Израелски историк: Руската позиция за спасяването на българските евреи не е лишена от логика

Ефраим Цуроф, директор на центъра "Визентал" в Израел.

© Associated Press

Ефраим Цуроф, директор на центъра "Визентал" в Израел.



Руската позиция, че Червената армия е отговорна за спасяването на българските евреи, е абсурдна, но в нея има и известна логика, каза ръководителят на центъра "Симон Визентал" в Ерусалим, Ефраим Цуроф, цитиран от "Джерузалем пост". Той има предвид твърдението на външното министерство в Москва, че настъплението на Червената армия вероятно е предотвратило масовото изтребление на хиляди евреи, включително в България.


Цуроф - историк, който издирва от години нацистки престъпници - коментира спора между София и Москва за българските евреи, започнал миналата седмица. Тогава в изявление по повод на антиционистки надпис върху Паметника на съветската армия в София (впоследствие изтрит) говорителят на руското външно министерство Мария Захарова каза: "В годините на Втората световна война благодарение на (съветските) воини е предотвратена депортацията на евреите от България и по този начин около 50 000 души бяха спасени от неминуема гибел." Думите ѝ предизвикаха реакция от българския външен министър Екатерина Захариева и институцията ѝ, министъра на отбраната Красимир Каракачанов, и президента Румен Радев, който допусна, че изявлението може да е "провокация".


В края на седмицата руското посолство в София изтъкна приноса на България за спасяване на евреите. Малко по-късно обаче председателят на Руското военноисторическо общество (РВИО) Михаил Мяхков защити позицията на външното министерство в Москва, според което руските воини са предотвратили депортацията на евреите от България. Мяхков посочва: "Главният аргумент за заемането на подобна позиция от българските власти е била променената обстановка на военните фронтове, победата на Червената армия край Сталинград и Курск, жертвите на съветския народ, дадени за освобождаването и на своята страна, и на страните от Европа."




Конкретно за българския случай Цуроф смята, че е абсурдно да се приписват заслуги на Червената армия. "Не така са били спасени евреите", казва той в отговор на коментара на Захарова. "Евреите са били спасени заради съпротивата на някои важни личности в България срещу депортациите". Позицията му за коментара на Мяхков, препубликуван и от руското посолство в София, е малко по-различна.


"Истина е, че много повече евреи щяха да загинат по време на холокоста без Червената армия, но това са два отделни въпроса... Няма съмнение, че приносът на Червената армия в разгрома на нацистка Германия, която в края на краищата прекъсва окончателното решение (на еврейския въпрос - бел. ред.), е от огромно значение," смята Цуроф. Затова според него аргументът на Мяхков, че нацистите биха могли в други обстоятелства да принудят българските власти да участват в Холокоста, има известна тежест, пише "Джерузалем пост".


Официалният израелски мемориал на Холокоста "Яд Вашем" е присъдил почетната титла "праведник от народите на света" на подпреседателя на Народното събрание Димитър Пешев, покойния софийски митрополит Стефан, пловдивския митрополит Кирил и още 17 българи. Тази титла се присъжда на хора, които не са евреи, но са рискували живота си, за да спасят евреите от депортация и попадане в лагерите на смъртта.

Ключови думи към статията:

Коментари (312)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4646 Неутрално

    И RAF също...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    Хем руската версия била абсурдна,хем имала логика?!Е как нещо абсурдно има логика?!

  3. 3 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    Няма много връзка между изказването на човека и заглавието.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2910 Неутрално

    Дневник до сега писал ли е за необикновената 24-майска манифестация за евреите?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 707 Неутрално

    "Истина е, че много повече евреи щяха да загинат по време на холокоста без Червената армия..."

    А щеше ли изобщо холокостът да се разгори по този начин без подкрепата на Червената армия, която осигури източния тил на Вермахта и се би рамо до рамо с него до 1941 г.? За което и СССР беше изхвърлен от Лигата на нациите. Съвсем "дребен" детайл, нали?...

  6. 6 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Мен са ме учили, че никой истински историк не се занимава със спекулации "Какво би станало, ако...", защото това не е научен подход. Та не мога да разбера каква е тази глупава надпревара.

    Доброто е заразно
  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3906 Разстроено

    То по руска логика са спасили и аборигените в Австралия...ама!

    До истината се достига с познание!
  8. 8 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Класически пример на съветската пропаганда - руснаците пуснаха една фалшива новина (че са спасили българските евреи) и ние минахме в обяснителен режим, да доказваме че нямаме сестра!

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  9. 9 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Да бе, то на този принцип, може също да сме благодарни на Съветските войски, че са предпазили света от това Нациска Германия да се сдобие с ядрено оръжие и да бомбандира примерно България, или която държава ни се появи във въображението. Сигурно също ако, не беше Червената армия, Осама бин Ладен, нямаше да е Осама бин Ладен, който е главния фактор за атентатите в Световния търговски център в САЩ, а този който бомбандира Световния търговски център в Нациска Германия

  10. 10 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    Логика има, хипотези и мнения също, но историята е неумолима - фактите не могат да се скрият. Всичко друго е легенди, митове, сказания. Е, списвани от не тълкуващите, а пожелалите някаква "нова" слава.

    Коментиране на анализираното, вече...
  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2990 Весело

    Хем руската версия била абсурдна,хем имала логика?!Е как нещо абсурдно има логика?!
    —цитат от коментар 2 на yanne


    Всички руски версии са абсурдни и има логика и тази да е абсурдна!

  12. 12 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 571 Неутрално

    От логика не е лишена, от факти е лишена. Логиката е ясна - провокация.

  13. 13 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Очаквах много по-сериозна реакция на българските евреи срещу тази гнусна провокация на Москва.

  14. 14 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Гневно

    То и Ботев ако бил с каска ...

    Стига спекулации "ако беше станало еди си какво си, щяло сигурно да се случи еди си що си"! Има си факти - случили се и документирани. Всичко друго са си фантазии на някого си какво щяло да стане вероятно може би.

  15. 15 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Да спасиш евреите в страна, която е във формален съюз с хитлеристка Германия, е хуманен акт с изключително висока стойност. Той не може да бъде сравняван с това, че руската армия, завладявайки територии, контролирани преди това от Германия, прави невъзможно преследването на евреите от тези територии. Второто е странично следствие, а не цел на военните действия. Целта на военните дейстивя на руската армия се плати от всички народи на Източна Европа.

  16. 16 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Гневно

    Руснаците трябва да се обясняват защо са избили елита на Полша в Катинската гора. И да обяснят и защо в края на войната пред портите на Варшава са чакали умишлено няколко дни, след договорка със SS, за да може SS спокойно да влезе и избие полските въстаници във Варшава.

  17. 17 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    До коментар [#9] от "Chubachubs":
    "...този който бомбандира Световния търговски център "
    Мама не ти ли е казала, че се пише бом баР дира :-)?

  18. 18 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 832 Неутрално

    То по тази логика ако не им бяхме дали религия и писменост на руснаците съветска армия е нямало да съществува. И така до Адам и Ева.

  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3867 Любопитно

    Съгласен съм с г-н Цулоф.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    По-същественото е, че при сходна историческа ситуация с друг народ - сирийския, внуците на спасителите на българските евреи, без да са изложени на никакъв риск, предпочетоха шкембетата и задниците си. Вместо Димитър Пешев, излъчиха за свои политически и духовни лидери Бареков и Джамбазки. Без нищо да заплашва живота им, си измислиха заплаха от тероризъм и напълниха гащите със жълто и кафяво от страх, че нещо може да гръмне.

  21. 21 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3906 Неутрално

    Може би заради хуманост..тав.Сталин е пратил руските еврей да си имат република в далечният изток....за да ги спаси

    До истината се достига с познание!
  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3867 Весело

    Цуроф * :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 434 Разстроено

    Сигурно е руски евреин .

  24. 24 Профил на Отец Сисой
    Отец Сисой
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Всъщност има логика. Колкото това, че японците са спасили българските евреи. Все пак яко не беше Пърл Харбър, САЩ нямаше да се включат във ВСВ и тогава, не само евреите, но и славяните и там всички останали по реда си в източна Европа щяха да освободят необходимото "жизнено пространство" за германския суперчовек.

    over the under
  25. 25 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Логика.
    Разбира се. Без Червената армия светът сега щеше да бъде Райх.
    Прочистен напълно от евреи.
    А, що се отнася до България в конкретния случай е ясно. Евреите просто са се откупили.
    Д. Пешев отначало е върло за депортация, а впоследствие рязко завърта на 180 градуса.
    Народния съд го осъжда именно заради антисемитизъм и фашизъм.

  26. 26 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Неутрално

    По-същественото е, че при сходна историческа ситуация с друг народ - сирийския, внуците на спасителите на българските евреи, без да са изложени на никакъв риск, предпочетоха шкембетата и задниците си. Вместо Димитър Пешев, излъчиха за свои политически и духовни лидери Бареков и Джамбазки. Без нищо да заплашва живота им, си измислиха заплаха от тероризъм и напълниха гащите със жълто и кафяво от страх, че нещо може да гръмне.
    —цитат от коментар 20 на cinik

    Не от страх, че нещо може да гръмне, а от страх да не би да си развалят рахатлъка или пък да се прецакат по някакъв начин.

  27. 27 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4462 Неутрално

    Май се намеква, че българите са спасили българските евреи за да си спасят кожата !
    Много ми е чудно защо този въпрос възниква точно сега.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  28. 28 Профил на Ден
    Ден
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Да обобщим логиката.
    Червената армия няма заслуга за спасяването на българските евреи.
    Но без Червената армия сега нямаше да има нито един еврей.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  30. 30 Профил на tulski2
    tulski2
    Рейтинг: Неутрално

    Логика.Разбира се. Без Червената армия светът сега щеше да бъде Райх. Прочистен напълно от евреи.А, що се отнася до България в конкретния случай е ясно. Евреите просто са се откупили. Д. Пешев отначало е върло за депортация, а впоследствие рязко завърта на 180 градуса. Народния съд го осъжда именно заради антисемитизъм и фашизъм.
    —цитат от коментар 25 на "Литекс моторс" , Кредит от КТБ, Умишлен фалит.


    Народния съд, нито е съд, нито е народен, а комунистическо разчистване на сметки, по примера на по - големия брат - СССР. Т.н. " Народен съд " изобщо не може да бъде пример и индикатор за справедливост, и правосъдие.

  31. 31 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 291 Неутрално

    що се отнася до България в конкретния случай е ясно. Евреите просто са се откупили.
    —цитат от коментар 25 на "Литекс моторс" , Кредит от КТБ, Умишлен фалит.


    Именно. Те, и затова евреите не са много ентусиазирани, когато споменават приноса на българите за спасяването им.
    Просто констатират с одобрение, че е свършена работата, за която са си платили.
    Но нищо повече.

    .
  32. 32 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    Аман от политиканстване от всички страни! Според руснаците - Червената армия спасила евреите. Според израелския историк - важни личности. Според нашите комунисти - бай Тошо и комунистите. Според днешните ни либерали с комунистически корен - обществото и църквата. Всички се опитват да отрекат ролята на цар Борис и българските правителства.

  33. 33 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Да обобщим логиката. Червената армия няма заслуга за спасяването на българските евреи. Но без Червената армия сега нямаше да има нито един еврей.
    —цитат от коментар 28 на "Литекс моторс" , Кредит от КТБ, Умишлен фалит.


    Еврей? Ясно: Вие сте руснак и съвсем логично застъпвате руската позиция.

  34. 34 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#25] от ""Литекс моторс" , Кредит от КТБ, Умишлен фалит.":

    Кога Пешев е бил за депортация? Ти не си добре, щом това комунистическо позорище "надорен съд" ти е авторитет.

  35. 35 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3983 Неутрално

    ИЗБИВАНЕТО НА ПОЛСКИТЕ ЕВРЕИ става

    с ЛЮБЕЗНОТО СЪДЕЙСТВИЕ НА ЧЕРВИВАТА АРМИЯ

    В СССР само СМЪРТТА НА СТАЛИН предотвратява

    по-нататъшното ИЗТРЕБЛЕНИЕ НА ЕВРЕИТЕ.

  36. 36 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    До коментар [#25] от ""Литекс моторс" , Кредит от КТБ, Умишлен фалит.":

    Добре си го казал.
    Затова и аз вчера приказвах за нашите хитреци...

  37. 37 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#20] от "cinik":

    След 50 години комунизъм е много спорно, че сме същият народ.

  38. 38 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Червената армия най-вероятно щеше да избие българските евреи както изби собдтвените си евреи в Украйна.

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  39. 39 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 559 Неутрално

    [quote#33:"Евгения Петрова"][/quote]

    Как го разбра, че е руснак?

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  41. 41 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3983 Неутрално

    Но без Червената армия сега нямаше да има нито един еврей. .
    —цитат от коментар 28 на "Литекс моторс" , Кредит от КТБ, Умишлен фалит.


    Тавариш,

    АЛБЕРТ АЙНЩАЙН и десетки хиляди избягали в САЩ и Великобритания евреи
    щеше да си ги има, както се е и случило в действителност
    И БЕЗ ЧЕРВИВАТА АРМИЯ
    Панимайш ?!?!?!

  42. 42 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3430 Весело

    До коментар [#29] от "von_seeckt":

    Как няма да мълчат .....на вчерашната статия си изпразниха пълнителите , а сега гилзите падат върху главите им ....:)

    Bukalemun
  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 821 Неутрално

    "Абсурдна, но има логика". Разбрах, има логика в това изказване, но е абсурдно.

    Дето викаше Аку в "Самурай Джак": wouldа-could-shoulda. Все си мислех, че историята е наука за миналото, не за разиграване на възможни сценарии като политическа разменна монета. А пък не е като да не съм чувал за историята.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  45. 45 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    Бе, те не успяха да задължат царя да пратим българи на фронта, та щели да ги принудят да пратят евреите в лагерите на смъртта. Сложили са им жълтите звезди и толкова. Иначе мнението по-горе е типично Соломоновско при две спорещи страни - "ти си прав, но и ти си прав, ти, който ми правиш забележка за отсъждането, също си прав."

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  46. 46 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#38] от "пустиняк":

    Във всеки случай ги прогони от родината им. Мисля, че около 90% от българските евреи, дори и комунисти и служители на Държавна сигурност, през 1948 заминават за Израел, защото не им се живее под руски комунистически ботуш.

  47. 47 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Израелците зако не дадат титлата "Праведник на народите " на Червената армия, като са такива "освободители"?!

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  48. 48 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 805 Неутрално

    По-същественото е, че при сходна историческа ситуация с друг народ - сирийския, внуците на спасителите на българските евреи, без да са изложени на никакъв риск, предпочетоха шкембетата и задниците си. Вместо Димитър Пешев, излъчиха за свои политически и духовни лидери Бареков и Джамбазки. Без нищо да заплашва живота им, си измислиха заплаха от тероризъм и напълниха гащите със жълто и кафяво от страх, че нещо може да гръмне.
    —цитат от коментар 20 на cinik


    да сравняваш евреите при холокоста със сирийски бежанци идващи от сигурна страна (турция) е като да сравняваш домати с картофи

    освен това тия дето пристигат са 20% сирийци, останалите са всякакви други, които не кандидатстват за убежище на КПП-то, а плащат хиляди евра и минават незаконно границата

    така, че по -леко

  49. 49 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 645 Неутрално

    И Васил Левски нямаше да бъде обесен, ако не го бяха хванали турците - в едно такова твърдение също има много от "логиката", която обсъжда господинът.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  50. 50 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Евреинът е казал право в очите на руснаците, че това е абсурд. Вижда някаква логика в общата картинка. В момент на жълта слабост нощник публикува скандалната новина, като заглавието не съответства на текста. И така.

  51. 51 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    Евреите са спасени от българския народ, съмнявам се, че царят се е повлиял от събитията на фронта, защото той променя окончателно решението си за депортация след енергичната намеса на митрополит Стефан, който му вдигнал истински скандал пред чуждестранните гости на 24 май, а са се надявали че по време на празниците депортацията ще мине леко.

  52. 52 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Цуроффффффф, ако не беше пакта Молотов-Рибентроп, нямаше да има Треблинка и Аушвиц.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  53. 53 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#46] от "spiegel":

    Аз пък познавам евреи, на чиито библиотеки се мъдри портрета на... Йосиф Висарионич. Комунисти, ама от истинските. Като Виолета Якова, партизанка и терористка.

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  54. 54 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    [quote#48:"carmello"][/quote]

    Точно такива като теб имах предвид, дребна душицо! Като пишеш "само 20% сирийци" ще си помисли човек, че тук сме организирали някаква мащабна хуманитарна акция, но накрая се е оказало, че сме били подведени с добрината си.... Деградирахте дотам, че гледахте бомбардировките на Алепо и викахте "това е фотомонтаж, бежанци не може да има". Нищо че ВМЗ Сопот работи на 4 смени и тези бомби падат някъде.

  55. 55 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3983 Неутрално

    Още в Царска Русия АНТИСЕМИТИЗМЪТ е издигнат
    на ниво ДЪРЖАВНА ПОЛИТИКА и ДЪРЖАВЕН ПРИОРИТЕТ
    По поръка от Най-Високо Ниво е съчинен ФАЛШИФИКАТЪТ
    "ПРОТОКОЛИТЕ НА ЦИОНСКИТЕ МЪДРЕЦИ"
    Абсурден фейк създаден с цел насъскване и провокиране
    на ОМРАЗА У РУСНАЦИТЕ КЪМ ЕВРЕИТЕ.
    Това се предава и в СССР
    РУСНАЦИТЕ МРАЗЯТ ЕВРЕИТЕ
    За руснаците ЕВРЕИТЕ са НЕ ВТОРА,
    А ДВАДЕСЕТ И ВТОРА КАТЕГОРИЯ ХОРА.
    Това е следствие и на факта, че МИЛИОНИ ХАЗАРИ,
    които ХАЗАРИ СА ЮДЕИ по ВЕРОИЗПОВЕДАНИЕ
    впоследствие СЕ ПРЕДСТАВЯТ ЗА ЕВРЕИ,
    каквито в действителност НЕ СА.
    Това обяснява и нереалната многобройност
    на представящите се за евреи жители
    на Русия и СССР.
    Тук отваряме скоба.
    "ПРАВИЛНИТЕ" ЕВРЕИ като АБРАМОВИЧ
    ДЕРИПАСКА ТРОЦКИ.....
    са били и са ГАЛЕНИЦИТЕ и ФАВОРИТИТЕ
    на ВЛАСТТА В РУСИЯ и СССР

  56. 56 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4501 Любопитно

    До коментар [#52] от "bajhuj_2010":

    И нямаше да се случи Kristallnacht на 9 срещу 10 ноември 1938 г., нали?

  57. 57 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Може би заради хуманост..тав.Сталин е пратил руските еврей да си имат република в далечният изток....за да ги спаси
    —цитат от коментар 21 на Messerschmitt


    и то с парите на световните еврейските организации.... Дори самите евреи са се радвали, - вместо с лихварство и търговия преселниците ще стават трудолюбиви текезесари....
    Велик Сталин, интернирал ги е с еврейски пари, малко са успявали да прецакат еврейте така. После са бягали през Китай ...

  58. 58 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Водещи личности в тогавашна България, цар Борис и правителствата са били принудени да замазват очите на Хитлер. Евреите са били в лагери в Русе и около Дунава, но са имали храна и подслон. Не са били депортирани и са държани доста дълго там. Не са били убивани и мъчени. До последно правителствата и царя, и регентите са отказвали да ги депортират.

    Истина е, че ако Хитлер беше победил, за тях едва ли щеше да има спасение. Пък и за всички други нации. Германците щяха да са висшата раса, а другите - роби. Но така беше и при Сталин и след него.

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 797 Неутрално

    До коментар [#53] от "Непукистка":

    Ако нямаше пакт Молотов-Рибентроп нямаше да има втора световна война!
    Най-малко отива на Русия (СССР) , който са едни от подпалвачите на Втората световна война да говорят за холкоста, който изобщо нямаше да го има без Руската подкрепа за Германия.

  61. 61 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#51] от "Тsonkooo":

    Няма как митрополит Кирил да повлияе на царя на 24 май, зашото още на 21 май е издадено постановление за изселване на евреите от София, което всъщност цели те да бъдат разпръснати и да не могат да бъдат депортирани извън България. Царят спира депортациите още през март, а през април 1943 германците вече изпращат доклади, че положението е неспасяемо и че правителството вече напълно споделя и следва политиката на царя да не се депортират евреите. По време на процеса срещу Айхман през 1960-61 израелските прокурори признават, че цар Борис е бил герой и напълно е блокирал нацистката политика по отношение на българските евреи.

  62. 62 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4501 Любопитно

    За всеки случай за Kristallnacht ше цитирам българската Уики, макар че убитите са над 91, а не цитираните 40 и информацията е мизерно оскъдна в сравнение с текстовете на други езици (някой от коментиращите може да си даде труда и да обогати източника на български) - виж https://bg.wikipedia.org/wiki/ %D0%9A%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0_%D0%BD%D0%BE%D1%89

    "Кристалната нощ (на немски: Kristallnacht) е антиеврейски погром в Германия и Австрия в нощта на 9 срещу 10 ноември 1938 година.
    Погромът е организиран от Щурмабтайлунг (SA), паравоенната организация на управляващата Националсоциалистическа германска работническа партия, по инициатива на нейния водач Адолф Хитлер.[1] Разграбени са 191 синагоги (от които 76 напълно унищожени) и 815 магазина, принадлежали на евреи.[2] 30 000 евреи са арестувани и изпратени в концлагери, а 40 човека са убити.[3]"

  63. 63 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#16] от "Smoke":

    няма какво да обясняват руснаците , поляците са тия който трябва да си обяснят що така е станало

    гошо
  64. 64 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#53] от "Непукистка":

    О, разбира се, има и такива, всеки етнос си има мършите. Именно такива и техните потомци, както и чисти българи комунисти и техните потомци са тукашните пропагандисти на тезата, че няма как "фашистка" България да е спасила евреите, те са се спасили сами, не са били спасени всичките, били са спасени само защото съветската армия направила пробив при Сталинград и т.н.

  65. 65 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 866 Весело

    Този Цуроф е по-скоро "алтернативен историк" - не че е лошо, ама ама да сме си наясно.
    ... Иначе компътърни игри и симулации "какво би било, ако ..." - бол. Кеф ти паралелна вселена със световен Райх, кеф ти процъфтяваща Палестина с окупирани земи на Източния бряг ... и т.н.

  66. 66 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Ако го нямаше пактът Рибентроп-Молотов, с който Сталин развърза ръцете на Хитлер, нямаше да има холокост, разбира се. Изначалната вина за престъплението е на Сталин и Хитлер. По-късно руснаците поемат удара на немците и до 43-та година не им е било до спасяване на българските евреи. Ако нещо е наклонило везната, това са бомбите на Рузвелт и Чърчил методично подравняващи Германия горе-долу от това време нататък. Между другото, руснаците как не са спасили евреите от беломорието и вардарска Македония, а в България ги спасили!? И още нещо. След завземането на България по техни указания и пряко с тяхно участие са избити или хвърлени в концлагери български политици и общественици, имащи отношение към спасяването на нашите евреи. Нещо повече. Организаторът и фактически депортирал евреите от беломорието и вардарска Македония генерала от СС и пълномощен министър на Германия в България Адолф Бекерле се радва на съветската благосклонност. В изследването на Георги Боздуганов "България - военният трофей на Сталин" за пръв път се огласяват документи и факти, които говорят точно обратното на твърдяното от руснаците. Няма никакви свидетелства за реакция на Москва към съдбата на българските евреи и борбата за спасяването им. Легацията в София мълчи и не протестира, когато са заплашени от депортация. Нито пък изказва някакво одобрение или поощрение, че са оставени в България. Но да се върнем към обергрупенфюрер Адолф Бекерле. Той е разпитван надълго и широко от съветското контраразузнаване. През март, 1945 г. признава че лично е разпоредил по указание на Хитлер, получено по телеграфа, депортацията на евреите от солунско и вардарско. Но това не впечатлява руснаците. Осъден е за друго. Не и за депортацията на евреите. Пускат го по живо по здраво още през 1955 г. Едва 10 години по-късно е осъден от федералния съд във Франкфурт за злодеянието.

  67. 67 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4501 Любопитно

    До коментар [#53] от "Непукистка":

    Интересно. Аз карах една докторантура във водещ съветски университет, където в катедрата от 42 преподаватели 27 от 28-те професори, включително и моят научен ръководител бяха евреи, явно въпрос на качества. У нито един не видях портрета на Сталин, а моят ръководител беше завършил войната в Берлин като майор от танковите войски, сиреч би трябвало да е най-малкото повлиян. Да, ама не.

  68. 68 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 988 Любопитно

    Абе братя и сестри няма ли най после да пораснеме и да се държиме на положение.
    Докога като малки деца ще седим в трепетно очакване някой да каже добра дума за нас.
    Какво сме направили ния си знаеме на едните сме дали буквите и вярата а на другите сме спасили чифутските животчета.
    Мислите ли че някога ще ни го простят това нацйи дето се имат за върхът на сладоледа.
    Я майната им на всички както и да се връткат България е единственната страна в светът дето и руские и евреиские могат да ходят спокойно по улицата без да се насират от страх и без да са обект на презрение.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  69. 69 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2520 Гневно

    То си е ясно бе!
    ПУТИН СПАСИ БЪЛГАРСКИТЕ ЕВРЕИ!

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  70. 70 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#55] от "Hawaii":

    Именно.
    И абсурдното е, че точно тези типове се изкараха най-върлите борци срещу... "антисемитизма".
    Така и Гестапо може да претендира за същото нещо.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  71. 71 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Интересно, дали изобщо щяха да загиват евреи, АКО СССР не беше съюзник на Хитлер и не си бяха поделили Полша?!
    И дали, ако героичната Червена армия НЕ се беше разбягала от Вермахта нямаше да бъдат спасени всички евреи?!
    И защо тази 'логика' с Червената армия не попречи да бъдат депортирани евреите в Беломорието, Румъния, Унгария.. и останалата част от Европа?!
    --------
    Никаква 'логика' за Червената армия не би сработила БЕЗ инициативата, волята, хитруването и усукването на множество българи от онези времена. Някои от тях са ясни: Патриарх Стефан, Димитър Пешев, Цар Борис Трети, Габровски и т.н., а други са потънали в забвение. Трети пък, впоследствие си приписват някаква заслуга..Най-изявени в тази наока са про-съветските шумкари.
    И още нещо:
    Тези приказки, как насред войната е станало ясно накъде духа вятъра са 'празни приказки'. От сег. гл. т. може и да е ясна картинката, ама тогава НЕ е било така. Още повече, че евреите и конц-лагерите НЕ са били никакъв приоритет за СССР и Червената армия. 100% разузнаването и на Съюзниците, и на СССР е било НАПЪЛНО наясно за какъв геноцид иде реч, но активни действия така и не са били предприети.

  72. 72 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Логика.Разбира се. Без Червената армия светът сега щеше да бъде Райх.
    —цитат от коментар 25 на "Литекс моторс" , Кредит от КТБ, Умишлен фалит.

    Без червената армия, щеше да има Полша и нямаше да има Аушвиц. Това е по същата логика.

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  73. 73 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#53] от "Непукистка":Ако нямаше пакт Молотов-Рибентроп нямаше да има втора световна война!Най-малко отива на Русия (СССР) , който са едни от подпалвачите на Втората световна война да говорят за холкоста, който изобщо нямаше да го има без Руската подкрепа за Германия.
    —цитат от коментар 60 на Quo Vadis?


    Да, съгласна съм. Всъщност, руснаците погубиха над 20 млн. души (не евреи, а свои войници и мирно население) в това мерене на "достойнството" между съюзниците Сталин и Хитлер. Мозъците на всички в пожертваните в Ялта т.н. "социалистически страни" са промити, а ролята на Англия и Щатите като съюзници на СССР с огромната им заслуга за спечелването на ВСВ е изцяло заличена исторически. Да не забравяме, че Желязната завеса падна горе-долу по едно и също време с падането на Берлинската стена.

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  74. 74 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 584 Неутрално

    да си кажем направо - депортацията на българските еврей е забавена и след това спряна по средата на 1943 година.

    Средата на 1943 година е момента когат е 100% ясно, че хода на войната се обръща:
    - Сталинрадското поражение е широко известно
    - Курската дъга е поредното голямо поражение на Германия
    - има десант на САЩ в Мароко,
    - англичаните са отблъснали РОмер от Египет - ЕЛ Аламейн
    - Ромел е избутан от Северна Африка

    С две думи - българските политица са разбрали, че работата неумолимо отива на изуй гащи и съд за военни престъпления .
    Затова е спряна ексрадацията на българските еврей.

    Иначе до тогава:
    - евреите са под закона за антисемитизъм
    - конфискувано им е имуществото
    - вкарани са в концлагери от режима на БОрис 3

    ... какво следва логично след тези действия ако не беше се обърнала войната?
    Естествено - газовите камери на германците .

  75. 75 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    На Цуроф историята му куца,от там и тезата му издиша .Битката при Курск е 5 юли - 23 август 1943.Окончателния отказ за депортация на българските евреи е от края на май 1943г.

  76. 76 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    До коментар [#53] от "Непукистка":Интересно. Аз карах една докторантура във водещ съветски университет, където в катедрата от 42 преподаватели 27 от 28-те професори, включително и моят научен ръководител бяха евреи, явно въпрос на качества. У нито един не видях портрета на Сталин, а моят ръководител беше завършил войната в Берлин като майор от танковите войски, сиреч би трябвало да е най-малкото повлиян. Да, ама не.
    —цитат от коментар 67 на daskal1


    Е, въпрос на късмет. Бях потресена, но фактът си е факт. В центъра на София се намира въпросният апартамент. Цялото семейство комунисти, та дрънкат. Ето и едно списъче:
    https://alterinformation.wordpress.com/2013/05/25/909235777/

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  77. 77 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    депортацията на българските еврей
    —цитат от коментар 74 на WWW


    От руското пасолство ли пишеш?

  78. 78 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 509 Неутрално

    След като сме тръгнали по тая логика,да проследиме какъв е приносът на САЩ за прелома във войната,и ако той е решаващ за това, съветският съюз да оцелее,то да предположим какви ще бъдат претенциите на американците за спасяването на Българските евреи.

  79. 79 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Неутрално

    ...Той има предвид твърдението на външното министерство в Москва, че настъплението на Червената армия вероятно е предотвратило масовото изтребление на хиляди евреи, включително в България...
    —цитат от коментар 0 на статията


    Я да видим сега какво казва Захарова - "...Това е особено цинично в светлината на това, че в годините на Втората световна война благодарение на нашите войни успяхме да предотвратим депортацията на евреите от България и по този начин да спасим около 50 000 души от неминуема гибел"

    Казаното от Цуроф почти (да не кажем напълно) не покрива казаното от Захарова. Докато кифлата от Кремъл се чуди какво да каже за да защити присъствието на един лъжовник (нямащ нищо общо с историческата истина) в центъра на София, то Цуроф би имал същият успех ако каже че благодарение на ежедневното изгряване на слънцето, българските евреи са били спасени. Цуроф не лъже, а обобщава....мно..о...ого на широко.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  80. 80 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 1128 Разстроено

    Нищо чудно някой “историк“ скоро да реши, че българските евреи са спасени от Хитлер, защото ако е бил притиснал властите в родината ни, те са щели да бъдат предадени на нацистите.

    No Pain No Gain
  81. 81 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    Общо взето игра на думи. Но в крайна сметка една балансирана позиция с ясни аргументи , която би трябвало да сложи край на спора.

    Stupid people make me sick
  82. 82 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    Нищо чудно някой “историк“ скоро да реши, че българските евреи са спасени от Хитлер, защото ако е бил притиснал властите в родината ни, те са щели да бъдат предадени на нацистите.
    —цитат от коментар 80 на Putarak


    Има резон в това, хахах...

    First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  83. 83 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 377 Неутрално

    [quote#16:"Smoke"]Руснаците трябва да се обясняват защо са избили елита на Полша в Катинската гора.

    Два пъти! !! Край Катин и край Смоленск (също голяма част от политическото и военното ръководство на съвременна Полша. )
    След това се сърдят, съседите им като ги пратят на май.ата им.

  84. 84 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4221 Гневно

    ...С две думи - българските политица са разбрали, че работата неумолимо отива на изуй гащи и съд за военни престъпления .Затова е спряна ексрадацията на българските еврей...
    —цитат от коментар 74 на WWW


    Знаеш ли историята въобще или пишеш само за да изпълниш нарежданията ти?
    За какви политици плещиш, след като първите, които са се изправили в защита на българските евреи, са били църковни лица?
    Изобщо няма ли най-накрая това руските тролове да престанете да цапате с мръсните си ръце българската история?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  85. 85 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3888 Весело


    ,,Израелски историк: Руската позиция за спасяването на българските евреи не е лишена от логика,,

    А ве то ако го нямаше Сталин, нямаше да го има и Хитлер, нямаше да го има и планът (мирен договор Молотов- Рибентроп) нямаше да стане ВСВ нямаше да има комунистически лагери на смъртта, нямаше да я има Руската окупация на половин Европа, включая и окупацията на България. Нямаше да я има и сегашна Русия. Ама това АКО върши ного добра работа на хибридните воини. Така че трябва да очакваме ного АКО-та от Руска страна

  86. 86 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 994 Неутрално

    [quote#74:"WWW"]...конфискувано им е имуществото- вкарани са в концлагери от режима на БОрис 3... /quote]
    Нарочна 'грешка' си допуснал бе, товаришч!
    Концлагерите се изграждат в България след, като Червената армия-освободителка окупира Царство България и назначава марионетен комунистически режим. Концлагерът в Белене, Куциян, зелен дол, Скравена и т.н.

  87. 87 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    До коментар [#77] от "spiegel":

    Вместо да задаваш глупави въпроси що не го обориш? Кое от написаното не е вярно?

  88. 88 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Логиката си е логика,та добре,че са ни оставили поне Добруджа.

    mihala
  89. 89 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3888 Весело


    ,,Израелски историк: Руската позиция за спасяването на българските евреи не е лишена от логика,,

    А ве думичката АКО е ного удобна за хибридната война която Путинова Русия води в света

  90. 90 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1411 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    На 24 май 1943 г. след молитвата в Синагогата, евреите отиват пред двореца, манифестиращото множество е разгонено, а водачите са арестувани и изпратени в български лагер.

  91. 91 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    Аз съм живял общо 5 години в Израел, завършил съм там второто си висше образование и съм израелски гражданин. Познавам буквално стотици български евреи. Дори те не са единодушни по въпроса кой ги е спасил - едни като моя добът приятел Биджи (Аврам Биджерано-Талмор, permanent secretary в Министерството на финансите) казваха, че е царят, други като Нир Барух (дипломат, бизнесмен, бивш шпионин, вече покойник) - че е Димитър Пешев.

    Но НИКОГА НИКОЙ не ми е казал, че го е спасила червивата армия.

    Не нам тия, "братушки".

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  92. 92 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 994 Гневно

    Нищо чудно някой “историк“ скоро да реши, че българските евреи са спасени от Хитлер, защото ако е бил притиснал властите в родината ни, те са щели да бъдат предадени на нацистите.
    —цитат от коментар 80 на Putarak


    +++
    Категорично съм съгласен!
    Основната заслуга за спасяване на бг евреите е на Хитлер, а не на Цръвената армия!!
    Ако Хитлер беше скръцнал със зъбки на нашио цар в София, то нямаше да има спасение, ама Хитлер нарочно ги е спасил та сега на русняците да им е кофти!

  93. 93 Профил на Яна
    Яна
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#76] от "Непукистка":
    Вероятно "има си крушката опашка". Едно интересно четиво от 1921 г., от съвременник на октомврийската революция, който в сложната картина, която описва, твърди също, че: "Днес в Русия болшевизма се крепи на еврейски мозъци."
    http://www.sitebulgarizaedno.com/index.php?option=com_content&view=article&id=868 :im&catid=29:2010-04-24-09-14-13&Itemid=61

    "Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." Шопенхауер
  94. 94 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2583 Неутрално

    Доколкото ми е известно, в историята няма "ако". Там са факти. Ако руска подводница не беше потопила български кораб с евреи на борда, и те щяха да са живи. Но не е станало.

  95. 95 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    До коментар [#87] от "дядо Добри":

    Ти пък къде тръгна да адвокатстваш на руските писарушки?

  96. 96 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Тукашните ГЕРБ тролове са НЕ интересни. БУДА и калинката ЕКАТЕРИНА получиха звучни шамари. Защо ..те си знаят:)) Руснаците изнесоха показна акция. Няма да съм изненадана и ако някакъв съюз на Евреите от Израел - подкрепи Русия. Там все пак има близо 2 милиона руснаци, без някой да ги смята за "врагове,ватенки , генетично увредени". Има градове и села където иврит не се говори , а Кирилицата е навсякъде - магазини ,книжарници ,ресторанти. Ама колко слюнка само...:))

  97. 97 Профил на pomnesht
    pomnesht
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Очаквах много по-сериозна реакция на българските евреи срещу тази гнусна провокация на Москва.
    —цитат от коментар 13 на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире


    Какви са евреите които са останали в България - КОМУНИСТИ/РУСОФИЛИ каква реакция да очакваме от тях . Евреите от български произход в Израел останали живи все още са малко (естествен процес разбира се) техните наследници едва ли имат някакво отношение към България пък едва ли тази полемика е придобила гласност там.

  98. 98 Профил на solange
    solange
    Рейтинг: 530 Весело

    Израелците зако не дадат титлата "Праведник на народите " на Червената армия, като са такива "освободители"?!
    —цитат от коментар 47 на пустиняк


    Веднага им подаряваме МОЧА!

  99. 99 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#77] от "spiegel":Вместо да задаваш глупави въпроси що не го обориш? Кое от написаното не е вярно?
    —цитат от коментар 87 на дядо Добри

    Ми фатмак, следващия пост е отговора. Депортацията е започната през март 43 година. На евреите от Македонско и Беломорско е извършена за една нощ с влак до Лом. Тъй като Белев е обещал да депортира 20 хиляди, а е успял да събере по-малко от 12 хиляди, започва кампания за депортиране от царството. Тогава обществеността разбира и се надига. Кампанията приключва с отказ преди края на април. Какъв Курск, какви пет лева?

    Напомням: Духането може да е насила, но гълтането е доброволно!
  100. 100 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    Вчера го постнах - под дрънканиците на един руснак ....::)
    ..............................................................................................................................................
    Тука само ще допълня: Ако не беше цар Борис Трети, всичките евреи у нас си заминаваха ..
    .Не съм монархист , но как си представяте :
    Дава заповед царя на армията - излиза от казармите - няма мърдане - прави кордоните по ЖП гарите и ...евреите си заминавата - за 1 - 2 седмици !!! Ей, това НЕ се признава от червените ЕВРЕИ - комунистите ...Ако не беше царя, никакви протести , дори петиции на Нар. събрание нямаше да имат значение ..
    НЕ забравяйте - ЦЯЛА Европа е в ръцете на Хитлер , бушува най- страшната война и т.н...



    В началото на 1943 година - въобще НЕ е ясно КОЙ ще влезе някога в България и дали ще влиза !!!
    Имало е и план Десантът на англо- американците - да бъде в Гърция !! И , УВИ - не става !!!
    На Хитлер му трябваха още 1-2 години - да направи Бомбата - ФАУ 2 - вече го имаше ..и щеше да ви изтрие от лицето на земята ...АКО НЕ БЯХА Англо- американците !!!
    По време на '""фашисткото" управление на България - в Народното ни събрание е ИМАЛО и ОПОЗИЦИЯ - и на Хитлер , и на вас- при това ЦЯЛА ЕВропа е под ботуша на Хитлер !!
    По ваше време - можехме само да мечтаем за ПРЕДИШНА , дори през 1943 година - БЪЛГАРИЯ !!! Вашите орди и агентите ви тук , ИЗБИХА десетки хиляди БЕЗ съд и присъда !! И се установо сталински терор и ДИКТАТУРА - от вашия , азиатско- болшевишки вид !!
    Вие НИКОГО не сте освобождавали ,а сте ЗАВЛАДЯВАЛИ , заграбвали, ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ и НАРОДИ !!! Окупация, убийства и ликвидиране на всякаква ДЕмокрация и свободни избори !!
    Това сте вие- Империята на ЗЛОТО !!!
    При това , че сталин спира пред Варшава , по- късно и тръгва да завладява нови територии- на ЮГ- Румъния и България - е било известно само на него и неговата азиатска- алчна грандомания , на най- големия убиец на всички времена !!
    Никога и никъде НЕ сте носили СВОБОДА и ДЕМОКРАЦИЯ - вие Империята на злото..
    От цялата ви история е ВИДНО ..Всички погранични държави сте завлядявали и установявали ДИКТАТУРА , зловеща, сталинска и НИЩО друго !!!
    Жалки лъжци и извратени типове сте там, където членувате !!!

    BIG AL




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK