"Маслинова клонка" се разширява на изток, Ердоган: "НАТО, защо не идваш"

Реджеп Ердоган.

© Handout, Reuters

Реджеп Ердоган.



Турският президент Реджеп Тайип Ердоган заяви днес, че операцията "Маслинова клонка" срещу сирийските кюрдски Сили за защита на народа (СЗН) в района на сирийския град Африн ще бъде разширена в посока към иракската граница и конкретно към кюрдския град Кобане, предаде агенция Франс прес.


"След като веднъж изчистим Африн от терористите, ще прочистим също Манбидж, Кобане, Тал Абияд, Рас ал Айн и Камичли", заяви в град Мерсин турският президент в предавана по телевизията реч.


Турция започна на 20 януари военната операция "Маслинова клонка" в района на сирийския град Африн, насочена срещу сирийските кюрдски милиции СЗН и Партията на демократичния съюз, които Анкара смята за терористични организации, свързани с нелегалната Кюрдска работническа партия (ПКК). Оттогава турските власти постоянно говорят за желанието си да продължат операцията още по на изток. Ердоган каза вчера, че турските сили ще отидат "до иракската граница".




Турският президент редовно говори за Манбидж, където са разположени американски войници, което още повече обтегна отношенията между Анкара и Вашингтон, вече силно напрегнати поради американската подкрепа за Силите за защита на народа.


Кобане има и символично значение, защото този град бе в центъра на интензивни боеве между "Ислямска държава" и СЗН, като кюрдите успяха да го превземат през януари 2015 г. след четири месеца боеве. Камичли до голяма степен е под контрола на местните кюрдски власти, но и силите на Дамаск имат ограничено присъствие там.


В речта си Ердоган призова НАТО да подкрепи турската офанзива. "Турция не е ли член на НАТО?", запита той. "Ние отговорихме на призивите [за намеса] в Афганистан, в Сомалия, на Балканите. Сега аз също призовавам, хайде, елате в Сирия. НАТО, защо не идваш?".


Сирийският център за наблюдение на човешките права съобщи днес, че турските сили и сирийските им съюзници са вече на четири километра от Африн. Вчера Ердоган заяви, че турските сили са готови да влязат в Африн "във всеки момент" (БТА).

Коментари (150)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на sporta
    sporta
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Избиването на кюрдите .........дреме им на САЩ за кюрдите. Нали свършиха работата с ИДИЛ !!

  3. 3 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 951 Неутрално

    В речта си Ердоган призова НАТО да подкрепи турската офанзива. "Турция не е ли член на НАТО?", запита той. "Ние отговорихме на призивите [за намеса] в Афганистан, в Сомалия, на Балканите. Сега аз също призовавам, хайде, елате в Сирия. НАТО, защо не идваш?".
    ---------------
    (На хартия) НАТО е отбранителен съюз, а турците никой не ги е нападал. Те нападат.

  4. 4 Профил на voyko
    voyko
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    "НАТО, защо не идваш"? - призова Ердоган. Ами защото в случая Турция е агресор, а не нападната държава. Твърде дълго се проточи операция "Маслинова клонка", която трябваше да е само две седмици. Явно кюрдите дават сериозен отпор на турската армия и замислената операция не се получава.

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7875 Гневно

    "Маслинова клонка"е поредния ход на САЩ - СРЕЩУ кюрдите както и да го въртят от Фейкню !!!

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Накрая кюрдите ще му мушнат маслиновата клонка.

  7. 7 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10411 Неутрално

    Каква ти маслинова клонка като си нападател и завоевател, че и помощ искаш.

  8. 8 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Африн е вече ясен, освен ако САЩ не пратят кюрдски сили натам. Ама надали. Техните цели нямат нищо общо с оцеляването на кюрдите и създаването на държава. Те са само инструмент, дори по-точно боеприпас за чичо САМ. Остава да гледаме накъде ще тръгне турската армия след Африн...

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3934 Неутрално

    Прекалено много станаха идиотите на власт! Хората явно тотално изпростяха да гласуват за идиоти (или да не се вдигнат за да ги изритат от властта)! Като се започне от Путин, Мадуро, Ким Чен Ир, Ердоган, Тръмп и се завърши с онзи идиот във Филипините! Много от тях са световна заплаха - Путин, Ким, Тръмп!

  10. 10 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Ще бъде много забавно. Три милиона мигранти ще нахлуят и през България към ЕС. Защото им писна Военно-промишленният комплекс да ги избива. и аз да съм и аз ще бегам. на Ердоган би следвало поне европолитиците метани да му правят. Пак да си скърцат със зъби, ама да си представят още една 2015..

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  11. 11 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Ердоганчооооо,нали Турция е много силна бе амуджа,защо викаш НАТО???!!!

  12. 12 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 704 Неутрално

    "НАТО, защо не идваш"? - призова Ердоган. Ами защото в случая Турция е агресор, а не нападната държава. Твърде дълго се проточи операция "Маслинова клонка", която трябваше да е само две седмици. Явно кюрдите дават сериозен отпор на турската армия и замислената операция не се получава.
    —цитат от коментар 4 на voyko


    Подкрепям те напълно в този твой коментар.Точно така е,Турция е агресор,и Ердоган си измисля врагове в лицето на кюрдите за да оцелее.В Турция все повече хора не вярват на ислямисткия диктатор Ердоган,и за това той е в паника,и напада кюрдите!

  13. 13 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    СЯ МУ КРОЯТ КЮЛЯФА НА ЕРДО, затова не идват.

    Море па да посегне на US марината, олеле, олеле леле....
    Ще сме свидетели на големи промени, на много големи.Самия той неможе да си представи колко големи!

  14. 14 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    До коментар [#6] от "palav_nik":

    Само като си спомня каква клонка му забиха на Кадафи, ми се завива свят!

  15. 15 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2056 Любопитно

    "В речта си Ердоган призова НАТО да подкрепи турската офанзива. "Турция не е ли член на НАТО?", запита той. "Ние отговорихме на призивите [за намеса] в Афганистан, в Сомалия, на Балканите. Сега аз също призовавам, хайде, елате в Сирия. НАТО, защо не идваш?".

    В бивша Югославия знам че участвахте за да акуширате на раждането на ислямските плацдарми Босна и Косово обаче в Афганистан в какво се изрази участието ви не знам, а пък за Сомалия за първи път чувам.
    Ами НАТО като не идва вие ще му идете на гости. Не на САЩ разбира се ами у нас!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Неутрално

    Защото са страхливци !
    Без турската пехота , нато е едно голямо нищо !

    Bukalemun
  18. 18 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 618 Весело

    Бойче помагай на султана! Изпрати му една рота!

  19. 19 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2791 Неутрално

    Ще бъде много забавно. Три милиона мигранти ще нахлуят и през България към ЕС. Защото им писна Военно-промишленният комплекс да ги избива. и аз да съм и аз ще бегам. на Ердоган би следвало поне европолитиците метани да му правят. Пак да си скърцат със зъби, ама да си представят още една 2015..
    —цитат от коментар 10 на Kami


    Кое, ханъм, ти е "много забавно"? М?Това че, един сатрап, се е самозабравил и разкарва башибозука си из чужда държава ли?! И европолитиците, при които си намерила подслон, бягайки от такива като него, трябва да му правят метани?! Много объркана трябва да си, за да те радват и забавляват страданията на другите!

  20. 20 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    Сега НАТО трябва да помага на Ердоган да се разправя с политическите си противници ли?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  21. 21 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#2] от "sporta":

    Даеш си живеят необезпокоявани в селата по източният бряг на Ефрат и в пустинята на североизточната селска провинция на Дейр Ез Зур и на практика са под закрилата на армията на САЩ ! Всеки, вкл. и законното правителство на Сирия, който се опита да освободи тези села и промишлени обекти в пустинята от Даеш - моментално получава авио, РСЗО и артилерийски удари от ВВС и сухопъните сили на САЩ, разположени в района ! Всъщност базите на Даеш, SDF и армията на САЩ са едни и същи и Даеш не са изгонени нито от провинция Ар Ракка, нито от Дейр Ез Зур, нито пък от Ал Хасеке ! Шиитските паравоенни бойци от Хашд Шааби и иракската правителствена армия също вече нервничат от иракската страна на границата, защото американската подкрепа на практика блокира възможността за окончателна разправа и справедливо възмездие, което заслужават тези уахабитски идиоти !

  22. 22 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7875 Разстроено

    До коментар [#16] от "dr_al_hussaini":

    ее...ТОВА Я ЗНАЕМ .... САЩ правят мизерии ---а ние плащаме ...
    Обясни го- на ''умните и красивите'' . щото Даниел Митов беше на кон....И Никито им Младенов .../и той хвана коня за...а- тия още обясняват че няма война....щото лапат наеми от нея !
    ЖАЛ МИ Е ЗА нормалните сирийци , които САЩ убиват.........................

    karabastun1@abv.bg
  23. 23 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Защото са страхливци !Без турската пехота , нато е едно голямо нищо !
    —цитат от коментар 17 на eti mehter


    Хахаха.......паднах от стола от смях!Хихихи.....Мемедчо,още не ти е дошъл акъла,и това говори зле за теб!

  24. 24 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Любопитно

    До коментар [#13] от "convince":

    Възможно е Ердоган да има вече някаква сделка с Вашингтон по отношение на окръг Мнбидж...Както и по отношение на граничната полоса на изток от Джарабулус...Окупацията на окръг Ефрин едва ли се случва без Ердоган да има някакво споразумение с Вашингтон...

  25. 25 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2280 Весело

    Защото са страхливци !Без турската пехота , нато е едно голямо нищо !
    —цитат от коментар 17 на eti mehter


    Това сигурно ти го казаха днеска по време на някоя от петте молитви, а?
    Хе-хе-хе без турската пехота НАТО било нищо ... ха-ха-ха-ха! Вие съвсем изпращяхте бе!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  26. 26 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Ердоган що купи руските отбранителни системи... Крои си някакви планове и знае , че ще ядоса Запада. Малко му остава да настъпи мотиката.

    Имаше съобщения за напрежение около бреговете на Кипър с американски кораби...

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  27. 27 Профил на mlu29555245
    mlu29555245
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ще бъде много забавно. Три милиона мигранти ще нахлуят и през България към ЕС. Защото им писна Военно-промишленният комплекс да ги избива. и аз да съм и аз ще бегам. на Ердоган би следвало поне европолитиците метани да му правят. Пак да си скърцат със зъби, ама да си представят още една 2015..
    —цитат от коментар 10 на Kami


    Много точно

  28. 28 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Днес по CNN Turk казаха,ч е се поставя цел пред Турция да се произвеждат всички лекарства в Турция и да няма внос на лекарства за да няма изтичне на долари от страната, с което индиректно се признава, че в Турция има глад за долару и липса на такива.
    Което се знае от доста време, все пак турците се запасяват с долари, защото утре може да има политически сътресения и турската лира да се срине.
    Отделно мнозина искат да се прехвърлят, да живеят в чужбина, а за там трябват долари.
    Въобще народа обменя масово лири за долари.

  29. 29 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#21] от "dr_al_hussaini":

    Е в крайна сметка, ще ги има ли тръбите по които да потекат въглеводороди от БИ през Сирия за ЕС?!

    Или Русия не позволява?

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  30. 30 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2169 Неутрално

    По - добре е този призив да го отправи към Русия , след като досега на висок глас Турция обясняваше как се справяла прекрасно и без НАТО и изобщо не разчитала на организацията. Но преди това Турция трябва да прецени подобно всичко много внимателно ! Не моментната цена, а цената на една пълномащабна война с жертви и от турска страна, в която самата Турция ще се окаже въвлечена неминуемо. А подобни конфликти винаги те въвличат в степен, която никой не може да изчисли и предвиди адекватно и са по - скоро тресавище в което веднъж затънеш ли, може да доведеш държавата си до ръба! България е пряк съсед на Турция и всичко ще ни се отрази пряко, включително и на националната сигурност ! ЕС не може да продължава до безкрай аморфната си политика на голи призиви до Русия и Турция ! Иначе сметката ще е изцяло за него !

  31. 31 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#8] от "tos_buratino":

    Не виждам как американците вече ще успеят да вкарат някакви подкрепления в помощ на защитниците на Ефрин, защото примката се затяга и днес останаха само 2 4-токласни шосета, свързващи Ефрин с правителствените територии ! Ще трябва да ги спускат с парашути...:)))) Екзодъса е масов и хората бягат дори и пеша към Нубл, Ал Захраа и Мейр...

    https://twitter.com/HalconMundial/status/972227377374867456

  32. 32 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Весело

    До коментар [#29] от "dustman":

    Относно кои точно тръбопроводи питаш ? Т.е. от коя точно държава от БИ се очаква да тръгват тези тръбопроводи и какво точно полезно изкопаемо ще се транзитира по тези тръби ? Необходимо е да уточниш тези подробности във въпроса си, за да мога да ти дам точен отговор...

  33. 33 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Весело

    До коментар [#10] от "Kami":

    Не мисля, че някой от сирийските граждани, които сега бягат от башибозука на Ердоган ще е в състояние да стигне до Европа... Поне по обичайният маршрут...

  34. 34 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#10] от "Kami":

    Слагай бурката,грабвай килимчето,вземи си турското знаме,купи си билет за турция и отивай да му правиш метани или там каквото умееш!

  35. 35 Профил на Lumberjack
    Lumberjack
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Заглавие клик бейт.
    Вероятно призивът е ироничен, защото в крайна сметка операцията навлиза в крайна фаза. Турската армия е на едва 2 километра от Африн. т.е. едва ли има нужда от помощ..

    Тя тази новина, не е новина, но не знам защо медиите пропускат една друга...
    Ердоган се обяви за реформи на религията, знаейки, че ще ядоса някои кръгове.. усилени дебати текат.....

    Ети.. дори ти не коментира относно това.....Ети ???

    "More Majorum"
  36. 36 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#17] от "eti mehter":

    Без западните технологии и западното оръжие турската пехота може да служи за пушечно месо!

  37. 37 Профил на Lumberjack
    Lumberjack
    Рейтинг: 353 Неутрално

    До коментар [#10] от "Kami":Не мисля, че някой от сирийските граждани, които сега бягат от башибозука на Ердоган ще е в състояние да стигне до Европа... Поне по обичайният маршрут...
    —цитат от коментар 33 на dr_al_hussaini


    Защо не??
    Дестинация на изток от Ефрат, Турция, Европа.... или Ливан........Европа...само да пожелаеш...А какво да кажем за онези които не бягат??? Да не би турците да ги ядат??
    Гледам видеорепортажи и едва ли не хоро ще извъртят, че са се отървали...
    Значи тея дето бягат...има защо да бягат....

    "More Majorum"
  38. 38 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#32] от "dr_al_hussaini":

    Например от Катар.
    Пренос на газ по тръби към богатия ЕС.
    През Сирия.
    Аз поне така си мисля, че войната в Сирия е точно заради преноса на въглеводороди през нейна територия.

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  39. 39 Профил на Lumberjack
    Lumberjack
    Рейтинг: 353 Неутрално

    До коментар [#32] от "dr_al_hussaini":Например от Катар. Пренос на газ по тръби към богатия ЕС.През Сирия.Аз поне така си мисля, че войната в Сирия е точно заради преноса на въглеводороди през нейна територия.
    —цитат от коментар 38 на dustman


    Тц, много спънки...сега има нов маршрут.....Катар Иран/ Ирак Турция и всичко това със съгласието на Русия...

    "More Majorum"
  40. 40 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Тези защо още ги търпим в НАТО!?

  41. 41 Профил на planovik
    planovik
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ердоган направи показно,как се прави война без да страда цивилното население! И когато усети безупречната победата в Африн започна да се гаври с НАТО,която няма потенциал да защитава членовете си!

  42. 42 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    А офанзивата на Турция с решение на НАТО ли е или?

  43. 43 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#15] от "Julian Mall":

    Актуализация с по динами4на резолюция.Списък на страните с турски военни бази.: сухопътни войски-Босна Херцеговина, Косова, Кипър, Ирак, Сирия, Азербайджан, АФГАНИСТАН, Катар, Судан, СОМАЛИЯ и военноморска база в Албания.

    ne mutlu türküm diyene.
  44. 44 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Любопитно

    "Турция не е ли член на НАТО?", запита той. "Ние отговорихме на призивите [за намеса] в Афганистан, в Сомалия, на Балканите. Сега аз също призовавам, хайде, елате в Сирия. НАТО, защо не идваш?"
    ==========
    Немогат , Ердо ...не ги мъчи с неудобни въпроси !
    Те са членки единствено на хартия ....когато им изнася се присъединяват !

    Bukalemun
  45. 45 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10772 Весело

    Аз бих казал уточняващо "Ердоган покани НАТО в Анкара, на помощ на демокрацията и срещу терористите" :)
    "НАТО, защо не идваш?"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  46. 46 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Разстроено

    До коментар [#41] от "planovik":

    Ердоган направи показно,как се прави война без да страда цивилното население!
    ========
    Но бе принудена да изчака САЩ и Русия да се навоюват и тогава. ....
    Колко невинни хора измряха докато падаха американски и руски бомби нахалос !
    Лека полека започна да става ясно , кой какви цели гони в БИ. ...

    Bukalemun
  47. 47 Профил на planovik
    planovik
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#42] от "One Hour":

    Не,но подготовката на терористите да отцепят част от суверенна Турция е с решението на някои членове на НАТО!

  48. 48 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    До коментар [#32] от "dr_al_hussaini":Например от Катар. Пренос на газ по тръби към богатия ЕС.През Сирия.Аз поне така си мисля, че войната в Сирия е точно заради преноса на въглеводороди през нейна територия.
    —цитат от коментар 38 на dustman


    Затова е и затова Путлер се намеси, за да може да спре доставките на газ.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  49. 49 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Подкрепям те напълно в този твой коментар.Точно така е,Турция е агресор,и Ердоган си измисля врагове в лицето на кюрдите за да оцелее.В Турция все повече хора не вярват на ислямисткия диктатор Ердоган,и за това той е в паника,и напада кюрдите!


    В хода на сирийската криза от сирийска територия към Турция са изстреляни над 700 ракети причинили смъртта на стотици граждани. Какво да направи Ердоган? Да стои и да чака великите българи случайно да не го помислят за агресор ли? Не, прави единствено правилното, просто влиза и ликвидира терористите!!!

  50. 50 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Неутрално




    До коментар [#10] от "Kami":

    Ще бъде много забавно. Три милиона мигранти ще нахлуят и през България към ЕС....
    ========
    Всъщност , ако Ердоан ако имаше европейски начин на мислене ....да беше го сторил отдавна !
    А миналата година , го каза ясно и точно .....че Европа и да помага и да не помага , за въпросните 3.5 милиона , Турция ще се грижи с каквото може....

    Bukalemun
  51. 51 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 342 Неутрално

    До коментар [#10] от "Kami":Не мисля, че някой от сирийските граждани, които сега бягат от башибозука на Ердоган ще е в състояние да стигне до Европа... Поне по обичайният маршрут...
    —цитат от коментар 33 на dr_al_hussaini


    Нищо не му пречи да стигне до Дамаск, но.....нещо не ще. Що ли?

  52. 52 Профил на planovik
    planovik
    Рейтинг: 581 Весело

    Тези защо още ги търпим в НАТО!?
    —цитат от коментар 40 на svoboden


    Много си прав,май въобще не трябваше да приемаме Турция в НАТО! И не трябваше България да се застъпва и да става гарант за приемането на Турция в НАТО!

  53. 53 Профил на спас от кочериново(тръмпко капут:)
    спас от кочериново(тръмпко капут:)
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#38] от "dustman":

    катар нали я водят държава спонсорираща тероризма в момента,едва ли вече са опция за европа:)

  54. 54 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Неутрално

    До коментар [#37] от "Lumberjack":

    Да не би турците да ги ядат??
    =========
    Политиката на Анкара към тия хора не е конкретна.
    Въпреки ,че доста от бежанците в Турция са доволни да са в нея , Ердоан апелира те да се завърнат по родните си места....когато бъдат прочистени .
    Че заминаването им за Европа не е добро решение .....

    Bukalemun
  55. 55 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Харесва ми как султанът си прави гаргара с НАТО.

  56. 56 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Весело

    До коментар [#38] от "dustman":

    Катар беше низвергнат от останалите уахабитски кралства/емирства именно защото през март м.г. направи проект с Техеран газът от различните блокове на находището Южен Парс (както ирански, така и катарски да се транзитират през територията на Иран до Турция респ. Европа, като по този начин отвори турското трасе и за иранският газ...Този тръбопровод се изгражда доста бързо (участъците IGAT-II и IGAT-III са готови, сега се работи по трасето от Казвин до Табриз и Жолфа на границата с Турция...Но този газопровод не е толкова важен за Техеран и Доха - техният "голям шлем" ще се изпълни ако успеят да построят газопроводи до основните световни икономики в момента - на КИтай и Индия ! Така че необходимостта катарски или какъвто и да е друг газ от полуострова да се транзитира точно през територията на Сирия вече отпадна...Иначе по отношение на проекта на Египет и Израел за наземен газопрвод до Турция респ. Европа - няма как да се случи това... :)))) Когато световните енергокомпании, с които Ливан е сключил договори за разработка на Блок 9 от Левиатан са готови с необходимият дебит - Египет, Йордания, Сирия и Ливан си имат свой собствен проект за доставка на газ до Турция по свои собствен тръбопровод... Това са възможните макропроекти към момента...

  57. 57 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 342 Неутрално

    [quote#52:"planovik"][/quote]

    Хахаха, точно обратното е. Турция се застъпи за България защото е в НАТО от 1954 година. Ти знаеш ли България от кога е член?

  58. 58 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Весело

    До коментар [#48] от "today":

    Русия няма нищо против съвместният проект на Сирия, Ливан и Египет ! Сирийският газ по тази бъдеща тръба ще го продава в Турция и Европа пак ООП "Газпром Експорт" , защото така Сирия ще си плаща възстановяването на Русия, Китай, Индия и Иран...Но за целта трябва да се осигури сигурна част от границата между Сирия и Турция без каквито и да е проксита на САЩ и уахабитските кралства, защото те продължават да кибичат в Сирия именно за да осуетят планът на Сирия и съюзниците и за започване на възстановяването на инфраструктурата...

  59. 59 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Неутрално

    До коментар [#55] от "nhn53551174":

    гаргара с НАТО
    =========
    Тая гаргара , Нато сама си я приготви !
    Дори и по време на опита за преврат , алианса пасуваше и наблюдаваше отстрани ......
    Този факт направи доста неприятно впечатление на хората в Турция !
    Независимо от политическите си вижнания , турците очакваха с надежда НАТО да се присъедини в защита на турската държава. ...но това не се случи.

    Bukalemun
  60. 60 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#12] от "protivbspdpsatak":

    Не разбирам защо се вълнуваш толкоз? Чак пък удивителни. От повече от 40 години една комунистическа терористична организация терори Турция. ПКК. През годините последните се изпокарваха помежду си и се създадоха паравоенни дъщерни кланове. Отказаха предложената им автономия. Искали права. Получиха правата си, всички, които имат и етническите турци. Дори са и парламентарно представени. Плодят се кат зайци, неграмотни и примитивни хора.
    Десткихиляди са жертвите на терористичните им атентати.
    Така че се успокой.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  61. 61 Профил на planovik
    planovik
    Рейтинг: 581 Неутрално

    [quote#52:"planovik"]
    —цитат от коментар 57 на nhn53551174
    Хахаха, точно обратното е. Турция се застъпи за България защото е в НАТО от 1954 година. Ти знаеш ли България от кога е член?[/quote]

    Ха ха това го кажи на ония по-горе наричащ се svoboden!

  62. 62 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#52] от "planovik":
    "Много си прав,май въобще не трябваше да приемаме Турция в НАТО! И не трябваше България да се застъпва и да става гарант за приемането на Турция в НАТО!"
    Леле...къде ви люпят такива "ерудити"???

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  63. 63 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#41] от "planovik":

    Това не е вярно ! От 19 януари насам турската авиация, артилерия и башибозукът убиха 1128 цивилни граждани на Сирия от всички етноси, племена и религии ! Ранените са над 3000 ! Убитите бойци на YPG/YPJ/SDF са на отделна сметка - те вчера бяха 580... Освен това тук по предходните теми бях качил видео, записано от самият башибозук как разстрелват обикновен цивилен селянин, излязъл да пръска градината си...Дори тюркмените - коренни жители на общините в окръг Ефрин сега бягат от башибозука към сигурните територии...

  64. 64 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Весело

    До коментар [#62] от "Kami":

    къде ви люпят такива "
    ========
    При тия случаи въобще не ги "събуждам" тия ..... :)
    Коментарите им , ми влияят разтоварващо .....смеха е здраве .... ♡

    Bukalemun
  65. 65 Профил на planovik
    planovik
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#52] от "planovik":"Много си прав,май въобще не трябваше да приемаме Турция в НАТО! И не трябваше България да се застъпва и да става гарант за приемането на Турция в НАТО!"Леле...къде ви люпят такива "ерудити"???
    —цитат от коментар 62 на Kami


    И ти май от ирония не разбираш!

  66. 66 Профил на planovik
    planovik
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#41] от "planovik":Това не е вярно ! От 19 януари насам турската авиация, артилерия и башибозукът убиха 1128 цивилни граждани на Сирия от всички етноси, племена и религии ! Ранените са над 3000 ! Убитите бойци на YPG/YPJ/SDF са на отделна сметка - те вчера бяха 580... Освен това тук по предходните теми бях качил видео, записано от самият башибозук как разстрелват обикновен цивилен селянин, излязъл да пръска градината си...Дори тюркмените - коренни жители на общините в окръг Ефрин сега бягат от башибозука към сигурните територии...
    —цитат от коментар 63 на dr_al_hussaini


    А защо има 350 000 кюрдски бежанци на територията на Турция? Освен това няма защо да бягат от "башибозука"защото знаят,че щом те са пристигнали значи войната в тяхното село е приключило!

  67. 67 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Любопитно

    До коментар [#49] от "nhn53551174":

    "...В хода на сирийската криза от сирийска територия към Турция са изстреляни над 700 ракети причинили смъртта на стотици граждани..."

    Това беше оправданието на исляофашистите от Анкара за агресията и предстоящата окупация на окръг Ефрин...Все пак въпросните 700 ракети нали уж бяха изстреляни по Килис и Рейханлъ...? На мен лично ще ми е интересен мотивът за евентуална подобна операция в окръг Мнбидж и срещу градовете на границата оттатък реката...

  68. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9002 Неутрално

    Той пита ли НАТО, когато навлезе в Сирия, че сега ги търси.

  69. 70 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1162 Весело

    До коментар [#66] от "planovik":

    Ама и ти си битер Етката. Турция си чисти южната граница под някакви предлози, не е запазено трудно да се сети човек.

  70. 71 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Любопитно

    До коментар [#36] от "blaserr93lrs2":

    Без западните технологии и западното оръжие турската пехота може да служи за пушечно месо!
    ==========
    Технологии които Турция вече от години не може да използва. ...
    Последния пример за това , бе снабдяването на терористите с оръжия които турската армия не може да закупи от Нато 《¿》
    В следствие се случи нещо ново .....
    Турската военна промишленост започна да става все по автономна. ...
    Почти всеки ден се съобщава за нови модели турски оръжия от всякакъв вид.
    Ако продължава така , Турция може да се превърне в едно военно чудовище .....което също не е препоръчително !

    Bukalemun
  71. 72 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Весело

    До коментар [#51] от "nhn53551174":

    Засега турският аскер напада, окупира и също така ситуира "наблюдателни" временни военни бази само в територии от Сирия, които бяха и са под контрола на въоръжени формирования, съставени от проксита на САЩ, държавите от НАТО, идиотите с чаршафите от Полуострова и на самият Ердоган...Ако това статукво се промени и аскер или башибозук нападнат територии, които САА е освободила с цената на пролята кръв от мъжете на Сирия...не знам...Не забравяй, че Сирия разполага с балистични ракети със среден обсег Родонг, Нопонг и Хвасонг, а след изтеглянето на техниката на НАТО, сега на турската армия най-доброто и е архаичният HAWK...:)))))

  72. 73 Профил на planovik
    planovik
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#71] от "eti mehter":

    В момента оръжията които използва турската армия в Африн са 75 % местно производство със собствена разработка!

  73. 74 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Гневно

    До коментар [#54] от "eti mehter":

    Но 7-те общини от окръг Ефрин НЕ СА ! "родните места" на всичките 700 000 сирийски граждани, пребиваващи в момента в Турция ! Нито пък на 400 000 китайски граждани, които Ердоган планира да натресе в планините на окръга !

  74. 75 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1524 Любопитно

    До коментар [#66] от "planovik":

    "...защото знаят,че щом те са пристигнали значи войната в тяхното село е приключило!"

    Дали е приключила...?!?? Или точно сега започва...

  75. 76 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Неутрално

    До коментар [#73] от "planovik":

    В момента .....
    ========
    В момента , Турция използва едва 2.7% от военната си мощ ....и това са официални данни. ...
    https://youtu.be/pepFLRL0PZM
    Появяват се сектори в турската военната промишленост , които явно дразнят традиционните производители .....

    Bukalemun
  76. 77 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#24] от "dr_al_hussaini":

    Възможно е Ердоган да има вече някаква сделка с Вашингтон по отношение на окръг Мнбидж...
    На съ6тото мнение съм.По някои турски изто4ници сделката е налице.

    ne mutlu türküm diyene.
  77. 78 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 417 Весело

    До коментар [#72] от "dr_al_hussaini":

    Не забравяй, че Сирия разполага с балистични ракети със среден обсег Родонг, Нопонг и Хвасонг, а след изтеглянето на техниката на НАТО, сега на турската армия най-доброто и е архаичният HAWK...:)))))
    Ама и ти си един ме4тател.Колко бройки са тези нзнмасонг йонг.Приемам хиляди са- един ЙОНГ и Сирия йок :)))
    Таман 6те има терен за пробване на турските ракети с които Ердо се пъ4и :))

    ne mutlu türküm diyene.
  78. 79 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    Що не идвало натото? Ми то си е там, в Манбидж. Стои си и чака.

  79. 80 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#3] от "kapitan_laino":

    Я кажи, умнико, НАТО как се отбраняваше в Либия, Югославия...

  80. 81 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Тези защо още ги търпим в НАТО!?
    —цитат от коментар 40 на svoboden


    По точният въпрос е ние какво правим в НАТО и от кого ни пази? А Турция никой няма да я мръдне от там, а и тя по свое желание никога няма да напусне колкото и да се прави на обидена.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  81. 82 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Прекалено много станаха идиотите на власт! Хората явно тотално изпростяха да гласуват за идиоти (или да не се вдигнат за да ги изритат от властта)! Като се започне от Путин, Мадуро, Ким Чен Ир, Ердоган, Тръмп и се завърши с онзи идиот във Филипините! Много от тях са световна заплаха - Путин, Ким, Тръмп!
    —цитат от коментар 9 на vassilun


    Оранго е заплаха само за пуситата дето се приближат на една ръка разстояние.Иначе е като куче, което лае , но не хапе.

  82. 83 Профил на Rex
    Rex
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    [quote#81:"Julian Mall"][/quote]

    Путерунгел, ти май накрая вдена че сме член на НАТО. Щото до оня ден питаше какво търсело НАТО по българските земи.

  83. 84 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2056 Любопитно

    До коментар [#83] от "Rex":
    Като си толкова отворен да ми обясниш как НАТО ни пази от Турция, демек от себе си?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  84. 85 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Неутрално

    До коментар [#84] от "Julian Mall":

    С дързост и висока мисъл !
    Истинските членове на НАТО , притежават тия качества !
    Не отговарям именно на теб.....ти няма да го разбереш ......

    Bukalemun
  85. 86 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    До коментар [#6] от "palav_nik":


    До коментар [#3] от "kapitan_laino":


    До коментар [#4] от "voyko":

    Само Турция ли е агресор в Сирия ?

    Stupid people make me sick
  86. 87 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Любопитно

    До коментар [#35] от "Lumberjack":

    Тя тази новина, не е новина, но не знам защо медиите пропускат една друга...
    Ердоган се обяви за реформи на религията, знаейки, че ще ядоса някои кръгове.. усилени дебати текат.....

    Ети.. дори ти не коментира относно това.....Ети ???

    ======
    Ааа , сори ....това съм го пропуснал.....
    Това е сложна тема !
    Всъщност не става дума за реформи ......
    Или......:(.....да не би на вас като реформи ви го лансират ?
    Надявам се , Дневник да не се възползва от този фейк !
    В Исляма реформи няма. .... реформирания Ислям е "ислям".....
    Реформирането в една религия , води до псевно религия ....и в последствие нейните горчиви плодове като ДАЕШ ....Гюлен.....и др. .....

    Bukalemun
  87. 88 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Дали Асад е добър или лош, нека да решават сирийските граждани. За мислещите хора едно нещо е повече от ясно
    В момента Асад няма алтернатива в Сирия.
    Единствената алтернативата са беззаконието, миграцията, безкрайната война и много невинни човешки жертви.

    Stupid people make me sick
  88. 89 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    Ердоган се обяви за реформи на религията, знаейки, че ще ядоса някои кръгове.. усилени дебати текат.....
    —цитат от коментар 35 на Lumberjack


    Нещо ,което дори Ататюрк не беше направил !
    Ердо се завъртя на 180 градуса и шашна умрялата опозиция. Ердо твърди, че ислямът има нужда от обновление, а народен представител от светската опозиция твърди, че ислямът не може да се обновява. Цирк.

  89. 90 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    До коментар [#87] от "eti mehter":


    Ети, Ердо като осъвременява исляма , гледайте и Вие да се ъпгрейдвате. Скоро може да имате нужда от нова версия, съвсем различна.
    Аз все още не смея да се радвам. Сещам се, че и Хитлер е реформирал библията...

    Ердо лично ли ще го прави това осъвременяване! Въхх...

  90. 91 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2056 Любопитно

    До коментар [#84] от "Julian Mall":С дързост и висока мисъл !Истинските членове на НАТО , притежават тия качества ! Не отговарям именно на теб.....ти няма да го разбереш ......
    —цитат от коментар 85 на eti mehter


    В смисъл Турция ни пази от себе си?
    До коментар [#85] от "eti mehter":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  91. 92 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Ердо твърди, че ислямът има нужда от обновление, а народен представител от светската опозиция твърди, че ислямът не може да се обновява. Цирк.
    —цитат от коментар 89 на half truth


    Обновлението ще е за пред света на гяурите иначе всеки знае че исляма не подлежи на реформация и който реши да го направи ще му хвръкне главата!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  92. 93 Профил на Georgi
    Georgi
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Где е сега бандата идиоти, разправяща на 3ти март, как и без руско-турската освободителна война България щеше и без друго да се освободи, като се разпадне империята.

  93. 94 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    "като се разпадне империята. "

    Е той разпада на Османската империя е малко по-особен и за разлика от Руската империя чийто наследник СССР губи територии, а Турция увеличава територията си! Ами това е разликата между турските националисти и съветските интернационалисти!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  94. 95 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    секи 4ти км

    Ети просто забрави, че Русия - от другата страна на барикадата,
    има както ихтамнет, така и сверхоружия, каквито Ети няма ;)

    До коментар [#25] от "today":

    Защото са страхливци !Без турската пехота , нато е едно голямо нищо !
    —цитат от коментар 17 на eti mehter

    Това сигурно ти го казаха днеска по време на някоя от петте молитви, а?
    Хе-хе-хе без турската пехота НАТО било нищо ... ха-ха-ха-ха! Вие съвсем изпращяхте бе!

  95. 96 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    секи 4ти км

    Защото НАТО начело с Гюлен би било нежелателно... разширение?

    "Маслинова клонка" се разширява на изток,
    Ердоган: "НАТО, защо не идваш""

  96. 97 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    секи 4ти км

    Комунизмът битува от повече време.
    Научният, така наречен. От 1848.

    А хилядолетията преди?
    Кюрди в Турция, Сирия, Иран, Ирак мечтаят за суверенна държава.
    В Ирак почти им се получи.

    Просветете се.
    Просветете ги.

    До коментар [#60] от "Kami":

    От повече от 40 години една комунистическа терористична организация терори Турция. ПКК. През годините последните се изпокарваха помежду си и се създадоха паравоенни дъщерни кланове. Отказаха предложената им автономия. Искали права. Получиха правата си, всички, които имат и етническите турци. Дори са и парламентарно представени.
    Плодят се кат зайци, неграмотни и примитивни хора.

  97. 98 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    До коментар [#60] от "Kami":
    Сирийските кюрди е нормално да не искат права като всеки турски граждани, по никакъв начин не са тероризирали социалистическа Сирия , не са неграмотни и не Ердоган, а Асад казва кой е терорист в Сирия.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  98. 99 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    "По точният въпрос е ние какво правим в НАТО и от кого ни пази?"
    До коментар [#81] от "Julian Mall":

    От себе си ни пази. Но и това не е малко. Сирия, горката, ако беше в нато, нямаше да пострада.

  99. 100 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Остава да гледаме накъде ще тръгне турската армия след Африн...
    —цитат от коментар 8 на tos_buratino

    те вече стотици от турската армия и местния башибозук тръгнаха, ама към небесата ... докато към Африн се присъединиха кюрдски части от други региони и сили съюзни на Асад

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK