До 2036 г. гражданската авиация ще има нужда от над 600 хил. пилоти

До 2036 г. гражданската авиация ще има нужда от над 600 хил. пилоти

© Reuters



Ръстът на въздушния транспорт ще принуди авиокомпаниите по света да назначат до 2036 г. над 600 хил. пилоти. Това обаче се очертава като предизвикателство предвид застаряването на населението, обяви Международната организация по гражданско въздухоплаване (МОГВ), съобщава БТА.


Броят на пътническите полети и на пътниците се удвоява на всеки 15 години, но работната ръка в сектора се свива, каза генералната секретарка на организацията Фан Лю, говорейки пред съвета за международни отношения в Монреал в Канада. Тя изтъкна неизбежното застаряване на населението, намаляването на раждаемостта и други фактори като това, че бъдещи таланти са привличани от високотехнологичните сектори.


Всичко това означава, че гражданската авиация трябва да положи повече усилия, за да привлече и задържи квалифицираните работници, от които има нужда в идните десетилетия, предупреди Лю. МОГВ, която е агенция на ООН, смята, че до 2036 г. ще има нужда от най-малко 620 000 пилоти, за да се управляват самолети със 100 или с повече от 100 места по света.




"И 80 процента от тези бъдещи авиатори ще бъдат нови пилоти, които все още не летят", подчерта Фан Лю.


Същото се отнася и за сектора на авиодиспечерите и за персонала по поддръжка на самолетите и за други технически лица в отрасъла, допълва генералната секретарка на МОГВ.


Растежът на авиотранспорта се обяснява с подема на туризма, но и с търговията онлайн, чийто доставки на 90 процента се извършват по въздух срещу едва 16 процента през 2010 г. Над 4.1 милиарда души пътуват със самолет всяка година и една трета от разменените стоки по света също са транспортирани по въздух.


Освен с предизвикателствата, свързани с работната ръка гражданската авиация трябва в скоро време да се справи и със задръстените летища. Най-малко 24 международни летища в Африка ще бъдат претоварени и неспособни да се справят с увеличаването на въздушния трафик след само две години, предупреждава Фан Лю.

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2747 Неутрално

    Мислете и безпилотни самолети, щото толкова много матрял нЕма.

  2. 2 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 2426 Весело

    До 2036 година ще е добре, ако все още мога да вдигам самолета.

    No Pain No Gain
  3. 3 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    По-скоро ще роботизират самолетите.
    Автопилотът не стачкува.

    властта ражда паразити
  4. 4 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    До тогава ТИМ Ер ще са древна история :)

  5. 5 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Какви 600,000, бе?
    Нали ИИ (изкуственият интелект) ще поеме шофирането?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  6. 6 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Навремето авиокомпаниите се грижеха за пилотите си. После ги пренебрегнаха особено при кризата след 9/11. Сега берат плодовете на безхаберието си. Новите СОта особено в нискобюджетните АК не възприемат пилотския състав като ключова част на бизнеса. Даже измислиха идеята за едно пилотни и безпилотни пътнически самолети.

    chavo64
  7. 7 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Мислете и безпилотни самолети, щото толкова много матрял нЕма.
    —цитат от коментар 1 на 442

    Безпилотните самолети са значително по-скъпи и икономически неизгодни., Щом превозват хора, пилотите за съжаление не се занимават само и единствено с управление на самолета.

  8. 8 Профил на Евроатлантик
    Евроатлантик
    Рейтинг: 492 Разстроено

    До коментар [#4] от "aleks ivan":

    Ти си типичен пример за българската простотия - в частност желанието да обясниш собствените си неуспехи с наличието на големи конспирации, които ти пречат (иначе такъв млад, умен и красив няма как да не преуспее). Каквито и чувства да имаш към ТИМ, преди пак да се изтропаш неподготвен по някаква тема, само да ти обясня, че българските пилоти са всепризнати за едни от най-добрите в света (заради военната си програма на обучение), така че за разлика от някои нискотарифки, чиито пилоти протестират през два месеца, нашите са буквално и преносно като войници. В обобщение на горното, не знам дали ти стига капацитетът да асимилираш, че ако някой ще е древна история във връзка с недостиг на добри пилоти, май ще са Райън и подобните...

  9. 9 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Добре заплатен, престижен труд. Няма какво да се притесняваме, пилоти ще има.

    Конкретно в Европа, трябва да се понамалят малко абсурдните регулации и шуробаджанашки практики при обучението на пилоти.

    Напр. в България не е много ясно как се учи за пилот от гражданската авиация. Знам, преди години имаше там някаква опорочена система, в която на най-неадекватните зубъри и връзкари от Транспортния факултет на ТУ им отганизираха летателни практики на аерогара София.
    На практика, един голям % почват като военни пилоти в Долна Митрополия, после (логично) се прехвърлят в гражданската авиация, набутвайки страната с парите за обучението си (нека се произнесат по-запознатите, ама един летателен час на изтребител струва от порядъка на хиляди долари. Гледам, за F-22 Raptor е 34к/час).

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  10. 10 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    До коментар [#8] от "Евроатлантик":

    Български пилоти има в много авиокомпании, вкл. Уиз и Раян. А и когато фалира БГ Ер, пилотите няма да имат проблем да си намерят работа на други места.

  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2371 Любопитно

    Някой има ли представа, по света има ли обучение и училища по гражданска авиация, или винаги се преминава по стъпката от военни към цивилни летци?

  12. 12 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#9] от "klecho": Пообъркал си се Клечо. В България и Европа, и като цяло по света системата е една и съща. Ако имаш необходимите средства си избираш ЕАСА сертифицирана организация и ако се напънеш да учиш здраво след 1,5 год си с пилотски лиценз. После кандидатстваш за работа и можеш само да се радваш, ако наелата те фирма ти кредитира тайп рейтинга иначе си го плащаш сам. Като цяло в България мисля, че всичко това е около 80-90К лв. Военните пилоти в България нямат лиценз за гражданската авиация и си го плащат сами ако искат да имат такъв.

  13. 13 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    Мислете и безпилотни самолети, щото толкова много матрял нЕма.
    —цитат от коментар 1 на 442


    Ами то вече има толкова електроника и роботика по самолетите, че те са на половин крачка от "безполитно" управление, но никога няма да бъдат оставени без пилоти, защото ако с "безпилотното управление" настъпи проблем, някой трябва да поеме нещата - това не е автономен автомобил, който просто да намали скоростта и да спре на пътя, ако му се скапе системата.

  14. 14 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    Ако имаш необходимите средства си избираш ЕАСА сертифицирана организация и ако се напънеш да учиш здраво след 1,5 год си с пилотски лиценз.
    —цитат от коментар 12 на Гарван
    А преди да се пристъпи към "ЕАСА сертифицирана организация" през какво се минава?
    Не вярвам да се става пилот за 1,5 години.

  15. 15 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Някой има ли представа, по света има ли обучение и училища по гражданска авиация, или винаги се преминава по стъпката от военни към цивилни летци?
    —цитат от коментар 11 на cristo_n


    Брус Дикинсън не съм чувал да е минал през армията за да стане пилот:)

  16. 16 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#14] от "cristo_n": През средно образование с мн.добро владеене на английски език. Медицински преглед, чийто изисквания въобще не са високи. В Европа и Америка 1,5 години е нормално време - едновременно учиш теория и летиш ( все пак си инвестирал много средства и целта е бързо да поднеш да ги връщаш). В България, ако не се лъжа е 3 години, защото теория и практика са разделени.

  17. 17 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 976 Весело

    [quote#15:"patilanskomeze"][/quote] Джон Траволта също.

  18. 18 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2371 Весело

    До коментар [#15] от "patilanskomeze":
    До коментар [#17] от "Гарван":

    Все си мисля, че има разлика между малък частен самолет и самолет от гражданската авиация. Надали на Джон Траволна някой ще му даде да кара Джъмбо Джет...

  19. 19 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#7] от "Гарван":

    Безпилотни най-вероятно ще станат транспортните самолети. Но както винаги всичко е въпрос на икономическа целесъобразност за щото изискванията към подръжката на подобем самолет ще са доста по-високи, а това оскъпява.

    Морски
  20. 20 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 818 Разстроено

    Не знам дали си давате сметка колко замърсяват всичките тези самолети. За съжаление продължаваме да о**раме красивата ни планета и не знам в кой момент на някой голям все пак ще му светне, че не може да продължава така.

  21. 21 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#19] от "Морски": Освен икономическата целесъобразност най-голямата трудност за навлизането на безпилотните самолети са акулите, както казваше моят английски ментор. Като се започне от чикагската конвенция всичко трябва да се промени. В момента и в бъдеще няма машина, която може да управлява самолет когато всичко по една или друга причина се скапе. Една машина не може и няма да може да управлява самолет само по един обикновен магнитен компас или един компутър да вземе рашение да кацне с отказали двигатели в река Хъдсън. Усилията на учените и специалистите засега са насочени към самолети само с един пилот. Въпреки, че човекът много по-бавно обработва информацията в сравнение с една машина той е много по-адаптивен, ефективен и много по-бързо се обучава.

  22. 22 Профил на 13
    13
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#15] от "patilanskomeze":

    Нито Джон Траволта! 😂

  23. 23 Профил на dobrev
    dobrev
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Доста са скъпи курсовете за пилот. Не всеки има възможност да си ги позволи, дори и да има желание да се развива в тази посока. Трябва да се измисли начин младите хора, които са твърдо решени, че искат да стават пилоти, да бъдат подпомагани от фирмите и от държавите, най-вече от авиокомпаниите. И това ще се случи в даден момент, ако вече не е започнало.

  24. 24 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#15] от "patilanskomeze":До коментар [#17] от "Гарван":Все си мисля, че има разлика между малък частен самолет и самолет от гражданската авиация. Надали на Джон Траволна някой ще му даде да кара Джъмбо Джет...
    —цитат от коментар 18 на cristo_n


    Баш джъмбота кара бате Дикинсън.

  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 116 Неутрално

    По някакъв начин трябва да се привлече вниманието на хората към пилотската професия, за да имат мотивацията и желанието да се занимават с това.

  26. 26 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 2426 Неутрално

    До коментар [#18] от "cristo_n":

    Boeing заложи на легендарните Iron Maiden. Преди няколко седмици един от самолетите му - 747-400, се приземи в завода за конструиране на самолетите му в Еверет, Вашингтон, нарисуван с култовите символи на метъл бандата. Но това не беше всичко. Самолетът беше управляван не от кого да е, от капитан... Брус Дикинсън. Дикинсън е известен като фронтмен на Iron Maiden - британската хеви метъл група, продала над 90 милиона записа в рамките на четири десетилетия. Но 57-годишният Дикинсън може и друго трудно нещо, освен пеенето. От 90-те години той има лиценз за управление на самолет и е и пилот. Iron Maiden сега има турне на 6 континента в 35 града в боинга 747 и Дикинсън пилотира.

    https://www.manager.bg/маркетинг/iron-maiden-и-boeing-едно-страхотно-партньорство

    No Pain No Gain




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах