Протестите в Иран взеха нови жертви (обновена)

Запалени огньове и импровизирани барикади на протест в Техеран в събота.

© Reuters

Запалени огньове и импровизирани барикади на протест в Техеран в събота.



Десет души са убити при протестите в Иран, които започнаха в четвъртък, съобщи иранската държавна телевизия, цитирана от AP. Телевизията е съобщила още, че силите за сигурност водят битки с "въоръжени протестиращи", които се опитват да овладеят полицейски управление и военни бази.


Досега властите признаха за четири жертви. Двама от демонстранти са убити снощи по време на антиправителствени протести в град Изех в Югозападен Иран, съобщи местният депутат Хедаятолах Кадеми за агенция Илна, близка до реформаторите, предаде Франс прес. "Жителите на Изех протестираха, както и други в страната, срещу икономическите трудности. за съжаление, двама души бяха убити, а други двама - ранени", каза той, като добави, че не знае дали изстрелите са дошли от силите на реда или от демонстрантите. "


Снощи други двама души загинаха в Доруд, Западен Иран, при инцидент, непряко свързан с демонстрациите, предаде Франс прес. Протестиращи отвлекли пожарен камион и катастрофирали, спускайки се по стръмен склон, при което загинали, уточни по държавната телевизия префектът на града.




Други двама души бяха убити в събота вечер в същия град. "Събирането трябваше да приключи мирно, но поради присъствието на подбудители, за нещастие се случи това", заяви Хабибола Ходжастепур, заместник губернатор на провинция Лорестан, отговарящ за сигурността. Той не съобщи причините за смъртта, но уточни, че полицията и силите за сигурност не са използвали огнестрелно оръжие срещу събралите се. Реформисткият в. "Етемад" обаче съобщи, че полицията е открила огън по протестиращите.


В социалните мрежи има видеа за сблъсъци и в други градове в Иран, като протестите са продължили и в новогодишната нощ.

Иранският президент Хасан Рохани призна, че обществото е недоволно от икономическите проблеми, но призна, че властите няма да се поколебаят да предприемат мерки срещу тези протестиращи, за които сметнат, че нарушават закона. Вътрешният министър Абдолреза Рахмани Фазли подчерта по държавната телевизия, че "тези, които злоупотребяват с киберпространството и разпространяват насилие, са ни известни и със сигурност ще се срещнем с тях".


На сайта на Радиото и телевизията на Ислямска република Иран се съобщава, че социалните медии в страната са временно ограничени като предпазна мярка.

Ключови думи към статията:

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    Тези протестиращи грешат. Да протестираш срещу управляващи ислямсти не е толкова безопасно като да протестираш срещу някакъв си монарх.

    подпис
  2. 2 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2535 Гневно

    Предстои дълга битка между младите хора и управниците. Но младите хора не трябва да забравят, че да си млад е временно, а управляващите винаги искат да управляват вечно.

    подпис
  3. 3 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    Жертвете са вече 13.

    Bukalemun
  4. 5 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#3] от "eti mehter":

    Очевидно ислямските диктатури водят до икономически проблеми. Следиш ли ми мисълта?

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  5. 6 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    лошо. мъчат се да ги предизвикат и да реват че диктатора ''избива народа си''. тоя сценарии явно върви,дано аятоласите го прекършат в зародиш. и тука ше има ''умерена опозиция''май.

  6. 7 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#5] от "UJC4040":

    От намеци разбирам....
    Но фактите са ми приоритета.
    Днес приказвах с доста иранци , туристи .....
    Имало е тенденция за разрастване ....казват повечето.....

    Bukalemun
  7. 8 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    До коментар [#7] от "eti mehter":
    "Имало е тенденция за разрастване ....казват повечето....."

    Доколко ще "разраснат" зависи само от търпението на диктатора. Не е решил, не е насъскал килърите.

    подпис
  8. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    До коментар [#3] от "eti mehter":Очевидно ислямските диктатури водят до икономически проблеми. Следиш ли ми мисълта?
    —цитат от коментар 5 на UJC4040



    До коментар [#5] от "UJC4040":

    Толкова си опростил картината,че тя става лъжлива за окото.

  9. 10 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#7] от "eti mehter":
    Ееее, разбираш, очевидно. Но не ти отърва да го напишеш и се разсейваш. А имаш интернет вкъщи който е вреден!

    Ердоган:Имаше интернет-кафенета, сега нетът се намести у дома. Значи, отровата навлезе вътре в къщите.
    https://www.24chasa.bg/novini/article/6636530

    Ети, режи кабела, спаси си душата!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  10. 11 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    лошо. мъчат се да ги предизвикат и да реват че диктатора ''избива народа си''. тоя сценарии явно върви,дано аятоласите го прекършат в зародиш. и тука ше има ''умерена опозиция''май.
    —цитат от коментар 6 на pavur


    И да втърдят още повече шериата? Сериозно?

  11. 12 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#8] от "Иван К":
    Не е решил, не е насъскал
    =======
    Вчера , иранските власти съобщиха ,че ако ситуацията отива към ескалация , може да се включи и националната гвардия (ulusal muhafizlar) , в действие.

    Bukalemun
  12. 13 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#10] от "UJC4040":

    Всичко е вредно на тоя свят. ....ако го консумираш неправилно от към количество и качество. ..

    Bukalemun
  13. 14 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    Хизбула треперят. Ако аятолаха го гътнат, то Хизбула ще има съдбата на ООП.

  14. 15 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    НиКОЙ не е абониран за властта.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  15. 16 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#11] от "stanislavdi":

    че колко още да го втвърдяват шерията? той си е достатъчно ''твърд''в иран. салафито-уахабитите обаче са им смъртни варгове. нищо чудно,това да е някоя инспирирана от ''демокрациите'' в залива мизерия. като в сирия и либия. салафито-уахабитите са се надъхали ,защото имат солидното рамо на чичо сам. освен това режимът във Вашингтон е поизнервен,защото МААЕ декларира,че иран изпълнява задълженията си по ядрената сделка и очернянето на иран в тая посока не фаща дикиш.

  16. 17 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    До коментар [#11] от "stanislavdi":че колко още да го втвърдяват шерията? той си е достатъчно ''твърд''в иран. салафито-уахабитите обаче са им смъртни варгове. нищо чудно,това да е някоя инспирирана от ''демокрациите'' в залива мизерия. като в сирия и либия. салафито-уахабитите са се надъхали ,защото имат солидното рамо на чичо сам. освен това режимът във Вашингтон е поизнервен,защото МААЕ декларира,че иран изпълнява задълженията си по ядрената сделка и очернянето на иран в тая посока не фаща дикиш.
    —цитат от коментар 16 на pavur


    След като е достатъчно твърд значи не може да стане по-зле. Виж по-добре има голяма вероятност да стане

  17. 18 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#14] от "stanislavdi":

    няма да стане. хизбула е необходимото зло,което израел и ''свободният свят''преглъщат. освен това ,вече не е толкова лесно като през 20 век и да спретнеш една ''ирано-иракска''война. субектите липсват,светът се промени.

  18. 19 Профил на kwu51545500
    kwu51545500
    Рейтинг: 233 Любопитно

    ЧНГ
    РЕФОРМАТОР ТОВА ЗВУЧИ ГОРДО САМО ДА НЕ Е ИДИЛЕЦ

  19. 20 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Майдан може да се случи само в държави със слаби лидери и институции.

    Почти нищо не знаех за Асад и Сирия, но това, което се случи после - ясно показа, че Асад е за предпочитане, каквито и колкото кусури да е имал. Просто "другото" беше много, много по-лошо.

    Повече знаех за Кадафи и Либия. Беше гадно копеле, безспорно. Но беше за предпочитане, пред това, което дойде след него.
    Факт.

    Аятоласите не са цвете за мирисане.
    Факт.
    Но след толкова много кръв и толкова нагледни примери - просто са за предпочитане, пред това, което ще дойде след тях.
    В Иран има млади и добре образовани хора.
    Иран вече отдавна не е това, което беше при Хомейни или това, което сега е Саудитска Арабия.
    Иран бавно, но неумолимо се реформира и цивилизова. Отваря се към света.
    Нещата там се случват по еволюционен, бавен, но за щастие - безкръвен сценарий.
    Ако не се оровокира хаос и безредици отвън - Иран ще се реформура с времето.
    Тази дестабилизация не е добра.
    Режима има сили и капацитет да се справи.
    И ще се справи.
    Жалко само за тези ирански "умни и красиви", които са повярвали на менторите си, че аятоласите са като Янукович или Орешарски - ще се гътнат лесно.
    Е, ще го разберат по трудния начин.
    За съжаление - някои нама да го разберат, защото ще са умрели. Ще го разберат роднините им.

    Дано нещата се успокоят.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  20. 21 Профил на Шехерезадник
    Шехерезадник
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Има финансови кръгове, за които мирът в Близкия изток е катастрофа. Опитват се всячески да не го допуснат.
    Провалът им в Сирия ги кара да играят "ва банк" .
    Това са подпалвачите на "цветните революции".
    От които засега останаха разрушени държави и нескончем поток емигранти в Европа.

  21. 22 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1040 Неутрално


    То там си е тегаво, диктатура, и то не каква да е, ами ислямска. Когато падне диктатурата ще хукнат още милиони към Европа, в момента не им дават изходни визи и щат не щат трябва да си стоят там.

    Ердоган:Имаше интернет-кафенета, сега нетът се намести у дома. Значи, отровата навлезе вътре в къщите.
    —цитат от коментар 10 на UJC4040


    Достъпът до информация застрашава диктаторите, затова Ердоган е против и в кратки срокове ще въведе строга цензура и ще пусне правителствените тролове да изкривяват истината и да разпространяват диктаторските лъжи. Турция я изкарай от списъка с нормални държави, ще стане като Иран. По-образованите се усетиха и затова се изнасят от Турция, там ще остане само паплач и държавата ще пропадне.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  22. 23 Профил на madridchanin
    madridchanin
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#8] от "Иван К":

    Прав си,взема пример от Ердоган

  23. 24 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#20] от "г-н Саранди Говедаров":

    голям майтап ше е,''международната демократична общност'' да подкрепи ''законното правителство''. напълно вероятно е,предвид ''затоплянето''на отношенията и вдигането на емабаргото срещу иран,както и послушанието на аятоласите спрямо ядрената програма.

  24. 25 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#20] от "г-н Саранди Говедаров":

    Нещата там се случват по еволюционен, бавен, но за щастие - безкръвен сценарий
    =======
    А на някои така им се иска промените да са Революционни .....
    ....АМА така им се иска .....че при липса на революционни зрелища , почват да обвиняват в изостаналост , диктатура и какво ли не още .....

    Bukalemun
  25. 26 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5900 Неутрално

    Е аятоласите няма да изневерят на нрава си и ще смажат всеки опит на прогледналите млади хора да искат промяна. Не сваляне на власта а промяна....но сатрапите навсякъде са еднакви.

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  26. 27 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    Така се получава. Иран прахосва парите на народа си за оръжие и войски в Йемен и Сирия, за оръжие и "социални дейности" на Хисбулах, за оръжие и терористи в Ирак и Афганистан. Ирански военни кораби плъзнаха по половината свят и резултата не закъсня. Когато имаш смешна икономика и амбиции на велика сила, така се получава. На края на народа много ще му писне и ще измете режима на аятолаха и ходжите му.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  27. 28 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#13] от "eti mehter":
    Общи приказки. Всяка баба на мегдана ще ти го каже. Виж, за "качеството", думата ще е друга.
    Когато мисията ти е в подкрепа на нещо, а интелектът крещи обратното, не си за завиждане.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  28. 29 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Весело

    До коментар [#22] от "today":

    . По-образованите се усетиха....
    ======
    Кои ....тези които по вашите медии ги показват като ДЖурналисти ли ?
    А за медийния боллук в Турция не се кахъри !
    Той е толкова голям и обширен ,че дори много европейски държави си мечтаят за такъв !

    Bukalemun
  29. 30 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    Майдан може да се случи само в държави със слаби лидери и институции.Почти нищо не знаех за Асад и Сирия, но това, което се случи после - ясно показа, че Асад е за предпочитане, каквито и колкото кусури да е имал. Просто "другото" беше много, много по-лошо.Повече знаех за Кадафи и Либия. Беше гадно копеле, безспорно. Но беше за предпочитане, пред това, което дойде след него.Факт.Аятоласите не са цвете за мирисане. Факт.Но след толкова много кръв и толкова нагледни примери - просто са за предпочитане, пред това, което ще дойде след тях.В Иран има млади и добре образовани хора.Иран вече отдавна не е това, което беше при Хомейни или това, което сега е Саудитска Арабия.Иран бавно, но неумолимо се реформира и цивилизова. Отваря се към света.Нещата там се случват по еволюционен, бавен, но за щастие - безкръвен сценарий.Ако не се оровокира хаос и безредици отвън - Иран ще се реформура с времето.Тази дестабилизация не е добра.Режима има сили и капацитет да се справи.И ще се справи.Жалко само за тези ирански "умни и красиви", които са повярвали на менторите си, че аятоласите са като Янукович или Орешарски - ще се гътнат лесно.Е, ще го разберат по трудния начин.За съжаление - някои нама да го разберат, защото ще са умрели. Ще го разберат роднините им.Дано нещата се успокоят.
    —цитат от коментар 20 на г-н Саранди Говедаров


    Саранци, за каква еволюция говориш бре? Ти знаеш ли Иран какво е представлявал до 1979 година? Еволюции и революции са ти в главата на теб.
    Поне мислете като пишете. И как оправдавате сатрапии не е истина. По естествен начин искал да се развият събитията в Иран? Както се развиха през 1979г.? Тая световна революция ви е изпила мозъците

  30. 31 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 545 Неутрално

    А, да - щях да забравя, още не съм се събудил....

    За много години, колеги.
    Здраве и успехи, през 2018-та, че и след това.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  31. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Весело

    До коментар [#28] от "UJC4040":

    Когато мисията ти е в подкрепа на нещо,
    =======
    Ха хаааа .....хвана се на собствената си въдица ..... ;).....
    Нашите медии не са мисионерски , за разлика от тия които ти поемаш ....
    Цял коментар ми спести !

    Bukalemun
  32. 33 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    лошо. мъчат се да ги предизвикат и да реват че диктатора ''избива народа си''. тоя сценарии явно върви,дано аятоласите го прекършат в зародиш. и тука ше има ''умерена опозиция''май.
    —цитат от коментар 6 на pavur



    Има много начини един диктатор да избива собственият си народ в името на властта . За сега аятоласите могат само да въздишт и да се учат от Асад и Путин !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  33. 34 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#30] от "stanislavdi":

    Много правилно го е написал даже !
    ....ама как си проличавате съгледвачите на сбъднати и несбъднати революции !

    Bukalemun
  34. 35 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#14] от "stanislavdi":няма да стане. хизбула е необходимото зло,което израел и ''свободният свят''преглъщат. освен това ,вече не е толкова лесно като през 20 век и да спретнеш една ''ирано-иракска''война. субектите липсват,светът се промени.
    —цитат от коментар 18 на pavur



    Ирано-иракската война беше спретната от другарите от ЦК на КПСС, а на сметката на Саддам Хюсейн са били преведени повече от 4 милиарда долара . За да не ми искаш линк в потвърждение ще те посъветвам да прочетеш Игор Бунин и най-вече книгата му " Златото на Партията " .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  35. 36 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    До коментар [#30] от "stanislavdi": Много правилно го е написал даже !....ама как си проличавате съгледвачите на сбъднати и несбъднати революции !
    —цитат от коментар 34 на eti mehter


    Правилно бабината ти трънка. Кое му е правилното? Например това, че с пълната подкрепа на СССР аятоласите свалят светския режим и започват да убиват с камъни? Ама от теб не съм очаквал друго, ти си ислямски фанатик и светското ти е противно. Виж Саранди ми е трудно да го разбера, протестиращите искат религията да изчезне от политиката и от законите, но Саранди настоява да останат

  36. 37 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    До коментар [#5] от "UJC4040":

    Всички диктатури водят до там.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  37. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8951 Неутрално
  38. 39 Профил на lynyrds
    lynyrds
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#34] от "eti mehter":

    Този път наясно ли си на чия страна си ,или като в нощта на преврата срещу Ердоган-отначало възторжено за преврата после като се обърнаха нащата му стана най-твърдия превържаник.

  39. 40 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#36] от "stanislavdi":

    светския режим
    =======
    На мен за светски режими не ми говори !
    Напатил съм се от тях , и в Европа , и в Анадола. ....

    Bukalemun
  40. 41 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    До коментар [#36] от "stanislavdi":светския режим =======На мен за светски режими не ми говори !Напатил съм се от тях , и в Европа , и в Анадола. ....
    —цитат от коментар 40 на eti mehter


    Е нали ти казах, ти си ислямист фанатик. Както казах, че ненавиждаш светското. Веднага удари на жена си един тупаник, че си ядосан

  41. 42 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1096 Гневно

    До коментар [#14] от "stanislavdi":няма да стане. хизбула е необходимото зло,което израел и ''свободният свят''преглъщат. освен това ,вече не е толкова лесно като през 20 век и да спретнеш една ''ирано-иракска''война. субектите липсват,светът се промени.
    —цитат от коментар 18 на pavur


    А е ве?Верно?Ами Крим забрави ли го ве смрадлива ушанко?

  42. 43 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#39] от "lynyrds":
    на чия страна си
    ======
    Там е работата ,че начина ми на мислене не е двуполюсен....
    А относно позицията ми за по миналогодишния опит за преврат .....Съжалявам .... май ме бъркаш с някой друг. ....
    Никога не съм подкрепял превратаджийските режими в Анадола. ...

    Bukalemun
  43. 44 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1096 Весело

    До коментар [#36] от "stanislavdi":светския режим =======На мен за светски режими не ми говори !Напатил съм се от тях , и в Европа , и в Анадола. ....
    —цитат от коментар 40 на eti mehter


    Ай вай!Обидиха ли те?Запалили са ти ауспуха май :)

  44. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#41] от "stanislavdi":

    Хе ....това че не подкрепям светско превратаджийските режими , радикален ислямист ли ме прави ?
    Ти мен не ме трогваш ....ами вземи и си коригирай начина на мислене ....!
    Сам на себе си добро ще направиш .....

    Bukalemun
  45. 46 Профил на vng01656148
    vng01656148
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Жертвете са вече 13.
    —цитат от коментар 3 на eti mehter


    Какво се чудиш бе Мемедчо????Това не тие е демократична Испания да ги попляскат само!В твоята ислямистка,ердоганова Турция и в шиитския ислямистки режим в Техеран е така!Убиват се хора като мухите!Надявам се вече си вдянал огромната разлика между развитите западни демокрации и средновековните ислямистки режими като Турция,Иран и Саудитска Арабия!За това трябва час по скоро да се наложи демократипен режим в тези бандитсми държави!

  46. 47 Профил на vng01656148
    vng01656148
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#41] от "stanislavdi": Хе ....това че не подкрепям светско превратаджийските режими , радикален ислямист ли ме прави ?Ти мен не ме трогваш ....ами вземи и си коригирай начина на мислене ....!Сам на себе си добро ще направиш .....
    —цитат от коментар 45 на eti mehter


    Щом подкрепяш краен ислямист като Ердоган,значи си краен ислямист от ердогановски тип!

  47. 48 Профил на vng01656148
    vng01656148
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#36] от "stanislavdi":светския режим =======На мен за светски режими не ми говори !Напатил съм се от тях , и в Европа , и в Анадола. ....
    —цитат от коментар 40 на eti mehter


    Че какво правиш в светска България тогаева????Бегом марш в ислямисткия изостанал Анадол,и кракът ти да не е стъпвал в светски държави!

  48. 49 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#48] от "protivbspdpsatak":

    ?

    Bukalemun
  49. 50 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Весело

    До коментар [#46] от "protivbspdpsatak":

    !За това трябва час по скоро да се наложи демократипен режим в тези бандитсми държави!
    =========
    Ех котьоо !
    Само дето не си споменал и модела му !
    Налагач..... :)

    Bukalemun
  50. 51 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5689 Неутрално

    Резултат от малкия растеж след края на ембаргото. Така младежите разбират какво са изпуснали и как десетилетия са изтрити от живота на техните роднини.
    Протестите ще растат

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  51. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 55 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1096 Разстроено

    Така се получава. Иран прахосва парите на народа си за оръжие и войски в Йемен и Сирия, за оръжие и "социални дейности" на Хисбулах, за оръжие и терористи в Ирак и Афганистан. Ирански военни кораби плъзнаха по половината свят и резултата не закъсня. Когато имаш смешна икономика и амбиции на велика сила, така се получава. На края на народа много ще му писне и ще измете режима на аятолаха и ходжите му.
    —цитат от коментар 27 на Георги


    А в 70-те на Техеран му казваха-"Париж на близкият Изток".Ама комуне и брадат където стъпят всичко е леш...

  55. 56 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1096 Весело

    [quote#43:"eti mehter"]До коментар [#39] от "lynyrds":на чия страна си======Там е работата ,че начина ми на мислене не е двуполюсен..

    Не ами.еднополюсен е,кавал

  56. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 58 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1292 Весело

    А, да - щях да забравя, още не съм се събудил....
    —цитат от коментар 31 на г-н Саранди Говедаров


    Аааа, определено няма да можеш!!! Ужасно си закъснял!!!

    Имало едно време ссср...
  58. 59 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#7] от "eti mehter":"Имало е тенденция за разрастване ....казват повечето....."Доколко ще "разраснат" зависи само от търпението на диктатора. Не е решил, не е насъскал килърите.
    —цитат от коментар 8 на Иван К


    Като студент често работих на Златни Пясъци където имаше доста ирански семейства. Да пазарят се като циганин за отстъпка, но винаги са били коректни хора. Вежливи и приятни са. Говоря за младите семейства. Не си за цял народ по няколко индивида. Старите в Англия искат в европейския съюз, старите не искат. Старите в България жалеят за соц-а и си преизбират винаги старите муцуни. Младите руснаци не щат Путин, но на старите им напомня на някакви отминали времена и си го преизбират. И т.н. На младите им се живее нормален живот, но старите са обтегнати от някакви малоумни патриархални/матреахални и прочие традиции, и според тях трябва да правят деца за да ги гледат като остареят...

  59. 60 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 233 Весело

    [quote#59:"Denis Stoyanov"][/quote]

    *Не съди за цял народ по няколко индивида.
    *Младите в Англия искат в европейския съюз, старите не искат.

    Главата още ме държи май от вчера.

  60. 61 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1096 Гневно

    До коментар [#53] от "protivbspdpsatak":Тебе ще питат хората по света .....кой как да живее ..... :)А.....в Калифорния , шмъркането вече е легализирано.....някой меси ли им се ?
    —цитат от коментар 57 на eti mehter


    Месят им се.Други хора.Не един мустакат пеерас да казва какво може и какво не.Понял???

  61. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 63 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#13] от "eti mehter":

    И разбира се някой като Ердо казва кое е вредно и кое полезно, нали?
    Или пък някой имам, поп или какъвто и да е там служител на култа (впрочем всички издържани с обществени пари)

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  63. 64 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Успех на хората, искащи промяна... дано този път съумеят да се отърват от аятоласите и прочие фанатизирана паплач... Винаги съм се чудела как е възможно гордите перси, дали толкова много на света в науката, литературата, изкуството, архитектурата, медицината, етс. да изпаднат до там, да ги командват някакви чалмосани малоумници, чели само една книга в живота си?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  64. 65 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1438 Весело

    До коментар [#13] от "eti mehter":И разбира се някой като Ердо казва кое е вредно и кое полезно, нали?Или пък някой имам, поп или какъвто и да е там служител на култа (впрочем всички издържани с обществени пари)
    —цитат от коментар 63 на serafin


    Ердо не за първи път се изказва против интернет и новите технологии. Преди време се беше изцепил, че заради новите технологии, достъпни за всеки, хората губят ценно време забучили погледи в телефоните си, вместо да се занимават с истински важни неща, като да отидат на джамия и да се молят. Явно му е голям дерт, че не всички турци са религиозни фанатици и няма да може лесно да ги подчини и командва, както на него му се иска.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  65. 66 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    Иранският президент Хасан Рохани призна, че обществото е недоволно от икономическите проблеми, но призна, че властите няма да се поколебаят да предприемат мерки срещу тези протестиращи, за които сметнат, че нарушават закона.
    ================
    А в тази част от статията има смислено несъответствие , и то се дължи най вече от неточности в това което е казал Рухани .
    "Хората по закон имат право да изразят недоволството си чрез протести , но и органите на реда са длъжни да предотвратят всякакви прояви на анархия и злодеяния , предизвикащи материални щети и безредици" ....е буквално казаното от него.
    После не е наблегнато на паралелния анти протестен митинг в полза на правителството.

    Bukalemun
  66. 67 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    До коментар [#42] от "Димитър Димитров":Нерде Крим, нерде близкия изток. Отрано си се подкарал за Банго Васил, мангал.
    —цитат от коментар 62 на pavur


    Ае ае,не с прави на ощипан въшльо.Ходи цункахйуй на плешивото джудже.Тъп@к.

  67. 68 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Иран трябва да действа срещу протестиращите както го правят САЩ в южните щати. Твърдо и само с полицията и гвардията.
    По-добре малко кръв в началото отколкото реки от същата в края.

  68. 69 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Любопитно

    До коментар [#63] от "serafin":

    Добре де .....защо намисаш Ердо ?
    В статията въобще не е споменато нещо свързано с него. ...

    Bukalemun
  69. 70 Профил на vng01656148
    vng01656148
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#63] от "serafin":Добре де .....защо намисаш Ердо ?В статията въобще не е споменато нещо свързано с него. ...
    —цитат от коментар 69 на eti mehter


    Защото е същият тоталитарист и диктатор като дружките му шиитски брадати ислямисти от Иран!

  70. 71 Профил на vng01656148
    vng01656148
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#53] от "protivbspdpsatak":Тебе ще питат хората по света .....кой как да живее ..... :)А.....в Калифорния , шмъркането вече е легализирано.....някой меси ли им се ?
    —цитат от коментар 57 на eti mehter


    В Калифорния ,изостанал турчино решават хората,а не диктатори като Ердогачо!Аз съм жител на Сан Франциско бе Мемед,и са ме питали!Ердоганчо питал ли те за нещо????Той праща тайна полиция и войска срещу инакомислещите!Забрави ли как брутално пращаше полиция да се разправи с протестиращите студенти в Истанбул?????

  71. 72 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2231 Неутрално

    Интересно каква подготовка има шайката аятоласи да ръководи икономиката и политиката на Иран. Я си представете, че Патриарх Неофит и Светия Синод вместо с религиозни церемонии се заемат с външната и вътрешната политика на България!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  72. 73 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    Няма съмнение, че полицията в Иран използва оръжие срещу протестиращите, защото режимът е ислямистки, диктаторски, нищо, че иранците са шиити. Управляващите там са и религиозни водачи. С цялото си нахалство има официално съобщение след новината за първите загинали, че те не били убити от полицията, а от чужди агенти-провокатори.

  73. 74 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    ‘ЧВчера , иранските власти съобщиха ,че ако ситуацията отива към ескалация , може да се включи и националната гвардия (ulusal muhafizlar) , в действие. ‘ЧДо коментар [#12] от "eti mehter":
    ———————————
    Правите ли сравнение с турската ситуация? За да се защити Иранския президент може да разчита на националната гвардия., а Ердо противопоставя цивилните граждани едни на други.

  74. 75 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#72] от "vxa15365434":

    Това, което се случва от седмица насам не е изненада за Съпротивата...Тайните служби и антитерористичните сили на Техеран отдавна следят клетките на Moslem Brotherhood, Ал Кайда, Даеш и т.н., захранвани с финансиране от 4-те уахабитски кралства, Мосад и ЦРУ...Ето сега тези клетки се активират там, подобно на 2011г. в Сирия и това за момента е най-полезният ход на обединените уахабити, ционисти, западни неоколониалисти и компания ! Момента сега е подходящ заради унищожената от сушата тазгодишна реколта от памук, чай, просо и всички плодове и подправки, които Иран експортираше, което постави местните часнти земеделски производители и фермери в много затруднено положение...Не забравяйте и новата необходимост Иран да захранва с всевъзможни храни, стоки и оборудване и Катар, който е абсолютно блокиран от съседите си от април месец насам... Същевременно, както знаете и Иран е поставен под неофициално и непотвърдено от каквато и да е резолция на ОС на ООН ембарго от над 80 държави, но това не е чак толкова сериозен проблем, при положение, че Русия, Китай, Индия, Бразилия не са спирали експорта си за Иран...Безспорно от лятото насам много основни хранителни продукти, стоки от първа необходимост, вносните лекарства и др. поскъпнаха в Иран, но иранският народ е наясно, че стъпването в Катар като база и отправна точка за дългоочакваната Освободителна революция в Бахрейн ще трябва да се "изгладуват"...

  75. 76 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 815 Любопитно

    Подбудители на цветни революции,коварни велики сили,които само това и мислят-как да разбутат чудесния режим в Иран,и да ги хвърлят в хаос.
    Е,няма ли вариант,при който на някаква част от хората да им е писнало да живеят по този начин,както досега,и са излезли да покажат недоволството си?Без да са изпращани от някого в пломбирани вагони или по някакъв друг начин.

  76. 77 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#32] от "eti mehter":
    Пак се направи на по-глупав, отколкото си. Казвам за твоята мисия. Не съм споменавал медии. По незнайни причини си се хванал да браниш кауза, която е характерна за неуките хора в низините.
    Ако схващаш бързо, опитвам се да ти дигна цената. Кажи на шефа си, че много те ценят и искаш за 2018 да те издигнат достойно.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  77. 78 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    До коментар [#14] от "stanislavdi":няма да стане. хизбула е необходимото зло,което израел и ''свободният свят''преглъщат. освен това ,вече не е толкова лесно като през 20 век и да спретнеш една ''ирано-иракска''война. субектите липсват,светът се промени.
    —цитат от коментар 18 на pavur


    Вярно е това , че светът се промени и то много. От двуполюсен стана еднополюсен. Единият полюс отиде в небитието. В този полюс бяха СССР и световната социалистическа система, световното комунистическо движение като във всяка страна се издържаха комунистически партии, световното движение на така наречените необвързани страни, които всъщност бяха обвързани с Москва. Това бяха голяма част от бившите колонии на Великобритания и Франция. Всичко това вече го няма. Другия полюс бяха демократичните държави от Западна Европа и САЩ.
    В днешния свят има един всепризнат морален, политически, културен и икономически лидер и това е САЩ. Тези , които не го признават за лидер са провалени и ембаргови държави като Северна Корея , Русия , Иран, Куба, Венецуела. Въпрос на време е диктаторските режими в тези държави да се свалят и да престанат да бъдат опасни за своите съседи и за света.

  78. 79 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#74] от "half truth":
    Правите ли сравнение с турската ситуация?
    ==========
    Правя разбира се. ...
    Това което в момента се случва в Иран , стана в Турция през 2013 та ....парковете Гези ! Полупияни чапулджии , чупеха витрини с бейсбол сопи. .....
    Сега е същата работа ....те не стачкуват ,а трошат и всяват хаос.....
    Между другото митинга в подкрепа на правителството е поне 10 пъти по многолюден , но защо ли е останал почти незабелязан от западните медии .....

    Bukalemun
  79. 80 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Весело

    До коментар [#71] от "protivbspdpsatak":

    Аз съм жител на Сан Франциско
    ======
    Оооо ....:).....ма кажи си го по рано , бе човек !
    Сега целия пъзел за теб ми е ясен .....
    Затуй си така настървено. ... ;)

    Bukalemun
  80. 81 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    До коментар [#14] от "stanislavdi":

    както казва Ян Хус на кладата
    "О, свещена простота"
    Аетолаха е наследствена титла на наследниците на зетя на Мохамед, Али те не са един два (Садр в Ирак също е наследник за сведение)просто следващия в йерархията ще заеми поста като в КСА

  81. 82 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Весело

    До коментар [#77] от "UJC4040":
    опитвам се да ти дигна цената
    =======
    Пффф....мамма мия !
    Твоята ценоразписна система отдавна не е в моите разбирания за живота .....
    Отболедувал съм виждания подобни на твоите , преди десетилетия.....
    Оценявай когото и както ти кефне , но за мен твоите етикети отдавна висят във въздуха. ...

    Bukalemun
  82. 83 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    Защо ги наричат "протестиращи" при положение че статията ясно и недвусмислено доказва че това са престъпници и терористи.

  83. 84 Профил на vng01656148
    vng01656148
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#71] от "protivbspdpsatak": Аз съм жител на Сан Франциско ======Оооо ....:).....ма кажи си го по рано , бе човек !Сега целия пъзел за теб ми е ясен .....Затуй си така настървено. ... ;)
    —цитат от коментар 80 на eti mehter


    Не знам какво ти е станало ясно,но само щата Калифорния е шеста икономика,а твоята ердоганова Турция е далеч и назад от само един американски щат,да не говорим за целите САЩ!Мемед,казвал съм ти го и пак ще ти кажа,че Турция без западни инвестиции,помощи и технологиии няма да съществува като държава.За това вашият Ердоганчо да си опича акъла,защото креслото му се клати,и ще остави Турция в хаос и безредие,и запада трябва да развързват кесията!Но както се вижда членството и в ЕСе химера!

  84. 85 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#6] от "pavur":
    Аятоласите да прекършат протестите???
    Не ми го побира умът какъв изрид трябва да си, за да заемаш такава позиция. Пич, извинявай, ти си фабрика за екскременти. Баси боклука!

    "Я з москалями не балакаю!"
  85. 86 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    Това което в момента се случва в Иран , стана в Турция през 2013 та ....парковете Гези !
    —цитат от коментар 79 на eti mehter


    И коя е причината за тези протести?? Това че ги правели чапулджиите не го вземам за сериозно.

  86. 87 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    До коментар [#32] от "eti mehter": Кажи на шефа си, че много те ценят и искаш за 2018 да те издигнат достойно.
    —цитат от коментар 77 на UJC4040


    Ами девалвацията на лирата спрямо лева за миналата година е 22% . Само тая загуба да му компенсират на Ети ще е добре. Ама Ердо ги залъгва че инфлацията е само 7%.

  87. 88 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#84] от "protivbspdpsatak":

    Турция без западни инвестиции,помощи и технологиии няма да съществува
    =========
    Ако са мъже , нека си изтеглят инвестициите. ....
    Има 200 други държави .....богат избор !
    Но едва ли са толкова глупави ..... ;)
    Ахххх , да се подлъжат и да си оберат крушите .....

    Bukalemun
  88. 89 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#86] от "half truth":

    Това че ги правели чапулджиите не го вземам за сериозно.
    =======
    И аз !
    Те дори не протестираха !
    В ръцете им вместо лозунги и плакати , имаше бухалки и ножове за дюнер.....
    Имаше и протестиращи разбира се. ...но техните намерения за сериозни протести се провалиха ИМЕННО по причина на същите тия мародери , наречени чапулджии ! Покрай провокативното и анархичното , се провали и сериозното !

    Bukalemun
  89. 90 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    До коментар [#86] от "half truth":Това че ги правели чапулджиите не го вземам за сериозно.=======И аз !Те дори не протестираха ! В ръцете им вместо лозунги и плакати , имаше бухалки и ножове за дюнер.....Имаше и протестиращи разбира се. ...но техните намерения за сериозни протести се провалиха ИМЕННО по причина на същите тия мародери , наречени чапулджии ! Покрай провокативното и анархичното , се провали и сериозното !
    —цитат от коментар 89 на eti mehter


    Какви бухалки и ножове? Отдавна стана ясно, че докато ние бяхме "чапулджии", вие не сте си показали носа навън. А си струваше. Това беше единственият случай когато кюрди и турци играеха хоро рамо до рамо на Таксим. Виждали ли сте такова нещо? От Ататюрк насам няма друг такъв случай.

  90. 91 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#69] от "eti mehter":

    Смислово, Ети, смислово! (Не смислено, както си писал в един от предните си постове.)

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  91. 92 Профил на vng01656148
    vng01656148
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#84] от "protivbspdpsatak":Турция без западни инвестиции,помощи и технологиии няма да съществува =========Ако са мъже , нека си изтеглят инвестициите. ....Има 200 други държави .....богат избор !Но едва ли са толкова глупави ..... ;)Ахххх , да се подлъжат и да си оберат крушите .....
    —цитат от коментар 88 на eti mehter


    Турция е член на НАТО,и много важни американски база,и за това инвестират в Турция!Но,ако запада спре да инвестира,бъди сигурен,че това което става в Иран е нищо,което ще става в Турция!Запада е най-богатият свят,и дори Китай не иска да разваля бизнес отношения със САЩ,Япония и ЕС.А твоята Турция е твърде слаба за да си позвоки да се отказва от западните инвестиции.Никой не дава даром пари,така,че Турция е задължена на запада за милиардите вляти в турската икономика.Единствено Китай може да инвестира от другите държави,но САЩ няма да позволят някой да ги измести.Русия няма пари,и е твърде слаба за да инвестира в Турция,така,че Ердоганчо пак се издъни като се сближи с Путин.
    Както ти казах,само запада е пътят на Турция,но само когато Ердоганчо не е на власт.Тогава може да се говори за членство на Турция в ЕС.Ердоганчо се натиска,но никой не го иска в ЕС!

  92. 93 Профил на elgin
    elgin
    Рейтинг: 355 Неутрално

    До коментар [#43] от "eti mehter":

    Турско- ислямското ти самосъзнание е в противоречие с ватно-казашката ти ориентация.

  93. 94 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    Има финансови кръгове, за които мирът в Близкия изток е катастрофа. Опитват се всячески да не го допуснат.Провалът им в Сирия ги кара да играят "ва банк" .Това са подпалвачите на "цветните революции".От които засега останаха разрушени държави и нескончем поток емигранти в Европа.
    —цитат от коментар 21 на "Литекс" стана ЦСКА
    А защо, с каква цел?

  94. 95 Профил на Божидар Божков
    Божидар Божков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Лесно се сваля светският диктатор Реза Пахлави. Трудно обаче се сваля религиозна диктатура. Дори невъзможно.

  95. 96 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Весело

    До коментар [#92] от "protivbspdpsatak":

    САЩ няма да позволят някой да ги измести
    ========
    Ааааа.....тогава кой на кого е muhtac ?
    Повтарям.....нека ако им стиска да се изнесат !
    Въртиш една и съща плоча с монотонните си монолози ....наизустих ги вече !
    Нека се пробват , да видим !

    Bukalemun
  96. 97 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Любопитно

    До коментар [#90] от "half truth":
    Какви бухалки и ножове? Отдавна стана ясно, че докато ние бяхме "чапулджии", вие не сте си показали носа навън.
    ======
    Как какви беее ?
    Лично съм разубеждавал млади и полу пияни момчета и момичета да спрат да мародерстват !
    Блъскаха витрини , събаряха сергии , крещяха с висок и провокативен глас комунистически лозунги , качваха се в гратския транспорт заплашвайки шофьорите ,че няма да плащат ......
    На другия ден (след махмурлука) , ги питах какво става .....
    Много от тях си признаваха ,че в университетите са ги подготвяли и организирали тия неща......
    Дори нееднократно съм ги молил ....ако има да протестират за нещо , нека се присъединят към нормалните протести . И такива имаше !

    Bukalemun
  97. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    29 са жертвите вече.

    Bukalemun
  98. 99 Профил на hcx42545382
    hcx42545382
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#93] от "elgin":
    Хахахахаха. Това е гениално,не бих се сетил. Много точен коментар +





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK