САЩ се обявиха срещу референдума в Иракски Кюрдистан, Турция заплаши със санкции

САЩ се обявиха срещу референдума в Иракски Кюрдистан, Турция заплаши със санкции

© Reuters



Съединените щати се присъединиха към държавите, призоваващи властите в Иракски Кюрдистан да се откажат от планирания за 25 септември референдум за независимост.


Говорителят на Държавния департамент Хедър Науърт обяви, че САЩ "твърдо се противопоставят на референдума за независимост на регионалното правителство на Иракски Кюрдистан" и вместо това призовава за преговори с правителството в Багдад.


Правителството в Ербил настоява, че референдумът няма да има обвързващ характер и няма незабавно да доведе до отцепване, а ще е само първа крачка, което би трябвало да даде насоки за бъдещия диалог с Багдад.




По-рано Саудитска Арабия обяви, че се надява вотът да не се случи, защото ще е рискован за Ирак и региона. Рияд "се надява, че президентът (Масуд) Барзани ще е достатъчно мъдър, за да не проведе референдума", се казва в съобщение на саудитското външно министерство, според което подобна стъпка би могла да доведе до нестабилност за Ирак.


Турция заплаши, че ще наложи санкции на Ербил, а дни по-рано започна учения на границата с кюрдския автономен регион. "Санкциите няма да са обикновени," каза президентът Реджеп Тайип Ердоган, цитиран от Анадолската агенция, без да навлезе в подробности. Турската армия започна и символични учения до границата с Иракси Кюрдистан. Дни по-рано Иран предупреди, че смята да затвори границата с Ирак, ако допитването се състои.


Турското учение близо до границата с Иракски Кюрдистан.

© Reuters

Турското учение близо до границата с Иракски Кюрдистан.


Срещу референдума се противопостави и генералният секретар на ООН Антониу Гутериш, който каза, че провеждането му в планирания момент би отклонило вниманието от борбата срещу "Ислямска държава".


Парламентът и правителството в Багдад също смятат референдума за незаконен и настояват да се отмени. В петък премиерът Хайдер ал Абади обяви, че започва операция за отвоювяна от "Ислямска държава" на град Хауиджа, разположен недалеч от богатия на петрол и оспорван между Багдад и Ербил Киркук.


Барзани твърди, че единствената възможност за отмяна на референдума е да се обяви начало на преговори за независимост.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Употребени и захвърлени...

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9228 Любопитно

    Ако Кюрдистан оповести своята независимост, по света има много страни, които ще признаят новата държава Кюрдистан.”, подчерта синът на Масуд Барзани!

    [email protected]
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    След толкова насилие от страна на Турция на кюрдите, нормално е да се активизират сепаратисти!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    Правителството в Ербил настоява, че референдумът няма да има обвързващ характер и няма незабавно да доведе до отцепване, а ще е само първа крачка, което би трябвало да даде насоки за бъдещия диалог с Багдад
    —цитат от коментар 0 на 0


    От една страна така казва Барзани, а от друга казва, че щели да плащат данъци на Багдат още 1-2 години докато завършат преговорите за отделянето, ако не - щели да се отделят без преговори и да разчитат на божията вяра. "sonra Allaha emanet olun!" , каза Барзани.

  5. 5 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Мислех, че е право да се самоопределяш, но явно в играта с кюрдите има намесени много интереси. Показаха им ъгълчето, да си знаят мястото и да си трайкат, мдаа... Ако им потрябват, може да повоюват малко срещу Идил, но независимост.... не им се разрешава.

    Ееех, лицемерие на батковците, ееех... барабар с ООН в кюпа.

  6. 6 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Тези изказвания са да не дразнят турците. В момента в който независимостта бъде обявена САЩ ще почнат тихомълком да си работят с кюрдите.

  7. 7 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Световните демокрации се обявиха против правото на самоопределение, начело с генералният секретар на ООН, както и налагащите на цял свят демокрация(включително с "демократични" ракети и бомби) САЩ.

    Целият свят е налегнат от безпрецедентна "демокрация"...

    "We're not gonna take it! Anymore."
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  10. 10 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    Дипломацията изисква официална позиция, но в политиката има и неофициална подкрепа. САЩ и Израел имат нужда от независим Кюрдистан.

  11. 11 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Двойните стандарти не винаги са изход от положението/реалността. За едни може за други-не! Но в политиката всичко е възможно. Как биха реагирали българите за евентуален референдум в Кърджалийско или Делиормана? А това не е чак толкова нереално в сегашните времена.

  12. 12 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Много жалко е, че САЩ и Турция са в един лагер тук.

    седеньето го зголемува задникот
  13. 13 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Дипломацията изисква официална позиция, но в политиката има и неофициална подкрепа. САЩ и Израел имат нужда от независим Кюрдистан.
    —цитат от коментар 10 на stanislavdi


    В дипломацията можеш и да си "пас". Нещо такова очаквах от щатите. Сега доста подличко изглежда, но кюрдите трябва да са страшно наивни да чакат някой друг да им свърши работата... Забележително е как по някои въпроси уж непримирими врагове като Саудитска Арабия и Иран са на едно и също мнение. Обявяването на независим Кюрдистан е против интересите на граничещите държаваи с кюрдско малцинство. Това е очевидно. По-малко очевидно е, че отлагането на въпроса няма да доведе до желания мир. Дори ООН да обяви всички кюрди за терористи.

  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3606 Неутрално

    Референдумите не винаги са насочени към честен и правилен избор. Така е с егоистичното желание на Каталуня да се отдели от Испания, срещу което съм против.
    Тук обаче подкрепям желанието на кюрдите да създадат своя държава, най-вече заради перманентното насилие от страна на Турция към това население.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    казаха ли американците че ще спрат оръжейните доставки
    ми май не
    така че промяна в ситуацията няма кучета си лаят кервана си върви

  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4946 Любопитно

    "Говорителят на Държавния департамент Хедър Науърт обяви, че САЩ "твърдо се противопоставят на референдума за независимост на регионалното правителство на Иракски Кюрдистан" и вместо това призовава за преговори с правителството в Багдад."

    За това писах преди няколко дни. Самата новина не е нова.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4946 Любопитно

    Иначе, в статият ама и нови неща... примерно, че КСА са против референдума. Рядко Иран и КСА са на едно мнение, но случаят е точно такъв, защото и Иран е против този референдм.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4946 Любопитно

    До коментар [#1] от "Yotce":

    И не за първи път!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4946 Любопитно

    До коментар [#6] от "johnniewalker":

    Глупости на търкалета.... напразни надежди таите.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#12] от "Пипера е много лют":

    Може би е само на думи...

  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4946 Любопитно

    До коментар [#14] от "Храбър":

    Да, де, но не турските кюрди, а иракските такива искат да направят своя държава.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3638 Неутрално

    Янките май са единствените, които имат полза от този референдум. За да създадат свое протеже в района. Но дават заден, защото се уплашиха. Сам срещу всички е трудно и за Всемогъщия.

  23. 23 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    казаха ли американците че ще спрат оръжейните доставки ми май не
    —цитат от коментар 15 на rfq35526131


    Тръмп и Ердоган днес ще го обсъдят още веднъж. Поне официално Америка винаги е твърдяла, че след войната с ид, ще си прибере оръжията. Ама никой не й вярва.

  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3606 Любопитно

    До коментар [#14] от "Храбър":Да, де, но не турските кюрди, а иракските такива искат да направят своя държава.
    —цитат от коментар 21 на Иво


    Турските и иракските кюрди не са ли един народ?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#23] от "half_truth":

    щом Израел ги подкрепи официално нещата са сигурни

  26. 26 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    Референдумите не винаги са насочени към честен и правилен избор. Така е с егоистичното желание на Каталуня да се отдели от Испания, срещу което съм против.
    —цитат от коментар 14 на Храбър


    Откъде заключихте, че желанието на каталунците да се отделят е егоистично? Питам защото моите наблюдения са, че каталунците са много чувствителни на тази тема и то от десетилетия и то всичките. Всички местни са за отделяне, а повечето външни са против. Аз лично няма да гласувам на реферандума, защото нямам позиция.

    Решението на каталунците е много по-осъзнато от това на иракските кюрди ! Затова е това бързане в Иракски Кюрдистан.

  27. 27 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#23] от "half_truth":

    изпратена е и бронирана техника
    за това мрънка султана че давали техника без пари на кюрдите а не султана и с пари не му давали

  28. 28 Профил на efw42682532
    efw42682532
    Рейтинг: 516 Неутрално

    САЩ са единствената страна която имат влияние върху кюрдите.Ердоган ще трябва да благоволи милосърдие от страна на САЩ.Пореден звучен шамар за Ердоган.Кюрдите ще получат повече автономност,а не независимост,но и тогава ще бъдат пряка заплаха за Турция.Това ще е урок на САЩ към Турция,заради сближаването и с Русия.С един куршум два заека.САЩ ще държат в мат Турция,а в същото време кюрдите ще бъдат подпомагани в борбата срещу терористите.Червената линия е очертана вече от САЩ!

  29. 29 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 973 Разстроено

    Войната с ИДИЛ е към края и трябва нов конфликт да се спретне.

  30. 30 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#23] от "half_truth":щом Израел ги подкрепи официално нещата са сигурни
    —цитат от коментар 25 на rfq35526131


    Арабите + Иран + Турция подкрепят отделянето на Газа и Източен Ерусалим, Израел пък -отделянето на Кюрдистан.

  31. 31 Профил на efw42682532
    efw42682532
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#14] от "Храбър":Да, де, но не турските кюрди, а иракските такива искат да направят своя държава.
    —цитат от коментар 21 на Иво


    Ще получат повече автономност,а това на практика означава независимост.САЩ отново се оказват най-печаливши!Турция ще бъде накарана да се съобразява с кюрдите.

  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4946 Любопитно

    До коментар [#24] от "Храбър":

    Ми, не съвсем. Те дори самите иракски кюрди не са единни по отношение на референдума. Има някакви разлики между кюрдите в Ирак, Иран, Сирия и Турция.... може би не големи разлики, но ги има.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4946 Любопитно

    До коментар [#26] от "half_truth":

    Ти имаш ли право да гласуваш в каталунския референдум?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#28] от "protivbspdpsatak":

    ако комбинираме твоята прогноза с едно изчезване на ердо от картинката ми се струва напълно реалистично да се наредят нещата

  35. 35 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#23] от "half_truth":изпратена е и бронирана техника за това мрънка султана че давали техника без пари на кюрдите а не султана и с пари не му давали
    —цитат от коментар 27 на rfq35526131


    Самата истина. Тогава да не се сърдят, че султанът иска да си купи ракети от Русия.

  36. 36 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3606 Неутрално

    Откъде заключихте, че желанието на каталунците да се отделят е егоистично?
    —цитат от коментар 26 на half_truth


    Ами ако погледне човек картата, ще види че схване, че Каталуня е най-развитата част от Испания, но това най-много се дължи на географското и положение.
    Ако Каталуня стане отделна страна, освен всичко друго поради гореспоменатото си положение, тя би могла дори да изнудва останалите.
    Тези хора дори не се замислят какво ще стане с останалата част от испанците, които са им съграждани, с които заедно са преживели толкова време.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  37. 37 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Официално против референдума за независимост на Иркаски Кюрдистан:

    - самият Ирак
    - Турция
    - Иран
    - САЩ
    - Великобритания
    - Германия
    - Испания
    - UN Secretary General

    За:

    - Израел

    Чие е единственото знаме, което кюрдите в Ербил позволяват да бъде издигнато на официалните им митинги, освен знамето на Иракски Кюрдистан...?!??

    https://twitter.com/CRG_CRM/status/910670032593674240

    Кюрдите се самоуправляват в контролираната от тях територия от Ирак още от 2004г...На тази "тяхна" територия са кладенците и нефтопреносната инфраструктура, осигуряващи 35% от добива на Ирак за 2012г., така че вече могат и да се самоиздържат ! Ясно е за всички, че все някога тяхната самостоятелност ще бъде узаконена, но сега точно момента не е съвсем подходящ...По-добре ще е Пешмергата да се включат в започналата тази сутрин операция на 9-та дивизия на иракската армия, полицейските полкове и шиитските бойци от Хашд Ал Шааби по стопяване на обръженият обширен анклав около Ал Хауиджа, защото почти 2/3 от фронтовете там са покрити именно от Пешмерга и PYD...

  38. 38 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#30] от "half_truth":

    при всички положения бих заложил че Израел ще си прокара интересите

  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3606 Неутрално

    До коментар [#23] от "half_truth":изпратена е и бронирана техника за това мрънка султана че давали техника без пари на кюрдите а не султана и с пари не му давали
    —цитат от коментар 27 на rfq35526131


    Скоро и парите за помощ ще му отрежат!
    Германците поне са вече твърди в решението си.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#35] от "half_truth":

    ми няма да вземе от там

    от Франция и Италия

    ако е послушен

  41. 41 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#26] от "half_truth":Ти имаш ли право да гласуваш в каталунския референдум?
    —цитат от коментар 33 на Иво


    По принцип всички резиденти имат право. Само че, листовка не съм получила все още. А при гласуването за ЕП листовките бяха дошли много рано. Имат притеснения от испанското правителство. Иначе от предишния реферандум насам съвета печата листовки само на каталунски а са длъжни на двата езика.

  42. 42 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Хм ...
    Днес е 21. Утре е 22 септември.
    Би ли могъл някой да се сети някой да е одобрил преди век и едни още девет години обявяването на нашата Независимост?
    Признават я чак след половин година ...

    Та и с кюрдите май ще стане така.
    Аз съм почти готов "бас да ложа", че референдумът няма да бъде отменен.
    Сам по себе си той е нищо за външните сили и всичко за кюрдите.
    Та затова кюрдите ще си го проведат, а външните сили ще го преглътнат, правейки се, че не се е случил. В същото време влакът на събитията ще си се движи неумолимо от фактическата им на практика вече независимост към официална и формална международно независимост. По-рано или по-късно ... Като гледам, че в една и съща статия се споменава за независимостта и за битката за Киркук ... вероятно ще е по-рано ... Пешмерга, таквозата, нали ... :)

  43. 43 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#39] от "Храбър":

    300милиона $ от ЕС за освободените от ислямска държава в Ирак
    дадени днес

  44. 44 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#30] от "half_truth":при всички положения бих заложил че Израел ще си прокара интересите
    —цитат от коментар 38 на rfq35526131


    Разбира се. Предполагам за Израел би било по-интересно да използва картата с кюрдите срещу тази за Газа. Ама мюсюлманските страни няма да се откажат от мерака за независима Газа на никаква цена, затова Израел няма избор и твърдо подкрепя независим Кюрдистан. Америка и Русия обаче имат избор. След днешния разговор на Тръмп и Ердоган ще стане по-ясно.

  45. 45 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Значи за измислената държава Косово с сърцето на Европа може, а за изконните кюрдски територри не може? Както и да е, важното е че Израел ги подкрепя. А на Израел нито Русия може да каже нешо нито САЩ, най-малкото пък тарамбуките в региона.

  46. 46 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#44] от "half_truth":

    ами ако погледнем малко назад регионалната история ще видим че от доста време всички там са срещу Израел но пък това изобщо не ги спира да си прокарват собствените интереси

    аз
    смятам че нещата са решени вече и автономност поне ще бъде дадена и на трите основни групи кюрди
    на иракските кюрди няма какво да и дават те са си държава вече с администрация и с армия и самосъзние

  47. 47 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    абе къде е ?чЕтката

    да не е заминал доброволец да сече кюрдски глави?

  48. 48 Профил на putler_caput
    putler_caput
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#26] от "half_truth":Ти имаш ли право да гласуваш в каталунския референдум?
    —цитат от коментар 33 на Иво


    ами как да няма , човека е 100% каталунец не му ли личи ?

  49. 49 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Предполагам за Израел би било по-интересно да използва картата с кюрдите срещу тази за Газа. Ама мюсюлманските страни няма да се откажат от мерака за независима Газа на никаква цена, затова Израел няма избор и твърдо подкрепя независим Кюрдистан. Америка и Русия обаче имат избор. След днешния разговор на Тръмп и Ердоган ще стане по-ясно.
    —цитат от коментар 44 на half_truth

    И каквъв избор имат Щатите или Русия? И въобще всички външни сили?
    Ботев го е казал кратко, точно и ясно: "Няма власт над онази глава, която е готова да се отдели от раменете си ...". Кюрдите показват именно това, че са готови. Но и още нещо, много важно - че имат и силата. Пешмерга са сила, която вече не може да бъде пренебрегвана.
    Та "изборът" на Щатите и Русия е единствено как да "облекат" и "продадат" по-лицеприятно, лицемерно и изгодно за себе си неизбежното.
    Същото важи и за Турция.
    Най са ми смешни саудитите. Хем да не се провеждал референдума, хем се обръщат към "президента Барзани". Ама той е президент на какво? На ЕТ? Или на текезе?
    Щото политически президент има само ... на държава ... :)

  50. 50 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    САЩ ще държат в мат Турция,а в същото време кюрдите ще бъдат подпомагани
    —цитат от коментар 28 на protivbspdpsatak


    Стига да искат САЩ винаги могат да матират Ердоган или даже Турция, ама не искат. Целта им е да имат колкото се може повече съюзници около петрола, които обаче да са зависими от САЩ. Евентуална кюрдска държава значи още един такъв съюзник при това абсолютно зависим от САЩ, защото околните страни ще я изолират и няма да и дадът да се развива. Евентуална кюрдска държава ще бъде постоянно на колене пред САЩ.

  51. 51 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#48] от "putler_caput":

    Няма да гласувам от морални съображения.

  52. 52 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Турция не подпомага САЩ в борбата срещу ислямисткият тероризъм, срещу Ислямска държава,даже прави затруднения, затова е време да я изхвърлят от НАТО.

    Кюрдите имат право на собствена държава, но може би гледам егоистично. Надявам се кюрдите от Германия да я напуснат, когато се създаде кюрдска държава..

    Es muß Geld fließen!
  53. 53 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3606 Неутрално

    До коментар [#39] от "Храбър":300милиона $ от ЕС за освободените от ислямска държава в Иракдадени днес
    —цитат от коментар 43 на rfq35526131


    Вчера друго пишеше в Дойче Веле.
    Германците толкова ги е яд на Турция, че щели да им спрат паричните помощи.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  54. 54 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#53] от "Храбър":

    съгласен
    но това днес няма нищо общо със султаната директно там си отиват парите

    и за някъкъв лагер край Мосул където били затворени семействата на ислямисти

    половината са туркини

  55. 55 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3851 Весело

    До коментар [#36] от "Храбър":

    Тези хора дори не се замислят какво ще стане с останалата част от испанците, които са им съграждани, с които заедно са преживели толкова време.
    ===========
    Днес се убедих колко си неадекватен в коментарите си ..... :)
    Държиш за независим кюрдистан а за независима Каталония , не даваш и дума ....
    А е точно обратното !
    Една бъдеща държава , Каталония е възможна и напълно реалистична. .....
    Каталунците са икономически силни и стабилни. Носят на гърба си испанците от десетилетия ! Испания е едно голямо полупустинно село , без Каталуния !
    А при кюрдите е точно обратното . Този народ е неспособен да се само управлява. Ако беше , щяха да си имат държава още миналия век. ...
    Давал съм фермани от примери в подкрепа на това. ....

    Bukalemun
  56. 56 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3851 Весело

    До коментар [#44] от "half_truth":

    След днешния разговор на Тръмп и Ердоган ще стане по-ясно.
    =======
    Ти вярваш че след разговора между двама им ще узнаеш всичко ли ?

    Bukalemun
  57. 57 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3851 Весело

    До коментар [#52] от "slan777":

    Надявам се кюрдите от Германия да я напуснат, когато се създаде кюрдска държава..
    =======
    Ха ха ......:)......ми надявай се !
    Но внимавай най голямото малцинство в Германия , да не станат именно те ....
    Много лоши времена ги чакат кюрдите .....от мен го знай !
    Но нека говорим другата седмица ....хем някои изводи ще се появят от само себе си. ....

    Bukalemun
  58. 58 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#57] от "eti mehter":

    Но нека говорим другата седмица ....хем някои изводи ще се появят от само себе си. ....


    е нали на 22
    щеше султана някакво чудо да сътвори?
    сега пък другата седмица

  59. 59 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3101 Неутрално

    Както съм споменал и други пъти........Турция не може лесно да бъде пренебрегната от никоя световна сила !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  60. 60 Профил на Живко
    Живко
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Имам големи симпатии към кюрдите. Няма как да не се направи паралел и с нашата борба за държавност и обединение на етническите територии. Да не говорим, че всички са против тях! Дано успеят!

  61. 61 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#59] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    а защо в последните 100години все така се случва?

  62. 62 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#61] от "rfq35526131":

    Защото това са племена, нямат съзнание на единен народ. Всяко племе само за себе си. Поне досега беше така.

  63. 63 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#62] от "half_truth":

    не говорех за кюрдите в случая:)

    а обединението на един етнос в един народ е доста по лесно
    от това да правиш араби турци и сирийци от кюрди
    още повече че имат и петрол който трябва да пазят
    за да просъществува Кюрдистан трябва да се обединят даже смятам че с тая съпротива ги амбицират да се обединят
    според мен е въпрос на оцеляване на кюрдите
    защото
    хипотетично само разсъждавам Идил го няма след година но ердо и Асад остават
    дали няма да си отмъстят?

  64. 64 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#63] от "rfq35526131":

    Те с петрола ги мотивират, ама редно ли е да го вземат. Арабите ще им го харижат ли просто така. На всичкото отгоре ги изгониха от земите им. Кюрдите ще имат повече проблеми с арабите отколкото с турците.

    А откъде ще си продават петрола?

  65. 65 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#64] от "half_truth":

    безспорно не са цветя и рози нещата но пък и араби и турци прекалиха с тормоза в годините

    а за петрола
    тоя същия петрол за който говорим преди няколко месеца се продаваше при условие че го продаваха едни по лоши момчета от кюрдите
    ще намерят как

  66. 66 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    в Сирия ще подкрепят обаче

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  67. 67 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#65] от "rfq35526131":

    Досега беше друго. Сега Турция няма да ги пропуска. Асад държи цялото сирийско крайбрежие. Иран няма да ги пусне към Черно море. Ще останат в изолация. Пълни с петрол ама гладни и много вероятно ще са цел на арабските терористи. Нещо като втори Израел ама много по уязвим.

  68. 68 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#67] от "half_truth":

    http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/09/21/3046304_zashto_rusiia_mulchi_za_referenduma_v_irakski/

    ето ви един примерен отговор дошъл по поръчка от редактора:)

  69. 69 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#67] от "half_truth":

    пак хипотетично :)
    Иран отстъпва заради САЩ а те и пускат аванта за ядрената програма
    Израел трябва да реши проблема на кюрдите иначе ядрен Иран
    варианти има

  70. 70 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#69] от "rfq35526131":

    Дори Иран да гипусне към Черно море, това ще е скъп вариант, ако не минават през Босфора. Номера е Турция или Сирия да ги пуснат към Средиземно море, ама то ще им излезе много скъпо. И на кюрдите и на американците :)

  71. 71 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#70] от "half_truth":

    ами Сирия също е вариант Асад ще си реши проблема с туркоманите който най се напъваха да го свалят а и ще има сигурна преграда от ердо
    лаик съм по темата знам:)

  72. 72 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6140 Неутрално

    Харесвам позицията на Барзани...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  73. 73 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    До коментар [#69] от "rfq35526131":Дори Иран да гипусне към Черно море, това ще е скъп вариант, ако не минават през Босфора. Номера е Турция или Сирия да ги пуснат към Средиземно море, ама то ще им излезе много скъпо. И на кюрдите и на американците :)
    —цитат от коментар 70 на half_truth


    Иран няма излаз на Черно море, има до Каспийско. САЩ може да се махнат от там, има голяма вероятност Турция, Иран и Ирак да влязат с армия там а САЩ за се изнижат.

  74. 74 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2006 Неутрално

    До коментар [#73] от ".":
    Америка отдавна иска да курдиса там една огромна държава при това с излаз на Средиземно море, ама това не е първостепенната и цел в тази война. Ако това желание и струва твърде скъпо, може да го загърби засега.

    Първо Асад и Русия са заели цялото крайбрежие, излазът на средиземно море изглежда труден. Второ Турция е влязла в Ел Баб, с което разделя иракските и сирийските кюрди. И малко трудно Америка ще нареди на Турция да го отстъпи на кюрдите, защото Ердо си е осигурил подкрепа от Путин . Така че голям Кюрдистан няма да има, а Иракски Кюрдистан ако се самообяви, Америка няма да е против, но открито не ще да ги подкрепи. А ще си имат проблеми и на Барзани му е ясно.



  75. 75 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    Много ДЕМОКРАТИЧНО )))) Да са най големия кошмар на ИДИЛ иииии сега не му е времето Кога е времето на кюрдите





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK