Наистина ужасно, дано Господ прости загиналите. А, ИДилските изроди, които извършват подобни отвратителни и стеахкиви атаки да бъдат наказани за злодеянията си.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
"......молещите се в суфистката джамия "Рауда...." "....Бунтовниците, обявили лоялност към "Ислямска държава...."
От това, което прочетох за суфизма и суфистите не става ясно какво общо имат с исляма тези, които ги нападат и избиват. Може би тези, които веднага ще изсипят "остроумия" за "будисти" или за "най-мирната религия" ще могат да ни обяснят.
Чакай, ти не подкрепяше ли мюсюлманските братя и техния "демократично" избран лидер Морси? Май нещо съвсем обърка посоките😂😂😂
Боян Таксиров еврогея
Се разхождаше по една алея.
Бавно, плавно и с финес
Въртеше гъз намазан с грес😆
Това не е арабската пролет - арабската пролет е надигане на арабски народи срещу диктатурите в техните държави. Ислямска държава се опита да яхне вълната на негодуванието. Никъде не постигна почти нищо съществено с изключение с изключение на такива дивашки касапници. Единствено в Сирия постигнаха изключителни успехи заради дивашкото упорство на Асад да държи властта с подкрепата на психично болния в Кремъл. Добре, че се намесиха Щатите та и там залязаха.
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
да, само дето диктатурите бяха предимно светски, и надигането срещу тях беше до голяма степен мотивирано от ислямските среди. нищо ново, ислямската революция в Иран е същата история. когато имаме консистентна "идеология" с ислямски привкус, е нормално тя да отвее секуларните си "съмишленици".
Държавите бидейки организирани структури, създават също такива организирани структури за да се пазят и въдворяват ред. Примери - армия, полиция, жандармерия и т.н. Проблемът е че подобни организирани структури, дори и да работят без никакви спънки са и доста мудни поради бюрократичния апарат който ги управлява както и поради ограниченията които са им наложени. Другият проблем е че докато подобни структури имат протокол ( набор от правила ) за действие, терористите нямат такива. А и в последните години се наблюдава възраждане на партизанската тактика само че вече не от борци за свобода, а от неприкрити терористи.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
Текстовете от сури 8 , 9 и 47 – строфи 9 , 39 , 5 , 29 и 4 са недвусмислено доказателство , че и най-миролюбиво- настроеният мюсюлманин при дадени обстоятелства в непредсказуем за самия него момент , Коранът би могъл да му предостави верската , идейната и морално-етична основа и да му внуши повеля , за да може той да се превърне в терорист и професионален самоубиец , който с лекота да преодолява и погазва общоприетите ценностти , като свобода , справедливост и човешки живот. Професионалните самоубийци-терористи не са фанатици . При тях границата между радикализиран мюсюлманин и ислямизиран радикал-маргинал е вече заличена и опасността , която те представлявават за цивилизованите страни , може да се премахне само чрез тяхното УНИЩОЖЕНИЕ..........
Нормално е да се чувстват така. Този тиранин ел-Сиси наложи още по репресивна диктатура и от Мубарак. Всички свободни и демократични медии в страната бяха унищожени, всички демократични леви и либерални партии и техните членове бяха подложени на репресии и гонения. Много от тях се озоваха в затвора, други бяха директно убити от режима. Не стига това, но тази саудитска марионетка се опита да предаде страната си давайки два острова в Червено море на своите господари в Риад. Добре, че съдът спря това негово решение. И за капак на всичко страната е погълната от икономически и финансова криза.
Първия демократично избран президент на Египет, той е и първият, който е цивилен... преди него всички са били военни! Желая успех на новия президент... дано успее да промени Египет в положителна посока!
Бял ден да не видят всички в мрежата на Военно-промишления комплекс. Западния, Източния...все едно. Те са Злото, те продават оръжие на тези малоумни, необразовани получовеци! Нека загиналите почиват в мир!
Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
До коментар [#22] от "Ian Smith":да, само дето диктатурите бяха предимно светски, и надигането срещу тях беше до голяма степен мотивирано от ислямските среди.
Това е така - крайните идеологии винаги се опитват да яхнат такива събития - якобинците във Франция, болшевиките в Русия, Мао в Китай, споменатия от тебе Иран и т.н., и т.н. Много често народите в недоволството си се подвеждат по сладки обещания и се нахулват на много по-жестоки диктатури. В нормални условия крайните идеологии нямат много шансове. Точно затова бързата и без голяма бруталност смяна на властта в Тунис и Египет запази държавните структури и те можаха да устоят на вълната на ислямизма. В Сирия Асад превърна всичко в кървава вакханалия и даде терен на ИД.
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
А във втория ясно подкрепяш крайния ислямист и лидер на мюсюлмански Братя.
Боян Таксиров еврогея
Се разхождаше по една алея.
Бавно, плавно и с финес
Въртеше гъз намазан с грес😆
А, във втория коментар написан в деня на стъпването на Морси му пожелавам успешно управление на страната! Та, пак да те питам клеветнико къде точно съм подкрепял Мюсюлмански братя!? Намери цитат и го покажи тук.
Впрочем, я кажи ти не беше подкрепял кървавия терорист Брейвик!? Не беше ли ти дето обявил този изрод за герой!?
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Не го подкрепям а, му пожелавам по-добро управление на Египет. По-късно, по време на неговия мандат се видя, че неговото управление беше доста неуспешно и слабо.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
не мога, разбира се, защото, първо, не съм "арабин", и второ, "арабин" е етническа идентичност, а "мюсюлманска" е верска така.
но това, което мога да кажа със сигурност е, че в исляма свободата не е ценност, справедливостта е само в рамките на кораничното й схващане, а човешкият живот също не е върховна ценност.
Искам да кажа, че линията на разсъждения "диктатурата е светска, значи, ако не е нещо добро, то поне е за предпочитане, следователно е по-добре да се удържи на власт дори и с потоци от кръв" е грешна ! Тази логика възприеха две групи хора - едната са комунисти, те дори и не разсъждават, те просто са си поддръжници на Путин, на всеки негов слуга или просто всеки който се дърви на Запада и на САЩ. На тях тази логика им служи само за благовидно оправдание на изстъпленията в Сирия и за запазването на властта на Асад. Другата група са прозападно ориентирани, общо взето добронамерени, които си мислят, че това е лесния начин да се избягнат проблемите. Затова общо взето лесно им пробутват Асад за решение на проблема. Ако обаче Мубарак беше постъпил в Египет като Асад в Сирия, сега щяхме да имаме една огромна касапница само че в държава с 3 - 4 пъти по-голямо население и на входа на Средиземно море. Израел и не знам колко още държави отдавна щяха да са въвлечени във война, нещо което в Сирия засега се избягва. Искам да кажа, че при надигане като арабската пролет, доброто решение е бърза смяна на властта. Така силите на предходното правителство + другите светски сили в държавата ще могат да балансират радикалните течения. Ако Путин го интересуваше запазването на едно умерено управление в Сирия той би натиснал Асад да се махне, а последния нямаше никакъв начин да не клекне. Само, че него го интересуваше само базичката му в Тартус. И избиването на собствените му комплекси разбира се.
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
До коментар [#38] от "Ian Smith": Искам да кажа, че при надигане като арабската пролет, доброто решение е бърза смяна на властта. Така силите на предходното правителство + другите светски сили в държавата ще могат да балансират ======= И къде му е доброто на това ? С демокрацията няма нищо общо , а пък с народния вот , хич ! Ти за преврат намекваш .....ясно ....
Искам да кажа, че линията на разсъждения "диктатурата е светска, значи, ако не е нещо добро, то поне е за предпочитане, следователно е по-добре да се удържи на власт дори и с потоци от кръв" е грешна ! ======= Ееееей , това без да го коментирам , няма да стане ! Турция сърба от тая попара , близо половин век. .... Бой , издевателства , преврати .....до дупка ! Кюрдите го отнесоха най много и тежко ......забранено им бе да се наричат и кюрди , дори. .... Амман .....само за светска диктатура не ми говори !
До коментар [#36] от "Scorpi_4404":не мога, разбира се, защото, първо, не съм "арабин", и второ, "арабин" е етническа идентичност, а "мюсюлманска" е верска така. но това, което мога да кажа със сигурност е, че в исляма свободата не е ценност, справедливостта е само в рамките на кораничното й схващане, а човешкият живот също не е върховна ценност.
Мдааа - прав си, че не си "много популярен". Като гледам веднага са ти набили минусите (плюсът е от мен). Най-много се кефя, когато хора без абсолютно никаква представа за Исляма (като болшевик Ивчо например), прочели някоя статия в NYT или DW, се репчат и ти обясняват какво ТЕ разбират под Ислям и какво според ТЯХ вярват и следват мюсюлманите. И естествено (щото в цитираните и другите левашки медии няма как да го видят) когато им кажеш някоя очевидна за всеки запознат истина, че човешкият живот, хеле пък човешките права не са върховна ценност според Исляма (а второто въобще не е и ценност - то не съществува там, щото е рожба на Просвещението в Европа), веднага скачат и започват да набиват минуси. Вярват децата, че има "общочовешки ценности". Няма бе - просто някои по-арогантни представители на Западната цивилизация са обявили нейните за такива. Я иди питай някой в Китай дали индивида има някакви права, които могат да противоречат на интересите на общността. Много странно ще те изгледа, щото може и да не разбере какво имаш предвид, освен ако няма две висши и не е пътувал по света. Същото е и при мюслимите - само Аллах и Уммата имат значение, всичко останало е на втори план и подлежи на оценка спрямо ситуацията и отношението му към първите две в даден момент. Не 300 ами 300 милиона ще избият, ако са убедени, че така повелява Аллах.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Нормален ден в ислямска страна. Нищо необичайно, освен стряскащо големият брой жертви. Никой не е изненадан и феновете на истинския ислям отбелязват поредна победа и потриват доволно ръце колко девственици ще имат на разположение. Свинщина.
Иран го казаха преди време: имаме нужда от "друга, ислямска харта за "човешките права", не тази на ООН, защото тази на ООН е...юдеохристиянска". по-ясно от това не може да се формулира.
самият израз "общочовешки ценности и права" е продукт на постпросвещенско, ерго секуларно, по дефиниция европейско мислене. каквото и да съм чел в исляма от класическия му период, нямаме и намек за такова мислене. но да - има дискусия дали шариатът е "естествено право", "природен закон". ако е - значи е вродено в човека, и няма нужда от Аллаховото откровение. ако не е - значи задължителността му е спорна. но това няма нищо общо с "общочовешки права и ценнности", мислени от заблудения западняк, който си мисли, че своеволно може да проектира върху чужди култури и религии нещо, което изповядва.
Не знам защо едни поклонници на Аллаха избиват други такива. До скоро в Египет мюсюлманите избиваха масово християните, сега вече не разбирам кой кого. Жалко за загиналите, ако беше в Париж, щяхме да ревем с крокодилски сълзи, но за Египет не се говори много, макар че жертвите надминават всякакви представи за масов терор.
...... това, което мога да кажа със сигурност е, че в исляма свободата не е ценност, справедливостта е само в рамките на кораничното й схващане, а човешкият живот също не е върховна ценност.
"Аз паднах. Друг ще ме смени и... толкоз. Какво тук значи някаква си личност?!"
От което следва, че този, който го е написал и тези, които карат учениците да го изучават, даже да пишат и кандидатстудентски работи за него са си баш правоверни мюсюлмани.
не точно, следва, че има определени идеологии, които в някои моменти могат да конвергират в сходни ценности и пресечни точки, нищо повече. докато остават много други техни същностни "стълбове", които никога няма да се сходят: например, по въпроса за съществуване на Бог в комунизма и исляма.
До коментар [#32] от "venci4":Не го подкрепям а, му пожелавам по-добро управление на Египет. По-късно, по време на неговия мандат се видя, че неговото управление беше доста неуспешно и слабо.
Мисля, че в петък вечер имам много по-важни и интересни забавления в живота, а не като теб да спамия за няколкото евроцента на пост. Желая ти печеливша вечер.
Боян Таксиров еврогея
Се разхождаше по една алея.
Бавно, плавно и с финес
Въртеше гъз намазан с грес😆
Жалко за загиналите, ако беше в Париж, щяхме да ревем с крокодилски сълзи, но за Египет не се говори много, =========== Браво . Нека общия паралел между хората , наречен човещина , не угасва никога !
Извинявам се, че се повтарям, но: 1. Както няма 11. септември без ЦРУ и ДОД, така и някакви Сирийски селяни не могат да обикаля цялата Земя и да вършат атентати без подкрепа от Международната Общност! 2. Остта КГБ-ЦРУ насилва въпросните Сирийски селяни да вършат атентати против волята си, а не Исляма!
Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса Дуно
Дойде време посятото от Арабската порлет да се жъне и в Египет . И виновни за кървавата жътва , както и навсякъде , където се прошета Пролетта са тоталитарните режими . Не някакви си американски интереси и "Мюсюлмански братя "
До коментар [#56] от "papyre" Режимите от Северна Африка до Пакистан (вкл.), са натъпкани с оръжие от САЩ и от Русия и също съдействат за развитието на този тероризъм (също както нашата ДС подпомагаше мюсюлманския и турския терор през 1980-те в Бг)!
Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса Дуно
Правозащитници обвиняват властите, че операцията на полуострова е "непозрачна" и че налагат медийно затъмнение за сметка на съмнителни успехи срещу бунтовниците."
Явно правозащитниците в Египет са като природозащитниците у нас . И в двата случая се смята , че с дърдорене се постигат най- величавите битки .
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
много оригинално, няма що. ще го обясня просто. в статията, цитирана от колегата в пост № 10, си го пише ясно, без усложнения:
"In most other Muslim countries, attacks on Sufis and especially their shrines have come from Salafis who believe that practices such as celebration of the birthdays of Sufi saints, and dhikr ("remembrance" of God) ceremonies are bid‘ah or impure innovation, and polytheistic (Shirk)."
една твърда мюсюлманска доктрина, която се придържа към същността си (принципът за "таухид", единобожието, в всички произтичащи от това норми и практики), е нормално да питае неприязън към суфитски своеволия.
До коментар [#22] от "Ian Smith":Това не е арабската пролет - арабската пролет е надигане на арабски народи срещу диктатурите в техните държави. Ислямска държава се опита да яхне вълната на негодуванието.
Не дрънкай глупости Арабската пролет е мероприятие на чича ти Сам . И започна от Тунис , и то органицирана чрез фейсбук и мрежата . И ако си напънеш мозъка , можеш лесно да разбереш защо от Тунис . И че за сигнал беше използван случая с едно загинало дете по време на работнически протести . По време на " диктатурите " всички държави с диктатори имаха светско управление и религиозните водачи не проявяваха особено желание за конфронтация с държавното управление . Проблемите на религиозна основа и решаването им с калъчката започнаха именно след сваляне и ЛИКВИДИРАНЕ на "диктаторите . Които , между другото , бяха силно толериррани от самите американци в един период от тяхното управление .
Уважаеми читатели, Моля Ви не ми казвайте, че Западът и Русия нямат огромно влияние в Египет, защото: 1. Наполеоновите войни се водят активно и в Египет: https://bg.wikipedia.org/wiki/ Египетска_кампания
2. ВСВ се води активно и в Египет: https://bg.wikipedia.org/wiki/ Ервин_Ромел#.D0.90.D1.84.D1.80.D0.B8.D0.BA.D0.B0.2C_1941.C2.A0.E2.80.93_1943_.D0.B3.
3. НАТО си правеше каквото си иска в съседна Либия през 2011: https://bg.wikipedia.org/wiki/ Военна_интервенция_в_Либия_2011
Освен това САЩ въоръжават редовно Египет, а за Русия, Египет е стратегически търговски партньор в Северна Африка: "В продължение на много години Египет е един от водещите ни търговски партньори в Близкия изток и Африка. С помощта на Съветския съюз в Египет са построени 97 промишлени обекти, много от които, особено Асуанската язовирна стена, Хелуанския металургичен комбинат, завод за алуминий в Наг Хамади, и все още играят важна роля в египетската икономика." https://bg.wikipedia.org/wiki/ Отношения_между_Русия_и_Египет
Не виждам, как без подкрепата на Международната Общност и на Службите на Египет изобщно може да има какъвто и да е тероризъм там!!!
Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса Дуно
До коментар [#30] от "Ian Smith":В Сирия Асад превърна всичко в кървава вакханалия и даде терен на ИД.
Ама че нахалство . Вакханалията я предизвикаха така наречените "бунтовници " , които се опълчиха срещу ЗАКОННО ИЗБРАНО ДЪРЖАВНО РЪКОВОДСТВО и поискаха с ВЪОРЪЖЕН преврат да сменят формата на управление . Прочети и нашата Конституция и ще разбереш защо Асад започна война , която му беше обявена . С оръжие и подкрепата на американците . Което води до извода , че е и инспирирана от янките . Знае се и кой създаде ИДИЛ . И затова тя намери мястото си в разградения сириийски двор . По " покана " от бунтовниците . А колкото до руснаците - американците даже и не оспорват присъствието им там . Защото са по ПРЕДВАРИТЕЛЕН договор със сирииското правителство за военно присъствие в случаи , предвидени в договора . И , както се вижда , ще останат там , докато се реши проблема . В полза на Сирия и сирииския народ , разбира се .
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#45] от "Тюфлекчия":Иран го казаха преди време: имаме нужда от "друга, ислямска харта за "човешките права", не тази на ООН, защото тази на ООН е...юдеохристиянска".
Предполагам си чел Декларацията от Кайро за правата на човека в Исляма, приета от поне 45 мюсюлмански държави. Няма такава порнография! Само че левичарската измет нито е чела, нито е в състояние да я осмисли. Към днешна дата Ердо най-силно реве срещу правата на човека в сегашния им вид, защото поне на хартия са задължителни за Турция. В мюсюлманските страни не нарушават никакви права, защото такива няма дори на хартия.
ИД се заформи още при ''демократизирането'' на Ирак. После изкристализира в Либия и опиянени от успеха,уахабито-салафитската измет,първите авери на американската олигархия и клиенти на ВПК-тата СА,Бахрейн Катар и другите ''демокрации'' в залива решиха да запалят и Сирия. от 2013-та ревеш за уахабито-салафитската сган,която до 2015-та напредна,благодарение на ''борбата'' с нея.
Да Ивчо - всички изброени от теб са апологети на ислямизма и Мюсюлмански братя. Обонго специално, е голям приятел с една организация в САЩ - CAIR (Council on American–Islamic Relations) - която има ДОКАЗАНИ връзки с Мюсюлмански братя, проповядва въвеждането на Шариат на територията на САЩ (и не само) и унищожението (физическото, с хората) на Израел. Колко пъти да ти се казва да не ни плющиш като "аргумент" какво Обонго или Юнкер и Меркел са казали или подкрепят? Пък айде веднъж поне изрази своя мисъл - това хуманитарно образование барем на това не те ли научи? Също така нали знаеш, че то и Хитлер е дошъл на власт с "честни и демократични" избори и помощта на любимите ти "леви партии и движения" (каквото е и НСГРП)?
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
[quote#52:"venci4"][/quote]Мисля, че в петък вечер имам много по-важни и интересни забавления в живота, а не като теб да спамия за няколкото евроцента на пост. Желая ти печеливша вечер.
Хаххааа... Тюфлече, това в коя alt-right фалшива медия го прочете!? :-Д Уж си сериозен човек, пък вярваш в подобни абсурдни теории на конспирациите.
А, относно любимите ти на теб нацисти, те дойдоха на власт в Германия благодарение на десни КОНСЕРВАТИВНИ партии, като The German National People's Party (German: Deutschnationale Volkspartei, DNVP), с която нацистките уроди направиха коалиция през 1933 и след това завзеха властта в страната!
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Какви alt-right сайтове бе Ивчо - навсякъде пише за срещите и взаимната почит между Обама и CAIR. Последните непрекъснато изразяваха пълната си подкрепа за него 8 години. А относно историята на нацистка Германия - очевидно ти липсват познания, престани да се излагаш. Нацисти и комунета години гласуват заедно и бламират другите партии и опитите им да съставят кабинети (щото заедно нацисти и комунисти имат мнозинство), като историците (истинските, не съветските от които ти си черпиш познанията) са единодушни, че това води до засилването на национал-социалистическата партия и идването на Хитлер на власт. Аз върху тия неща съм специализирал и съм се явявал на изпити - ако може читатели на Уикипедия да не ми спорят по темата.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
До коментар [#23] от "abdelhaqq":Искам да кажа, че линията на разсъждения "диктатурата е светска, значи, ако не е нещо добро, то поне е за предпочитане, следователно е по-добре да се удържи на власт дори и с потоци от кръв" е грешна !Тази логика възприеха две групи хора - едната са комунисти, те дори и не разсъждават, те просто са си поддръжници на Путин, на всеки негов слуга или просто всеки който се дърви на Запада и на САЩ. На тях тази логика им служи само за благовидно оправдание на изстъпленията в Сирия и за запазването на властта на Асад.Другата група са прозападно ориентирани, общо взето добронамерени, които си мислят, че това е лесния начин да се избягнат проблемите. Затова общо взето лесно им пробутват Асад за решение на проблема.Ако обаче Мубарак беше постъпил в Египет като Асад в Сирия, сега щяхме да имаме една огромна касапница само че в държава с 3 - 4 пъти по-голямо население и на входа на Средиземно море. Израел и не знам колко още държави отдавна щяха да са въвлечени във война, нещо което в Сирия засега се избягва.Искам да кажа, че при надигане като арабската пролет, доброто решение е бърза смяна на властта. Така силите на предходното правителство + другите светски сили в държавата ще могат да балансират радикалните течения.Ако Путин го интересуваше запазването на едно умерено управление в Сирия той би натиснал Асад да се махне, а последния нямаше никакъв начин да не клекне. Само, че него го интересуваше само базичката му в Тартус. И избиването на собствените му комплекси разбира се.
Теологът академикер е наясно, че иудаизмът и ислямът(тората ,корана) имат много повече общо отколкото иудаизмът и християнството. Особено превъзходството и богоизбраността, презрението и омразата към другите, и в двете религии е водещо. Ислямският екстремизъм има еврейски корени. Напоследък се набива на очи общото между харедим и уахабизма, "твърдата доктрина", като се почне от външния вид(брадата...) , през строгото тълкуване и спазване на тората и корана, презрението към външния свят, отказът да си изкарват прехраната сами, кухнята(кошер, халал), интерпретацията на променящия се свят, непрекъснато рецитиране на писанията и твърдението за тяхната единствена и безспорна истина и не на последно място отношението им към жената(изолиране на жените в публичния живот, в храмовете, автобусите, мястото им само в къщи/не могат да излизат сами, да карат кола...).
откакто пробутвахте смешната теза, че Тора не говори за право на Израел върху един точно определен отрязък земя като част от обещанието на ЙХВХ към потомците на Яков, смятам, че наистина е тотална загуба на време да се занимавам с Вас.
Ами да, нали Мохамед е наел един евреин да му напише текстовете на корана. И така нататък...:-) ПП Все пак нека погледнем развитието на доктрините и коя от тях приема светската власт като основен принцип на обществено управление.
И двете доктрини, иудаизъм и ислям, структурно са подобни, имат всеобхващащ религиозно правен корпус, който урежда всекидневия живот до минута, разглеждат се от религиозна гледна точка части от живота, които при нас на запад/ християнството, се третират извън религията. Ислямът се интересува в тази връзка от политиката, държавното устройство, късните ислямски мислители са на мнение , че едно справедливо държавно управление може да се осъществи чрез илямските религиозни закони, Шария. В това отношение и Маймонидес формулира политическо управление въз основа на правните закони на иудаизма ,Халахата, но опитът е по скромен, евреите в диаспората нямат собствено самостоятелно държавно управление, т.е. без практическо приложение е. Ционистите са атеисти , доктрината на класическия политически ционизъм е че евреите са народ, а не религиозна общност. Реформираните смятат че иудаизмът е религиозна общност, а не нация. Най силенн е сблъсъкът на ционистите с класическия иудаизъм, според него ционистите нарушават законите на тората, особеното задължение на евреите, да се различават от другите народи и да не приемат законите и обичаите на другите народи. На това основание ортодоксалните отхвърлят ционизма и избират гетото, според тях само по този начин ще се запази интегритета на иудаизма , т.е. евреите не са народ като другите народи, и затова не трябва да се стремят към собствено държавно управление. През 19век раби Мозес Софер от Пресбург/Братислава формулира интегритета на евреите така: SCHaLeM „integer“, SCHа е за schemot / имена, L е за leschonot/езици,M е за malbusch/облекло т.е.евреите не трябва да носят нееврейски имена, да не учат нееврейски езици, и да не се обличат като неевреите, само по този начин ще се запази интегритетът на иудаизма. Напоследък има тенденция в Израел законите на Халахата да навлязат самостоятелно в законите на управление на страната.
Хайде пак да те питам - долен клеветнико след като Обама, Юнкер, Младенов и още стотици държавни лидери от цял свят поздравиха избирането на първия демократично избран президент на Египет и му пожелаха успешно управление това прави ли всички тях защитнци или подръжници на МБ в Египет!?
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Ти си се явявал на изпити и си получавал двойки за тези глупости дето ги редиш тука за изрода Хитлер и неговата партия! Нацистите идват на власт благодарение на ДЕСНИТЕ в Германия и по точно партията The German National People's Party с която правят коалиция в 1933 г.! Това е исторически факт, а не твойте измишльотини. :-)
А, относно демократическата партия и МБ, това са абсолютни глупости и лъжи в които само конспираторите вярват. Един от тях си ти явно. :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
До коментар [#76] от "Иво":Страхувам се, че тюфлекчия окончателно е обзет от конспирациите на алт-десните фундаменталисти.https://www.snopes.com/cair-muslims-above-law/ Вече разбирам защо вярва на всяка партенка за Обама - просто се връзва с вътрешните му убеждения, а дали е вярно няма НИКАКВО значение.
Ахаха... значи той бил казал, че истинският, вярващ мюсюлманин приема само шариата и е над американските закони, обаче не бил подтиквал мюсюлманите в САЩ да не спазват американската конституция?
Ей, съвсем се оплетохте в желанието си да извините всяка дивотия, казана от любимите ви муслита.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
Всъщност не ме интересува твоето превратно и пристрастно тълкувание извън контекста, но не ти е първия, нито последния път когато ще се пробваш да измислиш някаква дивотия в опита си да громиш омразните ти мюслита.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
''zms15783''
Рейтинг: 479 РазстроеноСъболезнования.
Voiko
Рейтинг: 322 НеутралноУжас.
АзКлавдия
Рейтинг: 897 НеутралноНе знам как може да се коментира това. Гнусно.
Доброто е заразноРоси
Рейтинг: 6963 НеутралноНа едно място затихва, на друго почва, край няма. Жалко за мъртвите и техните близки.
mqj41586140
Рейтинг: 0 ГневноНай-лесно се убиват беззащитни и невъоръжени хора. Воините на Аллаха го знаят.
Fiji
Рейтинг: 384 РазстроеноЗверове!
Иво
Рейтинг: 3730 РазстроеноНаистина ужасно, дано Господ прости загиналите. А, ИДилските изроди, които извършват подобни отвратителни и стеахкиви атаки да бъдат наказани за злодеянията си.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36venciч
Рейтинг: 1364 ВеселоКой видял пирамидите- видял. Останалите- в следващото прераждане 😂😅😆
Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆abdelhaqq
Рейтинг: 793 Неутралноад.
בני אתה אני היום ילדתיךЕдин препатил
Рейтинг: 2432 Неутрално"......молещите се в суфистката джамия "Рауда...."
"....Бунтовниците, обявили лоялност към "Ислямска държава...."
От това, което прочетох за суфизма и суфистите не става ясно какво общо имат с исляма тези, които ги нападат и избиват. Може би тези, които веднага ще изсипят "остроумия" за "будисти" или за "най-мирната религия" ще могат да ни обяснят.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sufism
Peni Nikol
Рейтинг: 3052 НеутралноВарвари са и изроди убийците на мирно и цивилно население.
Peni Nikolvenciч
Рейтинг: 1364 ВеселоЧакай, ти не подкрепяше ли мюсюлманските братя и техния "демократично" избран лидер Морси? Май нещо съвсем обърка посоките😂😂😂 Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1953 НеутралноУжасно престъпление !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2881 НеутралноИслямска Държава се мести в Северна Африка!
Libertarianism is just anarchy for rich people
abdelhaqq
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#10] от "Един препатил":
בני אתה אני היום ילדתיךаз мога да кажа, но не съм популярен.
solange
Рейтинг: 269 ГневноДобре де, светът толкова ли не може да се оправи с едни терористи? Не се издържа вече.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Иво
Рейтинг: 3730 ВеселоДо коментар [#12] от "venci4":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Хахаха... не, никога не съм ги подкрепял! 😂Пак нещо си се объркал или просто си сънувал. 😅
Royal Ranger
Рейтинг: 426 ГневноКакво още трябва да стане, за да престанат в "Дневник" да наричат терористите просто "бунтовници" ?!
http://rodenivbg.comIan Smith
Рейтинг: 1316 НеутралноТова не е арабската пролет - арабската пролет е надигане на арабски народи срещу диктатурите в техните държави. Ислямска държава се опита да яхне вълната на негодуванието.
Никъде не постигна почти нищо съществено с изключение с изключение на такива дивашки касапници.
Единствено в Сирия постигнаха изключителни успехи заради дивашкото упорство на Асад да държи властта с подкрепата на психично болния в Кремъл.
Добре, че се намесиха Щатите та и там залязаха. В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
abdelhaqq
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#22] от "Ian Smith":
בני אתה אני היום ילדתיךда, само дето диктатурите бяха предимно светски, и надигането срещу тях беше до голяма степен мотивирано от ислямските среди. нищо ново, ислямската революция в Иран е същата история. когато имаме консистентна "идеология" с ислямски привкус, е нормално тя да отвее секуларните си "съмишленици".
penetrating
Рейтинг: 8123 НеутралноИслямска държава става все по-кървава и нехае за жертвите
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberttsyrvulan
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#16] от "solange":
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Държавите бидейки организирани структури, създават също такива организирани структури за да се пазят и въдворяват ред. Примери - армия, полиция, жандармерия и т.н. Проблемът е че подобни организирани структури, дори и да работят без никакви спънки са и доста мудни поради бюрократичния апарат който ги управлява както и поради ограниченията които са им наложени. Другият проблем е че докато подобни структури имат протокол ( набор от правила ) за действие, терористите нямат такива. А и в последните години се наблюдава възраждане на партизанската тактика само че вече не от борци за свобода, а от неприкрити терористи.
Rossonero
Рейтинг: 1431 НеутралноЛошо.....
Николай_1
Рейтинг: 678 НеутралноТекстовете от сури 8 , 9 и 47 – строфи 9 , 39 , 5 , 29 и 4 са недвусмислено доказателство , че и най-миролюбиво- настроеният мюсюлманин при дадени обстоятелства в непредсказуем за самия него момент , Коранът би могъл да му предостави верската , идейната и морално-етична основа и да му внуши повеля , за да може той да се превърне в терорист и професионален самоубиец , който с лекота да преодолява и погазва общоприетите ценностти , като свобода , справедливост и човешки живот.
Професионалните самоубийци-терористи не са фанатици . При тях границата между радикализиран мюсюлманин и ислямизиран радикал-маргинал е вече заличена и опасността , която те представлявават за цивилизованите страни , може да се премахне само чрез тяхното УНИЩОЖЕНИЕ..........
venciч
Рейтинг: 1364 ВеселоЯ виж ти, ? Ще ти опресня паметта:
http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/01/25/2905813_shest_godini_sled_revoljuciiata_gniav_i_razocharovanie/
http://www.dnevnik.bg/sviat/2012/06/30/1856899_isliamistut_mohamed_mursi_poloji_kletva_za_prezident/
Да ровичкам ли още?
Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆
Реми
Рейтинг: 636 НеутралноБял ден да не видят всички в мрежата на Военно-промишления комплекс. Западния, Източния...все едно. Те са Злото, те продават оръжие на тези малоумни, необразовани получовеци!
Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещетоНека загиналите почиват в мир!
Ian Smith
Рейтинг: 1316 НеутралноТова е така - крайните идеологии винаги се опитват да яхнат такива събития - якобинците във Франция, болшевиките в Русия, Мао в Китай, споменатия от тебе Иран и т.н., и т.н.
Много често народите в недоволството си се подвеждат по сладки обещания и се нахулват на много по-жестоки диктатури.
В нормални условия крайните идеологии нямат много шансове.
Точно затова бързата и без голяма бруталност смяна на властта в Тунис и Египет запази държавните структури и те можаха да устоят на вълната на ислямизма.
В Сирия Асад превърна всичко в кървава вакханалия и даде терен на ИД. В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
Иво
Рейтинг: 3730 ВеселоДо коментар [#28] от "venci4":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36В първия ми коментар ясно подкрепям египетските леви и либерални демократични партии, а НЕ Мюсюлмански братя. :-Д
venciч
Рейтинг: 1364 НеутралноА във втория ясно подкрепяш крайния ислямист и лидер на мюсюлмански Братя. Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆
abdelhaqq
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#27] от "Николай_1":
בני אתה אני היום ילדתיך"общоприетите ценностти , като свобода, справедливост и човешки живот."
там е работата, че това не са "общоприети ценности". това са юдеохристиянски ценности.
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "venci4":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36А, във втория коментар написан в деня на стъпването на Морси му пожелавам успешно управление на страната! Та, пак да те питам клеветнико къде точно съм подкрепял Мюсюлмански братя!? Намери цитат и го покажи тук.
Впрочем, я кажи ти не беше подкрепял кървавия терорист Брейвик!? Не беше ли ти дето обявил този изрод за герой!?
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "venci4":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Не го подкрепям а, му пожелавам по-добро управление на Египет. По-късно, по време на неговия мандат се видя, че неговото управление беше доста неуспешно и слабо.
Scorpi_4404
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#33] от "abdelhaqq":
Опознай себе си...Нищо излишно.Би ли ни светнал какви са ''арабските" ценности?
abdelhaqq
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#36] от "Scorpi_4404":
בני אתה אני היום ילדתיךне мога, разбира се, защото, първо, не съм "арабин", и второ, "арабин" е етническа идентичност, а "мюсюлманска" е верска така.
но това, което мога да кажа със сигурност е, че в исляма свободата не е ценност, справедливостта е само в рамките на кораничното й схващане, а човешкият живот също не е върховна ценност.
Ian Smith
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#23] от "abdelhaqq":
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.Искам да кажа, че линията на разсъждения "диктатурата е светска, значи, ако не е нещо добро, то поне е за предпочитане, следователно е по-добре да се удържи на власт дори и с потоци от кръв" е грешна !
Тази логика възприеха две групи хора - едната са комунисти, те дори и не разсъждават, те просто са си поддръжници на Путин, на всеки негов слуга или просто всеки който се дърви на Запада и на САЩ. На тях тази логика им служи само за благовидно оправдание на изстъпленията в Сирия и за запазването на властта на Асад.
Другата група са прозападно ориентирани, общо взето добронамерени, които си мислят, че това е лесния начин да се избягнат проблемите. Затова общо взето лесно им пробутват Асад за решение на проблема.
Ако обаче Мубарак беше постъпил в Египет като Асад в Сирия, сега щяхме да имаме една огромна касапница само че в държава с 3 - 4 пъти по-голямо население и на входа на Средиземно море. Израел и не знам колко още държави отдавна щяха да са въвлечени във война, нещо което в Сирия засега се избягва.
Искам да кажа, че при надигане като арабската пролет, доброто решение е бърза смяна на властта. Така силите на предходното правителство + другите светски сили в държавата ще могат да балансират радикалните течения.
Ако Путин го интересуваше запазването на едно умерено управление в Сирия той би натиснал Асад да се махне, а последния нямаше никакъв начин да не клекне. Само, че него го интересуваше само базичката му в Тартус. И избиването на собствените му комплекси разбира се.
не на безразличието
Рейтинг: 645 НеутралноДо коментар [#29] от "Kami":
'Българите сме малък но много прост народ.' М ВешимПиленце, оръжията не убиват хора -хората убиват хора....
eti mehter
Рейтинг: 3976 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "Ian Smith":
BukalemunИскам да кажа, че при надигане като арабската пролет, доброто решение е бърза смяна на властта. Така силите на предходното правителство + другите светски сили в държавата ще могат да балансират
=======
И къде му е доброто на това ?
С демокрацията няма нищо общо , а пък с народния вот , хич !
Ти за преврат намекваш .....ясно ....
libertariansky
Рейтинг: 217 НеутралноПутинските терористи са навсякъде. Помня когато избиваха мюсюлмански граждани в Югославия.
Give me Liberty Or Give me Death !eti mehter
Рейтинг: 3976 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "Ian Smith":
BukalemunИскам да кажа, че линията на разсъждения "диктатурата е светска, значи, ако не е нещо добро, то поне е за предпочитане, следователно е по-добре да се удържи на власт дори и с потоци от кръв" е грешна !
=======
Ееееей , това без да го коментирам , няма да стане !
Турция сърба от тая попара , близо половин век. ....
Бой , издевателства , преврати .....до дупка !
Кюрдите го отнесоха най много и тежко ......забранено им бе да се наричат и кюрди , дори. ....
Амман .....само за светска диктатура не ми говори !
wsxdre
Рейтинг: 426 НеутралноЙей ,тия бунтовници ако са същите от 2и10/11 които бяха в Сирия ,подкрепени ОТ .... не знам
yellow_hater
Рейтинг: 269 НеутралноИД, финансирана от Запада, става все по-дръзка.
Е, когато основният враг те спонсорира, няма как да е.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2887 НеутралноМдааа - прав си, че не си "много популярен". Като гледам веднага са ти набили минусите (плюсът е от мен). Най-много се кефя, когато хора без абсолютно никаква представа за Исляма (като болшевик Ивчо например), прочели някоя статия в NYT или DW, се репчат и ти обясняват какво ТЕ разбират под Ислям и какво според ТЯХ вярват и следват мюсюлманите. И естествено (щото в цитираните и другите левашки медии няма как да го видят) когато им кажеш някоя очевидна за всеки запознат истина, че човешкият живот, хеле пък човешките права не са върховна ценност според Исляма (а второто въобще не е и ценност - то не съществува там, щото е рожба на Просвещението в Европа), веднага скачат и започват да набиват минуси. Вярват децата, че има "общочовешки ценности". Няма бе - просто някои по-арогантни представители на Западната цивилизация са обявили нейните за такива. Я иди питай някой в Китай дали индивида има някакви права, които могат да противоречат на интересите на общността. Много странно ще те изгледа, щото може и да не разбере какво имаш предвид, освен ако няма две висши и не е пътувал по света. Същото е и при мюслимите - само Аллах и Уммата имат значение, всичко останало е на втори план и подлежи на оценка спрямо ситуацията и отношението му към първите две в даден момент. Не 300 ами 300 милиона ще избият, ако са убедени, че така повелява Аллах. Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
theduloclan
Рейтинг: 703 НеутралноНа Ети хората...
Mark
Рейтинг: 426 НеутралноНормален ден в ислямска страна. Нищо необичайно, освен стряскащо големият брой жертви. Никой не е изненадан и феновете на истинския ислям отбелязват поредна победа и потриват доволно ръце колко девственици ще имат на разположение. Свинщина.
abdelhaqq
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#45] от "Тюфлекчия":
בני אתה אני היום ילדתיךИран го казаха преди време: имаме нужда от "друга, ислямска харта за "човешките права", не тази на ООН, защото тази на ООН е...юдеохристиянска". по-ясно от това не може да се формулира.
самият израз "общочовешки ценности и права" е продукт на постпросвещенско, ерго секуларно, по дефиниция европейско мислене. каквото и да съм чел в исляма от класическия му период, нямаме и намек за такова мислене. но да - има дискусия дали шариатът е "естествено право", "природен закон". ако е - значи е вродено в човека, и няма нужда от Аллаховото откровение. ако не е - значи задължителността му е спорна. но това няма нищо общо с "общочовешки права и ценнности", мислени от заблудения западняк, който си мисли, че своеволно може да проектира върху чужди култури и религии нещо, което изповядва.
proza
Рейтинг: 352 НеутралноНе знам защо едни поклонници на Аллаха избиват други такива. До скоро в Египет мюсюлманите избиваха масово християните, сега вече не разбирам кой кого. Жалко за загиналите, ако беше в Париж, щяхме да ревем с крокодилски сълзи, но за Египет не се говори много, макар че жертвите надминават всякакви представи за масов терор.
Един препатил
Рейтинг: 2432 НеутралноДо коментар [#37] от "abdelhaqq":
"Аз паднах. Друг ще ме смени и...
толкоз.
Какво тук значи някаква си личност?!"
От което следва, че този, който го е написал и тези, които карат учениците да го изучават, даже да пишат и кандидатстудентски работи за него са си баш правоверни мюсюлмани.
abdelhaqq
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#50] от "Един препатил":
בני אתה אני היום ילדתיךне точно, следва, че има определени идеологии, които в някои моменти могат да конвергират в сходни ценности и пресечни точки, нищо повече. докато остават много други техни същностни "стълбове", които никога няма да се сходят: например, по въпроса за съществуване на Бог в комунизма и исляма.
venciч
Рейтинг: 1364 НеутралноМисля, че в петък вечер имам много по-важни и интересни забавления в живота, а не като теб да спамия за няколкото евроцента на пост. Желая ти печеливша вечер. Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆
eti mehter
Рейтинг: 3976 НеутралноДо коментар [#49] от "proza":
BukalemunЖалко за загиналите, ако беше в Париж, щяхме да ревем с крокодилски сълзи, но за Египет не се говори много,
===========
Браво .
Нека общия паралел между хората , наречен човещина , не угасва никога !
satanail13
Рейтинг: 560 Неутралноgodspeed to the better world filled to the brink with virgins
Марс е изконна Американска територия!Shteryu Atanaso
Рейтинг: 428 НеутралноИзвинявам се, че се повтарям, но:
Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса Дуно1. Както няма 11. септември без ЦРУ и ДОД, така и някакви Сирийски селяни не могат да обикаля цялата Земя и да вършат атентати без подкрепа от Международната Общност!
2. Остта КГБ-ЦРУ насилва въпросните Сирийски селяни да вършат атентати против волята си, а не Исляма!
papуre
Рейтинг: 636 НеутралноДойде време посятото от Арабската порлет да се жъне и в Египет . И виновни за кървавата жътва , както и навсякъде , където се прошета Пролетта са тоталитарните режими . Не някакви си американски интереси и "Мюсюлмански братя "
abdelhaqq
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#53] от "eti mehter":
בני אתה אני היום ילדתיךама той изключва исляма. ако говорим за "споделени неща между всички човеци".
Shteryu Atanaso
Рейтинг: 428 НеутралноДо коментар [#56] от "papyre"
Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса ДуноРежимите от Северна Африка до Пакистан (вкл.), са натъпкани с оръжие от САЩ и от Русия и също съдействат за развитието на този тероризъм (също както нашата ДС подпомагаше мюсюлманския и турския терор през 1980-те в Бг)!
papуre
Рейтинг: 636 НеутралноПравозащитници обвиняват властите, че операцията на полуострова е "непозрачна" и че налагат медийно затъмнение за сметка на съмнителни успехи срещу бунтовниците."
Явно правозащитниците в Египет са като природозащитниците у нас . И в двата случая се смята , че с дърдорене се постигат най- величавите битки .
papуre
Рейтинг: 636 ВеселоДо коментар [#15] от "abdelhaqq":аз мога да кажа, но не съм популярен.
Ами кажи , и ще станеш не само популярен , но и известен .
Shteryu Atanaso
Рейтинг: 428 НеутралноСъгласен съм, че службите в Египет приличат малко на службите в България:
Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса Дуноhttps://bg.wikipedia.org/wiki/ Терористични_актове_в_България_(1984_–_1987)
papуre
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#16] от "solange":Добре де, светът толкова ли не може да се оправи с едни терористи? Не се издържа вече.
Светът може , но не иска . По- скоро не му дават .
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
abdelhaqq
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#60] от "papyre":
בני אתה אני היום ילדתיךмного оригинално, няма що. ще го обясня просто. в статията, цитирана от колегата в пост № 10, си го пише ясно, без усложнения:
"In most other Muslim countries, attacks on Sufis and especially their shrines have come from Salafis who believe that practices such as celebration of the birthdays of Sufi saints, and dhikr ("remembrance" of God) ceremonies are bid‘ah or impure innovation, and polytheistic (Shirk)."
една твърда мюсюлманска доктрина, която се придържа към същността си (принципът за "таухид", единобожието, в всички произтичащи от това норми и практики), е нормално да питае неприязън към суфитски своеволия.
papуre
Рейтинг: 636 ВеселоДо коментар [#21] от "Rauchmann":Какво още трябва да стане, за да престанат в "Дневник" да наричат терористите просто "бунтовници" ?
: Ми нищо . Просто трябва да ги наричат "простИ бунтовници . Или пък бунтовници - герои . Защо пък не и революционери !!!
papуre
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#22] от "Ian Smith":Това не е арабската пролет - арабската пролет е надигане на арабски народи срещу диктатурите в техните държави. Ислямска държава се опита да яхне вълната на негодуванието.
Не дрънкай глупости Арабската пролет е мероприятие на чича ти Сам . И започна от Тунис , и то органицирана чрез фейсбук и мрежата . И ако си напънеш мозъка , можеш лесно да разбереш защо от Тунис . И че за сигнал беше използван случая с едно загинало дете по време на работнически протести . По време на " диктатурите " всички държави с диктатори имаха светско управление и религиозните водачи не проявяваха особено желание за конфронтация с държавното управление . Проблемите на религиозна основа и решаването им с калъчката започнаха именно след сваляне и ЛИКВИДИРАНЕ на "диктаторите . Които , между другото , бяха силно толериррани от самите американци в един период от тяхното управление .
Shteryu Atanaso
Рейтинг: 428 НеутралноУважаеми читатели, Моля Ви не ми казвайте, че Западът и Русия нямат огромно влияние в Египет, защото:
Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса Дуно1. Наполеоновите войни се водят активно и в Египет:
https://bg.wikipedia.org/wiki/ Египетска_кампания
2. ВСВ се води активно и в Египет:
https://bg.wikipedia.org/wiki/ Ервин_Ромел#.D0.90.D1.84.D1.80.D0.B8.D0.BA.D0.B0.2C_1941.C2.A0.E2.80.93_1943_.D0.B3.
3. НАТО си правеше каквото си иска в съседна Либия през 2011:
https://bg.wikipedia.org/wiki/ Военна_интервенция_в_Либия_2011
Освен това САЩ въоръжават редовно Египет, а за Русия, Египет е стратегически търговски партньор в Северна Африка:
"В продължение на много години Египет е един от водещите ни търговски партньори в Близкия изток и Африка. С помощта на Съветския съюз в Египет са построени 97 промишлени обекти, много от които, особено Асуанската язовирна стена, Хелуанския металургичен комбинат, завод за алуминий в Наг Хамади, и все още играят важна роля в египетската икономика."
https://bg.wikipedia.org/wiki/ Отношения_между_Русия_и_Египет
Не виждам, как без подкрепата на Международната Общност и на Службите на Египет изобщно може да има какъвто и да е тероризъм там!!!
valtoro
Рейтинг: 913 НеутралноИзбиват дори хора от собствената си религия във храмовете, не
знам как да ги определя освен че са изроди и никакви бойци на исляма !!!
papуre
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#30] от "Ian Smith":В Сирия Асад превърна всичко в кървава вакханалия и даде терен на ИД.
Ама че нахалство . Вакханалията я предизвикаха така наречените "бунтовници " , които се опълчиха срещу ЗАКОННО ИЗБРАНО ДЪРЖАВНО РЪКОВОДСТВО и поискаха с ВЪОРЪЖЕН преврат да сменят формата на управление . Прочети и нашата Конституция и ще разбереш защо Асад започна война , която му беше обявена . С оръжие и подкрепата на американците . Което води до извода , че е и инспирирана от янките . Знае се и кой създаде ИДИЛ . И затова тя намери мястото си в разградения сириийски двор . По " покана " от бунтовниците . А колкото до руснаците - американците даже и не оспорват присъствието им там . Защото са по ПРЕДВАРИТЕЛЕН договор със сирииското правителство за военно присъствие в случаи , предвидени в договора . И , както се вижда , ще останат там , докато се реши проблема . В полза на Сирия и сирииския народ , разбира се .
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Димитър Димитров
Рейтинг: 322 Веселоевати и пиленцето...ему.
solange
Рейтинг: 269 НеутралноПредполагам си чел Декларацията от Кайро за правата на човека в Исляма, приета от поне 45 мюсюлмански държави. Няма такава порнография! Само че левичарската измет нито е чела, нито е в състояние да я осмисли.
Към днешна дата Ердо най-силно реве срещу правата на човека в сегашния им вид, защото поне на хартия са задължителни за Турция. В мюсюлманските страни не нарушават никакви права, защото такива няма дори на хартия.
pavur
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#30] от "Ian Smith":
ИД се заформи още при ''демократизирането'' на Ирак. После изкристализира в Либия и опиянени от успеха,уахабито-салафитската измет,първите авери на американската олигархия и клиенти на ВПК-тата СА,Бахрейн Катар и другите ''демокрации'' в залива решиха да запалят и Сирия. от 2013-та ревеш за уахабито-салафитската сган,която до 2015-та напредна,благодарение на ''борбата'' с нея.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2887 ВеселоДо коментар [#63] от "Иво":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Да Ивчо - всички изброени от теб са апологети на ислямизма и Мюсюлмански братя. Обонго специално, е голям приятел с една организация в САЩ - CAIR (Council on American–Islamic Relations) - която има ДОКАЗАНИ връзки с Мюсюлмански братя, проповядва въвеждането на Шариат на територията на САЩ (и не само) и унищожението (физическото, с хората) на Израел. Колко пъти да ти се казва да не ни плющиш като "аргумент" какво Обонго или Юнкер и Меркел са казали или подкрепят? Пък айде веднъж поне изрази своя мисъл - това хуманитарно образование барем на това не те ли научи?
Също така нали знаеш, че то и Хитлер е дошъл на власт с "честни и демократични" избори и помощта на любимите ти "леви партии и движения" (каквото е и НСГРП)?
Димитър Димитров
Рейтинг: 322 Любопитно[quote#52:"venci4"][/quote]Мисля, че в петък вечер имам много по-важни и интересни забавления в живота, а не като теб да спамия за няколкото евроцента на пост. Желая ти печеливша вечер.
Мислиш,или имаш?Разликата е голяма...
Иво
Рейтинг: 3730 ВеселоДо коментар [#74] от "Тюфлекчия":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Хаххааа... Тюфлече, това в коя alt-right фалшива медия го прочете!? :-Д Уж си сериозен човек, пък вярваш в подобни абсурдни теории на конспирациите.
А, относно любимите ти на теб нацисти, те дойдоха на власт в Германия благодарение на десни КОНСЕРВАТИВНИ партии, като The German National People's Party (German: Deutschnationale Volkspartei, DNVP), с която нацистките уроди направиха коалиция през 1933 и след това завзеха властта в страната!
Тюфлекчия
Рейтинг: 2887 ВеселоДо коментар [#76] от "Иво":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Какви alt-right сайтове бе Ивчо - навсякъде пише за срещите и взаимната почит между Обама и CAIR. Последните непрекъснато изразяваха пълната си подкрепа за него 8 години. А относно историята на нацистка Германия - очевидно ти липсват познания, престани да се излагаш. Нацисти и комунета години гласуват заедно и бламират другите партии и опитите им да съставят кабинети (щото заедно нацисти и комунисти имат мнозинство), като историците (истинските, не съветските от които ти си черпиш познанията) са единодушни, че това води до засилването на национал-социалистическата партия и идването на Хитлер на власт. Аз върху тия неща съм специализирал и съм се явявал на изпити - ако може читатели на Уикипедия да не ми спорят по темата.
Tzun Kai Hui
Рейтинг: 217 НеутралноЧудно ми е само колко ли ти плащат на всяко споменаване на Путин :)
Ixquick
Рейтинг: 614 НеутралноТеологът академикер е наясно, че иудаизмът и ислямът(тората ,корана) имат много повече общо отколкото иудаизмът и християнството.
Особено превъзходството и богоизбраността, презрението и омразата към другите, и в двете религии е водещо.
Ислямският екстремизъм има еврейски корени.
Напоследък се набива на очи общото между харедим и уахабизма, "твърдата доктрина", като се почне от външния вид(брадата...) , през строгото тълкуване и спазване на тората и корана, презрението към външния свят, отказът да си изкарват прехраната сами, кухнята(кошер, халал), интерпретацията на променящия се свят, непрекъснато рецитиране на писанията и твърдението за тяхната единствена и безспорна истина и не на последно място отношението им към жената(изолиране на жените в публичния живот, в храмовете, автобусите, мястото им само в къщи/не могат да излизат сами, да карат кола...).
abdelhaqq
Рейтинг: 793 НеутралноДо коментар [#79] от "Ixquick":
בני אתה אני היום ילדתיךоткакто пробутвахте смешната теза, че Тора не говори за право на Израел върху един точно определен отрязък земя като част от обещанието на ЙХВХ към потомците на Яков, смятам, че наистина е тотална загуба на време да се занимавам с Вас.
разбираемо е, все пак.
daskal1
Рейтинг: 2631 ВеселоДо коментар [#79] от "Ixquick":
Ами да, нали Мохамед е наел един евреин да му напише текстовете на корана. И така нататък...:-)
ПП
Все пак нека погледнем развитието на доктрините и коя от тях приема светската власт като основен принцип на обществено управление.
vesolr
Рейтинг: 700 НеутралноДо коментар [#76] от "Иво":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQСтрахувам се, че тюфлекчия окончателно е обзет от конспирациите на алт-десните фундаменталисти.
https://www.snopes.com/cair-muslims-above-law/
Вече разбирам защо вярва на всяка партенка за Обама - просто се връзва с вътрешните му убеждения, а дали е вярно няма НИКАКВО значение.
wsxdre
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#46] от "theduloclan":
ЕТИ?
Ixquick
Рейтинг: 614 НеутралноИ двете доктрини, иудаизъм и ислям, структурно са подобни, имат всеобхващащ религиозно правен корпус, който урежда всекидневия живот до минута, разглеждат се от религиозна гледна точка части от живота, които при нас на запад/ християнството, се третират извън религията.
Ислямът се интересува в тази връзка от политиката, държавното устройство, късните ислямски мислители са на мнение , че едно справедливо държавно управление може да се осъществи чрез илямските религиозни закони, Шария.
В това отношение и Маймонидес формулира политическо управление въз основа на правните закони на иудаизма ,Халахата, но опитът е по скромен, евреите в диаспората нямат собствено самостоятелно държавно управление, т.е. без практическо приложение е.
Ционистите са атеисти , доктрината на класическия политически ционизъм е че евреите са народ, а не религиозна общност.
Реформираните смятат че иудаизмът е религиозна общност, а не нация.
Най силенн е сблъсъкът на ционистите с класическия иудаизъм, според него ционистите нарушават законите на тората, особеното задължение на евреите, да се различават от другите народи и да не приемат законите и обичаите на другите народи.
На това основание ортодоксалните отхвърлят ционизма и избират гетото, според тях само по този начин ще се запази интегритета на иудаизма , т.е. евреите не са народ като другите народи, и затова не трябва да се стремят към собствено държавно управление.
През 19век раби Мозес Софер от Пресбург/Братислава формулира интегритета на евреите така: SCHaLeM „integer“,
SCHа е за schemot / имена, L е за leschonot/езици,M е за malbusch/облекло
т.е.евреите не трябва да носят нееврейски имена, да не учат нееврейски езици, и да не се обличат като неевреите, само по този начин ще се запази интегритетът на иудаизма.
Напоследък има тенденция в Израел законите на Халахата да навлязат самостоятелно в законите на управление на страната.
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#52] от "venci4":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Хайде пак да те питам - долен клеветнико след като Обама, Юнкер, Младенов и още стотици държавни лидери от цял свят поздравиха избирането на първия демократично избран президент на Египет и му пожелаха успешно управление това прави ли всички тях защитнци или подръжници на МБ в Египет!?
Иво
Рейтинг: 3730 ВеселоДо коментар [#77] от "Тюфлекчия":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Ти си се явявал на изпити и си получавал двойки за тези глупости дето ги редиш тука за изрода Хитлер и неговата партия! Нацистите идват на власт благодарение на ДЕСНИТЕ в Германия и по точно партията The German National People's Party с която правят коалиция в 1933 г.! Това е исторически факт, а не твойте измишльотини. :-)
А, относно демократическата партия и МБ, това са абсолютни глупости и лъжи в които само конспираторите вярват. Един от тях си ти явно. :-)
Иво
Рейтинг: 3730 ЛюбопитноДо коментар [#82] от "vesolr":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Абсолютно точно и вярно Весо! +++
Tracia
Рейтинг: 1321 ВеселоАхаха... значи той бил казал, че истинският, вярващ мюсюлманин приема само шариата и е над американските закони, обаче не бил подтиквал мюсюлманите в САЩ да не спазват американската конституция?
Ей, съвсем се оплетохте в желанието си да извините всяка дивотия, казана от любимите ви муслита. "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
vesolr
Рейтинг: 700 ВеселоДо коментар [#88] от "Cataluña es España":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQВсъщност не ме интересува твоето превратно и пристрастно тълкувание извън контекста, но не ти е първия, нито последния път когато ще се пробваш да измислиш някаква дивотия в опита си да громиш омразните ти мюслита.