Малък хибриден самолет може да излезе на пазара до 5 години

Малък хибриден самолет може да излезе на пазара до 5 години

© Zunum Aero



Компания от Сиатъл, подкрепена от "Боинг" и авиокомпания "Джетблу еъруейз" (JetBlue Airways), обяви, че планира до 2022г. да предложи на пазара малък пътнически самолет с хибриден двигател.


Това е първият от серия модели, планирани от Zunum Aero. Според компанията на борда ще може да има до 12 пътници, самолетът ще се захранва от два електрически и един двигател с гориво, но това е достатъчно драстично да намали разходите за пътувания до 1600 км.


Според страницата в интернет на компанията самолетът с максимално тегло при излитане 5500 кг. ще се зарежда за полет само с около 400 л. гориво, а оперативните му разходи ще са 250 долара на час.




Скоростта на полета ще бъде около 550 км/ч на височина 7600 м, което е по-бавно и по-ниско от сега използваните самолета.


Идеята е полетът да се извършва с електрическите двигатели, а резервният с традиционно гориво да е да ги захранва с електричество, когато че акулуматорите се изтощят. В момента инженерите смятат, че такъв самолет може да лети на батерии около 160 км.


В четвъртък "Боинг" обяви, че планира да придобие компания, специализирана в електрически и автономни полети, за да помогне на собствените си инженери да разработят подобен самолет.


Zunum не очаква да е първата компания, получила разрешение за електрически или хибриден самолет от регулаторите. Целта ѝ е по-скоро да запълни ниша на пазара за регионални полети, където частните самолети и комерсиалните полети на търговските авиокомпании са твърде скъпи, за да могат да си ги позволят повечето хора.


Поради възможността да излита от къса писта, хибридният самолет ще може да се възползва от хиляди малки летища около големите градове.


Освен че са прогнозирали и с колко долара могат да намалят цената на билета, от Zunum обясняват, че могат да свият до два пъти и времето за пътуване като избягват натоварените големи летища. Статистиката показва, че около 96% от всички пътувания по въздуха в САЩ се извършват от около 1% от летищата - така горемите са претоварени от трафик, а малките почти не се използват.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 419 Любопитно

    На 26-ти Тесла ще покажат официално електрическия си влекач...

    След него догодина може да покажат първия си сериен електречески самолет. Хибридите не ги признават... :)

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5266 Неутрално

    Интересно хрумване...с поглед в бъдещето!

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#1] от "tie_interceptor":

    Хибриден самолет не ми се струва добра идея,освен че ще е по-надежден.Хибридната схема дава предимство основно при работа на различни режими,Самолетният двигател работи основно на крайсерски режим и за кратко с повишена мощност при излитане и печалбата няма е голяма

  4. 4 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Не е лошо и педали да сложат на пътниците , изкуственият интелект може да им брой - раз, два и тн.

  5. 5 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    "хибриден"...
    А разпрявят, че руснаците нищо не измислят!

  6. 6 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#1] от "tie_interceptor":Хибриден самолет не ми се струва добра идея,освен че ще е по-надежден.Хибридната схема дава предимство основно при работа на различни режими,Самолетният двигател работи основно на крайсерски режим и за кратко с повишена мощност при излитане и печалбата няма е голяма
    —цитат от коментар 3 на slonsco


    Изглежда такава е и идеята - при излитане батерийте да помагат, от там по малък и икономичен двигател и с по малко тегло. Основната икономия е именно от по лекият самолет при излитане и после полет с по лек двигател и по малко гориво.

  7. 7 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#6] от ".":

    По-малко гориво, но се компенсира от батерията...
    Както и при автомобилите, това е задънена улица, но може би, е неизбежен етап за установените играчи... Да не си плашат акционерите с резки движения.

  8. 8 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9900 Весело

    Започвам да спестявам от пенцията ха ха.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK