Как се печелят милиони от хора, дарили телата си за науката

Как се печелят милиони от хора, дарили телата си за науката

© Reuters



Текстът е резултат от продължило повече от година разследване на "Ройтерс" за нерегулирания пазар на човешки останки в САЩ. Серията статии е озаглавена "Търговията с тела" . Заглавието на този текст е на "редакцията. Той е вторият, който "Дневник" публикува.


През 2008 г. процъфтяваща компания на име Science Care създава план за разрастване на национално ниво, дълъг 55 страници. Документът за вътрешна употреба предвижда добива на суров материал до десетична запетая и печалбите – до долар.


Целта – печалбите от продажбата на човешки тела, дарени за наука, да стигнат максимална стойност. Компанията използва чужд модел, за да гарантира качество – този на "Макдоналдс".




Основателят на Science Care Джим Роджърс цели да снабдява клиентите с едни и същи части от трупове, независимо кой клон на фирмата изпълнява поръчката. Ето защо той цитира методите на производство, доведени до съвършенство от Рей Крок – визионерът, който превърнал будката за хамбургери в империя за бърза храна, казва служител, работел в близко сътрудничество с Роджърс.


"Използваше аналогията с "Макдоналдс" - независимо къде отиваш, получаваш едно и също нещо", разказва бившият директор по качеството Джон Кавър в свидетелство под клетва през 2009 г. В скорошно интервю той повтаря: "Ставаше въпрос само за качество. Купиш ли си "Биг Мак", той ще е еднакъв и в Луизиана, и в Сан Франциско".


"Макдоналдс" и Крок са забогатели от продажба на хамбургери. Science Care и Роджърс са направили милиони от човешки части. Между 2012 г. и 2014 г. Роджърс и съпругата му и съдружник Джоузи, превръщат дарените мъртви в поне 12.5 млн. приходи, показват одити на данъчната служба и съдебни документи, прегледани от агенция "Ройтерс". Двамата вероятно са спечелили милиони от Science Care в годините преди и след този период. А през 2016 г. са я продали на компания за частни капиталови инвестиции. Условията не са разкрити, но в продажбата е включен необичаен актив – писмени свидетелства на над 100 000 души, които са обещали на Science Care телата след смъртта си.


Миналата година Джим и Джоузи Роджърс направен по поръчка самолет и два луксозни имота край Финикс. Имат собственост в Хавай и близо до ски курорт в Телюрайд, Колорадо. 49-годишният Джим Роджърс отказа да даде интервю. В свое изявление, пратено на агенцията, твърди, че е продал Science Care, за да прекарва повече време със семейството си. Компанията се брандира като "водещата програма за дарения на цели тела" и според Роджърс тя е придала авторитет на индустрията.


"Чрез ефективността си, Science Care успя да снижи цените за изследователите, като така изпълни по-добре желанията на донорите да допринесат за науката", казва той.


Гейл Уилямс-Сиърс – медицинска сестра от Вирджия, твърди, че нито тя, нито баща ѝ са осъзнали, че Science Care може да извлече печалба, преди той да подпише, че ще дари тялото си преди смъртта си през 2013 г.

© Reuters

Гейл Уилямс-Сиърс – медицинска сестра от Вирджия, твърди, че нито тя, нито баща ѝ са осъзнали, че Science Care може да извлече печалба, преди той да подпише, че ще дари тялото си преди смъртта си през 2013 г.


Даренията на тела са нещо различно от даренията на органи, които са част животоспасяващ процес, при който хирурзи трансплантират сърца и бъбреци от наскоро починали хора. Различават се и от извличането на сухожилия и кости от трупове, за да могат да се оперират ранене или болни. Тези практики се регулират строго от американското правителство. Продажбата на органи и други телесни части за трансплантация е нелегална.


Тъкмо наопаки – компании като Science Care имат право да дисектират дарени тела и да продават или дават под наем частите им – торсове, глави или крайници, с дребни изключения.


"Хората имат романтичните илюзии, че дарят ли тялото си, ще направят света по-добро място", казва правистът Рей Мадоф, който изследва как американските закони третират мъртвите. "Не се сещаме, че бизнесът ще използва телата за печалба".


Според данните на компанията, миналата година тя е получила около 5000 тела като дарение. От 2011 г. до 2015 г., последните пет години, за които има публично достъпни данни, Science Care е получила поне 17 000 тела и е продала или дала под наем над 51 500 части. Отплатата е значителна. Дарените тела са се превърнали в годишни продажби за 27 млн. долара, показват документи. В това число се включват и приходите от семинари за медици, по време на които те могат да се упражняват с дарените тела. Частната компания не разкрива печалбите си.


Служители на медицински училища в Пенсилвания и Флорида докладват, че конкуренцията на Science Care и други брокери води до намаление на броя на телата, дарени за тях, за да практикуват студентите. Science Care се рекламира по-агресивно от медицинските университети и предлага на донорите по-добри условия – например да вземе тялото безплатно.


"Изгубихме много дарения заради тях и не можем да удовлетворим нуждите на училищата си", казва Клариза Мъри от пенсилванската държавна агенция, която координира процеса на даряването. "В лабораторията по анатомия шестима студенти работят върху един донор, а трябва да са трима-четирима".


Гейл Уилямс-Сиърс

© Reuters

Гейл Уилямс-Сиърс


Сегашният изпълнителен директор на Science Care Брад О'Конъл казва, че не е получавал оплаквания от медицинските университети. Маркетингът на фирмата във Флорида и Пенсилвания би трябва да помага, вместо да им пречи, тъй като повишава информираността. Макар че документите за дарение твърдят, че Science Care е организация с идеална цел, те не казват експлицитно, че телата или части от тях ще бъдат продавани.


Гейл Уилямс-Сиърс – медицинска сестра от Вирджия, твърди, че нито тя, нито баща ѝ са осъзнали, че Science Care може да извлече печалба, преди той да подпише, че ще дари тялото си преди смъртта си през 2013 г. Джон М. Уилямс-младши, който е починал на 88 години, е участвал във Втората световна война и Корейската война, получил е магистърска степен по социални дейности и е прекарал десетилетия в правителството на Мериланд, защитавайки интересите на децата.


"Баща ми беше много пестелив. Мислеше си, че е глупаво да се платят куп пари, за да го заровят в земята."

"Баща ми беше много пестелив", казва дъщерята. "Мислеше си, че е глупаво да се платят куп пари, за да го заровят в земята". Решението му да дари тялото си се е дължало и на интереса му към доброто здраве, християнската му вяра и научната фантастика, разказва още тя. Когато го приели в болницата, си взел документите за дарение, в случай, че умре.


"Не помня в тях да се казва, че ще продадат тялото. Мислех, че то просто ще иде за изследвания, а не че ще печелят от благотворителния жест. Явно в този свят вече всеки гледа да печели, независимо как."


Тръбопровод за мъртви


Нито Science Care, нито Роджърс или новите собственици са били обвинявани в неправилно третиране на човешки части. Конкурентите хвалят професионализма на компанията. Тя показва нагледно как голяма, добре управлявана фирма може да генерира богата възвращаемост от хората, чиито останки са нейния продукт.


Анализът на успеха на Science Care се базира на държавни архиви, данъчни одити, вътрешни документи и интервюта с настоящи и бивши служители, свидетелства под клетва по дело за кражба на търговска тайна, заведено от фирмата срещу неин конкурент. В показания от 2010 г. нейни ръководители разискват поверителни стратегии за събиране и продажба на тела.


Роджърс, например, свидетелства, че моделът ѝ за придобиване на тела е "двигателят на цялата на компания". Вместо да чака дарители, фирмата издирва мъртви или фатално болни, като си изгражда отношения с погребални домове, хосписи и болници. "Никой не го е правил преди", казва той.


"Семействата не осъзнават, че едно тяло има огромна стойност" - Роб Монтемора, ФБР.

Бившият шеф на националния отдел на ФБР за измами в здравеопазването Роб Монтемора казва, че практиката да се продават дарени тела е легална. Но би следвало близките на починалия да печелят от това. "Семействата не осъзнават, че едно тяло има огромна стойност", обяснява той. "Печелят всички, но не и хората, които дават суровия материал."


Новият собственик на Science Care – Northlane Capital Partners, се ръководи от ветеран в инвестициите, която притежава и Potpourri Group, чиято дъщерна фирма Cuddledown се занимава с производство на спално бельо. Potpourri управлява и онлайн каталога Whatever Works, който продава стоки от градински инструменти до секс играчки.


Интересът на Northlane Capital в продажбата на тела не се ограничава със Science Care. През февруари фирмата е придобила и друга голяма компания, която е обединила с първата. Миналата година партньорите са изразили интерес за покупката на две други дружества. "Макар да сме възхитени от перспективите за органично разрастване на Science Care, ние я виждаме и като уникална платформа за евентуални придобивки" в пазара за телесни части, пише партньорът Шол Игъл. Сделката не е била сключена. Игъл е пренасочил искането на "Ройтерс" за коментар към сегашния изпълнителен директор на Science Care О'Конъл, според когото компанията няма планове да се разширява.


"Не се фокусираме върху това колко големи можем да станем", твърди той. "Фокусираме се върху това да си вършим работата добре. () Да бъдем организация с комерсиална цел ни помогна да подредим целите си, стратегиите и процесите".


Хосписите като "дойна крава"


Роджърс основава Science Care през 2000. По това време е продавал застраховки за погребения и тъкмо е завършил магистратурата си по бизнес администрация. Казва, че планът му се е зародил, след като е осъзнал, че има нужда донорите да бъдат свързани с изследователите, които трудно откриват добри екземпляри.
"Не виждах причина да няма организация като Science Care", която да снабдява пазара, свидетелства той в делото за търговските тайни. Пак там описва как убеждаването на донорите е "предната линия" и "двигателят на цялата компания". За да развие дарителска база, Science Care търси компании, обслужаващи мъртвите и умиращите.


"До голяма степен всичко се базираше на връзки", казва той. "Когато я създадох през 2000 г., открих кои погребални агенции, хосписи, социални работници и духовници в големи болници биха приели добре посланието ни".


"Хората имат романтичните илюзии, че дарят ли тялото си, ще направят света по-добро място", казва правистът Рей Мадоф.

© Reuters

"Хората имат романтичните илюзии, че дарят ли тялото си, ще направят света по-добро място", казва правистът Рей Мадоф.


В първите си десет години Science Care е похарчила над 1 млн. долара за маркетинг и брандиране. "Не можем да "продадем" дейността си. Става въпрос да образоваме хората, да им дадем възможност да вземат информирано решение. И накрая комбинираме това с брандинга, срещите с клиенти, вида и усещането."


Обичайното предложение към умиращите и семействата се основава на две линии на убеждение. Първата е алтруистичната – че дарението ще помогне на медицината, а чрез нея – и на други хора в нужда. Втората е финансова – то ще спести пари. Средната цена за погребение е около 7000 долара, показват данните на Националната асоциация на погребалните директори. Обикновената кремация започва от 400 и надминава 1000 долара.


Търговци на тела като Science Care предлагат най-евтината възможност – безплатна кремация в замяна на тялото. Сделката – тя плаща за кремацията на неизползваните останки и за връщането на пепелта на семейството, това обикновено отнема няколко седмици.


Бивш служител на Science Care, Кевин Лоубръра, който е работил там между 2003 г. и 2008 г., е пътувал многократно, за да рекламира идеята по конвенции на пенсионери, лекари и собственици на погребални бюра. Пращали са го и при медицински сестри и духовници в хосписи. "Джим и Джоузи прозряха, че хосписите са дойна крава за тях", обяснява той. "Хората там са на ръба на смъртта и се нуждаят от алтернатива на скъпите традиционни грижи".


Големият приток на безплатни тела, някои от тях от хора с финансови проблеми, е жизненоважен за бизнес модела. Сайтът на Science Care подчертава, че даряването на тяло гарантира "безплатна кремация". Тази причина привлича работещите бедни.


Сред тях – Лу Джийн Макклендън, 64-годишна пенсионирана шофьорка на автобус от Анистън, Алабама. Когато приятелка дарила тялото си, Макклендън решила да последва примера си.


Диабетичка, която отглежда внуците на рано починала своя приятелка, Макклендън печели едва 38 000 долара и наскоро колата ѝ е била конфискувана. Преди си правила погребална застраховка, но за да спести разходите на семейството си, решила да дари тялото си. "Нищо не ми струва. Каква по-добра оферта?"


Макклендън със снимка на приятелката си, която също е дарила тялото си.

© Reuters

Макклендън със снимка на приятелката си, която също е дарила тялото си.


Освен че работи по хосписите и домовете за стари хора, Science Carе си е уреждала и сделки "колаборативни пренасочвания" с погребалните домове. Което означава, че тя може да си избира тела преди останалите брокери с т.нар. "право на първия отказ". Отплаща се на погребалните директори с маркетинг и възможности за продажба, показват договори от 2012 г. и поверителен маркетингов документ. Сред ползите за погребалните бюра е шансът да се асоциират с марката и да рекламират безплатната кремация на сайта си. "Има полза за маркетинга", казва Джеф Воволиек, собственик на фирма за кремация в Чикаго.


Погребалните бюра получават плащане за всеки донор. Според документи от 2013 г., принадлежащи на такова бюро от Флорида, Science Care Плаща от 180 до 525 долара на тяло. Документи от делото за търговските тайни показват цени до 1430 долара за други бюра.


В изявлението си пред "Ройтерс" Роджърс твърди, че повечето дарители стигат до фирмата чрез познати и приятели. Две трети от тях цитирали алтруизма като мотив. О'Конъл, който ръководи компанията сега, казва, че тя си партнира с около 100 погребални бюра, но 4 на всеки 5 човека даряват по други причини, а не заради финансовите си проблеми. "Не мисля, че безплатната кремация е мотив", пише той.


Маркетингов инструмент


Докато Science Care търси тела, Роджърс развива стратегия за обработката и продажбата. За да привлече клиенти, трябвало да превърна компанията в най-уважавания и постоянен доставчик на човешки части. Изгражда корпоративна култура, която залага на вниманието към детайла, твърдят бивши служители. Нищо – дори пакетирането – не е оставено на случайността. Science Care е имала 10 различни начина за сглобяване на кутия, за да гарантира, че изпратените части стигат до получателя безопасно, сигурно и без щети.


През 2003 г. фирмата става първия търговец на тела, получил акредитация от Американската асоциация на банките за тъкани, в която участват предимно организации за трансплантации. В изявлението си пред "Ройтерс", Роджърс твърди, че стремежът му да създаде "прозрачна и ясна система за акредитация () помага индустрията да бъде прозрачна и отчетна."


Да получи акредитация рано е било един от най-хитрите ходове на Роджърс, казват негови бивши служители и конкуренти. Необходими са му били прецизност; строго придържане към процедурите за даренията, дисекцията и доставките в един нерегулиран пазар. Това е позволило и на компанията да се промотира като достойна за доверие. Печатът на одобрение, получен от Асоциацията, присъства в маркетинговите ѝ материали и документите за продажба.


"Определено дава повече възможности, отваря врати, дава признание", казва бившият директор по качеството Кавър пред съда. "Може да се използва като маркетингов инструмент пред дарителите".


Как се печелят милиони от хора, дарили телата си за науката

© Reuters


През 2004 г. Роджърс отваря втори офис близо до Денвър и сменя статута на организация към комерсиален такъв, след като досега тя е била с идеална цел. През 2006 г. Science Care създава програми, които снабдяват с телесни части лаборатории, така че лекари, парамедици и други медици да могат да практикуват върху тя. Стратегически план от 2007 г. предвижда "агресивна маркетингова кампания за увеличаване на процента на донорите", "активно таргетиране на нови клиенти", които да отърват фирмата от "ниско търсените екземпляри", тоест, телесни части, които залежават, като длани и стъпала.


През 2008 г. компанията създава и 55-страничният план за национално разрастване, който дава прогнози до 2011 г. В него се предвижда от всяко тяло да се вадят по 4.9 части за употреба, изчислени са и приходите и определени разходи върху получено тяло. През 2009 г. за всяко тяло се харчат 46 долара за реклама, 104 за застраховка и 5 за храна и забавления. Откъм приходи – всяко ще донесе 6392 долара, като печалбата е 677.55 долара на труп. Тригодишният стратегически план предлага нивата на дарения да се удвоят и да стигнат до 3886 тела до края на 2011 г. Той бива почти изпълнен.


Синът на Science Care


Септември 2009 г. е върхова точка в историята на компанията. Бизнесът се развива толкова добре, че трима висши служители напускат, за да отворят своя компания – GenLife Institute. Това води до делото за търговските тайни. Science Care обвинява тримата, че използват нейна информация за клиентите, маркетинга и цените, както и контактите ѝ.


"Science Care инвестира милиони долари да се рекламира пред донорите и те искат да се конкурираме за същите хора", пише в иска. Ответниците оспорват с довода, че тази информация е известна и публичнодостъпна. Адвокатите им сочат, че договорите им с компанията не са били обвързващи, защото формулировките в тях са били широки и некоректно оформени така, че да пречат на конкуренцията. "И за това има причина", казва адвокат на GenLife. "Бизнесът е много печеливш."


Съдебните документи разкриват ожесточена борба за снабдяване с тела на медицинско университет в Карибието. Science Care е продавала трупове по 12 000 долара единия. GenLife предложила 15 тела по 11 000 долара и макар Science Care да е предложила 33% намаление, не успяла да си върне клиента. Делото завършва със секретно споразумение през 2012 г. GenLife сменя името си на United Tissue Network и оттогава насам се е превърнала в един от най-големите търговци на тела в национален мащаб. Неин говорител отказа да коментира.


Как се печелят милиони от хора, дарили телата си за науката

© Reuters


Да печелиш от дарения


Докато Science Care расте, ръководството ѝ редовно обсъжда какви цени да иска за телесните части, показват свидетелствата от делото. Те звучат странно на фона на публичните изявления, че продава само услугите си, а не самите части. Както и много други брокери, Science Care често казва пред дарителите и клиентите, че ѝ се плаща само за добива, съхранението дисекцията, подготовката и транспортацията. В стандартен свой договор от 2015 г тя твърди, че "човешката тъкан е безценна и не може да бъде притежавана, купувана или продавана". Обяснението за пред клиентите е подобно.


В Индиана и Илинойс това я е освободило от данъците върху продажбата, тъй като продавала услуга, а не продукт, и базирана цените си на подготовката на телата, вместо на пазарните условия. Но в свидетелствата си под клетва, ръководството на Science Care твърди друго – че ще вдигнат цените дотам, докъдето пазарът позволи.


"Определяхме ги според търсенето и предлагането", казва бившият президент на фирмата Грег Мартенсън, "Използвахме тази информация". Кавър свидетелства, че "нетните приходи на донор" - тоест, парите, спечелени от всяко тяло – са били ключов параметър. Роджърс сравнява методите за определяне на цените с игра на покер.


Сегашният изпълнителен директор О'Конъл твърди, че продажбите сега са различни и цените се определят както от подготовката на телата, така и от търсенето и предлаганото. Цените варират в зависимост от нуждите на клиента и състоянието на тялото. Някои клиенти приемат наднормени или подномермени тела, други не. Някои използват тела, минали през хирургични операции, други – не. Всяко тяло има различна стойност, казва той. "То не е машинен елемент".


Някои от документите, предлагани на клиенти, сочат, че покупката на човешки части е незаконна, цитирайки Националния акт за трансплантаия на органи. Всъщност малко щатски закони забраняват търговията с цели трупове или с органи, които не служат за трансплантация. Федерални служители обясняват пред "Ройтерс", че този закон не се прилага за телесните части, с които работи Science Care. O'Конъл обяснява това несъответствие с факта, че фирмата работи в "млада и развиваща се индустрия, която няма консистентна и добре определена правна и регулаторна рамка".


Две къщи и самолет


Въпреки бягството на ключови служители, Science Care расте. През 2011 г. тя отваря обучителен център в Ню Джърси, а по-късно го мести във Филаделфия. През 2012 г. отваря нови клонове във Флорида и Калифорния.


Успехът си личи по данъчните декларации на Джим и Джоузи Роджърс за 2012, 2013 и 2014 г. "Ройтерс" е прегледала доклади за тези години, приложени към дело, заведено от семейството срещу данъчната служба. Според държавата облагаемият им доход е бил 15.1 млн. долара за тази години, според тях – 11.6 млн. Данъчните твърдят, че в тях влизат 12.5 млн. долара, спечелени чрез холдинговата компания, притежаваща Science Care. Според двойката точната сума е 9 млн. Говорителка на данъчните отказва да коментира, двойката също, освен, че уточнява, че Джим Роджърс е задържал "малък дял" в Science Care след продажбата на компанията.


Двамата са си купили две къщи в квартали с регулиран достъп в Аризона – едната на стойност 2 млн. долара, а другата – 2.5 млн. Миналата година Джим Роджърс си е купил и самолет – 2016 Cirrus SR22T, направен специално за него, с базова цена 619 000. Купил е и хангар на стойност 212 800 долара, на малко летище на север от Финикс.
Макар че отказал да даде интервю на "Ройтерс", той е коментирал живота и парите в онлайн форуми. В отговор на човек, който е искал информация за финансовите аспекти на притежанието на самолет, той казва, че машината е скъпа, но ще го направи щастлив.


"Не ти трябва да си най-богатият мъж в гробището".

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5945 Неутрално

    Очевидно има и други приходи или има фалшива информация с цел избягване на данъци :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на dnevniklive
    dnevniklive
    Рейтинг: 289 Разстроено

    Както каза Варуфакис - капитализмът изяде демокрацията.

  3. 3 Профил на tonywalker
    tonywalker
    Рейтинг: 408 Неутрално

    До коментар [#2] от "dnevniklive":

    Варуфакис ме кефи като икономист. Докато не го изгониха капиталистите, той беше трън в очите им. Едно е да играеш карти с Дянкофф или В. Горанов (и двмата почти не разбират материята), а съвсем друго е да играеш карти с професор по икономика, какъвто е Варуфакис.

  4. 4 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    Гнусно. Джим и Джоузи Роджърс заслужават след смъртта им телата им да бъдат дарени за дисекции. Да перефразирам - от дарени тела живя, за дарено тяло умря.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  5. 5 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Не купувай кайма от "Кауфланд".

    .
  6. 6 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lou":

    Гнусно е, но още по-тъжно е, че тези са ''преуспели бизнесмени'' в очите на много хора.

  7. 7 Профил на wyp10525976
    wyp10525976
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не виждам нищо лошо, нали все пак телата са давани за медицински цели.Ами съхранение, транспорт предполагам и други разходи за персонал.Бизнес като бизнес.Ако не е укривал данъци проблем няма.

  8. 8 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 296 Неутрално

    До № 5 - "Не купувай кайма от Кауфланд" - защо? да не е от дарени органи и тела ?

  9. 9 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Малко по особен но бизнес, стига да не нарушава закона и морала !!!

  10. 10 Профил на walking.dead
    walking.dead
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не купувайте пици с месо от Доминос

  11. 11 Профил на Една Другарка
    Една Другарка
    Рейтинг: 608 Разстроено

    Безбожни безумия! Това е гавра с труповете на покойниците.
    Америка - страна на неограничените извращения!

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.
  12. 12 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    Невероятно гадно ми стана, но не можах да не дочета статията докрай.

  13. 13 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1636 Неутрално
  14. 14 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    https://goo.gl/GyhXgx

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  15. 15 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    За едната пуста алчност на всичко са готови някои..
    Безбожен свят.

    Fail with honour then succeed by fraud
  16. 16 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#2] от "dnevniklive":

    Какво общо има капитализмът или друг обществен строй. Търговията с тела е съществувала винаги или поне в повечето времена, когато е имало изследване на човешкото тяло. В Единбург през 16-17 век, когато Университетът им масово набляга на аутопсиите за изучаване на човешкото тяло, се стига до това да се разследват убийства единствено с цел продаване на тялото срещу пари.

  17. 17 Профил на Kate Adams
    Kate Adams
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Здравейте всички.

    Казвам се д-р Кейт Адамс, аз съм френолог в университетски болници Бристол NHS Foundation Trust. Нашата болница е специализирана в бъбречна хирургия и ние също се занимаваме с покупка и трансплантация на бъбреци с жив съответстващ донор. Намираме се в Дубай, Турция, САЩ, Малайзия. Ако се интересувате от продажба или закупуване на бъбреци, моля не се колебайте да се свържете с нас по имейл: [email protected]

    Д-р Кейт Адамс

    Телефонен номер: +2348146161694





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK