Путин предложи стратегически бомбардировач да се превърне в пътнически свръхзвуков самолет




Президентът Владимир Путин предложи Русия да поднови производството на свръхзвукови самолети за граждански цели, съобщи ТАСС. След спирането на френско-британския "Конкорд" през 2003 г. в момента в света няма такава машина.


Съветският Ту-144 спря полети след катастрофа по време на голямото авиационно изложение в Бурже край Париж през 1978 г. През 80-те години целият проект бе закрит заради финансови проблеми.


Сега Путин предлага Русия да се върне към този тип самолети на базата на стратегическия бомбардировач Ту-160. Това стана по време на разговор с работници от Казанския авиационен завод, където се произвежда тази свръхзвукова машина за нуждите на стратегическата авиация на Русия.


"Защо спряха производството на Ту-144 - защото билетът трябваше да отговаря на някакъв среден доход в страната. А сега ситуацията е различна. Появиха се големи компании, които биха могли да го използват", пояснява президентът. Днес е по-бързо да стигнеш до Ню Йорк, отколкото до Владивосток, добави той. Ръководителят на Обединената авиостроителна корпорация Юрий Слюсар отвърна, че компанията му има проекта за такъв свръхзвуков лайнер.


Но пред РБК главният редактор на интернет портала avia.ru обяснява, че в близките десетилетия не може да се очаква появата на такъв самолет включително защото Русия не разполага със средства да го създаде. Роман Гусаров припомня, че Ту-144 е бил спрян на първо място заради ненадеждни двигатели и катастрофи по време на изпитанията.


Олег Пантелеев от агенция "АвиаПорт" допълва, че в момента пред появата на свръхзвуков пътнически самолет има поне две сериозни бариери. Едната е, че драстично трябва да се намали тътенът, който се получава при прекосяване на звуковата бариера, както и шумът от двигателите, за да бъде допускана машината на гражданските летища. Втората е икономическа и тя е свързана с високите разходи за поддържка и експлоатация.


Пантелеев не изключва да се появи подобна машина под формата на бизнес джет. В средата на ноември зам. генералният директор на "Туполев" Валерий Солозобов каза, че арабски шейхове и богаташи от други страни искат от компанията да им направи личен луксозен самолет от стратегическия бомбардировач Ту-160.


"Технологията за създаване на Ту-160 е поверителна и не знам дали би било правилно да предоставяме на когото и да било такъв самолет дори пътнически вариант", допълни той.

Ключови думи към статията:

Коментари (163)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Свръхзвукови пътнически самолети са нерентабилни. Трендът сега е към евтини, не към скъпи билети.

  2. 2 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Ой, ой и да прелитат над морета и океани, над Сибир и Камчатка, да акустират където им душа иска...
    Те не можаха един самальот с нормална скорост да сделат, сега на свръхзвукови ще качват хората. Тежко и горко на пътниците.
    Стискам им палци.

  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    А самьiй передовой самальотоноситель Адмирал Куровязов - в луксозен круизен лайнер.

    Както би казал ечастникът Тайга - браво, отлична идея, велик Путшн!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    *участникът

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  5. 5 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 515 Весело

    В никакъв случай не предоставяйте "поверителната" технология. Крийте албанците с ластиците в хангара! ;-)

  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    "Русия да поднови производството на свръхзвукови самолети за граждански цели..."

    Да поднови?! Т.е. да стигне дотам, докъдето с Ту-144?

    Удачи желаюсь. 😆😆😆😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    Значи в TECHNIK MUSEUM SINSHEIM може да влезете и в двата самолета, както в Конкорд, така и в ТУ-144

    https://sinsheim.technik-museum.de/assets/components/phpthumbof/cache/tupolev-tu-144-2.d407e388cf17160919aeea7b81e300cd27.jpg

  8. 8 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    "Но пред РБК главният редактор на интернет портала avia.ru обяснява, че в близките десетилетия не може да се очаква появата на такъв самолет включително защото Русия не разполага със средства да го създаде."

    Какво да кажеш повече!?

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  9. 9 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1343 Весело

    Дали ще се намерят достатъчно смели пътници?
    Но да не им трошим хатъра, нека пръскат пари на вятъра.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    Типична руска - имперска мегаломания, неадекватност и липса на нормално икономическо мислене!
    Важно е да е грандоманско, да е "най-голямо"...
    Да си руснак не е национална принадлежност, а диагноза!!!

  11. 11 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Иначе Ту160 е отличен самолет в рамките на задачите, за които е създаден.

  12. 12 Профил на Мисисипски
    Мисисипски
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Тавариш Сталин най добрия машинист на паравоз, тавариш Путин най добрия конструктор на самолети.

    Пази Боже сляпо да прогледа и във фейсбук да почне да пише
  13. 13 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2969 Неутрално

    Няма да им е за първи път да обръщат военен в пътнически - Ту 104! Летях на такова "нещо". Усещането е незабравимо - от това, че ще му се разлетят ламарините, от навлизането на изпарения от горивото, пилот, военен вероятно, който пикираше на кацане и се прощавахме наум с близки и роднини, шум до господа...
    Хорър!!!

  14. 14 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Типична руска - имперска мегаломания, неадекватност и липса на нормално икономическо мислене!Важно е да е грандоманско, да е "най-голямо"...Да си руснак не е национална принадлежност, а диагноза!!!
    —цитат от коментар 10 на selqnin


    Туй сега в каква връзка? А380 е два пъти по тежък от Ту180.

  15. 15 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Роман Гусаров припомня, че Ту-144 е бил спрян на първо място заради ненадеждни двигатели
    —цитат от коментар 0 на Статията


    Изход има!
    Вместо ненадеждните реактивни двигатели, на новия самальот ще му поставят путинотронни матори!

    Да разлая троловете!!
  16. 16 Профил на efw42682532
    efw42682532
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Поредната изцепка на руския глупак и некадърник!Кога Русия е правила каèствени и надежни саамолети за военни и граждански цели???Никога!

  17. 17 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 884 Любопитно

    До коментар [#14] от "von_seeckt":


    А380 е два пъти по тежък от Ту180.
    —цитат от коментар 14 на von_seeckt


    Това животно Ту180 какво е?
    Танк? Кораб? Или локомотив?
    Самолет не е!

    Да разлая троловете!!
  18. 18 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5371 Неутрално

    Русия няма средства, за да развива такова производство

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  19. 19 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 881 Неутрално

    "Технологията за създаване на Ту-160 е поверителна и не знам дали би било правилно да предоставяме на когото и да било такъв самолет дори пътнически вариант"

    Комай не само Хуйло живее в друга действителност. Тоз юнак се е изказал тъй, сякаш куцо и слепо са хукнали презглава да крадат руската технология.
    Хайде холан, сакън.
    Чувайте си я.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  20. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2679 Неутрално



    Навремето бяха съпоставили две изказвания относно конкорд на изп. директори на:

    - Еър Франс:
    "Какво го бърка истинския мъж скъпият самолетен билет, ако може да е три часа по-рано при любимата си!"

    - Луфтханза:
    "Кажете ми след колко време Луфтханза трябва да е фалирала.... и аз ще ви кажа колко конкорда трябва да купим"



  21. 21 Профил на efw42682532
    efw42682532
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#14:"von_seeckt"][/quote]

    Само,че не е свръхзвуков!

  22. 22 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#18] от "neut":


    Русия няма средства, за да развива такова производство
    —цитат от коментар 18 на neut


    Ще има!
    Румен Мусьов Решетников, нали ще им свали санкциите!

    Да разлая троловете!!
  23. 23 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#14] от "von_seeckt":
    —цитат от коментар 17 на lone_wolf


    Хайде не се прави на интересен!

  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3298 Неутрално

    Парите, които ще трябва за да преработят подобен тип бомбардировач, в самолет за ползване от бизнесмени ще са много големи...!
    По ще е лесно, да разработят нов, отколкото да преправят това нещо. Ако въобще имаше смисъл и пазар за подобна машина, досега Еърбъс или Бойнг, щяха да са я направили...!

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Няма да им е за първи път да обръщат военен в пътнически - Ту 104! Летях на такова "нещо". Усещането е незабравимо - от това, че ще му се разлетят ламарините, от навлизането на изпарения от горивото, пилот, военен вероятно, който пикираше на кацане и се прощавахме наум с близки и роднини, шум до господа...Хорър!!!
    —цитат от коментар 13 на Alexander97


    Според статистиката Ту 104 не е толкова лош самолет. Тотални загуби при произшествия, 18,5%. "Адашите" му Boeing 707 (17,0 %), De Havilland Comet (21,9 %),Sud Aviation Caravelle (23,0 %).

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8403 Неутрално

    Мечтите са безплатни.

  27. 27 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#14] от "von_seeckt":

    Аха! Намерих го тов Ту-180, бе!
    За прототип за ползвали формата на орган на Курнелия Мейзер!

    https://otvet.mail.ru/question/173480719

    Да разлая троловете!!
  28. 28 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 620 Весело

    Поредната изцепка на руския глупак и некадърник!Кога Русия е правила каèствени и надежни саамолети за военни и граждански цели???Никога!
    —цитат от коментар 16 на protivbspdpsatak


    Кога Русия ИЗОБЩО е правила НЕЩО, което да е качествено и надеждно???
    Въпросът е реторичен!

    Малко като ония виц:
    Голямо, тежко, грозно, не лови мухи. Що е то?
    -> Руска машина за ловене на мухи.
    :) :) :)

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  29. 29 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 348 Весело

    Путин обича да разказва вицове на ватата. Но този виц "ЩЕ произвеждаме пътнически суперджет" е действително един от най-смешните. Накрая този виц пак завършва с култовата реплика - "А вие защо биете негрите?"

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  30. 30 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2969 Неутрално

    До коментар [#25] от "von_seeckt":
    "Според статистиката Ту 104 не е толкова лош самолет. Тотални загуби при произшествия, 18,5%. "Адашите" му Boeing 707 (17,0 %), De Havilland Comet (21,9 %),Sud Aviation Caravelle (23,0 %)."

    Аз не казвам, че съм загинал по време на полет. Само споделям какво е да летиш на преоборудван военен в пътнически Ту104 във вътрешни линии на СССР.
    Радваш се, щастлив си. Жив!!!

  31. 31 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#27] от "lone_wolf":

    Колега, не ми плаши детенцето, което наднича иззад рамото ми да види на какво се хиля...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  32. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4373 Весело

    До коментар [#27] от "lone_wolf":


    Това не може да е истина...
    Бива, бива "аеродинамика", ама чак толкова...?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  33. 33 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    На това се вика късмет - да случиш на президент дето от всичко разбира и дава от ценни по-ценни предложения.
    Руснаците търябва много да го пазят, че гадните американци или ще го купят, или ще го откраднат - зер толкова акъл и интелект на едно място не се срещат всеки ден.

  34. 34 Профил на Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Самлетът да се казва путенчок.
    Радко ще го облети

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  35. 35 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 348 Весело

    До коментар [#32] от "hamiltonf1":

    Защо да не е истина? Щом направиха лаптоп тежащ 15 кила и принтери големи като печка "Перник", какво им пречи да създадат туполевка с форма на гз?

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  36. 36 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#30] от "Alexander97":

    Като изключа общо разпространените самолети, летял съм и на Ембрайър и на Бомбардиер и на Чесна и на Фокер, но само в Як-42 съм се чудел какво да правя с кабин-кейса, и къде да го поставя! Накрая стюардесата го взе от мене, и го прибави към купчината от куфарчета до вратата към пилотската кабина!

    Да разлая троловете!!
  37. 37 Профил на moloko
    moloko
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Британският милиардер Ричард Брансън обяви плановете си за създаване на нов свръхзвуков пътнически авиолайнер, който ще започне да лети над Атлантика през 2023 година и ще замени легендарния френско-британски „Конкорд”, съобщи на сайта си в. „Гардиан”, цитиран от Нова телевизия. Клонът на империята на Брансън Virgin Galactic ще работи по проекта заедно с американската компания Boom, собственост на бизнесмена Блейк Шол – бивш пилот и екс мениджър на интернет гиганта Amazon. Прототипът на самолета е вече готов и е в хангара в американския град Денвър, щата Колорадо....
    ...Върху нови свръхзвукови самолети за търговски пътнически полети работят също американските компании Boeing и Lockheed Martin.

    ​„Суичър ли искаш, или рокличка?“
  38. 38 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Страхотна идея! Пожелавам им да са толкова успешни колкото с Ту144. А на Путин - да се вози само с него.

  39. 39 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1023 Весело

    чуда се кво си играят със тоя звук, напрао свръхсветлинен да направат... че кат го яхне жужето да пообиколи 30-40 пъти земното кълбо, да се върне подмладено и освежено за още 5-6 мандата жужясване

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  40. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  41. 42 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    Докато лидерите на свободния свят са събрани на икономическия форум в Давос, Путин , изгонен извън територията на нормалните държави съсвем се е чалнал, говори все по-големи глупости.

  42. 43 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#14] от "von_seeckt":Аха! Намерих го тов Ту-180, бе!За прототип за ползвали формата на орган на Курнелия Мейзер!https://otvet.mail.ru/question/173480719
    —цитат от коментар 27 на lone_wolf


    Според мен са се вдъхновили от Ким Кардашян.

  43. 44 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    Ту-144 и Конкорд бяха до голяма степен експериментални. На базата и разработките за Ту-144 се прави и "Белия лебед", Ту-160. Двигателите му са НК-32, съвсем добри двигатели и за днешно време. Сега с възстановяване производството на Ту-160, той ще бъде модернизиран до версия Ту-160М и Ту-160М2. НК-32 ще се правят отново от Кузнецов, Самара в модификация НК-32-2. Това са много добри двигатели но вероятно ще заменени от разработваните ПД-35, разработващи се на базата на НК-65.
    В вариант 4 двигателя Ту-160 има и надежност, и презокеански обхват и ще е добър именно за такива разстояния и ще съкрати полета по време два пъти, при 2200км/час и 13 000 метра примерно

  44. 45 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    Ту-144 и Конкорд бяха до голяма степен експериментални. На базата и разработките за Ту-144 се прави и "Белия лебед", Ту-160. Двигателите му са НК-32, съвсем добри двигатели и за днешно време. Сега с възстановяване производството на Ту-160, той ще бъде модернизиран до версия Ту-160М и Ту-160М2. НК-32 ще се правят отново от Кузнецов, Самара в модификация НК-32-2. Това са много добри двигатели но вероятно ще заменени от разработваните ПД-35, разработващи се на базата на НК-65.
    В вариант 4 двигателя Ту-160 има и надежност, и презокеански обхват и ще е добър именно за такива разстояния и ще съкрати полета по време два пъти, при 2200км/час и 13 000 метра примерно

  45. 46 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Направо да го започват под номер ПУТКиН-160. За съжаление новото на рашъните в развитието на високи технологии е в ерата на плуговете.

  46. 47 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Путин да не се е заразил по самолетите от нашата фуражка?

  47. 48 Профил на moloko
    moloko
    Рейтинг: 0 Неутрално

    И НАСА се включва в играта:

    https://hicomm.bg/hi-tech/tihiyat-svrhzvukov-samolet.html

    ​„Суичър ли искаш, или рокличка?“
  48. 49 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 513 Весело

    Защо все в кочината всичко е ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ?
    (това разбира се е риторичен въпрос)

  49. 50 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 513 Весело

    Защо все в кочината всичко е ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ?
    (това разбира се е риторичен въпрос)

  50. 51 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 513 Весело

    Защо все в кочината всичко е ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ?
    (това разбира се е риторичен въпрос)

  51. 52 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    Технологията от Ту-160 едва ли може да се открадне, предполагам става дума за лазерна заварка на едри титанови блокове, както и крилата ще са по нова технология, Много нови композити също ще се ползват. Голямата тайна и новост е електрониката, радарите, най-вече и новите далекобойни ракети за него, а те в граждански вариант липсват.

  52. 53 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Прав е да опита дрогара Путин. След като руските пътнически самолети не стават за пътници, редно е да опита с военните. Току виж се подквасило морето. Хич нищо да не стане, ще капне някое рубле за виолончела и цигулки.

  53. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 55 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Да видим:

    Путин: "Защо спряха производството на Ту-144 - защото билетът трябваше да отговаря на някакъв среден доход в страната. "

    Роман Гусаров: "..че Ту-144 е бил спрян на първо място заради ненадеждни двигатели и катастрофи по време на изпитанията.."

    Путин: "Тов. Гусаров, вы знаете, что такое Колыма?"

    Край на разговора... и на Гусаров...

  55. 56 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    И НАСА се включва в играта:https://hicomm.bg/hi-tech/tihiyat-svrhzvukov-samolet.html
    —цитат от коментар 48 на moloko


    Ми то по скоро руснаците гледат у канчето на американците по традиция. Те впрочем имаха свестен пътнически самолет Ил-96, който забатачиха сума ти години.

  56. 57 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 233 Весело

    МАКЕТНОТО ДЕЛО е на почит в Русия.....браво...

    Долу рушистите и фашистите
  57. 58 Профил на moloko
    moloko
    Рейтинг: 0 Неутрално

    МАКЕТНОТО ДЕЛО е на почит в Русия.....браво...
    —цитат от коментар 57 на marks_nazi


    Само, че Ту-160 е реален самоле и лети. Колко му е да му изрежеш люкове за пътници и наместо боен товар да монтираш седалки? В гаража на Еди Чайна ще го преоборудват за 2-3 вечери.

    ​„Суичър ли искаш, или рокличка?“
  58. 59 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2159 Любопитно

    До коментар [#54] от "г-н Саранди Говедаров":

    Ада да видим сега:ПД-35 ескизният му проекте,дрОгарю ЩЕ е готов 2019,евентуално ще бъде построен двигател през 2020 и започнати изпитания през 2021.Евентуалното сериино производство през 2023-2025!?В света такъв тип авиодвигатели с голяма тяга 30-30 тона са :PW4000-112 с тяга 32- 43тона пуснат през 1984;GE-90 първа версия с тяга 36,2-51,2тона пуснат 1993 спрян 2004!?;GEN X с тяга 30,8 -33,9 тона тяга пуснат 2004 и последено RR Trend XWB с тяга 30.8 -37,2 тона тяга пуснат 2010 за новият А350.В най -добрият случай рашките са закъснели с 15 години ,в най-лошият с 25!?А да се монтират двигатели с диаметър на вентилато от порядъка на 3,15м на самолет като Ту-160 е нечовешка глупост...възможна само в руска фантазия!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  59. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3964 Неутрално

    Цитат на ватенката: "Според статистиката Ту 104 не е толкова лош самолет."

    Че дрънчали ламарините му, че нямало почти никаква звукоизолация - дреболийка.
    Дреболийка е за хора, които допреди 20 години ползваха като междуселищен транспорт камиони ГАЗ с пейки в каросерията - да, но не и за нормални хора, забравили несгодите на ВСВ. А кой знае - може би военните джипове "Ивеко", които ползва и руската армия са много по-комфортни от последното поколение волги.

  60. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  61. 62 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    [quote#58:"moloko"][/quote]

    Ту-160 поради това, че е с променлива геометлия на крилата е едновременно звуков и свърхзвуков самолет. Така че може да лети и в двата режима,

  62. 63 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#58] от "moloko":

    Не са нужни люкове и седалки, какво има да се гледа, гарги. Самият дрогар Путин казва, че ситуацията е различна. Тук си трябва баш цистерна за баяришник, защото пътниците ще са много. От чаша, на чаша, за нула време Масква - Владивосток.

  63. 64 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 289 Неутрално

    "Но пред РБК главният редактор на интернет портала avia.ru обяснява, че в близките десетилетия не може да се очаква появата на такъв самолет включително защото Русия не разполага със средства да го създаде."Какво да кажеш повече!?
    —цитат от коментар 8 на Nil satis nisi optimum


    Така казвахте и за Кримския мост.

    .
  64. 65 Профил на plesho
    plesho
    Рейтинг: 236 Неутрално

    [quote#27:"lone_wolf"]До коментар [#14] от "von_seeckt":Аха! Намерих го тов Ту-180, бе!За прототип за ползвали формата на орган на Курнелия Мейзер!https://otvet.mail.ru/question/173480719
    Тъкмо щях да ходя до тоалетната и си викам - я първо да видя какво е постнал Единакът - щях да се напикая от смях в буквалния смисъл. Откъде я изрови тая снимка бе пич, половин час не мога да спра да се смея!

  65. 66 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 869 Неутрално

    А да се монтират двигатели с диаметър на вентилато от порядъка на 3,15м на самолет като Ту-160 е нечовешка глупост...възможна само в руска фантазия!!
    —цитат от коментар 59 на Messerschmitt


    Възможна е само във фантазиите на Говедаров, самият той каза, че е стигнал до чушкопека. Двигателите за свръхзвукови самолети са много по-ниска степен на двуконтурност, а и степента на свиване е друга, защото голяма част от сгъстяването става във входното устройство на двигателя.


  66. 67 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#58] от "moloko":

    Тавариш ти гледа ли видеото?Видя ли аналоговите уреди и безаналоговите вентилаторчета в кабината служещи за климатик?Расия 30 години НЕ може да създаде 180 местен съвременен самолет който да е НЯКЪКВА конкуренция на Ербъс ти....Китай ги изпревари с година със своя С919!?Грандиозните приказки свършиха до там че самолетите за изпитания Иркут МС-21 е с АМЕРИКАНСКИ двигатели PW 1400 и китайско американска авионика!!!!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  67. 68 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#59] от "Messerschmitt":

    Между другото за съвременен самолет, при сегашното ниво на аеродинамиката, крилото с променлива геометрия е пълна архаика и трошене на пари. Хеля пък на пътнически самолет, който ще лети поначало на свръхзвукова скорост. Добре, че Путя не е посетил завода за калашници за да обяви, че ще ги преоборудва на шевни машини.

  68. 69 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    "Технологията за създаване на Ту-160 е поверителна и не знам дали би било правилно да предоставяме на когото и да било такъв самолет дори пътнически вариант"


    Не е поверителна, а крадена! Ту-160 е лошо, уголемено копие на В-1.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  69. 70 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Цитат на ватенката: "Според статистиката Ту 104 не е толкова лош самолет."Че дрънчали ламарините му, че нямало почти никаква звукоизолация - дреболийка.Дреболийка е за хора, които допреди 20 години ползваха като междуселищен транспорт камиони ГАЗ с пейки в каросерията - да, но не и за нормални хора, забравили несгодите на ВСВ. А кой знае - може би военните джипове "Ивеко", които ползва и руската армия са много по-комфортни от последното поколение волги.
    —цитат от коментар 60 на historama


    Вата, Ту 104 е модел 1956г.!!! Набий си го това в главата!!! 1956!!!

  70. 71 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#25] от "von_seeckt":

    И аз това му се чудих.
    Не само, че не е летял на такава машина. но и даже не си е направил труда да събере информация.
    Да не говорим за глупостите, че бил военен самолет, преправен на пътнически. Пълна тъпотия.
    Има взаимствани само отделни конструктивни елементи, което е напълно нормално за машина със сходни габарити, експлоатационни изисквания и параметри, дело на едно и също конструкторско бюро.

    .
  71. 72 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Ту-160 е лошо, уголемено копие на В-1.
    —цитат от коментар 69 на Георги


    Безаналогово копие...

  72. 73 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2159 Любопитно

    Толкова е надежден Ту-160 че от 16!? на въоръжение в бойна готовност са 9!?За един час полет на Ту-160 се полагат по стандарт 74!? часа техническо обслужване!Разходът на керосин също е добър -при дозвуков полет средният разход е 10,2 тона на час..при свърхзвуков -НЯМА данни!По интересното е че при полет със свърхзвукова скорост повече от 53 минути "прекрасните "двигатели се свалят за ремонт!?Друг рекорд на чудото Ту-160 е системата му за РЕБ(радио-електонна борба) с нечовешкото тегло от 2250 кг и 7 блока!?Която почти никога не работи на 100 %

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  73. 74 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#72:"gianni"][/quote]

    Аналогово, безаналогово. Копието е по добро от оригинала!

  74. 75 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 751 Любопитно

    По принцип, в Русия всички пътническите самолети са изначално проектирани за военни. Затов харчат керосин като за световно и дигат шум за 9 села... Та, що да не стане и обратното ?

  75. 76 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#73] от "Messerschmitt":

    Колега, Русия представляваше нещо, докато беше част от СССР, СИВ и т.нар. "световна социалистическа система". Тогава тя изсмукваше мозъците на украинци, поляци, ЧЕХИ, източни ГЕРМАНЦИ и все някак успяваше да куцука на 10-15 години зад развития свят.

    Откакто СССР се разпадна, и особено откакто Путин обяви война на УКРАЙНА - на една братска, славянска държава с огромен потенциал в машиностроенето, еъроспейса и военното производство - руснаците не могат да направят сами практически нищо, което да конкурира западните образци от 70-те и 80-те години.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  76. 77 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    До коментар [#73] от "Messerschmitt":Колега, Русия представляваше нещо, докато беше част от СССР, СИВ и т.нар. "световна социалистическа система". Тогава тя изсмукваше мозъците на украинци, поляци, ЧЕХИ, източни ГЕРМАНЦИ и все някак успяваше да куцука на 10-15 години зад развития свят.Откакто СССР се разпадна, и особено откакто Путин обяви война на УКРАЙНА - на една братска, славянска държава с огромен потенциал в машиностроенето, еъроспейса и военното производство - руснаците не могат да направят сами практически нищо, което да конкурира западните образци от 70-те и 80-те години.
    —цитат от коментар 76 на Norman Granz


    Доколкото е останало нещо е в някогашна Волжка България, преименувана от Сталин в Татарстан. Ама и те искат да се махат от самая магучая напоследък.

  77. 78 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5151 Любопитно

    До коментар [#74] от "von_seeckt":

    Кое му е по-доброто?

    Gunter glieben glauchen globen
  78. 79 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Отлични новини! Само като се сетим за Сухой 47, или в по-ново време - за супер-танка Т-14 Армата можем само да завиждаме за инженерната и военна мощ на Русия! Добра идея на Путин, дано се осъществи!

    ПС. На США им потекоха лигите.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  79. 80 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    До коментар [#76] от "Norman Granz":

    Даже положението е още по-зле. Русия е единствената страна в света, която не е в състояние да възпроизведе собствените си технологии от преди 40 години! След ВСВ хилядите пленени германски инжинери и пренесени в русия заводи, дадоха на руснаците за кратко голямо технологичне предимство. Но тези хора, поставени в системата на комунизъм, принуда, затворени лагери и градове, откъснати от близки и колеги, дадоха своя огромен принас само за кратко. От края на 50-те години на миналият век, Русия изостава във всяко едно отношение. Руският примитивизъм, не е в състояние да създаде нещо повече от цепачка за дърва.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  80. 81 Профил на moloko
    moloko
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Грандиозните приказки свършиха до там че самолетите за изпитания Иркут МС-21 е с АМЕРИКАНСКИ двигатели PW 1400 и китайско американска авионика!!!!!!!
    —цитат от коментар 67 на Messerschmitt


    А ти какво искаш? Първо да се създаде двигател и едва тогава да се отпочне да се конструира самолета? Ами руснаците са решили нещата да вървят паралелно. И докато се доработва двигателят ПД-14 през това време ще се тества и самолета МС-21 макар и с американски двигател. Тази година пускат в серийно производство ПД-14 и през 2019 г. ще ги стиковат.

    Серийное производство ПД-14 начнется в 2018 году

    http://www.arms-expo.ru/news/novye_razrabotki/seriynoe_proizvodstvo_pd_14_nachnetsya_v_2018_godu/

    ​„Суичър ли искаш, или рокличка?“
  81. 82 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#80] от "Георги":

    "Русия е единствената страна в света, която не е в състояние да възпроизведе собствените си технологии от преди 40 години! "

    Щото не са били "руски", а крадени. 😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  82. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  83. 84 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    До коментар [#71] от "Явор Рг":


    ..Има взаимствани само отделни конструктивни елементи...
    —цитат от коментар 71 на Явор Рг


    "Работата по разработката почнала по рано и се базира на бомбардировача Ту-16. От него се използва крилото, опашката, гондолите за двигателите и шасито."

  84. 85 Профил на february
    february
    Рейтинг: 414 Неутрално




    До коментар [#25] от "von_seeckt":
    "Според статистиката Ту 104 не е толкова лош самолет. Тотални загуби при произшествия, 18,5%. "Адашите" му Boeing 707 (17,0 %), De Havilland Comet (21,9 %),Sud Aviation Caravelle (23,0 %)."

    Другарю Сектов,от Ту 104 са произведени 200 броя.От Боинг 707 са произведени 865бр,а от Sud Aviation Caravelle - над 280.Извод може да си направите сам!

  85. 86 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3279 Весело

    Само, че Ту-160 е реален самоле и лети. Колко му е да му изрежеш люкове за пътници и наместо боен товар да монтираш седалки?
    —цитат от коментар 58 на moloko


    Той, и Б1Б лети, и може товарният му отсек да се преоборудва със седалки!

    Проблемът е съвсем друг, специално за самолети тип Конкорд. Шумът (B-o-o-m) при свръхзвукова скорост доведе до забрана на свръхзвуковите пътнически полети над сушата и поради това, че се движи в дозвукова скорост самолета харчи много горови.

    Иначе, на Конкордский (Ту-144, Ту-160) проблемите са съвсем други. Ниска надежност. И докато военните могат да си позволят скъпа подръжка и неинтензивно каране на баракат като Ту-160, цивилните авиокомпании не могат.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 87 Профил на Мисисипски
    Мисисипски
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#79] от "Taiga":
    Най-качественото руско нещо са вицовете за чукчи.
    Ти пусна поредния.

    Пази Боже сляпо да прогледа и във фейсбук да почне да пише
  87. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3279 Весело

    И НАСА се включва в играта:
    —цитат от коментар 48 на moloko


    НАСА работи върху намаляването на всредният ефект от свръхзвуковият пътнически самолет, високият шум. НАСА работи върху нова технология. Както и споменатите по- горе, Върджим Галактик и старт-ъп-а, Boom.

    А в мАмашата ви ще реставрират древна сАвеЦка технология! хайде върнете и радиолампите, телевизорите рубин, Москвичите направени от фашистки каски, ....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 89 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2159 Весело

    До коментар [#81] от "moloko":

    Само са сведения на посрещачите:А320 влиза в експлоатация на 28.03.1988 година а руският му аналог Иркут МС-21 ЩЕ влезе евентуално през 2022!?на вас оставям да сметнете годините изоставане!?А за нивото и разпространението на руски авиодвигатели по света ще кажа че са само 1,28 % от използваните!когато фактите говорят и .....глуп. млъкват!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  89. 90 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2516 Весело

    Ту-144 и Конкорд бяха до голяма степен експериментални. На базата и разработките за Ту-144 се прави и "Белия лебед", Ту-160. Двигателите му са НК-32, съвсем добри двигатели и за днешно време. Сега с възстановяване производството на Ту-160, той ще бъде модернизиран до версия Ту-160М и Ту-160М2. НК-32 ще се правят отново от Кузнецов, Самара в модификация НК-32-2. Това са много добри двигатели но вероятно ще заменени от разработваните ПД-35, разработващи се на базата на НК-65.В вариант 4 двигателя Ту-160 има и надежност, и презокеански обхват и ще е добър именно за такива разстояния и ще съкрати полета по време два пъти, при 2200км/час и 13 000 метра примерно
    —цитат от коментар 45 на .

    Обичам да чета как в твойте коментари как завиваш обикновеното руско лайно в целофан.
    Но за лайното ми е точно думата.
    Двигатели мигатели естествено тайни и безаналогови в интернет с лопата да ги ринеш.
    Ти покажи снимка на тоалетна сотир по ваше му на тез безаналогови руско съвецки бомбардирировачи.
    Зер там макар и вирязе и богатире да ги карат и те са хора.
    Айде истребителя е малък ама бомбандировача?
    Само по това можеш да си направиш сметка колко му пука на самодържеца за войника.
    Той не отива да победи а да умре и с трупът си да спре врагът.
    Нали си чел статистика колко фашаги и колко руснаци са загинали'
    Колко танка и колко самолета са загубени от двете страни.
    И на какъв самолет е летял Покришкин.
    А престани с тея глупости за прекрасни и перспективни руски двигатели.
    Двигателят е майсторията и на колата и на жената.
    А кажи един двигател на каквото и да е хем да е руски хем да е най добър.
    И да не е краден и сделан с топорчето.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  90. 91 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    [quote#88:"Realist"][/quote]

    Я кажи НАСА-та, колко пуска с пътници към спейса има последните години, да се посмеем малко. Все пак това и е основната задача, нали така :)

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  91. 92 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Възможна е само във фантазиите на Говедаров, самият той каза, че е стигнал до чушкопека. Двигателите за свръхзвукови самолети са много по-ниска степен на двуконтурност, а и степента на свиване е друга, защото голяма част от сгъстяването става във входното устройство на двигателя.

    До коментар [#66] от "gianni":

    Аз много уважавам умните хора. Особено тези, с големи познания в специфична област.
    Рядко работя с тях - щото много професионално ми обясняват как нещо не може да стане.
    А аз им показвам къде вече е станало и ги съветвам да отидат да питат как е станало.

    Така и с двигателите. Не съм споменавал, че точно тези двигатели ще бъдат монтирани точно на тези самолети. Няма и как - аз гледам крави, знаеш.
    Просто взех повод от поста на друг форумец и споделих, че и китайци се включват в разработката - а това за мен е гаранция за успех - те не си хвърлят парите на вятъра и си гонят поставените цели.
    Но ти реши да вземеш повод точно от моя пост, за да ни покажеш колко много знаеш.
    ОК.
    Енджой.

    Идеята ми беше, че колкото и да са изостанали братушките в тази сфера - имат капацитета да се справят.
    Щото и за Кримския мост ни дуднаха специалистите - как нямали технологии да го направят.
    Ми направиха го, въпреки, че никога не са го правили преди.
    И за газа в дълбоките води край Ямал - не можели да го извадят без западно оборудване, а то било ембаргово.
    Ми извадиха го. И един танкер с втечнен газ от това ембаргово находище вчера разтовари в Бостън.
    Не ги мисли.
    Направи ти нещо, с което да се похвалиш, и което да оплюваме тук 😊

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  92. 93 Профил на Мисисипски
    Мисисипски
    Рейтинг: 467 Весело

    До коментар [#90] от "dedoliben":
    Дедо Либене,ти го самоуби!

    Пази Боже сляпо да прогледа и във фейсбук да почне да пише
  93. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 95 Профил на Мисисипски
    Мисисипски
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#94] от "dedoliben":
    Самовар бе Либене,ама не съм много сигурен.

    Пази Боже сляпо да прогледа и във фейсбук да почне да пише
  95. 96 Профил на Мисисипски
    Мисисипски
    Рейтинг: 467 Весело

    До коментар [#94] от "dedoliben":
    Да бях прочел преди да пиша.
    Персия била родината на самовара........

    Пази Боже сляпо да прогледа и във фейсбук да почне да пише
  96. 97 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Но трябва да признаем , че Русия си остава ненадмината в производството на противопехотни домати , фугасни картофи и патладжани със забавено действие................
    Ето защо , мисля си , че ТУ 144 ще се появи все пак на международния пазар не по-късно от 32-ри Декември 3000-та година...........

  97. 98 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#90] от "dedoliben":

    "Той не отива да победи а да умре и с трупът си да спре врагът."

    ++++

    Едно време поне шм дигаха паметници, а сега ги горят като есенна шума в походни крематориуми.

    Бабьi еще народят.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  98. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3279 Весело

    [quote#88:"Realist"]
    —цитат от коментар 91 на schwimmwagen
    Я кажи НАСА-та, колко пуска с пътници към спейса има последните години, да се посмеем малко. Все пак това и е основната задача, нали така :)[/quote]

    Не можах да разбера въпроса, това е проекта на НАСА наречен Quiet Supersonic Technology (QueSST):

    https://www.nasa.gov/feature/the-quesst-for-quiet

    Между другото, Илон Мъск изкара друга технология преди по- малко от година. Технология която ще позволи превоз от Ню Йорк до Хонг Конг или Шанхай за 1 час. Тази технология се нарича BFR (Big Falcon (Fucking) Rocket).

    Всичко това са нови технологии, на 21-ви век, не са технологии от 50-те и 60-те на години на 20-ти век. Примерно, всяка капсула Съюз която кара сега астронавти и космонавни на станцията се използва еднократно и се произвежда за цели 3 години. Спейс Екс и Боинг ще използват много по- модерна технология и преизползваеми капсули, тъй като труда в САЩ е много по- скъп от труда в Русия и хората все пак живеят в 21-ви век, не по времето на презрялото сАвецко недоностче.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  99. 100 Профил на oziris
    oziris
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Евентуални проблеми с новия проект са санкциите, които забраняват изделия с двойна употреба, т.е. такива, които може да се използват за военни цели. При всички случаи ще има компоненти, които трябва да се внесат от западни страни. Втори проблем са нарушениете отношения с Украина, в която бе център за разработка на доста самолетни двигатели през СССР. Иначе така се прави - прилагане на военни технологии в бизнеса.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK