"Гардиън": Облаци от корупция висят над България, докато поема председателството на ЕС

"Гардиън": Облаци от корупция висят над България, докато поема председателството на ЕС

© Reuters



Никой в България не преследва политическата корупция. В затвора няма нито един бивш служител на правителството. Достигнахме етап, в който описваме държавната корупция като превземане на държавата."


Това разказва за Огнян Шентов от Центъра за изследване на демокрацията (ЦИД) в статия на лондонския "Гардиън", озаглавена "Облаци от корупция висят на България, докато поема председателството на ЕС".


В нея авторката Дженифър Ранкин цитира от Брюксел доклад на ЦИД, "който обрисува унищожителна картина на корумпираност от върховете до низините на обществото". Повече от 20%, или 1.3 милиона пълнолетни българи, са участвали в някаква корупционна операция като плащащи или получаващи подкуп, но през 2015 г. са приключени едва 72 дела, разказва още Ранкин.




В полунощ срещу 1 януари ще свири музика и ще блестят фойерверки, когато България - най-бедната и "най-корумпираната" страна в ЕС, ще поеме палката на ротационното председателство. Да си председател на заседанията на ЕС и на определянето на дневния ред вече не носи онова влияние, което имаше в миналото, но все пак е много важен момент за тази страна, станала член с последната вълна на присъединили се, се казва още в статията.


Ранкин цитира Transparency International, която определя България като страната от ЕС, в която възприятието на корумпираност е най-високо, както и че присъствието в правителството на крайно десни партии предизвиква тревога, а борци с корупцията се опасяват, че в следващите 6 месеца Брюксел ще се държи по-меко спрямо властите в София.


В статията се казва още, че сред борещите се с корупцията в България се смята, че "Лукойл" има монополна власт, гарантирана благодарение на няколко правителства чрез закони, които пречат на конкуренцията. Рухването на Корпоративна търговска банка (КТБ) е посочено като пример за жертва на "конфликт между нейния богат собственик и един политик".


Имат ли ефект докладите от Брюксел


Механизмът за сътрудничество и верификация, създаден при приемането на България и Румъния през 2007 г., трябваше да действа няколко години, но и днес двете страни са обект на специално наблюдение дали следват европейските норми, разказва на читателите си "Гардиън". Ефектът от годишните доклади обаче е изчезнал, казват от средите, борещи се с корупцията.


"Очевидно е, че механизмът доведе до резултати. България успя да постави под контрол организираната си престъпност. Но корупцията и правосъдната реформа не донесоха резултатите, на които ЕС и Брюксел се надяваха", обяснява Руслан Стефанов от ЦИД. Според него е грешка да се повтаря, че това е най-корупмираната страна в ЕС, защото изследвания, различни от тези на Transparency International, разкриват друга реалност. "Допитванията на Transparency International са на практика въпрос дали харесваш страната си. Не мисля, че в България има повече корупция, отколкото в Словакия например, но потенциалните последици тук са много по-големи, защото българската икономика е много по-малка."


Висш представител на Европейската комисия отхвърля твърдения, че по политически причини докладите може да отпаднат. Механизмът няма да приключи, докато не видим изпълнени всички показатели и препоръки", казва източникът на "Гардиън".


Председателството не е единствената причина ЕС да не е склонен да се държи твърдо с властите в София. Страната е финансово стабилна и не създава проблеми на Брюксел, срещу нея няма санкции за нарушаване върховенството на закона, какъвто е случаят с Полша, не воюва срещу бежанските квоти, както прави Унгария, и не е обект на спасителен план за много милиарди евро, както Гърция, изрежда изданието.


Предвидимият Борисов


"София е предвидима под управлението на дясноцентристкия премиер Бойко Борисов и това обяснява защо Жан-Клод Юнкер призовава заедно с Румъния незабавно да бъдат приети в Шенгенското споразумение. Само че Франция, Германия и други западни държави от години блокират този ход заради загриженост за корупцията."


Но времената се променят. Хедър Грабе от Института за европейска политика на "Отворено общество" посочва промяна в нагласите след Брекзит и конфликта с Полша. "През 2007 г. имаше желание да се членува във всичко и проблемът беше дали си готов, сега самият факт, че България опитва и иска да бъде част от случващото се, изглежда, има по-голяма тежест."


Източник на Рантинг, който познава Борисов и кръга около него, допълва: "Имаше време, когато страхът от Брюксел в малките държави беше много силен, но сега, ако си фискално стабилен и сътрудничиш при големите решения, няма да имаш проблеми."


В статията се отбелязват и притесненията от участието в правителството на националисти, които или са осъждани за използване език на омразата (като Валери Симеонов), или призовават да се спират търсещи убежище дори със силата на оръжието (като Красимир Каракачанов). ВМРО е "известна със систематичното пропагандиране на омраза срещу съседни народи на Балканите, както и срещу циганите", се казва в доклад на Съвета на Европа, цитиран от авторката.


Източникът ѝ уточнява, че тримата министри не са особено влиятелни в правителството, но че в Брюксел се усеща тревога от възгледите им.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (200)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 882 Весело

    Хаха Гардиън клати правителството

  2. 2 Профил на bvt26495605
    bvt26495605
    Рейтинг: 221 Гневно

    Хем искам да има НПО-та, хем ми писна да чувам от всички тях само какви са ни кирливите ризи.

  3. 3 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Констатациите са верни и всеизвестни!
    Само ние като è ли ги приемаме безропотно!

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5243 Неутрално

    Аз бих оприличил корупцията в България на айсберг, не на облак. В останалото съм съгласен...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#2] от "bvt26495605":

    Чиче, Гардиън не е НПО ;)

    От кого искаш да чуваш какви са ни кирливите ризи? От Бли(з)ц?

    Умерен толераст
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1904 Неутрално

    Ееейййй ей ей ей !!! Приятелски огин. Мое ли такива приказки !!! за Бойко !!! Стига бе.

  7. 7 Профил на bvt26495605
    bvt26495605
    Рейтинг: 221 Гневно

    В допълнение: писна ми да ни слагат етикета "най-бедната" страна. И това ако не е дискриминация. Егати съюзниците си имаме.

  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7564 Любопитно

    "Гардиън", английски вестник ли беше ?
    К'во ги интересува председателството на ЕС ???
    Нали обявиха независимост миналата година !

    karabastun1@abv.bg
  9. 9 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    По КГБ Лиценз държавата в момента е 16 република.смешно но тоя от Банкя лично се е занимавал с Пашата с цигари без бандерол..сега човека е честен станал;)))))

    Долу рушистите и фашистите
  10. 10 Профил на bvt26495605
    bvt26495605
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#5] от "Наблюдател":

    Гардиън цитира НПО и то избирателно

  11. 11 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    Къде беше Огнян Шентов, когато Иван Костов разпродаваше за жълти стотинки над три хиляди предприятия, струващи милиарди. Тогава сигурно не са имали никакъв интерес от това. Кой взел или дал пари по корупционна сделка ще си признае това, щом това е наказуемо и за двете страни в НК. А крайно десни има в правителството на Австрия, но никой в ЕК не се притеснява.

  12. 12 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Прави са от Гардиън.
    Държавните институции са в ступор и прехвърлят всичко на Прокуратурата която е най- нереформирана и си стои още в Сталинистки стил.
    Другото е че без знак на Бойко Борисов нищо не смеят да направят а между него и институциите са се вклинили ДС ченгета и те диктуват какво да вършат и какво не без знанието на министър-председателя.
    Който не вярва мога да му посоча къде са документалните доказателства за това.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2895 Неутрално


    Статията е излишна. Лицето на снимката обяснява всичко.

  14. 14 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    Аз бих оприличил корупцията в България на айсберг, не на облак. В останалото съм съгласен...
    —цитат от коментар 4 на penetrating


    А аз бих оприличил корупцията в България като море или океан, защото айсбергът се топи , а облаците се разсейват, но морето е вечно.

  15. 15 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Дневник, оправете си поне заглавието. Материалът бъка от грешки. Корупция е имало и винаги ще има навсякъде. Защото тръгва от малките хора, дето са готови да платят за да се свърши нещо по-бързо, по-добре за тях и пр. КТБ си беше финансова пирамида, създадена не без участието на КГБ. Бутнаха я точно след отказа от "южен поток и като се видя края на фиаското на орешарското управление.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  16. 16 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    До коментар [#11] от "voyko":
    "Къде беше Огнян Шентов, когато Иван Костов разпродаваше за жълти стотинки над три хиляди предприятия, струващи милиарди. "

    Иван Костов разпродаваше фалирали предприятия с натрупан дълг за стотици милиони лева. Така ги спаси , защото другия изход от фалита на тези предприятия беше те да се закрият и на улицата да останат десетки хиляди безработни. Приватизацията на Костов беше успешна и с нея трябва да се гордеем. С нея той не само спаси България , но я постави в релсите на пазарната икономика с което успяхме да влезем в ЕС.

  17. 17 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#11] от "voyko":

    жълтите стотинки ги търси в кремъл
    и измислицата му сив. търси ги в
    задграничните дружества, които заобкаляха коком
    и правеха дългове за милиарди.
    демек обади се на любен гоцев, стоян марков и сие.

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#15] от "Kami":

    Интересно. Що в други страни корупцията е по-малко? Що и в България е била по-малко?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    До коментар [#11] от "voyko":

    https://tradingeconomics.com/bulgaria/corruption-rank

    Ето ти за Костов и коруцията, разбирачо. Хайде напиши си пак мнението :D

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 351 Неутрално

    "София е предвидима под управлението на дясноцентристкия премиер Бойко Борисов

    Ето колко познават "предвидимия"Борисов в Брюксел!!!Та той си е по-комунист от днешните леви, ама както у нас, и в Европа са се излъгали!!!
    Разликата между БСП и ГЕРБ е само в историята - първите са на сто и кусур години, вторите на 10-тина, ама стореното от тях е също толкова вредно и престъпно, както и дълго ще ни пречи и преследва!

  22. 22 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 636 Неутрално

    „... Никой в България не преследва политическата корупция. В затвора няма нито един бивш служител на правителството. “ - лошото е, че и действащи няма ;) !!!
    ... колкото до това: „ ... Достигнахме етап, в който описваме държавната корупция като превземане на държавата." - е болезнено вярно :(
    .. но, това могат псевдо- политиците и псевдо- патриотите - и в управлението, и в опозицията на властовите ни центрове! ... :( жалко - България продължава да копа дъното ...

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  23. 23 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    Малко сол в манджата преди решаващия 1 януари. Има много истина в думите. То е видно и от Брюксел вече, а у нас е публична тайна. Тук бих добавил и онази малка частица антибългарско говорене, на което станахме свидетели преди отварянето на трудовия пазар. Британците винаги ще гледат на нас, източноевропейците, като на второ качество хора. Никога няма да признаят грешката си за Брексит, но пък ще намерят клечката в нашето око. Което не пречи казаното от тях да е горчивата истина.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  24. 24 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4476 Весело

    Поредната британска провокация! Чисти сме като сълза ! :-)

  25. 25 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 532 Любопитно

    Всъщност заглавието би трябвало да бъде "Облаци от външни олигархични зависимости висят над България", защото корупцията е само един от резултатите на тези зависимости.

  26. 26 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2623 Весело

    "Източник на Рантинг, който познава Борисов и кръга около него,..."

    Това се казва доблест! Нищо анонимно-дори само имената Рантинг и Борисов гарантират достоверността на казаното и писаното!
    А някои глупаци взели да правят комисия за борба с фалшивата информация. Кому е нужна, тук всичко е черно на бяло-истина, истина и само истина!

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 351 Неутрално

    До коментар [#15] от "Kami":

    Корупция е имало и винаги ще има навсякъде. Защото тръгва от малките хора, дето са готови да платят за да се свърши нещо по-бързо, по-добре за тях и пр.

    Искаш да кажеш, че човекът, който плаща на политик, чиновник, полицай или който и да било е по-виновен, така ли?И нямам предвид, някой, който е извършил престъпление, нарушение или нящо подобно, а някой, който знае, че ако не плати веднага 20-50-200лв, ще му разкатаят фамилията, само от разкарване по институции, загуба на време, а с това и пари, месеци, че и години наред!!!
    Именно тук е разликата с правовоте държави, в които има полиция, прокуратура, съд, които си вършат работата без значение какъв си и кой си.Когато за трети път управляващи, не желаят да правят промени в полза на обществото - това означава, че те имат интерес от това, да съществува корупция.А в България вече се създадоха инструменти, които да съдят по един начин хора с власт и по друг - без такава!
    Когато институциите не работят, човек е принуден да се справя сам!

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Мирна, тиха, кротка и дълбоко корумпирана държава, пленена от олигархични кръгове. И като резултат - невиждана демографска криза и повсеместен недоимък за страна от Европейския съюз. На изток изтичат капиталите, а на запад - хората (работливите, крадливите, предприемчивите, авантюристите, умните). Хибридни сме, за наша сметка.

  31. 31 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 531 Гневно

    До коментар [#30] от "hammurabi":

    Ти българин ли си или плювалник?

  32. 32 Профил на event_horizon
    event_horizon
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Това за корупцията е ясно. Не знам защо обаче не споменават цацаров и пеевски. Единият държи ножа, другият - колкала. Заради тях КТБ се търкули.
    И не знам защо толкова място са отделили в статията за националистите ни. Наскоро в Австрия доудоха на влсат като коалиционни партньори крайните националисти. И не само това но им дадоха ключовите министерства: вътрешно, външно и това на отбраната. А нашите патриоти в сравнение с австрийските националисти са като майка Тереза. До сега статия за австрийците не съм видял в Гардиън. Чета ги всеки ден.
    Като цяло британците си нямат идея какво става в България. Каквото им каже някой нашенец това пишат. Знаят само, че имаме море, планина и ограда срещу бежанци.

  33. 33 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2141 Неутрално

    Ние си знаем, че нещата стоят по този начин, статията доказва, че и по света сме изестни с това и остава най-лесното:) - нещо да се промени в правилната посока.
    А това може и ще стане, когато ние или поне статистически значима бройка от нас се разбуди и поиска сметка от управляващите, създаде или признае за легитимна някаква политчиеска организация (партия естествено), която да спечели следващите избори и започне оправянето и реформирането на държавата.
    Докато такова нещо не се случи, няма как някой от вън (ЕК, САЩ, НАТО и не знам кой си още) да ни "оправи" - това дори юридически е невъзможно и разбира се нередно.

  34. 34 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Ъъъ, няма такова нещу, бъркат са в Гардиян... Тя Ками-то ги обясни нещата... Само забрави да посочи виновника... Костов

    I shave with Occam's razor
  35. 35 Профил на gg2
    gg2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Дневник, оправете си поне заглавието. Материалът бъка от грешки. Корупция е имало и винаги ще има навсякъде. Защото тръгва от малките хора, дето са готови да платят за да се свърши нещо по-бързо, по-добре за тях и пр. КТБ си беше финансова пирамида, създадена не без участието на КГБ. Бутнаха я точно след отказа от "южен поток и като се видя края на фиаското на орешарското управление.
    —цитат от коментар 15 на Kami


    Корупция има навсякъде само дето България е най-бедната и българите продължават да я напускат. Едно е да има корупция съвсем друго е да нямаш никакво доверие в правосъдната система и цялостното усещане за справедливост в обществото да е много ниско.

  36. 36 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 476 Неутрално

    В полунощ срещу 1 януари ще свири музика и ще блестят фойерверки, когато България - най-бедната и "най-корумпираната" страна в ЕС, ще поеме палката на ротационното председателство.
    ---------------------------------------

    Защо най-корумпираната е в кавички? Кое не е вярно?

  37. 37 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#32] от "event_horizon":

    британците, тези които формират
    политиката им, си имат прекрасна представа.
    за това са посолствата.
    тази статия е доказателство, че
    разследващата журналистика и изобщо независимата
    не се прави в България.

  38. 38 Профил на gg2
    gg2
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#30] от "hammurabi":Ти българин ли си или плювалник?
    —цитат от коментар 31 на pifi


    Човека е изразил мнения някакво, идея.. за разлика от вашето "плюване"

  39. 39 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2961 Неутрално

    До коментар [#3] от "Cara Mia":

    На изборите имахте шанс да пратите мафията в затвора, но..............

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Къде беше Огнян Шентов, когато Иван Костов разпродаваше за жълти стотинки над три хиляди предприятия, струващи милиарди. Тогава сигурно не са имали никакъв интерес от това. Кой взел или дал пари по корупционна сделка ще си признае това, щом това е наказуемо и за двете страни в НК. А крайно десни има в правителството на Австрия, но никой в ЕК не се притеснява.
    —цитат от коментар 11 на voyko


    По чии оценки са стрували милиарди? По твои бакалски сметки или според някой по-авторитетен източник? Аман от повтарянето на едни и същи митове 20 години.

  42. 42 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Най-сладкото за 'българския' 'умнокрасивец' - да го плюват отвънка, а той да вика - още ме плювай господарю, дай по-яко, ха така.Роби
    —цитат от коментар 40 на saint evlampi


    Това "Роби" подпис ли трябваше да бъде или наричаш нас... роби... ти, платения драскач?! Е*ати наглостта

    I shave with Occam's razor
  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Корупцията не се облага с ДДС и затова е на прицел.
    Виновни са полицията(че не я хваща) и съда(че не и връчва наказатлните присъди :-)

  45. 45 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2623 Весело

    До коментар [#32] от "event_horizon":

    "Това за корупцията е ясно. Не знам защо обаче не споменават цацаров и пеевски. "

    Вярно бе! За прокурорите нищо! И за съдиите с гнилите ябълки и за адвокатите с техните постоянни клиенти от мафията, перманетно оправдавани от безпристрастния, кристално чист български съд, държащ се на светлинни години от това зло-корупцията. За олигарсите-също нищо-ето вземи Пеевски, Прокопиев, Гергов, Златев и други знайни и незнайни герои от нашия изстрадан преход. Достойни персонажи за такава статия, а ги няма!
    Не е добре! Трябва хранениците в ЦИД (Център за Излъчване на Демагогия) да попълнят празнината. Иначе картинката не е пълна!

  46. 46 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1689 Весело

    РАЗБИВАНЕ , след което всичкото онова тупане в гърдите на наш Бай Ганьо БАНКЯНСКИ отива на вятъра ...и нека милиционерският рев ,за това колко лоши са британските журналисти ,да започне сега !

  47. 47 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3424 Неутрално

    До коментар [#2] от "bvt26495605":Чиче, Гардиън не е НПО ;) От кого искаш да чуваш какви са ни кирливите ризи? От Бли(з)ц?
    —цитат от коментар 5 на Наблюдател


    Ми като "ризите ни" наистина са "кирливи" какво да казват?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  48. 48 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "Гардиън", английски вестник ли беше ?К'во ги интересува председателството на ЕС ???Нали обявиха независимост миналата година !
    —цитат от коментар 8 на karabastun


    До март 2019, Великобритания е пълноправен член на ЕС, както и БГ (все още).

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  49. 49 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3424 Неутрално

    До коментар [#29] от "pifi":

    Хубав аватар си си избрал!
    Прилича ти.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  50. 50 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Като какъв е избран Борисов да илюстрира този материал-като борец срещу корупцията,или като неин символ?
    Иначе,наклонил е глава надясно,по което единствено може да се определи като десен лидер.Е,неговото дясно идва мое ляво,но това са подробности,които не бива да попречат на европредседателството му.

  51. 51 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    Цитат:
    " "Облаци от корупция висят на България, докато поема председателството на ЕС"."

    Ама под тези "облаци", тече кладенчето на субсидиите, към "воденичката" на ГЕРБ, и тя "мели ли мели"... А сега, предстои "поемането" на председателството на ЕС?! Туй нещо като Експроприателски Съюз ли да се разбира, на "воденичарите", демек, клон на ЕНП, с Главен разбойник Дол?! Или си е само ОПГ на наследниците на слугинажа на БКП - ГЕРБ?!
    Които са особено "трогателни", в желанието си, да не "допуснат" БСП - другото БКП, до власт!
    Та, ако облаците се "пръснат", и кладенчето ще пресъхне, за Мафията, разбира се, която има два клона - ГЕРБ и БСП. Е, ще пострадат и аркадашите им, ДПС, но те са пренебрежима загуба, на който му стиска, разбира се.
    Ефектът на "счупената стомна" - на третия път! Това е причината за вчепкването на ГЕРБ, в лицето на вожда си, във властта, чрез присъствието на ОП, защото след това е "небитието"!

  52. 52 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 278 Весело

    е що труд милиционерски беше ,и е , да се направи тая гъста мъгла над населението , и сега искат с некаква си статия да се проясни ситуацията ?? веднага още ; пътна безопасност; , още некоя ; система от ЗАКОНИ; и речи на великите вождове ?? как държавата има ПРАВО и е РЕПРЕСИВНА СИСТЕМА

  53. 53 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1689 Весело

    със сигурност пик ,блиц и всички останали правителствени официози няма да препечатат тази статия

  54. 54 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4476 Неутрално

    До коментар [#39] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Невъзможно, мафията управлява и затвора.

  55. 55 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Едно НПО решило да си вдигне акциите и дало някакви данни на някакъв английски вестник, който с голям кеф плюе България. Междудругото тези ингилизите започнаха ли да ползват смесители или още си смесват топлата и студена вода в мивката и така си плискат лицето?!? Не ме разбирайте погрешно. Никога не съм гласувал за ГЕРБ и мисля, че с тях стоим на едно място /даже и назад се движим доста èсто/ като развитие на обществото. Леко неприятно ми става обаче от НПО-тата и откровената антибългарска дейност /уж в полза на обществото/, която извира от тях.

  56. 56 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#15] от "Kami":Корупция е имало и винаги ще има навсякъде. Защото тръгва от малките хора, дето са готови да платят за да се свърши нещо по-бързо, по-добре за тях и пр. Искаш да кажеш, че човекът, който плаща на политик, чиновник, полицай или който и да било е по-виновен, така ли?И нямам предвид, някой, който е извършил престъпление, нарушение или нящо подобно, а някой, който знае, че ако не плати веднага 20-50-200лв, ще му разкатаят фамилията, само от разкарване по институции, загуба на време, а с това и пари, месеци, че и години наред!!! Именно тук е разликата с правовоте държави, в които има полиция, прокуратура, съд, които си вършат работата без значение какъв си и кой си.Когато за трети път управляващи, не желаят да правят промени в полза на обществото - това означава, че те имат интерес от това, да съществува корупция.А в България вече се създадоха инструменти, които да съдят по един начин хора с власт и по друг - без такава! Когато институциите не работят, човек е принуден да се справя сам!
    —цитат от коментар 28 на chinaski


    Ти за адвокат чувал ли си ?

  57. 57 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 697 Весело

    Клатят му стабилността. Какво беше, и малките деца знаят, че боко е най-добрия супергерой. Навсякъде по света - война, бедност и мизерия. Само в бокостан рози, цветя и усмихнати лица.

  58. 58 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Прави са хората !И тези "чудеса " се дължат на ГЕРБ/Боце и Ко./

  59. 59 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 1876 Неутрално

    До коментар [#16] от "tacheaux":

    Как бе спасен "Кремиковци", как бе спасена авиокомпания "Балкан", активите на която бяха много по-големи от 250 -те хиляди за които бе продадена и т.н.

  60. 60 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1689 Любопитно

    До коментар [#55] от "xox55541929":

    ало байчо ,Гардиан е много повече от вестник ,повече е от медия ,Гардиан е институция ,при това световно призната

  61. 61 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7043 Гневно

    Британците своята кочина не са си почистили, но у нашата гледат. Нали са тръгнали да излизат от ЕС, какво се месят, или ние сме второ качество народ. Не че няма трески за дялане във властимащите.

  62. 62 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    До коментар [#15] от "Kami":

    Естествено, корупция е имало и ще има навсякъде...! Проблема е, че при нас е доста повече от обичайното, за други държави с които се сравняваме и на които, искаме да приличаме. А, искаме да приличаме на нормална европейска държава, не на болшевишка губерния или африканска колония...!
    Остави Орешарски и Костов. Въпроса, който е важен е, какво прави Борисов по отношение на корупцията. По-скоро демонстрира пълна безпомощност...! Борисов е спечелил изборите, на него е гласувано доверието. Трети мандат слушаме, кой бил виновен... Виновните ги знаем. Какво прави ГЕРБ, освен да се оправдава със съдебната власт, да приема куци закони и да прави куци държавни органи от типа на БорКор...?!

    Бивш tww09306483.
  63. 63 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    До коментар [#60] от "Stewie":

    Остави ги тия от Гардиан...! Долни костовисти! Клатят стабилността и ГЕРБ...! :)

    Бивш tww09306483.
  64. 64 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Дневник, оправете си поне заглавието. Материалът бъка от грешки. Корупция е имало и винаги ще има навсякъде. Защото тръгва от малките хора, дето са готови да платят за да се свърши нещо по-бързо, по-добре за тях и пр. КТБ си беше финансова пирамида, създадена не без участието на КГБ. Бутнаха я точно след отказа от "южен поток и като се видя края на фиаското на орешарското управление.
    —цитат от коментар 15 на Kami


    Съжалявам, но корупцията не идва от малките хора.Тя е реакция срещу държавата, която изземва все по-голяма част от дохода на същите тези "малки хора",както ги наричаш.
    Причината за корупцията е етатиската философия на управляващите...

  65. 65 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Кво реват тия ве с полумаймуняк като този на снимката - толкоз.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  66. 66 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    До коментар [#19] от "Darth Plagueis":

    Всички международни справки и данни сочат , че корупцията при Костов е била най-малка.

  67. 67 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Аман от анонимности!Ами като са толкова знаещи от ЦИД и Гардиън да започнат да говорят с имена.Да се извадят примери за корупция!Та това,което е написано не може да се каже за други страни от ЕС ли?Да ,ама много добре се знае,че подхвърли ли се нещо ние,българите,започваме да се дращим и да си вадим очите.
    Хайде,бе хора!Пишете имена,пишете фирми,пишете министри,банкери,най обикновени чиновници,пишете!
    Това с корупцията се дрънка като някаква мантра.Цацаров ли е виновен за да няма съдени?Ами къде бяха Велчев,Филчев,Татарчев?Защо Овчаров дрънкаше и се подиграваше с думите на Костов,че всички сме братовчеди?Защото тогава основна атака срещу ОДС беше пак корупцията.
    Не ви ли писна някой да пише,приказва за корупция и всичко това в някакъв облак от думи без конкретност.
    Хайде един да каже:Аз съм ....отидох при еди кой си, той ми поиска пари за да свърши работа и аз от няма и къде дадох.Не само да пишем общи лафове.На мене не са ми искали пари,не съм давал,нямам и намерение да давам пари на никого.Мога само да кажа,че за съпругата ми се изписват много скъпи лекарства ,които се отпускат от НЗОК и никой,повтарям никой не е поискал и една стотинка.

  68. 68 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Аман от анонимности!Ами като са толкова знаещи от ЦИД и Гардиън да започнат да говорят с имена.Да се извадят примери за корупция!Та това,което е написано не може да се каже за други страни от ЕС ли?Да ,ама много добре се знае,че подхвърли ли се нещо ние,българите,започваме да се дращим и да си вадим очите. Хайде,бе хора!Пишете имена,пишете фирми,пишете министри,банкери,най обикновени чиновници,пишете! Това с корупцията се дрънка като някаква мантра.Цацаров ли е виновен за да няма съдени?Ами къде бяха Велчев,Филчев,Татарчев?Защо Овчаров дрънкаше и се подиграваше с думите на Костов,че всички сме братовчеди?Защото тогава основна атака срещу ОДС беше пак корупцията. Не ви ли писна някой да пише,приказва за корупция и всичко това в някакъв облак от думи без конкретност. Хайде един да каже:Аз съм ....отидох при еди кой си, той ми поиска пари за да свърши работа и аз от няма и къде дадох.Не само да пишем общи лафове.На мене не са ми искали пари,не съм давал,нямам и намерение да давам пари на никого.Мога само да кажа,че за съпругата ми се изписват много скъпи лекарства ,които се отпускат от НЗОК и никой,повтарям никой не е поискал и една стотинка.
    —цитат от коментар 67 на gobay


    Ох просълзих се :) Баце каза че нема корупция значи не си чувал за такова нещо. Баце каза че слоновете летят и ти си чувал за това, ама не летят много високо - само 2-3 метра.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  69. 69 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Някой да се съмнявал в подобни констатации?

  70. 70 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 374 Неутрално

    А това прочетохте ли го във Фб на някъв герберастки чиновник, муахахахахаха?

    „ДА ПОМНЯТ

    Никога, ама подчертавам – НИКОГА, през ЦЯЛАТА си история от 681 г. досега, дори при Симеон Велики и Златния Век, България не е била по-богата, по-просперираща, и по-уважавана по света. Никога не сме членували в по-богати, мощни и престижни международни организации. НИКОГА български ЛИДЕР не е бил по-популярен и уважаван в страната и по света, от Бойко Борисов.

    Като се появи в Брюксел, премиери и президенти се редят на опашка да се здрависат и прегърнат с него. Никога не сме имали такова богатство във вид на БВП над 100 милиарда, депозити в банките 70 млрд., бюджет 40 милиарда, пари от грантове над 20 млрд. евро, такъв експорт – 15% ръст, 3,9% ръст на икономиката само за първите 9 месеца, растящи заплати и пенсии – 11%, и ниска, 6% безработица. Никога не е имало такъв подем в икономиката, такова мащабно и грандиозно строителство, такива рекордни добиви в селското стопанство, и такова търсене на кадри в производството. Никога не сме имали по-силни отбранителни позиции от сегашното ни членство в НАТО.“

    Тодор Тодоров

  71. 71 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Британците първо да погледнат тях си и цялата си мафиотска клика укриваща данъци в офшорни сметки включително и кралското семейство. За мен по-голяма корупция от това няма.

  72. 72 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    Единственото което не ме интересува е европредседателството,
    а корупцията е само дъвка за медиите - на лице НИЩО.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  73. 73 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Весело

    В България , била ОВЛАДЯНА организираната престъпност !!?? хахаааа..
    Ами тя СЕГА е на власт , бе , държавната власт - е овлядяна от самата организирана престъпност ::))
    Просто с е преместила - влязла е в Държавните органи ...:)) Кой и какъв е Боко рапона ?? 'Организиран " претсъпник в СИК - а сега - мин. председател ::))

    BIG AL
  74. 74 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Британците първо да погледнат тях си и цялата си мафиотска клика укриваща данъци в офшорни сметки включително и кралското семейство. За мен по-голяма корупция от това няма.
    —цитат от коментар 71 на Иван Иванов


    Нахалници, да се осмелят да критикуват Бойко Велики! Не ги е срам!

  75. 75 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 922 Неутрално

    комунистическата британска преса е винаги готова да помогне на братята си от комунистическия интернационал, но най-приятно е как местните правещи се на десни съвсем свалиха картите с прегръдките си с всичко социалистическо по белия свят

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  76. 76 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 269 Неутрално

    " България - най-бедната и "най-корумпираната" страна в ЕС, ще поеме палката на ротационното председателство"! И за какво е всичко това? За оправдание? Или нещо като индулгенция. Като гледам снимката на тоа человек, виждам стари италиански филми за козята ноздра!

  77. 77 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#70] от "Дундурук":

    Тоа ще го повишат! Може и паметник да му турят! И да лепнат епитафията "Тук лежи голям патриот - редакторът на "Народност", прочут беше идиот, известен само със подлост!"/Ботев/

  78. 78 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Мафиотите- нямат насищане ..Сега е наред - Пирин планина !! Организирани престъпници на власт - приемат 'Закон" и готово ...
    Едно време се стреляха , з да заграбят НЕЩО !!! Сега просто приемат закон и цеко - олигарсчето, на което ДЪРЖАВАТА спаси банката с над 1 МИЛИАРД лева - получава голямо парче от Пирин !!??
    Просто, защото Организирани порестъпници са на ..власт ..
    Ехей, имали друга държава , такава в Европа ???
    Рапониии, да знаеш - какъв жалък край ти предстои ...::)
    Не всички си падаме по организираните , мафиоти, престъпници, като теб ...не всички сме от стадото на СИК и калинките ти ..:)))
    Меко казано, другарю престъпник, съдружник с други престъпници , какъв край само ще имаш и то скоро ...

    BIG AL
  79. 79 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    " България - най-бедната и "най-корумпираната" страна в ЕС, ще поеме палката на ротационното председателство"! И за какво е всичко това? За оправдание? Или нещо като индулгенция. Като гледам снимката на тоа человек, виждам стари италиански филми за козята ноздра!
    —цитат от коментар 76 на ИванКар


    Така е, в тесен кръг си признава, че по убеждение е комунист...

  80. 80 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1689 Весело

    комунистическата британска преса е винаги готова да помогне на братята си от комунистическия интернационал,
    —цитат от коментар 75 на hhhuuunnnn


    ха ха ,вашите 80% са наистина трогателни

  81. 81 Профил на ИванКар
    ИванКар
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#74] от "bez_ime2":

    Тия - направо по путински - никакви шикалкавения! Безсрамие - да критикуват най-най-по почтения и начетен български екземпляр /прочел 1 книжица/ и спастрил милиард...

  82. 82 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Има ли още някой нормален гражданин, който да с есъмнява , че организирани престъпници владеят страната ???
    И че нямаме прокурори, а имаме Цеко, Боко, златевци, маджовци , пеевски и друга измет , на власт ???::)))
    Има ли и капка съмнение , в това ??

    BIG AL
  83. 83 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Има ли още някой нормален гражданин, който да с есъмнява , че организирани престъпници владеят страната ???
    И че нямаме прокурори, а имаме Цеко, Боко, златевци, маджовци , пеевски и друга измет , на власт ???::)))
    Има ли и капка съмнение , в това ??

    BIG AL
  84. 84 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2515 Неутрално

    Леле и тия от Гардиан , станали умнокрасиви. Моля гражданите за Европейско развития да ги порицаят.

    SHADOWS of SOFIA
  85. 85 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Учениците, слугите , 3-тия ешелон на БКП - НАДМИНА учителите си ::) Комунистите , даже , НЕ успяха да превърнат една планина - в ЧАСТНО ползване от една отрепка - цеко , например ...Но,тези и цялата Пирин ще му дадат - ...мафия ...:)))....

    BIG AL
  86. 86 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 679 Любопитно

    До коментар [#68] от "Свинчуга

    Ти къде видя да пиша и твърдя,че Борисов е казал,че няма корупция?Или си караш ей така,лаф да става?

  87. 87 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 922 Неутрално

    [quote#80:"Stewie"][/quote]

    куко, ДС-агентите само си мислите, че сте още на власт, ще връщате всичко откраднато

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  88. 88 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2515 Неутрално

    До коментар [#42] от "Сахаров":

    + хи хи

    SHADOWS of SOFIA
  89. 89 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Е нали Баце се целува с Тереза Мей, какви са тия изцепки сега на Гардиън? Тия защо ни клатят стабилността, кохезията, конкурентноспособността и консенсуса????

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  90. 90 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Какво е мафиотска държава , ли ??? Ами, да ви кажа ..
    Хотелите и плажовете по морето - на СИК, Вис и сие мафия
    Националната лотария - на Черепа ..
    Бензина - на Златев ,
    Законите - пишат организирани престъпници в НС, начело с Боко рапона от СИК ..
    Прокуратура - пеевски, цацата и татарчето ..
    Пирин планина - като начало - на цеко ..
    Данъците - за вас, останалите граждани ...
    Ето, това е МАФИОТСКА държава , с две думи ...::)))

    BIG AL
  91. 91 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    :) Леко смешно изглежда точно британски вестник да пише за корупция в Родината ни, при условие че корупцията във Великобритания е доста по-голяма!

  92. 92 Профил на Ivan Peshev
    Ivan Peshev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Рапониии, да знаеш - какъв жалък край ти предстои ...::) Не всички си падаме по организираните , мафиоти, престъпници, като теб ...не всички сме от стадото на СИК и калинките ти ..:)))Меко казано, другарю престъпник, съдружник с други престъпници , какъв край само ще имаш и то скоро ...
    —цитат от коментар 78 на BIG AL


    Аз бих се притеснил да направя такава публикация.

  93. 93 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1919 Весело

    без да чета коментарите

    Гардиан Облаците в България са от ЛОБИЗЪМ, пък той е разрешен в ЕС така че много здраве

  94. 94 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    Не си знаят интереса ингилизите. Що им трябва да се заяждат със страната под чието председателство ЕС ще ги праща на майната им. Сега да очакват един як шут от Боко. И напълно заслужен. То ние си знаем, че не сме цъфнали и вързали, но пък за къв ни е една британска изцепка, кого топли?

  95. 95 Профил на K2
    K2
    Рейтинг: 2515 Неутрално

    До коментар [#93] от "1001":

    Когато има закон за лобизма , дааа. Но ти се опитваш да хитруваш , нали!? Съмнявам се , че намериш одобрение с евтини странични пасове.

    SHADOWS of SOFIA
  96. 96 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#16] от "tacheaux":
    Приватизацията на Костов беше успешна и с нея трябва да се гордеем. С нея той не само спаси България , но я постави в релсите на пазарната икономика с което успяхме да влезем в ЕС.

    Ма Вие сериозно ли?
    И за кого беше успешна?
    И защо "успешния" фарисей беше изритан безапелационно от властта?
    И то ЗАВИНАГИ
    И то след като през един декември преди 17-18 години изпъди изключително "успешните" си ортаци - приватизатори - Цонев, Бакарджиев. сивия кардинал, гаражната, усмивката... Без да ги разобличи, естествено....

  97. 97 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4357 Весело

    Бибитко и Лилето ще си сменят ли палката на диригента или само Големият Бос ще дерижира ?!

    klimentm
  98. 98 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#16] от "tacheaux":Приватизацията на Костов беше успешна и с нея трябва да се гордеем. С нея той не само спаси България , но я постави в релсите на пазарната икономика с което успяхме да влезем в ЕС.Ма Вие сериозно ли?И за кого беше успешна?И защо "успешния" фарисей беше изритан безапелационно от властта? И то ЗАВИНАГИИ то след като през един декември преди 17-18 години изпъди изключително "успешните" си ортаци - приватизатори - Цонев, Бакарджиев. сивия кардинал, гаражната, усмивката... Без да ги разобличи, естествено....
    —цитат от коментар 96 на ПРОРОК ИЛИЯ


    Илийчо, не се сърди на Костов, а на Нинова, Жоро Свинарчето и т.н. Костов ви подари предприятията, вие ги осра...!

  99. 99 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4357 Весело

    Бибитко диригент на ЕС , Буля Цеца да излезе маскирана като Европа а Бибитко като Зевс!

    klimentm
  100. 100 Профил на Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Рейтинг: 269 Весело

    Дневник публикувайте и снимката с "циганската каручка"на фона на Софийските панелки която е на първа страница в международните новини на Гардиън и втора снимка към статията





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK