турция зависи от един единствен човек, уважаеми Ети.
eti mehter
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#61] от "дядо Добрин":
BukalemunТака ли да го разбирам?
========
Нещастието на кюрдите , е че те не са едно цяло .....и както е тръгнало , никога няма да бъдат ! Те не са етнически едно и също нещо ....има и черни ...и бели синеоки кюрди . Но и това не е много важно. Много по големия проблем е че те са религиозно , социално , кланово ,......разделени .....
Имам колеги кюрди които сами ми ги обясняват тия неща .....
Алевитите кюрди например , са едни от най мразените от останалите други !
Не Веднъж турските органи на реда са предотвратявали техните непрестанни междуособици , завършващи понякога трагично ! Кланове (аширети) си имат зъб едни на други от 10 , 20 , 50 ....100 години ....и се дебнат от поколение на поколение , кой кого да довърши........
И накрая ПКК !
Преди миналогодишния опит за преврат , имаше съмнения ,но след това ....май започна все по ясно да става , че тази терористична организация е създадена от самата турска държава !!! Не без помощта и на външни сили , разбира се !
Много ......много е оплетена тая работа !
Ixquick
Рейтинг: 659 НеутралноПокерът започна преди 2 часа:
UN, US, UK present alternative to referendum, Kurdish leadership to study it
Representatives of the United Nations, the United States, and the United Kingdom presented an alternative in place of the Kurdish referendum during a meeting with the Kurdish President Masoud Barzani in Duhok on Thursday; the Kurdish leadership is to study the offer, a statement from the Kurdish presidency read.
Str8 G
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#67] от "eti mehter":
Батка,то има и синеоки и бели турци по сериалите ви, а? Би ли обяснил причините да пишеш на БЪЛГАРСКИ език в БЪЛГАРСКИ сайт тези глупости? Що не пишеш примерно в Арменски сайт? Мишка такава. ..
half truth
Рейтинг: 2039 НеутралноДо коментар [#68] от "Ixquick":
Да, предложението е да се отложи реферандума с цел да не се забавя войната с ид, но какво точно съдържа текста не е обявено засега. Барзани каза, че ще го обсъди с останилите лидери.
half truth
Рейтинг: 2039 НеутралноЕти, тези защо се мразят. Нали всичките са мюсюлмани, а казвате че при мюсюлманите ксенофобия няма.
Str8 G
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#67] от "eti mehter":
Мишок, слугувай за бакшиши и не се обаждай в БЪЛГАРСКИ сайт,вие скоро и интернет нема да имате
eti mehter
Рейтинг: 3700 ЛюбопитноДо коментар [#66] от "half_truth":
BukalemunДо Ердоган, Турция си имаше независими държавни инстанции. Независим съд, прокуратура
========
МОЛЯ !!!
Я КАЖИ ТОГАВА ....:
1......защо не бе прибран Яхя Демирел , племенника на Сюлейман Демирел ?
Само за една нощ източи цяла банка ....а всички правни институции мълчаха като гъби !
2......защо никой не държа отговорност на EMLAK BANKASI , която буквално заплашваше Парламента, че ако не играе по свирката на запада , борсата щяла да се срине ?
3......защо военните имаха ГАДНАТА привилегия , семействата им да могат да пазаруват от СПЕЦИАЛНИ магазини и други заведения , на смешно низки цени ?
4.....кой източи SGK , и .......хич никой не му държа сметка ?
..........
100.....защо ЗАЩО ЗАЩО ???
Къде ти бяха независимите институции ?
И днес имаш смелостта да ми товориш за пари в кутии за обувки .....чиято истинска версия едва ли знаеш .....
half truth
Рейтинг: 2039 ВеселоДо коментар [#73] от "eti mehter":
Вие първо отговорете за ксенофобията. Има ли ксенофобия при мюсюлманите ? Щото ми умръзна да ни обяснявате, че това си било присъща черта на европейците.
Str8 G
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#73] от "eti mehter":
Мишок,ти от България ли си избягал?
eti mehter
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#74] от "half_truth":
BukalemunХм.....;)....гледам не ти е много приятно, когато почна да вадя кирливите ризи на правителствата от преди 2003 та година. ....
И помни .....това е само една малка част от гнусното наследство на светските превратаджии ! Има и по фрапиращи неща....
half truth
Рейтинг: 2039 ВеселоДо коментар [#76] от "eti mehter":
Хе хе..Това ли Ви е обяснението за турската ксенофобия, дето уж не съществувала.
Str8 G
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#76] от "eti mehter":
Кирлива риза е че ти си мишка
eti mehter
Рейтинг: 3700 НеутралноДо коментар [#77] от "half_truth":
BukalemunТакова определение няма дори в турския език. ....смятай !
Европейски патент е това .....и бежанските потоци извадиха тая истина на бял свят. .....
eti mehter
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#72] от "Str8 G":
Bukalemunслугувай за бакшиши
=======
А бе готин ....вече 6....7 коментара не ти отговарят ....запри се малко де !
А за бакшишите ми не се кахъри ......те понякога надхвърлят и една средна Бг работна заплата ......мерси все пак за загрижеността ..... ;)
Str8 G
Рейтинг: 213 НеутралноМ ишленце беглец от България,аз не ти пиша да ми отговаряш,а да ти
Str8 G
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#81] от "Str8 G":
Обърна внимание че си един.. ами беглец от България .За кинти не ми говори М ишок,взимам бая..
Str8 G
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#80] от "eti mehter":
Ти българин или турчин си, мишле?От къде знаеш БЪЛГАРСКИ?
eti mehter
Рейтинг: 3700 ВеселоДо коментар [#83] от "Str8 G":
BukalemunСпам робот съм ....включен паралелно към изкуствен интелект..... ;)
Става ли ?
rfq35526131
Рейтинг: 213 ВеселоДо коментар [#84] от "eti mehter":
изкуствен си вярно
ама ти и интелект са различни неща
charlesdegaulle
Рейтинг: 1404 НеутралноДо коментар [#33] от "theduloclan":
+++!