"има потенциал за сериозни последици за климата и баланса на минерали и хранителни вещества в Черно море и свързаните с него райони" - Ердоган е наясно, че нито "зелени", нито морско-сини ще вдигат лозунги, та к`во му пука за ареала там. Мегаломанията е присъща на много исторически ОПравители.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
6
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Каналът, за който се говори от 2011 г. насам, ======== ......щеше да почне много по рано .....ако не бяха протестите на "Гези парк ". ...! Когато Ердо събра главатарите на протеста , ги попита какво искат , и първото им условие бе да не се строи KANAL ISTANBUL. .... НАЛИ стачкувахте за едни 25 дървета ....бе господа чапулджии !!!
Ясно е, че имперските амбиции на Султанчо Ердоганчо минават през ревизия, било де юре или де факто, на договори и конвенции подписани в началото на турската република, заменила старата османска империя. Интересно обаче дали ще има трафик за този канал, при това платен? Турция не може да затвори Босфора, с което да пренасочи трафика. Много милиарди, но дали няма да стане като недоразумението Беломорканал?
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
Ще се съкрати пътят между Егейско и Черно море. Турция може да не е демократична страна, но не може да се отрече, че е със сериозни възможности за осъществяване на грандиозни проекти. Ние се пъчим, но един селски път не можем да поддържаме.
И колко ще се съкрати, имайки предвид, че Босфорът е по–къс и по–широк от предложения канал? Да не говорим, че е безплатен, а не платен като канала.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
Нито една от тези страни не е световен икономически колос, че да се очаква сериозно увеличаване на трафика към техни пристанища. Същото важи и за Русия, макар и в по–малка степен, тъй като нейните основни икономически партньори са Китай, Централна Азия и Европа. Може би със заобикалянето на конвецията от Монтрьо, Султанчо Ердоганчо гледа да си издейства по–добри условия за преминаване на военни кораби и техника както за Русия, така и за НАТО, т.е. да го играе жонгльор–фактор. В този смисъл може да се говори, че това е по–скоро военен/политически проект, отколкото икономически такъв (също като Южен/Турски поток). Кой ли ще плаща сметката обаче?
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
Дълбочината ще е 25 метра, а ширината - межда 250 и 1000 метра. ======= От багеристи до иманяри .....отвори се работа за много хора ..... :) В Истанбул където и да копнеш , все нещо историческо излиза. ....
Турците явно не осъзнават какви ще са последиците и то най-вече за самите тях. Истанбул е почти точно на т.нар. North Anatolian Fault. Дори земетресение от 7 степен по скалата на Рихтер при наличието на такъв канал може да потопи "острова". Вече се появиха няколко статии по този въпрос в европейски и американски научни списания. Тяхна си работа, друг е въпросът, че при такъв сценарии, за страните край Черно море ще има катастрофа с апокалиптични размери, същото се отнася и за източните части на Гърция (заедно с всичките й острови), Кипър и западната крайбрежна част на Турция.
Султан Ердоган Първи е наредил ,а щом е наредил/извинявам се за тафтологията/ ще стане!Съвсем друг въпрос е колко опасен за околната среда може да се окаже този проект!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Че втори "лъч" ще има, беше ясно отпреди 20-на дни, който е запознат. Всичко е изкупено от Шиши. Няколко стотици декари имат и мои приятели, преговарят от сутрин до вечер, пазарят се.... Вече са пенсионери, по на 35 години....
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
''Арслан обяви и важен факт - каналът..............няма да е под юрисдикцията на Конвенцията от Монтрьо, който от десетилетия регулира международното корабоплаване през Проливите в мирно време, включително какви военни кораби могат да влизат в Черно море и колко време да престояват в него, когато са под чужд флаг. ''
Е това е целта и болката на турците !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
Статистиката е вЕрна, що се отнася до броя на корабите/корабчетата/гемиите минали през Босфора(БЕЗПЛАТНО) , в сравнение на тези бая по голЕми (средностатистично) съдове минали през Суецкия канал (плащайки)😀
Но това не е важно в случая. Смеем им се ние (МНОГО РЯДКО ползвам тук първо лице, мн. число) на турците, заради онзи серсем (Етката, както фамилиярничи с него пЦевдо'ристиянското пропалестинско 'Цо'Цалистче). Обаче е факт че Турция инвестира в бая мащабни инфраструктурни проекти (едва ли САМО от мегаломания) и ддвижи икономиката си напред. Дай боже това да ставаше и в България...
В конкретния случай-предполагам че ще намерят начин да задължат "рискови товари" да минават срещу заплащане през проектирания канал. С тази брухаха около екологията колко му е да се разлее малко нефт (след катастрофа) в Босфора, и да заизглеждат готини пичове прекарващи "рисковите товари" през контролируемият канал? До коментар [#2] от "angevins":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
. Вече се появиха няколко статии по този въпрос в европейски и американски научни списания. ======= Ооооо .....има си хас ! Ти нали няма да потънеш ....спи си спокойно ! Или пък се кахъри за калифорнията .....гледам някаква статия ....най бедната била ! А по предната статия ....че е била 6 та икономика .... Изберете едно от двете вече. .......
Това, наистина, е интересно следствие. Конвенцията от Монтрьо, която ограничава престоя на бойни кораби в Черно Море важи само за Босфора. В момента в който има друг канал вече нещата стават малко по-различни.
пич.....ТИ ПРОСТО НЕ ПОЗНАВАШ ТАЗИ ДЪРЖАВА И ПОТЕНЦИАЛА И.....за ХОРАТА В ТАЗИ ДЪРЖАВА НЕМА ДА ГОВОРИМЕ/ТУРЦИ-ГЪРЦИ-ЕВРЕЙ-КЮРДИ-АРМЕНЦИ.-МАКЕДОНЦИ-СЪРБИ-БЪЛГАРИ.........и не само/......!!!!!!??????.......аз съм си БЪЛГАРИН и си обичам СТРАНАТА......но това не ми пречи да съм ВЛЮБЕН В ОРИЕНТА..........дълги години съм работил в ИСТАМБУЛ И СЪМ ВЛЮБЕН В ТОЗИ ГРАД.........МЕГА ПОЛИС ОТ СЕКЪДЕ със СПЕЦИФИЧЕН НЕПОФТОРИМ РИТЪМ И ДИНАМИКА.........ми то е ГРЕХОТА да имаш такава ПЕРЛА в КОРОНАТА на няколко часа път и да не и се РАДВАШ и НАСЛАЖДАВАШ..........а това което са го ЗАМИСЛИЛИ ......АКО СТАНЕ.........!!!!????!!!!!€€€€$$$$$........СВАЛЯМ ИМ ШАПКА НА КОМШИИТЕ......и на ДЪРЖАВНИЦИТЕ ИМ......
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Така е тъп съм и примитив. Винаги се радвам когато ватата страда. А сега научи нещо от по-тъпи от теб... Конвенцията от Монтрьо е за Босфора а в Черно море има неутрални води и няма забрани по време. Излизай от мъглата
Този клип ме въодушевява, но ме и натъжава. Съседите ако не друго поне може да мечтаят. Тук окончателно замръзнахме, затрупани от европейска скреж и мъгли. Турция има бъдеще. Каналът е наистина много нужен и ще бъде прокопан. За да се поеме трафикът. И не само кораби а всичко. Вероятно и газопровод и нефтопровод ще има вместо прословутия Бургас- Александруполис. Имат си и проблеми, но ще ги решат. А ние какво, как и накъде?
Този клип ме въодушевява, но ме и натъжава. Съседите ако не друго поне може да мечтаят. Тук окончателно замръзнахме, затрупани от европейска скреж и мъгли. Турция има бъдеще. Каналът е наистина много нужен и ще бъде прокопан. За да се поеме трафикът. И не само кораби а всичко. Вероятно и газопровод и нефтопровод ще има вместо прословутия Бургас- Александруполис. Имат си и проблеми, но ще ги решат. А ние какво, как и накъде?
Слагяй феса и се махай от "европейската скреж и мъгли", другарю Социал–демократ–член–на–СДС–преди–Костов !!!
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Копат канала , за да не могат българските танкови дивизии, да освободят Константинопол :-)
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Ако ще се изплати, защо не... Иначе екологичния отпечатък не смятам, че ще е сериозен. Пътувал съм там, включително и покрай езерото и край Мраморно море, няма много гори, ниско е. Що се отнася до морето - ако се проектират шлюзове (не знам как е с нивата между двете морета и като се има предвид голямата дълбочина на Черно море не виждам проблеми за Черно море, за Мраморно море вероятно ще има поради разликата в солеността.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Е да де, ама за такива мегаломански проекти трябва да имаш пари или ясна бизнес перспектива за възвръщаемост, ако вземеш заем. Аз лично съм доста скептичен спрямо икономическите данни, изнасяни от Анкара. Доста мои приятели казват, че цените в Турция растат с темп, който не е много нормален, но не и заплатите. А и лично аз виждам, че заради действията на Тайпи Мустака нещо турският бизнес започва да губи имидж на добър партньор...особено след като започва комай да си изнася парите от Турция.
Като си нямат 'зелени'да обжалват до дупка, ======= Ааа....как на нямаме ? Къде без тях ? Само че по ваще медии сте ги наричали жжжурналисти... Кодово названае ..... ;)
Мойта работа е по въздуха , нямам необходимите знания за движение по вода , но ще намерят решение . Обаче , Черно море става свободно за кораби на НАТО , което много ме радва.
Е, как разбра, че ще стане по-солено? Може и по-сладко да стане. И повече риба ще дойде от средиземно и океана. И повече кораби ще дойдат. Усмихни се и гледай позитивно хубава жено!
Judjuk
"...Ще бъде използван моделът на публично-частно партньорство и схемата, според която частна компания изгражда, експлоатира известно време и предава обекта на държавата...."
".......огромното съоръжение, което по предварителни неофициални оценки може да струва 10 млрд. долара....."
Не зная защо никой не обръща внимание на този момент. Значи турската държава въобще не се готви да инвестира в канала. Търси се частна компания, която да свърши работата, да си избие парите с печалба и да предаде канала на държавата. Да, ама такава частна компания с 10 млрд. долара в брой няма. Тя трябва да вземе парите от банките. Тъй, ама на банките им са ясни три неща: ако сега се говори за 10 млрд. при завършването ще станат поне 13 млрд.; този проект не само, че е много сложен, но или трябва да бъде завършен или загубата е тотална - няма остатъчни стойности, ликвидационни дялове и т.н.; дори и да бъде завършен не е много ясно какъв трафик ще минава през него, че да се изплати. Та такива банки, които да поемат толкова много и големи рискове май също няма. Поради което е по-вероятно и канал да няма.
"Слагяй феса и се махай от "европейската скреж и мъгли", другарю Социал–демократ–член–на–СДС–преди–Костов !!!" До коментар [#42] от "c.b.o.": Ми на който му отива фес си го сложи и замина. На мене не ми става. Пък Волен оня ден каза, че когато с Гайтанджиев приели сградата на Раковски и на другия ден събрали цялото СДС, лице на име Иван Костов нямало. На мене не вярваш и на него ли.? Стига с тоя Костов, виж клипа за канала. Виж какво правят хората. Живни бе човек, какво си се вторачил в тия брюкселски зелки, нали ги видя какво представляват? "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде".
Наистина ли? Не съобразих това...и все пак като прост човек, дето хал хабер си няма от икономика и интернет, ще взема да се ориентирам по някои показатели като покачването на цената на чая, който се продава в заведенията около Босфора или сандвича със скумрия до ... Египетски пазар ли беше или там както му казваха, или цената на баклавата и разни други подобни сладки истории спрямо обявите за работа с публикувани заплати или цените на наемите в произволен район на Истанбул или Одрин.
И все пак благодаря, ще пробвам тоя трик, който ми препоръча. Дето се вика, човек се учи, докато е жив :)
Не зная защо никой не обръща внимание на този момент. Значи турската държава въобще не се готви да инвестира в канала. ====== Бинго ! Май е дошъл мига в който ще трябва да ти сложа + Вече са няколко такива проекта на принципа "инвестирай , построй , предай".... Японци и корейци , вече от години го правят това в Турция !
Айде да го кажем по-правилно - платено за кораби на НАТО, а като знаем какъв голям натовец е Ердоган, вероятно доста добре платено за кораби на НАТО, и за руски кораби, разбира се. А ако одобрението ти е свързано с това, че натовските кораби ще накривят капата на Русия в Черно море, то техническото положение е такова, че руския флот може да затвори Черно море без да си излиза от пристанището в Севастопол, така, че едва ли във военно време натовски кораб ще влезе в Черно море.
.......да да ....НЯМА......друг път........ДА СИ ЧУВАЛ ЗА ФАМИЛИИТЕ КОЧ и САБАНДЖИ............това са ДЖОБНИ ПАРИ ЗА ТЕХ.............!!!!!!??????..........ТУРЦИЯ е БОГАТА ДЪРЖАВА .....не се ЗАБЛУЖДАВАЙТЕ..........решат ли нещо да ПРАВЯТ и им ИЗЛЕЗЕ СМЕТКАТА........ПРОСТО ГО ПРАВЯТ........!!!!!????......
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
Та такива банки, които да поемат толкова много и големи рискове май също няма. ========= Има има ! Всичко е въпрос на договорки и "успокояване" на инвеститора..... Летището строящо се в Истанбул , е на същия принцип. .... Между другото 6 от 10 те текущи мега проекта по света , са в Анадола !
Аргументът ти е неоспорим!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
До коментар [#61] от "Един препатил": Не зная защо никой не обръща внимание на този момент. Значи турската държава въобще не се готви да инвестира в канала. ======Бинго !Май е дошъл мига в който ще трябва да ти сложа +Вече са няколко такива проекта на принципа "инвестирай , построй , предай"....Японци и корейци , вече от години го правят това в Турция !
ама ЗА ВИЗАНТИИСКИТЕ СЪКРОВИЩА ПОТОПЕНИ В ЗЛАТНИЯ РОГ НЕ КАНДИСАХТЕ.......???!!!!!!€€€..€€€€€€$$$$$.........Японците искаха да извадят СЪКРОВИЩАТА и ДА ДЕЛИТЕ............ама не СТАНА РАБОТАТА........казахте ,че КАТО ДОЙДЕ ВРЕМЕТО САМИ ШЕ СИ ГИ ИЗВАДИТЕ........!!!?????.....
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
Миналата година стана нещо което ме учуди ! В зрелищен търг между 7 фирми , немската Siemens спечели търга ....и то на финала , надвивайки китайците ! RÜZGAR е въпросния проект ....и немците обещаха само 3.7 цента за киловат !!! А предишния рекорд е 11.3 ,
29 години ,kesh ! Ще минат ....и ще са като подарък за идното поколение ...... А през това време , и инвеститора , и държавата ще си вземат своето ! Хелял да им е !
До коментар [#66] от "eti mehter": До коментар [#68] от "kesh":
Скъпи приятели, по ентусиазма ви за този проект човек лесно може да се досети, че не възнамерявате да участвате и с една своя стотинка в него. Нещо като ентусиазма на Румен Овчаров за "Белене".
Ми преди да решите да крадете крада и да му сменяте името там имаше 1 голям град на една друга по -Велика империя от вашета та нормално чадо където да копнеш да намериш нещо. То и в Рим е така .
там имаше 1 голям град на една друга по -Велика империя от вашета ======= Знаеш ли ....от една иманярска гледна точка си прав ..... Хората в Истанбул, занимаващи се с иманярска археология , не рядко говорят едни истории , минали през главите на най заклетите иманяри. .... Когато намирали имане , при едни или други обстоятелства , вместо да го извадят на бял свят ....са го заравяли още по надълбоко ..... Прави ли са чертежна карта на мястото ....и така са го завещавали на бъдещето. .... Имал съм шанса да присъствам на разговори между иманяри ..... С часове съм ги слушал.....
То... всъщност, почти всички кораби в Черно море, освен руските са натовски бе, не е нужно да влизат още. Всички румънски, български (доколкото ги има) и турски кораби са натовски. Съюзнически са още грузинските и украинските. Останаха само руските, които в Черно море не са кой знае какво.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
От земята, която излезе от канала, ще направят острови на входовете на "Черно море" и "Мараморно море". Звучи примамливо. Всъщност докато "Канал Истанбул се покрие с пясък, ще представлява кална река. Ще минат много много години докато заприлича на "Босфора".
+++ Идеално ! Докато има кораби на НАТО в Черно море наредени като патици в гьол - война няма да има ! Притеснявай се ако хукнат вкупом към Средиземно море и Атлантика. :-) друг канал турците започнаха да копаят с артилерия близо до Алепо, а сирийските кюрди им помагат да разширят канала с масиран отговор
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
Истанбул има нужда от инфраструктура и всеки нов проект отнася неизвестно колко декара гори. И летището и моста над "Босфора"... А всички знаеме, че колкото и пътища, канали, летища да построим в Истанбул, няма да са достатъчни.
Истанбул продължава да поема огромна миграция и имиграция, защото всички възможности са съсредоточени само в няколко града. Ердо няма ли да се сети да развива икономически и други градове.
за този проект чух преди 4 години в Истанбул ,много хора се подиграваха ,че е лудост , но явно нещата ще отидат към реална реализация ,това което виждам на графиката е много добро , имитира се организацията и модела на Дубай , само ,че в тази част на Истанбул има вековни гори ,които тръгват почти от центъра в района на новия трети мост от Босфора , и са десетки хиляди декари , изградени са малки кокетни селища от луксозни вили и ако мине и канал от там ,нещата ще са много по уредени и красиви ,а и цените на имотите ще скочат ,разликата между там и тук е , че ние не можем да облагородим един квартал край морето напр във Варна над пътя за Златните , дето цените на имотите са в пъти по големи от тези в тази зона на Истанбул ,тук няма улици ,няма инфраструктура ,няма училища ,магазини ,сметоизвозване ,макадами ,всеки строил и слагал мизерни огради и бариери , циганска работа ,а там нещата започват с газификация ,канализация ,електрификация и предварително изграждане на улици и булеварди и обществени сгради и магазини и молове ,коренно различен подход ,затова смятам ,че нещата ще станат и то много бързо ,защото в Турция пари има и строителството става с шеметна скорос т,виждал съм как квартали с десетки небостъргачи се изграждат за месеци .
Интересен проект. Ако го направят може и да му изкарат парите. Сигурен съм че ще се намери начин да се ограничи минаването през Босфора и да се насочи трафика към платения канал. Но Турция има това географско предимство и ще си го използва.
Най-добре е Ердоган да прокопае канал между Газа и Автонобията.За тертип да вземе чертежите на Панчаревския канал. Ще реши проблема с безработицата на "палестинците" и ще удави претенциите на Ционистите за Ерусалим!
Досега Ердо и Боко бяха горе-долу на един акъл .... Обаче сега, с кинтите на ПИБ Боко ще получи просветление ..
Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
Във видеото се споменават интересни подробности .... Ще има 146 милиона метра/2 озеленителна площ , спокоен транспорт , декорация на сградите от най различни архитектурни стилове като китайски , индийски , френски и други. ... марина лиман за яхти и подобни по малки плавателни съдове , културни и финансови центрове.....
Истанбул продължава да поема огромна миграция и имиграция, ======= Последни данни сочат ,че има и отлив на хора от Истанбул. .... Най вече тия които се пенсионират , излизат от него и се настаняват по други места.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
deymus
Рейтинг: 788 НеутралноКато идея добре, чак се изненадвам, но дали ще се реализира.
angevins
Рейтинг: 1060 НеутралноПо натоварено от Суецкия канал да бе да
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...Костадин Иванов
Рейтинг: 3176 ВеселоЗначи по канала с винетка или тол таса, а през Босфора - гювеч?
ЕретикЗаНиЗа
Рейтинг: 2838 Неутрално"има потенциал за сериозни последици за климата и баланса на минерали и хранителни вещества в Черно море и свързаните с него райони" - Ердоган е наясно, че нито "зелени", нито морско-сини ще вдигат лозунги, та к`во му пука за ареала там. Мегаломанията е присъща на много исторически ОПравители.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Jezmy Halibram
Рейтинг: 392 Неутралноосманлиите идват отново . дрьж се Бьлгарино
eti mehter
Рейтинг: 4380 ЛюбопитноКаналът, за който се говори от 2011 г. насам,
Bukalemun========
......щеше да почне много по рано .....ако не бяха протестите на "Гези парк ". ...!
Когато Ердо събра главатарите на протеста , ги попита какво искат , и първото им условие бе да не се строи KANAL ISTANBUL. ....
НАЛИ стачкувахте за едни 25 дървета ....бе господа чапулджии !!!
c.b.o.
Рейтинг: 401 ЛюбопитноЯсно е, че имперските амбиции на Султанчо Ердоганчо минават през ревизия, било де юре или де факто, на договори и конвенции подписани в началото на турската република, заменила старата османска империя. Интересно обаче дали ще има трафик за този канал, при това платен? Турция не може да затвори Босфора, с което да пренасочи трафика. Много милиарди, но дали няма да стане като недоразумението Беломорканал?
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИCara Mia
Рейтинг: 346 НеутралноЕрдоган се плаши от сянката си,защото мостът по време на "пуча" беше зает от пртестиращи.
Fiji
Рейтинг: 682 НеутралноЩе се съкрати пътят между Егейско и Черно море. Турция може да не е демократична страна, но не може да се отрече, че е със сериозни възможности за осъществяване на грандиозни проекти. Ние се пъчим, но един селски път не можем да поддържаме.
nsa17624486
Рейтинг: 350 НеутралноПомнете Аралско море! http://www.lifebites.bg/aralsko-moreto-pustinia/
c.b.o.
Рейтинг: 401 ЛюбопитноИ колко ще се съкрати, имайки предвид, че Босфорът е по–къс и по–широк от предложения канал? Да не говорим, че е безплатен, а не платен като канала. НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
eti mehter
Рейтинг: 4380 ВеселоДо коментар [#12] от "Nimart":
BukalemunИ каква е аналогията с Аралско море ?
Ще пресъхне Мраморно море ли ?
Или пък Черно ?
Хайде малко по сериозно !
БМЗ
Рейтинг: 1128 НеутралноХубав замисъл, ама няма да му стигне времето на султан ьДоган.
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченc.b.o.
Рейтинг: 401 ЛюбопитноЗа страни като България, Румъния, Украйна и Грузия, както и за черноморския флот на Русия засега Босфорът е единственият излаз към световния океан.
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ=========================================================================
Нито една от тези страни не е световен икономически колос, че да се очаква сериозно увеличаване на трафика към техни пристанища. Същото важи и за Русия, макар и в по–малка степен, тъй като нейните основни икономически партньори са Китай, Централна Азия и Европа. Може би със заобикалянето на конвецията от Монтрьо, Султанчо Ердоганчо гледа да си издейства по–добри условия за преминаване на военни кораби и техника както за Русия, така и за НАТО, т.е. да го играе жонгльор–фактор. В този смисъл може да се говори, че това е по–скоро военен/политически проект, отколкото икономически такъв (също като Южен/Турски поток). Кой ли ще плаща сметката обаче?
eti mehter
Рейтинг: 4380 ВеселоДълбочината ще е 25 метра, а ширината - межда 250 и 1000 метра.
Bukalemun=======
От багеристи до иманяри .....отвори се работа за много хора ..... :)
В Истанбул където и да копнеш , все нещо историческо излиза. ....
kesh
Рейтинг: 1493 ВеселоВПЕЧАТЛЕН СЪМ...........!!!!!!!........РЕСПЕКТ и АДМИРАЦИИ.....!!!!!.....
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...c.b.o.
Рейтинг: 401 Неутралноeti mehter, kesh.... остава само half truth да се появи и шпицкомандата от рублофили–ердоганисти ще е в пълен комплект!
НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИgreeneyes
Рейтинг: 2283 НеутралноТурците явно не осъзнават какви ще са последиците и то най-вече за самите тях. Истанбул е почти точно на т.нар. North Anatolian Fault. Дори земетресение от 7 степен по скалата на Рихтер при наличието на такъв канал може да потопи "острова". Вече се появиха няколко статии по този въпрос в европейски и американски научни списания. Тяхна си работа, друг е въпросът, че при такъв сценарии, за страните край Черно море ще има катастрофа с апокалиптични размери, същото се отнася и за източните части на Гърция (заедно с всичките й острови), Кипър и западната крайбрежна част на Турция.
bat_plamen
Рейтинг: 4626 ЛюбопитноСултан Ердоган Първи е наредил ,а щом е наредил/извинявам се за тафтологията/ ще стане!Съвсем друг въпрос е колко опасен за околната среда може да се окаже този проект!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hamiltonf
Рейтинг: 4086 НеутралноЧе втори "лъч" ще има, беше ясно отпреди 20-на дни, който е запознат. Всичко е изкупено от Шиши. Няколко стотици декари имат и мои приятели, преговарят от сутрин до вечер, пазарят се.... Вече са пенсионери, по на 35 години....
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиAlarmstufe Rot
Рейтинг: 5396 НеутралноДо коментар [#19] от "c.b.o.":
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераТурци с руско самосъзнание! Пълен майтап!
К2
Рейтинг: 2161 НеутралноНож в спину... безконтролни бойни кораби е Черно море. Можеее
SHADOWS of SOFIA'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2791 Неутрално''Арслан обяви и важен факт - каналът..............няма да е под юрисдикцията на Конвенцията от Монтрьо, който от десетилетия регулира международното корабоплаване през Проливите в мирно време, включително какви военни кораби могат да влизат в Черно море и колко време да престояват в него, когато са под чужд флаг. ''
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Е това е целта и болката на турците !
Мойше! Толкоз!!!
Рейтинг: 965 ВеселоСтатистиката е вЕрна, що се отнася до броя на корабите/корабчетата/гемиите минали през Босфора(БЕЗПЛАТНО) , в сравнение на тези бая по голЕми (средностатистично) съдове минали през Суецкия канал (плащайки)😀
Но това не е важно в случая. Смеем им се ние (МНОГО РЯДКО ползвам тук първо лице, мн. число) на турците, заради онзи серсем (Етката, както фамилиярничи с него пЦевдо'ристиянското пропалестинско 'Цо'Цалистче). Обаче е факт че Турция инвестира в бая мащабни инфраструктурни проекти (едва ли САМО от мегаломания) и ддвижи икономиката си напред. Дай боже това да ставаше и в България...
В конкретния случай-предполагам че ще намерят начин да задължат "рискови товари" да минават срещу заплащане през проектирания канал. С тази брухаха около екологията колко му е да се разлее малко нефт (след катастрофа) в Босфора, и да заизглеждат готини пичове прекарващи "рисковите товари" през контролируемият канал?
До коментар [#2] от "angevins":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
eti mehter
Рейтинг: 4380 ВеселоДо коментар [#20] от "GreenEyes":
Bukalemun. Вече се появиха няколко статии по този въпрос в европейски и американски научни списания.
=======
Ооооо .....има си хас !
Ти нали няма да потънеш ....спи си спокойно !
Или пък се кахъри за калифорнията .....гледам някаква статия ....най бедната била !
А по предната статия ....че е била 6 та икономика ....
Изберете едно от двете вече. .......
Николов
Рейтинг: 1511 Неутралноchepokalipsis
Рейтинг: 267 НеутралноДо коментар [#20] от "GreenEyes":
Това е добра новина за нас, предпочитам да граничим с море, отколкото с Турция.
К2
Рейтинг: 2161 НеутралноДо коментар [#28] от "eti mehter":
SHADOWS of SOFIAЕ да де но кораби на НАТО ще влизат безконтролно . Трепере ли руската половина да душичката ти ? А
kesh
Рейтинг: 1493 Веселопич.....ТИ ПРОСТО НЕ ПОЗНАВАШ ТАЗИ ДЪРЖАВА И ПОТЕНЦИАЛА И.....за ХОРАТА В ТАЗИ ДЪРЖАВА НЕМА ДА ГОВОРИМЕ/ТУРЦИ-ГЪРЦИ-ЕВРЕЙ-КЮРДИ-АРМЕНЦИ.-МАКЕДОНЦИ-СЪРБИ-БЪЛГАРИ.........и не само/......!!!!!!??????.......аз съм си БЪЛГАРИН и си обичам СТРАНАТА......но това не ми пречи да съм ВЛЮБЕН В ОРИЕНТА..........дълги години съм работил в ИСТАМБУЛ И СЪМ ВЛЮБЕН В ТОЗИ ГРАД.........МЕГА ПОЛИС ОТ СЕКЪДЕ със СПЕЦИФИЧЕН НЕПОФТОРИМ РИТЪМ И ДИНАМИКА.........ми то е ГРЕХОТА да имаш такава ПЕРЛА в КОРОНАТА на няколко часа път и да не и се РАДВАШ и НАСЛАЖДАВАШ..........а това което са го ЗАМИСЛИЛИ ......АКО СТАНЕ.........!!!!????!!!!!€€€€$$$$$........СВАЛЯМ ИМ ШАПКА НА КОМШИИТЕ......и на ДЪРЖАВНИЦИТЕ ИМ...... България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
The Grimm Future
Рейтинг: 233 НеутралноГлупаво и опасно.
There will be only warvassilun
Рейтинг: 5183 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "hamiltonf1":
???
К2
Рейтинг: 2161 НеутралноДо коментар [#33] от "1001":
SHADOWS of SOFIAТака е тъп съм и примитив. Винаги се радвам когато ватата страда. А сега научи нещо от по-тъпи от теб... Конвенцията от Монтрьо е за Босфора а в Черно море има неутрални води и няма забрани по време. Излизай от мъглата
dorn
Рейтинг: 1692 НеутралноКолкото повече връзки между Черно море и Световния океан толкова по добре, а още по добре когато плащат турци или руснаци.
Judjuk
Рейтинг: 2746 НеутралноТози клип ме въодушевява, но ме и натъжава. Съседите ако не друго поне може да мечтаят. Тук окончателно замръзнахме, затрупани от европейска скреж и мъгли. Турция има бъдеще. Каналът е наистина много нужен и ще бъде прокопан. За да се поеме трафикът. И не само кораби а всичко. Вероятно и газопровод и нефтопровод ще има вместо прословутия Бургас- Александруполис. Имат си и проблеми, но ще ги решат. А ние какво, как и накъде?
Judjuk1001
Рейтинг: 2030 ВеселоДо коментар [#36] от "ka2":
бе не знам конвенцията казва който няма бряг 1 месец, колкото и канала да прокопаете все тая откъде ще минавате
rorikabc
Рейтинг: 515 НеутралноГрад с хилядолетна история ще го потопят.
Не стига че там минава разлома ама и да му помогнат
Черно море ще стане по солено.
galapagas
Рейтинг: 718 НеутралноКато си нямат 'зелени'да обжалват до дупка, сега ще се харчат.
c.b.o.
Рейтинг: 401 ВеселоСлагяй феса и се махай от "европейската скреж и мъгли", другарю Социал–демократ–член–на–СДС–преди–Костов !!! НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
1001
Рейтинг: 2030 ВеселоДо коментар [#36] от "ka2":
ми Русия прави гимнастики в Сирия да изкара флота си от Черно море, ти вкара флота на САЩ в него - ми не са толкова прости от САЩ бе ватник
К2
Рейтинг: 2161 НеутралноДо коментар [#44] от "1001":
SHADOWS of SOFIAНещо си се объркал Бе малка руско душица. Намери кой да наречеш ватник. Или си от скоро във фрума. Слагам си забрана да си контактуваме.
DDR
Рейтинг: 2305 НеутралноРеспект за комшийте!!! Шапки долу! Еди човек/една нация е толкова голям/а, колкото са и мечтите му/и.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?schwimmwagen
Рейтинг: 2366 НеутралноКопат канала , за да не могат българските танкови дивизии, да освободят Константинопол :-)
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."дерибеев
Рейтинг: 2992 Любопитнои с какво това притеснява умнокрасивата общност
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васpenetrating
Рейтинг: 8043 НеутралноАко ще се изплати, защо не...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИначе екологичния отпечатък не смятам, че ще е сериозен. Пътувал съм там, включително и покрай езерото и край Мраморно море, няма много гори, ниско е.
Що се отнася до морето - ако се проектират шлюзове (не знам как е с нивата между двете морета и като се има предвид голямата дълбочина на Черно море не виждам проблеми за Черно море, за Мраморно море вероятно ще има поради разликата в солеността.
К2
Рейтинг: 2161 НеутралноДо коментар [#48] от "дерибеев":
SHADOWS of SOFIAНапротив умнокрасивите се радват. А форумната вата страда.
The Grimm Future
Рейтинг: 233 НеутралноИграете си с природата, а после ревете.
There will be only warDDR
Рейтинг: 2305 НеутралноДо коментар [#49] от "penetrating":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Ами нали Босфора свързва Черно с Мраморно море, значи трябва да са на едно ниво, не?
дерибеев
Рейтинг: 2992 Веселотова обяснява резултати на избори . прав си всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
eti mehter
Рейтинг: 4380 ВеселоДо коментар [#31] от "ka2":
BukalemunАха ....даже и с тегличи ще ги дърпат , само и само да минат от там....
fuzzy
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#27] от "Мойше! Толкоз!!!":
Е да де, ама за такива мегаломански проекти трябва да имаш пари или ясна бизнес перспектива за възвръщаемост, ако вземеш заем. Аз лично съм доста скептичен спрямо икономическите данни, изнасяни от Анкара. Доста мои приятели казват, че цените в Турция растат с темп, който не е много нормален, но не и заплатите. А и лично аз виждам, че заради действията на Тайпи Мустака нещо турският бизнес започва да губи имидж на добър партньор...особено след като започва комай да си изнася парите от Турция.
eti mehter
Рейтинг: 4380 ВеселоДо коментар [#41] от "galapagas":
BukalemunКато си нямат 'зелени'да обжалват до дупка,
=======
Ааа....как на нямаме ?
Къде без тях ?
Само че по ваще медии сте ги наричали жжжурналисти...
Кодово названае ..... ;)
К2
Рейтинг: 2161 НеутралноДо коментар [#54] от "eti mehter":
SHADOWS of SOFIAМойта работа е по въздуха , нямам необходимите знания за движение по вода , но ще намерят решение . Обаче , Черно море става свободно за кораби на НАТО , което много ме радва.
дерибеев
Рейтинг: 2992 НеутралноДо коментар [#55] от "fuzzy":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васв ерата на интернет лесно можеш да видиш/съпоставиш ръст на цени и без "приятели"
Judjuk
Рейтинг: 2746 НеутралноЕ, как разбра, че ще стане по-солено? Може и по-сладко да стане. И повече риба ще дойде от средиземно и океана. И повече кораби ще дойдат. Усмихни се и гледай позитивно хубава жено! Judjuk
eti mehter
Рейтинг: 4380 ВеселоДо коментар [#57] от "ka2":
BukalemunА бе кое те радва тебе ,бе въздушен ?
Още канала не е прокопан , ти се радваш ....
Как им викат на такива .......няма да кажа. ...
Един препатил
Рейтинг: 1622 Неутрално"...Ще бъде използван моделът на публично-частно партньорство и схемата, според която частна компания изгражда, експлоатира известно време и предава обекта на държавата...."
".......огромното съоръжение, което по предварителни неофициални оценки може да струва 10 млрд. долара....."
Не зная защо никой не обръща внимание на този момент. Значи турската държава въобще не се готви да инвестира в канала. Търси се частна компания, която да свърши работата, да си избие парите с печалба и да предаде канала на държавата. Да, ама такава частна компания с 10 млрд. долара в брой няма. Тя трябва да вземе парите от банките. Тъй, ама на банките им са ясни три неща: ако сега се говори за 10 млрд. при завършването ще станат поне 13 млрд.; този проект не само, че е много сложен, но или трябва да бъде завършен или загубата е тотална - няма остатъчни стойности, ликвидационни дялове и т.н.; дори и да бъде завършен не е много ясно какъв трафик ще минава през него, че да се изплати. Та такива банки, които да поемат толкова много и големи рискове май също няма. Поради което е по-вероятно и канал да няма.
Brasil
Рейтинг: 308 НеутралноЕдно време и комунистите със Софийското море искаха да направят София остров, ама нейсе...
Judjuk
Рейтинг: 2746 Неутрално"Слагяй феса и се махай от "европейската скреж и мъгли", другарю Социал–демократ–член–на–СДС–преди–Костов !!!"
JudjukДо коментар [#42] от "c.b.o.":
Ми на който му отива фес си го сложи и замина. На мене не ми става. Пък Волен оня ден каза, че когато с Гайтанджиев приели сградата на Раковски и на другия ден събрали цялото СДС, лице на име Иван Костов нямало. На мене не вярваш и на него ли.? Стига с тоя Костов, виж клипа за канала. Виж какво правят хората. Живни бе човек, какво си се вторачил в тия брюкселски зелки, нали ги видя какво представляват? "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде".
К2
Рейтинг: 2161 НеутралноДо коментар [#60] от "eti mehter":
SHADOWS of SOFIAКажи сега , кое е по-силно Турското или руското самосъзнание.
fuzzy
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#58] от "дерибеев":
Наистина ли? Не съобразих това...и все пак като прост човек, дето хал хабер си няма от икономика и интернет, ще взема да се ориентирам по някои показатели като покачването на цената на чая, който се продава в заведенията около Босфора или сандвича със скумрия до ... Египетски пазар ли беше или там както му казваха, или цената на баклавата и разни други подобни сладки истории спрямо обявите за работа с публикувани заплати или цените на наемите в произволен район на Истанбул или Одрин.
И все пак благодаря, ще пробвам тоя трик, който ми препоръча. Дето се вика, човек се учи, докато е жив :)
eti mehter
Рейтинг: 4380 НеутралноДо коментар [#61] от "Един препатил":
BukalemunНе зная защо никой не обръща внимание на този момент. Значи турската държава въобще не се готви да инвестира в канала.
======
Бинго !
Май е дошъл мига в който ще трябва да ти сложа +
Вече са няколко такива проекта на принципа "инвестирай , построй , предай"....
Японци и корейци , вече от години го правят това в Турция !
zyx
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#57] от "ka2":
Айде да го кажем по-правилно - платено за кораби на НАТО, а като знаем какъв голям натовец е Ердоган, вероятно доста добре платено за кораби на НАТО, и за руски кораби, разбира се.
А ако одобрението ти е свързано с това, че натовските кораби ще накривят капата на Русия в Черно море, то техническото положение е такова, че руския флот може да затвори Черно море без да си излиза от пристанището в Севастопол, така, че едва ли във военно време натовски кораб ще влезе в Черно море.
kesh
Рейтинг: 1493 ВеселоДо коментар [#61] от "Един препатил":
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!..........да да ....НЯМА......друг път........ДА СИ ЧУВАЛ ЗА ФАМИЛИИТЕ КОЧ и САБАНДЖИ............това са ДЖОБНИ ПАРИ ЗА ТЕХ.............!!!!!!??????..........ТУРЦИЯ е БОГАТА ДЪРЖАВА .....не се ЗАБЛУЖДАВАЙТЕ..........решат ли нещо да ПРАВЯТ и им ИЗЛЕЗЕ СМЕТКАТА........ПРОСТО ГО ПРАВЯТ........!!!!!????......
дерибеев
Рейтинг: 2992 ЛюбопитноДо коментар [#65] от "fuzzy":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васи сандвичите със скумрия стоят не изядени ?
eti mehter
Рейтинг: 4380 НеутралноДо коментар [#61] от "Един препатил":
BukalemunТа такива банки, които да поемат толкова много и големи рискове май също няма.
=========
Има има !
Всичко е въпрос на договорки и "успокояване" на инвеститора.....
Летището строящо се в Истанбул , е на същия принцип. ....
Между другото 6 от 10 те текущи мега проекта по света , са в Анадола !
Храбър
Рейтинг: 3378 ВеселоАргументът ти е неоспорим! "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
К2
Рейтинг: 2161 НеутралноДо коментар [#67] от "zyx":
SHADOWS of SOFIAВероятно искаш да кажеш , Турция ще плаща за преминаване на собстевнните си бойните и кораби? Нали и те са НАТО.
penetrating
Рейтинг: 8043 НеутралноДо коментар [#52] от "DDR":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНе е задължително. Затова си има шлюзове...
Toni Ivanov
Рейтинг: 492 НеутралноСлед като правят канал,трябва да има мост или тунел под канала.
kesh
Рейтинг: 1493 Веселоама ЗА ВИЗАНТИИСКИТЕ СЪКРОВИЩА ПОТОПЕНИ В ЗЛАТНИЯ РОГ НЕ КАНДИСАХТЕ.......???!!!!!!€€€..€€€€€€$$$$$.........Японците искаха да извадят СЪКРОВИЩАТА и ДА ДЕЛИТЕ............ама не СТАНА РАБОТАТА........казахте ,че КАТО ДОЙДЕ ВРЕМЕТО САМИ ШЕ СИ ГИ ИЗВАДИТЕ........!!!?????..... България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
eti mehter
Рейтинг: 4380 ЛюбопитноДо коментар [#68] от "kesh":
BukalemunМиналата година стана нещо което ме учуди !
В зрелищен търг между 7 фирми , немската Siemens спечели търга ....и то на финала , надвивайки китайците !
RÜZGAR е въпросния проект ....и немците обещаха само 3.7 цента за киловат !!!
А предишния рекорд е 11.3 ,
gembirdkz
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#16] от "c.b.o.":
Докато не си направим ние каланал през Велика Македония,Велика Албания и така до Адриатическо море.
eti mehter
Рейтинг: 4380 НеутралноДо коментар [#75] от "kesh":
Bukalemun29 години ,kesh !
Ще минат ....и ще са като подарък за идното поколение ......
А през това време , и инвеститора , и държавата ще си вземат своето !
Хелял да им е !
Petleshev
Рейтинг: 2526 НеутралноДо коментар [#56] от "eti mehter":
Бивш tww09306483.Хм-м-м-м...! Там, из Турция "зелените" са гюленисти, със сигурност...! :)
Един препатил
Рейтинг: 1622 ВеселоДо коментар [#66] от "eti mehter":
До коментар [#68] от "kesh":
Скъпи приятели, по ентусиазма ви за този проект човек лесно може да се досети, че не възнамерявате да участвате и с една своя стотинка в него. Нещо като ентусиазма на Румен Овчаров за "Белене".
eti mehter
Рейтинг: 4380 НеутралноДо коментар [#80] от "Един препатил":
BukalemunАз искам ....но корейци и японци не ми позволяват ..... ;)
Те са навити да дават пари. ....
eti mehter
Рейтинг: 4380 НеутралноДо коментар [#35] от "vassilun":
BukalemunДо коментар [#23] от "hamiltonf1":
???
=======
Защо "???"
Напълно е възможно !
Особено в града наречен Истанбул. ...
Араби , руснаци и американци са го сторили вече. ....
vesko19
Рейтинг: 741 НеутралноДо коментар [#17] от "eti mehter":
Ми преди да решите да крадете крада и да му сменяте името там имаше 1 голям град на една друга по -Велика империя от вашета та нормално чадо където да копнеш да намериш нещо. То и в Рим е така .
angevins
Рейтинг: 1060 НеутралноДо коментар [#27] от "Мойше! Толкоз!!!":
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...Така съм съгласен ако броят и малките корабчета.
Корки
Рейтинг: 2874 НеутралноКато пуснат канала, Черно море ще се напълни с американски и англииски кораби. Путин да почва строеж на завод за памперси!
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.eti mehter
Рейтинг: 4380 НеутралноДо коментар [#83] от "vesko19":
Bukalemunтам имаше 1 голям град на една друга по -Велика империя от вашета
=======
Знаеш ли ....от една иманярска гледна точка си прав .....
Хората в Истанбул, занимаващи се с иманярска археология , не рядко говорят едни истории , минали през главите на най заклетите иманяри. ....
Когато намирали имане , при едни или други обстоятелства , вместо да го извадят на бял свят ....са го заравяли още по надълбоко .....
Прави ли са чертежна карта на мястото ....и така са го завещавали на бъдещето. ....
Имал съм шанса да присъствам на разговори между иманяри .....
С часове съм ги слушал.....
the_thraex
Рейтинг: 233 НеутралноКолкото бай-Тошвият канал беше построен, толоква и на този грандоман.
Субудете ме когато/ако стане.
Athanatos
Рейтинг: 1494 НеутралноДо коментар [#67] от "zyx":
То... всъщност, почти всички кораби в Черно море, освен руските са натовски бе, не е нужно да влизат още.
Всички румънски, български (доколкото ги има) и турски кораби са натовски. Съюзнически са още грузинските и украинските. Останаха само руските, които в Черно море не са кой знае какво. Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
half truth
Рейтинг: 2102 НеутралноОт земята, която излезе от канала, ще направят острови на входовете на "Черно море" и "Мараморно море". Звучи примамливо. Всъщност докато "Канал Истанбул се покрие с пясък, ще представлява кална река. Ще минат много много години докато заприлича на "Босфора".
dark'star
Рейтинг: 3486 Неутрално:-) друг канал турците започнаха да копаят с артилерия близо до Алепо,
а сирийските кюрди им помагат да разширят канала с масиран отговор КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
half truth
Рейтинг: 2102 НеутралноИстанбул има нужда от инфраструктура и всеки нов проект отнася неизвестно колко декара гори. И летището и моста над "Босфора"... А всички знаеме, че колкото и пътища, канали, летища да построим в Истанбул, няма да са достатъчни.
Истанбул продължава да поема огромна миграция и имиграция, защото всички възможности са съсредоточени само в няколко града. Ердо няма ли да се сети да развива икономически и други градове.
Nikoi
Рейтинг: 949 НеутралноДо коментар [#91] от "half truth":
за този проект чух преди 4 години в Истанбул ,много хора се подиграваха ,че е лудост , но явно нещата ще отидат към реална реализация ,това което виждам на графиката е много добро , имитира се организацията и модела на Дубай , само ,че в тази част на Истанбул има вековни гори ,които тръгват почти от центъра в района на новия трети мост от Босфора , и са десетки хиляди декари , изградени са малки кокетни селища от луксозни вили и ако мине и канал от там ,нещата ще са много по уредени и красиви ,а и цените на имотите ще скочат ,разликата между там и тук е , че ние не можем да облагородим един квартал край морето напр във Варна над пътя за Златните , дето цените на имотите са в пъти по големи от тези в тази зона на Истанбул ,тук няма улици ,няма инфраструктура ,няма училища ,магазини ,сметоизвозване ,макадами ,всеки строил и слагал мизерни огради и бариери , циганска работа ,а там нещата започват с газификация ,канализация ,електрификация и предварително изграждане на улици и булеварди и обществени сгради и магазини и молове ,коренно различен подход ,затова смятам ,че нещата ще станат и то много бързо ,защото в Турция пари има и строителството става с шеметна скорос т,виждал съм как квартали с десетки небостъргачи се изграждат за месеци .
Pontif
Рейтинг: 2348 НеутралноИнтересен проект. Ако го направят може и да му изкарат парите. Сигурен съм че ще се намери начин да се ограничи минаването през Босфора и да се насочи трафика към платения канал. Но Турция има това географско предимство и ще си го използва.
California Über AllesPeter Stoychev
Рейтинг: 458 НеутралноНай-добре е Ердоган да прокопае канал между Газа и Автонобията.За тертип да вземе чертежите на Панчаревския канал. Ще реши проблема с безработицата на "палестинците" и ще удави претенциите на Ционистите за Ерусалим!
инж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 289 ВеселоИли пък канал Бургас-Аленсандрополис .... ;-) Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
Подуенски нюанс
Рейтинг: 289 НеутралноАми ние що строихме стена срещу бежанците и мигрантите.....
Сидоинж. Ганев - малцинство от 5.87%
Рейтинг: 289 ВеселоДосега Ердо и Боко бяха горе-долу на един акъл ....
Обаче сега, с кинтите на ПИБ Боко ще получи просветление .. Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
eti mehter
Рейтинг: 4380 ЛюбопитноВъв видеото се споменават интересни подробности ....
BukalemunЩе има 146 милиона метра/2 озеленителна площ , спокоен транспорт , декорация на сградите от най различни архитектурни стилове като китайски , индийски , френски и други. ... марина лиман за яхти и подобни по малки плавателни съдове , културни и финансови центрове.....
kesh
Рейтинг: 1493 ВеселоДо коментар [#98] от "eti mehter":
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!.................ГОЛЕМА РАБОТА СЕ ОТПОЧВА..........чак се плаша от МАЩАБИТЕ..............ХАИРЛИЯ ДА Е........
eti mehter
Рейтинг: 4380 НеутралноДо коментар [#91] от "half truth":
BukalemunИстанбул продължава да поема огромна миграция и имиграция,
=======
Последни данни сочат ,че има и отлив на хора от Истанбул. ....
Най вече тия които се пенсионират , излизат от него и се настаняват по други места.