Защо руският Ан-148 се разби в Подмосковието

Защо руският Ан-148 се разби в Подмосковието

© Reuters



Спасителната операция след катастрофата на самолета Ан-148 се превърна в издирвателна часове след като машината със 71 души на борда се разби на стотина километра от Москва.


На борда е имало и трима чужденци, сред които един гражданин на Швейцария. Не се съобщава обаче за български граждани, засегнати от инцидента. И двете "черни кутии" (както записващата показателите на системите на самолета, така и разговорите в пилотската кабина и комуникациите от и до нея) са намерени. Очакваше се обстоятелства около катастрофата да започнат да се изясняват, но властите предупредиха, че "кутиите" са в лошо състояние.


"Дневник" обобщава версиите за катастрофата, събрани от руските медии.




Самолетът се е разпаднал във въздуха. Тази версия обобщава няколко варианта, никой от който до момента не е бил напълно изключван от властите - терористичен акт (макар да няма данни за намерени взривни вещества на мястото на катастрофата) или повреда в двигателя, довела до взрив. Според "Новая газета", която цитира свои източници в авиацията, обледеняването е възможен фактор в подобна ситуация, която подкрепя втория вариант. Пилотът Андрей Литвинов обаче казва за същото издание, че ако парче лед е достигнало двигателя, инцидентът би се случил още при излитане, а не когато самолетът вече е набрал височина.


Освен това според Следствения комитет на Русия "е установено, че в момента на падане (самолетът) е бил цял, без части от него да са изгорели". Институцията смята още, че взривът, видян и от камери недалеч от района на инцидента, е станал след сблъсъка със земята. Изводът на СКР обаче не съдържа отговор на въпроса защо, ако самолетът не се е разпаднал във въздуха, отломки от него са разпръснати в радиус от един километър. Според експерти, цитирани от РБК, експлозията, наблюдавана от охранителна камера, предполага, че при контакта със земята Ан-148 е разполагал с цялото си гориво.



Претоварване на системите на самолета, причинено от превишена скорост или други грешки на пилота, изтъква "Комерсант" като възможна причина. Изданието припомня, че през 2011 г. имаше катастрофа със същия модел, когато учебен полет завърши със смъртта на целия екипаж. До него обаче може да са довели и технически неизправности - според транспортния регулатор "Ространснадзор" превозвачът е извършил нарушения в поддръжката на същата машина, като например не е сменял маслото на двигателя с достатъчна честота, нито е почиствал своевременно филтрите на въздушните стартери.


"Техническа неизправност" може да означава и че не е била извършена противообледенителна обработка. Източник на РБК от техническата служба на летище "Домодедово", откъдето излетя самолетът, казва, че метеорологичните условия и студът в района са предполагали такава обработка. Когато се обледенят плоскостите и механизацията на крилата, се изменя аеродинамичната форма на Ан-148 и полетът в такива условия "изисква специални умения" от страна на екипажа, обяснява още източникът. Според него екипажите често се отказват от тази обработка, за да спестят време.


Защо руският Ан-148 се разби в Подмосковието

© Tatyana Makeyeva, Reuters


Изключва се и сблъсъкът с вертолет като възможност, пише "Медуза". Агенция "Интерфакс" съобщи малко след катастрофата, че Ан-148 може да се е сблъскал с машина на "Руска поща" - държавната пощенска служба - и че е имало писма на борда на самолета. От Министерството на извънредните ситуации напълно отхвърлят тази възможност, а пощата обясни, цитирана от РБК, че е имало рекламни листовки вместо писма.


Отказът на двигателя също не се разглежда като версия в момента, казват за няколко издания източници от авиацията и разследващите органи. Според тях огледът на мястото на катастрофата показва, че двигателите най-вероятно са работили до контакта със земята.


В. "Ведомости" отбелязва, че каквато и да е истината, производството на Ан-148 е под въпрос - във Воронеж в момента се сглобяват последните две машини, а нови поръчки няма. Саратовските авиолинии използваха общо пет самолета, в президентския отряд има още шест и четири - в "Ангара", превозвач в Източен Сибир. Саратовските авиолинии, чиято собственост е самолетът, обявиха, че извеждат от експлоатация и петте Ан-148, които имаха в авиопарка си до катастрофата. "Ангара" обаче не планира да спре да използва самолетите дори по време на разследването, защото няма "никакви съмнения" за сигурността, съобщава ТАСС.


"Новая газета" отбелязва, че Министерството на извънредните ситуации също ползва такива самолети и това, както и употребата им от президентския отряд показват, че те все още се считат за надеждни.

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5993 Любопитно

    Самолетът нито е паднал от 10 000 м върху скали, нито е взривен с мощна бомба.
    Защо тогава "черните кутии" са в "много лошо състояние"?
    За да можем да замажем нещо, що ли?
    Или просто качеството им е "как всегда"?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1683 Весело

    "Техническа неизправност" може да означава и че не е била извършена противообледенителна обработка. Източник на РБК от техническата служба на летище "Домодедово", откъдето излетя самолетът, казва, че метеорологичните условия и студът в района са предполагали такава обработка. Когато се обледенят плоскостите и механизацията на крилата, се изменя аеродинамичната форма на Ан-148 и полетът в такива условия "изисква специални умения" от страна на екипажа, обяснява още източникът. Според него екипажите често се отказват от тази обработка, за да спестят време.

    Същото предположение написах още вчера при новината за падането на самолета...

    BiGman1
    Рейтинг: 4613
    18:47, 11 фев 18
    Неутрално
    При голям студ преди излитане всички самолети се обработват с антилед...предполагам, че елероните са замръзнали и не е могъл да набере височина при излитането а после става неуправляем...кой ги знае с каква концентрация на антилед са го пръскали и дали изобщо са го пръскали...

    А защо ми напраскаха минуси форумните спецове само те си знаят...:)

  3. 3 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2690 Любопитно

    Ако самолетният двигател се взривяваше така лесно щеше да има сума ти такива случаи. По добре проверете разните Тамерлани и тем подобни ислямски фамилии да не свързани с ислямски терористи. Градът до който е летял е до Казахстан така че няма какво да криете терористичният акт за да на падне рейтинга на Путя!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  4. 4 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1790 Разстроено

    Бог да прости загиналите,
    Според данните от радарите самолетът на два пъти е загубил рязко височина, което най-вероятно е причинено от срив на потока (двигателите са били изправни, иначе е нямало как да набере височина отново).
    А причината за срива в този случай може да се дължи от нарушена геометрия на крилата, вследствие недобре извършена противообледелителна обработка.

    Panta rhei....
  5. 5 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Никога няма да се разбере. Ще се лъже и ще се маже по руски, така както властите смятат, че им изнася. Ще има въртолети, обледенявания, заспали пилоти, лошо масло, а бе и летящи чинии ще има. Само и само истината да не излезе наяве, пък каквато и е тя. В Русия по принцип се смята, че истината не отразява добре реалността и е вредна за държавата.

  6. 6 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#2] от "BiGman1":

    Не им обръщайте внимание.
    Има много случаи на катастрофи, причинени от обледеняване на крилата.
    Лед с дебелина 2 милиметра върху крилото променя съществено аеродинамичните характеристики.

    Panta rhei....
  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    И аз написах че срива на самолета прилича на неработеща или неизправна противообледенителна система....и получих минуси!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Мога да се обзаложа, че няма да научим истината. Ще ни подхвърлят нещо, но няма да е истината.

  9. 9 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    "Изводът на СКР обаче не съдържа отговор на въпроса защо, ако самолетът не се е разпаднал във въздуха, отломки от него са разпръснати в радиус от един километър"

    Няма да се признае терористичен акт , както не се призна за възможен теракт и за падналия руски самолет в Черно море след излитането му от Сочи за Сирия, въпреки , че тогава камери бяха засекли взрив във въздуха. Понеже разследването не обърна внимание на това, някой шеговито казаха , че камерата е заснела "витлеемска звезда".

  10. 10 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1683 Весело

    До коментар [#7] от "Messerschmitt":


    И аз написах че срива на самолета прилича на неработеща или неизправна противообледенителна система....и получих минуси!
    —цитат от коментар 7 на Messerschmitt


    Навярно щото руските самолети са със супер технологии и за тях природни закони не важат...:)

  11. 11 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#2] от "BiGman1":

    На летище София в началото на 2010 година имаше проблем с наличната противообледенителна течност и това причини доста голямо забавяне на полетите.
    При идентични условия - висока влажност, температура малко над 0 градуса и обилен снеговалеж. Счита се че това са най-рисковите условия за образуване на лед.
    При по-ниски температури и сух въздух вероятността да се образува лед е минимална.

    Panta rhei....
  12. 12 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    Защото е руски, това е честа причина.

    А да са им в ред черните кутии... май че такова нещо досега не се е случвало. Гледах едно филмче от отварянето на черните кутии на онзи руският изтребител свален от турците. Първо самото отваряне беше мъка, прорезите на винтовете все едно с ножовка правени, накрая почнаха да млатят с чука по отвертката. После монтажа вътре чист ужас, висят разни чаркове във въздуха, аз като радиолюбител като дете по чисто сглобявах от тях. Самите руснаци които коментираха филмчето бяха възмутени от излагацията.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  13. 13 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#7] от "Messerschmitt":

    Е, може да им се е сторило твърде тривиално.
    Въпреки че за съжаление доста хора за загинали нелепо точно поради тази причина.

    Panta rhei....
  14. 14 Профил на lynyrds
    lynyrds
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Раша приключва с производството на самолети за гражданската авиация..Много изостана..
    След някоя година и на бойни- няма да има кой да ги купува.

  15. 15 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Защо тогава "черните кутии" са в "много лошо състояние"?За да можем да замажем нещо, що ли?Или просто качеството им е "как всегда"?
    —цитат от коментар 1 на Незнайко в Слънчевия град


    Странно, в руските медии се говори, че според разследващите черните кутии са в "удовлетворително състояние".
    Някой се е изгубил в превода.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Защо се разби Ан-124?

    Защото два дни по-рано се разби Ф-16.

    Напомняне , кой командва парада.

    .
  19. 19 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#17] от "ban":

    Ми сигурно.Най -вероятно и филм по Дискъвари ще направят за това какво се е случило.
    Проблемът е, че самата Руска федерация е една черна кутия. Още от времето на любимия ви соц реализъм, в който за катастрофи, човешки жертви и всякакви нещастия не се даваше никаква информация.
    Самолетите отдавна са най-сигурния транспорт, но в Подмосковието продължава да е рискова дейност летенето ...Та затова са и коментарите.

  20. 20 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#17] от "ban":

    Бански преди години като изчезна малйзииският Боинг...статиите бяха поне 20!Между другото машината още не намерена....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  21. 21 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    Щото толкова си могат.

  22. 22 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Самолетът нито е паднал от 10 000 м върху скали, нито е взривен с мощна бомба. Защо тогава "черните кутии" са в "много лошо състояние"?За да можем да замажем нещо, що ли?Или просто качеството им е "как всегда"?
    —цитат от коментар 1 на Незнайко в Слънчевия град


    За "замаз3ване" не липсват прецеденти. Например случая с полският Ту-154 с Лех Качински на борда:
    http://www.faktor.bg/bg/articles/mneniya/intervyu/gen-omelchenko-patologichnata-nenavist-na-putin-kam-leh-kachinski-vzrivi-samoleta-mu-predi-da-katsne

  23. 23 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4452 Неутрално

    До коментар [#18] от "Явор Рг":

    Колега, в случая е АН 148.

  24. 24 Профил на myspam
    myspam
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Тук в Дневник е пропусната може би най-важната информация, която липсва в официалните руски издания. В опозиционните руски сайтове днес прочетох че имат информация , че пилота на самолета е поискал аварийно приземяване непосредсвено преди да изчезне от радарите. Информацията е от източници в разследването. Също така има информация че самолета е бил обработен с течности против замръзване.
    Най-вероятно става въпрос за сериозен технически проблем на машината(двигателите) и пилотите не са могли да направят нещо кой знае какво за да спасят машината. Данните от флайтрадар24.ком също могат да бъдат разчетени , като технически проблем - самолета постепенно се издига в началото на полета и след като достига около 2000 метра нехарактерно запозва да се снижава до 1500 метра след това отново тръгва нагоре и стига до 1800 метра след което следва рязко падане надолу и изчезване от радарите.

  25. 25 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3312 Неутрално

    Не виждам испанския диспечер сред версиите.

  26. 26 Профил на Николай_1
    Николай_1
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Русия е единствената страна в света, която не е в състояние да възпроизведе собствените си технологии в т.ч. и самолетостроителните от преди 40 години , защото всъщност това са били германскии и други чужди технологии , а реализаторите им отдавна не са този свят.

  27. 27 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 445 Весело

    За "замаз3ване" не липсват прецеденти. Например случая с полският Ту-154 с Лех Качински на борда:
    http://www.faktor.bg/bg/articles/mneniya/intervyu/gen-omelchenko-patologichnata-nenavist-na-putin-kam-leh-kachinski-vzrivi-samoleta-mu-predi-da-katsne
    —цитат от коментар 22 на petyo9


    Някакъв украинец твърди, че Путин е наредил да се взриви самолетът на Качински точно когато последния отива ... в Русия.
    Малките деца може и да се хванат на въдичката.
    Хайде по-сериозно моля!

  28. 28 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7469 Неутрално

    Черните кутии са в "много лошо състояние", и никога няма да кажат истината за катастрофата. Бог да прости загиналите!

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8160 Неутрално

    Пак нищо няма да се разбере. Вече казаха, че кутиите са в много лошо състояние.

  30. 30 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 773 Неутрално



    Знам, знам - истината понякога е доста болезнена и е по-лесно да я игнорираш и да и се присмееш отколкото да прочетеш горната статия.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  32. 32 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 229 Неутрално

    В Томска област се е разбил медицински хеликоптер Ми8.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  33. 33 Профил на nimrod
    nimrod
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Защо се разби Ан-124?Защото два дни по-рано се разби Ф-16.Напомняне , кой командва парада.
    —цитат от коментар 18 на Явор Рг


    Да , да разбира се ! И това се знае със сигурност благодарение на " професор Стивън Чунг " , който пак се е разприказвал ;-)))



    ! ! ! זוהי מנת חלקך
  34. 34 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 854 Любопитно

    Пак нищо няма да се разбере. Вече казаха, че кутиите са в много лошо състояние.
    —цитат от коментар 29 на Роси

    Булка, кои са го казали това?

  35. 35 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Някъде мернах,че в самолета са пътували хора, замесени в скандала Уран едно.

  36. 36 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Много странно. Ако е имало проблем с двигателя изключва се и готово. Но да гръмне във въздуха над Москва по обяд!!!! От 7-8 млн.души поне два милиона щяха да гледат и поне 100 000 щяха да правят клипчета. Нещо не е ок работата

  37. 37 Профил на Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Напуснал Поради ОграниченДостъп
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Като повним червените кутии на сваления от Туркия изтреблител, които се отваряха с отверка и чук...
    Вътре печатнье плати сделани кръжочниками...

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  38. 38 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2940 Разстроено

    Не съм специалист, но съм останал с впечатлението, че катастрофите се случват защото се случва нещо, което не може да се случи.

  39. 39 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 854 Любопитно

    Самолетът нито е паднал от 10 000 м върху скали, нито е взривен с мощна бомба. Защо тогава "черните кутии" са в "много лошо състояние"?За да можем да замажем нещо, що ли?Или просто качеството им е "как всегда"?
    —цитат от коментар 1 на Незнайко в Слънчевия град

    А ти защо не сравнявш написаната в Дневник информация с други източници? ТАСС чрез сътрудника си в щаба на операцията съобщава, че намереният FDR е в добро състояние. Откъде знаеш, че монтираният на борда FDR е руско производство?

  40. 40 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Самолетът нито е паднал от 10 000 м върху скали, нито е взривен с мощна бомба. Защо тогава "черните кутии" са в "много лошо състояние"?За да можем да замажем нещо, що ли?Или просто качеството им е "как всегда"?
    —цитат от коментар 1 на Незнайко в Слънчевия град


    щото е веднага след излитане и е бил пълен с гориво, което е направило кутиите на гъз

  41. 41 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Самолетът нито е паднал от 10 000 м върху скали, нито е взривен с мощна бомба. Защо тогава "черните кутии" са в "много лошо състояние"?За да можем да замажем нещо, що ли?Или просто качеството им е "как всегда"?
    —цитат от коментар 1 на Незнайко в Слънчевия град


    щото е веднага след излитане и е бил пълен с гориво, което е направило кутиите на гъз

  42. 42 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 800 Гневно

    руска му работа - тва летище няма ли регистри, с които с един клик да се види тоя самолет аджеба бил ли е пръскан срещу обледеняване или не??

  43. 43 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Черните кутии са в "много лошо състояние", и никога няма да кажат истината за катастрофата. Бог да прости загиналите!
    —цитат от коментар 28 на Peni Nikol

    Мадам, разследването на летателна катастрофа се извършва по строго определени алгоритъм и методика, които изискват време. ICAO препоръчва следните срокове за докладите от разследването на катастрофи: - предварителен 1 месец , окончателен 1 година. Имайте търпение ако наистина се интересувате от заклучението.

  44. 44 Профил на nevermindme
    nevermindme
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Е как защо?? Защото е руски. Не случайно руски пътнически самолети за забранени от ICAO и се ползват само в СССР и третия свят.

  45. 45 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3998 Неутрално

    Дано в най-близко бъдеще се разбере истинската причина за тази трагедия.

  46. 46 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 469 Разстроено

    Тъжно събитие. Мир на праха им. Дано е последното.

  47. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 49 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#2] от "BiGman1":

    Защо мисля,чè дали е извършена обработка против лед не трябва да се предполага,а за това да има съответната документация.И че ако условията го налагат не би трябвало да се дава разрешение за излитане на самолет,който не е обработен против лед,ако метереологичните условия налагат такава обработка.

  49. 50 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 989 Неутрално

    руска му работа - тва летище няма ли регистри, с които с един клик да се види тоя самолет аджеба бил ли е пръскан срещу обледеняване или не??
    —цитат от коментар 42 на carmello


    Вероятно има,но от регистрите може да се направи извод дали е отчетена,а не дали е направена,

  50. 51 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#2] от "BiGman1":На летище София в началото на 2010 година имаше проблем с наличната противообледенителна течност и това причини доста голямо забавяне на полетите.При идентични условия - висока влажност, температура малко над 0 градуса и обилен снеговалеж. Счита се че това са най-рисковите условия за образуване на лед.При по-ниски температури и сух въздух вероятността да се образува лед е минимална.
    —цитат от коментар 11 на Molossian


    Причинило е забавяне на полетите,а не е допуснато излитане на необработени против лед самолети със съответния риск от произшествие,Разликата е огромна.

  51. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  52. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  53. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5964 Неутрално

    Резултатите - след 18-ти март...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  54. 55 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2974 Весело

    [quote#10:"BiGman1"]

    Преди време тав. Рогозин каза, че в близките години ще се въведе забрана за купуване на чужди самолети.... Така, че пред руското самолетостроене се откриват огромни перспективи, защото западните самолети просто ще почнат да бъдат бракувани.
    Така, че всичко е "ток и жица"....Нашенските петоколонници скоро ще захапят тази опорна точка, както и беше и за благотворния ефект на санкциите срещу Русия за нейната икономика и благосъстоянието на рускосъветския пролетариат.

  55. 56 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#47] от "iwann1":
    Да, Путин по незнайни причини е назначил държавен контрольор по безопасността на полетите, който е или некадърен, или подкупен, или и двете. Може причините да са свързани с филхармонията, кой знае?
    Горе - долу, това излиза. Няколко десетки руснаци по малко. На кой му пука, Сталин е нареждал , и подобно нещо се случвало десетки хиляди пъти през войната. Срещу всяко немско МГВ , кажи -речи. Що сега на Путин а му пука особенно.

  56. 57 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4012 Неутрално

    До коментар [#27] от "Panda":

    Поне се прочуха тогава руските спасители че използваха кредитните карти на загиналите часве след катастрофата , също както в случая с малайзийският самолет когато във фейсбук се повиха снимки с вещите на жертвите!

    klimentm
  57. 58 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4012 Неутрално

    До коментар [#27] от "Panda":

    Поне се прочуха тогава руските спасители че използваха кредитните карти на загиналите часве след катастрофата , също както в случая с малайзийският самолет когато във фейсбук се повиха снимки с вещите на жертвите!

    klimentm
  58. 59 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4012 Весело

    Путин живее в друг астрален свят, той не е от тука веч!

    klimentm
  59. 60 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4452 Неутрално

    До коментар [#58] от "klimentm":

    Нека все пак бъдем обективни. Четиримата военнослужащи присвоили кредитните карти на загиналия Анджей Пшевожник и направили покупки с тях на максималната разрешена стойност от $1,850 са арестувани практически веднага за самоотлъчка и в комбинация с кражбата бяха осъдени на по 6 години затвор .
    Виж, далеч по-сериозно беше бъркането из мобилния телефон на Лев Качински.
    виж http://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/rosjanie-ktorzy-uradli-karty-po-katastrofie-smolenskiej-przed-sadem/dkg4t2s

  60. 61 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#49] от "slonsco":


    До коментар [#2] от "BiGman1": Защо мисля,чè дали е извършена обработка против лед не трябва да се предполага,а за това да има съответната документация.И че ако условията го налагат не би трябвало да се дава разрешение за излитане на самолет,който не е обработен против лед,ако метереологичните условия налагат такава обработка.
    —цитат от коментар 49 на slonsco


    Нищо не разбираш от авиация, даже не си чувал за нея... освен ако си се возил на самолет...сега не можеш да забраниш на никого да излита...пилота си взема решение дали да излети или не, при ниска видимост или лош спирачен ефект, той си взема решение дали да бъде обработен с противоблединителна течност...всеки пилот си има минимум с който е сертифициран и ако го нарушава си е за негова сметка...контролната кула не може да забранява излитане на самолети които са планирани освен в случаите когато летището е закрито с нотам или за снегопочистване...това е за Европейския съюз, за Русия не знам, но когато летят в Европа спазват същите правила...

  61. 62 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#2] от "BiGman1":

    Защото елероните са част от механизацията на крилото,което отговаря за напречната стабилност на самолета.Демек държат го да не се накланя като сработват автоматично за новите самолети.Вероятно сте имали предвид предкрилките и задкрилките.Те осигурават по -голяма подемна сила на крилото при ниски скорости.
    Ама колко ли хораразбират дотолкова,че да ви праснат минусите...

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  62. 63 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    "Техническа неизправност" може да означава и че не е била извършена противообледенителна обработка. Източник на РБК от техническата служба на летище "Домодедово", откъдето излетя самолетът, казва, че метеорологичните условия и студът в района са предполагали такава обработка
    —цитат от коментар 2 на BiGman1


    Противобледнителна подготовка на земята е важна единствено за излитането на самолета. След това при първоначален набор на височина започва да работи неговата собствена противообледенителна система, на челния ръб на крилото и на входа на двигателя. Ако тя не е изправна и започне да се натрупва лед, става много лошо. Ако обаче е имало проблем в обработката на земята, няма никакъв шанс самолетът да набере 1900 метра височина и 610 км/ч скорост, както е станало.

  63. 64 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    До коментар [#4] от "Molossian":Веднаж. Слязъл е от 1800 на 1500 м и после отново се издигал. Там се губи.

  64. 65 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    До коментар [#63] от "gianni":Двама от техниците, които са подготвяли самолета на земята преди излитането, са били в самолета.

  65. 66 Профил на ddemivor
    ddemivor
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Другата седмица Кремъл ще представи доказателства, че самолетът е свален от Украйна. Или от Полша. Или от двете заедно. Бог да прости загиналите; каква е тяхната вина за непукизма на великата руска душа?

  66. 67 Профил на SOWhat
    SOWhat
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Свалиха си сами самолета за да прикрият избиването на руската 'Вагнер' в Сирия.

  67. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#2] от "BiGman1":

    Минуси не съм ти праскал, но звучи малко лаишки това със замръзването на елероните. А и те не са за набиране на височина, а за контролиране на крена. Освен това самолетът очевидно е бил набрал височина. Може да е станало следното - самоетът е излетял без обработка против лед и на по-голямата височина и съответно по-ниски температури се е образувал повече лед, който е нарушил ефективността на крилото. Или пък лед е имало колкото при излитане, но със задкрилки е било ок, но в момента в който прибират задкрилките губят подемна сила. Или пък не са били включили антилед на измерителите за скорост и са изгубили тези показатели, след което не са се справили с управлението. Може много да се спекулира.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 69 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Руската бушмен практика погуби 71 живота . Така е драги слушалци , като слушката татко Путин , ще си загробите и Българийката си !

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  69. 70 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    Защо руският Ан-148 се разби в Подмосковието

    Ами много ясно защо - защото е руски . Предполагам , че това ще бъде и лайтмотива във форума . Заяпочва още с първия пост ...

  70. 71 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":Защо тогава "черните кутии" са в "много лошо състояние"?
    За да можем да замажем нещо, що ли?

    Защото незнайковците не знаят , че седем тона керосин е нещо много повече от мощна бомба . Казва го един от най-добрите експерт по авиокатастрофи В България . На всеуслушание по телевизиите . А колкото до качеството - казват го турските експерти в края на статията , която явно не си дочел или недоразбрал. Като всеки незнайко .

  71. 72 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#69] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ": Така е драги слушалци , като слушката татко Путин , ще си загробите и Българийката си !

    " Кажи си , Иване Те ще те разберат ". Е , разбраха всички откъде започна ЗАГРОБВАНЕТО НА бЪЛГАРИЯ . А Путин тогава още се мандахерцаше някъде по Сибир на риболов на сьомга .

  72. 73 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#68] от "deutschwagen":Може да е станало следното - самоетът е излетял без обработка против лед и на по-голямата височина и съответно по-ниски температури се е образувал повече лед, който е нарушил ефективността на крилото.

    Но пък българските експерти по авиокатастрофи казват , че против обледяване съществуват СИСТЕМИ ,които при излитане трябва да бъдат ВКЛЮЧЕНИ . Така че обледяване може да се получи и при човешка грешка . Мнението , че тези системи се включват автоматично , , не изключва човешка грешка , защото няма как да не бъде взето пред вид , че АВТОМАТИЧНО също трябва да се зададе от човек . Защото все пак има и лято , освен зима .

  73. 74 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#73] от "papyre":

    Да, и такива системи има. Не знам за този Ан, но най-вероятно използва bleed air (горещ въздушен поток от компресорите на двигателите). Трябва да има и система против обледеняване на самите двигатели.

    Между другото:

    https://www.youtube.com/watch?v=5GIU94dg1ek

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 75 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#73] от "papyre":
    До коментар [#2] от "BiGman1":


    In the afternoon of Feb 13th 2018 the MAK reported, that decoding of the FDR data has been completed. Preliminary analysis shows, that the pitot heatings for all three pitot probes were off while the pitot heatings had been turned on prior to departure on the previous 15 flights. About 2:30 minutes after becoming airborne a special situation developed at about 1300 meters of height and a speed of 465-470 kph (250 KIAS) when a disagreement between the speed readings #1 and #3 developed with the speed reading #2 not registering, #1 was showing about 30kph (15 knots) more than #3, an according message was issued. No significant altitude deviations between the pitot systems were noticed. At about 2000 meters height speed reading #1 began to reduce while #3 increased, another speed disagree message was issued. The crew disconnected the autopilot and continued in manual control. Speed readings from #3 reached 540-560 kph (290-300 KIAS), #1 speed readings continued to decrease. 50 seconds after the autopilot was disconnected the aircraft experienced vertical loads between 0.5 and 1.5G, the #1 speed reading reached 0, the #3 began to decrease reaching 200 kph (108 KIAS), the aircraft pitched down to about 30-35 degrees below horizont, the vertical load was 0G. Before collision with the ground #3 speed readings began to rapidly increase reaching 800 kph (432 KIAS) just before impact, #1 speed readings remained at 0. The pitch angle remained at 30 degrees below horizont until impact, 5 seconds prior to impact a right bank of 25 degrees developed. The MAK wrote: "A preliminary analysis of the recorded information, as well as an analysis of similar cases that occurred in the past, suggest that the development of a special situation in the flight could be caused by incorrect data on the flight speed on the pilots indicators, which in turn was apparently due to icing of the pitot probes when the heating systems are off."


    https://avherald.com/h?article=4b4cb236&opt=0


    Едно от нещата които подозирах Анти лед на измервателите на скоростта е бил изключен - груба грешка. А и след АФ447 не бива да има повече фатални катастрофи заради проблеми с измерването на скоростта. Явно се учи бавно. Жалко!

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK