Германия разследва рекламния пазар по подозрения срещу "Гугъл" и "Фейсбук"

Германия разследва рекламния пазар по подозрения срещу "Гугъл" и "Фейсбук"


Антитръстовият регулатор в Германия започна разследване на онлайн рекламния пазар заради "значителната" позиция на "Гугъл" (Google) и "Фейсбук" (Facebook) в него, съобщи агенция "Ройтерс".


Федералната служба за картелите отваря втори фронт срещу мрежата на Марк Зукърбърг, след като през декември обяви, че тя е злоупотребила с доминантната си позиция, за да събира лични данни на потребители.


"Някои участници в пазара виждат "Фейсбук" и "Гугъл" като установени близки системи (познати още с термина "затворени градини"). Това повдига въпроси за достъпа и употребата на данните на потребителите", заяви директорът на службата Андреас Мунд. Според техните изчисления германският рекламен пазар е варирал между 5 и 9 млрд. евро миналата година.


"Гугъл" и "Фейсбук" получават около половината доходи от реклама в глобален мащаб и над 60% в САЩ, показват данните на eMarketer. От службата уточняват, че разследват сектора, а не отделни компании.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK