Съдът в Германия позволи на градовете да не допускат дизелови коли

Съдът в Германия позволи на градовете да не допускат дизелови коли

© Reuters



Върховният административен съд на Германия взе във вторник решение в полза на градовете, искащи да забранят преминаването през територията или поне през централните им части на автомобили със замърсяващи дизелови двигатели.


Целта е гражданите да живеят в по-здравословна среда, но неминуемо ще има ефект върху цените на около 12 милиона автомобили на най-големия автопазар в Европа, тъй като производителите ще трябва да направят скъпи подобрения или напълно да се откажат от цели серии.


Освен това от месеци насам се изказват притеснения, че сега милиони германски дизелови коли ще бъдат изнесени като втора ръка за Източна Европа с всички последици за чистотата на въздуха в тези страни.




Решението на съда в Лайпциг има символично значение, защото идва от страна, смятана за родното място на съвременния масов автомобил, и защото е против позицията на канцлера Ангела Меркел, чието правителство се обяви срещу забраната на градовете.


Съдебната битка започна заради иск от природозащитната организация DUH срещу виновните според нея за лошото качество на въздуха в редица германски градове.


Федералното правителство в Берлин е против градската забрана, защото смята, че това ще раздразни милиони собственици на дизелови коли и ще обърка трафика в градовете, докато в същото време общественият транспорт не е готов да компенсира една сериозна промяна в организирането на превозите.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на unbiased
    unbiased
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Да ги пращат към България - тука такива забрани няма. Колкото по мръсна, толкова по-добре

  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5341 Неутрално
  3. 3 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Хайде юруш на старите дизели!

  4. 4 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Да не забравяме че Германия закри и атомните си електроцентрали. Япония е на същия път след Фукушима. В същото време Франция , Великобритания, САЩ, Русия, Китай, Индия, Израел, Турция и други развиват атомното направление. Което иска да покаже че ако не си военна сила няма как да си сувеенна държава а за съжаление Германия оше на практика е окупирана от американската армия с базите там.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5267 Неутрално

    Голямато падане на цени вече може да започне...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  6. 6 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Статията естествено е непълна, защото възможната забрана не включва новия дизел 6.

  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    Собствениците на по-нови дизеляци да ги продават овреме и да минават на бензин. Ще има голям срив в цените, защото познайте къде ще дойдат немските дизели.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Интересно ще доживеем ли подобно решение в България???
    Въпросът е риторичен!!!

  9. 9 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 599 Неутрално

    По кръстовищата в София вече се чувства смрадта от дизелови жипки,продухани по европейските пътища ,с износени двигатели.БЕ тия коли имат ли катализатори,и ако не,обществото да изиска всеки с такава лъскава на глед бракма да си постави катализатор.Или още по радикално,да бъдат спирани от внос,или яки екотакси, изтровиха ни.

  10. 10 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Всъщност съвремнните дуизелови двигатели замърсяват по-малко атмосфеерата с въглероден двуокис отколкот бензиновите двигатели защото са доста по-икономични. Точно това е причината да се атакуват те, а не банзиновите. Просто струват по-евтино и удерят по печалбите на енергийните олигарси.

  11. 11 Профил на vmn05552890
    vmn05552890
    Рейтинг: Неутрално

    Всъщност съвремнните дуизелови двигатели замърсяват по-малко атмосфеерата с въглероден двуокис отколкот бензиновите двигатели защото са доста по-икономични. Точно това е причината да се атакуват те, а не банзиновите. Просто струват по-евтино и удерят по печалбите на енергийните олигарси.
    —цитат от коментар 10 на sqrt


    Въглеродният двуокис си е елемент,който си съществува в природата.И замърсяване с него не може да има.Дизелите отделят фини прахови частици,които попаднат ли в белите дробове и ги съсипват.

  12. 12 Профил на Андрешко
    Андрешко
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#10] от "sqrt":
    Т.н. Евро норми са стъпили на изцяло погрешна основа. Хиперболизират нивата на въглероден двуокис и неглижират фините прахови частици, които са доказано канцерогенни и азотните окиси, който са доказано отровни. Изглежда предпочитат многомилионно болно население, населяващо бавно затопляща се планета.
    В резултат на това в момента е по-здравословно да се диша в който и да е американски град, отколкото в европейските мегаполиси.

  13. 13 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    Не бих се отказал от дизел втора ръка /Евро 5-6/. Много са добри и не е нужно да се демонизират! Ако и горивото, което се продава в България е толкова добро както в скандинавските страни не виждам какви задръжки има.

  14. 14 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 353 Неутрално

    става дума да забранят старите дизели, не всички 100%, Евро 6 ше е ОК. Те затова и предлагат преферемции ако върнеш стар дизел да вземеш нов.

  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#12] от "Андрешко":

    За финните прахови частици си има филтри, друг е въпросът ако се махат нелегално или се крадат. Проблемът с дизелите е, че пускат повече азотни окиси. Но проблем има най-вече с по-старите дизели.

    На един колега го казах, сега и на теб. В Германия дизеловите автомобили са 1/3, в Испания над 50%, във Франция около 2/3. Най-чист въздух от тези три страни има в Испания, Франция и Германия много не се различават.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7027 Неутрално

    До коментар [#8] от "selqnin":

    След 20-25 години

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  17. 17 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Разстроено

    За всички, които живеят със заблудата, че Евро 6 е чист като момина сълза:

    Our measurements show that Euro 6 type approved private cars with diesel engines have 4-20 times higher emission of NOx in city traffic and during cold weather than the type approval limit value (0,08 g/km). The average emission of NOx from the tested Euro 6 private cars with diesel engines was also about three times higher than the average emission from the tested city buses and heavy vehicles with Euro VI engines.

    https://www.azocleantech.com/images/news/NewsImage_22548.jpg

    Stef
  18. 18 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Разстроено

    Второто изречение също не е за подценяване - ултра свръх невероятно технологичните дизели, които слагат в леките автомобили изхвърлят средно три пъти повече азотни окиси от не толкова напомпаните нормални дизелови двигатели на автобуси и камиони...

    Така че, немците пак наполовина я свършиха с това решение на съда...
    Но поне имат съд, ние и това нямаме...

    Stef
  19. 19 Профил на vmn05552890
    vmn05552890
    Рейтинг: Неутрално

    Второто изречение също не е за подценяване - ултра свръх невероятно технологичните дизели, които слагат в леките автомобили изхвърлят средно три пъти повече азотни окиси от не толкова напомпаните нормални дизелови двигатели на автобуси и камиони...Така че, немците пак наполовина я свършиха с това решение на съда...Но поне имат съд, ние и това нямаме...
    —цитат от коментар 18 на stef


    Имат правораздаване на куков ден.От 1227 подадени жалби от изнасилен и ограбени жени на гарата в Кьолн са осъдени само 24 човека.

  20. 20 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 568 Неутрално

    [quote#11:"vmn05552890"][/quote]

    мисля, че с филтри при новите дизели тези частици се улавят

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  21. 21 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 568 Неутрално

    на мен лично ми харесва дизела като возия. още от соц време мразя форсирането и високите обороти. харесвам дърпането на ниски обороти и карам в рамките на позволеното - но на магистрала някое леке като почне да ми присветва или да кара с включен ляв мигач - карам си 5 км в лявата лента в рамките на закона.

    идеята ми е, че не могат да ме накарат да седна на бензин, просто харесвам дизел. а дребните бакалски сметки колко много спестявам като карам с 200 кг метанови резервуар и без място в багажника - не на мен тия.

    и да, карам дизели евро 6, ако някой се интересува - на бензиностанциите круиз е най-евтино addblue-то в софия

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  22. 22 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Весело

    Имат правораздаване на куков ден.От 1227 подадени жалби от изнасилен и ограбени жени на гарата в Кьолн са осъдени само 24 човека.
    —цитат от коментар 19 на vmn05552890


    Останалите 1203 жалби са били от ощипани стари моми ;)
    95% от катастрофите са причинени от водачи неупотребили алкохол - значи алкохолът не пречи на шофирането - нали?

    Stef
  23. 23 Профил на vmn05552890
    vmn05552890
    Рейтинг: Неутрално

    [quote#22:"stef"][/quote]

    Не са били ощипани стари моми.Просто не са разкрили извършителите от прехваленото немско правораздаване.

  24. 24 Профил на vmn05552890
    vmn05552890
    Рейтинг: Неутрално

    [quote#11:"vmn05552890"]
    —цитат от коментар 20 на 彼得。斯托亚诺夫
    мисля, че с филтри при новите дизели тези частици се улавят[/quote]

    И тогава защо от Фолскваген фалшифицираха тестовете в САЩ?А се оказва,че и другите от голямата тройка са го правели.

  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Разстроено

    Но проблем има най-вече с по-старите дизели.
    —цитат от коментар 15 на deutschwagen


    Пак пишем непроверени твърдения - всъщност, колкото по-модерен и насъскан дизеловия двигател- толкова по-зле по отношение на азотните окиси.
    По-малко кислород = по-малко върви = по-малко окиси...

    И какво излиза - атмосферният дизел си е най-добрият и чист дизел за камиони, автобуси, трактори, кораби и т.н.
    И понеже в автомобил няма как да сложат такъв - започват "свръхтехнологичните" импровизации да го направят да върви, но това има своята цена - много кислород, висока компресия, намаляване на надеждността и най-вече много смрад и токсични окиси...

    Stef
  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9185 Неутрално

    Сега ще ги довлекат в България.

  27. 27 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#12] от "Андрешко":

    Хе само дето нали по тези норми се следи и въглеродния двуокис само дето за него нормите не важат а за праховите частици - да :) Айде стига - всичко е пари глупако както казва Клинтън :)

  28. 28 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Само глупаците наистина вярват че някой наистина се грижи за екологията - всичко е заради пари в тази система и всичко друго е само претекст за да се постигат икономически цели. Значи ако някой гледаше екологията 1. защо самолетното гориво се облага с най-ниските акцизи в Европа? 2. Тези екологични стандарти в Европа са от 10 години а дизеловите двигагтели са по-екологични сега ( главно поради икономичността си ) та защо не ги забраняваха когато бяха по-екологично вредни ? 3. Защо не се съблюдават същите екологичните стандарти за бензиновите двигатели, които изхвърлят средно 50% повече въглероден двуокис от дизелите? нали уж Въглеродния двуокис беше основната причина за глобалното затопляне и респираторните заболявания? Значитова е просто претекст за постигане на икономически цели - да се харчи повече бензин ерго петрол.

  29. 29 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Любопитно

    на мен лично ми харесва дизела като возия. още от соц време мразя форсирането и високите обороти. харесвам дърпането на ниски обороти идеята ми е, че не могат да ме накарат да седна на бензин, просто харесвам дизел. а дребните бакалски сметки колко много спестявам като карам с 200 кг метанови резервуар и без място в багажника - не на мен тия
    —цитат от коментар 21 на 彼得。斯托亚诺夫


    Дизелът "дърпа", защото не е атмосферен. Всеки неатмосферен бензин върви много по-добре от дизела и няма недостатъците му - сериозни вибрации, скъпа поддръжка, много и сложни части, много голямо тегло с всички последици от това - лоша динамика, износване на гуми, амортизация на окачване, лошо завиване и т.н. Абе с една дума трактор, а не ЛЕК автомобил...
    Разходът не го коментирам, тъй като разбирам си над бакалските сметки ;)

    Stef
  30. 30 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 892 Неутрално

    лоша динамика, износване на гуми, амортизация на окачване, лошо завиване и т.н. Абе с една дума трактор, а не ЛЕК автомобил
    —цитат от коментар 29 на stef

    Ти верно караш трактор, а не автомобил, щом си ги написал тези простотии. Помоли някой да ти даде да се качиш на съвременен дизелов автомобил - не може да не познаваш поне един...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  31. 31 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Само глупаците наистина вярват че някой наистина се грижи за екологията - всичко е заради пари в тази система и всичко друго е само претекст за да се постигат икономически цели. Значи ако някой гледаше екологията 1. защо самолетното гориво се облага с най-ниските акцизи в Европа? 2. Тези екологични стандарти в Европа са от 10 години а дизеловите двигагтели са по-екологични сега ( главно поради икономичността си ) та защо не ги забраняваха когато бяха по-екологично вредни ? 3. Защо не се съблюдават същите екологичните стандарти за бензиновите двигатели, които изхвърлят средно 50% повече въглероден двуокис от дизелите? нали уж Въглеродния двуокис беше основната причина за глобалното затопляне и респираторните заболявания? Значитова е просто претекст за постигане на икономически цели - да се харчи повече бензин ерго петрол.
    —цитат от коментар 28 на sqrt


    Човек трябва да се върнеш в 7-ми и 8-ми клас, да не говорим даже за 6-ти и да си прочетеш пак учебниците по химия. Почни от неорганичната защото там май най-куцаш. Ако успееш да разбереш нещо от там мини на органичната (май че в 9-ти се учеше) и прочети малко.

  32. 32 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Много глупав закон. Очевидно лобистки.

    If you are going through hell... Keep going!
  33. 33 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 776 Неутрално

    [quote#11:"vmn05552890"][/quote]

    Нали се сещаш, че там има филтър, който улавя до 100% от фините частиц?

    If you are going through hell... Keep going!
  34. 34 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 596 Неутрално

    Да ги пращат към България - тука такива забрани няма. Колкото по мръсна, толкова по-добре
    —цитат от коментар 1 на unbiased
    Ако някой замени 20 годишния си дизел с 5 годшен, екологията може само да спечели от това.

  35. 35 Профил на waldmeister
    waldmeister
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Ако съдът в Германия притежаваше мирогледа на настоящия български министър на "Околната среда и водите" Нено Димов, подобна свобода за градовете би била немислима!

    waldmeister
  36. 36 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Любопитно

    [quote#30:"Скакауец"][/quote]

    хора с такива "модерни" чисто нови дизели (нещо като "модерна пишеща машина" звучи) като се качат при мен и казват - ей тя не се чува...

    Карал съм достатъчно дизели и никога повече няма да си го причиня :)
    То едно фучене, свирене, тропане, адската смрад (ако си в гараж е нетърпимо просто) ако ще и евро 66 да е - като съм ти обяснил по-горе, колкото по-нов толкова по-зле откъм азотни окиси...


    Stef
  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#25] от "stef":

    Ако не вярвяаш, сравни Евро 6 с Евро 5, Евро 4, т.н. Сигурно е вярно, че с по-мощен дизел се приозвецдат повечде азотни окиси, само че за дадено количество мощност, новият дизел винаги ще е по-добър от по-стария. Освен това на много модели се слага и система с уреа. И не знам защо реши, че не може да се сложи атмосферен дизелов двигател на автомобил. Едно време са били само такива.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Любопитно

    До коментар [#30] от "Скакауец":

    И да двулитров турбо бензин тежи с едно 100-150 кила по-малко от 2.2-2.5 дизел с всичките предимства от малкото тегло и недостатъци от голямото...

    Stef
  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#17] от "stef":

    Ето и по-подробно

    https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/24/590x/secondary/Brand-averages-for-NOx-emissions-Euro-5-and-Euro-6-872848.jpg

    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/all-diesel-car-brands-in-europe-are-even-more-polluting-than-volkswagen-study-111352_1.jpeg

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на wsxdre
    wsxdre
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Преди около година ..собственик на А6 3.0 ТДИ 2012г. комби ,си продаваше автомобила супер евтино понеже иска да си купи бензин

  41. 41 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Разстроено



    За това говорим - Euro 6 e поредният европейски социалистически мит - по соц. време имаше норми, заради самите норми, а не реално някой да се съобразява с тях...
    Как така за толкова години никой не го интересува покриват ли се нормите или не ?!
    Всички са знаели, че не се, ама са се правили на ударени, защото така им е било угодно...
    И като се разбра, че не се след скандала с VW и останалите след това, всички обещаха повече да не правят така и до там...

    Stef
  42. 42 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#23] от "vmn05552890":

    Разкриването на извършителите не е задача на правораздаването. Това е работа на следствие и полиция.
    Сам се оборвате. Според вас самия, в случаите на уличен извършител има присъда. Това обаче според Вас е липса на правораздаване.

  43. 43 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Любопитно

    И не знам защо реши, че не може да се сложи атмосферен дизелов двигател на автомобил. Едно време са били само такива.
    —цитат от коментар 37 на deutschwagen


    Да такива са били, но днес няма и един такъв вероятно, а 50% от колите са "дизели".

    Защото е куц кон отвсякъде, а за да върви що-годе трябва да е 3-4 литров и теглото става като на самосвал и... става затворен кръг... Няма как да са конкурентни подобни талиги. Иначе са били много здрави и надеждни, но не са имали горивна помпа, три пъти по-сложна от карбуратор, 'нам си к'ви инжектори, турбини, компресори и сумай ти технологии...

    Stef
  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#41] от "stef":

    Но и показва, че може да има голямо подобрение с Евро 6. Просто трябва да се намери начин да се спазват нормите. Поетапно трябва да се разкара всичко под Евро 6 (и някои марки, които грубо надвишават Евро 6). Голямо внимание трабва да се обърне и на вановете и баничарките, защото те ще си останат.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#43] от "stef":

    Да, куц кон е, но малките бензинови двигатели, които последно време застигнаха малките дизели, са също с турбо. Дали един 1.4 или дори 1.6 атмосферен бензин също не би бил куц кон по днешните стандарти.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  46. 46 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Любопитно

    До коментар [#43] от "stef":Да, куц кон е, но малките бензинови двигатели, които последно време застигнаха малките дизели, са също с турбо. Дали един 1.4 или дори 1.6 атмосферен бензин също не би бил куц кон по днешните стандарти.
    —цитат от коментар 45 на deutschwagen


    Не знам как се настига някой, който е зад теб :)
    Бензинът дори атмосферен вече изкарва около 80-100к.с./ на литър обем на двигателя. Дизелът дори с турбо едва се доближава до тези числа.
    Няма база за сравнение на два атмосферни или два неатмосферни бензин / дизел двигатели...

    Stef
  47. 47 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 538 Любопитно

    До коментар [#41] от "stef":Но и показва, че може да има голямо подобрение с Евро 6. Просто трябва да се намери начин да се спазват нормите. Поетапно трябва да се разкара всичко под Евро 6 (и някои марки, които грубо надвишават Евро 6). Голямо внимание трабва да се обърне и на вановете и баничарките, защото те ще си останат.
    —цитат от коментар 44 на deutschwagen



    Мисля, че ще е твърде късно, досега трябваше да са намерили начин да го направят. Няма кой да им дава повече време. Хората са загрижени за въздуха повече от всякога...
    Сами си го набутаха...

    Stef
  48. 48 Профил на archd
    archd
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Дизел = бедност, простотия и рак.
    Защо не се казва, че в Германия от години данъка за дизела е 5 пъти по-восок!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK