Два богати италиански региона поискаха повече независимост в референдуми

Два богати италиански региона поискаха повече независимост в референдуми

© Reuters



Два богати региона на Северна Италия гласуваха с над 90% подкрепа за повече автономия в правно необвързващи референдуми вчера, показват първите данни, оповестени през нощта. И двете места са управлявани от дясната партия "Северна лига", която иска да предоговори финансовите си отношения с Рим.


Активността в Ломбардия е била над 40%, обяви областният управител Роберто Марони. Във Венето активността е достигнала 57%. "Можем да отворим нова страница: регионите, които поискат повече власт, ще я получат", заяви Марони в столицата на Ломбардия и финансов център на Италия - Милано. "Имам предвид властта за обсъждане на приходите от данъци, която обичайно е в ръцете на Рим. Това е първата стъпка към големи реформи."


За разлика от референдума в Каталуня, който хвърли Испания в сериозна политическа криза, италианските допитвания са разрешени от конституцията, но не налагат задължение на националните власти да се съобразят с тях.




Ломбардия представлява около 20% от италианската икономика, а Венето, където се намира Венеция - около 10%. И в двата региона много местни хора се оплакват, че централното правителство прахосва данъците им в полза на по-бедния Юг.


"Северната лига" бе основана през 90-те, за да агитира за създаването на независима държава Падания в Северна Италия. По-късно тя изостави сепаратистките си амбиции и сега лидерите ѝ се опитват да разширят подкрепата си и извън Севера. Идната година в страната ще се проведат предсрочни избори, припомня агенция "Ройтерс".

Ключови думи към статията:

Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Айде, заразата плъзва из целия континент.. Да не се учудите, ако се пръкне и поредната мюсулманска държавица отцепена я в Англия, я в Белгия, я в Швеция..

  2. 2 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Да си спомним началото - нарича се Косово.

  3. 3 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Сега иде ред да питаме Брюксел какво става с новата посока на Съюза - "Европа на регионите"?

  4. 4 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Да внимават много какво си пожелават, че може и да им се случи. Богатите забогатяват винаги за сметка на бедните. Поробените, колониалните африкански държави си пожелаха свобода и независимост, след което се случи трагедията: пълното разоряване и обезлюдяване на целия африкански континент.

  5. 5 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4480 Любопитно

    Напълно очаквани резултати. Но, след като тези местни референдуми в Италия нямат задължителен характер не мисля, че имат голяма стойност и значимост.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  6. 6 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2060 Весело

    До коментар [#2] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Доста преди Косово през 1991 г. беше референдума в Чечения, на който над 80% гласуваха за независима република Ичкерия. Последваха бомбардировките на Грозни, Първата и Втората чеченски войни...

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4480 Весело

    До коментар [#1] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Глупости на търкалета, подобно абсурдно нещо никога няма да се случи. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4480 Любопитно

    До коментар [#4] от "bobhunter":

    Ловецо Боб, наистина ли мислиш, че Африка се е обезлюдила след деколонизацията на континента!? Всъщност, стана точно обратното имаше демографски бум, който продължава и до днес. Впрочем, според прогнозите до 2050 г. Африка ще има по-голямо население от колкото Азия! Сам си направи сметката за какво става на въпрос там.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    Сега иде ред да питаме Брюксел какво става с новата посока на Съюза - "Европа на регионите"?
    —цитат от коментар 3 на testimone



    До коментар [#3] от "testimone":

    Тази идея от Брюксел дори самите те не знаеха какво точно искат да постигнат с нея! Като онази идея за "кривите краставици".

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Ще последва Пиемонте.

    Мърфи е оптимист!
  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Весело

    Никакава изненада, мдам.

    Над 90%, а?
    Много е поучително да гладаш как плебисцитът се превръща в цид за плебса.
    И как получаващите по-големите ползи от глобализацията все повече си ограждат техни си малки собствени нахийки от същата тази глобализация. В която нахлуват глобализираните и им гласуват за още повече ограждане ...
    Което си е тенденция към гетоизация. Защото по същността си това е манталитетът на сужука.
    И на едните, и на другите ...

  13. 13 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Всичко е зареди данъците. Време е за данъчна реформа в ЕС с оставане на данъка в региона, където се плаща.

  14. 14 Профил на iur21527716
    iur21527716
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#4] от "bobhunter":

    Африка 1950 са били малко над 200 милиона, сега през 2017 са 1250 милиона, към 2050 ще са 3 милиарда. Наистина яко се обезлюдяват. Прав си.

  15. 15 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    Значи в Италия допитванията са разрешени и няма никакъв проблем, а се оказва че испанската конституция забранявала допитвания, интересно дали е точно така. Тези скорошни развития по темата идват да покажат, че голямата разлика в различните регионие на ЕС, както и в различните региони на дадена държава рано или късно ще доведат до проблеми. И да се даде относителна независимост на отделните региони не е задължително толкова лошо, това би значело че хората в съответните региони могат да търсят отговорност от регионалните управници и съответно да си избират нови, за разлика от сегашната ситуация при която някои региони са си обречени на мизерия, и както и да гласуват тези региони на изборите няма да променят нищо защото, гласовете им ще се изгубят от в общата маса от гласове.

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    Всичко е зареди данъците. Време е за данъчна реформа в ЕС с оставане на данъка в региона, където се плаща.
    —цитат от коментар 13 на anarhochristian



    До коментар [#13] от "anarhochristian":

    Такива дълбоки промени никога не са движени (само) от финансови интереси.

  17. 17 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Весело

    Радост за московските подлоги. Европа се разпада! Ура!
    —цитат от коментар 10 на Viper_c

    Ей ви го и типичният първосигналник като онези, които соигуряват тия "над 90%".

    Драги, това, на което се наслаждаваме в момента е следствие на онова, което е посято преди години. Още когато никой дори и не беше чувал за Путин.
    И го ораха и ториха усилено собствените ни предводители по времето, когато бяха първи другарчета и съратници с Путин. И Путин не беше тоя, който тогава дирижираше музиката, нито дори свиреше първа цигулка.

    Ама сте лесни!

  18. 18 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2298 Неутрално

    Разпределението на приходите от данъците става проблем в много региони в Среиземноморието. При това все в страни, "облагодетелствани" от финансовото благополучие в еврозоната. Дали и кога подобни търкания могат да възникнат и на междунационално равнище ще започне да се изяснява след година-две, когато британските вноски в общия кюп секнат. И дано не става де, щото кохезионните фондове таквозто... и стабилността с тях.

  19. 19 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":

    Това е следствие и от бежанските потоци .....
    Прави са си хората .....защо да хранят други хора , без да са били попитани дори !

    Bukalemun
  20. 20 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Знае се от историята какво се случва със съюз, към който се присъедини България.

  21. 21 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8487 Неутрално

    До коментар [#3] от "testimone":

    Ми колкото повече е "Европа на регионите", толкова по-лесно ще бъдат на пряко подчинение на Брюксел !

    [email protected]
  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#3] от "testimone":Ми колкото повече е "Европа на регионите", толкова по-лесно ще бъдат на пряко подчинение на Брюксел !
    —цитат от коментар 21 на karabastun



    До коментар [#21] от "karabastun":

    Ама доколкото се разбира,тези "региони" са вътре в националните държави,(като Северозападният в България),и са напълно подчинени на националното правителство,а после на Брюксел.

  23. 23 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#6] от "mitko11":

    През 1991 ва имаше и референдум в Крим. За разлика от чеченския, където гласуват 12% от населението, в Крим гласуват над 80% и от тях над 90% ускат Крим да излезе от състава на Украйна и да стане република в рамките на СССР.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  24. 24 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2459 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":Това е следствие и от бежанските потоци .....Прави са си хората .....защо да хранят други хора , без да са били попитани дори !
    —цитат от коментар 19 на eti mehter



    До коментар [#19] от "eti mehter":

    Не.
    Това следствие от агонията на старият Идеал,а новият все още не се е родил. На "10-ти" комунистическият режим в България беше свален,въпреки че жизненият стандарт на българина тогава беше относително добър. Значи причината не е в парите,както казах,а в смъртта на Идеалът.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#17] от "xm...":

    Ха радваш ли се бе партенка? А? Интересен ли е филма? А когато излезе надписа "Конец", какво ще правим? А филма е към своя край и друг няма да има!!!

    Имало едно време ссср...
  27. 27 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1260 Весело

    Нищо ново под слънцето. Богатите искат да плащат по-малко при солидарно разпределение. Ако се обърнем назад във времето и погледнем колко процеса са стартирали по този начин, естествено подплатени с "нови" идеи. Отказваш да плащаш на Папата и хоп се появява нова идеология в църквата/християнството и съответно през следващите 100-200 години малко войни и намествания докато се уредят нещата. Отказваш да плащаш данък за чая и хоп след малко войни и разправии имаш нова държава и т.н. Същото е и в момента, като започнеш с каталунците - доста по-богата провинция, минеш през Ломбардия и дори идеята на Брексита беше такъв. Основните доводи, дори и измамни за англичаните бяха, че парите "давани" за ЕС ще отидат в тяхното здравеопазване.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8247 Неутрално
  29. 29 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 534 Неутрално

    С наглото, противоречащо на всякакви международни норми, отцепване на Косово от Сърбия, американските другари отвориха кутията на Пандора.

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  30. 30 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    До коментар [#27] от "stoiank":
    Да, механизмът е уж същият, но пружината се върти наобратно.
    Защото светът не е същият.
    Тогава са експандирали, сега наблюдаваме тенденция на капсулиране с неизбежна последица от завъртане на спиралата навътре. Което си е регрес.

  31. 31 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1789 Весело

    Ураа!
    Европа гори!
    Смърт на евродиктатурата!

    В Русия съм! В Русия съм!
  32. 32 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3982 Неутрално

    Сега иде ред да питаме Брюксел какво става с новата посока на Съюза - "Европа на регионите"?
    —цитат от коментар 3 на testimone


    Всъщност "Европа на регионите" би било най-доброто решение на много европейски проблеми.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  33. 33 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    По-богатите не искат да хранят по-бедните на никакво ниво. Не само на национално и междунационално а и на гражданско ниво не искат. Единството обаче трябва да се стимулира чрез закони и данъчна политика. От ВСВ Европа живее в мир и благоденствие благодарение на единството.

  34. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3982 Неутрално

    Знае се от историята какво се случва със съюз, към който се присъедини България.
    —цитат от коментар 20 на rootless


    Ако иска да просъществува, България а най-вече нейните управници, трябва да се научи да реагира бързо и цялостно на бързо променящата се международна обстановка.
    Иначе с тази късокрачка и тези охлювски реакции, България никога няма да доживее.....

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  35. 35 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 541 Любопитно

    До коментар [#23] от "tribiri":
    До коментар [#6] от "mitko11":

    За какви референдуми говорите? ПРз 1991 има един - общосъветски, с въпрос дали да се съхрани обновнен СССР. В Украйна - най-малко хора искат запазване на СССР - 70.2% от гласувалите. Веснага след тях със 71.3% са самите РСФСР. Чечения, тогава Чечено-Ингушетия, не участва в този референдум, щото от по-рано ръководството има са обявили суверинет без референдуми. Това е още преди да се появи Дудаев.

    over the under
  36. 36 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Любопитно

    До коментар [#8] от "Иво":

    Айде, залязоха Китай и Индия:)

    Иво къде ги гледаш тези прогнози, дай и ние да ги разгледаме:)

    Коя ще е държавата в Африка с над млрд. жители, Нигерия ли?
    По прогнозите които съм мяркал Нигерия може да удари 800 млн....

    Модератора е неадекватен!
  37. 37 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    Ако иска да просъществува, България а най-вече нейните управници, трябва да се научи да реагира бързо и цялостно на бързо променящата се международна обстановка.
    Иначе с тази късокрачка и тези охлювски реакции, България никога няма да доживее.....
    —цитат от коментар 34 на Храбър

    Не мисля, че да подскачаме и да се мЕткаме на момента насам-натам в сегашната обстановка е полезно. България няма нито мащаба, нито капацитета за това.
    Даже напоследък се хващам да си мисля, че "селската жилка" у Баце в момента ни е от полза ...

  38. 38 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#2] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":Доста преди Косово през 1991 г. беше референдума в Чечения, на който над 80% гласуваха за независима република Ичкерия. Последваха бомбардировките на Грозни, Първата и Втората чеченски войни...
    —цитат от коментар 6 на mitko11


    Пълни глупости! Виж първо кои са воюващите страни в този конфликт, преди да се излагаш. Това, което джихадистите не успяха да направят в Чечения, го постигнаха, макар и временно в Ирак и Сирия в лицето на ИД.

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  39. 39 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#27] от "stoiank":

    Да. Само че БВП на калпак на Шотландия е доста по-висок от този в Англия, така че май някой не си прави добре сметката фо каквоще доведат центробежните дили.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  40. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Любопитно

    До коментар [#15] от "Modestmouse":

    Не не е точно така!
    В Испания допитванията са разрешени, както и в Италия.
    Ако обръщаш внимание това допитване в Италия не е задължително за властите да го вземат под внимание.
    Второто в Испания по определени въпроси допитванията могат да бъдат само национални такива, например по въпроса за териториалната цялост или по въпроса за формата на управление на държавата...
    Надявам се не е небходимо да дискутираме защо по тези два въпроса допитванията следва да са национални?

    Модератора е неадекватен!
  41. 41 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    До коментар [#35] от "Отец Сисой":
    Да бе, един!
    Та затова се пръкна даже политоложки темин - "парад на суверенитетите".
    Придружени с референдуми къде ли не ...

  42. 42 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#35] от "Отец Сисой":

    Говоря за първия в историята на СССР рецерендим, който се проведе на 20.01.1991 ва в Крим, а не за всесъюзния, който беше през март 1991ва.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  43. 43 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Любопитно

    До коментар [#33] от "half truth":

    Аз пък имам точно обратните впечатления.
    Богатите в Европа особено Испания, Италия, Франция са направили преценката, че е по-добре да плащат за бедните и да живеят спокойно отколкото да не плащат за бедните, а да плащат за охрана и да не могат да са спокойни.
    Всики богат предпочита да може да седне да изпие едно кафе спокойно, вместо да се движи в брониран кортеж и около масата му да има кордон от охрана, защото около заведението има хора които не могат да си позволят храна...

    Модератора е неадекватен!
  44. 44 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#36] от "ivan_":

    "Коя ще е държавата в Африка с над млрд. жители, Нигерия ли?
    По прогнозите които съм мяркал Нигерия може да удари 800 млн...."

    Ами.. Нигерия в момента е 180 милиона. Ако прогнозите са верни, то ще си увеличи населението повече от 4 пъти.
    Същия процес върви и в някои други държави, тъй че нищо чудно.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3816 Неутрално

    До коментар [#24] от "deaf":
    Значи причината не е в парите,както казах,а в смъртта на Идеалът.
    =======
    Причината разбира се, че не е само в парите. .....
    Италианците си имат и отговора за диспропорциите в идеала , но им е по лесно така да се обеснят на света ......
    От пари всеки разбира .....за разлика от идеалите ....

    Bukalemun
  46. 46 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    А по темата: докато симпатизирам на Каталунците, които са отделен народ и като такъв си имат право на самоопределение, което зависи САМО и ЕДИНСТВЕНО от тях, то в случая североиталианците ебават мамата на идеята за държава изобщо.
    Няма държава в света, в която всички райони да са еднакво богати. Това е и идеята за една държава - хората в нея да са солидарни за общото благосъстояние. Ако всеки по-богат район само и единствено на икономическа основа се отдели, то бедните райони хептен ще обеднеят и в крайна сметка ще се обезлюдят. Процес, който се наблюдава и без това навсякъде в Европа, особено в Южна, вкл. и в България. София расте, всичко останало намалява.
    Европа бавно, но сигурно полудява. Дано не свърши както всеки предишен път...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  47. 47 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#35] от "Отец Сисой":
    До коментар [#41] от "xm...":

    Ама аз за реферндум в Чечня не знам, има един с който Ингушетия се отделя от Чечня и остава във федерацията. В Чечня има избори за президент/парламент, организирани от неофициалния конгрес на чеченците, след които Дудаев взема властта, референдум не е имало.

    over the under
  48. 48 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    ЕС с евросубсидиите повтаря грешката на социализма и на СИВ.Не може икономиките да работят на принципа от всеки според възможностите, на всеки според потребностите, защото води до стремеж към черпаклийство и паразитиране, а не към развитие.Щжна Италия не работи, факт, и така е от много отдавна, но благодарение на ЕС успяват да преживяват чрез евросубсидии, фондове и подобни търтеищини.Никой в Северна Италия не си и помисля да кандидатства по някаква европрограма, най малкото защото ги е срам, еврофондовете са за прошляци и бездарни некадърници , неспособни сами да си заработят парите за една тъпа градинка или велоалея.А на юг е точно обратното, срам ги е да си заработят честно прехраната , околните биха те взели за идиот ако се мъчиш сам да постигнеш нещо което ЕС може да ти го даде даром, за тях не е унижение да лапат еврофондове.Същата тактика я има и на ниво национален бюджет.В Сицилия бяха наели няколко хиляди горски, най висок клас заплащане и привилегии, а те нямат толкова дървета, направете сметка до къде ги е довело черпаклийството! Няма село на юг от Рим да не са направили за милиони тротоарчета , градинки перки и какви ли не безполезни глупости, и около тези пари се върти цялата им икономика.Нормално е южняците да са мързеливи и тарикати, или както е прието да се казва с ниска производителност, но това е нещо което да се санкционира, а не да се подпомага и стимулира.

  49. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#44] от "Athanatos":

    Не е така, прогнозите са ясни и не прогнозират за въпросния период млрд. държава в Африка. Да не закръгляме с по 200 млн. човека...

    Модератора е неадекватен!
  50. 50 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    Пари, такси, данъци, но не само. Хората навсякъде си имат национално достойнство. Имат си език, история, култура, традиции. Това е тяхната идентичност. Ние също. Сигурно нямаше да ни е зле, да останем в Османската империя с безграничните и пазари и възможности. Но предпочетохме свобода и независимост с всичките им неудобства. В името на българщината. Ами и при каталунците е така, и при ломбардците, и при корсиканците. Какво се чудите? И стига сте вземали страна, това не е ваша работа!Писна ми от вашата политкоректност, не разбирате ли колко сте смешни и жалки!? Че то при комунизма хората бяха по-достойни.

  51. 51 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    До коментар [#40] от "ivan_":

    Че то и за испанските власти не беше задължително да вземат резултатите от каталунския референдум под внимание, но те дори не разрешиха нормалното провеждане на този референдум.

  52. 52 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    по-добре да плащат за бедните и да живеят спокойно отколкото да не плащат за бедните, а да плащат за охрана и да не могат да са спокойни.
    —цитат от коментар 43 на ivan_


    Така е. Само че, новодошлите бедни стават все повече и повече благодарение именно на тази привлекателна созиална политика на ЕС. Защото ЕС макар да решава проблема с бедните на собствена територия, безброй бедни има извън него. Някъде четох, че в момента около 1 млрд хора по света се готвят да имигрират. Затова все повече европейци се питат дали няма някаква грешка в тази социална Европа. Това кара по-богатите да вдигат огради и да дърпат чергата към себе си по стар обичай.

  53. 53 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    ЕС с евросубсидиите повтаря грешката на социализма и на СИВ...
    —цитат от коментар 48 на rootless

    Е, те субсидиите си вървят и с квотите. Което торпилира разширението, израждайки го. Последващите кризи на Еврозоната, Шенген, а сега и за цял ЕС са следствия.
    Загубихме посоката на разклона и нейде около Лисабон не просто кривнахме в погрешна посока, а и колела излязоха от релсите. Първо само тропаха, после по-силно ...
    Сега стискайте палци да не дерайлираме ...

  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Весело

    До коментар [#48] от "rootless":

    Я стига си писал, че всеки ред, който излезе от теб е пълна глупост.
    Вземи се информирай малко, че нищо не знаеш.

    Как северна Италия се развива след като е напълно опустошена след края на ВСВ?
    Чувал ли си за следвоеното наливане на пари за възстановяване на икономиката?
    Това "План Маршал" нещо говорили ти?
    Италия получава $1,2 млрд. долара за три години (48-51) тогавашни пари...

    Стига си писал неверни неща не ти ли омръзна?

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    До коментар [#30] от "xm...":

    Ще се види резултата след 50-100 г. Кога се е усетил резултата от Реформацията или битката между папата и немския крал!? Да не говорим за Америка...

  56. 56 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#51] от "Modestmouse":

    Да, така е в съвременните държави, нещата които са забранени се действа срещу тях...
    Като не ти харесва хващай гората.
    Из Южна Америка и Австралия има територии дето можеш да живееш извън закона ходи и живей, в Европа се съобразаяваш със правилата, а ако не го направиш си носиш последствията във формата на репресивни действия...

    Модератора е неадекватен!
  57. 57 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#33] от "half truth":Аз пък имам точно обратните впечатления.Богатите в Европа особено Испания, Италия, Франция са направили преценката, че е по-добре да плащат за бедните и да живеят спокойно отколкото да не плащат за бедните, а да плащат за охрана и да не могат да са спокойни.Всики богат предпочита да може да седне да изпие едно кафе спокойно, вместо да се движи в брониран кортеж и около масата му да има кордон от охрана, защото около заведението има хора които не могат да си позволят храна...
    —цитат от коментар 43 на ivan_


    Това се нарича изнудване и паразитиране.За съжаление е верижна реакция, която води само до забогатяване и намаляване броя на богатите и обедняване и увеличаване на бедните, а това неминуемо води до конфликт.
    Не мисля че някой от вас намира за правилно да плаща тока и помощите на ромите, но опитайте се да ги спрете да видите какви бунтове ще настъпят, а и броят на паразитиращите нараства, докато на плащащите намалява....

  58. 58 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#52] от "half truth":

    Да има подобен проблем и вариантите са два.
    Започваме да плащаме помощи и извън Европа, за да си стоят там тези бедни или поръчваме малко военно снаряжение и избиваме няколко млрд. човека...

    Варианта със строенето на огради който коментиращ не работи и никога не е работил...

    Нещо обаче не виждам да има дискусия по двата варианта, виждам някакви опити за спасение поединично, което също доказано не работи...

    Модератора е неадекватен!
  59. 59 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4083 Неутрално

    секи 4ти км

    What next...

    Рим се цупи, цепи и обявява за автономен?

    "Активността в Ломбардия е била над 40%, обяви областният управител Роберто Марони.
    Във Венето активността е достигнала 57%.

    "Можем да отворим нова страница: регионите, които поискат повече власт, ще я получат", заяви Марони в столицата на Ломбардия и финансов център на Италия - Милано.
    "Имам предвид властта за обсъждане на приходите от данъци, която обичайно е в ръцете на Рим.
    Това е първата стъпка към големи реформи.""

  60. 60 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Ломбардците са хитряги . Няма да искат , докато Каталуня не цъфне като самостоятелна държава .Ако това стане , ломбардците са готови - . И не само те - Европа ще рухне . Дори и само от напрежението , което ще се породи във всички държави. Да не забравяме че никъде в офизиални мнения не фигурира България като възможен пример за сепаративни настроения . Но ние си знаем - имаме си трън в петата . И е време да се признае едно - Косово е катализатора за сепаратизма . И да се посочи с пръст инициатора . Още повече , че се очертава и целта - Европа да пуши .

  61. 61 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    До коментар [#55] от "stoiank":
    Ъъъ ...
    Аз първо не съм съгласен, че ще се види чак тогаз. Светът се върти все по-бързо.
    И второ - то е ясно, че "ще се види". Ние си говорим какво може да очакваме да се види.

  62. 62 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#48] от "rootless":Я стига си писал, че всеки ред, който излезе от теб е пълна глупост.Вземи се информирай малко, че нищо не знаеш.Как северна Италия се развива след като е напълно опустошена след края на ВСВ?Чувал ли си за следвоеното наливане на пари за възстановяване на икономиката?Това "План Маршал" нещо говорили ти?Италия получава $1,2 млрд. долара за три години (48-51) тогавашни пари...Стига си писал неверни неща не ти ли омръзна?
    —цитат от коментар 54 на ivan_


    Плана Маршал е изхарчен предимно в Южна Италия, то в Северна и военни действия не са се водили , фабриките си стоят от време оно, а се оправиха благодарение на камбиалите, ако знаеш какво е това....я си пиши за андалусусите, че хабер си нямаш от Италия.

  63. 63 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3614 Любопитно

    До коментар [#56] от "ivan_":

    Този ще го питам ако утре Хасково и Кърджали решат да направят референдум за независимост дали ще подкрепи правото им на такъв или не...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  64. 64 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#47] от "Отец Сисой":

    Имало е. Но общо взето е били пълен булшит. Гоасувало се е само в някои области и на места гласовете са били повече от избирателите.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  65. 65 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    До коментар [#61] от "xm...":

    Теорията във физиката е, ако едно тяло се върти по-бързо центробежните сили са по-големи. Няма как при тези огромни диспропорции, при тези огромни трансфери на хора да няма такива сили. Първо защото няма начин да нахраниш всички бедни и второ на едно място $2 и хапче хинин значат живот, на друго са по-малко от едно кафе.

  66. 66 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    До коментар [#56] от "ivan_":

    Целия въпрос опира до това, защо беше забранен референдума в Каталуния, при положение че няма обвързващ ефект? Защо от Мадрид не искат да се види какво е мнението на хората в Каталуния?

  67. 67 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#24] от "deaf": . Значи причината не е в парите,както казах,а в смъртта на Идеалът.

    Когато човек говори за смъртта на Идеал - в случая комунистическия - трябва да е доста късоглед , за да не вижда Китай .

  68. 68 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#62] от "rootless":

    Вярно ли?
    Стига, сериозно ли една пушка не е гръмнала в Северна Италия, брех, ти от история си разбирал много...
    Освобождаването на Италия преминаева на 4 етапа, Сицилия, десант на континентална Италия, Рим, Северна Италия. Последния етап е свързан и с десанта във Южна Франция.

    Стига си писал, само демонстрираш непознаване на историята.
    Ако 48-51 г. Юнжна Италия беше получила 1,2 млрд. долара тогавашни пари сега ще е да е по-развита икономически и от Бавария...

    Модератора е неадекватен!
  69. 69 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Анархия мать порядка! Всяка система в която енергията намалява се стреми към разпад. Дори и вселената. Либералните призиви за ненамеса на държавата в икономиката ще доведат до разпадане на държавите на региони, регионите на области и накрая до пълен разпад на обществата.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  70. 70 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 541 Любопитно

    До коментар [#64] от "tribiri":

    Да уточнним, твърдиш, че е имало реферндум за независима Чечения/Ичкерия? И откъде черпиш тези сведения?

    over the under
  71. 71 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#66] от "Modestmouse":

    Защото е незаконен, затова.
    Подобен референдум трябва да е национален. Каталунците не искат национален, а по този въпрос местни референдуми не се допускат. След като не искат де е национален, съда забрани местен по подобен въпрос. Просто е.
    След това или трябваше да се съобразят с решението или да действат извън закона.
    Решиха да действат извън закона сега пискат че ги съдели, ми това е положението...

    Модератора е неадекватен!
  72. 72 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    България може да се отдели от София. Брутният продукт на София е в сектор търговия. Трябва да се прибави и факта ,че 75% от държавната администрация е в София ...Тоест столицата не произвежда нещо .., за сметка на това продава ..

  73. 73 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#57] от "rootless":

    Изобщо не се нарича така. Това е практика възприета от западната цивилизация много отдавна. Защо земеделието навсякъде в Европа се дотира. Защото храните се продават на цени под себестойността си за да са достъпни за всички.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  74. 74 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Любопитно

    До коментар [#66] от "Modestmouse":

    Мнението на хората в Каталуния се вижда много ясно 48% искат независимост, това е към момента меродавното видяно на легитимни избори 2015г.
    Сега ще има нови избори и ще се види 2018 г. какво е мнението.

    Кое не ти е ясно?

    Модератора е неадекватен!
  75. 75 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3614 Весело

    До коментар [#66] от "Modestmouse":

    За мнението на хората се правят социологически проучвания. Предлагам да направим референдум във всяка област на България да проверим мнението на хората искат ли независимост или присъединяване към друга държава, просто така от любознателност...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  76. 76 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#62] от "rootless":Вярно ли?Стига, сериозно ли една пушка не е гръмнала в Северна Италия, брех, ти от история си разбирал много...Освобождаването на Италия преминаева на 4 етапа, Сицилия, десант на континентална Италия, Рим, Северна Италия. Последния етап е свързан и с десанта във Южна Франция.Стига си писал, само демонстрираш непознаване на историята.Ако 48-51 г. Юнжна Италия беше получила 1,2 млрд. долара тогавашни пари сега ще е да е по-развита икономически и от Бавария...
    —цитат от коментар 68 на ivan_


    И 1,2 трилиона тогавашни да получат, тероните до стотинка ще ги излапат и пак ще са си същите прошляци.Малко ли пари изядоха андалусусите и прогрес няма и няма и няма! Пак са си прошляци! Южняци, така са възпитани, като нашите роми са.Дори преди няколко века французите са кастрирали всички мъже в Сицилия, та жените им да забременяват от чуждите войници белким се очовечат малко, но не е помогнало, останали са си същите мързеливи измамници и престъпници.
    А военни действия са водени на юг, последната отбранителна линия на германците е била на реката По, севера е освободен без боеве.

  77. 77 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4480 Любопитно

    До коментар [#32] от "Храбър":

    Проблемът с Европа на регионите е, че ЕС още по-трудно и мудно ще взима важните решения касаещи целия ЕС. Защото, сега имаме 28 държави, ако всеки европейски регион има думата ще има стотици участници при взимането на решения, което ще затрудни целия процес.

    Точно това каза наскоро Юнкер, и е прав.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  78. 78 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#57] от "rootless":Изобщо не се нарича така. Това е практика възприета от западната цивилизация много отдавна. Защо земеделието навсякъде в Европа се дотира. Защото храните се продават на цени под себестойността си за да са достъпни за всички.
    —цитат от коментар 73 на tribiri


    Не знам шегуваш ли се, ирония някаква много тънка ли ползваш...

    Земеделската политика на ЕС не е с цел по достъпни храни а точно противното - ПО СКЪПИ ! Без тази земеделска политика млякото ще ти е 10 стотинки, не левче , в ЕС има СВРЪХПРОИЗВОДСТВО, и то огромно на храни!

  79. 79 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4480 Любопитно

    До коментар [#36] от "ivan_":

    Най-голям прираст ще има в Нигерия, Етиопия, ДРК, и други, населението на Африка през 2050 ще се удвои в сравнение с днес:

    https://www.euractiv.com/section/development-policy/news/africas-population-set-to-double-by-2050-says-new-report/

    П.П. Но, като население Азия отново ще бъде номер 1, а Африка ще са на второ място. Все пак това (Азия) е и най-големият като територия континент. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Весело

    До коментар [#76] от "rootless":

    Тя реката По е в Северна Италия приятелю, както се казава точно е в тези провинции дето сега гласуваха:)

    Тоест опитваш се да замажеш положението като докажеш, че и по география си много зле:)

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#32] от "Храбър":Проблемът с Европа на регионите е, че ЕС още по-трудно и мудно ще взима важните решения касаещи целия ЕС. Защото, сега имаме 28 държави, ако всеки европейски регион има думата ще има стотици участници при взимането на решения, което ще затрудни целия процес. Точно това каза наскоро Юнкер, и е прав.
    —цитат от коментар 77 на Иво


    Може и по лесно да се взимат решения, примерно римляните са назначавали Диктатор!
    То не че сега решенията не се взимат така де, еврокомисарите решават , а хората биват само информирани за "правилните" решения взети от тяхно име.....

  82. 82 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#66] от "Modestmouse":
    Със забранен или незабранен референдум в Каталуния крайният резултат ще е винаги един и същ. По-добре да беше разрешен.

  83. 83 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#76] от "rootless":Тя реката По е в Северна Италия приятелю, както се казава точно е в тези провинции дето сега гласуваха:)Тоест опитваш се да замажеш положението като докажеш, че и по география си много зле:)
    —цитат от коментар 80 на ivan_


    Мисля че след като съм живял 20 години на 60 километра от тази река знам много добре къде е .Дели Ломбардия от Емилия-Романя. Казах ти, съсредоточи се върху прошляците в Андалусия, нищо не разбираш от Италия

  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#79] от "Иво":

    Иво,
    ето ти нещо по темата. В самия сайт има страшно много информация като има и директни линкове.
    Доста добър и бъз начин да търсиш информация по въпроса.

    http://www.worldometers.info/

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Разстроено

    До коментар [#83] от "rootless":

    И все пак в Северна Италия ли е?

    Дай директен отговор, Северна или не?:)

    The Po (/poʊ/; Latin: Padus and Eridanus; Italian: Po [pɔ]; ancient Ligurian: Bodincus or Bodencus; Ancient Greek: Πάδος and Ἠριδανός) is a river that flows eastward across northern Italy.

    Може ли да си толкова зле?
    Как очакваш да се изкаращ прав като пишеш глупост след глупост река По е в Северна Италия и както каза на нея е имало отбранителна линя и са водени боеве...

    То бива безочие, но твоето на нищо не прилича...

    Модератора е неадекватен!
  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Весело

    До коментар [#83] от "rootless":

    Малко обучение за теб, все пак 20 години да си живял в Северна Италия и нищо да не знаеш не е добре:

    Turin
    Because its geographical position and its industrial importance in Italy, Turin was the first and probably one of the most bombed city in the country. The first raid was on the 11 June 1940 and the last on 5 April 1945. The total number of deaths were 2,069,[3] not many in comparision with some other cities, as almost all bombings in Turin were not made by USAF.

    както се казава всичко е запазено в Северна Италия през ВСВ, само в продължение на 5 години са ги бомбандирали пък след това са преминали със сражения през цялата държава...

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 466 Разстроено

    Това е последното нещо, от което Италия има нужда. Недейте.

  88. 88 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#83] от "rootless":И все пак в Северна Италия ли е?Дай директен отговор, Северна или не?:)The Po (/poʊ/; Latin: Padus and Eridanus; Italian: Po [pɔ]; ancient Ligurian: Bodincus or Bodencus; Ancient Greek: Πάδος and Ἠριδανός) is a river that flows eastward across northern Italy.Може ли да си толкова зле?Как очакваш да се изкаращ прав като пишеш глупост след глупост река По е в Северна Италия и както каза на нея е имало отбранителна линя и са водени боеве...То бива безочие, но твоето на нищо не прилича...
    —цитат от коментар 85 на ivan_


    И кой е отрекъл че По е в Северна Италия? Абе ти смахнат ли си, дръж се малко по сериозно, не може като децата в детската градина да спориш.За да си прав трябва да се аргументираш , да доказваш коя река къде е е детинско, тъпо, за смахнати, никой не го оспорва, никой не го интересува, нищо общо няма с дискусията, не е аргументиране а някаква простащина.

  89. 89 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4083 Неутрално

    ВИИ имени Ленина

    де го чукаш... :)

    Коментарът не беше на тема перви партиен и державен руководител,
    нито за вина.

    Бе относно Радост

    До коментар [#17] от "xm...":
    Радост за московските подлоги. Европа се разпада! Ура!
    —цитат от коментар 10 на Viper_c

    Ей ви го и типичният първосигналник като онези, които соигуряват тия "над 90%".

    Драги, това, на което се наслаждаваме в момента е следствие на онова, което е посято преди години. Още когато никой дори и не беше чувал за Путин.
    И го ораха и ториха усилено собствените ни предводители по времето, когато бяха първи другарчета и съратници с Путин. И Путин не беше тоя, който тогава дирижираше музиката, нито дори свиреше първа цигулка.

  90. 90 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    До коментар [#74] от "ivan_":

    На първо време не ми е ясно по каква формула изчисляваш че 2015та 48% са искали независимост, тогава референдум за независимост ли е имало, и колко процента по твоята формула са против независимостта? След това не ми е ясно защо да приемаме, че в момента ситуацията е същата като 2015та. Другото неясно е, защо в Италия, културно и възпитано може да има такова допитване а в Испания да не може.

  91. 91 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    До коментар [#75] от "vesolr":

    Да, те социологическите проучвания винаги са 100 % верни и точни и имато напълно официален статут за мнението по даден въпрос.

  92. 92 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Нормален и очакван резултат... В Италия (както и в Испания) има огромно неравновесие между регионите с нормален статут и регионите със специален статут. При положение, че южен Тирол запазва 80% от данъците си за себе си, а Сицилия дори 100%, плюс че имт особени права в законодателството, е нормално и другите особено богатите региони да се стремят към такива права. За да функцио нира една федерално устроена държава правата и статутите трябва да са еднакви за всички. В Швейцария всеки кантон си има еднакви правомощия и няма изключения за тези или онези само защото имали особена история и особен език...
    Друг въпрос е че ако всеки само дърпа чергата към себе си, резултатът може да е само пагубен...

    П.п. И мжду другото това тук не може да става никакво сравнение с казусът в Каталуния, защото италианските региони се движат в рамките на правните норми, докато каталунците потъпкаха всички закони че и съдебни решения на всичкото отгоре...

  93. 93 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3614 Любопитно

    До коментар [#91] от "Modestmouse":

    Кой ти казва че са 100%? Те винаги са приблизителни и дефинират интервала за грешка. Но нима за всяко мнение трябва да организираме референдум?! А кога ще работят хората?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  94. 94 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4083 Неутрално

    ВИИ имени Ленина

    Катализатор е и кислорода, поради драконовска забрана срещу тютюнопушенето. Старите болшевики не биха търпели...

    Дигнат ли забраната - ще се възстанови димната завеса.

    А Крымнаш ша е eко райско кътче :)

    До коментар [#60] от "papyre":

    И е време да се признае едно - Косово е катализатора за сепаратизма .
    И да се посочи с пръст инициатора .
    Още повече , че се очертава и целта - Европа да пуши .

  95. 95 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Весело

    До коментар [#88] от "rootless":

    И като По е в северна Италия, и последната отбранителна линия на германците през ВСВ е била тази на същата река По, имало ли е военни действия в Северна Италия, защото Аз написах че е имало, ти написа че нямало и от там тръгна или не можеш да помниш почече от 10 минути?

    Модератора е неадекватен!
  96. 96 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Весело

    До коментар [#90] от "Modestmouse":

    По обикнововената формула събиране.
    През 2015г. са послените легитимно проведени избори за каталунски парламент.
    На тях две партии имат основна предизборна точка независимост, печелят общо 48% от гласовете.

    Относно:
    "защо в Италия, културно и възпитано може да има такова допитване а в Испания да не може."
    Защо в Испания да не може?
    Ти успяваш ли да разбереш, че въпросното допитване в Италия и референдума в Каталуния са за мнооого различни въпроси?

    Кое пречи на Каталуния да направи подобен на италинаския референдум?
    Да правят от тях зависи.

    Модератора е неадекватен!
  97. 97 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#96] от "ivan_":

    Моля коментар 96 да се приема с настроение неутрално, а не весело.

    Модератора е неадекватен!
  98. 98 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Не е имало, до Тоскана и Емилия-Романя са воювали, след това немците са се изтеглили а Северна Италия е освободена от партизански отряди, не е имало боеве. Има много филмчета в тубата и снимки, виж ги ако не вярваш. но престани да пишеш глупости колкото да отклониш темата.

  99. 99 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#90] от "Modestmouse":По обикнововената формула събиране.През 2015г. са послените легитимно проведени избори за каталунски парламент.На тях две партии имат основна предизборна точка независимост, печелят общо 48% от гласовете.Относно:"защо в Италия, културно и възпитано може да има такова допитване а в Испания да не може." Защо в Испания да не може?Ти успяваш ли да разбереш, че въпросното допитване в Италия и референдума в Каталуния са за мнооого различни въпроси?Кое пречи на Каталуния да направи подобен на италинаския референдум?Да правят от тях зависи.
    —цитат от коментар 96 на ivan_


    А всъщност партиите за независимост не а две а три, и сепаратисткото правителство на Каталуня има пълно мнозинство, не носи вода от 9 кладенеца да доказваш че черното е бяло......

  100. 100 Профил на emilcho
    emilcho
    Рейтинг: 13 Разстроено

    Златото ти среброто ти са мои - казва Библията. Претенциите ви които
    са следствие на сребролюбие няма да се получат.Единствения резултат ще
    бъде изтичане на капитали.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK