"Емирейтс" ще купи 40 боинга на стойност 15 млрд. долара

Снимката е илюстративна

© Associated Press

Снимката е илюстративна



Дубайската авиокомпания за полети на дълги разстояния "Емирейтс" (Emirates) се споразумя днес да купи 40 самолета Боинг 787-10 Дриймлайнър (Boeing 787-10 Dreamliner) на обща стойност 15,1 милиарда долара, предадоха "Асошиейтед прес" и "Франс прес", цитирани от БТА.


Съобщението направи главният изпълнителен директор на превозвача Ахмед бин Саид ал Мактум през първия ден от Дубайското авиоизложение.


Новината дойде след неколкочасово отлагане от "Емирейтс" на фона на слухове за възможна продажба от "Еърбъс" (Airbus), включваща модела А380. Журналистите попитаха директора Ал Мактум за европейския конкурент на "Боинг".




"Сравняваме две ябълки", но установихме, че Боинг 787 е "най-добрият вариант" за "Емирейтс", отговори той, цитиран от АП.


Доставките започват през 2022 година.


"Емирейтс" е най-големият клиент на "Боинг 777" (Boeing 777). Той има 165 такива машини във флотилията си и твърди поръчки за още 164, припомня АФП.


В началото на авиосалона, продължаващ до 16 ноември, "Емирейтс", най-голямата авиокомпания в Близкия изток, представи нови, модерни и първокласни частни апартаменти, които ще бъдат на разположение в "Боинг 777".

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5388 Неутрално

    А преди седмица на летището във з Франкфурт гейт А видях десетина А380 на Луфтханза един до друг с имената на Европейски градове (предимно немскоезични)...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на ofl39539216
    ofl39539216
    Рейтинг: Неутрално

    Щом има луди да летят с ислямски авиопревозвачи и да пълнят гушите на разни камилари и фундаменталисти, нека купуват.

  3. 3 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Това на снимката е Ербъс.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  4. 4 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    Е те са и едни от най големите ползватели на А380.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    Бойнг твърдо става номер едно при самолетите за дълги полети.Новият 787-10 е идеалното попълнение.Догодина излиза и новият 777.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  6. 6 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3455 Неутрално

    Това на снимката е Ербъс.
    —цитат от коментар 3 на venci4


    А-380, Емиратите май в момента са единствените купувачи на А-380. Боинг явно спечели като заложи на Дриймлайнър преди години, дните на големите самолети излитащи и кацащи само на определени летища са преброени.

    Жалко, харесвам 747 и А-380!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  7. 7 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    "Сравняваме две ябълки", но установихме, че Боинг 787 е "най-добрият вариант" за "Емирейтс"

    ========================================================================

    Лоши новини за А380, който съвсем скоро може да последва съдбата на Б747 – пенсиониране, па макар и да е близо 30 г. "по–млад" от американския си събрат. Ерата на "джъмбо–джетовете" е към края си. Арабските авиокомпании отдавна притискаха Еърбъс да сложи двигатели "Ролс Ройс" и да доработи крилата на А380, на явно в Тулуза имат други приоритети.

    Като цяло концепцият за икономичност на база брой седалки е остаряла и се търсят варианти като Б787 или А350 с по–малък капацитет, но по–леки и позволяващи повече гъвкавост при часовете за излитане. За пътниците, особено тези, които минават през големи хъбове, е по–важно да има повече полети, макар и с по–малки самолети, отколкото по–малко полети, но с по–големи самолети. Арабските превозвачи, които разчитат именно на трафика през големите летища в Залива, гледат да отговорят на този интерес от страна на пътниците.

    Но пък и Б747, и А380 си остават невероятни самолети и пътуването с тях е повече от удоволствие. Хубави спомени.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  8. 8 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#6] от "Realist":

    +1

    Точно това си мислех и аз.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  9. 9 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 2856 Весело

    Нещо не виждам "Ту", "Ан", "Ил" да се търсят!
    Що така?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  10. 10 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 2856 Весело

    ...За пътниците, особено тези, които минават през големи хъбове, е по–важно да има повече полети, макар и с по–малки самолети, отколкото по–малко полети, но с по–големи самолети....
    —цитат от коментар 7 на c.b.o.


    За пътниците сигурно е така, но за компаниите, повечето полети сигурно значат по-големи разходи за гориво!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  11. 11 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Весело

    Нещо не виждам "Ту", "Ан", "Ил" да се търсят!Що така?
    —цитат от коментар 9 на Храбър


    Те са в категорията "безаналогов самолет". Тук си говорим за обикновени пътниески самолети.

    Между другото украинските "Ан" все още се търсят, макар и само отделни бройки, за разлика от руските им "безаналогови" колеги.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  12. 12 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    За пътниците сигурно е така, но за компаниите, повечето полети сигурно значат по-големи разходи за гориво!
    —цитат от коментар 10 на Храбър


    Точно там идва "врътката" със съвременните олекотени конструкции и аеродинамични крила като на Б787 и А350.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  13. 13 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1206 Любопитно

    Емирейтс имат вече 100 А-380 - чудно ми е къде ще ги дянат, като ги заменят с Боинги...

  14. 14 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Само да ви подсетя, че Boeing 787-10 Dreamliner е 2-реакторен самолет, а не 4-реакторен както са 747, А380 и т.н. Мисълта ми е - снимката е някаква смехория. Да бяха снимали един Илюшин, пак щеше да е по-достоверно. Подиграват се с читателите? Или просто сàбота и неделя слагат стажанти?

  15. 15 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 701 Неутрално

    А пачему не пакупили савецки самальоти?

    The best way to predict the future is to invent it.
  16. 16 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#9] от "Храбър":
    Същият въпрос си го задават и в самата Русия. Никоя руска самолетна компания не иска да превозва пътниците си с руските буклучийски казани. От 10 години се говори за МС 21 средно-магистрален , но до ден-днешен производството му е пълен провал.................

  17. 17 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 490 Неутрално

    "Емирейтс"========================================================================Лоши новини за А380, който съвсем скоро може да последва съдбата на Б747 – пенсиониране, па макар и да е близо 30 г. "по–млад" от американския си събрат. Ерата на "джъмбо–джетовете" е към края си. Арабските авиокомпании отдавна притискаха Еърбъс да сложи двигатели "Ролс Ройс" и да доработи крилата на А380, на явно в Тулуза имат други приоритети. Като цяло концепцият за икономичност на база брой седалки е остаряла и се търсят варианти като Б787 или А350 с по–малък капацитет, но по–леки и позволяващи повече гъвкавост при часовете за излитане. За пътниците, особено тези, които минават през големи хъбове, е по–важно да има повече полети, макар и с по–малки самолети, отколкото по–малко полети, но с по–големи самолети. Арабските превозвачи, които разчитат именно на трафика през големите летища в Залива, гледат да отговорят на този интерес от страна на пътниците.Но пък и Б747, и А380 си остават невероятни самолети и пътуването с тях е повече от удоволствие. Хубави спомени.[/quote]

    Нещо не си разбрал, няма конкуренция на А380, Дриймлайнера е в конкюренция с Airbus A350 XWB

    Тези два самолета са напълно еквивалентни от комерсиална гледна точка, от политическа може и да не са. От гледна точка на пътниците Airbus A350 XWB превъзхожда Дриймлайнера по комфорт.

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    До коментар [#2] от "ofl39539216":

    Емирейтс са една от най-добрите авиокомпании, с които съч летял! Предпочитам Емирейтс на "камилари" пред АлИталия (то и там са Етихад) или Американ!

  19. 19 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Нещо не си разбрал, няма конкуренция на А380, Дриймлайнера е в конкюренция с Airbus A350 XWB
    —цитат от коментар 17 на gavrilov


    Ясно е, че не си в течение на нещата, но защо толкова държиш да го покажеш?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    До коментар [#5] от "Messerschmitt":

    Еърбъс закъсняха много с отговор на Дриймлайнър. А-350 още се тества. 747 бе прекрасен самолет, но остаря много и поддръжката му е прекалено скъпа. Авиокомпаниите го изваждат от упонреба. 777 е чудесен!

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    До коментар [#10] от "Храбър":

    Ами не! По онношение на разходи (не само, во включително и гориво) В787 е над 10% по-икономичен на седалка от А380.

  22. 22 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Любопитно

    А-350 още се тества.
    —цитат от коментар 20 на vassilun


    Дали?

    http://www.aircraft.airbus.com/market/orders-deliveries/

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    До коментар [#22] от "c.b.o.":

    Поне аз още не съм дори виждал А350 на летище, а с В787 съм летял още преди поне 3 години.

  24. 24 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#23] от "vassilun":

    Нормално. То има няма–няма 100–на А350. Аз съм виждал на Qatar Airways.

    Иначе скромното ми мнение е, че Б787 е по–добър и по–комфортен.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4451 Неутрално

    До коментар [#24] от "c.b.o.":

    Аз не мога да направя сравнение, защото А350 не съм дори виждал. Но твърдя, че Еърбъс закъсняха с пускане на конкурент на В787!

  26. 26 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#25] от "vassilun":

    Закъсняха заради А380, който не оправда очакванията за ръст и структура на авиотранспорта на дълги разстояния. Не бях отчетени цените на петрола и възможностите за по–голяма икономичност освен простата сметка разходи/брой седалки. И най–важното – не бяха предвидени летищата–хъбове, които позволяват много повече комбинации на маршрути, съответно ценови опции, от директните полети. А380 и Б747 бяха създадени за директни полети на дълги разстояния. Тенденцията обаче е друга.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  27. 27 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Сделка за умопомрачителна сума

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  28. 28 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Никъде не пише, че зарязват А380. Емирейтс оперират с два типа самолети - А380 и Б777 , като са най-големият оператор на първия тип в света. Как го "пенсионирахте Еърбъса не разбрах.

  29. 29 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Няма как да зарежат А-380. Още по-малко голямата близкоизточна тройка(Емирейтс, Катар, Етиад). Всъщност те са сред най-големите ползватели на модела. А 380 си има специфична ниша. Ултра дългите полети, като самолетът предоставя възможности за ексклузивен комфорт за определен брой пътници на цена хиляди долари на полет. Може да разгледате какви персонални кабини предоставят арабите за полети в А 380.
    Факт е, че самолетът си е малко разочарование, но вече се изплати, всеки следващ носи печалба, а поръчки, макар и ограничени, все още има.
    А 350 си е в челен сблъсък с 787 и съвсем не може да се каже, че Бойнг печели. Като цяло винаги годишните резултати са от порядък на няколко процента в полза на единия производител. И това е хубаво. Не се очертава скоро да има монопол.

  30. 30 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#3] от "venci4":

    е да ама е самолет, което е общата тема :))

  31. 31 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Няма как да зарежат А-380. А 380 си има специфична ниша.
    —цитат от коментар 29 на anton83


    Тази ниша беше отворена с Б747, който вече е история за много компании. Защо си мислиш, че Боинг не предвижда наследник на Б747? Защото самата ниша вече не е такава при наличиета на двумоторни Б787 и А350, които са новите господари на (ултра) дългите полети.

    То и сега част от най–дългите полети са със старите Б777, а останалите с Б787 и А380/А350: http://www.telegraph.co.uk/travel/maps-and-graphics/the-longest-flights-in-the-world/world-s-longest-flights-1/

    А 350 си е в челен сблъсък с 787 и съвсем не може да се каже, че Бойнг печели.
    —цитат от коментар 29 на anton83


    Сигурно за това има доставени 122 А350 и 613 Б787. При поръчките разликата е малко по–малка, но също в полза на Боинг – 858 за А350 и 1283 за Б787.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  32. 32 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Чакай сега, аз сам написах, че 380 си е провал, само че авиокомпаниите, които са го закупили, не са тръгнали да се отказват от ползването му. Пример в емирейтс, 787 не заменят 380.Има разбира се отказани поръчани, но недоставени все още самолети, като най-често поръчките са конвертирани в 350. Няма и как да има наследник на 747, макар че до последно Бойнг го удължават и подобряват, просто нисшата е малка без берспектива в близко бъдеще и е изцяло заета от 380. няма смисъл да се вкарват пари за нова разработка.

    п.п Не забравяй, че 787, като проект и реално производство предхожда с няколко години 350. Японците получават първия си Дриймлайнър през 2011 ( от там почват и проблемите), а Еърбъс реално произведе първия А 350 през миналата година. Именно в периода до 2013 са огромния брой поръчки на 787, които и още се изпълняват. А еърбъса тепърва набира сили, имайки предвид, че в двете години откакто е в реално производство има повече почъчани от 787

  33. 33 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Няма и как да има наследник на 747, макар че до последно Бойнг го удължават и подобряват, просто нисшата е малка без берспектива в близко бъдеще и е изцяло заета от 380. няма смисъл да се вкарват пари за нова разработка.п.п
    —цитат от коментар 32 на anton83


    Нишата е без перспектива и Боинг я напуска, не заради А380, а заради навлизането на нови и по–икономични модели като Б787 и А350 в пазара за (ултра) дълги полети.


    Именно в периода до 2013 са огромния брой поръчки на 787, които и още се изпълняват. А еърбъса тепърва набира сили, имайки предвид, че в двете години откакто е в реално производство има повече почъчани от 787
    —цитат от коментар 32 на anton83


    Не, А350 няма повече поръчки от Б787 през последните две години:
    2015: 71 Б787, 0 (3 отказани) А350;
    2016: 58 Б787, 41 А350
    2017: 83 Б787, 40 А350

    Освен това поръчките не зависят от въвеждането в експлоатация на даден самолет (или както ти казваш "реалното производство"). Поръчки за Б787 има 2004 насам, като са най–много през 2007 (369), 2005 (235), 2013 (182) и 2006 (157). Поръчки за А350 има от 2006 насам, като са най–много през 2007 (292), 2013 (230) и 2008 (163).

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK