Еврокомисията: Социалните мрежи да засилят защитата на потребителите

Еврокомисията: Социалните мрежи да засилят защитата на потребителите

© Associated Press



Социалните медии трябва да положат повече усилия, за да изпълнят исканията за защита на потребителите, отправени през март миналата година от Европейската комисия.


Промените, които са направили Facebook, Twitter и Google+, за да приведат своите условия за ползване в съответствие с правилата на ЕС за защита на потребителите, бяха публикувани днес. От тези промени ще се възползват вече повече от четвърт милиард потребители в ЕС, които използват социални медии.


Гражданите няма повече да бъдат принуждавани да се отказват от задължителни права, като например правото да върнат покупка, направена онлайн; те ще могат да подават жалбите си в Европа, а не в Калифорния; и платформите, подобно на доставчиците на офлайн услуги, ще поемат своя справедлив дял от отговорност към потребителите в ЕС. Промените обаче само частично отговарят на изискванията съгласно правото на ЕС за защита на потребителите.




Докато последните предложения на Google изглеждат в съответствие с исканията, отправени от органите за защита на потребителите, Facebook и в по-голяма степен Twitter само частично са разрешили важни въпроси във връзка с отговорността им и начина на уведомяване на потребителите относно премахване на съдържание или прекратяване на договор, казват още от ЕК.


Що се отнася до процедурата за "уведомяване и действие", която органите за защита на потребителите използват, за да съобщят за наличието на незаконно съдържание и да поискат премахването му, промените, въведени от някои дружества, са недостатъчни.


Вера Юрова, комисар на ЕС по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете, заяви: "Тъй като социалните мрежи се използват като рекламни и търговски платформи, те трябва да спазват изцяло правилата за защита на потребителите. Радвам се, че мерките на националните органи за прилагане на правилата на ЕС за защита на потребителите дават резултати, за което свидетелства фактът, че някои дружества понастоящем предприемат действия да направят своите платформи по-безопасни за потребителите. Неприемливо е обаче, че тези действия все още не са изцяло завършени и отнемат толкова много време."

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Социалните мрежи - вече са търговски ;)

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  2. 2 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 229 Неутрално

    А комисията има ли намерения да си поправи и защити социалната мрежа на Европа, която кеси от няколко години в пространството с административни данни на регистрираните граждани в нея...
    е тва творение https://webgate.ec.europa.eu/cas/

    Руски трол. https://мвд.рф/
  3. 3 Профил на tzb51552353
    tzb51552353
    Рейтинг: 5 Неутрално

    "Задължителни права"?! Бисерите в "Дневник" всеки ден гонят нови висоти. Ако едно право е задължително, то не се нарича право, а задължение, мисля, че това е очевидно и за неюристи. Като превеждат стажанти, редактори няма ли?! Очевидно - не.

  4. 4 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3337 Неутрално

    Аз предлагам социалните мрежи да не пречат на гражданите, когато искат да се защитят от шнапс-идеите на Комисията. С главна буква.

    Мърфи е оптимист!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK