Турция предложи на САЩ общи сили в Северна Сирия, но само ако кюрдите се изтеглят

Американският държавен секретар Рекс Тилърсън и турският президент Реджеп Тайип Ердоган

© Handout, Reuters

Американският държавен секретар Рекс Тилърсън и турският президент Реджеп Тайип Ердоган



Анкара предлага на Вашингтон да разположат общи сили в Сирия, ако кюрдските бойци, които са гръбнакът на коалиция, подкрепяна от американската армия, се изтегли на юг от граничната зона с Турция.


Такова предложение отправиха турските власти на американския държавен секретар Рекс Тилърсън днес, докато той е на посещение в страната, предаде "Ройтерс". На пресконференция с турския си колега Мевлют Чавушоглу той се договори, че двамата ще опитат да спасят стратегическите си отношения, обтегнати около турската операция "Маслинова клонка" в Северна Сирия, предава агенцията.


Тилърсън е на двудневно посещение в Турция и се срещна и с президента Реджеп Тайип Ердоган. Според "Ройтерс" и Анадолската агенция двамата са обсъдили напрежението помежду си, пламнало, след като Анкара поиска от САЩ да изтеглят силите си от Манбидж - район източно от Африн, където има няколко хиляди американски войници освен части на кюрдските Сили за народна защита (YPG), възприемани от Анкара като цели на операцията в недалечния Африн.




Кюрдите, обхванати от операция "Маслинова клонка", не са подкрепяни от американско присъствие. Заплахите на Турция за продължаване на изток, където разположените YPG са обучавани и подпомагани от САЩ като част от досегашната коалиция срещу "Ислямска държава", обаче станаха една от причините Тилърсън да каже след разговора си с Чавушоглу: "Намираме се в кризисна точка на отношенията си."


Снощи Тилърсън разговаря с Ердоган над три часа в Анкара. Според държавния секретар на САЩ двамата са стигнали до извода, че "трябва да говорят" за това как ще продължат отношенията си, тъй като те са "твърде важни".


Източници на "Ройтерс" от турските власти обявиха, че предложението на Анкара е за общо американско-турско разположение в Манбидж, но то е възможно само ако кюрдите се изтеглят източно от Ефрат. В момента земите около Манбидж са единствените западно от реката, където са разположени YPG, освен Африн.


По-рано Ердоган неколкократно изтъкна, че смята да разшири "Маслинова клонка" по цялата турско-сирийска граница.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на D
    D
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Може, но целите им са различни. На Ердоган само кюрдите са му в главата и ги избива без причина в чужда страна. Забележете, че не го прави вследствие на заплаха. Рано или късно кюрдска държава ще има.

  2. 2 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3139 Весело

    Дали и турските войски ще потеглят в атака като руснаците преструвайки се , че не са те.

    подпис
  3. 3 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1587 Весело

    До коментар [#2] от "Иван К":

    стига глупости, ердоган ще тръгне ако му позволи Русия, все пак тези самоходки Тюлпан за какво са им - американците сега ще разработват аналог по новата стратегия

  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6885 Любопитно

    САЩ май скоро ще носят шербет наТурция !

    karabastun1@abv.bg
  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    AC 130 Spectre - те прави разговорчив!

  6. 6 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Май американците имат повече доверие на кюрдите, отколкото на Ердоган. Някаква договорка с Турция сигурно ще постигнат но не вярвам да изоставят кюрдите - те са най надеждните и дисциплинирани съюзници срещу ИД.

  7. 7 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    Дълговете на Турция към САЩ са към 420 милиарда долара. Ердоган просто няма какво да предложи.

  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5241 Неутрално

    ЕрДоганя не е в позиция да поставя условия ...на САЩ!Интересно дали е съгласувал желанието си с "союзниците"Масква и Техеран.Султана се опитва да седи на два стола....и да едновременно да притопли отношенията си с Вашингтон.Според мен си прави криви сметки.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  9. 9 Профил на Mockingbird
    Mockingbird
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Турците начело с Ердоган са непредвидими и ненадеждни, докато кюрдите доказаха точно обратното.

  10. 10 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    Петролните кладенци остават в ръцете на чичко Сам. А кюрдите от Пешмерга въоръжени с американски противотанкови ракети и Стингъри хич не си поплюват. Има да падат още много турски хеликоптери.

  11. 11 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1961 Весело

    Турците начело с Ердоган са непредвидими и ненадеждни, докато кюрдите доказаха точно обратното.
    —цитат от коментар 9 на Mockingbird


    Днес четох, че някой казал: "Турция е надежден член на НАТО на югоизток"

  12. 12 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Изглежда операция "Маслинова клонка'', която трябваше да продължи само няколко дена се препъна, щом Ердоган предлага на САЩ да съдействат кюрдите да се изтеглят на изток. Само че нито кюрдите, нито САЩ имат такива интереси. Въпреки тези разговори и на всички изгледи отношенията между САЩ и Турция да продължат да се влошават. Ердоган е обхванат от мания от величие и си въобразява, че ще възстанови Османската империя.

  13. 13 Профил на Bоlkоnskу
    Bоlkоnskу
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "Mockingbird": Фокусирай се.Единственото нещо от което Турция би била пряко засегната по много причини е кюрдска държава.Всичко друго би могло да се приеме...вероятно.

  14. 14 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#6] от "blagoj":

    Май американците имат повече доверие на кюрдите, отколкото на Ердоган.
    =========
    Възможно е ,но за Турция това няма никакво значение. .....тя си води своята война , и тя е усрешна .....

    Bukalemun
  15. 15 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1587 Любопитно

    Тюлпан е ядрен миномет, САЩ таква още нямат затова спешно ще правят по новата стратегия. Те затова се притеснени САЩ руската ядрена стратегия е обтекаема като на САЩ - могат да прибегнат ядрено оръжие ако е сатрашена Русия - 600 убити руснаци от САЩ си е заплаха

  16. 16 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Ердоганова Турция не е в положение да поставя условия!
    Ердо си осра пътеките!

    Да разлая троловете!!
  17. 17 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1587 Любопитно
  18. 18 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    Хайде, дойде ред и на кюрдите да се изтеглят !

  19. 19 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#17] от "1001":

    Ха-ха-ха!

    Тоже поздравляю тебя!

    https://vz.ru/news/2018/2/16/908723.html

    Да разлая троловете!!
  20. 20 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    До коментар [#13] от "Bоlkоnskу":

    Фокусирай се.Единственото нещо от което Турция би била пряко засегната по много причини е кюрдска държава.Всичко друго би могло да се приеме...вероятно.
    =======
    Добре !
    Щом си акцентирал върху това , щи кажа нещо което по медиите едва ли ще го чуеш !
    Вчера , янките предложиха на Ердо , че могат да насъскат ypg срещу пкк , и ако турската страна е съгласна , това може да се случи. ....
    Ердоан отказа разбира се. .....под пред текст, че и двете са едно и също в различни униформи.
    Тук ясно се вижда колко е евтино пушечното месо на янките .....кюрдите !

    Bukalemun
  21. 21 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5241 Весело

    До коментар [#15] от "1001":
    Дарагой объркал си статията!Тия приказки за атомни самолети,миномети,арбалети...пред блока с другите старшини ....в пенЦия

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  22. 22 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 920 Неутрално

    От къф зор им на Щатите и те да се тикат в това гнездо на оси?
    Освен това, нали си аркадаш с Хуйло, действувай с него.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  23. 23 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#18] от "half truth":


    Кюрдите, обхванати от операция "Маслинова клонка", не са подкрепяни от американско присъствие. Заплахите на Турция за продължаване на изток, където разположените YPG са обучавани и подпомагани от САЩ
    =======
    Виждаш ли как лъжат , Мария ?
    Преди лъжеха дипломатически ....по телефоните , а сега вече и медийно !
    А 5 те хиляди тира на кого ги дадохте , бе Allahın kulları ?

    Bukalemun
  24. 24 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Весело

    Вчера , янките предложиха на Ердо , че могат да насъскат ypg срещу пкк , и ако турската страна е съгласна , това може да се случи. ...
    —цитат от коментар 20 на eti mehter


    Не разпространявайте фейк нюз. Янките предложиха :) Янките?

  25. 25 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 243 Весело

    До коментар [#20] от "eti mehter":

    то бива да е прост и заблуден човек то бива да лъже и да пише глупости
    ама твоето състояние е клинично бе даул

    а защо тия проамериканските кюрди се предвижват към Африн

  26. 26 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3254 Весело

    До коментар [#15] от "1001":
    Очевидно твоята вяра в безаналоговото руско оръжие е бронирана

    здраво в гърдите

    и бронебойни патрони

    за нея

    няма открити!

    Няма открити!

    Обзалагам се , че Вапцаров ти е любим поет.
    Вероятно вярваш , че американците не са кацали на Луната.
    Блажени са вярващите!


  27. 27 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 3026 Неутрално

    "Турция предложи на САЩ общи сили в Северна Сирия, но само ако кюрдите се изтеглят"

    Мисля, че това предложение може да намери развитие по-нататък на базата на някакъв взаимен компромис. (например, гаранция от САЩ, че сирийските кюрди няма да правят обща държава с турските кюрди). Разбира се, аз не знам кухнята на събитията и може би съм далеч от истината. Но това, което смятам за безусловно е, че Ердоган изцяло игнорира интересите на Путин в Сирия. За тях може да се прочете в долния материал , като там достатъчно ясно е казано, в името на какво загинаха накуп 300 руснаци за нула време. И заради чии интереси бяха избити от руската авиация десетки хиляди жени, деца и старци в многострадална Сирия.

    http://www.forexpf.ru/news/2018/02/16/bl2f-sirijskij-neftegazovyj-sektor-kak-moschnyj-instrument-dlya-dostizheniya-tselej-r.html

  28. 28 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5241 Неутрално

    До коментар [#23] от "eti mehter":
    Аркадаш...почнахте с лакардиите като Настрадин Ходжа.Внимавайте да не се окажете нарочени и от САЩ и от Техера и от Кюрдистан .....Щях да забрявя и Нетаняху не ви долюбва....Да нема Вай,Вай

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  29. 29 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Весело

    защо тия проамериканските кюрди се предвижват към Африн
    —цитат от коментар 25 на rfq35526131


    На мене ми е по-интересно, защо при започването на турската офанзива от Африн се изтеглиха руски военни. Там американски военни нямаше, имаше руски, ама Ердо и Ети твърдят, че пентагона им пращала тирове с оръжие. Смехории.

  30. 30 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2668 Гневно

    Както се вижда от преговорите Ердоган и дума не обелва за изтегляне от Сирия, даже кани американците на гости все едно е у дома си!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  31. 31 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#24] от "half truth":

    Не разпространявайте фейк нюз. Янките предложиха :) Янките?
    =========
    Ахххх.....уви не е !
    Това води до мисълта , само на едно !
    Че в момента, за янките единствената им стратегия е ....да нямат стратегия !

    Bukalemun
  32. 32 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Весело

    Турската преса твърди, че пентагона пратил 5000 тира с оръжие на кюрдите в Африн. От дтуга страна твърди, че в Африн има общо 6-8 хил кюрдски бойци, от които 1000+ вече са неутрализирани, т.е. на боец се пада по тир с оръжие. От трета страна признава, че в Африн имаше само руски войски, американски нямаше. Върви, че се оправяй.

  33. 33 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    .....тя си води своята война , и тя е усрешна .....
    —цитат от коментар 14 на eti mehter


    Имаш правописна грешка. Не се пише усрешна, а осрана.

  34. 34 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Любопитно

    До коментар [#29] от "half truth":

    На мене ми е по-интересно, защо при започването на турската офанзива от Африн се изтеглиха руски военни.
    ========
    А на мен .....най ми е интересно , как Есад позволява предвижването на pyd и ypg към Африн , когато едно време ги наричаше терористи .....
    Много марионетки съм виждал ,но Есад бие всички рекорди !

    Bukalemun
  35. 35 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Весело

    До коментар [#32] от "half truth":

    Турската преса твърди, че пентагона пратил 5000 тира с оръжие
    ========
    Направо обиждаш Дневник ..... ;)
    Дори и тук го прочетохме.....

    Bukalemun
  36. 36 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    как Есад позволява предвижването на pyd и ypg към Африн , когато едно време ги наричаше терористи
    —цитат от коментар 34 на eti mehter


    Някъде прочетох, че целта на турската офанзива е да се докарат всички кюрдски бойци до брега на Ефрат и там да се слеят с про-американските кюрдски бойци. Май всички участници във войната дружно работят по въпроса, не ли? И Русия се изтегли.
    А иначе, вече е без значение кой кого как наричал.

  37. 37 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#34] от "eti mehter":

    е как няма да и позволява като отиват да се бият с турските окупатори

  38. 38 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 3026 Весело

    До коментар [#15] от "1001":

    "...могат да прибегнат ядрено оръжие ако е сатрашена Русия - 600 убити руснаци от САЩ си е заплаха"

    Да кажеш, каква заплаха за Русия са 600 убити руснаци в Сирия? Кое в Русия е застрашено от този факт на хиляди километри от нея? Разбира се, изключвам рейтинга на Путин в страната (извън нея въобще го няма). Но той е като решето от непрекъснатите провали и пропагандата го кърпи, с каквото попадне. Засега успява, което е вярно! Е, светът се дърпа от руснаците като от чумави, но затова те трябва да се сърдят на себе си- прекалено ниско са се навели... Превърнали са се в стадо безмозъчни козли.

  39. 39 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#29] от "half truth":

    помните ли как завърши прословутия щит на Ефрат
    едни хъмвита с американския флаг се разходиха из Африн и ердо се изтегли на момента ситуацията в момента е подобна на Асад и на руснаците беше казано и показано какво ще се случва в бъдеще на тия който атакуват кюрди
    ако султана не се усети че бият самара да се сеща магарето последствията ще ги носи целият турски народ

  40. 40 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Весело

    До коментар [#39] от "rfq35526131":

    Вие Ердо не го познавате :) Типичен анадолец. Гледа наляво, удря надясно. Плюе Америка , ама си съгласува действията.

  41. 41 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#40] от "half truth":

    знаем чели сме за анадолската хитрост мъдрост и ирония:):)

    проблема му е обаче е че американците наистина нямат друг реален съюзник на терен и искат не искат ще подкрепят кюрдите щото няма кой друг да спре Асад и руснаците

  42. 42 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    ще подкрепят кюрдите
    —цитат от коментар 41 на rfq35526131


    Ще ги подкрепят, ама няма да е в Африн, а някъде по-надолу. А в Африн Ердо си монтира неговите хора, имигрантите.

  43. 43 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 243 Весело

    До коментар [#42] от "half truth":

    а Владимир и Асад дали ще са съгласни:):)
    а имигрантите ще се върнат в Кюрдистан

  44. 44 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 458 Весело

    Доган Османски не се перчи, барабар Петко с мъжете! С една кошница влезе в Сирия с две празни ще излезеш! С мечока играеш казачок, сИзраел на слепа баба, а на чичо Сам краставици искаш да продаваш.

  45. 45 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    До коментар [#36] от "half truth":

    Май всички участници
    ==========
    За Ердо , тая офанзива дойде като дюшеш. ....
    Бави я като прави и предизборен вот , в същото време. ....
    А Чиллер на времето , правеше първо операция и после се чуваше по новините ....

    Bukalemun
  46. 46 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    До коментар [#44] от "Peter Stoychev":

    А кой каза ,че ще излезе ?

    Bukalemun
  47. 47 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 243 Весело

    До коментар [#45] от "eti mehter":

    ми то до изборите ще паднат още хеликоптери и още танкове ще изчезнат бе даул ква полза за султана
    на него му трябват грандиозни моментални успехи ама кюрдите и американците нещо не са съгласни
    До коментар [#46] от "eti mehter":

    90 дни няма да изкарате там:)
    зеферчо

  48. 48 Профил на putlercaput
    putlercaput
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Тюлпан е ядрен миномет, САЩ таква още нямат затова спешно ще правят по новата стратегия. Те затова се притеснени САЩ руската ядрена стратегия е обтекаема като на САЩ - могат да прибегнат ядрено оръжие ако е сатрашена Русия - 600 убити руснаци от САЩ си е заплаха
    —цитат от коментар 15 на 1001


    изключитено са забавни малоумните шебеци като тебе дето натискате руското ядрено копче вместо самите руснаци , аха аха да ви даде путкин да натиснете копчето и се събуждате от сладката мечта

    R.I.P John McCain Forever in our hearts
  49. 49 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1047 Весело

    До коментар [#14] от "eti mehter":

    Нали?

  50. 50 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1047 Весело

    До коментар [#45] от "eti mehter":

    Друже, след погрома на еврейте и хамериканците над Асад и руснаците, леко омелнаха колената на "Ердо".

  51. 51 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1047 Весело

    До коментар [#45] от "eti mehter":

    А до къде е офанзивата?

  52. 52 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    До коментар [#19] от "lone_wolf":

    да де ама според руската стратегия тва трябва да е ядрен удър ама не очаквай това то евреина Путин, виж ако беше твоя любимец Жириновски може би

  53. 53 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1587 Весело

    До коментар [#21] от "Messerschmitt":

    ти си объркал. САЩ приеха че са допустими стротегически ядрени удъри и у жасТ русия имат зо това и техника и боеприпаси

  54. 54 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1587 Весело

    До коментар [#21] от "Messerschmitt":

    е вярно че са на подчинение та върховното главно командване ама какво от това
    Русия е диктатура ще стане както иска Путин/Жириновски/еди кой си
    който спечели изборите

  55. 55 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1047 Весело

    До коментар [#53] от "1001":

    Сефте чувам на ядрена бойна глава да и викат "боеприпас"

  56. 56 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1922 Неутрално

    А Чиллер на времето , правеше първо операция и после се чуваше по новините ....
    —цитат от коментар 45 на eti mehter


    Имах един колега, който е бил войник по времето на Чилер. Вървиме, казва, 1200 човека полк в тъмното из чукарите в Северен Ирак. Отнякъде се чува изстрел. Да видиш как се пръсват 1200 войника, който накъдето свари. Тогава обикновени редници пращаха. Ловяха ги по баровете из Истанбул и ги пращаха с едномесечна подготовка.

    Това е смешно, ама има и трагични истории. На ранен кюрдин, казва, не се помага. Той като е ранен притиска ръчна бомба до тялото си, така че като го пипне войника да замине и той с него. Такава омраза, Ети.

  57. 57 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9377 Неутрално

    Договорили са се, че трябва да се договорят означава, че не са се договорили...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK