"Гугъл": Новите правила за личните данни задават "златен стандарт"

"Гугъл": Новите правила за личните данни задават "златен стандарт"

© Digital National Alliance



GDPR със сигурност създава нов "златен стандарт" за защитата на данните и светът го очаква. Преходът, започващ през май, ще бъде много интересен и сме наясно, че промените няма да спрат там."


Това каза Лана Камурие Донъли, мениджър по публичната политика в "Гугъл" (Google). Тя се занимава с управление на данни в Европа, Близкия изток и Африка и прилагане на ново законодателство и бе гост на конференцията "GDPR София", организирана от Digital National Alliance и с участието на българското европредседателство.


Тя коментира новите правила от Общия регламент за защита на личните данни, които влизат в сила на 25 май.




"Свидетели сме на най-важната реформа на правилата за неприкосновеност в ЕС за повече от две десетилетия. Помислете си какъв бе светът през 1995 г., когато Директивата за защита на данни бе приета – бе съвсем различен. Имахте ли имейл тогава? Защото аз със сигурност нямах. "Гугъл" още я нямаше. Така че този опит да се осъвременят и да се подготвят за бъдещето законите за защита на личните данни е важен и също както предишната директива, GDPR може би ще се използва в продължение на десетилетия."


Тя увери, че "Гугъл" отделя много ресурси за подготовката си за новото законодателство, както и за да помогне на малките и средните фирми, с които работи.


Един от приоритетите "е да променим продуктите си така, че да спазим новите изисквания. Това означава, че GDPR ще се приложи към продуктите на "Гугъл", които нашите потребители ще продължат да използват всекидневно", обясни тя.


Донъли напомни, че преди няколко години компанията е създала таблото за управление на неприкосновеността MyAccount и от 2011 г. дава възможност на потребителите да изнесат данните си чрез инструмента Google TakeOut. Освен това, посочи тя, през 2014 г. фирмата е започнала да прилага "правото да бъдеш забравен" след важно дело в Европейския съд. (Решението тогава задължи търсачката да скрива линкове към публикации, в които се съдържа остаряла или нерелевантна информация за отделни лица.)


Тя посочи като важен аспект снабдяването на потребителите със свобода да поемат контрола. "Неприкосновеността значи различни неща за различните хора. Някои хора са дигитални екстроверти, а други – интроверти, и са много по нащрек какво споделят. Потребителският контрол ни позволява да се погрижим за нуждите на всички и да им дадем избор".


Вторият приоритет е отчетността. По думите ѝ GDPR ще накара много организации да достигнат ново ниво на зрелост по отношение на управлението на данни и да се ангажират с продължаващ диалог с регулаторите.


Предизвикателства


Предизвикателство ще бъде тълкуването на изискванията, наложени на бизнеса, тъй като в текста има сиви полета, отворени за интерпретация, отбеляза още тя. В GDPR неприкосновеността не значи едно и също за всекиго, а на нея трябва да се гледа като на холистичен процес.


Успехът във въвеждането на новите правила в "Гугъл" е свързан неотлъчно с успехите на десетки хиляди малки и средни бизнеси, каза Донъли. "Не само защото имаме корпоративни клиенти и снабдители, а защото GDPR изисква (и "Гугъл" подкрепя това) процъфтяващата конкурентна система."


Тя посочи някои инструменти, налични за по-малките компании - privacy.google.com/businesses (с обяснения как "Гугъл" ще прилага GDPR и как използва данните им) и cookiechoices.org.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    Колкото и да не ми допада, но Гугъл нямат конкуренция, така че ще се задоволя с това което ми предлагат относно защитата на данните.
    Лично аз бих искал търсачката да може да работи и през прокси сървър (за да съм УБЕДЕН, че не ме следят), но явно това не влиза в плановете им.
    Ще трябва да разчитаме на честната им дума.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    Всяко "чудо" за три дни.

    Личните си данни даваме навсякъде и, може да бъде злоупотребявано с тях на поразия.

  3. 3 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4438 Весело

    Нека преведа казаното от г-ца Дънли в смисъл на това що е то "златен стандарт" за Гугъл:
    Който има най-много злато, той определя стандарта!

  4. 4 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 932 Неутрално

    ...Личните си данни даваме навсякъде и, може да бъде злоупотребявано с тях на поразия...
    —цитат от коментар 2 на 442
    Мисля, че сте много близо до истината - личните ни данни отдавна са събрани, а сега върви текущата им актуализация. В момента се попълват данните за вкусовете, предпочитанията, навиците, хоби, здравни проблеми и други, които захранват чудесни поведенчески модели от типа "какво/ако". Бедна ни е фантазията, какво се случва и предстои да се случи.

  5. 5 Профил на _plamen_
    _plamen_
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Лана, Лана, дейнджър зоун!

    Winora forever
  6. 6 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Стандарт доколкото да се поевят нормативни актове да го тълкуват.

  7. 7 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#1] от "atmanpg":

    Ползвай startpage. com

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  8. 8 Профил на Flat Mars Society
    Flat Mars Society
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#4] от "Мърмор":
    Бедна ни е фантазията, какво се случва и предстои да се случи.

    Абсолютно.От тук може да прочетете едно доста любопитно изследване за огромните масиви от данни, които се събират и как се използват. http://crackedlabs.org/en/networksofcontrol



    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5485 Неутрално

    Гугъл ше има доста работа за да достигне "златния стандарт" на GDPR..

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    Рейтинг: 221 Весело

    Добавят още една златна възможност за class action lawsuit срещу beeeeeeeeeeep монополистин жужъл, търси се смел attorney !

  11. 11 Профил на <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    Рейтинг: 221 Весело

    Исках да кажа ЗКУРВЕН :D





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK