Идва ли залезът на смартфона и готова ли е Европа за него

Виртуалната реалност, управлявана в реално време от стотици километри разстояние благодарение на новото поколение мрежи, беше сред най-големите атракции на Конгреса на мобилния свят (MWC) в Барселона.

© Associated Press

Виртуалната реалност, управлявана в реално време от стотици километри разстояние благодарение на новото поколение мрежи, беше сред най-големите атракции на Конгреса на мобилния свят (MWC) в Барселона.



Миналата седмица, докато стотици депутати, експерти и журналисти гледаха в Москва симулация на новите руски оръжия, които щели да променят баланса в голямата политика, на 3000 км югозападно, в Барселона, десетки хиляди делегати поглъщаха с очи други симулации, които с доста по-голяма вероятност ще променят икономиката.


Влиятелно германско издание дори озаглави един от репортажите си от събитието: "Така започва краят на смартфона". Дори това да е преувеличено, посланието на Конгреса на мобилния свят (MWC) в Барселона, посетен от над 120 000 души и представил 2300 компании, е недвусмислено: "Добре дошли в ерата 5G." Ерата, в която Европа може и да не догони Съединените щати и Азия, въпреки че тук са някои от гигантите, които могат да движат икономиката на бъдещето.


Отвъд телефоните


Петото поколение мрежи трябва да е по-бързо, с почти нищожна латентност на сигнала и с огромен капацитет и за него се говори отдавна. Конгресът само показа, че разгръщането му е все по-близо и в следващото десетилетие ще отвори нови възможности от автономните автомобили и умните градове до приложение на "интернет на нещата" на битово ниво в мащаби, каквито обществата още не познават.




Това означава, че възможностите за интернет на нещата (пазар, който ще струва 600 млрд. долара до 2026 г. според някои оценки) ще надхвърлят употребата на смартфони и високите технологии ще могат да навлязат по много повече начини в живота на потребителите.


В не съвсем далечното бъдеще малкото (макар и с все по-голям екран) правоъгълно устройство ще остане фактор, но далеч няма да е най-интересното в ръцете на потребителя, както сега вече е не толкова вълнуващо за експертите от бранша. В стратегиите си за следващите години бизнесът ще има предвид новините като тази на изследователския център "Гартнър", според който за пръв път в историята на смартфоните коледните продажби в глобален план са били по-малко. Близо 408 млн. броя са били продадени в последното тримесечие на годината, в сравнение с 432 млн. за същия период на 2016-а.


Компанията T-Mobile, собственост на "Дойче телеком", обяви, че смята да предлага достъп до 5G мрежа в 30 града по света до края на тази година.

© Associated Press

Компанията T-Mobile, собственост на "Дойче телеком", обяви, че смята да предлага достъп до 5G мрежа в 30 града по света до края на тази година.


Бавната промяна


Представянията на свързани устройства и новото поколение мрежи "откраднаха шоуто", дълго доминирано от възможностите на новите телефони. И това е така не само според Би Би Си или според "Файненшъл таймс" - вестникът определи новите модели на изложението като "втора цигулка". Редица издания отбелязаха, че новият телефон на "Самсунг" е показал сериозни възможности, но далеч по-интересни са били презентации за холограми с 5G, работа с виртуална реалност с прехвърляне на данни в реално време между Мадрид и Барселона и (най-вече) индустриализацията на интернет, далеч отвъд възможностите на екраните.


"MWC (конгресът в Барселона) се променя така, както браншът и обществото като цяло," отбелязва "Франкфуртер алгемайне цайтунг". За изданието Клаудия Немат от "Дойче телеком" казва: "Не утре, но може би след десет години, мобилният телефон ще е изместен в много области... Вече определено няма да ръководим живота си в такава степен със смартфоните, както го правим в момента."


Всичко това не означава, че смартфонът е нещо от миналото, обяснява за "Дневник" Марина Койчева, вицепрезидент за прогнозите на базираната във Великобритания консултантска компания CCS Insight. "Напротив, той остава най-разпространеното лично електронно устройство в света... За бизнеса смартфоните остават огромен пазар: тази година 1.6 млрд. смартфона ще бъдат продадени по света."


Тя добавя, че новото поколение мрежи е голяма стъпка за телекомуникационния сектор: "от една страна изисква огромни инвестиции, а от друга ще създаде предпоставки за развитието на четвъртата индустриална революция." Признава, че "смартфоните не предлагат толкова интересни новини и затова останаха малко встрани от най-обсъжданите теми в Барселона. Иновациите в мобилните телефони не са спрели, но не са толкова значими и видими... Новите поколения смартфони често изглеждат подобни на предишното поколение и имат подобни функции. Затова пазарът на смартфони не е толкова динамичен, колкото беше в последните 10 г."


Крис Пиърсън, президент на съюза на телекоми и производители на апарати и мрежово оборудване 5GAmericas, е съгласен. "Смартфоните ще продължат да играят важна роля в живота ни. 5G обаче ще засегне много по-голям диапазон индустрии и вертикални пазари," казва той за "Дневник".



Първият тест


Използващите 4G мрежа вероятно ще имат основание в началото да недоумяват какво точно им предлага новото поколение - ще им изглежда просто като по-бърз интернет. После обаче ще се промени скоростта, с която потребителите ползват съвременните видеоформати (HD и 4K видео, които ще се възпроизвеждат или свалят за секунди), виртуална или добавена реалност. Капацитетът на мрежите ще е достатъчно голям, за да няма забавяния на скоростта.


Това далеч не е всичко, защото 5G няма отношение само към мобилните телефони, разказва Марина Койчева, но добавя, че не става въпрос за "следващите 3 до 5 години". "5G мрежите ще допринесат до голяма промяна в начина на живот на съвременния човек: те ще се използват за свързване с интернет на елементи от нашите домове, превозни средства, градската инфраструктура, машини, различни лични устройства."


По време на конгреса в Барселона американската компания Intel представи и резултатите от първите си 5G тестове на игрите в Пьонгчанг - само прелюдия за очаквото "масово" предлагане на мрежата в Токио през 2020 г. С годините всички успешни тестове и разгръщането на пазара ще отворят вратата за поне четири приложения, които споменава вицепрезидентът на CCS Insight: използване на 5G за високоскоростен достъп до интернет у дома или в офиса; гладко използване на мобилен интернет без прекъсвания и забавяния при непрекъснато растящ трафик; масовизацията на интернет на нещата в индустрията, търговията, градската среда, домовете и др; и така наречените системи с непрекъсната връзка с почти нулево забавяне (mission critical), например в медицината, автономното шофиране или управление на въздушния трафик.


Това ще превърне телефоните в първия лакмус за технология, която - според бизнеса и много експерти - ще преобрази живота, поне в големите градове, в следващите 10 г. В САЩ, казва Крис Пиърсън, това ще се случи през 2018-а (когато два от водещите телекоми ще предложат 5G) и 2019 г. (когато други два ще направят същото). "Очаквам ограничен брой устройства (поддържащи 5G) през 2018 г., но много през 2019 г. Масовият пазар ще се появи от 2019 г. насетне."


Къде е Европа


"Трябва незабавно да превключим на 5G мрежа. Нямаме време за размисли, набиране на средства или друго, нито да влизаме в битки за това ще работим ли заедно или не." С тези си думи заместник-председателят на Еврокомисията Андрус Ансип напълно опроверга евроскептиците, според които на Брюксел му липсва въображение. Ансип, който отговаря за единния цифров пазар, предупреди, че Европа рискува да се забави с разгръщането на 5G така, както се случи с 4G и припомни, че новото поколение трябва да се появи из цяла Европа до 2025 г., а в големите градове - до 2020-а.


Тези процеси не текат равномерно из Европа - родната на Ансип Естония работи с шведските компании Telia и Ericsson, за да подготви средата за 5G. Където обаче "ние инвестираме 1 евро, американците инвестират 2" според някои източници, казва Ансип. "Затова в някои области не се справяме толкова добре... Те (американците) преминаха направо от 2G на 4G. Когато ние инвестирахме в 3G, те започваха да мислят за 4G."


На MWC никоя европейска компания не отправи обещания, че ще има тестове с новата мрежа в Европа до края на тази година. Направи го обаче "Самсунг", за отделни райони в Стария континент.


САЩ, Япония и Южна Корея са напред в тестовете на 5G мрежи, а в Китай развитието се стимулира от държавата и ще се случи бързо, отбелязва Марина Койчева от CCS Insight. В Европа нещата са малко по-различни, казва тя, заради много по-ниските цени за мобилни услуги, отколкото са при американските потребители. "В резултат европейските телекомуникационни компании не генерират толкова висок среден приход от потребител, колкото американските им колеги и за тях възвръщаемостта на инвестицията в 5G в краткосрочен план не е толкова очевидна."



"Въпрос на престиж"... и не само


Препъникамък дълго време са и цените на честотите за 5G и забавянията на търговете, които държавите трябва да организират за продажбите им (в САЩ този въпрос отдавна е решен). Някои страни са готови да ги ускорят (те ще започнат във Франция, Великобритания и Германия тази година), но други - не. Едва в началото на месеца лидери на страни от Евросъюза и евродепутати се договориха да ускорят търговете и да гарантират, че честотният спектър за 5G ще е достъпен за бизнеса за поне 20 г.


Надпреварата "кой ще е първи" на пазара е въпрос най-вече на престиж, тъй като приложенията на мрежата ще са малко в следващите година-две. Телекомуникационни гиганти твърдят, че вече разполагат със съвместими телефони, но броят им така или иначе ще е ограничен в началото. "Не е най-важно кой пазар е пръв, а колко бързо ще разгърне мрежата и ще развие приложенията ѝ," смята Марина Койчева. Тя припомня, че Великобритания закъсня в използването на 4G, но след това мрежата беше развита с изключителна скорост.


Ползата ще дойде от това колко потребители се прехвърлят на устройства, които ползват 5G, добавя тя. И по този показател обаче прогнозните данни не са на страната на Европа. Доклад на "Ериксън" сочи, че в рамките на няколко години 37% от всички мобилни връзки в Северна Америка ще са 5G, в Северноизточна Азия - 34%, в Европа - едва 16%. Друга прогноза, на CCS Insight, говори за 1 млрд. потребители до 2023 г., от които на Китай може и да се падат над половината.


Не по-малка революция


Надеждата все пак не е изгубена. Телекомуникационни конгломерати като Vodafone, Deutsche Telekom, Telefonica, Orange и други работят по въпроса при силна конкуренция на европейските пазари. "Разгръщането на 5G мрежите ще им даде възможност не само да подобрят дейността си, а и да разработят дейности, продукти и услуги, каквито тепърва ще се появяват на пазара," смята експертът. За да се постигнат тези цели обаче, ще е нужна и помощ от Брюксел, който трябва да измисли как точно да събере половин трилион евро, които според Ансип ще се инвестират в сектора.


Крис Пиърсън от 5GAmericas не би могъл да коментира европейския модел на подкрепа за трансформацията. Според него обаче, като президент на организация, която лобира за по-малко регулации, американският помага. "Федералните и местните правителства имат ключова роля - федералното може да набележи и да обяви търг за повече лицензи за индустрията, (а) местните правителства - да улеснят процеса на изграждане на нови (мрежови) клетки, за да помогнат на телекомите да привлекат още инвестиции в тях."


От друга страна, отбелязва "Политико", забавянето на Европа може да се окаже предимство. Тя може и да се поучи от грешките на другите в изграждането на мрежата, и да спести милиарди, похарчени в надпреварата между телекомите: голяма част от промените, осъществими чрез 5G, няма да са приложими поне до средата на другото десетилетие.


В крайна сметка слуховете за смъртта на смартфона са силно преувеличени. Тенденцията, която конгресът в Барселона очерта обаче, е и посоката, в която ще мисли индустрия с очаквани глобални приходи от 2.4 трлн. долара през 2019 г. и която се ползва с подкрепата (пряка, скрита или само морална) на не едно правителство в Америка, Азия и Европа.


Промените, които следват в живота на милиони потребители, са не по-малка революция от тази на смартфона. "Колкото повече се знае за възможностите, които новите технологии предлагат и колкото повече институционална подкрепа има за развитието на тези технологии - достъп до финансиране, до информация, до високо квалифицирани специалисти, до пазари, - толкова по-голям е шансът Европа да не изостане не само в 5G, но и в четвъртата индустиална вълна," обобщава Марина Койчева.

Ключови думи към статията:

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    От цялата статия ми хареса само закачката с Пу, но всичко останало са напъни на определени фирми да лансират продукта си, който все още а може би никога, няма да намери пазарна реализация. И виртуалната реалност е за "игрички", а смърта на смарт-/теле -фона е силно преувеличено.
    А 5Г е само един от начините за подобряване на преноса на данни, но не решава проблема със самите данни.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    А на Путин възложил учЕните му да мислят бомби. Виж им желанията и им скрой шапки.

  3. 3 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Преди 15 години ми разправяха, че игрите за PC ще изчезнат... а преди 50 години са разправяли, че ще имаме летящи коли. Вместо това имаме таблети и смартфони.
    Като почнат да ти разправят какво ще стане след 10 и повече години...

    Birds of a feather flock together.
  4. 4 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1340 Любопитно

    В изказванията усетих една мъка че цените в Европа били "много ниски". Доколкото зная, в САЩ още има вътрешен роуминг и аз лично предпочитам ниски цени вместо да гледам някоя тъпня "в 4К" на екранче с резолюция 0.5К.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  5. 5 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Моите наблюдения са, че в скоро време (близките 10 години) нищо кой знае какво няма да се случи. 5Г не нищо повече от 4Г или 3Г, освен подобрената скорост. Но остават основните проблеми:
    - батериите за мобилните устройства. Дори да навлезе масово графена, дори той няма да реши днешните проблеми. Ще подобри скоростта на зареждане, но капацитета пак ще е малък.
    - Кой ще създава новите продукти? В Европа има сериозен глад за високо-технологични специалисти. Като гледам какво се случва в Америка и Китай, не виждам голяма разлика.
    - Кой ще обслужва новите технологии. Трябват да се намерят обучени хора за сервизите. Това граничи с невъзможното. Дори сега липсват хора, които да поправят малко по-сложна ютия.
    - Хардуерните възможности на устройства се развиват твърде бавно. До сега трябваше да са внедрени масово технологии, които позволяват на 1мм да се съхраняват терабайти информация. Процесорите също са твърде бавни и топли за интерактивно 3Д взаимодействие с потребителя - холограми, разчитане на жестикулации и т.н..

    Автомобилостроенето с тоя ДВГ е замръзнало на ниво от преди 120 години. Електрическите автомобили бавно си проправят път, но и те ще навлязат масово сигурно след 20-30 години, а можеше до 2050-та да се придвижваме по въздуха с огромна скорост. Всичко е твърде бавно и тегаво. Развитието не изглежда особено оптимистично.

  6. 6 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    "Петото поколение мрежи трябва да е по-бързо, с почти нищожна латентност на сигнала и с огромен капацитет"
    Че то това е изискване за всяко поколение мрежи още от първата усукана двойка.

  7. 7 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Явно ще се отвори работа на оръжейните спецове - ще трябва да се измисли оръжие, което от раз да болкира цялата държава. Не ти трябва бомби, нито нищо.

  8. 8 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Европа вече е четвърта на опашката.

  9. 9 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Трудно се прогнозира бъдещето на технологиите. Блу-рей щеше да "убие" ДВД формата, но не успя. 3Д щеше да стане стандарт в киното, пък взе да залязва и т.н. и т.н.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  10. 10 Профил на Balkanets
    Balkanets
    Рейтинг: 221 Неутрално

    - В САЩ градят нови, 5G мрежи, електрически коли, мощни ракети-носители, понеже се интересуват от околните планети и Космоса;
    - В Европа търсят баланс и обединение чрез евтин роуминг, правят нови лекарства, електронни колайдери, екологични източници на енергия, понеже искат да живеят в един по-чист свят;
    - В Русия строят бойни ракети с ядрени двигатели, атомни торпеда, самолетоносачи и всякакви нови смъртоносни оръжия, понеже искат да получат направеното от Европа и САЩ наготово;
    - В България хората се въоръжават с нелегално оръжие, понеже упорито не искат да пукнат.
    Какво да се прави.
    Единство и борба на противоречията. Диалектика, маме!

  11. 11 Профил на Viper_c
    Viper_c
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Няма логика да инвестираш в мрежа, която никой не може ползва. Европа има далеч по-належащи проекти в които да си налива парите.

    Комунист и на некролог да го видиш - пак му удари шамар!
  12. 12 Профил на Viper_c
    Viper_c
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Няма логика да инвестираш в мрежа, която никой не може ползва. Европа има далеч по-належащи проекти в които да си налива парите.

    Комунист и на некролог да го видиш - пак му удари шамар!
  13. 13 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Преди няколко дена, под друга статия, написах: "Всички бели държави се стремят да си подобрят живота на хората, а Русия седи отстрани, подсмърча и плаши как ще ги разбомби...

    Разни хора, разни идеали ..."


    Аз не зареждам в Лукойл.
  14. 14 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 434 Весело

    За България 5Г е една далечна мечта, но 5К (петата колона) е реалност, която трудно ще преодолеем.

  15. 15 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    Общо взето каквото се пишеше за 4Г сега се разправя за 5Г. Интернет на нещата никак не изисква колосални скорости.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  16. 16 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Весело

    До коментар [#1] от "Чарли":

    "не решава проблема със самите данни."

    По-големият проблем са създателите и потребителите на данни. Едните създават "фалшиви данни" (сбъркани закони, конвенции, технически решения). Другите четат "виртуално и избирателно" с свръх доза интеретация, надхвърляща реалността.

  17. 17 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Весело

    До коментар [#10] от "Balkanets":

    "понеже искат да получат направеното от Европа и САЩ наготово;"

    Не ве, искат да опазят създаденото от крадците. Ние за какво иначе ще купуваме Фалкони в пенсионна възраст - малкото имущество на олигарсите ни (всечки бедни милионери в сравнение с мултимилиардерите по света) може и с дърти плашила да се пази.

  18. 18 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 840 Неутрално

    В крайна сметка напредъкът се определя и от пазара, не само от развитието на технологиите. Съчетанието дава невероятен импулс за бъдещето. Но! Къде сме ние? Всъщност не много назад, даже по отношението на технологиите вървим доста добре. Имаме проблем с манталитета, което може да ни изиграе доста лоша шега в един момент!

    agent
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  20. 20 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Моите наблюдения са, че в скоро време (близките 10 години) нищо кой знае какво няма да се случи. 5Г не нищо повече от 4Г или 3Г, освен подобрената скорост. Но остават основните проблеми:- батериите за мобилните устройства. Дори да навлезе масово графена, дори той няма да реши днешните проблеми. Ще подобри скоростта на зареждане, но капацитета пак ще е малък.- Кой ще създава новите продукти? В Европа има сериозен глад за високо-технологични специалисти. Като гледам какво се случва в Америка и Китай, не виждам голяма разлика.- Кой ще обслужва новите технологии. Трябват да се намерят обучени хора за сервизите. Това граничи с невъзможното. Дори сега липсват хора, които да поправят малко по-сложна ютия.- Хардуерните възможности на устройства се развиват твърде бавно. До сега трябваше да са внедрени масово технологии, които позволяват на 1мм да се съхраняват терабайти информация. Процесорите също са твърде бавни и топли за интерактивно 3Д взаимодействие с потребителя - холограми, разчитане на жестикулации и т.н..Автомобилостроенето с тоя ДВГ е замръзнало на ниво от преди 120 години. Електрическите автомобили бавно си проправят път, но и те ще навлязат масово сигурно след 20-30 години, а можеше до 2050-та да се придвижваме по въздуха с огромна скорост. Всичко е твърде бавно и тегаво. Развитието не изглежда особено оптимистично.
    —цитат от коментар 5 на 4u4o


    Дори и сега скоростта на технологично развитие е прекалено голяма, че чак на мен и много други хора ни действа отегчително и отблъскващо, най-вече че се налага да плащаме за купуването на това или онова, щото вече старите неща няма кой да ги поддържа. Да не говорим в глобален мащаб за какво разхищение на ресурси става въпрос. Тая война на маркетолозите срещу обикновените хора, само и само за да си осигурят заплатките взе да ми омръзва.
    Освен това с каквато и скорост да се развиват технологиите, за огромно съжаление развитието на човешкото мислене си остава на нивото от преди хиляди години - първобитно. Мързела, алчността, агресивността, завистта и кухите претенции са все още водещи мотиви на по-голямата част от населението по света и у нас.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  21. 21 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Е от тия над 1000 думи в статията стана ясно само че новите смартфони са на 99% като старите..и че 5G мрежата ще се усеща от 99% от потребителите като 4G..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    На мен ми се струва малко пресилен този тип ентусиазъм... Едва ли не, след определен брой години, всичко ще е безжична мрежа, компютри, телефони и прочие.
    Мисля, че се пропуска едно основно нещо... Каквото и да правим, все си оставаме хора. Трябва да се храним по три пъти на ден, трябва да спим, понякога се разболяваме... Тоест, кой и как ще покрива основните човешки нужди? Телефони и компютри не се ядат. Не, че не помагат за много неща, но си мисля, че доста се надценява значението им...

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 705 Весело

    До коментар [#5] от "4u4o":
    „Всичко е твърде бавно и тегаво. Развитието не изглежда особено оптимистично.“

    А ма защо бе? Германия инвестира 70 млд. Евр. годишно във високо квалифицирани „инженери, лекари и неграмотни специалисти“ от Сирия и Африка. Няма да има проблем с внедряване на 5G мрежата. Бабата се е погрижила от одавна за дигитализацията на Германия. Ей на, и нов министър по ресора ще има...

  24. 24 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Разстроено

    Звучи ми като Скайнет.
    Айде няма нужда.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10682 Неутрално

    Доста объркана статия, породена от маркетингов напън на човек, който не е схванал същността.
    Става дума не за смартфони а за преизграждане на съществуващата инфраструктура на преносния сигнал. Там бързат всички без Европа. Телефоните са накрая. А приложенията - още повече.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    1. Независими ефективни енергийни източници за дома.
    2. Молекулярни принтери за всякакъв вид продукт, вкл. и храна.
    3. Свободно предвижване, ала телепортация.
    4. Антигравитационни (или всъщност гравитационни) двигаели за локално предвижване.
    5. Пълна роботизация на всички сфери.
    6. Отделяне на човешкия ум от битовизма и производството на материални блага и заемането му - който иска с лентяйство, който иска с творчество, познание и развитие (ще е съчетано, предполагам 90 към 10 %, което е в пъти повече от сега в полза на творчеството).

    Когато заприказваме за горното, тогава ще приказваме сериозно!

  27. 27 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2176 Любопитно

    Цялата мъка на "технологичните гиганти" е, че в момента масовия потребител в Европа не се интересува особенно от 4Г, камо ли от 5Г. Реално прилична видео връзка върви и през 3Г, а всичко останало изисква далеч по - малък трафик. Банкиране, пазаруване, мейли, фейсбуци... 3Г в повечето случаи е достатъчно, 4Г - предостатъчно. Виртуални реалности, 4К видео, хубаво - ама освен няколко пъпчиви тинейджъри, друг май не се трогва особенно от такова съдържание.

    А тези мрежи изискват яки инвестиции, съответно има мераци за яки печалби. Ама няма кой да плаща...Мъка.

    В Азия народа отдавна е технологично зомбиран - там успеха изглежда гарантиран. В САЩ... може би също ще зарибят относително бързо.

  28. 28 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Краят иде, ама не са види.

  29. 29 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Това са пълни глупости, защото не е важна скоростта а количеството. 4g е достатъчно за всичко.
    Даже 3г.
    Аз предпочитам неограничен 3г пред ограничен 4г

    If you are going through hell... Keep going!
  30. 30 Профил на Подуенски нюанс
    Подуенски нюанс
    Рейтинг: 429 Гневно

    Много сте умни и черногледи, и ограничени....
    Ясно се казва че на на основата на 5G ще съществуват нови поколения производство и услуги, т.е. нови пазари и източници на пари....

    С такова мислене е ясно, че винаги ще сме на опашката, бедни, болни и грозни.

    В новостите е шанса ни да се отскубнем от беднотията, простотията, злобата и завистта....

    Сидо
  31. 31 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2176 Любопитно

    До коментар [#22] от "tww09306483":

    Хора, хора - колко да сме хора. По Южна Корея и Китай, ако телефона не ти изцирика, не отиваш да се храниш. Следи ти пулса, казва ти кога да спортуваш, колко да ядеш, кога да пиеш вода... Народа в Азия е яко зомбиран, по улиците ходят като сомнамбули с празни погледи.

  32. 32 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    Ми тя еврокомисарката по дигитализация не беше ли българка? Как се казваше, че и забравих името? Някой помни ли я?

  33. 33 Профил на <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    <marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Не зная за това и that's none of my business, но зная със сигурност, че единствено-основното умно в цялата работа с пръстотъркащите устройства е инвазивният маркетинг, съумял да убеди недотам смарт масите, че купуват нещо ( което ги прави ) умно/и.

    Да не говорим какво неуважително отсъствие на комуникационен такт е да разговаряш със съпланетянин, който твърде често периодично тряба да насити трескавата си потребност да поотърка пръстета.

  34. 34 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Цялата мъка на "технологичните гиганти" е, че в момента масовия потребител в Европа не се интересува особенно от 4Г, камо ли от 5Г. Реално прилична видео връзка върви и през 3Г, а всичко останало изисква далеч по - малък трафик. Банкиране, пазаруване, мейли, фейсбуци... 3Г в повечето случаи е достатъчно, 4Г - предостатъчно. Виртуални реалности, 4К видео, хубаво - ама освен няколко пъпчиви тинейджъри, друг май не се трогва особенно от такова съдържание.
    —цитат от коментар 27 на niakoi_si


    Зарибяването е точно за бъдещите поколения - утрешните масови потребители...

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2899 Весело

    Преди 15 години Интернет беше място, където да избягаш от реалността. Сега реалността е място, където да избягаш от интернет!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  38. 38 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 750 Неутрално

    1. Независими ефективни енергийни източници за дома.2. Молекулярни принтери за всякакъв вид продукт, вкл. и храна.3. Свободно предвижване, ала телепортация.4. Антигравитационни (или всъщност гравитационни) двигаели за локално предвижване.5. Пълна роботизация на всички сфери.6. Отделяне на човешкия ум от битовизма и производството на материални блага и заемането му - който иска с лентяйство, който иска с творчество, познание и развитие (ще е съчетано, предполагам 90 към 10 %, което е в пъти повече от сега в полза на творчеството).Когато заприказваме за горното, тогава ще приказваме сериозно!
    —цитат от коментар 26 на anarhochristian



    И най-важното - напредък в медиите и откриване на лечение за стареенето.

    If you are going through hell... Keep going!
  39. 39 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    До коментар [#34] от "Tai Lung":

    Да ама утрешните масови потребители ще станат платежоспособни след 10-15 години. А технологичните гиганти имат нужда някой да им плаща сега :)

  40. 40 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2850 Весело

    Статията е типичен пример за журналистическия закон за Хедлайнс: Ако заглавието на статията е въпрос, значи отговора е Не.

  41. 41 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Преди 15 години ми разправяха, че игрите за PC ще изчезнат... а преди 50 години са разправяли, че ще имаме летящи коли. Вместо това имаме таблети и смартфони.Като почнат да ти разправят какво ще стане след 10 и повече години...
    —цитат от коментар 3 на Xumpomo name


    На мен никой не ми е разправял за игрите, а и преди 50 години си мечтаеха само за амфибии.

  42. 42 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 258 Весело

    Много сте умни и черногледи, и ограничени....Ясно се казва че на на основата на 5G ще съществуват нови поколения производство и услуги, т.е. нови пазари и източници на пари....С такова мислене е ясно, че винаги ще сме на опашката, бедни, болни и грозни.В новостите е шанса ни да се отскубнем от беднотията, простотията, злобата и завистта....
    —цитат от коментар 30 на Сидо


    В крайна сметка при всички поколения, производството и услугите са едни и същи - "хляб и зрелища". Разликата е единствено в качеството на "матрицата". И реалните гладиаторски битки от преди 2000 години, и виртуално-реалните компютърни симулации от сорта на "Counter-Strike", "Call of Duty", "Battlefield" и др. подобни, изпълняват една и съща задача - да задоволят желанието за кървави зрелища на "масовия потребител", без да се налага последният да си мръдне схванатия от седене задник от мраморната скамейка или геймърския стол.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 859 Весело

    А летяща метла кога ще има, че ми се ще да си купя?

  45. 45 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1081 Весело

    някой може ли да ми обясни къв точно е целият фъз около интернет на нещата ? докато шофирам към вкъщи да си пусна климатика да ми загрее къщата и да намаля температурата на хладилника, за да ми стане по-студена бирата ?!?

    тва е за некви хипстъри/милениали фенове на епъл

  46. 46 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1081 Любопитно

    До коментар [#22] от "tww09306483":

    ''Телефони и компютри не се ядат. ''

    е, ако не дай боже ти открият някое лошо заболяване и отидеш в болницата ще видиш дали не се ядат компютрите

  47. 47 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Миналата седмица, докато стотици депутати, експерти и журналисти гледаха в Москва симулация на новите руски оръжия, които щели да променят баланса в голямата политика, на 3000 км югозападно, в Барселона, десетки хиляди делегати поглъщаха с очи други симулации, които с доста по-голяма вероятност ще променят икономиката.

    Авторът, много политкоректна статия. Уводът направо е достоен за "Пулицър". Така хубаво се вписва в новината.

  48. 48 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Целият проблем се състои в това, че въпросните компании нарочно осакатяват тривиална технология, за нуждите на маркетинга си. Ако не беше така, вече това, което наричат смартфон щеше да е full-fledged компютър и тъкмо това е, а не някакви си други дрбни измишльотини, което отдавна вече трябваше да е станало. Ама не бил необходим на всеки. Необходим е. Необразованата, злостна натура на търгаши като Стив Джобс, които, за да ти измъкнат левчето, са деформирали системата така, че те да ти казват от какво ти имаш нужда, за да печелят те, а не да се съобразяват от твоите нужди, съдържа в себе си неизбежния провал.

    Вчера в Apple Store-a na 14-та улица 5-6 прекрасни момчета и момичета в Genius Bar-a, се претрепаха да ми оправят Apple TV-то трето поколение и не, и не, не тръгва. На най-голямата компания в света не може да ѝ тръгне продуктът. Какво се оказва, сега чета в нета, за да им вървят новите продукти, без да ти казват, без даже да съобщят това и на собствените си служители, Apple си решават да phase-нат out нещо, което си работи прекрасно и да го съсипят, за да им купуваш новите боклуци. Трябвало да им гледаш нефелите филми по Netflix-a и да им слушаш неприятните подобия на песни по Spotify-а по техния начин, като си купиш новото им Apple TV. Ама, че старото ти върши работа пет пъти по-добре, това няма значение. Въпросът е какво на тях, на Епъл, им върши работа да им пълни джоба.

    С други думи, жонглиране с тривиалности в името на печалбата, това е играта. Забавяне на прогреса, в името на печалбата, това е играта. На съвсем други висоти щяхме да сме, ако тези нагли ограничения на свободата липсваха. Донякъде от там идват проблемите на щатите, заплашени от азиатските тигри, където хаосът пък доминира. Разбира се, и хаос да ти е на главата е опасно. Не се ли съчини някаква златна среда, загубени сме. Никакви виртуални реалности и подобни дребни технически подобрения няма да са онова, което определя бъдещето. Свободната воля, която определя прогреса, измъкването от монохромното тесногръдие на пазара и отчитане и на други компоненти на човешката същност, ще е победителят и това е, което може да измести центъра от САЩ къмто конкурентите им. Трагично е да го виждаш как това изместване става пред очите ти, но, какво можеш да направиш?

  49. 49 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#48] от "bryghtlyght":

    що говориш глупости, всичко което ползваме сега е измислено в щатите и западна европа, от лоши капиталисти

    Birds of a feather flock together.
  50. 50 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1263 Весело

    Нека опровергая скептиците.
    БГ скоро ще бъде водеща в 5Г мрежите и то не само в Европа , но даже и пред САЩ и Азия.
    Буйо взе своевременно мерки, и като вкара комсомолката Мария Габриел за комисар по цифрите, и като бетонира прогреса, още с логото BG/5Г на евроПРЕЦЕДЕНТателството.
    И ако преди мафията ви крадеше с удари за 4милярда, скоро кражбите ще са за по 5милярда на година

  51. 51 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#49] от "Xumpomo name":

    Разделяй измислянето от паразитите, които се възползват от измисленото. Между другото, концепцията н компютра не е измислена е щатите, а е постижение на европейския ум. Спомни си само за фон Нойман, нищо, че е живял и в щатите. Да не говорим за науката, включително и владеещите я нелепости.

  52. 52 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Моите наблюдения са, че в скоро време (близките 10 години) нищо кой знае какво няма да се случи. 5Г не нищо повече от 4Г или 3Г, освен подобрената скорост. Но остават основните проблеми:- батериите за мобилните устройства. Дори да навлезе масово графена, дори той няма да реши днешните проблеми. Ще подобри скоростта на зареждане, но капацитета пак ще е малък.- Кой ще създава новите продукти? В Европа има сериозен глад за високо-технологични специалисти. Като гледам какво се случва в Америка и Китай, не виждам голяма разлика.- Кой ще обслужва новите технологии. Трябват да се намерят обучени хора за сервизите. Това граничи с невъзможното. Дори сега липсват хора, които да поправят малко по-сложна ютия.- Хардуерните възможности на устройства се развиват твърде бавно. До сега трябваше да са внедрени масово технологии, които позволяват на 1мм да се съхраняват терабайти информация. Процесорите също са твърде бавни и топли за интерактивно 3Д взаимодействие с потребителя - холограми, разчитане на жестикулации и т.н..Автомобилостроенето с тоя ДВГ е замръзнало на ниво от преди 120 години. Електрическите автомобили бавно си проправят път, но и те ще навлязат масово сигурно след 20-30 години, а можеше до 2050-та да се придвижваме по въздуха с огромна скорост. Всичко е твърде бавно и тегаво. Развитието не изглежда особено оптимистично.
    —цитат от коментар 5 на 4u4o


    Само като споменеш или Америка, Китай или Русия в едно изречение с интернет, скорост, цена, качество и т.н. ставаш смешен. И в 3-те страни ADSL протокола се използва из целите страни. Европа и България са на светлинни години от цена/скорост/качество от интернета който се предлага в тия страни.

  53. 53 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 543 Любопитно

    В Русия строят бойни ракети с ядрени двигатели, атомни торпеда, самолетоносачи и всякакви нови смъртоносни оръжия, понеже искат да получат направеното от Европа и САЩ наготово;
    —цитат от коментар 10 на Balkanets


    Значи, всичко друго-точно, ама я да видим относно тая точка, дали правилно съм те разбрал?!
    Значи, понеже има една огромна територия с несметни богатства, за която Европа и САЩ от край време лелеят и на два пъти са пробвали да окупират, руснаците са виновни, видиш ли, че преди време първи са я завладели и сега изискват пари за ресурсите, които копат от там. Сиреч - на готово получават папо като реститутки.
    " - Как може", викаш, а?!
    След Русия, да очаквам ли, че и на Израел ще отречеш правото да съществува?

    P.S. Желаеш да си фактологически верен, точката ти следва да е: " В Русия строят бойни раке...понеже искат да дадат богатствата си на Европа и САЩ наготово." ; )

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  54. 54 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    Говорят двама евреи. Единият казва: "Четох как в Египет откриха медна жица която прилича много на телеграфна или дори телефонна, и е на 5000 години!"
    Вторият отговаря: "А при нас в Израел нищо подобно не са открили, значи ние още тогава имахме безжични телефони!"

  55. 55 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    някой може ли да ми обясни къв точно е целият фъз около интернет на нещата ? докато шофирам към вкъщи да си пусна климатика да ми загрее къщата и да намаля температурата на хладилника, за да ми стане по-студена бирата ?!?тва е за некви хипстъри/милениали фенове на епъл
    —цитат от коментар 45 на carmello


    Мрежа от датчици и контролери, плюс система за управление на устройства/обекти. Интернет е просто средството за връзка. Голяма полза може да има при управление на градския трафик, транспорта, системите за предотвратяване на бедствия и аварии и т.н.

    Например, случаят с високоскоростния влак, който катастрофира преди няколко години в Испания, заради превишена скорост в рисков участък. Датчиците могат да засекат превишението на скоростта, определена за всеки участък от трасето и да сигнализират на машинистите, а при липса на реакция, контролерите могат да намалят скоростта.

    В момента в авангарда на интелигентното управление на трафика в София са пешеходните светофари с бутон и режима РУ (Районно управление) на големите кръстовища. С интернет на нещата могат да се направят толкова много неща (и без да се използват помпозни имена). Прост пример - пешеходният светофар да светне в зелено, когато към него се приближи бременна жена. Или да се осигури коридор за линейка.

  56. 56 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    До коментар [#7] от "iliyapopov":

    "Явно ще се отвори работа на оръжейните спецове - ще трябва да се измисли оръжие, което от раз да болкира цялата държава. Не ти трябва бомби, нито нищо."
    ==============
    То си е отдавна измислено - български политици!
    Трудно е само да ги пуснеш в съответните кресла в набелязаната държава.

    Еретик
  57. 57 Профил на SOWhat
    SOWhat
    Рейтинг: 354 Неутрално

    До коментар [#3] от "Xumpomo name":

    Виж авто изложението в Женева за представените летящи коли и спри да мислиш като Путя.

  58. 58 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 616 Неутрално

    "Гартнър": за пръв път в историята на смартфоните коледните продажби в глобален план са били по-малко. Близо 408 млн. броя са били продадени в последното тримесечие на годината, в сравнение с 432 млн. за същия период на 2016-а.

    Пазарите вече са наситени. Има още много потенциал в смартфоните, но еуфорията е преминала.
    5G ще донесе нови услуги и по-високо качество. Очаквам МР3 да умре. Мобилните оператори трябва да се готвят за свирепа конкуренция. Starlink(SpaceX), OneWeb и др. смятат да предоставят интернет от космоса. Само за интернет мрежа Starlink смята да разположи 7518 сателита на ниска орбита, а OneWeb 700. Изглежда смятат да предоставят безплатен интернет. Полза ще имат Google, Facebook и др. . Starlink вече тестват два сателита които бяха изтреляни на 22.02.18г от SpaceX. Някои мобилни оператори може да фалират. Новата поговорка гласи: Мисли космически, действай локално.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  59. 59 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Хора, аз съм дърт и да ви кажа, всичко от научно-фантастичните книги се сбъдна. Пишеше, че телевизорите ще са плоски и закачени като картини на стената. Честно, представях си ги в рамка. Пишеше, че ще можем да вървим по улицата, да пътуваме навсякъде и да говорим по телефона. Това по-трудно си го представях, защото не бях сигурен, че ще мога да мъкна с мен толкова дълъг кабел. Четяхме, че колите ще са с електричество и ще вървят без шофьор. Животът е невероятен. Радвайте се. Бъдещето е сега, не утре.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  60. 60 Профил на damianrm1
    damianrm1
    Рейтинг: 221 Неутрално

    5Г, 4Г,3Г - каква е разликата? С едната МТел трафика ви ще свръшва за Х минути, в другата за У, т-та за З .. с една дума, след 2-5 минути ще мине на ... под 1Г.

    Скорост си има, ЕФЕКТИВНОСТ и ниска цена трябва !

  61. 61 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6867 Неутрално

    "Къде е Европа"

    Не е на първа линия

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  62. 62 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    Няма да коментирам 5Г мрежите защото от 90% от коментарите става ясно, че в България никой не смята че имат чак такова предимство или че чак пък толкова ни трябват. Манталитета общо взето е - Нека да се набутват Американските шарани, ние сме си добре с ниския роуминг.
    Туй ми е болката на мене. Тази стагнация в мисленето в БГ. Няма друга нация на света която да казва - На тебе баба ти все .... 5Г е имАла нали. Това е пълното предаване, пълния отказ човек да се бори за каквото и да е по-добро. Дълбокото примирение че щом баба ти е оцеляла като е ходила да сере на двора, защо да се притесняваш че тоалетната ти не работи? Навсякъде където погледне човек в България го вижда и го усеща това. Ех, дано забранят дизелите в Европа че да се навозим и ние на евтини дизеляци. Европейците са педали затова се страхуват да дишат сажди и пушек. На нас баба ни какво е дишала ехеее.
    Това е манталитет на народ без особено хубаво бъдеще.
    За сравнение ще ви кажа как седят нещата на други места. В САЩ е гордост и мания да си First Adopter - т.е. от първите които ще скочат на новите технологии на новите джаджи. Хората много добре разбират че тези неща са сурови още, че не са перфектни, че са по-скъпи и по-некачествени.Но също много добре знаят че компаниите гледат под микроскоп и се вслушват в мненията на First Adopterите. Тези хора чрез мненията си и критиките променят новите продукти за по-добро. Тези хора имат чуството че лично променят бъдещето. Затова на тези които хитро седят и чакат да минат година две и после да си купят нов продукт се гледа като на мърши и страхливци. Такива обикновено са бедните имигранти от Азия.
    Този манталитет до такава степен е променил мисленето на Българина, че той не може да види никаква полза от по-силна мрежа. А, защо ми е да зареждам 4К филми по-бързо за да ги гледам на малък телефон. Туй то. Това е нивото.
    За какво ми е йФон 10, боклук като другите, само промитите мозъци го купуват. Може и така да е, но йФон 10 има сенсор който разпознава лицето ти на само с камера но и с 30,000 лазерни точки на лицето ти, които мерят релефа му. Голям праз, нали. Само че същия този сенсор насочен към кожата ти разпознава абсолютно всички кожни болести по-добре от дерматолог. Сравнява снимката и релефа на кожата ти с огромна база данни която Епъл и няколко престижни болници са създали. При тест на смартфона срещу лекари дерматолози се оказва че телефона прави по-малко грешки. Мачването на снимката с базата данни отнема няколко секунди. Не че нещо но за няколко секунди можеш да разбереш дали си се обринал от кебапчета правени от плъхове или имаш рак на кожата.
    Все повече неща в здравеопазването се правят или автоматично или от разстояние.
    Сега тествам една машина и съм сложил 3 камери да я гледат, софтуеар контролирам с Римоут Аксес. Понеже камерите са 4К WiFi в лабораторията чоква стрийминга и буферират дълго. С 5Г ще мога да ги гледам в реално време на лаптопа си или на телефона си дори когато съм на плажа. Ако нещо стане също от разстояние мога да спра машината. Иначе трябва да вися до нея или да платя на някой да седи там.
    Има хиляди, вероятно стотици хиляди приложения във всяка област на живота за по-бързи и широкоспектърни мрежи. Много от тези неща могат да ви спасят живота, други да го подобрят значително.
    За сажеление Соца със всичките си лозунги за бъдещето, уби в хората точно вярата в бъдещето.

    California Über Alles
  63. 63 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1081 Любопитно

    До коментар [#62] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    абе и си прав, и не си - да си купиш новия айфон който новото му е че няма жак не е точно да си ърли адоптър, но пък от друга страна в Бг хората още се редят на опашка в банката да изтеглят пари за да платят нещо, вместо да го платят онлайн....

    то тва е голямата разлика между САЩ и ЕС, ако щеш дети вика Алек Попов - едните закусват корнфлейкс, другите мюсли, като 2-те са коренно различна философия, едното да те засити, другото да ти изстърже стомаха

  64. 64 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1081 Любопитно

    До коментар [#55] от "razor":

    ''Например, случаят с високоскоростния влак, който катастрофира преди няколко години в Испания, заради превишена скорост в рисков участък. Датчиците могат да засекат превишението на скоростта, определена за всеки участък от трасето и да сигнализират на машинистите, а при липса на реакция, контролерите могат да намалят скоростта.''

    че това го има отдавна, да не мислиш че машинистите на око преценяват с каква скорост да се движи тоя влак? Добре де, испанските може и на око

  65. 65 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1340 Весело

    До коментар [#62] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Ухааа, "ърли адоптър" как яко звучи само!
    А пък то, преведено от маркетингов на човешки език, означава "комплексар, готов заради егото си да плати със собствените си пари развойната дейност на фирмата Х".

    Много са ми забавни емигрантите, които се мъчат да убедят сами себе си колко са велики, като всячески плюят бившите си сънародници. Като психологическа реакция е разбираемо, но е доста тъпо........

    Знанието е сила, информацията - власт
  66. 66 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#59] от "трафоПОСТ":

    няма две мнениа, прав си - прекрасниа нов свят вече е тука ... тва че нас все по малко ни има може да е само повот да се кефиме на макс :)

  67. 67 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#25] от "penetrating":

    найсе смислен коментар...

    а в САЩ инфраструктурата изостава, и затова има голям интерес към 5Г. Поради особености на закона, неприкосновеност на собствеността и т.н. основния проблем в САЩ е винаги бил достъпът до "последната миля", т.е. връзката на крайния потребител с Интернет. Даже и целия телефонен бум се случи точно заради това. В Азия и Африка мотивацията е подобна, но там просто нямаха преносна инфраструктура, не че са имали бариери за достъпа.
    И сега Верайзън и АТТ се точат да вкарат стационарни 5Г модеми до домовете на крайни потребители, и така да заобиколят Комкаст и Тайм Уорнър в локалния им монопол. А оттам вече ще могат да предлагат и медийно стриймване и какво ли още не. Отделно всички в хай тека на ИИ и автономни автомобили и въобще Интернет в автомобила искат практически достъп до този автомобилен пазар.
    Бариерата за пазарно влизане в 5Г е само лиценз за честоти, както беше за ЛТЕ, а не невъзможност за физически достъп до крайни потребители, затова и интереса.
    В Евросъюза тези бариери са законово премахнати, затова и не се усеща по същия начин значението на гигабитов безжичен достъп.
    А първия абзац със споменаването на Русия е някаква вестникаркса глупост.

  68. 68 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#62] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Баце Понтиф, прав си, ама в момента масово хората плащат за 1ГБ на месец дейта план. Прогреса в САЩ поне ще настане когато хората масово имат достъп до безлимитен дейта план, което според капитализма ще бъде никога :)
    А продажбите на телефони за 2017-а паднаха, щот средната цена на телефоните се утрои и пртежателите ги държат активни към 6.4 години в момента. Не че технологиите не се развиват бързо, ами няма пари да се купуват. Също като с пазара на колите междувпрочем, там ще настане такъв сеир съвсем скоро с над 1 трилион $ в САЩ в момента задължения по автомобилни заеми, обезпечени с автомобил, т.е. нищо. Да е имот да има стойност като актив.
    Такива детайли джурналистите не винаги улавят :)

  69. 69 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10682 Неутрално

    До коментар [#67] от "mirohero":

    Борбата за последната миля ще бъде наистина сериозна. Утвърдени пазари ще бъдат преобърнати с главата надолу. Това ще бъде като революцията в България с кварталните мрежи. А Китай и САЩ ще си направят мини 5Г война за пазарен дял. :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  70. 70 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#62] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Ухааа, "ърли адоптър" как яко звучи само!А пък то, преведено от маркетингов на човешки език, означава "комплексар, готов заради егото си да плати със собствените си пари развойната дейност на фирмата Х". Много са ми забавни емигрантите, които се мъчат да убедят сами себе си колко са велики, като всячески плюят бившите си сънародници. Като психологическа реакция е разбираемо, но е доста тъпо........
    —цитат от коментар 65 на pag


    Радвам се че те забавлявам. Иначе не си схванал поста ми. Ама въобще. Аз самият не съм 'ърли адоптер" точно защото съм имигрант и си гледам парите. Но ти това няма да го разбереш. Аз ти пиша за манталитет на нации ти се помпаш и си мислиш че се фукам. За такива като тебе всичко опира до това. Затова и трудно ще надскочиш нивото си. Трудно ще виждаш и схващаш тенденции. Фокусирал си се в дървото и не можеш да видиш гората.

    California Über Alles
  71. 71 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#62] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Баце Понтиф, прав си, ама в момента масово хората плащат за 1ГБ на месец дейта план. Прогреса в САЩ поне ще настане когато хората масово имат достъп до безлимитен дейта план, което според капитализма ще бъде никога :)А продажбите на телефони за 2017-а паднаха, щот средната цена на телефоните се утрои и пртежателите ги държат активни към 6.4 години в момента. Не че технологиите не се развиват бързо, ами няма пари да се купуват. Също като с пазара на колите междувпрочем, там ще настане такъв сеир съвсем скоро с над 1 трилион $ в САЩ в момента задължения по автомобилни заеми, обезпечени с автомобил, т.е. нищо. Да е имот да има стойност като актив.Такива детайли джурналистите не винаги улавят :)
    —цитат от коментар 68 на mirohero


    Пич, става въпрос за "фърст адоптерс менталити" не точно за смартфони или коли. Нали си в САЩ ... освен ако не си в 'Бама. Много добре знаеш че Американците типично веднага скачат на нови неща. И не само инженери от Силикон Вали а най-обикновени хора. Знаеш че обичат джаджи. Знаеш че това бута икономиката напред. Вътрешното потребление е двигателя на Американската икономика. Докъто в Европа няма нито една икономика която да разчита на вътрешното потребление. Германия например разчита на износа не на вътрешното потребление. То затова и в първите 50 най-големи компании в САЩ повечето са на под 15 години а в Германия повечето са над 80.
    Различен манталитет.
    И понеже в БЪлгария не сма като в Германия защото нямаме тяхната история, бихме могли да сме като Америка. Но докъто 99% от Българите смятат Американците за балъци .... разликата в стандарта няма да се промени.

    California Über Alles
  72. 72 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#62] от "Pontif New Dnevnik SUCK":абе и си прав, и не си - да си купиш новия айфон който новото му е че няма жак не е точно да си ърли адоптър, но пък от друга страна в Бг хората още се редят на опашка в банката да изтеглят пари за да платят нещо, вместо да го платят онлайн....то тва е голямата разлика между САЩ и ЕС, ако щеш дети вика Алек Попов - едните закусват корнфлейкс, другите мюсли, като 2-те са коренно различна философия, едното да те засити, другото да ти изстърже стомаха
    —цитат от коментар 63 на carmello


    България не е нито Европа, нито САЩ. Ако хората искат някога да живеят поне приблизително като някое от тези две места .... ще им се наложи да се променят. Аз имам много работа в Сингапоре. През 1975 са били поне десетина пъти пъти по зле от България. Виж ги сега къде са. Искам и БЪлгария да се развие така и роднините ми и приятелите ми да живеят като хората. От сега ще ти кажа че няма да стане с ББ, Доган, Царя подлец, с чалгата, с полицаите - "И сега ко праим" ... мисля че няма да стане и с този народ. Имам надеждата че след години може би ще има други поколения които ще могат да го направят. Това няма да стане в рамките на моя живот обаче.

    California Über Alles
  73. 73 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1081 Любопитно

    До коментар [#72] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    е, ти сравняваш несравними неща - Сингапур са били британска колония, България - съветска, и то не само че сме били, ами все още половината население на държавата и целият управляващ елит е роден и закърмен с идеите на соца

    и ВЪПРЕКИ всички тези неща в Бг вече се живее далеч по- добре от преди само 20 години (фалит на държавата 97-ма със заплата $5).

    не знам ти на кое викаш да стигнем по манталитет американците, а и не съм съвсем сигурен че това трябва да е цел

  74. 74 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 221 Весело

    някой може ли да ми обясни къв точно е целият фъз около интернет на нещата ? докато шофирам към вкъщи да си пусна климатика да ми загрее къщата и да намаля температурата на хладилника, за да ми стане по-студена бирата ?!?тва е за некви хипстъри/милениали фенове на епъл
    —цитат от коментар 45 на carmello


    Ами те едно време така казваха и за автомобилите в сравнение с каруцата. Живей си в миналото и не се занимавай с настоящето най-добре :).

  75. 75 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#71] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Не знам къде ги измисли тези масови "ърли адоптери". Пазарът в САЩ е специфичен, поради лизинговия модел на продажби през тел операторите. 99.5% от продажбите на телефони са с месечни плащания за 2 години към оператора. През 2017 почти нямаше оферти "плати един-вземи два" и в резултат продажбите спаднаха.
    Американците се вълнуват от пари, ядене и секс, както универсално се вълнуват всички хора по планетата. Като ти предлагат купи си един АйФон Х-вземи втори без пари, обаче ще го плащаш на контракт за 24-26 месеца към АТТ за по $30 на месец, това е най-вероятния ти избор, не че си ранен адоптер на нови технологии. Освен това всеки си прави сметка, че има вторичен пазар, и като ги продадеш тези флагман телефони след година за по $400, и на практика са ти фрий.
    В момента промоциите са изключително "донеси си стария телефон, даваме ти $300-400 дискаунт срещу покупка на новия", т.е. всички производители се опитват да изчистят вторичния пазар, понеже им пречи да си вдигат цените. Средния живот в циркулация на АйФон в момента е 6.4 години /методиката е на Епъл, не ме питай откъде я знам/, така че не е като всички да си обновяват телефоните непрекъснато, ами даже напротив.
    Те така и с 5Г, по темата. Верайзън и АТТ я искат, да могат да прескочат Комкаст и Тайм Уорнър, за да могат да участват в Интернет-а, ама не само доставка ами и ентъртейнмънт по модела на Нетфликс. Кой ще доставя обрудването, кой ще плаща един ден за него и т.н. е друга баница. ЛТЕ дойде, всички американци имат :), ама имат по 1 ГБ споделен на семейство, което им стига точно за 30 минути в понеделник на месеца :) :). Операторите основно продават на институционални и корпоративни клиенти за бърза дейта, мам да ти кажа там цените са съвсем различни, като едно към 75% дискаунт различни...И затова погледите се насочват пак към ритейл-а, към продажба на домакинствата и надеждата да вземат баницата от Комкаст - средно $200 на месец на домакинство. И понеже очакваните капиталови инвестиции са гигантски, не е зле да ги обвържат към националната сигурност някакси :)

  76. 76 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#71] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    какво е това 'Бама ? Живея в Бей Ерия, срещу Епъл Съркъл 1 . В неделя се запознах с Женсен Хуанг на НВидия, бъди е с моя комшия, не ги знам роднини ли са или просто Порше ентусиасти, ама се виждат всеки уикенд и накрая не издържах и се вклиних и аз. На практика и аз живея в балон, нямащ нищо общо с Америка, ама поне от какво се случва в хай-тека разбирам. Само с разговор на по бира или на улицата с някой, научавам повече, отколкото от новините, въобще не коментирам професионално колко още информация минава пред мене...И междувпрочем, не съм единствения българин, има още хиляди тук и на още по-високо в облаците позиции.

  77. 77 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#76] от "mirohero":

    'БАма е Алабама. Самите селяндури там така си наричат щата.
    Аз също живея в Бей Ериа така че общо взето виждаме едни и същи неща.
    Всеки си има различни впечатления, но да кажеш че Американците не са фенове на новите технологии и за пример да ми даваш 2 годишните телефонни планове .... не мога да се съглася. Съгласен съм че Бей Ериа не е като навсякъде в Америка и не може да твърдим че навсякъде е така. Аз работя с хора от доста места в САЩ и в Европа и Азия, като цяло Американците най-бързи и най-лесно приемат новите технологии.
    И отново - не ти говоря само за телефони.

    California Über Alles
  78. 78 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 221 Неутрално

    някои хора нямат нужда от очила за виртуална реалност

    Руски трол. https://мвд.рф/
  79. 79 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4542 Неутрално

    До коментар [#75] от "mirohero":

    ,,Не знам къде ги измисли тези масови "ърли адоптери"....,,

    Аре ся и дедо ти Сидер да каже нещо. За нас твоите любопитни дедовци кат мене превода ма мъчи. Тва твоето ,,фърст адоптерс,, да не е като джендъра ве момче.
    А и периферията ма мъчи. Защо например периферията да е кабелирана, не може ли да е ,,автономна,,. Да имим аз например към компа си нещо като команден център който чрез радио да предава към периферийката ми. Купил съм си например нов апартамент, имам комп, правя го локален несвързан с НЕТ-а, имам периферия. И ко праим ся, почвам да къртя да слагам кабели за периферията ми. А ся ми преведи тва ,,фърст адоптер,, на Български ко означава. Чукнах на преводача тва вашето ,,First Adopter,, и ми излезна ,,първо приемане. Ако ми преведете правилно какво знаци това ,,First Adopter,, ще ви кажа браво

  80. 80 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#77] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    и искаш да ме убедиш, че в Алабама или Мисисипи, или Южна Дакота са по-големи технологични ентусиасти от хората в Белгия или Чехия ?

    До коментар [#79] от "сидер":
    тука споря с Понтиф, че американците не са 100% тех ентусиасти, ами масово се вълнуват от пари, жени и плюскане, също като китайците, корейците и прочие - затова и Ким Кардашян или Опра са толкова популярни. Межувпрочем тези и те ползват последен модел АйФон, и сигурно ще са първите минали на 5Г в Америка, щот е мега готино да си снимат циците с възможно най-скъпата джаджа, ами не защото им трябва "бърз и надежден достъп без кабелна връзка да си препрограмират домашния сървър" например. Ким ще си навре и трицолов оптичен кабел отзад, ако това е "куул" и й носи милион на месец.

    Та мисълта ми е, че това 5Г ще стане, когато има кой да плати за него. И спада на продажбите на телефони за 2017-а не е защото са се изчерпали телефоните технологично, както тази статия внушава, ами защото производителите нещо не уцелиха цените.

  81. 81 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    До коментар [#80] от "mirohero":

    "и искаш да ме убедиш, че в Алабама или Мисисипи, или Южна Дакота са по-големи технологични ентусиасти от хората в Белгия или Чехия ?
    "
    WoW! Страшен пример! Това е флаг №1

    "..че американците не са 100% тех ентусиасти,"

    Аз през живота си не съм видял каквото и да е по света което е 100%. Флаг №2.

    Заключение: Ти печелиш! "Разби ма" Явно си губим времето с този спор.

    California Über Alles
  82. 82 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#81] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    :) аз лично споря за спора, да си упражнявам писмения български, и с теб ми е най-приятно да споря, поне знаеш за какво говориш.

  83. 83 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#68] от "mirohero":

    Не са ли масово с безлимитен дата план? При нас например, за 25 лв месечно имаш 20 гиги план, а за под 50 си без лимит.

  84. 84 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#83] от "Pandipool":

    Безлимитен план на една линия струва към $160 на месец при АТТ и Верайзън, двата най-големи доставчика. Масово народа е с предплатени планове всъщност, или на по 1-2-3 ГБ на месец през АТТ и Верайзън.
    Казвам "безлимитен" на 4Г ЛТЕ, а не на "отначало 100МБ/секунда скорост на първият гигабайт и после 20кБ 2Г скорост. Щот всички рекламират безлимитни планове, ама с лимитни скорости :).
    Тъй че, корпоративни акаунти, милионери и милиардери ползват модерните технологии, другите гледат на картинка :) щот нямат $1000 на месец за телефони на семейството. Хората и деца имат все пак.

  85. 85 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#84] от "mirohero":

    И аз това имам предвид под безлимитен план. Моята такса тук е 24 лв за неограничени разговори и 20 гиги на 4Г. Не съм ги изчерпвал и скоростта ми е доста добра.

    Интересно защо е толкова скъпо при вас. Предполагам и с интернета за дома е такова положението. Ние сме доста добре от към съотношение цена/скорост.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK