Съд в Лайпциг може да забрани днес дизеловите коли в центъра

Съд в Лайпциг може да забрани днес дизеловите коли в центъра

© Associated Press



Федерален административен съд в Лайпциг трябва да реши в четвъртък дали може да се забрани допускането на автомобили с дизелови двигатели в централните части на града. Това съвпада с разпространяването на социологическо допитване на YouGov, което показа, че германците са дълбоко разделени (43% срещу 43%) по темата, а цели 87% имат много малко доверие или изобщо не вярват в способността на производителите да подобрят в следващите 3 години ситуацията чрез повече автомобили с ниски емисии.


Досега в два други германски града - Щутгарт и Дюселдорф, съдът взе разнопосочни решения. В първия град затварянето на центъра бе оценено като "най-ефективния метод" за защита здравето на жителите, но във втория съдът препоръча да се направи "сериозно проучване" за ефекта от подобна забрана.


Проучването на YouGov от 16-19 февруари, възложено от агенция ДПА, разкрива, че 43% от анкетираните подкрепят в една или друга степен затварянето на градските центрове за дизели. Но точно същият дял са и хората, според които идеята не е добра.




Според 70% бизнесът не е сторил достатъчно за намаляване на вредните емисии и едва 15% оценяват като задоволителни досегашните мерки.


Темата, изглежда, не тревожи особено германците - 64% са отговорили, че не се притесняват лично да пострадат от автомобилните газове, докато 29% са загрижени или много разтревожени.


Същото потвърждава отговорът на въпроса дали са се интересували да си купят електромобил - 60% казват, че и през ум не им е минавало, 34% отговарят, че са се интересували от такава възможност. От втората група едва 6% реално са отишли до търговец на електромобили, за да получат информация.


Запитани какви стимули биха накарали да променят позицията си, над една трета посочват нуждата от повече зарядни колонки, 30% искат повече данъчни облекчения и 27% предпочитат да получат отстъпка при покупката.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2707 Неутрално

    Работата не отива на добре за парните коли!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":Дали и в София ще са подобни резултати от такава анкета!!??Май да!

  3. 3 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Това е то ...... свърши се с ДВГтата . Електричките настъпват , ама яко .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  4. 4 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3166 Весело

    Така е , като дизелите немат модел - Г . Д. който да се опълчи на Лайпцигския процес ...

  5. 5 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3166 Весело

    Така е , като дизелите немат модел - Г . Д. който да се опълчи на Лайпцигския процес ...

  6. 6 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2707 Неутрално

    Това е то ...... свърши се с ДВГтата . Електричките настъпват , ама яко .
    —цитат от коментар 3 на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ


    Което не харесва на някои бензиностанции!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  7. 7 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    До коментар [#3] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ":

    Га настъпят яко, от де ще вземат ток?!
    Най-простите разчети показват, че ако днес всички коли изведнъж станат на ток, ще ни трябват още толкова ел.централи, колкото имаме сега. А дали ще е по-екологично... според мен -не.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    Айдееее нов внос. Са види и матряла с нЕкой по-убаф дизел.

  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4548 Неутрално

    На тези от Форума, които притежават по-нови дизелови автомобили, например произведени след 2013 година, да се замислят сериозно и да се оттърват от тях на цени, които в момента все още са пазарни и да преминат на бензин (поне). Наближава момента, когато германско (и не само) море от подобни автомобили ще залее Източна Европа и ценовият срив при дизелите ще бъде огромен.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  10. 10 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Айдееее нов внос. Са види и матряла с нЕкой по-убаф дизел.
    —цитат от коментар 8 на 442


    Е па виж що става по автокъщите и къде отидоа цените на колите и джипките .... с по 20-30% са надолу от нова година насам .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  11. 11 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    На тези от Форума, които притежават по-нови дизелови автомобили, например произведени след 2013 година, да се замислят сериозно и да се оттърват от тях на цени, които в момента все още са пазарни и да преминат на бензин (поне). Наближава момента, когато германско (и не само) море от подобни автомобили ще залее Източна Европа и ценовият срив при дизелите ще бъде огромен.
    —цитат от коментар 9 на hamiltonf1


    ++++++++++++ Просто не знаеш , колко много си прав . Поздрави .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  12. 12 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1389 Разстроено

    За съжаление ако искаме поне малко да запазим природата за наследниците си, трябва мигновено да изоставим колите и да се качим на масови превозни средства. Както и да ограничим самолетите, където е възможно. За съжаление на почти никой не му се иска да се лиши от удобството на автомобила, нищо че смрадта я дишат и неговите деца. Да не говорим за милионите работни места в автомобилната промишленост, които ще отидат в небитието. Съответно никой ръководител/политик не иска да си слага главата в торбата и о**рането продължава.
    Както посочи съфорумец по-горе - електрическите автомобили също не са перфектната алтернатива, защото за тях ще трябва електричество. В момента само 1% от енергията на света се произвежда от възобновяеми източници.

  13. 13 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 692 Неутрално

    До коментар [#7] от "Athanatos":

    Я ги покажи тези разчети.
    За твое сведение тази опорна точка вече е дискутирана в този форум.

  14. 14 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#7] от "Athanatos":Я ги покажи тези разчети.За твое сведение тази опорна точка вече е дискутирана в този форум.
    —цитат от коментар 13 на sasoss


    ++++++ Точно така .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3209 Неутрално

    Така както е поднесена информацията не става ясно:
    1. за целият център ли се отнася или само за определени улици
    2. отнася ли се и за колуте на живущите там
    3. постоянна ли е или е за определени интервали от време
    4. отнася ли се за достаечици, линейки, таксита, инвалиди и т.н.
    Лошо поднесена информация.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  16. 16 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1326 Весело

    Най-добре ще бъде, ако за това германците получат съгласието на Рудолф ДИЗЕЛ!!!!

  17. 17 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2469 Любопитно

    Да не говорим за милионите работни места в автомобилната промишленост, които ще отидат в небитието.
    —цитат от коментар 12 на rainbou1


    Интересното е, че забраните започват да се въвеждат от немските общини. Казват, че в Германия 25% от БВП е свързан с автомобилната промишленост. В самият Лайпциг, например, има завод за сглобяване на Porsche Carrera GT (а в миналото - на Porsche Cayenne, Porsche Panamera, Porsche Macan).

    Забраните на дизелови двигатели май тръгнаха от Щутгарт, където са централите на Daimler и Porsche и автомобилното лоби е много силно:

    https://www.reuters.com/article/us-germany-emissions/german-court-backs-bid-to-ban-diesel-cars-in-stuttgart-idUSKBN1AD10Y

  18. 18 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#17] от "plamen_b":

    Е аз все си мисля, че точно Даймлер и Порше (като изключим Фолксваген от групата) едва ли разчитат най-вече на дизеляци. Дизелът е автомобил за ниската средна класа. Поне аз така съдя по моите наблюдения, може да греша.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  19. 19 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#18] от "Тюфлекчия":

    Па аз си мисля, че точно Даймлер са от първите, сложили нафтови печки на лек автомобил. Знаеш ли що 123 и 124 дизел са продали за таксита

  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamiltonf1":

    Аха.....! В западна Европа, само за това мислят. Как да ни пратят хубави и евтини пет годишни дизели, че да ги караме.
    Да, действително ще има намаление на броя им и санкции за дизелите. Но, няма да стане от днес за утре. Всичко ще е плавно и ще се случи в рамките на десетина години. Първо се почна от централните части на големите градове, после ще минат към по-малките. През това време ще се подменя автопарка. Няма как да се произведат няколко стотин милиона коли, за кратък срок.

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#17] от "plamen_b":

    Наистина тръгна от Щутгарт, ако отворите airtube ще видите огромен брой станции там и в околността.
    Въпреки лобитата хората гласуват с парите си. Миналата седмица по немска телевизия имаще репортаж за над 300 000 дизелови автомобили с приключил лизинг и стоящи при дилърите. Въпреки големите намаления не могат да ги разкарат.
    Както каза финансовият ни министър, понеже сме бедни и няма да правим нищо за старите таралясници, а от там и за здравето си. В Германия са богати и хората отстояват правото си за чист въздух.

  22. 22 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#7] от "Athanatos":

    Че не е по-екологично е така, но не заради тока, а заради замърсяващите технологии при производството на батерии. Всички на тролея и на колело

  23. 23 Профил на pzx09553013
    pzx09553013
    Рейтинг: 0 Неутрално

    За съжаление ако искаме поне малко да запазим природата за наследниците си, трябва мигновено да изоставим колите и да се качим на масови превозни средства. Както и да ограничим самолетите, където е възможно. За съжаление на почти никой не му се иска да се лиши от удобството на автомобила, нищо че смрадта я дишат и неговите деца. Да не говорим за милионите работни места в автомобилната промишленост, които ще отидат в небитието. Съответно никой ръководител/политик не иска да си слага главата в торбата и о**рането продължава.Както посочи съфорумец по-горе - електрическите автомобили също не са перфектната алтернатива, защото за тях ще трябва електричество. В момента само 1% от енергията на света се произвежда от възобновяеми източници.
    —цитат от коментар 12 на rainbou1


    А да ти е хрумвало ,че не всички живеем в София и нямаме подръка метро,трамвай,тролей,автобус.Аз живея извън града и автобуси минават два пъти дневно.Аз работя в града,жена ми също,а децата ми ходят на градина в града.Без автомобил какво ще правим?
    Освен това печките на дърва и въглища замърсяват в пъти повече от автомобилите.Там където живея няма много автомобили,но вечер не може да се диша от пушеците на комините.

  24. 24 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#23] от "pzx09553013":

    Верно. Минавайте на термопомпи, ама па те спират и тока... абе кво да ти кажа? Аз за това живея в града, въпреки че съм роден и имам къща в един от "баровските" квартали, но ... инфраструктурата е 0, разбирам за какво говориш

  25. 25 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#21] от "georgi_mihailov":

    Пълни глупости. Първо не са толкова богати колкото си мислиш, второ колко са стиснати не е истина.

  26. 26 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    Дизеларките трябва да бъдат забранени навсякъде.

  27. 27 Профил на pzx09553013
    pzx09553013
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#23] от "pzx09553013":Верно. Минавайте на термопомпи, ама па те спират и тока... абе кво да ти кажа? Аз за това живея в града, въпреки че съм роден и имам къща в един от "баровските" квартали, но ... инфраструктурата е 0, разбирам за какво говориш
    —цитат от коментар 24 на uq


    Аз се отоплявам на пелети,ама другите около мен са на въглища.И пушилките са страшни.
    Относно автомобилите-те са необходимист,а не лукс.Ама някой,който на една крачка има поне пет начина за придвижване на големи разстояния,няма как да разбере.Да не говорим колко хора с дребен и среден бизнис си движат нещата с автомобили.

  28. 28 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#21] от "georgi_mihailov":Пълни глупости. Първо не са толкова богати колкото си мислиш, второ колко са стиснати не е истина.
    —цитат от коментар 25 на uq


    Вие пишете абсолютни глупости. Освен това не мисля а знам от първа ръка. Прекарал съм доста време в 6тия и 7мия градове от класацията за най-добри места за живеене по-долу.

    Относно бедноста ето ви статистика, която се проверява лесно. Средна възраст на автомобилите в България - 19 години, а Германия - 7.

    https://mobilityexchange.mercer.com/Insights/quality-of-living-rankings

  29. 29 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#27] от "pzx09553013":

    е, никой не говори за пълната им забрана, но по Европата да ти кажа не са им толкова фенове вече. В Холандия хората имат инфраструктура и си карат колелата и не им пука. В Лондон почти никой не ходи в града с кола. Возят се на метрото и на влакове ( верно че влаковете са.... ) по 50 км. Хем е по-бързо хем в центъра има такива такси само за да влезеш че... Един приятел живее там, хем е фен на колите и добри пари изкарва. Купи си БМВ и вика от месец не съм се качвал.
    Така че то може, ама първо трябва да се изгради инфраструктура

  30. 30 Профил на pzx09553013
    pzx09553013
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#27] от "pzx09553013":е, никой не говори за пълната им забрана, но по Европата да ти кажа не са им толкова фенове вече. В Холандия хората имат инфраструктура и си карат колелата и не им пука. В Лондон почти никой не ходи в града с кола. Возят се на метрото и на влакове ( верно че влаковете са.... ) по 50 км. Хем е по-бързо хем в центъра има такива такси само за да влезеш че... Един приятел живее там, хем е фен на колите и добри пари изкарва. Купи си БМВ и вика от месец не съм се качвал. Така че то може, ама първо трябва да се изгради инфраструктура
    —цитат от коментар 29 на uq


    В България това са неприложими мерки.Тук има над 5000 населени места и територията е сравнително голяма и рядко населена.В Холандия територията е малка и гъсто населена.Единственият транспорт за хората извън горемите градове е автомобилът.В САЩ е подобна ситуацията-там повечето хора живеят в предрадията ,а не в центъра и почти няма градски транспротн.Без автомобил си загинал.

  31. 31 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Очаквам до 2-3 години да ни натиснат и нас от ЕС за дизелите. Дано.

    По може лично наблюдение - най-смрадливи и задушливи са вагените на СМРАД групата. Дори и коли до 5 години пак се усещат, особено аки си зад тях на кръстовище.

    Волво и Форд също миришат лошо.

    Най-чисто горят френските дизели - изненадващо и за самия мен. Уж DV6 моторът е съвместна разработка на Пежо и Форд, но се държи различно в различни автомобили. Може би се различават филтрите за твърди частици и катализаторите.

  32. 32 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#29] от "uq":

    "Един приятел живее там, хем е фен на колите и добри пари изкарва. Купи си БМВ и вика от месец не съм се качвал."

    То за тази марка е нормално да не се качва през зимата...
    За какво служи измервателя на маслото на БМВ в двигателя? Вадиш го, слагаш го вертикално в снега, ако снега е над горната граница за малото, не караш...
    :-)

  33. 33 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 833 Неутрално

    До коментар [#17] от "plamen_b":

    Никъде в Германия няма действаща забрана за дизелови коли.

  34. 34 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Изобщо промиването на мозъци върви с пълна сила.
    Как допреди 3-4 години бензините бяха вредни и правиха озонова дупка? Сега изведнъж станаха супер еко.

  35. 35 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 939 Весело

    К'во, пък?
    Че си караме дизело на село или у горъта!
    Нъл затуй е SUV, я!
    А га одиме у градо, че си водиме и магарето!

    Да разлая троловете!!
  36. 36 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 942 Неутрално

    [quote#28:"georgi_mihailov"][/quote] Предоставените от вас данни не са актуални и личните преценки и преживявания са само за вас и в кръчмата. След кризата от 2008г въпреки ръста на икномиката и почти нулева безработица, покупателната способност на средния Дойчо не се увеличава. Това се отразява и на средната възраст на ЛМПС, която с годините се увеличава. Дойчо все по-трудно има възможнот за смяна на сталото МПС с ново. За 01.01.2017 средната възраст на ЛМПС във ФРГ е 9,3 години. https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeuge/Bestand/bestand_node.html
    Ето как върви средната възраст на автомобилите във ФРГ от 1960 до 2017 https://de.statista.com/statistik/daten/studie/154506/umfrage/durchschnittliches-alter-von-pkw-in-deutschland/

  37. 37 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    До коментар [#12] от "rainbou1":

    "За съжаление на почти никой не му се иска да се лиши от удобството на автомобила, нищо че смрадта я дишат и неговите деца. Да не говорим за милионите работни места в автомобилната промишленост, които ще отидат в небитието. Съответно никой ръководител/политик не иска да си слага главата в торбата и о**рането продължава."

    ++++++++++++И аз ще кажа, че за съжаление, поведението ни по принцип е такова.
    приветстваме всичко хубаво, но при едно условие, да не ни засяга нас, иначе ако може да засяга целия свят.
    Такива сме хората, не искаме да си причиним дори минимален дискомфорт, освен ако не заиграе тоягата над за.ника ни:).

  38. 38 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Под диктата и огромното влияние петролните компании технологичната мисъл е насочена изцяло в погрешна посока - вместо горивата да стават все по чисти екологично, те стават все по отровни. Фокуса е изместен към производителите на автомобили който трябва да произвеждат все по екологични и сложни модели (и естествено по скъпи) вместо да натоварят производителите на горива със задачата.Тя обаче би изисквала милиарди инвестиции, които нито шейховете нито другите като тях са склонни да платят.
    Това е и естествения природен модел - всеки организъм се стреми да консумира подходяща естествена храна, а не да пригажда органите си към справяне с отрови.

  39. 39 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Да ги забраняват, отвратителни са !!!

  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Да ги забранят, особено старите, като в България.

  41. 41 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 507 Неутрално

    я вземете разяснете - иска се спиране на ВСИЧКИ дизели или само на тез, дето не са евро 5 и 6

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    До коментар [#21] от "georgi_mihailov":

    Прави впечатление, че в този списък няма нито един германски град, а ние имаме цели 8.

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_polluted_cities_by_particulate_matter_concentration


    Естествено имаме проблем с колите, защото много от тях са стари, а и никой не се интересува дали покриват изискванията, или дори дизелите изобщо имат филтри. Но не е само колите. При нас всеки си гори каквото си иска през зимата - гуми, донапрен, т.н., понякога поляти с изпозлвано машинно масло.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 43 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    И аз съм ЗА! Твърдо ЗА! Ще чакаме да ни дадЪт еФтини електрички. Дотогава ще ходим пеш и ще пазим природата. Или пък ще работим денонощно докато за 10 години спестим за "евтина" електричка.

    Важното е да работим, за да имаме пари, за да купуваме новата шитня, която са ни накарали да купим. Това е най-важното - да купуваме! Те ни го продават само и единствено с мисъл за нашето добруване. Нали така?

  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5441 Неутрално

    Как ще ги спрат?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 497 Разстроено

    И аз съм ЗА! Твърдо ЗА! Ще чакаме да ни дадЪт еФтини електрички. Дотогава ще ходим пеш и ще пазим природата. Или пък ще работим денонощно докато за 10 години спестим за "евтина" електричка.Важното е да работим, за да имаме пари, за да купуваме новата шитня, която са ни накарали да купим. Това е най-важното - да купуваме! Те ни го продават само и единствено с мисъл за нашето добруване. Нали така?
    —цитат от коментар 43 на Smoke


    Всички са много остроумни докато не влязат в статистиката - какво причиняват азотните окиси на човека по-добре сам google-ни...
    Не мога да разбера как за икономия 2 л/100 км сте готови да си тровите децата - честно...

    Няма такава "байганьовщина"...

    Stef
  46. 46 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 801 Неутрално

    дизел с адблу замърсява ли?

  47. 47 Профил на Martin Banevski
    Martin Banevski
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Извън нелепите като мнения на умно красиви талибани и доста манипулативно поднесената за пореден път новина от Дневник нито скоро някой ще забрани дизеловите автомобили ,нито електрическите ще станат много ,нито ората ще се откажат от личните си автомобили само защото на някакви умно красиви нелепи хипита не им харесват .

  48. 48 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ако не забранят нафтовите печки - кофти, швабските производители ще продължат да произвеждат тровещи и убиващи таратайки.

    Ако забранят нафтовите печки - пак кофти, БГ ще се напълни със въпросните забранени газови камери на колела.

  49. 49 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    До коментар [#45] от "stef":

    Вместо да повтаряш едно и също провери какво точно трови въздуха най-много. Вече съм дал summary ама не си по четенето.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    До коментар [#45] от "stef":

    Вместо да повтаряш едно и също провери какво точно трови въздуха най-много. Вече съм дал summary ама не си по четенето.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#23] от "pzx09553013":

    а! Мушаши! Нов псевдоним?

  52. 52 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#3] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ":Га настъпят яко, от де ще вземат ток?!
    —цитат от коментар 7 на Athanatos


    Ще ползват тока който днес се изразходва за производството на бензин. А той е доста - просто трябва да се чете.

  53. 53 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Задава се втора серия на скандала с "чист" дизел на ФВ. Този път хванаха Мерцедес.
    https://arstechnica.com/cars/2018/02/daimler-included-emissions-cheating-software-on-diesels-german-magazine-says/
    Баси мошениците са Германците, с техните шибани дизели изтровиха хората.

    California Über Alles
  54. 54 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#45] от "stef":Вместо да повтаряш едно и също провери какво точно трови въздуха най-много. Вече съм дал summary ама не си по четенето.
    —цитат от коментар 49 на deutschwagen


    Така така - логика на малкото дете - ама мамо мамо Петърчо яде повече шоколад, ама не му се карат, на мен защо се карате?
    Или - те изсичат сума ти гори - Вие точно за Пирин сте се застъпили...
    Манго гори гуми, та аз дизелчето ли няма да си карам... епа карай си го, Ганьо :)


    Stef
  55. 55 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#3] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ":Га настъпят яко, от де ще вземат ток?! Най-простите разчети показват, че ако днес всички коли изведнъж станат на ток, ще ни трябват още толкова ел.централи, колкото имаме сега. А дали ще е по-екологично... според мен -не.
    —цитат от коментар 7 на Athanatos


    "ако днес всички коли изведнъж станат на ток" - И това реално ли ти се струва? Ами ....... какво ще стане ако сега за една секунда всички коли станат електрически?? А кво прайм? Това са прогнози на нафтаджии предназначени да изплаша по слабоумните сред нас. Абсолютно е невъзможно всички коли да се сменят толкова бързо. Този процес ще отнеме поне 25 - 30 години. Не е необходимо всички коли 100% да са електрически. Има място и за бензинови и за дизелови и за такива на газ.
    В Норвегия сериозен процент от колите са електрически и нито електрическата им мрежа се е сринала, нито природата им е станала по-мръсна, напротив. Нито Норвежзците са пострадали. В Калифорния е пълно с елелктрически и хибридни коли. Всеки ден виждам в трафика стотици Тесли. Често 3, 4 една след друга. Тук са много популярни. Има страшно много Приуси. Другите хибридни коли по-трудно се разпознават но са много. Не съм чул въздуха да е станал по-мръсен или пък да имаме проблеми с тока. Една електро станция на газ се строи за 6 месеца и не изглежда като електростанция въобще. Няма комини, нищо по което да я различиш. До офиса ни има електроцентрала, след като 2 години минавах полрай нещ разбрах че е централа, мислех я за бизнес сграда. Газ гори чисто, за разлика от дизела. Ток колкото искаш има.

    California Über Alles
  56. 56 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 693 Неутрално

    До коментар [#7] от "Athanatos":

    Това изобщо не е вярно. В Германия средният пробег на автомобилите е 14,000 км на година. Електрическа кола харчи около 15-20кВтч/100км. Ако предположим, че в БГ изведнъж всичките 3 милиона автомобила минат на електричество и се карат колкото германците карат сегашните си коли с ДВГ, излиза, че ще са нужни около 8 тераватчаса електроенергия - половината на това, което произвежда АЕЦ Козлодуй в момента. Т.е. ще е нужен еквивалента на един реактор. А не двойно на сегашното производство в страната. Да не говорим, че около 3квт слънчеви панели произвеждат толкова ток годишно, колкото би харчила една електрическа кола за 15-20,000 км. 3 квт панели са с площ около 20 кв.метра. Покриви на блокове и къщи има колкото искаш.

    Жизнь или Life - избор има.
  57. 57 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 497 Любопитно

    Някои много се вживяваха да обясняват за незаменимия дизел при корабите. В случая ще се преустанови дори и ползването на дизелови камиони. Товарите ще се пренасят с автономни електрически плавателни съдове. Малка крачка, но някакво позитивно начало:

    http://www.independent.co.uk/news/world/europe/netherlands-self-piloting-barges-containers-zero-emissions-electric-tesla-belgium-rotterdam-a8177946.html

    Stef
  58. 58 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 436 Весело

    До коментар [#3] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ":Га настъпят яко, от де ще вземат ток?! Най-простите разчети показват, че ако днес всички коли изведнъж станат на ток, ще ни трябват още толкова ел.централи, колкото имаме сега. А дали ще е по-екологично... според мен -не.
    —цитат от коментар 7 на Athanatos


    Най-простите разчети показват, че за да произведеш литър бензин или дизел, рафинерията изразходва електричество, с което един електромобил ще измине по-голямо разстояние, отколкото кола с ДВГ с въпросния литър.

    Отделно добив, пренос, петролни разливи и изгорели газове...

    Така че споко, даже всичкитео коли да са електрически, потреблението на ток няма да скочи...
    Просто ще има по-чист въздух.

    Отделен е спорът за батериите, ама там нещата се подобряват с всеки месец...

  59. 59 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    дизел с адблу замърсява ли?
    —цитат от коментар 46 на Yomega


    да.

    Замърсяват и тези, които са с ДПФ. ДПФ-а просто задържа саждите, а при регенерация ги изхвърля навън наведнъж. Ефектът от това е нулев за природата (щото всичко пак отива в нея), но извън регенерация - като се мери на ауспуха, сажди няма и колата е супер-дупер екологична...

    Въпреки това, ще кажа, че трите ТЕЦа на Марица Изток замърсяват повече от всички дизелови коли в България, взети заедно. Там на практика природата е мъртва. Това около Раднево, Гълъбово, Трояново и т.н.
    (Това - относно "екологичността" на ел.автомобилите и тяхното гориво - ел.енергията).

    Леките коли - ОК, ще намерят начин да ги намалят - и без забрана става - както е по Скандинавията... просто данъкът на дизеловите коли е равен на този на съответната бензинова кола със същата мощност ПЛЮС по 2 евро на всеки милиграм CO2... демек данъкът става колкото на бензиновата кола, ама по 3.
    Нормално ще е и да се вдигне еко-таксата на колите без ЕВРО 4, както е в Румъния.
    Там кола с ЕВРО 4 плаща еко такса около 500 лв, с ЕВРО 3 - около 1000 лв, а с по-ниско, около 5000 лв. (Затова и масовото регистриране на коли в България).

    ОБАЧЕ - ако една кола гори 6/100 дизел и отделя Н-емисии, колко гори един камион (ТИР)? Някой виждал или чувал ли е за бензинови камиони? А за бензинови трактори? А за бензинови кораби?!? Самолети?!? (керосинът е на практика вид дизел)...
    Ся ще кажете - Тесла направи и камион.. .да де, ама нали той върви с ток, който идва от ТЕЦа?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  60. 60 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 497 Любопитно

    А за бензинови кораби?!?
    —цитат от коментар 59 на Athanatos


    Е по-горе съм ти пуснал за първите ел. кораби...

    А това, че като чуеш ток в главата са ти само мини, въглища и ТЕЦ-ове те връща някъде в 70-те...

    Stef
  61. 61 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2872 Любопитно

    "Съд в Лайпциг може да забрани днес дизеловите коли в центъра"

    ==========================

    Днес, като работен ден, свърши.
    Какво стана?

    Еретик
  62. 62 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#61] от "Костадин Иванов": След много продължителни дебати решението е отложено за 27.02.2018.

  63. 63 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    Въпреки това, ще кажа, че трите ТЕЦа на Марица Изток замърсяват повече от всички дизелови коли в България, взети заедно.
    [quote#59:"Athanatos"][/quote]
    А четвъртата ТЕЦ? А приносът на една фабрика?

  64. 64 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7550 Неутрално

    Фактът, че се обсъждат вредите от дизеловите автомобили, не носи добри новинип за бъдещето им, въпреки непрекъснато усъвършенстваните катализатори

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  65. 65 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#28] от "georgi_mihailov":

    И като си прекарал, трябва да се впечатля или? От къде знаеш колко са богати и българите колко са богати? Абе изобщо... да му омръзне на човек от разбирачи колко са убави богати и добри немците. Айде нема нужда, разправяй ги на друг. Достатъчно много съм общувал и с немци и с холадци и с британци, за да ти кажа, че са същите мизерници като нас, но държавите им са по-добре уредени

  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    До коментар [#53] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Колега, много елегантно си порпуснал Рено и Фиат-Крайслер. Последните вече ги почнаха в САЩ. Ама нали за теб е най-важно а хулиш лошите немци....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    До коментар [#53] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Между другото, след като с това "изтровиха хората с шибаните дизели" звучиш като типичния БГ лаик, нека те питам колко германски града влизат в списъка с топ 500 най-замърсени в света. Българските са цели 8.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    До коментар [#54] от "stef":

    Абе смешко, ти някога поне чел ли си едно научно изследване в живота си? Какъв шоколад, какъв Петърчо? Питах вече - колко гермаснки града влизат в списъка с топ 500 нах-замърсени в света? Колко български? Като ще търсиш причинно-следствени връзки трябва да обясниш всички явления, не само тези, които си избираш. Това не е като да ядеш шоколад.
    Също така, като въздухът в София е много замърсен, кои са най-засегнаитте райони? Сигурно в ромските квартали и виетнамските общежития гъмжи от немски дизели Евро 6, за това? Да не те обиждам, ама с такъв интелект като теб (което е близо до средното за нацията) си заслужавате да ви тровят.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    До коментар [#55] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    За 2015, в Германия дизеловите автомобили са 1/3, в Испания са над 50%, във Франция поне 2/3. От тези страни, най-добри резултати за качеството на въздуха има в Испания и поне до-скоро във Франция бяха по-добри от тези в Германия.

    http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/a/af/Figure_3_Passenger_cars_by_type_of_engine_fuel ,_2015.png

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#36] от "Гарван":

    Гарване,птицо премъдра/не е язвително/,хората не искат факти.Искат да чуват и виждат това,което им харесва.Природа.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  71. 71 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#56] от "Дразнител":

    Хора,вие къде живеете?В Германия средния пробег...дрън дрън.Вие в Германия били ли сте и карали ли сте по пътищата им.Транспорта не е само леки коли.Колоните от камиони не ги забелязвате?Или не, те не работят на дизел?Трактори,багери и друга строителна техника,дето по цял ден двигателите им са на 100%?С тях какво правим?Цивилизацията ни е толкова зависима от дизеловите двг,че ако сега има начин изведнъж да изчезнат,много от вас няма да оцелеят и две седмици.За самолети и товарни кораби да не споменавам.В момента сме това,което сме като цивилизация именно поради двг.За съжаление,сме на много ниско стъпало на технологичното си развитие и толкова можем.За сега ел.транспорта няма как да е комерсиален.Става само за забавление.Трябва ни енергоносител,различен от петрола, но нямаме такъв.ФАКТ!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  72. 72 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#57] от "stef":

    Това е баржа.Плоскодънен съд,който плава по каналите и тихи спокойни води.Нещо за презокеански кораби да кажете?Тази баржа носи 24 контейнера на кратки разстояния.Един контейнеровоз носи над 6000 контейнера до кое да е пристанище на света.
    Айде за корабите,поради размерите им,има енергоносители.И те не са еко,говорим за ядрени.Но точно щото са опасни,не се ползват.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK