Пучдемон в Белгия: Не искам убежище, а гаранции, за да се върна в Испания

Карлес Пучдемон.

© Reuters

Карлес Пучдемон.



Уволненият каталунски премиер Карлес Пучдемон обяви от Белгия, че няма да бяга от испанското правосъдие, но няма да се върне в Испания, преди да получи "гаранции" за сигурността си. Пучдемон каза, че ще се бори да постави каталунския въпрос "в сърцето на Европейския съюз". Той същевременно прие предсрочния вот, обявен от Мадрид миналата седмица, като "демократично предизвикателство".


На пресконференция в Брюксел, попитан дали ще иска политическо убежище, той отговори отрицателно. "Това не е белгийски въпрос. Тук съм по друг въпрос - заради каталунската криза... Ако можеше да се гарантира справедлив процес с разделение на властите, бихме се върнали веднага." Бившият лидер на автономната област, която е на пряко испанско управление от обявяването на независимост миналата седмица, каза, че все още няма конкретна дата за завръщането му в Испания - по думите му то ще зависи от начина, по който се развиват събитията там, но и от желанието му да постави проблемите на Каталуня на европейско ниво. "Трябва да работим с легитимно правителство и сме решили, че най-добрият начин за това е да отидем в столицата на Европа."


Изявлението му идва по-малко от ден след като адвокатът Паул Бекарт съобщи, че Пучдемон го е наел като защитник и че е възможно да поиска убежище в Белгия. Междувременно "Ел мундо" съобщи, че заедно с него в Брюксел към момента са седем бивши министри от кабинета му. Не е известно дали това число "поправя" предишните информации, че той е отпътувал за Белгия с петима членове на уволнения си кабинет, или междувременно още двама души са се присъединили към групата.




Според него обвиненията в бунт срещу правителството и членове на парламента, отправени от главния прокурор, "не издържат" - по думите му липсват доказателства за извършените престъпления и несправедливо може да доведат до десетки години затвор. Тази позиция споделиха и някои от досегашните членове на екипа му. "Бих искал да ви напомня, че в момента престъплението бунт е еквивалентно на тероризъм", каза бившият министър на вътрешните работи Жоаким Форн. "Никога не сме действали с насилие, но ни приравняват с терористи. Тъкмо затова премиерът иска Европа да реагира."


По думите му част от уволненото от Мадрид каталунско правителство ще остане в Каталуня и ще направи всичко възможно, за да предотврати премахването на каталунските институции. "Приемаме изборите, наложени от испанската държава, като демократично предизвикателство. Ще участваме и така ще дадем отговор на цялата международна общност", каза той. В замяна призова Мадрид да "признае резултатите" от предстоящия вот.


"Испанското правителство по нелегитимен начин ни лиши от отговорността ни. Винаги си представяхме, че има изход от кризата... Напомням ви, че след референдума имаше опити за диалог (от нас)... Това правителство можеше да оспорва правото (на властите в Мадрид), но предпочете да няма насилие. Не може да се построи република на базата на насилие. Ако испанската държава иска да действа на базата на насилие, нека го прави.... (но) всички партии за независимост отхвърлят това. Всички решения на това правителство (уволненото каталунско правителство - бел. ред.) следват ценностите на мира и диалога."


Три езика


Пучдемон използва каталунски, испански и френски в речта си, като неочаквано превключваше между езиците. "Ако някой има проблем, ще използвам и английския", каза той на френски в началото на пресконференцията си. Впоследствие често отговаряше на британските журналисти на френски. Всъщност в речта му испанският беше на последно място.


"Посещението на Пучдемон и петимата му съветници в Брюксел днес е новина в цялата белгийска преса, изумена от инициативата и единодушна в притеснението си за ефекта, който би могла да има върху правителството на страната", написа още "Вангуардия", преди да се появи новата информация за седем бивши членове на кабинета.


Отказът на Белгия


По-рано в. "Вангуардия" съобщи, че администрацията на белгийския премиер е отхвърлила тази сутрин искане от Пучдемон за наемане на зала, в която той смятал да даде пресконференцията си. Тя ще се проведе в пресклуба на Брюксел, "на броени крачки" от европейските институции. Изданието, чийто европейски офис се помещава в сградата на Международния пресцентър - собственост на белгийската държава - позволява наемане на зали за частни събития. Изданието е научило, че двама представители на Европейския свободен алианс (от неговата парламентарна група е част и коалиционният партньор в бившия кабинет на Пучдемон, Каталунската републиканска левица) поискали във вторник рано сутринта да наемат зала, без да уточнят за какво е необходима. Бяха много нервни", казват за "Вангуардия" източници от администрацията на пресцентъра.


Ръководството на залата решило да се свърже с кабинета на белгийския премиер, за да му предаде молбата, но той "я отхвърлил", обяснява един от източниците. Според него Пучдемон се появил в централата на Европейския свободен алианс в 13.00 ч.


Съдът приема обвиненията срещу бившия шеф на парламента


Междувременно Върховният съд обяви, че приема и ще работи по обвиненията в бунт и подбудителство към неподчинение, внесени от испанския главен прокурор срещу председателя на каталунския парламент Карме Форкадел. Този съд се произнася отделно по обвиненията на Форкадел, защото тя все още се ползва с наказателен имунитет.


Случаите срещу Пучдемон и заместника му Ориол Жункерас ще се разглеждат от друга институция - Националния съд, занимаващ се с престъпления като тероризъм, държавна измяна и бунт, както и международни дела, свързани с Испания.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (154)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    Измишльотко.
    Разкарайте го.
    Европа има по-важни задачи от това да се занимава с нереализирали се политици.

  2. 2 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Хората, които ще се загубят поминъка заради дивотиите на Пучи - къде ще се скрият?

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4061 Неутрално
  4. 4 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1543 Весело

    Поискал е и гаранции, че няма да му конфискуват пари и имоти.
    Революционер, та дрънка........

    Знанието е сила, информацията - власт
  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4646 Неутрално

    Испанският и френският са като българският и сръбският, а каталунският е като македонския, за който се знае че е български диалект, инфектиран с множество сърбизми, тоест - "каталан" е на практика един испански диалект, инфектиран с множество франкофонизми.
    Виж, езикът на баските е "друга бира".

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    На теб могат и да ти дадат "гаранции", лигоч такъв, но къде да отидат стотиците хиляди, които разбуни като ритнат кошер? На тях кой ще им даде "гаранции"??

    Доброто е заразно
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    Измишльотко.Разкарайте го.Европа има по-важни задачи от това да се занимава с нереализирали се политици.
    —цитат от коментар 1 на НеКой

    Е то ако в Европа всичко беше ок и еврокрацията в Брюксел не беше 100% корпоративно лоби , нямаше да има такива като Пучдемон!
    А сега какво ще правим с Ломбардия и Венеция? После Ирландия, Шотландия ...изобщо още много подтиснати народи има в ЕС които си искат свободата ?!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 530 Неутрално

    "Ако можеше да се гарантира справедлив процес с разделение на властите, бихме се върнали веднага."

    Уж не иска убежище, ама не ще да си ходи без гаранции. Някой може ли да ме светне какво точно иска от Белгия пучдемонът? Да погостува за Хелоуин и после?

  9. 9 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 944 Весело

    Тоя се повече ми заприличва на Вожда и Учителя Жоро Тарабата.
    Пучи се бори срещу испанския гнет, Жоро страдаше за македонци, тракийци, мизийци, шопи и добруджанци, жертви на великобългарския шовинизъм.
    Саде една разлика има - Жоро Тарабата подкрепи въстание , бега в Москва после се озова във Виена и Берлин, Пучи вдигна въстание, бега в Брюксел и накрая ще се озове в Масква.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  10. 10 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    Тоя им ба мамата и си би камшика:) Дано си намерят техен Ботев:)

  11. 11 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    До коментар [#2] от "kapitan_laino":

    Дали е виновен той или хората дето му повярваха? Ама живеем във времето на популизма, що да не се обещават глупости.

  12. 12 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Така или иначе това е легитимния премиер избран след избори и одобрен от парламента. Провеждането на референдум не е бунт. Да се преследват хора с измислени обвинения е пародия на правосъдие.

  13. 13 Профил на johngoti
    johngoti
    Рейтинг: 267 Неутрално

    и тоя щял да бъде водача на каталунската независимост е за тва каталуния НИКОГА НЯМА ДА БЪДЕ НЕЗАВИСИМА ......нямат политици с топки в сравнение с тоя и наш тиквичко изглежда като политик с топки

    говедата са в траур а ние се веселим Вадуц продължава да ги поздравим
  14. 14 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Палячо.
    Венецуела има ли посолство в Брюксел? За един очилат приятел, който го очакват обвинения в държавна измяна питам :)

    Мома, връщай 12 и 12А!
  15. 15 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3680 Весело

    Страхливец е Пучдемон както и хората от близкото му обкръжение.
    Ако е толкова убеден в правотата си нека да остане в "испанската държава" и да защитава пред испанското правосъдие своите действия за "освобождаване на Каталуния от испанско робство". Пък нека го осъдят и да лежи в затвора. Ще се превърне в мъченик за каталунската свобода. След време в "свободна" Каталуния ще го обявят за национален герой и ще му издигнат паметник.
    Не му стиска на Пучдемон , защото много добре знае, че изпълнява чужди поръчки и не е никакъв борец за свободата на тази намираща се в "испанската държава" провинция.

  16. 16 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#2] от "kapitan_laino":Дали е виновен той или хората дето му повярваха? Ама живеем във времето на популизма, що да не се обещават глупости.
    —цитат от коментар 11 на nema_labavo


    Ами ето защо да не се обещават - защото не могат да се изпълняват.
    И накрая се стига до тъпанарски ситуации лицето Пусдемон да се изживява като хъш, след като едва не вкара Каталуния в гражданска война.
    Не че е късно да стане.

    Доброто е заразно
  17. 17 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    Тоя им ба мамата и си би камшика:) Дано си намерят техен Ботев:)
    —цитат от коментар 10 на rincewind


    Напълно в традициите на Камерън и Фараж, които след референдума веднага фърлиха оставки и запалиха по пура с чаша шампанско, а някой друг да се занимава...

  18. 18 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Много страхлив бил този каталунски Левски! Щом само му намекнаха, че го чака съд, веднага духна от Испания. Ми да се изправи пред съда и да защити каузата, за която се хванаха милиони в Каталуня, а не да бяга като див заек при първото шумолене...Мадрид няма от какво да се бои от такива пишман-революционери. Щом пълнят гащите още при зареждането на пушката.....

  19. 19 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2496 Весело

    До коментар [#7] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
    "А сега какво ще правим с Ломбардия и Венеция? После Ирландия, Шотландия "

    За да се помогне на изброените трябва да се извади на показ сметката за загубите от тази авантюра.
    Народът е казал, че ако искаш един човек да се вразуми му мръкни в джоба.

    подпис
  20. 20 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Хей, пич, как се озова в Белгия? Не се ли възползва от испанския си паспорт, който то дава правото да се движиш свободно в границите на съюза? Бъди пич - скъсай си паспорта и да видим за какво права ще претендираш..

  21. 21 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 518 Весело

    Що са му гаранции, той е законно избран президент на независима репубилка!

  22. 22 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#7] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ирландия или Северна Ирландия? И какво общо имат те с ЕС?

  23. 23 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#17] от "patilanskomeze":

    Камерън не заслужава да го поставяш в компанията на Фараж (или Феридж, както му вика един приятел англичанин).
    Той подаде оставка, защото агитираше за оставане в ЕС, а рферендумът реши друго.

    Доброто е заразно
  24. 24 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Като гледам Пучи на снимките как дебилно се хили не съм сигурен, че напълно осъзнава какви ги натвори.

  25. 25 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Що са му гаранции, той е законно избран президент на независима репубилка!
    —цитат от коментар 21 на Over


    Премиер, президент, все тая, нали...?

  26. 26 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2347 Любопитно

    До коментар [#19] от "Иван К":

    ми аз като гледам е на плюс. Белгия е била испанска провинциия , но като независима е по богата от Испания. да имат шанс че са малко отдалечени от Испания а не близко като Каталуня

  27. 27 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 805 Неутрално

    циркове, сигурно не повече от 30% от хората в каталуния искат независимост, от които половината без да осъзнават че ще останат без работа до няколко месеца

    тая работа с независимостта става само когато поне 90% от населението е зад теб и е готово ако трябва да се БИЕ за тая независимост, а в случая далеч не е така

  28. 28 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1992 Весело

    Белгийският вицепрезидент към Пучдемонт:
    Като искаш независимост, трябва да останеш при народа си.
    https://okdiario.com/espana/cataluna/2017/10/31/vicepresidente-belga-carles-puigdemont-cuando-pides-independencia-mas-vale-quedarte-pueblo-1470584

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8227 Неутрално

    "ще се бори да постави каталунския въпрос "в сърцето на Европейския съюз"
    Няма смисъл, те вече му отговориха с "не".

  30. 30 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4646 Неутрално

    Историята винаги се повтаря, като фарс.
    В сравнение с истинските национално-освободителни движения през 18-19 век в Европа, сегашните новоизлюпени "народни републики" и референдуми с печатани на домашен принтер бюлетини, пускани в пластмасови кутии за играчки, са като игра на чичо доктор в детската градина.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  31. 31 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Пучи си ги финтира испанците като Марадона. Какъвто и ход да направят той вече им е скрил топката и им вика "Искам гаранции". Уж се беше съгласил на избори и хоп независимост. Уж щял да търси убежище в Брюксел, а той вече поставил каталунския проблем в сърцето на Европа. Уж приел избори а вече говори с адвоката си да ги сапуниса в международния съд. А част от правителството му се готви да спечели изборите и накрая ще ги разгеоми и на двата фронта. И в съда и на изборите. И всичко това без нито една жертва.

  32. 32 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Много слаб играч се оказа Пучдемон.

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  33. 33 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#17] от "patilanskomeze":Камерън не заслужава да го поставяш в компанията на Фараж (или Феридж, както му вика един приятел англичанин).Той подаде оставка, защото агитираше за оставане в ЕС, а рферендумът реши друго.
    —цитат от коментар 23 на dogwoman


    Но той свика референдума, поставяйки на карта съдбата и на Британия и на ЕС, за да се справи с вътрешнопартийни боричкания. Той избра да задейстава цялата лавина, и не прецени, и като се оказа че наистина стана тя каквато стана, грабна варианта с "оставка защото изгубих" с две ръце.
    Т.е. за да се справи с вътрешнозаводско проблемче в партията на Торитата докара огромен проблем на цял континент. Заслужава, заслужава да е в една група и с Фараж и с Борисчо.

  34. 34 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    Като гледам Пучи на снимките как дебилно се хили не съм сигурен, че напълно осъзнава какви ги натвори.
    —цитат от коментар 24 на kapitan_laino


    След малко ще почне да дъвче вратовръзката си...

  35. 35 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9825 Неутрално

    Тъжен край н една иначе вдъхновяваща идея. Лошо замислена, некадърно изпълнена и страхливо зарязана...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  36. 36 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1992 Весело

    Като гледам Пучи на снимките как дебилно се хили не съм сигурен, че напълно осъзнава какви ги натвори.
    —цитат от коментар 24 на kapitan_laino


    Почна, почна да се осъзнава, затова сега гледа да си издейства гаранции, че няма да му секвестират имуществото и парите.
    http://www.eljueves.es/medio/2017/10/11/puig-buff_93ea02cd.jpg
    https://okdiario.com/espana/cataluna/2017/10/31/carles-puigdemont-dinero-gobierno-inmunidad-patrimonial-1469796

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  37. 37 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Между другото вчера няколко човека като говориме, че е на посещение в Брюксел всички се смеехте, а сега целия свят отразява "Посещението на Пучдемон в Брюксел"

  38. 38 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1992 Любопитно

    Значи, от прокуратурата заявиха, че ако бегълците воглаве с Пучи не се върнат доброволно в Испания най-късно до петък, ще бъде издадена заповед за ареста и насилственото им довеждане, която заповед белгийските служби няма да могат законово да пренебрегнат.

    https://okdiario.com/espana/2017/10/31/jose-manuelmaza-prision-puigdemont-consellers-asilo-belgica-1469906?utm_term=Autofeed&utm_campaign=ok&utm_medium=social&utm_source=Twitter #link_time=1509433945

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  39. 39 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#13] от "johngoti":

    Интересно каква трябваше да е позицията в такава ситуация на един "политик с топки"?

  40. 40 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 805 Любопитно

    Между другото вчера няколко човека като говориме, че е на посещение в Брюксел всички се смеехте, а сега целия свят отразява "Посещението на Пучдемон в Брюксел"
    —цитат от коментар 37 на Dimitar Mogilarov


    и какво точно според теб ще постигне с това ''посещение'' ?
    това не е официално, той така може да си наеме една стая на 50 метра от Белия дом и да бълва квото си иска, казвайки че е на посещение при Тръмп

  41. 41 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    Най-напред подмами хората с популистки лозунги, а после се скри. Точно като Фарадж и другите майстори на брекзита.
    Що ли ми се припомня приказката - Не бой са войводо, туй е зелен гущер..

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  42. 42 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Много силен ход на Почдемон ! Върза ръцете на истериците в Мадрид.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  43. 43 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Всъщност този ход на Пучдемон да отиде в столицата на ЕС с министрите си е доста добре премислен стратегически. Така ще не ще ЕС най-накрая трябва да се събуди от дълбоката летаргия и да адресира проблема а не да се покрива зад "вътрешноиспански проблем".
    И най-важното, чест им прави на каталунското правителство, че не се поддадоха на агресията от Мадрид и продължават да търсят мирното решение на проблема.

  44. 44 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1992 Любопитно

    До коментар [#13] от "johngoti":Интересно каква трябваше да е позицията в такава ситуация на един "политик с топки"?
    —цитат от коментар 39 на Ashiata Shiemash


    Да остане при народа си и да защитава независимостта, ако наистина вярва в нея, както директно му каза белгийският вицепрезидент.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#41] от "Алф":

    И къде точно се е скрил Пучдемон. Всички знаят къде е а в статията дори става ясно, ако човек се позамисли разбира се, за какво е там.

  47. 47 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 988 Любопитно

    Лошо вече на никой не му се мре за идеали.
    Освен на руснаци и араби.
    Па може и това да е за добре макар едно време римляните да не са мислели така.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  48. 48 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#44] от "Cataluña es España":

    Значи, да преминава към военни действия или да бъде арестуван? Ми не, каталунците ясно дадоха да се разбере, че търсят независимост по мирен път и не търсят конфронтация с други държави ами искат да са част от ЕС, а от Брюксел, каталунските министри ще са много по-полезни отколкото от затвора. Със сигурност и варианта, директна съпротива е бил обсъждан, но както казах, чест им прави че не избраха този вариант, за разлика от Мадрид, които действат на юруш с полиция и войска.

  49. 49 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Белгия е била испанска провинциия
    —цитат от коментар 26 на 1001


    Холандия. И то за кратко.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  50. 50 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Ми да се изправи пред съда и да защити каузата
    —цитат от коментар 18 на Nikolai Tsekov


    Почдемон си защити каузата на Референдум.
    Да не искаш да става мъченик като Мандела
    или да награби пушкала и да го представят за терорист,
    когато може от Брюксел да ги бръчка по Европейски

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  51. 51 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#40] от "carmello":
    Да постави каталунския въпрос и да наеме адвокати за да заведе дела срещу Испания и да я застави да прекрати окипацията по мирен път. Вече се е срещнал с белгийски политици, сигурно е провел и други срещи, но едва ли ще си разкрие всички карти.

  52. 52 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    До коментар [#33] от "patilanskomeze":

    Да, с тази част съм съгласна.
    Прав си.

    Доброто е заразно
  53. 53 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Тъжен край н една иначе вдъхновяваща идея. Лошо замислена, некадърно изпълнена и страхливо зарязана...
    —цитат от коментар 35 на penetrating

    Въобще не е край, а цивилизовано продължение където му е мястото

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  54. 54 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#12] от "валентин николов":

    Легитимен е,колкото Янукович...

  55. 55 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Весело

    Тъй де!
    Той не е бягал бе..е...е..е!
    Той само е подтичквал!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  56. 55 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1992 Любопитно

    До коментар [#48] от "Ashiata Shiemash":

    Дори и в затвора щеше да е с много повече авторитет и запазено достойнсто, от сега, когато се изложи като страхлив мишок. В момента само най-кресливите и с промити мозъци каталанци го подкрепят, иди в туитър да видиш колко много народ е разочарован и се чувства предаден от бягството му.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  57. 57 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Весело

    Всъщност този ход на Пучдемон да отиде в столицата на ЕС с министрите си е доста добре премислен стратегически. Така ще не ще ЕС най-накрая трябва да се събуди от дълбоката летаргия и да адресира проблема а не да се покрива зад "вътрешноиспански проблем".И най-важното, чест им прави на каталунското правителство, че не се поддадоха на агресията от Мадрид и продължават да търсят мирното решение на проблема.
    —цитат от коментар 43 на Ashiata Shiemash


    Що за заблуден слепок трябва да си, за да се опитваш да обясняваш ситуацията по такъв умозабълбукващ начин!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  58. 58 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#7] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ами малък пример-ако Венето се отдели,от него веднага ще следва да се отдели Южен Тирол.Венецианците си знаят-те са сметкаджии,знаят че ще загубят от едно разпадане на Италия.

  59. 59 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Всъщност този ход на Пучдемон да отиде в столицата на ЕС с министрите си е доста добре премислен стратегически. Така ще не ще ЕС най-накрая трябва да се събуди от дълбоката летаргия и да адресира проблема а не да се покрива зад "вътрешноиспански проблем".И най-важното, чест им прави на каталунското правителство, че не се поддадоха на агресията от Мадрид и продължават да търсят мирното решение на проблема.
    —цитат от коментар 43 на Ashiata Shiemash

    Каталония се показа по-зряла и дипломатична от Испания
    - като не искат да преговарят в Мадрид, ще преговарят в Брюксел
    = след обявяване на независимост испанците са навлеци в Каталония
    - нито могат да уволняват, ни да назначават - не е легитимно

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  60. 60 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#55] от "Cataluña es España":

    Авторитета от затвора няма да помогне за постигане на независимост, присъствието в Брюксел ще е много по-полезно.
    А кой колко е разочарован ще се види на евентуалните скорошни избори, и пак се забравя че не е само един Почдемон, има различни парии и политически фигури, които са за независимостта, ако го няма Почдемон, други ще се появят, а ако хората са недоволни от това, че е отишъл в Брюксел, значи отцепническите тенденции са още по-силни.

  61. 61 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#57] от "Храбър":

    Ами не отиде в Русия или някоя латиноамериканска държава нали. Отиде в столицата на ЕС, какъв по-ясен знак от това, за целта на каталунското правителство. Ако искаха просто да се спасяват и да се покриват има къде къде по-подходящи държави за това.

  62. 62 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Аз не мога да разбера всички, които го обвиняват, че е страхлив мислят, че по-доброто решение да грабне пушката, да се барикадира, да призове хората да излязат на улиците и да стане мелето ли? Още повече правото е на негова страна.

  63. 63 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    определено е обул кафявите панталони!

  64. 64 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 744 Неутрално


    А сега какво ще правим с Ломбардия и Венеция? После Ирландия, Шотландия ...изобщо още много подтиснати народи има в ЕС които си искат свободата ?!
    —цитат от коментар 7 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    А защо само за Европата говориш, не те ли боли и за Балканите... Кога ще се освободят тракийския, мизийския, добруджанския, шопския, торлашкия, родопския народ! До КОГА под българско робство?

  65. 65 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    До коментар [#46] от "Ashiata Shiemash":

    Ами не си е на мястото, при хората, а претендира да е техен лидер и да ги представя.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  66. 66 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1992 Весело

    "After Brussels tragicomedy, Puigdemont is history. Not worth wasting anymore time to listen to what he says. Adiós loser."

    Yannis Koutsomitis - гръцки политически анализатор.
    http://www.globalthinkersforum.org/people/yannis-koutsomitis/

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  67. 67 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Сепаратистът отишъл да моли за спасение най-големите империалисти и глобалисти в Брюксел.... Пълен смях.
    Скоро ще може да се скрие само в Расссия.

    If you are going through hell... Keep going!
  68. 68 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    До коментар [#12] от "валентин николов":Легитимен е,колкото Янукович...
    —цитат от коментар 54 на yanne
    може да се прави паралел в случая - за това на преговорите в Минск ходи Кучма .... :-) по отношение на легитимността на Порошенко също има въпросителни, особено за първото гласуване под дулата на автомати и пак без необходимото мнозинство .... докато в Харков легитимните депутати от 9 области учредяваха Новорусия
    :-) Украйна не е Испания, но при всички случаи след Каталонония в Испания нищо вече не е същото - ще има промени

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  69. 69 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9825 Неутрално

    До коментар [#53] от "dark'star":

    Хм, с адвокати ли? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  70. 70 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Опитвам се да го разбера но това увлечение към независимост и повече свобода може да промени картата на Европа, която в определен исторически период е била изпъстрена с княжества. При наличието на застрашителни предизвикателства в целия свят това едва лие най-добрия начин да се справим с тях. Както разбирам, г-н Местан, не случайно, използвайки европейските неразбории, съвсем недвусмислено е поставил въпроса за признаване на национално мусулманско малцинство в България. А от тук до провеждането на референдум за независимост е една крачка. И тогава какво правим ?

  71. 71 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#65] от "Алф":

    Ми Пучдемон предприе един неочакван от никой ход, който много повече може да помогне за независимостта от какъвто и да било друг сценарии с оставане в Каталуния. Като остане какво предлагаш да прави, да води война или да лежи в затвора, защото друг вариант Мадрид не предлага. Та кой от двата варианта според теб е по-добър от сегашния?

  72. 72 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Рахой точно това чакаше да стане мелето и да го обяини за жертвите, обаче пак мускри топката. Подлъга го, че е в кабинета си и отиде в Брюксел да преговаря. Така Рахой се оказа агресора, а Пучдемон европейски политик търсещ диалога.

  73. 73 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Пучдемон е интелигентен и високо образован човек. Той говори на 4 езика на пресконференцията. Добре е някои по-нискоинтелигентни индивиди да си мерят приказките.

  74. 74 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1159 Весело

    Кога ще се освободят тракийския, мизийския, добруджанския, шопския, торлашкия, родопския народ! До КОГА под българско робство?
    —цитат от коментар 64 на morf


    СТИГА българско робство над Шоплука, иВах ва!

    От Крум сте тука и че ви гоним, ей!

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  75. 75 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 744 Весело

    след Каталонония в Испания нищо вече не е същото - ще има промени
    —цитат от коментар 68 на dark'star


    Поне за едно нещо си прав, след това безумие сътворено от Пучи, много неща няма да са същите - ще има доста реформи и орязване на автономни права. Ако тези безумци го бяха играли по-полека, и си бяха продължили политиката на промиване на мозъци още 20-30 години, можеше да успеят. Сега изгубиха всяка възможност, поне за още стотина години.

  76. 76 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1159 Любопитно

    Сега сериозно – Пучдемона ли беше по–смешен и жалък днес или Льопенката у Франция по време да дебата преди втори тур с МАКРОН?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  77. 77 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Аз предлагам Рахой за да докаже, че Пучи е страхлив да му предложи следната оферта "Признаваме независимостта, а ти се признаваш за виновен и лежиш 30 г"

  78. 78 Профил на voyko
    voyko
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Не може да се приеме обвинението в бунт, тъй като бунтът предполага въоръжена съпротива срещу властта. Горе-долу по същия начин се справя с противниците си Ердоган, обвинявайки ги в тероризъм, без да е налице такъв.

  79. 79 Профил на Ivan Krastinov
    Ivan Krastinov
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Аз не мога да разбера всички, които го обвиняват, че е страхлив мислят, че по-доброто решение да грабне пушката, да се барикадира, да призове хората да излязат на улиците и да стане мелето ли? Още повече правото е на негова страна.
    —цитат от коментар 62 на Dimitar Mogilarov


    По-лошо, призова хората към съпротива и си обра крушите. Аз по страхлив сценарий не мога да измисля.
    А правото започва с Конституцията, която Пучдемон погази и проведе нелегитимен референдум.

    За справка:
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/10/28/3067967_puchdemon_obiavi_che_oshte_se_smiata_za_premier_i/

  80. 80 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#31] от "Dimitar Mogilarov":
    Ситуацията е по-различна от това, което ти описваш. "Финтирания" в същност е самия Пучдемон. Той вече загуби на политическия фронт в самата Каталония, загуби в Европа.. .остава ме да загуби в съда. Осъзнава го самичък и за това иска гаранции - че всичко ще се размине с мамрене .

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  81. 81 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Пучдемон отиде в Брюксел като столица на ЕС. Посещението му не е свързано с Белгия. В Каталуния има физическа заплаха за него и министрите. Неразумно беше да стават мишени на франкистите.

  82. 82 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    До коментар [#75] от "morf":
    Ако в Мадрид са на твоя акъл Испания ще заприлича на Сомалия

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  83. 83 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    Аз предлагам Рахой за да докаже, че Пучи е страхлив да му предложи следната оферта "Признаваме независимостта, а ти се признаваш за виновен и лежиш 30 г"
    —цитат от коментар 77 на Dimitar Mogilarov


    Колко пъти да ти обяснявам, испанският съд анулира декларацията за независимост на Каталуния:
    https://pbs.twimg.com/media/DNd-Lv2X0AATAtl.jpg

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  84. 84 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2583 Неутрално

    За този нещастник не ми се пишеше, но тук прочетох няколко хвалби относно действията му и се чудя как може да хвалиш един беглец нарцисист.

  85. 85 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#79] от "Ivan Krastinov":

    Имах предвид международното право, което стои над националното.

  86. 86 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    До коментар [#46] от "Ashiata Shiemash":Ами не си е на мястото, при хората, а претендира да е техен лидер и да ги представя.
    —цитат от коментар 65 на Алф

    Напротив , точно в Брюксел ми е мястото на Почдемон - там са политиците

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  87. 87 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Не може да се приеме обвинението в бунт, тъй като бунтът предполага въоръжена съпротива срещу властта.
    —цитат от коментар 78 на voyko


    Бунтът предполага целенасочено, съзнателно и умишлено отричане на конституционно установения законов ред на дадена страна, с цел цел отхвърляне на този конституционен ред.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  88. 88 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2122 Весело

    До коментар [#73] от "валентин николов":

    "Пучдемон е интелигентен и високо образован човек. Той говори на 4 езика на пресконференцията"

    У лас панделас маврите особено ще ценят изтънчения му френски - мусю пучан, хайде да играем на льо съпруг и ла съпруга

    Use your Illusion
  89. 89 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 744 Весело

    До коментар [#75] от "morf":Ако в Мадрид са на твоя акъл Испания ще заприлича на Сомалия
    —цитат от коментар 82 на dark'star


    Единствената страна в Европа заприличваща на Сомалия е Матушката ти. Испания не знам до колко е тръгнала на там, но знам, че стотици хиляди българи живеят там , и не са тръгнали да се връщат или пък да мигрират към Росийката.

  90. 90 Профил на gallnare
    gallnare
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Aa, сега разбирам защо Пучи каза, че призовава Рахой да приеме и признае резултатите от изборите на 21-Д, каквито и да са те: пратили са му резултатите от сондажа в Каталуня за изборните намерения на хората и дали са «за» или «против» независимост.


    http://www.lavanguardia.com/politica/20171031/432506533672/ceo-si-dependencia-gana.html
    «За»е с 8 пункта повече от «против», а про-индепендентистките партии биха взели повече мандати от унионистките, макар и по-малко гласове. Рахой накрая ще узрее за референдум в Каталуня, но вече е много късно.

  91. 91 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 735 Неутрално

    В Испания правосъдието е франкистки инструмент за репресии. За какво арестуваха двамата Жорди? Същия фарс се опитват да приложат към всички привърженици на независимостта. Тази съдебна система е изцяло прогнила и контролирана от франкистката клика.

  92. 92 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#31] от "Dimitar Mogilarov":Ситуацията е по-различна от това, което ти описваш. "Финтирания" в същност е самия Пучдемон. Той вече загуби на политическия фронт в самата Каталония, загуби в Европа.. .остава ме да загуби в съда. Осъзнава го самичък и за това иска гаранции - че всичко ще се размине с мамрене .
    —цитат от коментар 80 на olexander


    Как ще е загубил като постигна независимостта, на изборита ще видим какво ще стане. В неговия случай испанското право вече не важи, а международното е на негова страна и всичко това без нито една жертва. Освен това Рахой се показа като агресор, който беше готов да се лее кръв.

  93. 93 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#73] от "валентин николов":"Пучдемон е интелигентен и високо образован човек. Той говори на 4 езика на пресконференцията"У лас панделас маврите особено ще ценят изтънчения му френски - мусю пучан, хайде да играем на льо съпруг и ла съпруга
    —цитат от коментар 88 на saint evlampi


    Отново апелирам нискоинтелигентни индивиди да се въздържат от подобни вулгарни тъпотии.

  94. 94 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 744 Любопитно

    Аз предлагам Рахой за да докаже, че Пучи е страхлив да му предложи следната оферта "Признаваме независимостта, а ти се признаваш за виновен и лежиш 30 г"
    —цитат от коментар 77 на Dimitar Mogilarov


    Извинявай, в кой клас си? В училище си играехме на такива игрички - "върни ми чантата, а аз ще ти върна топката".

  95. 95 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    До коментар [#89] от "morf":

    Какво общо има коментара ти с дипломатическите игри на Испания и Каталония :-) аз не не питам мигрантите ислямисти които вървят на запад дали са от твоята матушка или твои роднини , понеже съм либерален и толерантен - не изпадам в крайности

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  96. 96 Профил на galiwer1880
    galiwer1880
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#46] от "Ashiata Shiemash":

    Сметката му е почти ясна; Ако му предявят обвинение в Испания,а той е в Белгия, съда ще иска да се яви лично ,той иска ''гаранции'' ще поискат да го върнат по етапен ред,и ще има еди вопли едни тръшкания ,че ще го съдят и осъдят без вина виновен ,че му ограничават правата и т.н. Разни хелзински комитетчета ще се размърдат в защита и ..не мъ се вижда края.

  97. 97 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2122 Весело

    До коментар [#93] от "валентин николов":

    Ла льо живот ест вулгаре господин бележит интелектуалец, чак сега ли го осъзнавате?

    А на един страхлив мишок който няма проблем да докара милиони до ръба на гражданска война под маската на борец за 'правда' лас панделас му е най-малкото

    Use your Illusion
  98. 98 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Отново апелирам нискоинтелигентни индивиди да се въздържат от подобни вулгарни тъпотии.
    —цитат от коментар 93 на валентин николов
    Това са защитниците на "западните ценности" и това е тяхната риторика не само в коментари за Каталония, Почдемон, Брюксел и регионалния сепаратизъм в ЕС
    = който пише в академичен стил е "агент на Путин" и го банват за "обиди на сексуална основа" , а тях не ги банват за вулгарни изрази

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  99. 99 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#83] от "Cataluña es España":

    А аз колко пъти да ти обяснявям, че испанският съд не може да я отмени, защото няма юрисдикция. Дори чисто логически: във времето между гласуването и отменянето е била активна. Тоест в момента на отменянето дори и по испанските закони Каталиния е независима държава. И няма как съдът на една държава да отмени закон на друга държава. Това вече е въпрос на межнородното право, а то е 100% на страната на Каталуния.

  100. 100 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2615 Неутрално

    До коментар [#12] от "валентин николов":

    Така е, но баламите тук са много.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK