Германия ще тества безплатен градски транспорт при силно замърсяване

Електроцентрала на въглища близо до Дюселдорф (снимката е от февруари 2008 г.)

© Associated Press

Електроцентрала на въглища близо до Дюселдорф (снимката е от февруари 2008 г.)



Правителството на Германия ще тества в няколко града използването на безплатен обществен транспорт в дни с проблемни нива на замърсяване на въздуха, съобщи "Ройтерс". Според агенцията идеята се съдържа в план, включващ и обичайни мерки като създаване на зони за ниски вредни емисии.


Това е писмо, изпратено до еврокомисар Кармену Вея и подписано от министъра на околната среда Барбара Недрикс, министъра на земеделието Кристиян Шмид и ръководителя на администрацията на канцлерството Петер Алтмайер.


Страната е сред предупредените от Европейската комисия миналия месец бързо да предприемат мерки в борбата с емисиите от азотен оксид и фини прахови частици. В противен случай ги очакват санкции, включително тежки глоби и спиране на еврофондове.




Други от мерките, които ще се тестват в 5 града, са допълнителни стимули за електромобили и за преоборудване на стари коли, стига това да е ефективно и икономически обосновано.


Ако проверките в Бон, Есен, Херенберг, Рьотлинген и Манхайм дадат обнадеждаващи резултати, мерките ще бъдат приложени и в другите градове. Хелмут Деди, ръководител на Съвета на германските градове, казва пред "Ройтерс", че е изненадан от съдържанието на писмото и напомня, че идеята за безплатен обществен транспорт трябва финансово да бъде компенсирана от федералния бюджет.


Другите държави също отговориха на Европейската комисия и в средата на март тя ще вземе решение дали и кого да изпрати на съд в Люксембург. Франция е отговорила, че до края на март ще направи съвместен план с общините с проблеми с въздуха и ще прилага усърдно одобрения миналия май национален план по темата.


Италия съобщи, че планира да вложи за подобряване качеството на въздуха 6.5 млрд. евро "в следващите години". Сред проектите са обновяване на градския и регионалния обществен транспорт, както и стимули за устойчиви транспортни системи.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    Ейййй глей ги тия сЯ, как и скачат на Фандъкова, поне 1 евро бе, сЯ и чаветата ще искат безплатен транспорт у София.

  2. 2 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1557 Неутрално

    Да спрат да правят коли-комини и работата е оправена.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2759 Весело

    Да не видят нещо !

    Макар , че там ще има файда за разлика от Шопия ...

  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3507 Любопитно

    "Други от мерките, които ще се тестват в 5 града, са допълнителни стимули за електромобили и за преоборудване на стари коли, стига това да е ефективно и икономически обосновано"
    ===================
    Колко стари? Какво преоборудване?

    Еретик
  5. 5 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#4] от "Костадин Иванов":
    Колко стари? Какво преоборудване?

    Кола над 7 години се смята за стара, преоборудването е смяна на филтри и катализатори!

  6. 6 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Велосипедът е истината. Останалото са глупости. Ако не се налагаше да разкарвам деца напред назад, нямаше да се качвам на кола. Също и ако имаше условия децата да си карат с мен колелата до училище, без да се притеснявам, че някой джигит ще ги направи на кайма или че ще стигнем кални като среднощни тролове

  7. 7 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    До коментар [#2] от "Taiga":

    ХАхахааа е да спрат ама нали ще им спре цялата икономика и няма да имат пари и за безплатен транспорт.

  8. 8 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    До коментар [#5] от "Alexander97":

    Е колко да е стара? Това за един среден българин са 80 000 км. Кое и е проблемно? Катализатора или ?

  9. 9 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    До коментар [#3] от "SS":

    То шопия е пълна с майни, дагета и секва друга паплач, та за това

  10. 10 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 501 Любопитно

    Чудя се в Херенберг - градче с 30 000 жители дали точно автомобилния трафик е бил основния замърсител на въздуха им, че безплатния градски транспорт да даде някакви резултати в това отношение?

  11. 11 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#6] от "uq": Велосипедът е истината.

    Сам си обяснил защо не си прав. Няма ниакакъв шанс броят на велосипедистите да нарастне дотолкова че да има каквото и да е отражение върху замърсяването.

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#11] от "Whoops":

    С Фандъкова начело, няма шанс, факт.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    Иновации трябват, а не забрани, лозунги и митинги. Зимата не работят естествените бели дробове на природата - растителноста и трябва технологиите да помагат за пречистването.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    До коментар [#6] от "uq":

    Така е.

    До коментар [#12] от "Darth Plagueis":

    Съгласен. Колегата по-горе е голям майтапчия явно. :-)

  15. 15 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1395 Весело

    Германците да гасят кюмбетата.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  16. 16 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Да почерпят опит от българските бакшиши, най-екологичните бакшиши на света.

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8655 Неутрално

    Що не вземат нашия опит, а ще возят безплатно.

  18. 18 Профил на Bzz
    Bzz
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#6] от "uq": Велосипедът е истината.Сам си обяснил защо не си прав. Няма ниакакъв шанс броят на велосипедистите да нарастне дотолкова че да има каквото и да е отражение върху замърсяването.
    —цитат от коментар 11 на Whoops


    Особено в хълмиста България.
    Това да не ви е равна като тава Холандия!

  19. 19 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 766 Любопитно

    Особено в хълмиста България.
    Това да не ви е равна като тава Холандия!
    —цитат от коментар 18 на Bzz

    Всичко е въпрос на желание. Холандия била равна, ми да равна е, но за това пък вали дъжд постоянно - убеден съм че за доста български капацитети това също би бил аргумент против колелото. Между другото в съвсем не равната Швейцария също карат колела като луди и не пискат. А в Копенхаген и Стокхолм също, дори и при скандинавска зима с минусови температури и обилен снеговалеж.
    Та ако ти трябва извинение винаги ще си намериш. Между другото, кой град в Бг е толкова хълмист? София? Хайде моля ти се... Пък за Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе Плевен и. т.н. съвсем пък да не говориме...

  20. 20 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    Край Манхайм доста време ремонтираха един пушещ ТЕЦ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  21. 21 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3507 Неутрално

    До коментар [#6] от "uq":

    "Велосипедът е истината. Останалото са глупости. "
    ===========
    Да бе... Да се чудиш защо произвеждат коли.
    От Перник на море с велосипед? От Бургас на ски с велосипед?
    Като се унесете, спиране нямате.
    Навъртам с кола 20 000+ годишно, като ходя на работа пеша. Колата ми трябва да отида на туризъм. Напускам града почти всяка седмица, освен ако времето не е отвратително.

    Еретик




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK