Тръмп подписа разпореждането за вносните мита за стоманата и алуминия

Тръмп раздава химикалки сред подписването на документа.

© Leah Millis, Reuters

Тръмп раздава химикалки сред подписването на документа.



Президентът Доналд Тръмп подписа днес разпореждането за налагането на вносни мита от 25 на сто за стоманата и 10 на сто за алуминия, предадоха осведомителните агенции, цитирани от БТА.


Новата мярка, която ще влезе в сила след 15 дни, няма да се отнася за Канада и Мексико. Преди Тръмп беше казвал, че промяната в тарифите за тези вносни метали ще обхваща всички страни.


На пресконференция при подписването на документа президентът окачестви дъмпинговия внос на стомана и алуминий като "нападение срещу нашата страна". По думите му вътрешното производство е въпрос на национална сигурност. "Ако не искате да плащате мита, докарайте заводите си в САЩ", препоръча президентът на вносителите.




Според предварителна информация от администрацията други държави ще могат да кандидатстват за изключение, тоест да не плащат тези мита. Но не са известни подробности как ще става това.


При подписването Тръмп обяви, че предлага облекчения на страните, които са "честни в търговията" със САЩ. Агенция Ройтерс отбеляза, че този жест цели да окаже натиск върху Канада и Мексико да направят отстъпки на преговорите за Северноамериканското споразумение за свободна търговия (NAFTA), които са позамрели.
Тръмп поиска отстъпки и от държавите в ЕС, като се оплака, че те се отнасят нечестно спрямо американските автомобили и заплаши, че може да повиши митата за европейски коли.

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2932 Весело

    Това вече не е новина, но оставам с впечатление, че някои са очаквали Тръмп да не подпише, а? Е-ееех!

  2. 2 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Така се брани мило и драго.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2047 Весело

    Тръмп продължава да си изпълнява предизборните обещания, за ужас на някои хора.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  5. 5 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2625 Неутрално

    Според неолибералите държавата не трябва да се меси в икономиката. Неолиберализмът тръгна от Америка. Искам сега да ги попитам - решението на Тръмп намеса ли е в икономиката? Намеса е и още как!

  6. 6 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2047 Весело

    До коментар [#3] от "Иво":

    И какви "контра мерки" повече бе другарю Ивчо? Ти знаеш ли как се внася каквото и да било в Китай? Знам че не знаеш, за това е добре да спреш да говориш наизуст.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Този дедо-чичак се простреля в крака!
    Само гледай какво става в близко бъдеще!

  8. 8 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2455 Весело

    До коментар [#4] от "Тюфлекчия":

    "Тръмп продължава да си изпълнява предизборните обещания, за ужас на някои хора"

    Чудя се дежурните импийчъри що още не са гракнали кобни вещания за краха на Щатите, сигурно пролетна умора нещо, само един Иво смело на барикадата да бори щатските технологични компании и да удря контрамерки с комсомолско дръзновение та да види оранжавия на кой ше слага мита!

    Use your Illusion
  9. 9 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Как са формурани изключенията? - Канада и Мексико внасят над 1/4 от стоманата и над трета от алуминия. Кой друг ще може да кандидатства за изключение и по какъв принцип? Дотук изключението на Канада и Мексико обезмисля цялата дандания. Освен ако Тръмп пак не иска да отклони вниманието от нещо друго. А за обещанията - да, Великата мексиканска стена ще бъде построена от чисто нов американски алуминий. Ако целта е да се екзалтират реднеците - ок, но решението не вещае нищо добро.

  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#6] от "Тюфлекчия":

    Ти на коя планета живееш другарю Тюфлекчия!? ЕС отдавна обяви какви контра мерки ще вземе срещу това несправедливо и глупаво решение на твоя идол Тръмпи. ЕС, Южна Корея и Китай ще се заведат дело срещу САЩ в СТО. Китай ще вземи и други наказателни мерки срещу САЩ, все още се обсъжда какви точно.

    А, относно отговорът на ЕС можеш да прочетеш тук:

    https://www.cnbc.com/2018/03/06/eu-proposes-tariffs-on-us-goods-in-response-to-trump-bloomberg.html

    https://www.cnbc.com/2018/03/07/eu-reveals-proposed-steps-against-trumps-metal-tariffs.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#7] от "Alexander97":

    Да, в крайна сметка ще пострада и американския бизнес, както и американските потребители.... глупака ще съжалява, че наложи тези несправедливи мита на европейците, корейците, китайците и други страни изнасящи стомана за САЩ.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4882 Неутрално

    "Тръмп поиска отстъпки и от държавите в ЕС, като се оплака, че те се отнасят нечестно спрямо американските автомобили и заплаши, че може да повиши митата за европейски коли."

    Какво му е нечестното да предпочетеш европейска кола пред американските камиони, които правят водовъртеж в резервоара при потегляне?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Така разбираме, че разпореждането на Тръмп е насочено основно срещу Китай - главен производител на алуминий и стомана. Интересно, какъв ще бъде отговорът и кой колко ще задуби в очертаващата се търговска война.

  14. 14 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Кой каквото си търси, обикновено си го намира. Американския пазар е огромен и от платежно способни клиенти, при една търговска война с Америка, много стоки би трябвало да поевтинеят, така, че подкрепям.

  15. 15 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    Канада и Мексико са освободини само докато се провеждат преговори за НАФТА. От преговорите зависи дали ще останат освободени.

  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#15] от "gozambo":

    Тук си прав, точно така е. +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2932 Весело

    До коментар [#9] от "Черен хумор на кило": Изцяло субективни😂

    The Secretary has also recommended that I authorize him, in response to specific requests from affected domestic parties, to exclude from any adopted import restrictions those steel articles for which the Secretary determines there is a lack of sufficient U.S. production capacity of comparable products, or to exclude steel articles from such restrictions for specific national security-based considerations.

    https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/presidential-proclamation-adjusting-imports-steel-united-states/

    Същото и в прокламацията за алуминия.

    Подписано е така:

    IN WITNESS WHEREOF, I have hereunto set my hand this

    eighth day of March, in the year of our Lord two thousand eighteen, and of the Independence of the United States of America the two hundred and forty-second.

    DONALD J. TRUMP

  18. 18 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 565 Весело

    КУПОНА ЗАПОЧВА :)

    Донякъде, много се радвам че се появи този клоун - световната политика стана толкова интересна :)

  19. 19 Профил на Черен хумор на кило
    Черен хумор на кило
    Рейтинг: 603 Весело

    онова обещание, че щеше да се излиза от НАФТА преди година и половина ли? 7 кръга преговори минаха вече.

  20. 20 Профил на ЕТ
    ЕТ
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Да преведем какво казва Тръмп с това решение:

    "Аз мисля, че продуктите, които съдържат стомана и алуминий, са твърде евтини в момента в нашата страна. Затова искам всички потребители и производители на такива продукти да плащат повече за тях. Тези пари ще отидат при нашите производители на стомана и алуминий, а ако продуктите ползват вносни такива - ще ги приберем ние от правителството и ще си ги харчим, както ни харесва."

  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#13] от "stein":

    Не Щайн, грешиш, тази мярка е насочена много повече срещу ЕС, отколкото срещу Китай, просто, защото САЩ внасят най-много стомана точно от ЕС и Канада, а, Китай е чак на 8 място по износ на стомана за САЩ, за повече подробности виж тази графика:

    https://ichef-1.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/2DA4/production/_100248611_chart-ussteel-r4oup-nc.png

    Иначе, САЩ е най-големия потребител на стомана в света, затова и внася такива колосални количества от останалия свят.. дори от Русия и Турция.

    А, Китай е най-големия производител на стомана, но китайците изнасят навсякъде този продукт... най-вече в ЕС, но също и в Япония и близки азиатски държави.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 565 Весело

    До коментар [#11] от "Иво":

    А бе Ивчо, ти все едно си бил на заплата при Клинтънови - така ревеш против Тръмпи, все едно живота ти зависи от това да не е той президент.
    Не ти ли е ясно, че в Щатите всички президенти са марионетки и кукли на конци? Пък този сега се опитва да си дърпа сам конците, да затова и само възели прави по тях. :)

  23. 23 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    Интересен е въпросът защо ЕС толкова се пени,след като Германия само е с някакво участие от по-малко от 2% от внасяната стомана! Според мен ЕС повече го е страх от възраждането на американската индустрия. Американските стомани са с най-високо качество и това ще се отрази върху качеството на всички американски стоки. Аман от китайски боклуци! Китайската пила се захабява от пластмаса и дърво. И всичко останало им е такова.

  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3709 Неутрално

    Надали трябва да има някой изненадан.
    Но в мейнстрийма липсва другата "блага вест" от вчера - изявлението на Драгия Марио, че до есента спира печатарката.
    Което идва отново да покаже, че няма нищо случайно.

  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Весело

    До коментар [#18] от "cristo_n":

    Да, Кристо този доста изкуфял вече дедо в Белия дом определено развеселява журналисти и хора с всяко свое публично появяване и реч, ето вчера пак сгафи и развесели хората докато подписваше тези нови мита за стоманата и алуминият, виж видеото:

    http://www.bbc.com/news/av/world-us-canada-43337443/trump-laughs-off-awkward-slip-up

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на kzs51554922
    kzs51554922
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#13] от "stein":Не Щайн, грешиш, тази мярка е насочена много повече срещу ЕС, отколкото срещу Китай, просто, защото САЩ внасят най-много стомана точно от ЕС и Канада, а, Китай е чак на 8 място по износ на стомана за САЩ, за повече подробности виж тази графика:https://ichef-1.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/2DA4/production/_100248611_chart-ussteel-r4oup-nc.png Иначе, САЩ е най-големия потребител на стомана в света, затова и внася такива колосални количества от останалия свят.. дори от Русия и Турция. А, Китай е най-големия производител на стомана, но китайците изнасят навсякъде този продукт... най-вече в ЕС, но също и в Япония и близки азиатски държави.
    —цитат от коментар 21 на Иво


    Умнико-а да ти е хрумвало,че като затвори пазара за стомана на ЕС в САЩ те ще изнасят за други държави и така директно ще конкурират Китай.

  27. 27 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    Детройт може и да възкръсне.
    А Европа да не чака повече и да въведе реципрочни мерки.

  28. 28 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иво":

    Колите се оскъпяват с 142 долара всяка. На автомобил,който струва 20 000 или 30 000 долара купувачът ще трябва да заплати още 142 долара.
    Давам нагледен пример, за да разбереш какви глупости говориш и да не ожалваш толкова американците. Приз ръцете на американските бездомници минават пари за които ти само може да мечтаеш.

  29. 29 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3709 Неутрално

    Детройт може и да възкръсне. А Европа да не чака повече и да въведе реципрочни мерки.
    —цитат от коментар 27 на НеКой


    Ха на бас, че Европа ша повдига, повдига патардия из медиите, но на практика ша си седне на трибуквието!

  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#22] от "cristo_n":

    Кристо, просто защитавам нашите европейски интереси в случая (както винаги преди това също съм го правил (в защита), в сферата на енергийната политика на ЕС, по отношение на нашата външна политика в Близкия изток, по отношение на Парижкото споразумение и много други теми), докато псевдо европейските защитници като Euro defender досега един коментар не е написал в защита на нашите европейски интереси в случая с тези тарифи. Впрочем не само той мълчи като риба и други дето се пишат големи защитници на ЕС ги няма... по горе "свети" Евлампи [#8] спомена за това, и е прав.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#29] от "xm...":

    Ма Европа е васал, ще си трайка и това е. Щом няма армия.

  33. 33 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    До коментар [#10] от "Иво":

    Китай и Южна Корея,казваш,ще заведат дело в СТО! За какво? Заради митата ли? Китай и Южна Корея да не би да нямат мита? Или техните мита да са по-малки от американските? Америка има най-ниските мита и може спокойно да ги вдига докато се изравнят с на останалите страни.

  34. 34 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#28] от "gozambo":

    Замбич, след като положението в автомобилния сектор е толкова несправедливо спрямо вашите американски производители защо твоя идол Трумпи Глупака не въведе мита на европейските автомобило производители, а наложи мита на европейските производители на стомана и алуминий!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  35. 35 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3820 Весело

    С№№

    Breaking News

    Coming: new porn star tariffs

    Topic: Is a next trade war looming?

  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#33] от "gozambo":

    Точно за това ще заведат дела срещу САЩ и най-вероятно ще ги спечелят тези дела. Това което твоя идол направи противоречи на правилата на СТО и това е мнението на всички засегнати страни, това е мнението на Лагард, която ръководи МВФ, вчера на нашата Кристалина, която работи на висока позиция в СБ е имала изказване в този смисъл.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Нечестното е в митата. А митата оформят цената. На вас ви говорят,че Германия е наложила десет пъти по-големи мита от американските, вие се правите на идиоти.
    Нека Тръмп наложи същото мито от 25% за германските автомобили,пък германците да разчитат на качеството!

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10480 Неутрално

    Статистите над него, предполагам от металургичните заводи, не им личи да са много доволни. Дори не се радват на химикалките, пък и не ги искат. Май и те разбират, че стават заложници на необмислени действия.
    Изключенията са хубаво нещо, но създават възможност за нерегламентиран внос. Примерно Китай ще вкара в САЩ продукцията си като мексиканска :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на kzs51554922
    kzs51554922
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#33] от "gozambo":Точно за това ще заведат дела срещу САЩ и най-вероятно ще ги спечелят тези дела. Това което твоя идол направи противоречи на правилата на СТО и това е мнението на всички засегнати страни, това е мнението на Лагард, която ръководи МВФ, вчера на нашата Кристалина, която работи на висока позиция в СБ е имала изказване в този смисъл.
    —цитат от коментар 36 на Иво


    Като си такъв привърженик на справедливостта защо в ЕС има мита от 10 процента на американски автомобили,а в САЩ само 2,5 процента за европейски.Справедливо ли е това?

  40. 40 Профил на kzs51554922
    kzs51554922
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#26] от "kzs51554922":"Умнико" ти знаеш ли какво е потреблението на САЩ за стомана!? Знаеш ли колко стомана съумява да изнася САЩ в чужбина!? Я провери първо това и после пиши глупости отново. ;-)
    —цитат от коментар 31 на Иво


    Какво значение има износа на САЩ?Важното е че сега ще се увеличи производството на американска стомана,а европейците ще трябва да изнасят за други страни и директно ще конкурират Китай.

  41. 41 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 956 Неутрално

    След десетилетия глобализация и отваряне към света, тръгва обратния процес.
    Махалото в действие!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  42. 42 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    До коментар [#13] от "stein":

    Не е само срещу Китай,но главно срещу Китай. Как го виждаш Китай да спечели търговската война, след като търговският дефицит с Китай е 500 милиарда долара? А Америка има технологиите и свободните капитали и желанието да строи фабрики? А американците имат пари да плащат за увеличени цени,или да се откажат от пазаруване на китайски боклуци. Докато Китай е до стената. Там спирането на производствата може да доведе до социални и политически бунтове и кой знае какво. Китайците търпят комунистите само заради високите темпове на растеж.

  43. 43 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иво":

    Мерси за графиката, наистина ЕС е най-засегнат от митото за стоманата. Не очаквах, че обемите са толкова малки - около 460 млн. долара с ЕС. За алуминия във "Вашингтон пост" пише, че САЩ го внасят основно от Канада, Русия, Емиратите и Китай. Все едно Китай е най-големият производител и на двете. Вероятно имаме и реекспорт на китайска стомана и алуминий през други страни, така че картината е по-сложна.

  44. 44 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    Китай внася стомана и алуминий в САЩ чрез трети страни, включително американски съюзници.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#39] от "kzs51554922":

    Не е справедливо, нека САЩ изравнят митата си с тези на ЕС. Ако, направят това няма да бъда против. Но, не така седят нещата със вноса на американска стомана и алуминии в ЕС. Ние нямаме мита за американците, а сега те ни налагат цели 25% и 10%. Това справедливо ли е!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Весело

    До коментар [#40] от "kzs51554922":

    Има много общо умнико. САЩ имат огромно потребление на стомана, което НЕ може да се задоволи само с местните американски производители на стомана, точно затова тази страна внася толкова много стомана от цял свят, та даже и от Русия и Турция. Сега изясниха ли ти се нещата!? Дори и с тези мита американските прозиводители няма как напълно да задоволят търсенето на стомана в страната!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    До коментар [#43] от "stein":

    За нищо Щайн. Радвам се, че разбра как седят нещата. Точно затова ЕС и нашите европейски институции реагираха толкова остро на това решение на глупававия американски президент.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8497 Неутрално

    Тръмп мисли, че управлява собствения си холдинг.

  51. 51 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2398 Неутрално

    Металургията почти навсякъде беше на дотации, за да се поевтинят производните стоки. Пазара на стомана е силно манипулиран от държавата.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  52. 52 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 550 Весело

    Браво Тръмпи!
    Браво, супер си!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  53. 53 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Принципно не харесвам ефекта от глобализацията, при който идва голяма фирма и малките в даден бранш фалират, но това с митата си е откровен рекет. Не че другите държави също не правят подобни неща пък било то и с други средства, но разликата е, че едните стават от оста на злото, а другите имат непреценили добре ръководители.

  54. 54 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 686 Неутрално

    2002г, точно преди 16г Буш прави точно това, което Тръмп сега прави, наказателни мита върху стомана и алуминий, високи между 8% и 30%.
    Тогава е засегнат 2/3 от стомана експорта на ЕС страните.
    ЕС и други страни завеждат дело в СТО като заплашват със санкции срещу продукти от САЩ. Края на 2003 американските митнически санкции са обявени от СТО за недопустими, Буш прави крачка назад, според стоманената индустрия в САЩ е капитулирал под европейския натиск . Буш едва печели изборите 2004.
    Тогава икономическите последствия от търговския конфликт са следните:
    В Германия високите мита намаляват експорта с повече от 1/3, за T/Круп това са 200млн. € годишно.
    В САЩ последствията са 200 000 работни места. Заради високите мита курсът на $ пада и стоманената преработвателна промишленост, предимно автоиндустрията, се оплаква от високи цени на материалите.

  55. 55 Профил на Ixquick
    Ixquick
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Но може да се случи и следното.

    ЕС(заводите в ЕС вече преобладаващо принадлежат на Митал) печели делото пред СТО. САЩ обаче не приемат решението и по правилата на СТО(§?) обявяват, че напускат СТО.

    Тогава, какво ще стане тогава?

  56. 56 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4041 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ixquick":

    Спокойно, СТО няма да приеме иска на ЕС поради клаузата за националната сигурност, а именно това се изтъква от САЩ като причина за въвеждането на тарифите.
    О'Съливан и другите евробюрократи отлично знаят това, но правят задължителните движения за публиката.

  57. 57 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6394 Неутрално

    Търговската война започва сега

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  58. 58 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4240 Неутрално

    Дано поредната "гениална" постъпка на Тръмп не доведе до световна митническо-тарифна война!

  59. 59 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4240 Неутрално

    До коментар [#57] от "neut":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    И аз така си мисля..............!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK