Германски природозащитници съдят 10 града да не допускат коли от "Дизелгейт"

Германски природозащитници съдят 10 града да не допускат коли от "Дизелгейт"

© Associated Press



Природозащитната организация "Екологично действие Германия" (DUH) отправи съдебен иск в Дюселдорф срещу 10 града в страната заради това, че не са предприели мерки срещу автомобилите, замесени в скандала "Дизелгейт" от 2015 г.


Първото заседание е насрочено за сряда и организацията иска да бъдат спрени от улиците моделите, за които е установено, че са със софтуер за манипулиране на данните за изхвърляне на вредни емисии. От DUH настояват всички автомобили VW с двигатели тип EA 189 EU5 да бъдат изтеглени от пътищата. Софтуерът за обновяване не е сигурно, че връща тези двигатели към законните рамки за експлоатация, а и не всички собственици са го инсталирали, допълват от ораганизацията.


Скандалът тръгна от "Фолксваген", но засегна практически всички по-големи германкски производители. Въпреки това оборотът и печалбите на сектора продължиха да растат, а през ноември канцлерът Ангела Меркел обеща да помогне на общините със стотици милиони евро, за да не се стига до забрана за закупуване или допускане на дизелови коли на тяхна територия.


Другите градове, обект на съдебния иск, са Берлин, Франкфурт, Хамбург, Хановер, Кьолн, Майнц, Мюнхен, Щутгарт и Висбаден, допълва агенция ДПА.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Бързо трябва да се тръгне по пътя на забрана ан дизеловите автомобили. Няма смисъл да се тровим с цялата Менделеева таблица!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  2. 2 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3934 Неутрално

    До коментар [#1] от "Георги":

    Съгласен съм, но няма как да стане бързо! Всички двигатели с голям обем (автобуси, трактори, булдозери, камиони, кораби) са на дизел.

  3. 3 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Бързо трябва да се тръгне по пътя на забрана ан дизеловите автомобили. Няма смисъл да се тровим с цялата Менделеева таблица!
    —цитат от коментар 1 на Георги


    А какво правим с товарните ... и те ли на бензин? Да спрем и тецовете, тракторите и корабите ... само вулканите не знам как ще ги затапим :) Много ви е лесно на някои, вероятно притежатели на бензинови коли... или велосипедисти.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  4. 4 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#1] от "Георги":Съгласен съм, но няма как да стане бързо! Всички двигатели с голям обем (автобуси, трактори, булдозери, камиони, кораби) са на дизел.
    —цитат от коментар 2 на vassilun


    Като ще спират да спират и бензинови, газови и т.н. двигатели изгарящи гориво... защото може и по- малко, но и те замърсяват. Каква ще е цената обаче? Тогава ще ревем, че цените са безбожни. Промяната не може да става с постановления. Електрическите автомобили са алтернатива, но трябва да заменят конвенционалните не с декрет а да бъдат развити до толкова, че да бъдат предпочитани от потребителите, предлагайки - сигурност, издръжливост, надеждност, комфорт ... и цена естествено.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  5. 5 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Важното е акциите да вървят нагоре и печалбите да растат. ЕЦБ печата ли печата пари и ги раздава по формата на "количествени облекчения", а инфлация не ще да дойде. Всичките напечатани пари отиват в джобовете на бакери и акционери, които доволно сумтят и викат "дай още, дай ни още пари". Само за последната година акциите се покачиха с 30% (т.е. с толкова акционерите увеличиха богатството си), а инфлация не идва.

  6. 6 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1788 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":

    ще минат на ток , не виждаш ли какво произвеждат заводите на Мъск в САЩ ,екоракети и коли които не харчат гориво

    гошо
  7. 7 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1788 Любопитно

    До коментар [#5] от "Smoke":

    това трябва да ти кажа е доста странно Какво ли е обяснението на икономистите Сериозен съм ако знаеш нещо по конкретно кажи

    гошо
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10772 Неутрално

    Ами, ще им насрещни искове срещу Фолксваген от собствениците :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    До коментар [#7] от "гошо":

    Обяснение няма. Самите централни банки (Fed, ЕЦБ, Bank of Japan и т.н.) са в ужас и не знаят какво да правят. Въпросните "количествени облекчения" всъщност са скрита форма на рефинансиране на банки. Централните банки нямат право директно да рефинансират банки. Затова те правят следната схема (въпросните "количествени облекчения"):
    - Правителства и големи корпорации емитират облигации (дълг) с много ниска лихва;
    - Инвестиционни и други банки охотно изкупуват тези облигации (т.е. дават им пари), въпреки ниската лихва, която ще получат;
    - Централната банка излиза след 1-2 месеца и изпкупува тези облигации от банките, давайки им няколко процента по-висока доходност (т.е. за 1-2 месеца банките безрисково кешират няколко процента разлика и реализират бърза и безрискова печалба). Централната банка покрива разликата чрез емитираните пари под формата на "количествени облекчения".

    По този начим хем корпорациите получават пари срещу почти нулева лихва, хем централната банка е напечатала и наляла пари в банките. С парите, които корпорациите и банките са получили, вместо да развият бизнес, те купуват ли купуват акции и им надуват цените, вследствие на което едрите собственици и банкерите правят гуша, като се увеличава стойността на притежаваните от тях акции, а инфлация така и не се създава (т.е. в икономиката не се създава стимул за развитие на бизнес и производство).

  10. 10 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1332 Любопитно

    "не са предприели мерки срещу автомобилите, замесени в скандала "Дизелгейт" от 2015 г."

    Ще може ли поименен списък на автомобилите, замесени в скандала? Тъй де, Интерпол да ги издири и да ги достави като обвиняеми в съдебните заседания.

    "моделите, за които е установено, че са със софтуер за манипулиране на данните за изхвърляне на вредни емисии"

    Нямаше ли някакви "независими гъзомери", които обективно измерват това, дето излиза от ауспуха? Защото основната функция на всеки софтуер е да манипулира данните (от двоичен код - в буквен; картинка - в цифров) в зависимост от натоварването на хардуера (двигателя).
    И не става дума за "вредни емисии", а за измерен азотен диоксид в концентрация над определената в САЩ за леки автомобили. Иначе измерената концентрация на азотен диоксид е десет пъти по-ниска от заложения стандарт за американските трак-ове. Сиреч няма "вредни емисии" доколкото газовете на трак-овете не се броят за такива. При това концентрацията на азотен диоксид е измерена с неясно качество на дизела. Достатъчни са само 10% биодизел (амониеви съединения на мастни киселини - растителен белтък) и концентрацията на азотен диоксид се удвоява, хем поради нарушаване (оптималния) режим на работа на дизеловия двигател, хем поради наличието на амониеви съединения.

  11. 11 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1332 Весело

    До коментар [#3] от "ь":

    "вероятно притежатели на бензинови коли... или велосипедисти."

    Велосипедистите си тургат филтър на "карбуратора" и филтър (гащети) на "ауспуха". Ама може да се измисли и катализатор за "ауспуха" им - хем ще си го ползват, когато ходят пеша или спят. И без това не плащат общински данък, барем с един катализатор да се одрусат в името на екологията.

  12. 12 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1332 Весело

    До коментар [#1] от "Георги":

    "Няма смисъл да се тровим с цялата Менделеева таблица!"

    Кат гледам как си се натровил с азот (78% в атмосферата) и с кислород (21%), направо си за токсикологията в Пирогов.

  13. 13 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    При всеки материал, който потенциално засяга темата за електромобилите има коментари на фенове, които по брой превишават броя на собствениците на елекрички в България.
    Оптимизъм?
    Не виждам как скоро ще се подмени автопаркът с тези доходи. Отделно стои въпросът с паркоместата с възможност за зареждане. Нали не си представяте панелен блок, от който висят кабели?

    Еретик
  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    До коментар [#2] от "vassilun":ще минат на ток , не виждаш ли какво произвеждат заводите на Мъск в САЩ ,екоракети и коли които не харчат гориво
    —цитат от коментар 6 на гошо

    А електроенергията, която е необходима за движение на електрическите автомобили? А инфраструктурата? Екологията струва скъпо. При това автомобилите не са единствения и най-големия замърсител.

  15. 15 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2116 Неутрално

    Бързо трябва да се тръгне по пътя на забрана ан дизеловите автомобили. Няма смисъл да се тровим с цялата Менделеева таблица!
    —цитат от коментар 1 на Георги
    А какво правим с товарните ... и те ли на бензин? Да спрем и тецовете, тракторите и корабите ... само вулканите не знам как ще ги затапим :) Много ви е лесно на някои, вероятно притежатели на бензинови коли... или велосипедисти.
    [quote#3:"ь"][/quote]
    ... или коментиращи във форум.

  16. 16 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1161 Весело




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK