Без поръчка от Абу Даби "Еърбъс" може да спре производството на най-големия пътнически самолет

Без поръчка от Абу Даби "Еърбъс" може да спре производството на най-големия пътнически самолет


Европейската самолетостроителна корпорация "Еърбъс" (Airbus) може да спре производството на най-големия пътнически сериен авиолайнер в света "Еърбъс А 380" (A380), ако Обединените арабски емирства (ОАЕ) се откажат от ключова поръчка за тези самолети. Това съобщи "Ройтерс", цитиран от БТА.


Ако няма сделка с ОАЕ, Еърбъс ще започне процедура за спиране на производството на А380, посочва един от източниците на "Ройтерс". По данни на агенцията преговорите за покупка на 36 самолета за около 16 млрд. д. са се провели миналия месец, но страните не са стигнали до споразумение. Консултациите вече са възобновени, но до момента няма видими признаци, че сделката е близо до приключване.


Фотогалерия: Най-големият пътнически самолет на света в София >


"Еърбъс" не иска да продължава производството без гарантирана поръка от ОАЕ. Абу Даби пък, разтревожен за инвестициите си, иска гаранции, че компанията няма да спира производството на авиолайнерите поне още 10 години.




ОАЕ са най-големият купувач на А380 в света, сочат данни на "Ройтерс". Страната е сключила споразумение за доставка на 142 машини и вече е получила над 100.


Ако решението за спиране на производството бъде взето, то ще се прилага постепенно и компанията ще може да изпълни вече получените поръчки. Според анализ на агенцията Еърбъс в момента има достатъчно поръчки, за да запази производството на А380 на досегашното ниво поне до началото на следващото десетилетие.


Еърбъс А380 е най-големият пътнически самолет в света. При първата му версия максималният му капацитет бе 853 души при максимална маса за излитане 575 тона. Машината е с размах на крилете 79,7 метра и може да прелети до 15 200 км със скорост 945 км в час. Първият полет на въздушния гигант бе през април 2005 година.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 669 Весело

    Това да не е като спирането на крушката в тоалетната щрак и спира :D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  2. 2 Профил на tnk14543188
    tnk14543188
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ега ти... некакви емирства да държат в ръцете си съдбата на най-успешният европейски проект.

  3. 3 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Ако е версията на Луфтханза, не става. Но впечатленията ми все пак са за конкретната авиокомпания. А те не са много добри на дългите полети.

  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    Няма хляб в гигантските самолети. В Европа сигурно 99% от полетите са със самолети от клас А-320. Дългите маршрути често се покриват с хопове на по-къси разстояния от по-малки самолети. Така се постига оптимална цена на билетите, особено в среда с голяма конкуренция и натиск от нискотарифни авиокомпании.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на pspa
    pspa
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Проблемът на машината е, че е рентабилна само и единствено ако лети по маршрути между добре разработени хъбове, например Лондон-Дубай, Франкфурт-Ню Йорк и т.н. Разбира се има и маршрути по дестинации, при които борбата е за пазарен дял от типа повече полети на ден за да е удобно на различни групи пътници да пътуват според удобен за тях час като Лондон - Ню Йорк например - маршрут с много трафик, но обслужван от различни авиокомпании с по няколко полета на ден в машини с капацитет около 300-350 души и там този самолет не е приложим.
    Отделно от това самият Еърбъс А380 си харчи доста гориво - Тим Кларк (СЕО на Емиратс Еърлайнс, най-големият оператор на А380) си каза, че трябва машината да има заетост на полета от над 80% за да е рентабилен полетът - и това от авиокомпания с хъб в Дубай, където цените на горивата са по-ниски от останалия свят.
    При полетите на далечни разстояния авиокомпаниите започнаха да преминават плавно от модела от хъб до хъб към хъб - крайна дестинация, за да спестят прекачванията на пътниците, които не искат да нощуват по летищата. Затова машини като Боинг 787 и Еърбъс А350 (с капацитет 250-350 места) сега са популярни, имат подходяща затовареност дори на маршрути като Рим-Банкок и герерират печалби при по-ниски оперативни разходи. Като цяло бъдещето на самолетите в класа над 400+ пътници не е добро - Боинг нямат никакви нови поръчки (не броим карго версията) за емблематичния 747 а при Еърбъс не е ясно дали при всички направени поръчки досега разходите за разработването на програмата (в размер на милиарди) ще се изплатят. Все пак при сключване на сделки авиокомпаниите успяват да си издействат големи отстъпки и често цената пада с десетки милиони евро спрямо каталожната цена, която можете да видите в Уикипедия.

  6. 6 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#2] от "tnk14543188":


    ...най-успешният европейски проект..
    —цитат от коментар 2 на tnk14543188


    Сам си отговаряш!
    Значи не е толкова успешен!

    Да разлая троловете!!
  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Четиримоторните самолети си отиват.А340 вече е спрян,В747-8на практика е вече само товарен.Краят на А380 е просто предизвестен

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  8. 8 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Ега ти... некакви емирства да държат в ръцете си съдбата на най-успешният европейски проект.
    —цитат от коментар 2 на tnk14543188


    Ако беше успешен, нямаше да е заплашен от спиране. Така че емирствата "държат в ръцете си" не особено успешен проект. И не е проект на Европа, а на компанията Еърбъс. Последното много трудно ще го разбереш на фона на руската действителност.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  9. 9 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3466 Неутрално

    До коментар [#4] от "Георги":
    "Няма хляб в гигантските самолети"

    Американците това отдавна го разбраха , но европейците още се мъчат да го правят поне 2-3 години , както разбираме от публикацията. Няколко са причините:
    Огромният брой пътници трудно и бавно се обработват на летищата.
    Не винаги капацитета на тези самолети е запълнен максимално.
    Не могат да прелитат големи разстояния.
    Не могат да кацат на всички летища.
    Имат и други недостатъци , но тези са достатъчни, за да нямат тези самолети бъдеще.

  10. 10 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1035 Любопитно

    Ега ти... некакви емирства да държат в ръцете си съдбата на най-успешният европейски проект.
    —цитат от коментар 2 на tnk14543188


    Как преценявате дали е успешен този проект?

  11. 11 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2896 Неутрално

    ЕС-Германия тепърва ще осъзнава, че САЩ не са случайно.........САЩ !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  12. 12 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    При общо доставени около 220 самолета за 10 години изобщо не е ясно дали програмата A380 излиза дори на break even, a да не говорим за печалба. Затова може би спирането на производството е най-разумно за предотвратяване на загуби. Да се ориентират към евтин карго-вариант.

  13. 13 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#9] от "tacheaux":

    Не могат да прелитат големи разстояния???
    Обхватът е над 15 000км!

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#4] от "Георги":"Не могат да прелитат големи разстояния.
    —цитат от коментар 9 на tacheaux


    С всички други аргументи съм съгласен, но тук грешите. Модификацията A380-800 е проектирана за полети до 8.500 морски мили (15.700 km), което е повече от всеки един редовен маршрут в момента. Самолетът се използва по втория най-дълъг редовен полет в момента Окланд - Дубай (14.191 km = 8.818 мили = 7.663 морски мили) и четвъртия най-дълъг маршрут Далас - Сидней (13.799 km = 8.574 мили = 7.451 морски мили):

    https://en.wikipedia.org/wiki/Longest_flights #Currently_scheduled_(top_30,_by_distance)

  15. 15 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1035 Разстроено

    ЕС-Германия тепърва ще осъзнава, че САЩ не са случайно.........САЩ !
    —цитат от коментар 11 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Разликата предимно е в това, че САЩ наистина са съединени (въпреки различията по политически, расови, социални и други признаци).

  16. 16 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    При общо доставени около 220 самолета за 10 години изобщо не е ясно дали програмата A380 излиза дори на break even, a да не говорим за печалба.
    —цитат от коментар 12 на Lemmy


    През 2015 г. "Еърбъс" заяви, че разработването на А380 е струвало 15 милиарда евро, макар че от тогава няколко различни статии оценяват стойността на 20-30 милиарда евро.

    Що се отнася до печалбата от програмата, тя зависи също от броя самолети, които се произвеждат на година (по-масовото производство е по-печелившо). "Еърбъс" оценява, че ще губи пари при производство само на 8 самолета на година. Поръчката на "Емирейтс" за 36 самолета (в допълнение към вече съществуващите поръчки) ако бъде разпределена за десет години може да осигури поръчки само 6 самолета на година, което ще е на загуба.

  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7405 Неутрално

    Проектът А-380 няма блестящо бъдеще

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  18. 18 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5586 Неутрално

    Поредната европейска авио-авантюра май отива в небитието.
    Справка - Конкорд.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  19. 19 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 578 Неутрално

    A380 го ползват най-много да кара поклонници за “хадж” и “умра” - винаги са пълни...

  20. 20 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5445 Неутрално

    Трудно е да се обработва голям самолет с брой пътници колкото 3 други...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  21. 21 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ега ти... некакви емирства да държат в ръцете си съдбата на най-успешният европейски проект.
    —цитат от коментар 2 на tnk14543188


    Най-успешният европейски проект??!?! По какви критерии това е най-успешен европейски проект? Финансови и пазарно-ориентирани сигурно не са. Нали се сещаш, че ако беше толкова успешен, нямаше "некакви емирства" да държат в ръцете си съдбата му, ами щяха да се наредят на опашката.

  22. 22 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Ми да го спират като не могат да намерят клиенти. Продажби в ОАЕ представям си за какви корупционни сделки става въпрос : Д И още нещо за какво са им 150 еърбъса от големите?

  23. 23 Профил на arte
    arte
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Дневник, извинявайте, ама коментар 5 на pspa, дава повече и по- качествена информация от самата статия

    Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK