Бъдещето пред Китай е светло, но предизвикателствата са в икономиката, обяви президентът на страната

Бъдещето пред Китай е светло, но предизвикателствата са в икономиката, обяви президентът на страната

© Reuters



Бъдещето пред Китай е светло, но предизвикателствата, в частност икономическите, са тежки. Това заяви във встъпителното си слово при откриването на 19-ия конгрес на Китайската комунистическа партия президентът Си Цзипин, съобщиха световните агенции, цитирани от БТА. Сред сериозните предизвикателства, които той открои като нерешени в достатъчна степен, са разширяваща се разлика в доходите, както и проблеми в сферите на заетостта, образованието, здравеопазването и други.


Си също така заяви, че през последните пет години социалната стабилност е била съхранена, а националната сигурност - укрепена. "Асошиейтед прес" отбелязва, че признанието на китайския президент за икономическите предизвикателства буди изненада, тъй като очакванията са били в своята реч той да наблегне на увереността на партията и дългосрочните виждания. По думите му партията ще трябва да поеме големи рискове и да преодолее "голяма съпротива".


Икономиката чака подобрения


Президентът на Китай заяви, че в страната са възникнали "някои остри проблеми в резултат на небалансирано и неправилно икономическо развитие", предаде ДПА. "Реалната икономика чака подобрения, а имаме да извървим и дълъг път в опазването на околната среда", каза още той.

Конгресът се излъчва на огромни екрани в цялата страна.

© Reuters

Конгресът се излъчва на огромни екрани в цялата страна.


По думите на Си китайските власти ще оставят пазара да играе решаваща роля при насочването на ресурси, предаде "Ройтерс". Китайската икономика ще продължи да се отваря, а финансовите реформи ще станат още по-дълбоки. Предвижда се и същевременно ролята на държавните компании в икономиката да нарасне.


Борбата с корупцията укрепила позициите на партията




По думите на китайския президент борбата с корупцията е укрепила позициите на комунистическата партия, като тази кампания вече е набрала огромна скорост. Си заяви, че към корупция вътре в партията не се проявява никаква толерантност.

Общ поглед към залата, в която се провежда конгреса.

© Reuters

Общ поглед към залата, в която се провежда конгреса.


"Ще положим всички възможни усилия да увеличим отбранителните способности на китайските въоръжени сили, както и да ги модернизираме", каза още той. Си посочи и ролята на Октомврийската революция за национално развитие на Китай.


"Преди столетие оръдейните залпове на Октомврийската революция донесоха до Китай марксизъм-ленинизма. Водещите умове на Китай в научната теория на марксизъм-ленинизма откриха пътя за решаване проблемите на страната", каза още президеннът. Той подчерта, че Китай няма да копира чужди политически системи.


"Китай няма да затваря границите си за света", заяви Си. "Ще ставаме все по-отворени", подчерта Си. Той допълни, че в страната ще се изгради "чисто и ясно" интернет пространство.

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Ако не бяха водещите света компании, да предоставят най-новите си, най-модерните си и най-иновативните си технологии на Китай, сега още щяхте да комуникирате с димни сигнали.

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2599 Весело

    Няма комунистическа партия при която бъдещето да не е светло.

  3. 3 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    Бъдещето е на комунизма- базов гарантиран доход завсички, роботите работят, а хората въртим кълките и водим духовен живот!
    Слава!

    В Русия съм! В Русия съм!
  4. 4 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Един МИЛИАРД души- са БЕЗ ПЕНСИОННИ и ЗДРАВНИ осигуровки !!??
    Нямат пенсиии...

    100-тина милиона имат що годе нормален живот ...Останалите- кой , до когато ДОживее...!!
    Почти светъл комунизъм ::))

    BIG AL
  5. 5 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Един МИЛИАРД души- са БЕЗ ПЕНСИОННИ и ЗДРАВНИ осигуровки !!??
    Нямат пенсиии...

    100-тина милиона имат що годе нормален живот ...Останалите- кой , до когато ДОживее...!!
    Почти светъл комунизъм ::))

    BIG AL
  6. 6 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Един МИЛИАРД души- са БЕЗ ПЕНСИОННИ и ЗДРАВНИ осигуровки !!??
    Нямат пенсиии...

    100-тина милиона имат що годе нормален живот ...Останалите- кой , до когато ДОживее...!!
    Почти светъл комунизъм ::))

    BIG AL
  7. 7 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1115 Весело

    Няма комунистическа партия при която бъдещето да не е светло.
    —цитат от коментар 2 на chicago514


    И според нашите управляващи ни чака светло бъдеще. :)

  8. 8 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 274 Весело

    За голяма държава като Китай, освен ориентирана към комунистическия капитализъм партия, никой друг не може да управлява.

  9. 9 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    "По думите на Си китайските власти ще оставят пазара да играе решаваща роля при насочването на ресурси, предаде "Ройтерс". Китайската икономика ще продължи да се отваря, а финансовите реформи ще станат още по-дълбоки. Предвижда се и същевременно ролята на държавните компании в икономиката да нарасне."

    Китайския частния пазар и компании трябва да имат решаваща роля в икономиката, а държавните компании, които работят на загуба и трупат само дългове просто трябва да бъдат затворени. Като разбира се е, нужно да се намери работа на хората, които ще останат безработни.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    "Китай няма да затваря границите си за света", заяви Си. "Ще ставаме все по-отворени", подчерта Си."

    Радвам се да чуя това, Китай трябва да има по-активна роля в глобалната политика и решаването на глобалните проблеми и конфликти.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    Ако не бяха водещите света компании, да предоставят най-новите си, най-модерните си и най-иновативните си технологии на Китай, сега още щяхте да комуникирате с димни сигнали.
    —цитат от коментар 1 на 442


    Е то и вие нямаше да имате достъп до автомобили и електричество ако изобретателите им и после производителите им не бяха ги направили широко достъпни. Или сам щяхте всичко да си изобретите и произведете?

    ...А ако по същата ограничена логика почнат да скачат китайците "ако не бяйме ние да ви покажем барута, хартията, и компаса..." и т.н.? Какъв е въобще смисъла от това заниятие?

    Или по-скоро--каква е мотивацията за нея? Страх? Омраза? Хемороиди? Китай си е Китай. Каквото прави прави на себе си и своята част на света. Ние си имаме Турция, Русия, ЕС, близък Изток, и северна Африка като непосредствени съседи за които е разбираемо да има силни емоции, ама внезапни изблици към Китай, Виетнам, Того, Гваделупа, и пр...

    То дори по линия антикомунизъм, такива изблици нито ще направят демокрацията в БГ по-силна, нито партията в Китай или Виетнам по-слаби. Значи е по-скоро публичен ритуал за принадлежност: "Аз принадлежа към великата група Х, за разлика от тия жалки хора от група У!"

    Ами добре.

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11247 Неутрално

    Интересно как ще реагират пазарите на речта.
    Чисто интернет пространство е твърде двусмислено. Както всичко в Китай, впрочем...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    Един МИЛИАРД души- са БЕЗ ПЕНСИОННИ и ЗДРАВНИ осигуровки !!??Нямат пенсиии...100-тина милиона имат що годе нормален живот ...Останалите- кой , до когато ДОживее...!!Почти светъл комунизъм ::))
    —цитат от коментар 4 на BIG AL


    Това са абсолютни глупости, първо разбира се, че мнозинството китайци получават пенсии и имат здравни осигуровки.

    Относно частта "кой до когато доживее" ... явно не знаете, че продължителността на живота в Китай е по-дълъг от този в европейска България.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#8] от "ruby: Религията-спасение за неспасяемите":

    Вярно ли?:)

    Я погледни съседна Индия или тя е малка държава за твоите разбирания?:)

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#2] от "chicago514":

    То Китайската комунистическа партия не е съвсем "комунистическа" - това сигурно е партията най-много милиардери!

  16. 16 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#8] от "ruby: Религията-спасение за неспасяемите":


    За голяма държава като Китай, освен ориентирана към комунистическия капитализъм партия, никой друг не може да управлява.
    —цитат от коментар 8 на ruby: Религията-спасение за неспасяемите


    С подобно откритие ( е дребна подробност, остава и да се докаже:)) направо към Нобелова награда, само ми е трудно да преценя в коя област да бъде - икономика ли, борба за мир ли или ако няма баш подходяща, да се измисли някаква, да речем футуристични предвиждания.
    И още нещо е добре да бъдем осветлени, от кой размер на "голяма държава" започва да действа правилото и как се определя размера, по население ли, по БВП ли, по площ ли или с някаква формула, в която разните фактори на "големина" участват:).

  17. 17 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1818 Весело

    Всичко е прекрасно само дето имаме проблеми във всички области...

    Комунисти, какво да ги правиш:)

    Модератора е неадекватен!
  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    До коментар [#8] от "ruby: Религията-спасение за неспасяемите":

    В Китай освен ККП има и други партии, проблемът е, че според китайската конституция водеща роля в управлението на страната има точно ККП. В сегашното китайско правителство има само един министър, който не е член на ККП, а на друга китайска партия на име China Zhi Gong Party. Става въпрос за министъра на науката и технологиите

    https://en.wikipedia.org/wiki/Wan_Gang

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#4] от "BIG AL":
    До коментар [#5] от "BIG AL":
    До коментар [#6] от "BIG AL":
    То и няман нужда от социални и здравни осигуровки, понеже няколкото-стотин милиарда долара бюджетен излишък може да поеме здравното обслужване на цялата ни планета!

  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3515 Весело

    "По думите на Си китайските власти ще оставят пазара да играе решаваща роля при насочването на ресурси, предаде "Ройтерс". Китайската икономика ще продължи да се отваря, а финансовите реформи ще станат още по-дълбоки. Предвижда се и същевременно ролята на държавните компании в икономиката да нарасне."Китайския частния пазар и компании трябва да имат решаваща роля в икономиката, а държавните компании, които работят на загуба и трупат само дългове просто трябва да бъдат затворени. Като разбира се е, нужно да се намери работа на хората, които ще останат безработни.
    —цитат от коментар 9 на Иво

    Браус!
    Тичай бръже на Конгреса и поправи другара Си и другите другаре!
    Да се вземат в рЪце и да следват тезисите на другара И Во!

  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Весело

    До коментар [#20] от "xm...":

    Просто споделям мнението си по темата и статията. Между другото харесвам името дето си ми измислил. Наистина има китайско име И, обаче за за фамилия Во не съм чувал. Но, пък Ву има. Така, че става и И Ву. :-ДДД

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2199 Весело

    До коментар [#6] от "BIG AL":

    Пенсионните и здравни осигуровки в Китай са само на няколко категории - партийни кадри, военни, полоция и органи за сигурност. Останалите работят, докато могат...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  23. 23 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1383 Любопитно

    Инетересно! Какво спокойствие лъха! Сякаш на границата им не тропа ядрен конфликт!

  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3515 Весело

    До коментар [#21] от "Иво":
    Аз не коментирам мнението, а тона и претенцията.
    Смешно е ...

    П.П. По въпроса за имената - нямаш никакъв проблем да си се кръстиш както искаш. Това е типично по китайски за народа, който на китайски се означава "стоте фамилии". Толкова "образно" са фамилните имена. И не защото идват от един прародител, а защото са "маса".
    "Твърдите" фамилни имена са само за видните и благородническите фамилии. Например "Кон". Защото прародителят им е небезизвестният дзъ на име Фу .
    Отделно през живота си "редовият" китаец си сменя/може да си сменя името съобразно житейския период и новия смисък, който влага в името. И се прави масово ...

  25. 25 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    Нова ера за китайския социализъм обяви Си Дзинпин на XIX Конгрес
    Първата сила е твърдо на социалистически релси :-) СВИКВАЙТЕ

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    До коментар [#24] от "xm...":

    Ми, хубаво и аз често чета смешни коментари тук. За това и от Дневник са сложили най-горе и настроенията, едно от които е Весело. :-)

    Относно имената, сигурно знае, че в Китай можеш да имаш само китайско име. Не е като на запад, където името ти може да бъде всякакво - от арабско до китайско. :-)

    Но, пък повечето китайци, които общуват с чужденци си избират свое западно име, което си го ползват като лично.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 557 Весело

    Не се и съмнявам, че Иво-комсомолчето се прехласва по Китай и политическата им система. Имало други партии... малка подробност обаче е, че избори в Китай няма. Управлява Партията. Мечта за всички леви. Много страдат, че тук не е така и затова се крият зад етикети като "социалдемократи". Но тайничко си мечтаят за диктатура на пролетариата.

  28. 28 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#14] от "ivan_":

    Все пак Китай е световен, икономически гигант.
    Иначе и религиозната идеология става, като за Индия.

  29. 29 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    Един МИЛИАРД души- са БЕЗ ПЕНСИОННИ и ЗДРАВНИ осигуровки !!??))
    —цитат от коментар 5 на BIG AL
    Имат някакви задължителни лични спестявания за старост = благодарение на тях се финансира китайската промишленост :-) Нещо подобно направи и Живков - заводите за които зная купени с парите за пенсии от Япония и Франция са единствените които и сега работят на площадката на АТЗ в Стара Загора .... макар продадени и вече частни. Китай поне от пари разбира, китайския частен бизнес е под строг комунистически контрол и китайците не се притесняват за старините си, за разлика от българите = Китай е доказателство за превъзходството на социалистическата система над капиталистическата

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  30. 30 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 810 Неутрално

    В София началната заплата на млад специалист(не ИТ) владеещ китайски започват от 3к лева. Ако си завършил МИО в Китай стартираш с 5к!

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  31. 31 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":

    Ти стадо пасъл ли си? Ако не си, питай Б.Б. дали е лесно.
    Ти бре, китайски знаеш ли? Ако не знаеш, бягай да учиш. След 50 години всички сткови борси ще се обслужват на китайски.

  32. 32 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3515 Неутрално

    До коментар [#26] от "Иво":
    Говорим за различни неща.
    И не, не е задължително в този смисъл, който влагаш, името в Китай да ти е "само китайско". Да ти е "китайско" името е "задължително", защото носи информация за теб. Която другите китайци трябва да разбират, защото това е част от обществената система на взаимоотношенията и на културата им.
    Въпреки че през новия век вече си пробиха път и "западни" имена най-вече в попкултурата там. Но тя си е нововъзникнала и свързана пъпно със "запада", та дори тези имена пак са в китайската културна традиция, доколкото изразяват определена информация за лицето, което се е кръстило така. Да не говорим, че дори попкултурата им е с твърде китайски привкус, да го кажем меко ...
    И разбира се, че не е като "на запад". Няма как да е "като на запад"!

  33. 33 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Да живее братската Китайска комунистиèска партия !

    Слава ! Слава !

    .
  34. 34 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3494 Неутрално
  35. 35 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Да претворим в дела решенията на историческия 19-и Конгрес на ККП !
    Да работим за все по-пълното задоволяване нарасналите потребности на трудещете се !

    .
  36. 36 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2067 Весело

    До коментар [#2] от "chicago514":То Китайската комунистическа партия не е съвсем "комунистическа" - това сигурно е партията най-много милиардери!
    —цитат от коментар 15 на cristo_n


    Точно затова е комунистическа.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  37. 37 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    До коментар [#25] от "dark'star":

    "Първата сила е твърдо на социалистически релси :-) "

    А ти - твърдо на социални помощи за безработица. Вече трето десетилетие.

    Китай е "социалистически" само на думи, но този материя е неразбираема за теб.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  38. 38 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 274 Неутрално

    ... малка подробност обаче е, че избори в Китай няма. Управлява Партията.
    —цитат от коментар 27 на Black Hawk

    На много места има избори, но те са театър.
    Навсякъде управлява олигархията.

    .
  39. 39 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Как така Китай са социалисти, а най-богатият човек там притежава състояние от 46 милиарда долара?
    Как западни компании правят частен бизнес там?
    Китай е капиталистическа страна с еднопартийна система.

    Every cradle is a grave.
  40. 40 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#29] от "dark'star":

    "
    Имат някакви задължителни лични спестявания за старост = благодарение на тях се финансира китайската промишленост :-) Нещо подобно направи и Живков - заводите за които зная купени с парите за пенсии от Япония и Франция са единствените които и сега работят на площадката на АТЗ в Стара Загора .... макар продадени и вече частни. Китай поне от пари разбира, китайския частен бизнес е под строг комунистически контрол и китайците не се притесняват за старините си, за разлика от българите = Китай е доказателство за превъзходството на социалистическата система над капиталистическата"

    Да се чуди човек защо при тези наистина светли ( както е казал др.Си, да се свети името му:)) перспективи, защо разните азиатци си чупят краката да дойдат на запад и (О Чудо!) дори в България, а не са хукнали към добрите другари от ККП.
    Има нещо вярно, че китайците няма за какво да се притесняват за старините си защото бедността в Китай е всеобша и осигурена и по средна продължителност на живота са на 82-мсто в света. Та за всичко ККП се е погрижила и "нет другой такой стране, где так вольно дишит человек":).

  41. 41 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ватник":

    Както съм писал по-горе, тази материя е прудна за осмисляне от един каскет.

    Социализъм означава преди всичко СОЦИАЛНО РАВЕНСТВО - дали е добро или лошо, е отделен въпрос.

    Докато в Китай 0.1% от населението си поръчват персонализирани Ролс Ройси с дълга колесна база (заводът не можел да насмогне), около 5% пътуват като изоглавени по света и щракат с японски фотоапарати, а останалите живеят като бройлери в гарсониери по 25 квадрата и децата им дишат лепила и всякакви миазми в заводи, произвеждащи на ишлеме западни маркови стоки - за 1 долар на ден.

    И както е писал един колега по-горе, 2/3 от населението нямат никакви осигуровки за безработица, пенсионни, здравни и т.н.

    Социализъм май ас.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1818 Любопитно

    До коментар [#19] от "cristo_n":

    Къде е този бюджетен излишък?
    От 2007 г. до сега (10 години) китайския бюджет е на дефицит!

    От къде си измисляш излишък или всъщност нямаш идея какво пишеш?

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    До коментар [#6] от "BIG AL":Пенсионните и здравни осигуровки в Китай са само на няколко категории - партийни кадри, военни, полоция и органи за сигурност. Останалите работят, докато могат...
    —цитат от коментар 22 на mitko11


    Вие сте прав, но само донякъде, в смисъл че информацията е истинна, но валидна за миналото. Това не е ваша вина, защото през подследното десетилетие след кризата, първия свят, както и ние, и всякакви Рашки--т.е. всички традиционни "големи играчи" и сателитите им--седим на едно място, и това ние се струва вече едно естествено състояние. Ако има промени, да са малки и бааавни, и да не се знае въобще за добро ли ще са или за зло.

    А през това време, за тези десет години, Бангладеш примерно си покачи средната годишна заплата от $3.800, на $7.400.
    https://tradingeconomics.com/bangladesh/wages

    Промени с такова темпо се случват в най-неочаквани места из Азия и дори Африка, защото това за медиите ни са "маловажни места". Естествено това са изключенията в един бавен и депресиран свят, но ги има, и в момента, тук и сега, Китай е едно от тези изключения.

    (което за по-емоционалните колеги, само споменаването за тези факти е равно на призив "Долу западния модел! Да живей Азия!", но се надявам че не всички са такива истерици)

    Та това което описахте е било реалност до преди няколко години. Доколкото става ясно от мързеливо жабуркане в интернето с осмо кафе, към 2015 г положението в Китай е почти пълно покритие на половината население дето живее в града, и само частично покритие на другата половина дето живее по селата.
    http://www.pensionfundsonline.co.uk/content/country-profiles/china/105

    Имайки предвид че в началото на тази година средната китайска заводска заплата надскочи мексиканските и бразилките (индуските са надскочени отдавна), и се доближи до тази в Португалия http://www.theportugalnews.com/news/chinese-wages-closing-gap-with-portugal/41195 това наистина не е държавата която беше през 2008, камо ли през 1998.

    Така че, прав сте, но за вчера, не за днес. Просто е трудно да се следи в реално време какво се случва в места преживяващи динамичен период, когато наблюдателя е в място преживяващо период на апатична стагнация.

  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1818 Любопитно

    До коментар [#28] от "ruby: Религията-спасение за неспасяемите":

    Все пак и Индия както и Китай са членоеве на Г7.
    Знаеш ли какво е това?
    Това са 7 те най-големи световни икономики...
    Та Индия също е световен икономически гигант...
    В Индия има парламентарна демокрация, какви религии бълнуваш.

    Това всъщност е най-голямата световна държава с парламентарна демокрация...

    Май не ти върви тезата, че комунизма е единствения начин за управление на огромна държава...

    Да добавим ли САЩ към дискусийката ни?

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1818 Весело

    До коментар [#39] от "Ватник":

    Я виж какво пише на сайта на посолтвото на Китай във България!

    http://www.chinaembassy.bg/bjly/zgzt/twwt/t172166.htm

    "Една държава две системи"

    Модератора е неадекватен!
  46. 46 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2482 Весело

    Как така Китай са социалисти, а най-богатият човек там притежава състояние от 46 милиарда долара? Как западни компании правят частен бизнес там? Китай е капиталистическа страна с еднопартийна система.
    —цитат от коментар 39 на Ватник
    другаря Ци Дзинпин каза тъкмо обратното , ама ти знаеш повече за Китай от него

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  47. 47 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#43] от "patilanskomeze":

    Само дето над 40% от населението на Китай е селско, което прави над половин млрд. човека...
    Колко са пенсионно осигурени в Китай след като подобна цифра са без пенсии...

    Модератора е неадекватен!
  48. 48 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ватник":Я виж какво пише на сайта на посолтвото на Китай във България!http://www.chinaembassy.bg/bjly/zgzt/twwt/t172166.htm "Една държава две системи"
    —цитат от коментар 45 на ivan_

    Да сте чували за ленински НЕП ?! Китай е голям - има място и за двете системи

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  49. 49 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 869 Неутрално

    [quote#43:"patilanskomeze"][/quote]

    Я пак се загледай за Бангладеш - това си е местната валута и то на месец, а не на година:
    7388 Bangladeshi Taka equals 89.671 US Dollar
    90 долара на месец, страшен тигър.

  50. 50 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Червени петолъчки, Сърпове и чукове и президиум пълен с милионери. Социализъм и социално равенство, контролирани медии , комунистически Интернет - работнически рай. И разбира се реваншисти и мързеливци в България се кръстят и молят Богу горещо Соца да победи. Тъжна работа.
    Аз лично не бих се съглсил да им живея в "рая" дори и един месец пък за вас не знам. Бил съм в Китай и мога да ви кажа че образован Българин с 1500 заплата в София живее по-добре от Китаец на сравнимо ниво. Доста по-добре. Беден пенсионер в България също живее по-добре от беден пенсионер в Китай. За Европа и САЩ и сравнение не може да има.

    California Über Alles
  51. 51 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    До коментар [#43] от "patilanskomeze":

    "Бангладеш примерно си покачи средната годишна заплата от $3.800, на $7.400."

    Колега, две неща:
    - не е на годишна, а на месечна база;
    - не са долари, а бангладешки парици някакви. Не ги бях чувал, но правят под $100 на месец. Доста скромно...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  52. 52 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 1983 Весело

    До коментар [#21] от "Иво":

    Ивчо, че нали в Китай фамилията е преди името, бре!
    Хайде и ние сме учили малко китайски!
    Отделно сричка Во в китайски определено има - най простият пример е " със значение "аз"! Впрочем, произношението е по-скоро Уо. Уо ши бауджялиажън - аз съм българин.

  53. 53 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#43] от "patilanskomeze":"Бангладеш примерно си покачи средната годишна заплата от $3.800, на $7.400."Колега, две неща:- не е на годишна, а на месечна база;- не са долари, а бангладешки парици някакви. Не ги бях чувал, но правят под $100 на месец. Доста скромно...
    —цитат от коментар 51 на Norman Granz


    Е, тревата на съседа винаги е по-зелена - казванка от страните в които хората имат трева пред къщите ;)

    California Über Alles
  54. 54 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    До коментар [#48] от "dark'star":

    "Да сте чували за ленински НЕП ?!"

    За това ли си мечтаеш? Да ти се сбъдне, но ... някъде другаде, не тук. 😎

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  55. 55 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 346 Неутрално

    С ръст на БВП от 6,9%, от които вероятно половината е с(т)имулиран от строителния им сектор не са чак толква светли нещата, колкото им се иска. Бонус им е инерцията на икономиката и народо-психологията на популацията. Средната класа е около 300-350 млн. души - още 100 млн като се добавят и ще се наруши здраво крехкия баланс м/у тези които имат много повече отколкото заслужават и тези които опъват гръб за да се случва този баланс. Несправедливото разпределение на приходите им е голямата беда и там Бог да им е на помощ. Докато догонваха и копираха от всички останали беше лесно - искаше се само работна ръка и партийна дисциплина - сега, когато вече те трябва да водят ще видят, че не е лъжица за всяка уста. Другият огромен проблем им е, че тези валутни резерви трябва да се изнасят по някакъв начин, а те държат навсякъде това да е свързано рано или късно с техен мениджмънт ... област, в която са под нулата - нямат шофьори второ поколение още, да не говорим замениджъри, които може да оперират международно. Ще почнат да ги жилят всички - ей на англичаните вече ги бъзнаха с едни 45 млрд паунда уж като входна врата за ЕС. Прав е Си-то да се презастрахова с една по-скоро реалистична, отколкото оптимистична реч точно на откриването.

  56. 56 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#19] от "cristo_n":Къде е този бюджетен излишък?От 2007 г. до сега (10 години) китайския бюджет е на дефицит!От къде си измисляш излишък или всъщност нямаш идея какво пишеш?
    —цитат от коментар 42 на ivan_


    Явно трябва да те уча как да използваш Гугъл или други търсачки, ама не ми се занимава - имам си деца, които да уча. По бюджетен ИЗЛИШЪК Китай е втори в света, след Германия, а до преди 3 години някъде бяха и първи по бюджетен излишък.

  57. 57 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Весело

    До коментар [#27] от "Black Hawk":

    Слепецо, къде в статията видя, че се прехласвам пред китайската политическа система!? Точно напротив, коментарите ми бяха по-скоро критични, като например това, че политическата им система е недемократична и това се базира още на тяхната конституция, където е записано, че водещата роля има ККП.

    Освен това невежо в Китай има избори, и то няколко различни, но както отбелязах по горе почти цялата власт е в ръцете на ККП.

    Няма по-добра политическа система на управление от тази, която ние имаме в ЕС - многопартийна демокрация и републикански и парламентарен модел на управление!

    Другия път преди да клеветиш по мой адрес напъни малко повече мозъчето си когато четеш моите коментари. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  58. 58 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    До коментар [#22] от "mitko11":

    И това не е вярно. Всеки който работи и внася осигуретелни пенсионни вноски, получава пенсия след като достигне пенсионна възраст.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  59. 59 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1467 Неутрално



    До коментар [#43] от "patilanskomeze":"Бангладеш примерно си покачи средната годишна заплата от $3.800, на $7.400."Колега, две неща:- не е на годишна, а на месечна база;- не са долари, а бангладешки парици някакви. Не ги бях чувал, но правят под $100 на месец. Доста скромно...
    —цитат от коментар 51 на Norman Granz


    [quote#43:"patilanskomeze"]
    —цитат от коментар 49 на bobyb
    Я пак се загледай за Бангладеш - това си е местната валута и то на месец, а не на година:7388 Bangladeshi Taka equals 89.671 US Dollar90 долара на месец, страшен тигър.[/quote]


    Хаха, точно така, и двамата колеги са прави, а аз нещо съм се поувлякъл. Да, ръста им е забележителен, но от "нищо", към "нищо и половина". Ама пай, действат си поне нещо там.

    До коментар [#43] от "patilanskomeze":Само дето над 40% от населението на Китай е селско, което прави над половин млрд. човека...Колко са пенсионно осигурени в Китай след като подобна цифра са без пенсии...
    —цитат от коментар 47 на ivan_


    Ами вижте, в моя пост ясно пише "положението в Китай е почти пълно покритие на половината население дето живее в града, и само частично покритие на другата половина дето живее по селата." Но ако смятате че има смисъл това да се преразкаже с други думи, и с подтекст че този преразка спрямо моя пост е някакво велико разкритие, бъдете мой гост:)

  60. 60 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    До коментар [#52] от "patsis":

    Да, разбира се. В Китай фамилията се пише и изговаря първа, после личното име. Впрочем и в други държави е така, примерно Корея и Виетнам. :-) Сам се сещаш, защо е така и в тези две държави.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  61. 61 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#48] от "dark'star":"Да сте чували за ленински НЕП ?!"За това ли си мечтаеш? Да ти се сбъдне, но ... някъде другаде, не тук. 😎
    —цитат от коментар 54 на Norman Granz

    Обяснявам на малките китайския тип социализъм като модерен вариант на НЕП = далеч по-добре от "успяла Перестройка" - нещо с което ще подлудя както деснеещите, така и комунетата , макар че ако наистина бяхме успели щяхме да сме далеч пред Китай - бяхме технологично и социални на по-високо ниво и разполагахме с повече ресурс в СИВ

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  62. 62 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Обяснявам на малките китайския тип социализъм като модерен вариант на НЕП = далеч по-добре от "успяла Перестройка" - нещо с което ще подлудя както деснеещите, така и комунетата , макар че ако наистина бяхме успели щяхме да сме далеч пред Китай
    —цитат от коментар 61 на dark'star

    Как пък не излезе от този делириум бе ... в Китай цените на жилищата са буквално непосилни за нормален човек. Апартамент 100 кв.м гол като пушка без плочки в банята и интериорни врати в населено място левъл 4 (от 5 възможни - 5 е село от селски тип), ако е близо до град тип 1 или 2 почва от 1,3-1,4 млн юана (около 200 000 евра) - това е населено място без колежи (за Уни не говорим), с медицинска помощ в нови болници с доктори и докторки на възраст 25-28 години и без чужди вериги супермаркети. И това не е в централните райони. Купуват ги още на зелено или спекуланти с цел препродажба после (защото тенденцията е разрешителните за ново строителство да се ограничават все повече за да се спре притока на новодошли към урбанизираните области) или от камикадзета, които теглят 35 годишни заеми без да имат идеята какво ще работят не след 10 години, ами и след 2. И кое е толква скъпото - земята в нивите, бетонът или ноу-хауто как се строи?
    Операция лазерна на очи в клиника, която е на нивото на средно добра българска клиника излиза около 27000 - 30000 юана (около 8 бона в левове), докато същото у нас рядко е над 2 бона (обикновено е 1.4-1.5). Не забравяй, че имат още към 50 млн души, които живеят с до 2300 юана на година (620 лв)!!! Къде им е социалното? Или просто лазерът им е по-скъп. Забрави за безплатната здравна помощ - в общия случай обхваща само профилактичните прегледи. Операции, реанимации, рехабилитации ... цифрите могат да стигнат до небето - изтърбушват се всички дюшеци и се задлъжнява към повечето роднини. Много ми се иска впечатленията ти за това, което пишеш да са лични, а не като на книжен плъх :)

  63. 63 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#13] от "Иво":
    Главо слънчасала , ти даже не можеш и добре да лъжеш:
    '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    .......Поинтересоваться, есть ли в Китае пенсия, лучше всего у самих китайцев и они вам ответят, что каждый шестый китайский житель, достигший шестидесятилетнего возраста, получает пенсию. Пенсионной системы европейского или мирового образца, как бы ее знаем, в Китае нет, у них есть пенсионное социальное страхование, которое могут позволить себе люди, которые официально получают достаточное количество денег, чтобы откладывать на будущую пенсию,

    Жители деревень о пенсиях вообще не слышали, туда эта благодать не дошла и тема - есть ли в Китае пенсия, для них не актуальна. Раньше стариков, которые не могли уже работать содержали сельские коммуны, а сейчас, когда коммуны разогнали, стариков содержат их дети, потому что в Китае очень сильны семейные узы и дети никогда не бросают своих родителей на произвол судьбы. Поэтому цель каждой китайской семьи как сельской, так и городской – родить детей, несмотря на какие-то ограничения в этом, потому что эти дети будут в старости их содержать и не дадут умереть голодной смертью.

    В настоящее время Китайское правительство всё же задумывается над тем, чтобы внедрить мировую систему пенсионного обеспечения, когда пенсия положена всем гражданам, достигшим определенного возраста, но зависит от из зарплаты, стажа или страховых пенсионных взносов, уплаченных в течение жизни. Таким образом, когда Китай перейдет на такую форму пенсионного обеспечения, у них отпадет зависимость старшего поколения от молодежи и отпадет проблема рождаемости и вот тут-то уже количество китайцев может начать уменьшаться, а то и совсем пойдет на спад, ведь не нужно будет тратиться на рождение ребенка, его обучение и становление на ноги, чтобы он потом вас содержал. Жить они смогут для себя, не тратясь на подрастающее поколение и наступит Китаю – конец. Вот оказывается всё просто, дело в пенсионной реформе!.......
    '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Весело

    До коментар [#63] от "Николай_1":

    Слънчасали синофобе, аз руски не знам сории. Тия руски статии от анонимен източник ги пращай на някой друг. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    До коментар [#64] от "Иво":

    Принципно руските източници не са за подценяване по дефолт, особено примерно за живота в страни като Северна Корея--защото строителни бригади от там ходят да бачкат само в Китай и Русия, както и Пхенянски "бизнесмени" се мяркат там чат пат, а имайки предвид че въпреки авторитаризма си, руското медийно пространство е 100 пъти по-свободно от китайското--само от там може да се разбере нещо за реалното положение в режима на Ким.

    Ето няколко примера за информация, която общо-взето само от руски източници може да се получи: http://www.rbc.ru/opinions/business/09/03/2016/56dfcb759a79471986698f73
    https://vc.ru/8254-north-korea

    Китай обаче е друга тема, границите са отворени, стотици милиони китайци пътуват из целия свят като туристи, но дори без личен контакт, който иска може да веднага да прочете в мрежата милион статии на всички земни езици, че дори и да погледа сам китайска телевизия в мрежата--някой вариант на ССТВ примерно--така че в този случай, само с цитати наистина не става, нужни са и линкове.

  66. 66 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#29] от "dark'star":

    идиот! върви там или соверна корея!

  67. 67 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5073 Весело

    Колко познато е всичко това! Жалко че САЩ и Европа направиха тези пещерни комунисти богати!

    klimentm
  68. 68 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Весело

    По тая логика да ти оправят пулпит на зъба в щатите струва от 700-2500 долара в зависимост от каква застраховка имаш. Тук можеш и за 100-150 долара да си го оправиш (със същите материали и качество). А относно лазерната корекция започват от средно около 700 долара на око с включен болничен престой и няколко годишни прегледа (в Китай), а не 8 бона. Не забравяй че между оправяне на 1 диоптър и 90% слепота са коренно различни неща. В България за почти пълна слепота и тука ще ти вземат едно 5-6 бона за 2-те очи. Я дай да сравним изкуствена тазобедрена става в щатите и нас. В щатите струва средно 35 000 - 40 000 долара операцията в зависимост от щат/осигуровка. Тук струва средно 5000 лева (със същите материали).

    Поуката от това е че като направиш една равносметка на базата на средната заплата на страната ще видиш че цената е същата. Примера за ставата в щатите ще трябва да работиш 2 години за нея, тук пак ще трябва да работиш 2 години за нея. В Китай не е по различно.

    Тука само като чуете комунизъм (пък и да има Русия или Тръмп в това изречение) направо в простатен оргазъм изпадате...

  69. 69 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Операция лазерна на очи в клиника, която е на нивото на средно добра българска клиника излиза около 27000 - 30000 юана (около 8 бона в левове), докато същото у нас рядко е над 2 бона (обикновено е 1.4-1.5). Не забравяй, че имат още към 50 млн души, които живеят с до 2300 юана на година (620 лв)!!!
    —цитат от коментар 62 на frankie...says


    Горното е относно това.

  70. 70 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    [quote#56:"cristo_n"][/quote]

    Момче, вземи да понаучиш малко разликата между бюджетен дефицит или излишък и валутно салдо. Да, Китай има излишък, но на валута от разликите между внос и износ, но има и бюджетен дефицит. От 2009 насам, китайския бюджет е в перманентен дефицит. Като този дефицит е плануван за финансови стимули за икономиката

  71. 71 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#48] от "dark'star":

    Не не съм имал възможността да чуя за ленински тип НЕП...
    И не ме вълнува нищо ленинско ...

    Модератора е неадекватен!
  72. 72 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1818 Любопитно

    До коментар [#56] от "cristo_n":

    Е щом казаваш, сигурно е така, може ли някакъв линк все пак?

    Че Аз намирам този и там гледам друго, грешат ли хората?

    https://tradingeconomics.com/china/government-budget

    Същите хора дават за Германия последните три години бюджетен излишък:

    https://tradingeconomics.com/germany/government-budget

    Ти знаеш ли всъщност какво е бюджетен излишък, че ми се струва, че пишеш за друг икономически показател:)

    Модератора е неадекватен!
  73. 73 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    До коментар [#65] от "patilanskomeze":

    Да, както почти винаги съм напълно съгласен с теб. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  74. 74 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8481 Неутрално

    "предизвикателствата, в частност икономическите, са тежки."
    Кое тогава е светлото.

  75. 75 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Не забравяй че между оправяне на 1 диоптър и 90% слепота са коренно различни неща. В България за почти пълна слепота и тука ще ти вземат едно 5-6 бона за 2-те очи.
    —цитат от коментар 68 на Denis Stoyanov
    В Китай можеш да намериш и за 1000 юана на улицата да ти я напрвят - аз говоря за цените при еднакво качество на услугата, не за еднакви цени - разлика правиш нали? А правиш ли разлика колко е БВП-то на калпак у нас и в Китай, че да си дойдем на думата. Щатите не ги намесвай, защото те и ние в едно изречение е смешно.

  76. 76 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4185 Неутрално

    До коментар [#67] от "klimentm":

    Е, не го направиха от алтруизъм. Сам Уолтън имаше нужда от мощности ниски цени и висока производителност на стоки от невисоко качество за масовия пазар. Дън Сяо Пин - от поръчки за да нахрани народа. Разбраха се, после започнаха да идват все по-технологични стоки, технологии се крадяха и имитираха поголовно докато не набраха и собствен опит за да започнат "фюжън" на краденото, особено във военната и космическата сфера. Успокоява ме това, че хора които има какво да губят, включително и материалното, няма да тръгнат към военни конфронтации със силен противник.

  77. 77 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4185 Весело

    До коментар [#72] от "ivan_":

    Много хора, незапознати с основите на материята бъркат, не без помощта на медиите, икономика, външнотърговски баланс и държавен бюджет. Вероятно има и остатъчни елементи от времето когато всичко беше държавно/одържавено или под влиянието на разсъжденията за "суверенните икономики".

  78. 78 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#77] от "daskal1":

    :)

    Модератора е неадекватен!
  79. 79 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4185 Весело

    Понеже чета доста фрапиращи текстове за пенсионната система в Китай, както и за останалите елементи на социалната мрежа, ше дам два източника, единият китайски (на английски) от 2016 от и един от 26 юни тази година с критика на същата тази система от "Блумберг" - интересни данни по провинции. Може би след един преглед на двете мненията ще се балансират донякъде...
    http://www.clb.org.hk/content/china %E2%80%99s-social-security-system
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-06-26/china-s-pension-gap-is-growing-and-nobody-wants-to-talk-about-it

  80. 80 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    До коментар [#76] от "daskal1":

    Не само това Даскале. Ти си ходил в Китай повече от мен, познаваш доста китайци. Аз от моят приятелства с тях съм разбрал, че това далеч не са агресивни хора, точно напротив. Много хора по света и особено в Азия се страхуват от Китай, включително от военна китайска агресия спрямо тях. Аз лично нямам подобни страхове, китайците са доста миролюбива нация, те самите са ставали много пъти жертва на чужди агресии в своята история и за мен това е народ, който наистина вярва в се стреми да се развива по един мирен начин.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  81. 81 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    До коментар [#79] от "daskal1":

    Мерси за този коментар, дано повече хора го прочетат.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  82. 82 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#75:"frankie...says"][/quote]

    Ти май не знаеш че именно хамериканчетата хората и от Англия идват точно тука и в източна Европа като цяло за такива операции защото излизат по-евтино и със същото качество? Май не знаеш главната причина защо има толкова много частни клиники пръцнати из градовете?

  83. 83 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Любопитно

    [quote#75:"frankie...says"][/quote]

    Също макар и май не осъзнаваш че американската здравна система въпреки че е с най-голям бюджет в света е една от най-неефективните системи в развитите страни. Дори и българската е по-добра в някои отношения колкото и абсурдно да звучи. През 2013 имаха 18% неосигурени в момента са близо 12. В доста неща амеркицанците не могат да се стигнат, но здравеопазването за жалост не е едно от тях. Дори средната продължителност на живота им е една от най-ниските сред развитите държави.

  84. 84 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9162 Неутрално

    Светлото бъдеще е в главите само на комунистическите лидери.

  85. 85 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5073 Весело

    До коментар [#83] от "Denis Stoyanov":

    По отношение критерия продължителност на живота ни делят 50 места от САЩ,това за по добра здравна система в България ли говори?

    klimentm
  86. 86 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#83] от "Denis Stoyanov":По отношение критерия продължителност на живота ни делят 50 места от САЩ,това за по добра здравна система в България ли говори?
    —цитат от коментар 85 на klimentm


    Ами ние нямаме 1/10 неoсигурени (30 милиона) хора в страната, услугите ни са по-евтини с 70-80% от щатите. А щатите ги делят 40 места от Норвегия, Швейцария, Япония и т.н.

  87. 87 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2482 Весело

    До коментар [#29] от "dark'star":идиот! върви там или соверна корея!
    —цитат от коментар 66 на асен георгиев

    пример за БГ болшевишко мислене повлияно от конгреса ККП

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK