Турция показа къде ще премине каналът, който ще превърне Истанбул в остров

Турция показа къде ще премине каналът, който ще превърне Истанбул в остров


Министърът на транспорта, корабоплаването и комуникациите на Турция Ахмет Арслан представи в понеделник трасето, по което се планира да премине Канал "Истанбул" - най-амбициозният инфраструктурен проект на страната, който може да превърне в остров европейската част на най-многолюдния турски град.


Целта ни е да приключми тръжните процедури и да направим първата копка още тази година, добави министърът. Ще бъде използван моделът на публично-частно партньорство и схемата, според която частна компания изгражда, експлоатира известно време и предава обекта на държавата.


Основната цел на огромното съоръжение, което по предварителни неофициални оценки може да струва 10 млрд. долара, е да се облекчи трафика през Босфора. През 2016 г. през пролива между Черно и Мраморно море са преминали около 42 000 кораба, докато Суецкият канал, например, е бил използван от 16 800 морски съда. Многомилионният Истанбул непрекъснато е под заплаха да стане инцидент с опасен товар, както се е случвало да има петролни разливи след сблъсък на кораби.




Каналът, за който се говори от 2011 г. насам, трябва да е с дължина 45 км и да преминава от Кючукчекмедже (непосредствено до Йешилкьой, известен до 1926 г. като Сан Стефано - бел.ред.) през Сазлъдере до Дурусу и черноморския бряг. Това е един от петте предложени варианта и част от аргументите са заобикалянето на важно сладководно езеро и намаляване на последиците за живеещите по това трасе.


Дълбочината ще е 25 метра, а ширината - межда 250 и 1000 метра. Наблизо са емблематични за строителните амбиции на президента Реджеп Тайип Ердоган проекти като все още изгражданото трето летище на Истанбул и откритият през 2016 г. трети мост над Босфора.


Турция показа къде ще премине каналът, който ще превърне Истанбул в остров


Предстои подробната оценка за последиците от евентуалните насипни работи в Черно море и портовете и изкуствените острови, които се предвижда да бъдат насипани в Мраморно море. За тях ще бъде използвана изкопната маса от прокопаването на канала, а отделената почва ще отиде за земеделски цели.


По двете страни на Канал "Истанбул" е предвидено да се издигат жилищни и бизнес зони, както и логистични центрове на брега на Черно море. За страни като България, Румъния, Украйна и Грузия, както и за черноморския флот на Русия засега Босфорът е единственият излаз към световния океан.


Арслан обяви и важен факт - каналът няма да е под юрисдикцията на Конвенцията от Монтрьо, който от десетилетия регулира международното корабоплаване през Проливите в мирно време, включително какви военни кораби могат да влизат в Черно море и колко време да престояват в него, когато са под чужд флаг. Това означава също, че Канал "Истанбул" ще бъде платен, докато преминаването през Босфора е безплатно, допълва "Ройтерс".



Извършени са всички оценки на рисковете от земетресение и цунами, които заедно с геоложките проучвания, дело на четири реномирани турски университета и международни специалисти, ще бъдат интегрирани в документацията, заяви в понеделник министър Арслан. Оценката за въздействието върху околната среда още не е приключила в екоминистерството.


Природозащитници и инженери геолози критикуват работата по кръстеният от медиите "луд проект", предложен преди 6 години от Ердоган. Според еколозите се отваря възможност Истанбул да се разраства на север, където има обширни гори, действащи като "бели дробове" на най-големия мегаполис в тази част на света.


Истанбулската камара на инженерите геолози заяви, че предварителните изводи в екооценката не са взели предвид няколко важни фактора, които да направят проекта безспорен. Според тях има потенциал за сериозни последици за климата и баланса на минерали и хранителни вещества в Черно море и свързаните с него райони. Освен това е вероятно да намалее съдържанието на кислород във водите на Мраморно море.

Ключови думи към статията:

Коментари (154)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    Като идея добре, чак се изненадвам, но дали ще се реализира.

  2. 2 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 838 Неутрално

    По натоварено от Суецкия канал да бе да

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1500 Весело

    Значи по канала с винетка или тол таса, а през Босфора - гювеч?

    Еретик
  4. 4 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    "има потенциал за сериозни последици за климата и баланса на минерали и хранителни вещества в Черно море и свързаните с него райони" - Ердоган е наясно, че нито "зелени", нито морско-сини ще вдигат лозунги, та к`во му пука за ареала там. Мегаломанията е присъща на много исторически ОПравители.

    Коментиране на анализираното, вече...
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Jezmy Halibram
    Jezmy Halibram
    Рейтинг: 436 Неутрално

    османлиите идват отново . дрьж се Бьлгарино

  8. 8 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Любопитно

    Каналът, за който се говори от 2011 г. насам,
    ========
    ......щеше да почне много по рано .....ако не бяха протестите на "Гези парк ". ...!
    Когато Ердо събра главатарите на протеста , ги попита какво искат , и първото им условие бе да не се строи KANAL ISTANBUL. ....
    НАЛИ стачкувахте за едни 25 дървета ....бе господа чапулджии !!!

    Bukalemun
  9. 9 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1425 Любопитно

    Ясно е, че имперските амбиции на Султанчо Ердоганчо минават през ревизия, било де юре или де факто, на договори и конвенции подписани в началото на турската република, заменила старата османска империя. Интересно обаче дали ще има трафик за този канал, при това платен? Турция не може да затвори Босфора, с което да пренасочи трафика. Много милиарди, но дали няма да стане като недоразумението Беломорканал?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  10. 10 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    Ердоган се плаши от сянката си,защото мостът по време на "пуча" беше зает от пртестиращи.

  11. 11 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    Ще се съкрати пътят между Егейско и Черно море. Турция може да не е демократична страна, но не може да се отрече, че е със сериозни възможности за осъществяване на грандиозни проекти. Ние се пъчим, но един селски път не можем да поддържаме.

  12. 12 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 4143 Неутрално
  13. 13 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1425 Любопитно

    Ще се съкрати пътят между Егейско и Черно море.
    —цитат от коментар 11 на Fiji


    И колко ще се съкрати, имайки предвид, че Босфорът е по–къс и по–широк от предложения канал? Да не говорим, че е безплатен, а не платен като канала.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  14. 14 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Весело

    До коментар [#12] от "Nimart":

    И каква е аналогията с Аралско море ?
    Ще пресъхне Мраморно море ли ?
    Или пък Черно ?
    Хайде малко по сериозно !

    Bukalemun
  15. 15 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Хубав замисъл, ама няма да му стигне времето на султан ьДоган.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  16. 16 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1425 Любопитно

    За страни като България, Румъния, Украйна и Грузия, както и за черноморския флот на Русия засега Босфорът е единственият излаз към световния океан.

    =========================================================================

    Нито една от тези страни не е световен икономически колос, че да се очаква сериозно увеличаване на трафика към техни пристанища. Същото важи и за Русия, макар и в по–малка степен, тъй като нейните основни икономически партньори са Китай, Централна Азия и Европа. Може би със заобикалянето на конвецията от Монтрьо, Султанчо Ердоганчо гледа да си издейства по–добри условия за преминаване на военни кораби и техника както за Русия, така и за НАТО, т.е. да го играе жонгльор–фактор. В този смисъл може да се говори, че това е по–скоро военен/политически проект, отколкото икономически такъв (също като Южен/Турски поток). Кой ли ще плаща сметката обаче?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Весело

    Дълбочината ще е 25 метра, а ширината - межда 250 и 1000 метра.
    =======
    От багеристи до иманяри .....отвори се работа за много хора ..... :)
    В Истанбул където и да копнеш , все нещо историческо излиза. ....

    Bukalemun
  18. 18 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2022 Весело

    ВПЕЧАТЛЕН СЪМ...........!!!!!!!........РЕСПЕКТ и АДМИРАЦИИ.....!!!!!.....

    България НАД ВСИЧКО .....
  19. 19 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    eti mehter, kesh.... остава само half truth да се появи и шпицкомандата от рублофили–ердоганисти ще е в пълен комплект!

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  20. 20 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2332 Неутрално

    Турците явно не осъзнават какви ще са последиците и то най-вече за самите тях. Истанбул е почти точно на т.нар. North Anatolian Fault. Дори земетресение от 7 степен по скалата на Рихтер при наличието на такъв канал може да потопи "острова". Вече се появиха няколко статии по този въпрос в европейски и американски научни списания. Тяхна си работа, друг е въпросът, че при такъв сценарии, за страните край Черно море ще има катастрофа с апокалиптични размери, същото се отнася и за източните части на Гърция (заедно с всичките й острови), Кипър и западната крайбрежна част на Турция.

  21. 21 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4106 Любопитно

    Султан Ердоган Първи е наредил ,а щом е наредил/извинявам се за тафтологията/ ще стане!Съвсем друг въпрос е колко опасен за околната среда може да се окаже този проект!

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    Че втори "лъч" ще има, беше ясно отпреди 20-на дни, който е запознат. Всичко е изкупено от Шиши. Няколко стотици декари имат и мои приятели, преговарят от сутрин до вечер, пазарят се.... Вече са пенсионери, по на 35 години....

  24. 24 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3087 Неутрално

    До коментар [#19] от "c.b.o.":

    Турци с руско самосъзнание! Пълен майтап!

    Gunter glieben glauchen globen
  25. 25 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Нож в спину... безконтролни бойни кораби е Черно море. Можеее

  26. 26 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5068 Неутрално

    ''Арслан обяви и важен факт - каналът..............няма да е под юрисдикцията на Конвенцията от Монтрьо, който от десетилетия регулира международното корабоплаване през Проливите в мирно време, включително какви военни кораби могат да влизат в Черно море и колко време да престояват в него, когато са под чужд флаг. ''

    Е това е целта и болката на турците !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  27. 27 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1151 Весело

    По натоварено от Суецкия канал да бе да
    —цитат от коментар 2 на angevins


    Статистиката е вЕрна, що се отнася до броя на корабите/корабчетата/гемиите минали през Босфора(БЕЗПЛАТНО) , в сравнение на тези бая по голЕми (средностатистично) съдове минали през Суецкия канал (плащайки)😀

    Но това не е важно в случая. Смеем им се ние (МНОГО РЯДКО ползвам тук първо лице, мн. число) на турците, заради онзи серсем (Етката, както фамилиярничи с него пЦевдо'ристиянското пропалестинско 'Цо'Цалистче). Обаче е факт че Турция инвестира в бая мащабни инфраструктурни проекти (едва ли САМО от мегаломания) и ддвижи икономиката си напред. Дай боже това да ставаше и в България...

    В конкретния случай-предполагам че ще намерят начин да задължат "рискови товари" да минават срещу заплащане през проектирания канал. С тази брухаха около екологията колко му е да се разлее малко нефт (след катастрофа) в Босфора, и да заизглеждат готини пичове прекарващи "рисковите товари" през контролируемият канал?
    До коментар [#2] от "angevins":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  28. 28 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Весело

    До коментар [#20] от "GreenEyes":

    . Вече се появиха няколко статии по този въпрос в европейски и американски научни списания.
    =======
    Ооооо .....има си хас !
    Ти нали няма да потънеш ....спи си спокойно !
    Или пък се кахъри за калифорнията .....гледам някаква статия ....най бедната била !
    А по предната статия ....че е била 6 та икономика ....
    Изберете едно от двете вече. .......

    Bukalemun
  29. 29 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Нож в спину... безконтролни бойни кораби е Черно море. Можеее
    —цитат от коментар 25 на ka2
    Това, наистина, е интересно следствие. Конвенцията от Монтрьо, която ограничава престоя на бойни кораби в Черно Море важи само за Босфора. В момента в който има друг канал вече нещата стават малко по-различни.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  30. 30 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#20] от "GreenEyes":

    Това е добра новина за нас, предпочитам да граничим с море, отколкото с Турция.

  31. 31 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#28] от "eti mehter":

    Е да де но кораби на НАТО ще влизат безконтролно . Трепере ли руската половина да душичката ти ? А

  32. 32 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2022 Весело

    eti mehter, kesh.... остава само half truth да се появи и шпицкомандата от рублофили–ердоганисти ще е в пълен комплект!
    —цитат от коментар 19 на c.b.o.


    пич.....ТИ ПРОСТО НЕ ПОЗНАВАШ ТАЗИ ДЪРЖАВА И ПОТЕНЦИАЛА И.....за ХОРАТА В ТАЗИ ДЪРЖАВА НЕМА ДА ГОВОРИМЕ/ТУРЦИ-ГЪРЦИ-ЕВРЕЙ-КЮРДИ-АРМЕНЦИ.-МАКЕДОНЦИ-СЪРБИ-БЪЛГАРИ.........и не само/......!!!!!!??????.......аз съм си БЪЛГАРИН и си обичам СТРАНАТА......но това не ми пречи да съм ВЛЮБЕН В ОРИЕНТА..........дълги години съм работил в ИСТАМБУЛ И СЪМ ВЛЮБЕН В ТОЗИ ГРАД.........МЕГА ПОЛИС ОТ СЕКЪДЕ със СПЕЦИФИЧЕН НЕПОФТОРИМ РИТЪМ И ДИНАМИКА.........ми то е ГРЕХОТА да имаш такава ПЕРЛА в КОРОНАТА на няколко часа път и да не и се РАДВАШ и НАСЛАЖДАВАШ..........а това което са го ЗАМИСЛИЛИ ......АКО СТАНЕ.........!!!!????!!!!!€€€€$$$$$........СВАЛЯМ ИМ ШАПКА НА КОМШИИТЕ......и на ДЪРЖАВНИЦИТЕ ИМ......

    България НАД ВСИЧКО .....
  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на The Grimm Future
    The Grimm Future
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Глупаво и опасно.

    There will be only war
  35. 35 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3942 Любопитно

    До коментар [#23] от "hamiltonf1":

    ???

  36. 36 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#33] от "1001":

    Така е тъп съм и примитив. Винаги се радвам когато ватата страда. А сега научи нещо от по-тъпи от теб... Конвенцията от Монтрьо е за Босфора а в Черно море има неутрални води и няма забрани по време. Излизай от мъглата

  37. 37 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Колкото повече връзки между Черно море и Световния океан толкова по добре, а още по добре когато плащат турци или руснаци.

    Натиск, постоянство и търпение.
  38. 38 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    Този клип ме въодушевява, но ме и натъжава. Съседите ако не друго поне може да мечтаят. Тук окончателно замръзнахме, затрупани от европейска скреж и мъгли. Турция има бъдеще. Каналът е наистина много нужен и ще бъде прокопан. За да се поеме трафикът. И не само кораби а всичко. Вероятно и газопровод и нефтопровод ще има вместо прословутия Бургас- Александруполис. Имат си и проблеми, но ще ги решат. А ние какво, как и накъде?

  39. 39 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2195 Весело

    До коментар [#36] от "ka2":

    бе не знам конвенцията казва който няма бряг 1 месец, колкото и канала да прокопаете все тая откъде ще минавате

  40. 40 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Град с хилядолетна история ще го потопят.
    Не стига че там минава разлома ама и да му помогнат
    Черно море ще стане по солено.

  41. 41 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Като си нямат 'зелени'да обжалват до дупка, сега ще се харчат.

  42. 42 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 1425 Весело

    Този клип ме въодушевява, но ме и натъжава. Съседите ако не друго поне може да мечтаят. Тук окончателно замръзнахме, затрупани от европейска скреж и мъгли. Турция има бъдеще. Каналът е наистина много нужен и ще бъде прокопан. За да се поеме трафикът. И не само кораби а всичко. Вероятно и газопровод и нефтопровод ще има вместо прословутия Бургас- Александруполис. Имат си и проблеми, но ще ги решат. А ние какво, как и накъде?
    —цитат от коментар 38 на Judjuk


    Слагяй феса и се махай от "европейската скреж и мъгли", другарю Социал–демократ–член–на–СДС–преди–Костов !!!

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2195 Весело

    До коментар [#36] от "ka2":

    ми Русия прави гимнастики в Сирия да изкара флота си от Черно море, ти вкара флота на САЩ в него - ми не са толкова прости от САЩ бе ватник

  45. 45 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#44] от "1001":

    Нещо си се объркал Бе малка руско душица. Намери кой да наречеш ватник. Или си от скоро във фрума. Слагам си забрана да си контактуваме.

  46. 46 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    Респект за комшийте!!! Шапки долу! Еди човек/една нация е толкова голям/а, колкото са и мечтите му/и.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  47. 47 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    Копат канала , за да не могат българските танкови дивизии, да освободят Константинопол :-)

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  48. 48 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3537 Любопитно

    и с какво това притеснява умнокрасивата общност

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  49. 49 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10051 Неутрално

    Ако ще се изплати, защо не...
    Иначе екологичния отпечатък не смятам, че ще е сериозен. Пътувал съм там, включително и покрай езерото и край Мраморно море, няма много гори, ниско е.
    Що се отнася до морето - ако се проектират шлюзове (не знам как е с нивата между двете морета и като се има предвид голямата дълбочина на Черно море не виждам проблеми за Черно море, за Мраморно море вероятно ще има поради разликата в солеността.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  50. 50 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#48] от "дерибеев":

    Напротив умнокрасивите се радват. А форумната вата страда.

  51. 51 Профил на The Grimm Future
    The Grimm Future
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Играете си с природата, а после ревете.

    There will be only war
  52. 52 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#49] от "penetrating":

    Ами нали Босфора свързва Черно с Мраморно море, значи трябва да са на едно ниво, не?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  53. 53 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3537 Весело

    До коментар [#48] от "дерибеев":Напротив умнокрасивите се радват. А форумната вата страда.
    —цитат от коментар 50 на ka2


    това обяснява резултати на избори . прав си

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  54. 54 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Весело

    До коментар [#31] от "ka2":

    Аха ....даже и с тегличи ще ги дърпат , само и само да минат от там....

    Bukalemun
  55. 55 Профил на fuzzy
    fuzzy
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#27] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Е да де, ама за такива мегаломански проекти трябва да имаш пари или ясна бизнес перспектива за възвръщаемост, ако вземеш заем. Аз лично съм доста скептичен спрямо икономическите данни, изнасяни от Анкара. Доста мои приятели казват, че цените в Турция растат с темп, който не е много нормален, но не и заплатите. А и лично аз виждам, че заради действията на Тайпи Мустака нещо турският бизнес започва да губи имидж на добър партньор...особено след като започва комай да си изнася парите от Турция.

  56. 56 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Весело

    До коментар [#41] от "galapagas":

    Като си нямат 'зелени'да обжалват до дупка,
    =======
    Ааа....как на нямаме ?
    Къде без тях ?
    Само че по ваще медии сте ги наричали жжжурналисти...
    Кодово названае ..... ;)

    Bukalemun
  57. 57 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#54] от "eti mehter":

    Мойта работа е по въздуха , нямам необходимите знания за движение по вода , но ще намерят решение . Обаче , Черно море става свободно за кораби на НАТО , което много ме радва.

  58. 58 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    До коментар [#55] от "fuzzy":

    в ерата на интернет лесно можеш да видиш/съпоставиш ръст на цени и без "приятели"

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    Град с хилядолетна история ще го потопят. Не стига че там минава разлома ама и да му помогнат Черно море ще стане по солено.
    —цитат от коментар 40 на rorikabc


    Е, как разбра, че ще стане по-солено? Може и по-сладко да стане. И повече риба ще дойде от средиземно и океана. И повече кораби ще дойдат. Усмихни се и гледай позитивно хубава жено!

  60. 60 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Весело

    До коментар [#57] от "ka2":

    А бе кое те радва тебе ,бе въздушен ?
    Още канала не е прокопан , ти се радваш ....
    Как им викат на такива .......няма да кажа. ...

    Bukalemun
  61. 61 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    "...Ще бъде използван моделът на публично-частно партньорство и схемата, според която частна компания изгражда, експлоатира известно време и предава обекта на държавата...."

    ".......огромното съоръжение, което по предварителни неофициални оценки може да струва 10 млрд. долара....."

    Не зная защо никой не обръща внимание на този момент. Значи турската държава въобще не се готви да инвестира в канала. Търси се частна компания, която да свърши работата, да си избие парите с печалба и да предаде канала на държавата. Да, ама такава частна компания с 10 млрд. долара в брой няма. Тя трябва да вземе парите от банките. Тъй, ама на банките им са ясни три неща: ако сега се говори за 10 млрд. при завършването ще станат поне 13 млрд.; този проект не само, че е много сложен, но или трябва да бъде завършен или загубата е тотална - няма остатъчни стойности, ликвидационни дялове и т.н.; дори и да бъде завършен не е много ясно какъв трафик ще минава през него, че да се изплати. Та такива банки, които да поемат толкова много и големи рискове май също няма. Поради което е по-вероятно и канал да няма.

  62. 62 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Едно време и комунистите със Софийското море искаха да направят София остров, ама нейсе...

  63. 63 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    "Слагяй феса и се махай от "европейската скреж и мъгли", другарю Социал–демократ–член–на–СДС–преди–Костов !!!"
    До коментар [#42] от "c.b.o.":
    Ми на който му отива фес си го сложи и замина. На мене не ми става. Пък Волен оня ден каза, че когато с Гайтанджиев приели сградата на Раковски и на другия ден събрали цялото СДС, лице на име Иван Костов нямало. На мене не вярваш и на него ли.? Стига с тоя Костов, виж клипа за канала. Виж какво правят хората. Живни бе човек, какво си се вторачил в тия брюкселски зелки, нали ги видя какво представляват? "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде".

  64. 64 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#60] от "eti mehter":

    Кажи сега , кое е по-силно Турското или руското самосъзнание.

  65. 65 Профил на fuzzy
    fuzzy
    Рейтинг: 55 Неутрално

    До коментар [#58] от "дерибеев":

    Наистина ли? Не съобразих това...и все пак като прост човек, дето хал хабер си няма от икономика и интернет, ще взема да се ориентирам по някои показатели като покачването на цената на чая, който се продава в заведенията около Босфора или сандвича със скумрия до ... Египетски пазар ли беше или там както му казваха, или цената на баклавата и разни други подобни сладки истории спрямо обявите за работа с публикувани заплати или цените на наемите в произволен район на Истанбул или Одрин.

    И все пак благодаря, ще пробвам тоя трик, който ми препоръча. Дето се вика, човек се учи, докато е жив :)

  66. 66 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    До коментар [#61] от "Един препатил":

    Не зная защо никой не обръща внимание на този момент. Значи турската държава въобще не се готви да инвестира в канала.
    ======
    Бинго !
    Май е дошъл мига в който ще трябва да ти сложа +
    Вече са няколко такива проекта на принципа "инвестирай , построй , предай"....
    Японци и корейци , вече от години го правят това в Турция !

    Bukalemun
  67. 67 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 197 Неутрално

    До коментар [#57] от "ka2":

    Айде да го кажем по-правилно - платено за кораби на НАТО, а като знаем какъв голям натовец е Ердоган, вероятно доста добре платено за кораби на НАТО, и за руски кораби, разбира се.
    А ако одобрението ти е свързано с това, че натовските кораби ще накривят капата на Русия в Черно море, то техническото положение е такова, че руския флот може да затвори Черно море без да си излиза от пристанището в Севастопол, така, че едва ли във военно време натовски кораб ще влезе в Черно море.

  68. 68 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2022 Весело

    До коментар [#61] от "Един препатил":

    .......да да ....НЯМА......друг път........ДА СИ ЧУВАЛ ЗА ФАМИЛИИТЕ КОЧ и САБАНДЖИ............това са ДЖОБНИ ПАРИ ЗА ТЕХ.............!!!!!!??????..........ТУРЦИЯ е БОГАТА ДЪРЖАВА .....не се ЗАБЛУЖДАВАЙТЕ..........решат ли нещо да ПРАВЯТ и им ИЗЛЕЗЕ СМЕТКАТА........ПРОСТО ГО ПРАВЯТ........!!!!!????......

    България НАД ВСИЧКО .....
  69. 69 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3537 Любопитно

    До коментар [#65] от "fuzzy":

    и сандвичите със скумрия стоят не изядени ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    До коментар [#61] от "Един препатил":

    Та такива банки, които да поемат толкова много и големи рискове май също няма.
    =========
    Има има !
    Всичко е въпрос на договорки и "успокояване" на инвеститора.....
    Летището строящо се в Истанбул , е на същия принцип. ....
    Между другото 6 от 10 те текущи мега проекта по света , са в Анадола !

    Bukalemun
  71. 71 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4644 Весело

    До коментар [#12] от "Nimart":И каква е аналогията с Аралско море ?Ще пресъхне Мраморно море ли ?Или пък Черно ?Хайде малко по сериозно !
    —цитат от коментар 14 на eti mehter


    Аргументът ти е неоспорим!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  72. 72 Профил на КА2
    КА2
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#67] от "zyx":

    Вероятно искаш да кажеш , Турция ще плаща за преминаване на собстевнните си бойните и кораби? Нали и те са НАТО.

  73. 73 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10051 Неутрално

    До коментар [#52] от "DDR":

    Не е задължително. Затова си има шлюзове...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  74. 74 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    След като правят канал,трябва да има мост или тунел под канала.

  75. 75 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2022 Весело

    До коментар [#61] от "Един препатил": Не зная защо никой не обръща внимание на този момент. Значи турската държава въобще не се готви да инвестира в канала. ======Бинго !Май е дошъл мига в който ще трябва да ти сложа +Вече са няколко такива проекта на принципа "инвестирай , построй , предай"....Японци и корейци , вече от години го правят това в Турция !
    —цитат от коментар 66 на eti mehter


    ама ЗА ВИЗАНТИИСКИТЕ СЪКРОВИЩА ПОТОПЕНИ В ЗЛАТНИЯ РОГ НЕ КАНДИСАХТЕ.......???!!!!!!€€€..€€€€€€$$$$$.........Японците искаха да извадят СЪКРОВИЩАТА и ДА ДЕЛИТЕ............ама не СТАНА РАБОТАТА........казахте ,че КАТО ДОЙДЕ ВРЕМЕТО САМИ ШЕ СИ ГИ ИЗВАДИТЕ........!!!?????.....

    България НАД ВСИЧКО .....
  76. 76 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Любопитно

    До коментар [#68] от "kesh":

    Миналата година стана нещо което ме учуди !
    В зрелищен търг между 7 фирми , немската Siemens спечели търга ....и то на финала , надвивайки китайците !
    RÜZGAR е въпросния проект ....и немците обещаха само 3.7 цента за киловат !!!
    А предишния рекорд е 11.3 ,

    Bukalemun
  77. 77 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#16] от "c.b.o.":

    Докато не си направим ние каланал през Велика Македония,Велика Албания и така до Адриатическо море.

  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    До коментар [#75] от "kesh":

    29 години ,kesh !
    Ще минат ....и ще са като подарък за идното поколение ......
    А през това време , и инвеститора , и държавата ще си вземат своето !
    Хелял да им е !

    Bukalemun
  79. 79 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    До коментар [#56] от "eti mehter":

    Хм-м-м-м...! Там, из Турция "зелените" са гюленисти, със сигурност...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  80. 80 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3700 Весело

    До коментар [#66] от "eti mehter":
    До коментар [#68] от "kesh":

    Скъпи приятели, по ентусиазма ви за този проект човек лесно може да се досети, че не възнамерявате да участвате и с една своя стотинка в него. Нещо като ентусиазма на Румен Овчаров за "Белене".

  81. 81 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    До коментар [#80] от "Един препатил":

    Аз искам ....но корейци и японци не ми позволяват ..... ;)
    Те са навити да дават пари. ....

    Bukalemun
  82. 82 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    До коментар [#35] от "vassilun":

    До коментар [#23] от "hamiltonf1":

    ???
    =======
    Защо "???"
    Напълно е възможно !
    Особено в града наречен Истанбул. ...
    Араби , руснаци и американци са го сторили вече. ....

    Bukalemun
  83. 83 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#17] от "eti mehter":

    Ми преди да решите да крадете крада и да му сменяте името там имаше 1 голям град на една друга по -Велика империя от вашета та нормално чадо където да копнеш да намериш нещо. То и в Рим е така .

  84. 84 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#27] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Така съм съгласен ако броят и малките корабчета.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  85. 85 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2349 Неутрално

    Като пуснат канала, Черно море ще се напълни с американски и англииски кораби. Путин да почва строеж на завод за памперси!

  86. 86 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    До коментар [#83] от "vesko19":

    там имаше 1 голям град на една друга по -Велика империя от вашета
    =======
    Знаеш ли ....от една иманярска гледна точка си прав .....
    Хората в Истанбул, занимаващи се с иманярска археология , не рядко говорят едни истории , минали през главите на най заклетите иманяри. ....
    Когато намирали имане , при едни или други обстоятелства , вместо да го извадят на бял свят ....са го заравяли още по надълбоко .....
    Прави ли са чертежна карта на мястото ....и така са го завещавали на бъдещето. ....
    Имал съм шанса да присъствам на разговори между иманяри .....
    С часове съм ги слушал.....

    Bukalemun
  87. 87 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Колкото бай-Тошвият канал беше построен, толоква и на този грандоман.

    Субудете ме когато/ако стане.

  88. 88 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    До коментар [#67] от "zyx":

    едва ли във военно време натовски кораб ще влезе в Черно море.
    —цитат от коментар 67 на zyx


    То... всъщност, почти всички кораби в Черно море, освен руските са натовски бе, не е нужно да влизат още.
    Всички румънски, български (доколкото ги има) и турски кораби са натовски. Съюзнически са още грузинските и украинските. Останаха само руските, които в Черно море не са кой знае какво.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  89. 89 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    От земята, която излезе от канала, ще направят острови на входовете на "Черно море" и "Мараморно море". Звучи примамливо. Всъщност докато "Канал Истанбул се покрие с пясък, ще представлява кална река. Ще минат много много години докато заприлича на "Босфора".

  90. 90 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    Като пуснат канала, Черно море ще се напълни с американски и англииски кораби. Путин да почва строеж на завод за памперси!
    —цитат от коментар 85 на korc
    +++ Идеално ! Докато има кораби на НАТО в Черно море наредени като патици в гьол - война няма да има ! Притеснявай се ако хукнат вкупом към Средиземно море и Атлантика.
    :-) друг канал турците започнаха да копаят с артилерия близо до Алепо,
    а сирийските кюрди им помагат да разширят канала с масиран отговор

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  91. 91 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    Истанбул има нужда от инфраструктура и всеки нов проект отнася неизвестно колко декара гори. И летището и моста над "Босфора"... А всички знаеме, че колкото и пътища, канали, летища да построим в Истанбул, няма да са достатъчни.

    Истанбул продължава да поема огромна миграция и имиграция, защото всички възможности са съсредоточени само в няколко града. Ердо няма ли да се сети да развива икономически и други градове.

  92. 92 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#91] от "half truth":

    за този проект чух преди 4 години в Истанбул ,много хора се подиграваха ,че е лудост , но явно нещата ще отидат към реална реализация ,това което виждам на графиката е много добро , имитира се организацията и модела на Дубай , само ,че в тази част на Истанбул има вековни гори ,които тръгват почти от центъра в района на новия трети мост от Босфора , и са десетки хиляди декари , изградени са малки кокетни селища от луксозни вили и ако мине и канал от там ,нещата ще са много по уредени и красиви ,а и цените на имотите ще скочат ,разликата между там и тук е , че ние не можем да облагородим един квартал край морето напр във Варна над пътя за Златните , дето цените на имотите са в пъти по големи от тези в тази зона на Истанбул ,тук няма улици ,няма инфраструктура ,няма училища ,магазини ,сметоизвозване ,макадами ,всеки строил и слагал мизерни огради и бариери , циганска работа ,а там нещата започват с газификация ,канализация ,електрификация и предварително изграждане на улици и булеварди и обществени сгради и магазини и молове ,коренно различен подход ,затова смятам ,че нещата ще станат и то много бързо ,защото в Турция пари има и строителството става с шеметна скорос т,виждал съм как квартали с десетки небостъргачи се изграждат за месеци .

  93. 93 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    Интересен проект. Ако го направят може и да му изкарат парите. Сигурен съм че ще се намери начин да се ограничи минаването през Босфора и да се насочи трафика към платения канал. Но Турция има това географско предимство и ще си го използва.

    California Über Alles
  94. 94 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Най-добре е Ердоган да прокопае канал между Газа и Автонобията.За тертип да вземе чертежите на Панчаревския канал. Ще реши проблема с безработицата на "палестинците" и ще удави претенциите на Ционистите за Ерусалим!

  95. 95 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 516 Весело

    До коментар [#16] от "c.b.o.":Докато не си направим ние каланал през Велика Македония,Велика Албания и така до Адриатическо море.
    —цитат от коментар 77 на gembirdkz


    Или пък канал Бургас-Аленсандрополис .... ;-)

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  96. 96 Профил на Сидо
    Сидо
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Ами ние що строихме стена срещу бежанците и мигрантите.....

    Сидо
  97. 97 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 516 Весело

    Ердо няма ли да се сети да развива икономически и други градове.
    —цитат от коментар 91 на half truth


    Досега Ердо и Боко бяха горе-долу на един акъл ....
    Обаче сега, с кинтите на ПИБ Боко ще получи просветление ..

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Любопитно

    Във видеото се споменават интересни подробности ....
    Ще има 146 милиона метра/2 озеленителна площ , спокоен транспорт , декорация на сградите от най различни архитектурни стилове като китайски , индийски , френски и други. ... марина лиман за яхти и подобни по малки плавателни съдове , културни и финансови центрове.....

    Bukalemun
  99. 99 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2022 Весело

    До коментар [#98] от "eti mehter":

    ..............ГОЛЕМА РАБОТА СЕ ОТПОЧВА..........чак се плаша от МАЩАБИТЕ..............ХАИРЛИЯ ДА Е........

    България НАД ВСИЧКО .....
  100. 100 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    До коментар [#91] от "half truth":

    Истанбул продължава да поема огромна миграция и имиграция,
    =======
    Последни данни сочат ,че има и отлив на хора от Истанбул. ....
    Най вече тия които се пенсионират , излизат от него и се настаняват по други места.

    Bukalemun




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK