Ирак и Турция започнаха маневри по границата след референдума в Кюрдистан

Турската и иракската армия провеждат учения от турската страна на границата.

© Reuters

Турската и иракската армия провеждат учения от турската страна на границата.



Над три четвърти от избирателите са упражнили право на глас в референдума за независимост на Иракски Кюрдистан, който приключи в 19 ч. местно (и българско) време, предадоха местни издания. В някои части активността е достигнала 92 на сто от хората с право на глас. Кюрдите в контролирания от местното правителство регион (включващ територии под управлението на бойците пешмерга) гласуваха дали да се отделят от Ирак под заплаха от санкции от Багдад, Анкара и Техеран.


Иракската армия междувременно обяви, че е започнала "големи маневри" съвместно с турските военни по общата граница, без да даде подробности. По-рано Багдад нареди изпращане на войски в Киркук и други спорни райони в името на сигурността на гражданите, а депутат от иракския парламент предупреди, че Кюрдистан може да се превърне във втори Израел, предизвиквайки войни от самата си поява. Шиитските милиции Хашд аш Шааби изразиха готовност да се сражават, за да "защитят гражданите на... Киркук и спорните райони, окупирани от гангстери, които не се съобразяват със заповедите на главнокомандващия," предаде "Франс прес".


Резултатът от референдума няма да е незабавно задължителен, но ще е важен, защото президентът Масуд Барзани смята да го използва, за да засили позициите си в преговорите за независимост с централното иракско правителство.




Въпросът, зададен на четири езика (кюрдски, арабски, турски и асирийски), е: "Искате ли регионът на Кюрдистан и кюрдистанските зони извън региона да станат независима държава?"


Някои анализатори възприемат допитването като възможност за Барзани да получи мандат за този диалог директно от гласоподавателите. Очаква се лагерът на "да" да спечели с внушително мнозинство, макар броенето тепърва да започва и в някои части на Кюрдистан идеята за независимост да не се приема единодушно. Дори в Сулеймания обаче, град, силно подкрепящ партии извън управлението, опозицията се въздържа да призове гражданите да гласуват против отделянето.


Кюрди ликуват в Ербил - централният град на Иракски Кюрдистан, след края на гласуването.

© Reuters

Кюрди ликуват в Ербил - централният град на Иракски Кюрдистан, след края на гласуването.


Полицейски час в Киркук


В Киркук, който още преди референдума се очакваше да се оформи като точка на напрежение между привърженици и противници, кюрди излязоха по улиците, за да празнуват. След вота обаче им се наложи да се приберат по домовете си, тъй като местните власти обявиха полицейски час. Ербил поиска - а доминираният от кюрди местен съвет одобри - гласуването да се проведе и в оспорвания с Багдад район на Киркук въпреки съпротивата на иракските власти.


Междувременно иракският премиер Хайдер ал Абади нареди на силите за сигурност да "защитят цивилни от заплаха и принуда" в части на Иракски Кюрдистан след непотвърдена информация, че араби в малко градче са били принудени да гласуват с "да". Според кюрдски представители това не се е случвало.


Макар много араби и тюркмени на териториите, които са под контрола на Иракски Кюрдистан, да се противопоставят на независимостта, някои обявиха още през лятото желание да гласуват с "да". Други смятат начинанието за безсмислено. "Ирак е срещу кюрдите, както и турците, иранците, целият арабски регион и Европа. Ще живеят в клетка," каза Мохамед Махти ал Баяти, тюркмен шиит и местен лидер на подкрепяната от Иран организация Бадр в градче южно от Киркук.


В турския град Диарбекир кюрди също излязоха със знамена на кюрдската автономия в Ирак.

© Reuters

В турския град Диарбекир кюрди също излязоха със знамена на кюрдската автономия в Ирак.


Мерките на Турция


По-рано през деня турският президент Реджеп Тайип Ердоган заплаши, че ще прекъсне транзита на петрол през страната, на който разчита икономиката на региона. Правителството в Техеран също обяви, че ще вземе мерки, включително забрана за директни полети от и до Ербил.


Турция също така свали от ефир считания за близък до Барзани телевизионен канал Rudaw, чийто сайт има версия на курманджи - диалекта, на който говори по-голямата част от кюрдите в Турция. Решението на турския Върховен съвет за радио и телевизия е било взето на извънредна среща в столицата Анкара по-рано в понеделник. От телевизията съобщиха, че са научили за решението от медиите.


Впоследствие беше спряно излъчването на още два канала, също обявени за "заплаха за неделимостта на държавата и обществения ред", тъй като програмата им е насочена "срещу Република Турция".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (152)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Нищо чудно да нахлуят в кюрдските земи.

  2. 2 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    н след непотвърдена информация, че араби в малко градче са били принудени да гласуват с "да". Според кюрдски представители това не се е случвало.
    =========
    Стреляха по домовете им , за да ги изкарат вън и да гласуват....

    Bukalemun
  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    След договорката за плдялбата на Сирия,сега Техеран,Анкара и Масква обмислят как да ликвидират кюрдиските амбиции за държава.Кремъл излъга кюрдите съюзявайки се с враговете им.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  4. 4 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#2] от "eti mehter":

    Ти да не си бил там, че знаеш такива подробности?

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 687 Гневно

    До коментар [#3] от "Messerschmitt":

    След 10-20 години, ромите в България може и да стигнат до 20% от населението. Да ви питам тогава как ще реагирате, ако решат да си правят независима държава на територията на България!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  7. 7 Профил на axd14700100
    axd14700100
    Рейтинг: 497 Неутрално

    н след непотвърдена информация, че араби в малко градче са били принудени да гласуват с "да". Според кюрдски представители това не се е случвало.=========Стреляха по домовете им , за да ги изкарат вън и да гласуват....
    —цитат от коментар 2 на eti mehter


    ало, камериерката... :) куртите са Народ!, говорещ на български диалект, а ти си помияр, украсил се с нищо незначещото буквосъчетание "турчин"... че сте "баш-правоверниТЕ" е пределно ясно, че баш-правоверни са ви направили Волжските (Кара) Българи, по политически причини, е още по-ясно, ама какво сте всъщност, освен ердоганчови роби, някой от вас знае ли/питали се ИЗОБЩО???

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    До коментар [#4] от "гражданин":

    Това ли е по важно .....дали съм бил или не ?
    Важното е, че е верно ....

    Bukalemun
  11. 11 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#10] от "eti mehter":

    аз имам причини да не ти вярвам

  12. 12 Профил на axd14700100
    axd14700100
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#4] от "гражданин":Това ли е по важно .....дали съм бил или не ?Важното е, че е верно ....
    —цитат от коментар 10 на eti mehter


    ... верното е, че се опитвате да биете кюрдите... ама не ви се получава! ТЕ ПРОСТО СА ПОВЕЧЕ ОТ ВАС и ще ви СМАЧКАТ!!!! и алах-гробар да ви е на помощ - все тая...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  13. 13 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Да не вземат да се сбъркат и да нахлуят в Кюрдистан, че такъв бой ги чака та свят ще им се извие.
    Видяхме ги колко са боеспособни и едните, и другите.
    Няколко десетки хиляди иракчани с танкове Абрамс и Хъмвита се разбягаха като пилци пред няколкостотин идилци с калашници, а аскера с танковете си Леопард и авиацията си, половин година не можа да превземе едно градче в Северна Сирия на което едва ли някой се сеща как му беше името.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  14. 14 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Демонстрация на сила.
    Абе нещо демократите хич не харесват референдумите...

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#6] от "Kami":

    Ромите са дошли главно с Османска експанзия .Тук е нямало цигани преди това .За разлика от кюрдите ,който са местното население на този регион от хиляди години.Турците са тези,който нямат място тук и не се научиха да живеят с мир с останалите народи покрай тях.

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  17. 17 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    Иракските кюрди правят реферандум с оръжие в ръка. "Демократичен" реферандум под дулата. Който не е "за" да му мисли.

  18. 18 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#6] от "Kami":

    що не ходиш на павката в сайта да ги развиваш тия теории

  19. 19 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    кюрдите ,който са местното население на този регион от хиляди години.
    —цитат от коментар 16 на tamplierr


    Така ли? Откога кюрдите са местни е Керкук? А в столичния им град Ербил?

  20. 20 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 521 Неутрално

    След договорката за плдялбата на Сирия,сега Техеран,Анкара и Масква обмислят как да ликвидират кюрдиските амбиции за държава.Кремъл излъга кюрдите съюзявайки се с враговете им.
    —цитат от коментар 3 на Messerschmitt


    По-скоро кюрдите се прегърнаха с американците и ще си понесат последиците.

    Явно след провалът на проекта ИДИЛ от голяма бяла къща отвъд океана са заложили всичко на кюрдския кон, но са си направили сметката без кръчмаря.

  21. 21 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Да не вземат да се сбъркат и да нахлуят в Кюрдистан, че такъв бой ги чака та свят ще им се извие.
    —цитат от коментар 13 на Ian Smith


    Другаре и другарки,

    доживяхме империалистите отвъд океана и техните местни подлоги да подкрепят кюрдските марксисти и комунисти.

    Интересът клати феса.

  22. 22 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#3] от "Messerschmitt":След 10-20 години, ромите в България може и да стигнат до 20% от населението. Да ви питам тогава как ще реагирате, ако решат да си правят независима държава на територията на България!
    —цитат от коментар 6 на Kami


    Ами аз за това бих предпочел още Днес да се създава такава територия. Пък циганите да си я правят държава или каквото си пожелаят. Сега ще отрежем малко, след 20 години много, след 50 Всичко. Ама да се закарат до един там. Има си начини да стане с тяхна воля. Ако не стане нещо подобно, с България на Българите е Свършено!
    Същото гл казах на ети за кюрдите. По добре днес да ги изнесат всички в единия край на Турция, и да спасят утре децата си от това което ще им се случи.

  23. 23 Профил на Str8 G
    Str8 G
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#22] от "Голямото прочистване":

    Ха ха,каква държава ще правят циганите бе мой, те дори нямат писменост ...Хахаха

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  25. 25 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    До коментар [#19] от "half_truth":

    Така ли? Откога кюрдите са местни в Керкук?
    ========
    Откакто на някои всезнайковци тук им е внушено и им изнася !

    Bukalemun
  26. 26 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#22] от "Голямото прочистване":

    Идеята е интересна,
    но душата - тесна...

  27. 27 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1942 Весело

    До коментар [#19] от "half_truth":Така ли? Откога кюрдите са местни в Керкук? ========Откакто на някои всезнайковци тук им е внушено и им изнася !
    —цитат от коментар 25 на eti mehter


    Хабер си нямат от кюрди и араби. Ама как пък им личи :)

  28. 28 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    До коментар [#22] от "Голямото прочистване":

    Същото гл казах на ети за кюрдите.
    =======
    Разбирам те аз , но при нас е друго. ....
    Около 30% от Межлиса са кюрди . Република Турция им е дала възможност да живеят по цялата и територия , имат медии , права и привилегии които не притежават много европейски граждани дори !
    А как живеят кюрдите по други места ? Може би само в Германия са свободни ....

    Bukalemun
  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  30. 30 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    До коментар [#26] от "дядо Добрин":


    Идеята е интересна,
    =======
    Идеята му е утопична , преди всичко.....

    Bukalemun
  31. 31 Профил на axd14700100
    axd14700100
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#21:"abdulhazred"][/quote]

    ... доста по-рано ни обогатихте битието, вие, местните комунисти, с подкрепата си за фашиста путин... нали така...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    Само една българска дивизия, и то, отпреди 70 години, щеше да въдвори реди и тишина при тези пишман бойци, заплашващи новата държава...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  36. 36 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#33] от "OG":

    ми не позна даже доста често тя го нарежда
    и той е тя
    а тя е той смелия диарбекирски сервитьор

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    Крайно време е кюрдите да получат независимост. Най-онеправдания народ в последните 100 години. Успех на референдума и по-нататък към получаването на пълна независимост. И който не знае Ирак е една измислена и зле съшита държава, четете повечко история.

  40. 40 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    турците в българия също искаме отделна държава
    —цитат от коментар 34 на Ercan Musa


    Мислили ли сте защо в Германия никой не иска да се отцепва? А в Азия всяко малцинство иска да се цепи?

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  42. 42 Профил на efw42682532
    efw42682532
    Рейтинг: 489 Неутрално

    н след непотвърдена информация, че араби в малко градче са били принудени да гласуват с "да". Според кюрдски представители това не се е случвало.=========Стреляха по домовете им , за да ги изкарат вън и да гласуват....
    —цитат от коментар 2 на eti mehter


    Твоята Турция и некадърния султан Ердоган им треперят мартинките от страх от независим Кюрдистан!Добре,че Турция е в НАТО и има американски бази,иначе кюрдите са готови да нахлуят в Турция и да я опердашат,заради издевателствата на Ердоган над турските кюрди!Доналд Тръмп сега пази Турция,така че целувай му краката!

  43. 43 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Гневно

    До коментар [#34] от "Ercan Musa":

    пиши България с Главна буква
    и проявявай уважение ако искаш нещо
    щото и ние българите можем да поискаме нещо

    примерно като в Мианмар

  44. 44 Профил на Ercan Musa
    Ercan Musa
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#40] от "half_truth":

    не съм се замислял и защо според вас

  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    До коментар [#37] от "half_truth":

    Не се занимавай с такива ....
    Особено с тоя дето последните му цифри са .......31 ......;)
    Между другото знаеш нали ....Числото 31 , какво символизира в Анадола ..... :)

    Bukalemun
  46. 46 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#30] от "eti mehter":

    Затова написах, че душата е тесна😋

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Весело

    До коментар [#39] от "GreenEyes":
    . Най-онеправдания народ в последните 100 години.
    ========
    :).....ти въобще кюрдин през живота си виждал ли си ?

    Bukalemun
  49. 49 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#45] от "eti mehter":

    мислиш за мен нали?

  50. 50 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#44] от "Ercan Musa":

    Отговора е прост. Само трябва да се пресегнете, за да го вземете.

  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Весело

    До коментар [#42] от "protivbspdpsatak":
    готови да нахлуят в Турция и да я опердашат,
    :)....ха ха ха ....ееей ....днес кой ви събра всички тук ....уникати !

    Bukalemun
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    [quote#45:"eti mehter"][/quote]

    Числото 31 :) Току що научих. Може пък колегата да го е избрал случайно.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  55. 55 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#53] от "half_truth":

    кажете ми за да не търся

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  57. 57 Профил на Ercan Musa
    Ercan Musa
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#43] от "rfq35526131":

    радваш ли се когато колят беззащитни жени и деца в мианмар

  58. 58 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    турците в българия също искаме отделна държава
    —цитат от коментар 34 на Ercan Musa


    Бе то и аз искам яхта, ама...
    (А сега сериозно - турците си имате държава. Нарича се Република (засега) Турция, или както е по вашему - Turkiye Cumhuriyeti. На който не му харесва в България - границите са отворени. Гюле-гюле! И без това тук сте нашественици!
    А кюрдите са голям народ, имащ право на самоопределение, и не сте вие тия, дето ще ги спрете.
    Независимостта на един народ винаги е трън в очите на съседите му.
    Спомнете си реакцията на Сърбия след Съединението, например.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  59. 59 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#57] от "Ercan Musa":

    не

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  61. 61 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#57] от "Ercan Musa":

    а ти радваш ли се че 1000религиозни кретени го провокираха да се случи

  62. 62 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Весело

    До коментар [#53] от "half_truth":
    Нищо не е случайно на тоя свят , Мария ...... ;)
    Дори и 31 (otuzbir çekmek) , си е паснало на някои !
    А бе в Космоса живеем все пак .....

    Bukalemun
  63. 63 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#53] от "half_truth":кажете ми за да не търся
    —цитат от коментар 55 на rfq35526131


    Вие си гледайте гърнето, аз нямам нужда от похлупак :) Ще Ви се нацепят пеъичките ли ако прочетете нещо за западните демокрации.

  64. 64 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Стреляха по домовете им , за да ги изкарат вън и да гласуват....
    —цитат от коментар 2 на eti mehter


    Лъжеш като турчин! Oh, wait..

  65. 65 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#6] от "Kami":Нещо много се бъркаш ти - циганите дори нямат писменост, дори май са единствените най-прости на света!Кюрдите имат и са древен народ. Айде бегай да плашиш гаргите с тези БАН инспирирани цигански заплахи, Biiiiiiiitch!
    —цитат от коментар 15 на OG


    Сигурно са древни колкото е древен косовския народ хахахаха айде лягай и се завивай през глава и ПОМНИ, че цигани, африканци или камбоджанци в България ако искат независимост - гласуват си. Ти ако се опиташ със сила да ги спреш идват сините каски и ти казват, че така не може и си лягаш пак през глава, ама тоя път главата ще те боли.

  66. 66 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Весело

    До коментар [#63] от "half_truth":
    Вие си гледайте гърнето, .....
    ==========
    Ма той го е намерил ....не виждаш ли на кои "свещенни" числа му завършва ника !
    Даже и професор доктор Adnan Oktar би му завидял ...... хи хи хи ....:).....
    А Haydar Dümen , би изнесал цяла лекция ....... ;)

    Bukalemun
  67. 67 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#62] от "eti mehter":

    гледай сега не е като да не съм
    щото секса е за контакти пък 31 е за удоволствие
    и общо взето често се интересуваш от сексуалните ми предпочитания и ги обсъждаш

    направо да ти кажа казвай си офертата и казвай от кой ще е терена

  68. 68 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#39] от "GreenEyes":. Най-онеправдания народ в последните 100 години.========:).....ти въобще кюрдин през живота си виждал ли си ?
    —цитат от коментар 48 на eti mehter


    "Кюрдин" не само съм виждал, а познавам лично от много години. Мрази до смърт поганците. Подобни чувства към сбеподобните ти изпитват почти всички кюрди. Теб рядко те забелязвам, понеже от симбиозата на рускотурски антибългарски трол направо ми се повдига, но сега с удоволствие виждам, че си се разтреперал от погански гняв, заради референдума на кюрдите.

  69. 69 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    До коментар [#64] от "theduloclan":
    Лъжеш като турчин!
    ========
    Турчин никога не лъже , моме ! Добре го запомни !
    Затова , не всеки може да е турчин !

    Bukalemun
  70. 70 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#64] от "theduloclan":Лъжеш като турчин!========Турчин никога не лъже , моме ! Добре го запомни !Затова , не всеки може да е турчин !
    —цитат от коментар 69 на eti mehter


    Османлиите са били едни най-лъжливите, а вие нали се водите за техни първоприемници.

  71. 71 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#69] от "eti mehter":

    това някой турчин ти го е казал предполагам
    щото ако питаме кюрд или кипърски грък?

  72. 72 Профил на Str8 G
    Str8 G
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#65] от "deutschland":


    До коментар [#65] от "deutschland":
    Какво да помня бе ,homie?Какви цигани и камбоджанци ще гласуват в България и какви сини каски ще ги пазят?Теб те боли главата с тва пораженческо мислене

  73. 73 Профил на Str8 G
    Str8 G
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#69] от "eti mehter":

    Ти май си по-скоро просто беглец от България

  74. 74 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1226 Весело

    Иракската армия междувременно обяви, че е започнала "големи маневри"
    ---
    Иракската армия да вземат да тренират лека атлетика, че пак ще се упражняват в хвърляне на оръжие и бягане на далечни разстояния.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  75. 75 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    До коментар [#68] от "GreenEyes":

    рускотурски антибългарски трол
    =======
    Мамма мия !
    Къде къде съм по близо ......
    А "патриоти" като тебе ....напуснали родината си за едни кирливи пари , и правещи задокеански патриотизъм ......са ми най жалки и смешни !
    Вашето продажничество е непростимо .....!

    Bukalemun
  76. 76 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 225 Весело

    Кюрдите са най-голямото малцинство като население без собствена държава. Кюрдският език си е сам за себе си.
    Пожелавам на кюрдите собствена държава. и да живеят щастливо в нея. Всичко добро ...

  77. 77 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 620 Любопитно

    Кога ли най-сетне Ети ще се осъзнае .....!!!!

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  79. 79 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Кюрдите са най-голямото малцинство като население без собствена държава. Кюрдският език си е сам за себе си.Пожелавам на кюрдите собствена държава. и да живеят щастливо в нея. Всичко добро ...
    —цитат от коментар 76 на sxn49533317

    За кюрдския език грешиш. Доста близък е до персийския.
    За останалото съм съгласен.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  80. 80 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8105 Неутрално

    Един ден и кюрдите ще имат държава. Не може 28-30 млн. да са пръснати в 4-5 държави.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  82. 82 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Спомнете си Косово , за да си опресните паметта откъде тръгнха референдумите за независимост и държавност . И си представете Каталуния ...

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  84. 84 Профил на Милош
    Милош
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Кюрдите са единствените моми и момци, които застанаха очи в очи срещу ИДИЛ. И ги пердашиха кат маче у дирек. И заради историята, и заради смелостта си са заслужили своята независимост от сатрапи като Ердоган.

  85. 85 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3353 Любопитно

    н след непотвърдена информация, че араби в малко градче са били принудени да гласуват с "да". Според кюрдски представители това не се е случвало.=========Стреляха по домовете им , за да ги изкарат вън и да гласуват....
    —цитат от коментар 2 на eti mehter


    Така ли ти казаха?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  86. 86 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3353 Любопитно

    Спомнете си Косово , за да си опресните паметта откъде тръгнха референдумите за независимост и държавност . И си представете Каталуния ...
    —цитат от коментар 82 на papyre


    Сравнението на другите два случая с Каталуня е неадекватно.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  87. 87 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    И си представете Каталуния ...
    —цитат от коментар 82 на papyre


    Ами представям си. Рахой арестува няколко политика и много недемократично прати танкове с влака за Барцелона. И ако чакаме сините каски...

  88. 88 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 752 Неутрално

    15-20 млн. само в Турция.
    Натам: в Ирак, Иран, Сирия, Афганистан...
    Тези хора реално се справиха с ИДИЛ и заслужават държава.

  89. 89 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1155 Весело

    Ети, започвай с уроците по кюрдски :)

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  90. 90 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1155 Любопитно

    н след непотвърдена информация, че араби в малко градче са били принудени да гласуват с "да". Според кюрдски представители това не се е случвало.=========Стреляха по домовете им , за да ги изкарат вън и да гласуват....
    —цитат от коментар 2 на eti mehter


    Малката булка 654-ти епизод?

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Весело

    До коментар [#88] от "ali_ibn_isa":

    Тези хора реално се справиха с ИДИЛ и заслужават държава.
    ========
    Представа си нямаш колко кюрди има в редиците на ДАЕШ ..... ;)

    Bukalemun
  93. 93 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Любопитно

    До коментар [#85] от "Храбър":

    Така ли ти казаха?
    =====
    Аха !
    Имам хора там , които ми дават ежечасова информация , вървяща много преди журналистическата ! Нещо нередно ли има ?

    Bukalemun
  94. 94 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    ....Тези хора реално се справиха с ИДИЛ и заслужават държава.
    —цитат от коментар 88 на ali_ibn_isa


    Тези хора трябва да имат собствена държава, защото са отделен народ и желаят да живеят свободно. Сами да си управляват държавата....
    Толкова време се борят за това!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  95. 95 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    ...Аха ! Имам хора там , които ми дават ежечасова информация , вървяща много преди журналистическата ! Нещо нередно ли има ?
    —цитат от коментар 93 на eti mehter


    Не им вярвай!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  96. 96 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#86] от "Храбър":

    Защо да е неадекватно?

  97. 97 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    До коментар [#86] от "Храбър":Защо да е неадекватно?
    —цитат от коментар 96 на Modestmouse


    Има съществена разлика в случаите!
    В Каталуня проблемът е по-скоро икономически, докато при другите два става дума за отношения между различни народи.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  98. 98 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Не съм кюрд, но искам кюрдите като най-голямото малцинство да имат собствена кюрдска държава. И тя да бъде призната от Република Турция.
    Турците смятат, че със създаването на кюрдска държава ще изгубят територия. Което не мога да отрека, но за Турция с отричане на малки части от нейната територия, населена предимно с кюрди, най-накрая ще има спокойствие. Иначе ще е вечната война, и двете държави са мюсюлмански и следвайки профета твърдоглави

  99. 99 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    До коментар [#97] от "Храбър":

    между различни народи.
    ========
    Каталонците са и отделни по етнос .....ако не знаеш .....
    А в предния си коментар , ми даваш съвети , на кого да вярвам и на кого не !
    На такива като тебе немога да вярвам ....Съжалявам. ....

    Bukalemun
  100. 100 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Тоя турския трол кога най-после ще го баннат в Дневник... : (





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK