Ще се окичи ли Северна Сирия с турска маслинова клонка

Американският генерал Джейми Джарард благодари на командира от Военния съвет на Манбидж Мухамед Абу Адел по време на визита на военен пункт близо до града.

© Associated Press

Американският генерал Джейми Джарард благодари на командира от Военния съвет на Манбидж Мухамед Абу Адел по време на визита на военен пункт близо до града.



Операцията за сирийския град Африн вече е в разгара си, когато Сиаменд Хаджо, бивш председател на сирийската партия "Движение за кюрдско бъдеще" и член на комитета за външни работи на Кюрдския национален съвет (КНС), пристига в Турция, за да изнесе лекция. Заради решението си той се оказва изключен от КНС, който в началото на сирийската криза е най-влиятелната организация в Северна Сирия, докато не бива изтласкан настрани.


От Германия Хаджо следи с безпокойство операцията, която Турция води в Северна Сирия срещу кюрдските бойци Сили за защита на народа (YPG). Чувствата му към нея са смесени. "YPG не даде на Турция повод да нападне и интервенцията е незаконна - нито сирийското правителство, нито ООН са я канили", казва той в разговор с "Дневник". "Но позицията на Турция е разбираема."


Какво всъщност прави Турция в Африн, какво постигнаха силите на Анкара за два месеца и какво ще последва? Разговорите с Хаджо и с турски и други анализатори сочат, че за кюрдите в Сирия отвъд политическите партии и милиции трудното може едва да предстои.


Като на война




Северозападният сирийски район Африн беше в кюрдски ръце през последните 5 г. след оттеглянето на правителствените сили. И в него беше във възход една кюрдска организация, която надделя над останалите – Партията на демократичния съюз (PYD, а YPG e военното ѝ крило). Засегна го и оформянето на "постоянна армия" на самопровъзгласения кюрдски федерален район, Сирийски демократични сили, известни с английското съкращение SDF и коалиционен партньор на САЩ в борбата срещу "Ислямска държава". В Африн обаче влиянието на Вашингтон остана слабо, а недалеч от град Джиндирес и в стратегическия Тел Рифаат (съответно западно и източно от Африн) руски сили получиха стратегическо присъствие.


Турция счита PYD и YPG за сирийско разклонение на забранената Кюрдска работническа партия (ПКК). През 2013 г. след въоръжен конфликт с десетки хиляди жертви Анкара обяви историческо примирие с ПКК, но то се провали след 2 г. Операция "Щитът на Ефрат" по-късно позволи Турция да се вклини в погранични райони на YPG - около 96 км (от Азаз на запад до Джараблус край Ефрат на изток) "разсичат" кюрдската зона. След овладяването на Африн само град Манбидж и околностите му са кюрдски владения на запад от Ефрат заедно с малка, недалеч от Африн зона около Тел Рифаат.

Турските сили превзеха Африн в неделя - защитаващите го YPG се предадоха без бой и се оттеглиха призори. Президентът Реджеп Тайип Ердоган каза, че в центъра на града се веят "символи на доверието и стабилността вместо парцалите на терористите", а последните избягали "с подвити опашки". YPG отговориха, че предпочели да не застрашат живота на цивилните и ще продължат да се борят за Африн чрез "партизанска война". Те призоваха кюрдите в Африн за масови протести срещу Турция за персийската Нова година (Невруз). Според очевидци, разговаряли с "Ню Йорк таймс", сред "панически бягащите" са били много цивилни, а Сирийският център за наблюдение на човешките права говори за до 150 хил. души (200 хил. според кюрдски представители), разселени заради операцията.


Хаджо, родом от Камишли, далеч на североизточната граница, поддържа връзка с познати в района на Африн. "Още когато офанзивата започна, PYD закараха хора там и не ги пускаха. За да избягат, те или трябва да плащат на PYD, или да се измъкнат незаконно. YPG ползват хората като живи щитове", каза той още по време на обсадата. От SDF, чийто гръбнак на практика са YPG, не пожелаха да коментират. За "Ройтерс" говорителят им Редур Хелил по-рано е заявявал, че въоръжените сили не държат никого насила в Африн, и е обвинявал Анкара и милициите от Свободната сирийска армия, че се прицелват в цивилни.


Поводи за притеснение


Изглежда, голямата битка в района на Африн ще е за Тел Рифаат, където месеци наред имаше руски военнослужещи (оттеглили се според изданието "Ал Масдар") и което скъсява пътя от турските територии до намиращата се под бунтовнически контрол провинция Идлиб. Според Йомер Йозкизилчик, анализатор към изследователския център по въпросите на Близкия изток Ortadoğu Vakfı, YPG може да опита да предаде контрола на града на Асад, с когото по думите му от самото начало преговаря с посредничеството на Революционната гвардия на Иран. Подкрепящият режима в Сирия сайт "Ал Масдар", обратно, писа дни след влизането на турските части в Африн, че и силите на Асад са се изтеглили от Тел Рифаат.


Освен да защити границите си, с "Маслинова клонка" Турция цели "да върне Африн на обитателите му" и да позволи партиите на сирийските кюрди да действат освободени от потисничеството на YPG, казва за "Дневник" Йозкизилчик. По думите му повечето партии в Северна Сирия са близки до опозицията с изключение на YPG, така че турската операция им гарантира бъдеща роля. В подкрепа на думите си изтъква, че "с военната защита на Анкара сирийската опозиция получи по-добри позиции на масата за преговори с режима на Асад", имайки предвид формата от Астана.


Турция има поводи за притеснение. Част от YPG празнува рождения ден на Йоджалан в освободените от ИД територии, а когато Ракка беше отвоювана от групировката, ликът му се издигна над града като символ на победата. "В Сирия можете да видите знамена на ПКК. Всеки, който политически критикува ПКК, е наричан ердоганист... Те дори не се опитват да покажат, че искат добросъседство с Турция. Анкара действително вярва, че има опасност за сигурността ѝ", каза Хаджо. Според него решението на САЩ за изграждането на гранични сили е бил само последният повод за офанзивата. Освен това "Русия и САЩ имат присъствие в Сирия, защо и Турция да няма? Ако искате да имате влияние над случващото се в Сирия, ще е по-лесно, ако контролирате регион там."


Бойци от Свободната сирийска армия събарят кюрдста статуя в Африн.

© Khalil Ashawi, Reuters

Бойци от Свободната сирийска армия събарят кюрдста статуя в Африн.


В самата Турция не всички посрещат "Маслинова клонка" със същото разбиране, още по-малко ентусиазъм.


"Най-големият риск за Турция е разделянето и разпокъсването на Сирия, то драстично ще промени стратегическия баланс в Близкия изток на цената на сигурността и целостта на Турция," казва за "Дневник" ген. (о.з.) Халдун Солмазтюрк. Той има опит в планиране на операции на НАТО и ООН от Балканите до Афганистан, в турски антитерористични операции, а днес оглавява гражданската платформа за дебати Incek Debates и изследователската организация 21st Century Turkey Institute. Парадоксално, според него Анкара би искала да види една или две "по-малко от демократични" федерални зони под своя опека в Сирия, а тъкмо това е опасно за турските национални интереси. От друга страна, заради особените зависимости в Сирия, вероятно ще се случи тъкмо обратното.


"Мантрата Манбидж" и изборът на САЩ


Турция заплаши САЩ, които имат 2000 войници и база в района на Манбидж (единственият район под контрола на коалицията западно от р. Ефрат), с пряк военен сблъсък, ако не преместят войските на коалицията на другия бряг на реката. После смекчи тона и предложи "общи патрули" в града с предимно арабско население, но само ако YPG се изтеглят източно от Ефрат.


Според Йозкизилчик Анкара сериозно е решила да "прочисти цялата южна граница" от YPG и преговаря със САЩ за общо решение. "В действителност Анкара дава на Вашингтон шанс и да избегне пряка конфронтация с Турция, и общ език за сътрудничество в Сирия," продължава той. САЩ така и не изпълняват обещанието си YPG да напуснат Манбидж, след като се справят с "Ислямска държава" и ако продължават да не го правят, "Турция ще рискува конфронтация," смята Йозкизилчик.


Приоритетът на Съединените щати в Североизточна Сирия всъщност остава сдържането на Иран, чиято "дъга" от Източен Ирак до Средиземно море минава и през Сирия. Вашингтон вече даде сигнали, че е готов да отстъпи пред Турция - твърде важна за НАТО - и да опита най-малкото да отслаби връзките между YPG и ПКК според някои източници. Кюрдският политик Сиаменд Хаджо е скептичен. "Не е възможно да разделиш YPG oт ПКК, силно йерархична организация. Откакто тя се появи, не е имало нито една група, която успешно да се е отделила от нея," казва той и припомня и споделяната от Турция (и отричана от организациите) теза, че PYG и YPG са създадени през 2003 г. като клонове на ПКК.


Според ген. Солмазтюрк Африн е "лимитът на това, което международната общност може да толерира. Може и да се потърси формула, която да спаси турската репутация - но без пълен контрол - за Манбидж. Турция достигна границите си, военно и политически."


Ще се окичи ли Северна Сирия с турска маслинова клонка

© Reuters


Рискува ли и Турция да се окаже "заклещена" на сирийска територия, както може да се случи с други играчи като Русия?


"Турция ще остане в Сирия, докато собствената ѝ сигурност не е застрашена," смята Йозкизилчик. Анкара "очаква кризата в Сирия да продължи дълго. Дори войната да приключи утре, Сирия ще е нестабилна много след нея. Турция, най-важният съсед на Сирия, е най-засегната."


"Да, неизбежно е. Не е посочено при какви обстоятелства ще свърши, какво остава за стратегия за оттегляне." обяснява Халдун Солмазтюрк, запасният генерал. "Като плаващи пясъци е." А и остава по-голямото предизвикателство и риск - Идлиб, смята той.


"Не между турците и кюрдите"


Дали в следвоенна Сирия ще има федерална Рожава, (с тази дума, "запад", кюрдите наричат земите си), "зависи от външните актьори; Саудитска Арабия и Турция искат федерална сирийска държава, както и опозицията, докато Иран вероятно предпочита обратното," Броят на хората в сирийската опозиция, които вярват, че федерализмът може да е добра възможност за Сирия, все още е малък, но нараства в сравнение с преди 3-4 години, продължава Хаджо и бърза да добави: "Но федерализмът на YPG няма нищо общо с федерализъм. Те искат да контролират региона, той да е за тяхната диктатура. В разбирането ми федералната единица иска демокрация, а YPG не иска това."


В защита на кюрдските управляващи пред европейска публика най-често напоследък говори Салих Муслим - бившият съпредседател на PYD и лидер на Движението за демократично общество, водената от PYD управляваща коалиция в "Рожава". От европейските столици, които го посрещат с турски искания за екстрадиция, Муслим обичайно повтаря, че изградените структури в Северна Сирия са демократични и решенията се взимат с избори.


На практика "Турция се сражава в полза на правителството в Дамаск" и с действията си "подкрепя политиката на Москва за унитарна Сирия, при която кюрдите ще имат единствено културна автомония," затова има и скритата им подкрепа за операцията, казва Халдун Солмазтюрк.


Американски войници гледат към турската граница край Манбидж.

© Associated Press

Американски войници гледат към турската граница край Манбидж.


Северна Сирия може да е бойно поле, но това се случва и в Германия - битката е за съзнанията на европейската (но и турската и арабската) общественост, а Хаджо е чест гост в медиите.


"Когато революцията започна, имах идея да се върна в Сирия. Мислех, че ще има възможност за демократични структури и представителство, да се създаде страна, в която могат да съжителстват различни демократични гледни точки," обяснява той уклончиво, попитан дали би се върнал, когато войната свърши. "Тогава не бях член на политическа партия. Институтът, за който работя, тогава имаше голям брой младежки центрове в Сирия и мислех, че може би мога да говоря в тази роля - да помагам да се укрепва сирийското гражданско общество. Мислех, че мога да донеса опита си в Сирия и той да даде плодове."


"Както виждате, нещата се развиха коренно различно." Колкото войната в Сирия е на сирийците, толкова и Африн е "на сирийските кюрди. Това е война между ПКК и турската държава, не между турците и кюрдите," казва той.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (132)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Не знам дали Сирия ще се "окичи с маслинова клонка", но виждам, че Сирия вече не е една държава. Тя е разпарчалосана поне на 3, а може би и на 4 парчета. И Асад има контрол само върху едно от тях. При това положение се питам "Каква победа бълнува Хуйло?" Влезе в Сирия ужким за да я запази цяла и да запази властта на Асад. Първото вече е неизпълнимо, второто е валидно само за една част от Сирия. И то едва ли за дълго.
    Велика победа - нема що. По руски тертип.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  2. 2 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2738 Весело

    Ще се окичи !

    Ама с бор !!!

    В задния двор ...

  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3547 Весело

    До коментар [#1] от "simval":

    статията всъщност е за ценностите на първия и втория в НАТО

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    До коментар [#3] от "дерибеев":

    О-о, така ли?
    Благодаря.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  5. 5 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    Доколкото знам, Сирия е изкуствено създадена държава, границите в Близкия Изток са теглени навремето едно към гьотере, без да отчитат етническите дадености. Всичко това, като се комбинира и с авторитарно управление и опити за асимилация и това, което сега се случва, не би трябвало да изненадва никого. Твърде малко знаеме за Близкият Изток, за да можеме да съдиме някого.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  6. 6 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Любопитно

    Много добре сложена и подредена статия.
    Може би най правилно отразяваща положението в Сирия ....
    Поради едни непредвидени обстоятелства , ще бъда само четящ ....

    Bukalemun
  7. 7 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#5] от "DDR":

    +

    Bukalemun
  8. 8 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#1] от "simval":

    Сирийското правителство контролира 60% от територията и 80% от населението на Сирия. Само преди около година контролираше 20%. За сравнение след 17 год. победи на САЩ и НАТО в Афганистан местното правителство контролира около 1/3 от страната.

  9. 9 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Доколкото знам, Сирия е изкуствено създадена държава, границите в Близкия Изток са теглени навремето едно към гьотере, без да отчитат етническите дадености. Всичко това, като се комбинира и с авторитарно управление и опити за асимилация и това, което сега се случва, не би трябвало да изненадва никого. Твърде малко знаеме за Близкият Изток, за да можеме да съдиме някого.
    —цитат от коментар 5 на DDR


    .....+++++++++++++++++++++++............ми това РЕАЛНО са си ТЕРИТОРИИ на ОСМАНСКАТА ИМПЕРИЯ.......а ЕРДО много ДЪРЖИ на НАСЛЕДСТВОТО..........!!!!!?????....така ,че ако оставим НАСТРАНА геостратегическите ИНТЕРЕСИ на ГОЛЕМИТЕ ИГРАЧИ.........за ОБИКНОВЕННИТЕ ХОРА по добре е ,че ТУРЦИЯ Е ТАМ.........!!!!!?????....поне ше има СПОКОЙСТВИЕ И СИГУРНОСТ и ше СПРЕ РАЗРУХАТА..........!!!!!!........

    България НАД ВСИЧКО .....
  10. 10 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 717 Неутрално

    По интересното е как светът си затваря очите за геноцида срещу кюрдите, бившите американски "съюзници". В Африн вдигнаха знамето на Турция! А после ми говорете, че Кърджали е само в душевните граници на Ердоган.

    Евроатлантида
  11. 11 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Тези места винаги са били оспорвани.

    В библейски времена когато цар Давид се е влюбил във Вирсавия, той изпраща нейния съпруг Урия в опасна битка именно в Африн и там той е загинал.

    В непосредствено съседство на запад (край брега на морето) се намира провинция Хатай, която по едно време е била във Френска Сирия и е присъединена към Турция в 1939 г., в навечерието на Втората световна война. Главният град там е Антакия. Неговото антично име е Антиохия - по едно време това е бил третият по големина град в Римската империя след Рим и Александрия.

    Дори и сега този район се смята за богат край с добро селско стопанство.

    Добре поне, че са дали възможност на кюрдите (военни и цивилни) да се изтеглят от град Африн, без да се дават многобройни цивилни жертви.

  12. 12 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    До коментар [#8] от "Феникс":

    Казваш - има напредък, а?
    Нямам желание да споря за подробности.
    Да даде Господ дни, да доживеем да видим крайния резултат.
    Инак, аз оставам на моята позиция - Сирия повече няма да е една държава.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  13. 13 Профил на rsw37525595
    rsw37525595
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#5] от "DDR":

    Вярно е, че нещата в района са много объркани и е трудно да бъдат разбрани от странични наблюдатели. Това, което може да се каже с голяма доза сигурност е, че атентатите в Турция ще зачестят и не е препоръчително да се ходи там с цел туризъм.

  14. 14 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Когато османците да влизат в чужда територия, няма как да е спокойно.
    Мисля, че въпросът с кюрдите няма да бъде решен скоро, предстоят още войни...

  15. 15 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1954 Разстроено

    "Освен това "Русия и САЩ имат присъствие в Сирия, защо и Турция да няма? Ако искате да имате влияние над случващото се в Сирия, ще е по-лесно, ако контролирате регион там."

    Изплюхте ли камъчето накрая че кюрдите са само претекстът за турската инвазия. На този фон руската позиция на мълчалива подкрепа за Турция буди недоумение. Наистина трябва да си съвсем сляп за да не виждаш, че окуражаването на турската агресия в крайна сметка ще доведе до окупиране на нови сирийски територии, падане на Асад и ликвидиране на руските бази!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  16. 16 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    Това е нещо като нагледен принмер как разделянето по нацинален и религиозен признак ( дори когато става дума за една вяра, в случая мюсулманската) и намесата на външни сили в търсене на някакви стратегически и търговски интереси, може да да доведе до такива бъркотии и сложнотии и да съсипва директно живота на милиони хора и индиректно на още повече милиони.
    С една дума свинщина и се вижда, че когато се сблъскват имперски амбиции и тотална местна простотия, позволяваща лесно манипулиране, резултата е отвратителен, без значие кой и дали ще намаже от ситуацията.

  17. 17 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Берат се плодовете на това, което са надробили великите сили най-вече ингилизите и френците Сайкс-Пико.

    А Турция си гони интересите с всички средства. Да му мислим ние ако се обърне на Север. За сега голяма операция не може да прави, след като си обезглави армията, но след 5 г. кой знае.

  18. 18 Профил на rsw37525595
    rsw37525595
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#9] от "kesh":

    Влизането на Турция в чужди земи, анексирането им, възраждането на османския блян могат да донесат само трусове, международно напрежение, въоръжена съпротива от страна на кюрдите в самата Турция, икономически и политически санкции за страната , упадък на икономиката и срив в политическата система на Турция, така че помисли си пак...

  19. 19 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До коментар [#15] от "Julian Mall":

    алъж-вериша е станал вече! Сирия е поделена вече, а вероятно и Балканите.

    Евроатлантида
  20. 20 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#18] от "rsw37525595":

    За тях не са чужди, Ердоган живее сто години назад.
    Това са били земи на османската империя, не забравяйте това.

  21. 21 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    Материалът прави моментна снимка на ситуацията, в която читателят трудно се ориентира. Интересите на Турция и Ердоган са доста простички - Турция не иска бежанци, не иска и ново сформирана държава на кюрди. Тези интереси тя брани още от началото на конфликта в Сирия. За любознателни:
    2012г. - http://www.dw.com/bg/турция-и-сирия-се-дразнят-до-кръв/a-16323472

    2016г. - "Меркел се обяви за специални зони за сигурност в Сирия" /news.bg/
    - "Франсоа Оланд: Решението на Турция за провеждането на военна операция в Сирия е разбираемо" - http://www.focus-news.net/scandal/2016/08/25/5496/turski-tankove-presyakoha-granitsata-sas-siriya.html

    2018г. - "САЩ не се консултирали с НАТО за армията от сирийски кюрди" - /news.bg/

    Опорката на ТАСС, че Турция не е координирала действията си с ООН е от 2016г. - в обзора на focus-news.net

    Другата част от конфликтите в Сирия са енергийна война за залежите там. "Их там нет"

  22. 22 Профил на rsw37525595
    rsw37525595
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#20] от "НеКой":

    А ти не забравяй, че СЕГА тези земи са сирийски де юре, кюрдски де факто и обект на стратегическите интереси на САЩ, Русия, Иран, СА и кой знае още кой. И най-важното-
    Това са трасетата на нефт и газ!Така че никой няма да остави Турция да ги анексира под предлога " ама те преди 100 г. си бяха наши".

  23. 23 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#22] от "rsw37525595":

    Абе не ги подценявай. Русия няма да отстъпи, но САЩ не биха се били на всяка цена, те си имат друга политика. Все едно парче ще отмъкнат турците.

  24. 24 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    До коментар [#15] от "Julian Mall":

    Какво недоумяваш? Всички са на терен и са срещу САЩ.

  25. 25 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1954 Разстроено

    "На практика "Турция се сражава в полза на правителството в Дамаск" и с действията си "подкрепя политиката на Москва за унитарна Сирия, при която кюрдите ще имат единствено културна автомония," затова има и скритата им подкрепа за операцията, казва Халдун Солмазтюрк."

    След като има кой да се хваща на турските кьорфишеци защо да не си ги пробутват!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  26. 26 Профил на voyko
    voyko
    Рейтинг: 3003 Неутрално

    "Стратегическа дълбочина" - тази книга на Давутуглу дори бе представена в България. Целта на Ердоган е може би не просто да елиминира кюрдските Сили за защита на народа, а да завладее Северна Сирия, да прогони от там кюрдите и да присъедини тези земи към Турция.

  27. 27 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1954 Любопитно

    До коментар [#15] от "Julian Mall":Какво недоумяваш? Всички са на терен и са срещу САЩ.
    —цитат от коментар 24 на Велков


    Кой е срещу САЩ? Турция ли? И Турция и САЩ са срещу Русия а тя вместо да подкрепи кюрдите ги остави в ръцете на САЩ и се лиши от важен съюзник за да не обиди Турция и за благодарност ще получи поредните ножове в гърба!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  28. 28 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До коментар [#27] от "Julian Mall":

    Русия е силно зависима икономически от Турция. Евросъюза също им трепери, а САЩ им клекнаха.

    Евроатлантида
  29. 29 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1954 Любопитно

    До коментар [#15] от "Julian Mall":алъж-вериша е станал вече! Сирия е поделена вече, а вероятно и Балканите.
    —цитат от коментар 19 на sa6


    Там е работата че за Турция Сирия е част от Османската империя и не смята да я дели с никого както и Балканите впрочем!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  30. 30 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Според ген. Солмазтюрк Африн е "лимитът на това, което международната общност може да толерира. Може и да се потърси формула, която да спаси турската репутация
    —цитат от коментар 0 на 0


    Че какво и е на турската репутация. Ердоган удря официалният съюзник на Америка в Сирия. Обучен и въоръжен от Америка. Заплашва, че ще удари и самите американски части. Ердо е нагъл, а Америка е безчестна. Така изглежда отстрани.
    Снимките са много показателни.

  31. 31 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Битката за Африн поражда паралел с битката при Стара Загора преди 140 години = победа на Българското опълчение на Чадър могила, после бягство на част от населението и изоставяне на града ... изколване на 15 000 останали мирни граждани от башибозука .... После следва победата на Шипка над Сюлейман Безумни и се ражда България :-) Пред Африн турската армия беше разгромена и спряна, тюркоманския башибозук съсипан ... последва обсада и Африн беше изоставен след изтегляне на населението ... в последствие разграбен от вилнеещия башибозук. Решителната битка предстои. Доблестните войски на PYD нито са бити, нито са победени, само тактическо отстъпление. Междувременно с подкрепата на САЩ се заформя Рожава - още един Кюрдистан за ужас на Ердоган.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  32. 32 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#27] от "Julian Mall":Русия е силно зависима икономически от Турция. Евросъюза също им трепери, а САЩ им клекнаха.
    —цитат от коментар 28 на sa6

    Там е работата че е обратното! Турция зависи много повече от Русия и всички съвместни проекти облагодетелстват Турция. Путя се съобразява с Турция да не би конфликтът с нея да го скара с муслимите в РФ и със бившите съветски републики от Средна Азия в които Турция има голямо влияние!

    До коментар [#28] от "sa6":

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8668 Неутрално

    Това, което прави Турция в Сирия не прилича много на маслинова клонка.

  34. 34 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Това си е жива агресия, без помощта на САЩ кюрдите няма да се справят !!!

  35. 35 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Незнам какво очаква Ердо от американците, като ги злепоставя с изказванията си. Оранжевият не го харесва, а вече научаваме колко е отмъстителен.

  36. 36 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    По начинът, по който НАТО реагира, си направете сметка каква ще е реакцията и при евентуално навлизане на Турция на територията на страна съюзник.
    Мисля, че ще е същата...

  37. 37 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    До коментар [#31] от "dark'star":

    Турция и САЩ са от двете страни на паяжината. А паякът стои отстрани и чака...

  38. 38 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#12] от "simval":

    Това, което Русия си постави като цел в Сирия, общо взето е изпълнено. Целта на САЩ от самото начало бе свалянето на Асад и заменянето му с удобна за тях кукла на конци. 7 години припкаха около разни терористични групировки, от крайно ислямистки до крайно комунистически. Наляха милиарди долари и тонове оръжия в тях, но резултат никакъв. Време е да приемете загубата и да се оттеглите, идете на тормозите друга държава, тази вече няма накъде повече.

  39. 39 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Между другото НАТО като коментира Скрипал, що не вземе да изкоментира и навлизането на член на организацията в Сирия.
    Какви цели има, докога ще стои и т.н.
    И подкрепя ли НАТО такова поведение?

  40. 40 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#31] от "dark'star":Турция и САЩ са от двете страни на паяжината. А паякът стои отстрани и чака...
    —цитат от коментар 37 на Велков

    Така е ... мачът е дълъг, обратите системни. Кюрдите обаче са единствените смислени съюзници на САЩ за да останат въобще в играта за Сирия и вероятно накрая кюрдите пак ще бъдат излъгани. Междувременно обаче може да се зароди някаква кюрдска квази-държава под силна американска доминация като иракски Кюрдистан и в Сирия ... ама това е пътя и България е минала същия път = руско турска война , две българскикняжества васални на Османската империя и Македоня под робство, Съединение, Независимост, войни за национално обединение .... Кюрдистан върви по същия път

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  41. 41 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Весело

    По интересното е как светът си затваря очите за геноцида срещу кюрдите, бившите американски "съюзници". В Африн вдигнаха знамето на Турция! А после ми говорете, че Кърджали е само в душевните граници на Ердоган.
    —цитат от коментар 10 на sa6


    Дрън, дрън, та глупости! Афринските кюрди са руски съюзници, а не американски. Там имаше руснаци, които се оттеглиха посрани и оставиха кюрдите на турците. И въпреки това, турците пак ги прецакаха с "Турски поток" :) Американци там никога не е имало.
    Американските кюрди са в Манбидж, има и снимка на американски войници там. Американците никога няма да ги оставят, турците да ги убиват.
    Виж и турската мурзилка Ети, твърдеше, че турците ще нападнат Манбидж, а сега си трае като............................. :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  42. 42 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Това, което прави Турция в Сирия не прилича много на маслинова клонка.
    —цитат от коментар 33 на Роси

    Идеята на Ердо беше да е маслинова пръчка за наказание на ПКК,
    ама може да стане и маслинов кол по фесовете на аскера ...
    :-) Играта за Сирия е глобална за контрол на енергийни потоци между САЩ и Китай .... и регионална сила като Турция може само да се опари жестоко

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  43. 43 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Весело

    До коментар [#1] от "simval":Сирийското правителство контролира 60% от територията и 80% от населението на Сирия. Само преди около година контролираше 20%. За сравнение след 17 год. победи на САЩ и НАТО в Афганистан местното правителство контролира около 1/3 от страната.
    —цитат от коментар 8 на Феникс


    Голяма победа хахах. Взеха територии от сирийската опозиция, която няма ПВО, като хвърляха от 40-годишните си самолети, неуправляеми бомби, върху деца, болници и училища................. Но когато тръгнаха да нападат американските кюрди, няколкостотин вагнеровци изгоряха, буквално за часове.

    Или пък турците като им свалиха кошницата, Путин какво направи? Спря зарзавата :)
    .................................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  44. 44 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#42] от "dark'star":

    На мен ми е интересно, какво ще стане, ако се сбият със САЩ.
    Тогава НАТО ще мълчи, ясно е.
    Но, ако е с Русия, пак ли ще ни искат да ги подкрепяме като страна членка?
    Не, че някой ще откликне, ама да питам все пак.

  45. 45 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#31] от "dark'star":

    Живееш в някаква паралелна вселена с алтернативни на действителността събития, казват им мечти. За хубаво или за лошо, нещата изглеждат така - показано ни бе наглед какво представлява YPG милицията без американската авиация, "храбрите" бойци си запалиха джапанките от бягане след като бяха тотално разгромени. Това не е нещо ново, те бяха същите преди зад гърба им да се появят янките. Колкото до разграбването на Африн, веднага след бягството на милицията и един ден преди влизането в града на турската армия и ССА самото местно население започна да разграбва изоставените щабове на YPG, което показва колко е и лоялността му към споменатата милиция. Има достатъчно снимки и клипове от тези събития...

  46. 46 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#42] от "dark'star":На мен ми е интересно, какво ще стане, ако се сбият със САЩ.Тогава НАТО ще мълчи, ясно е.Но, ако е с Русия, пак ли ще ни искат да ги подкрепяме като страна членка?Не, че някой ще откликне, ама да питам все пак.
    —цитат от коментар 44 на НеКой

    Турция няма ресурс да воюва със САЩ, ди няма ресурс да воюва и с кюрдите в Ирак и Сирия, не може да спечел войната с ПКК на собствена територия. Авантюрата в Африн е за вътрешна употреба за надъхване на последователите на Ердо вътре в Турция колко а велики. :-) Африн е абсолютно без значение както за САЩ, така и за Русия

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3150 Неутрално

    "На този фон руската позиция на мълчалива подкрепа за Турция буди недоумение."
    До коментар [#15] от "Julian Mall":

    Кюрдите сбъркаха. Заиграха се с янките и загубиха доверието на Русия. Сега си получават възмездието. Едва ли е мълчалива подкрепа? По-скоро ненамеса. Те даже и янките не смеят да се противопоставят на Ердо. Той им има зъб и е опасен. Янките предадоха съюзника си без да им мигне окото.

  48. 48 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Много кървава тая клонка.
    Султанът цели още по-дълбоко разделение между турци и кюрди, за да не се обединят и да му извият врата.

    властта ражда паразити
  49. 49 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Решителната битка предстои. Доблестните войски на PYD нито са бити, нито са победени, само тактическо отстъпление.
    —цитат от коментар 31 на dark'star


    Много вдъхновяващо сте го сравнили със собствената ни история, ама каква решителна битка очаквате? PYD говори за партизанска война!

  50. 50 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#46] от "dark'star":

    Така е, но ми е смешно как НАТО стои и гледа безучастно.
    Без да изрази позиция дори.
    А Сирия си е суверенна държава...

  51. 51 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#41] от "iak":

    Руснаците влезнаха в Африн миналото лято. А Африн се управлява от същата партия и същата милиция, която управлява останалите "кюрдски" територии и е американски "съюзник". В крайна сметка те отказаха да приемат руските искания и къде избягаха сега? На изток от Ефрат, при временните си господари

  52. 52 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#46] от "dark'star":

    САЩ нямат намерение да воюват с Турция заради една комунистическа милиция за временно ползване. Тези от PYD-YPG са се взели много насериозно и вероятно също са изгубили връзка с действителността. Толкова по-лошо ще бъде изтрезняването...

  53. 53 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    [quote#41:"iak"][/quote]
    В Африн не са руски кюрди ... имаше само руска военна болница и в Африн кюрдите отказаха защита от войските на Сирийската армия в самото начало, когато му беше времето. Това беше условието на Русия да ги защити. Кюрдите постъпиха мъдро - не приеха помощ от Русия за да не бъдат смачкани от САЩ дори с цената на загуба на Африн ... по-късно не военни , а политици ще договарят мира и ще чертаят границите. За Турция тогава няма да има място на сирийска територия = Или Асад взема всичко ... или победителите - Асад (Русия) и кюрдите (САЩ) си поделят Сирия. Турция най-добре да не се меси , за да не загуби и завладения от Сирия преди ВСВ Хатай = за САЩ е много важно кюрдите да имат излаз на Средиземно море + единия бряг на Ефрат = да не зависят от непредсказуемия Ердоган за енергийни трасета

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  54. 54 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#46] от "dark'star":САЩ нямат намерение да воюват с Турция заради ...
    —цитат от коментар 52 на Феникс


    Турция обаче има намерение да воюва със САЩ ако не изпълни изканията й !
    Позор за най-голямата армия на света. Няма друго обяснение.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    - Асад (Русия) и кюрдите (САЩ) си поделят
    —цитат от коментар 53 на dark'star


    А арабските опоненти на Асад, Свободната Сирийска Армия, арабите сунити за тях място ? Зад тях пък стои Ердоган.

  57. 57 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 2134 Любопитно

    Доколкото знам, Сирия е изкуствено създадена държава, границите в Близкия Изток са теглени навремето едно към гьотере, без да отчитат етническите дадености. .
    —цитат от коментар 5 на DDR


    Не само Сирия, почти всички държави - бивши колонии, са създадени така - с произволно очертани граници. Затова е крайно време границите да се преразгледат, преначертаят и създадат нови държави. Щото не може да набуташ враждуващи от векове племена (тутси и хуту - Руанда) религии (християни, мусулмани - Судан) или различни крила от една и съща религия (суни,шиити, алевити, етс - почти целия арабски свят) в една държава и да си въобразяваш, че ще плеснат с ръце, ще се прегърнат и ще заживеят мирно. Ми не... и го виждаме всеки ден. И то от години.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  58. 58 Профил на Феникс
    Феникс
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#46] от "dark'star":

    И, между другото, в някои райони на Африн, вероятно за да си спести бъдещи проблеми, местното кюрдско население е започнало да предава на турската армия YPG членове, които не са успели да избягат. Така че като цяло кюрдското население няма да има особени проблеми, в турската армия също има много кюрди, много кюрди има и в отрядите на ССА, които се движат с нея. Но пък все повече проблеми ще има марксистката YPG милиция, временен "съюзник" на САЩ.

  59. 59 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#46] от "dark'star":САЩ нямат намерение да воюват с Турция заради една комунистическа милиция за временно ползване. Тези от PYD-YPG са се взели много насериозно и вероятно също са изгубили връзка с действителността. Толкова по-лошо ще бъде изтрезняването...
    —цитат от коментар 52 на Феникс

    САЩ воюват за трасе на тръби, а не за ПКК :-)
    Русия воюва тръбите да не стигнат брега на Средиземно море.
    Заобикалянето на руския монопол на енергийни доставки за ЕС е основния въпрос за оцеляване както на САЩ, така и на Русия = Ако катарски и саудитски тръби стигнат до ЕС Русия губи статут на фактор, ако не стигнат тръбите САЩ губи статут на фактор .... и печели комунистически Китай - енергията се пренасочва на изток.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  60. 60 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1516 Весело

    Тел Рифаат и селата наоколо - Шейх Иса, Дейр Джамал, Мраназ, Кафр Ная, Кафр Насих и т.н. са си били винаги с арабско население...От тази нахия само селата Ахраш и Харбул са кюрдски...Освен това контролът над Тел Рифаат, атратегическият за правителството в Дамаск и Русия обект - бившата военна авиобаза Мнаг и целият район досега бяха под съвместният контрол на руски наблюдатели, САА и SDF, но към момента вече са под контрола само на опълченците от NDF и руснаците... Тези територии са стратегическият северен фланг на Алепо и тях ГЩ на САА и руснаците ги искат за буферна зона, която да пречи на евентуален обстрел от страна на плъховете срещу милионния град...Не вярвам изобщо да се стигне до битки за тях, защото по вероятното споразумение между Русия, Техеран и Анкара те остават за нас...

  61. 61 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#49] от "half truth":

    Надеждите на Таньо , че историята поръчково ще се повтаря , са големи. ..
    А статията наистина е екстра обективна. ....
    Разясняват се , що за туморни образования са новите тенденции на пкк ...в терористична визия .....pyd и ypg. .....
    Избягалия в Европа , Салих Мюслими. ....също е нова терористична алтернатива.

    Bukalemun
  62. 62 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Позор за най-голямата армия на света.
    —цитат от коментар 54 на half truth

    Най-голямата армия в Света все още не се е включила в Сирия.
    За сега Русия и армията на Сирия се справят в полза на Китай.
    = отлагат войната в Южнокитайско море и пренасочват енергийни доставки

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  63. 63 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#61] от "eti mehter":

    Местните сирийски организации могат да се тълкуват всякак, за някои са патриоти за други-терористи, ама в Африн Ердо е терорист отвсякъде.

  64. 64 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Весело

    До коментар [#12] от "simval":Това, което Русия си постави като цел в Сирия, общо взето е изпълнено.
    —цитат от коментар 38 на Феникс

    Дааааа ... Аскера разруши портрета на Йоджалан по-голям от портрета на Ердоган = нали за това е кютека в Африн :-) как кюрдин ще има по-голям портрет

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  65. 65 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Най-голямата армия в Света все още не се е включила в Сирия.
    —цитат от коментар 62 на dark'star


    Разбъркаха орталъка и сега се чудят дали да се включат! Буквално това правят. Още спорят помежду си.
    Позор! Изоставиха съюзника си и се чудят.

  66. 66 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#58] от "Феникс":
    Така че като цяло кюрдското население няма да има особени проблеми, в турската армия също има много кюрди.
    =========
    Нещо повече. ...
    Било кюрди, араби или тюркмени......там има и много роднински връзки....от двете страни на границата. ..
    Проблема почна с демографския касаплък от 5 години надам........
    В Африн доведоха кюрди , нямащи нищо общо с региона.....
    Под надслов, че уж прогонили ДАЕШ .....започнаха нагло да се налагат. ....

    Bukalemun
  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#61] от "eti mehter":

    Чети само където споменавам имена на големи държави ! :-) колкото и да са славни за нас имената на български чети и войводи или за вас на бейове из Родопите вдигали боуз срещу резултата на руско-турската война .... границите се чертаят на Берлинския конгрес от ВЕЛИКИТЕ СИЛИ - същото СЕГА става в Сирия ... после ПКК и ПИД ще са само ред в от историята на Кюрдистан и няма да ги наричат терористи, а герои ... все едно какво ще стане - първата работа на свободен Кюрдистан ще е да ги отстрани от управлението ... както стана и в България = едни правят революции - съвсем други после правят политика

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  69. 69 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 334 Неутрално

    По начинът, по който НАТО реагира, си направете сметка каква ще е реакцията и при евентуално навлизане на Турция на територията на страна съюзник.Мисля, че ще е същата...
    —цитат от коментар 36 на НеКой


    Ако тази страна съюзник всекидневно изстрелва ракети по турска територия, организира атентати срещу мирното население и иска откъсване на турски територии и Турция навлезе за да въдвори ред, съвсем нормално е реакцията да е същата.

  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Любопитно

    До коментар [#63] от "half truth":

    https://youtu.be/Q261xEOVOuI
    Влиянието на Ердоан не расте сам в Европа.
    Виж какво става в БИ !!!
    "Дайте ни Ердоан само за 5 години" ..........това е девиза на много арабски държави в момента.

    Bukalemun
  71. 71 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1516 Любопитно

    До коментар [#40] от "dark'star":

    Има един съществен проблем обаче...Земите на източният бряг на Ефрат в провинции Ал Хасеке, Дейр Ез Зур и Ар Ракка никога не са били населени с преобладаващи кюрди... Там собственици на земята (крупни земеделски производители) са предимно араби и християни...В момента (а и от 2013г. насам) управляващата кюрдска партия PYD в тези територии използва държавната и общинската земя, за да я раздава за частно използване на средни и дребни земемделски производители от кюрдски произход, като им взема наем, от който обаче в държавната хазна на Сирия не влиза нито паунд ! Бунтовете на араби, туркомани и шейтат в селата южно от Ар Ракка вече са налице и ще стават все по-масови...Кюрдите също така трябва да мислят и какво ще правят, когато клоуните от Вашингтон очаквано ги изоставят и избягат от Сирия...

  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#70] от "eti mehter":

    https://youtu.be/QMgi8QJXgA4
    И лидерите .........

    Bukalemun
  73. 73 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#70] от "eti mehter":

    Арабите от поколение на поколение ще разправят как Ердо остро заплашил американската армия и тя се изтеглила от Манбидж. Ако го направят това американците ....

    Продавачите на пазарите в Барселона са все северно -аврикански араби, най-вече мароканци, но не само. Всичките са симпатизанти на Ердо. С братовчетка на съпруга ми говорехме на турски, като ни чуха се развикаха "Ердоган, Ердоган...Ердоган ес омбре" (Ердоган е мъж) . Братовчетката им обясни, че ние не го подкрепяме, ама не щат да знаят :) Лек ден.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    До коментар [#27] от "Julian Mall":

    Грешиш ! Правителството на Сирия и руснаците за периода от началото на годината до 16 март предоставиха на местното управление от PYD в Ефрин 5 (пет) различни предложения за поемане на контрола и възстановяване на държавните институции на територията на 7-те нахии от окръга, като последното такова беше от миналия петък (16 март) ! Всичките бяха отказани от кюрдите ! Все някаога ще дойде време, когато тези хора от снимката...

    https://twitter.com/CivilWarMap/status/975364801353388032

    ще бъдат арестувани и съдени за държавна измяна и съдействие по предаването на 22 000 кв.км. от суверенната територия на Сирия на ислямофашисткият агресор от Анкара !

  76. 76 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1516 Разстроено

    До коментар [#58] от "Феникс":

    "...Така че като цяло кюрдското население няма да има особени проблеми,..."

    Проблеми с такфири - башибозука на Ердоган и турският аскер не би трябвало да имат единствено цивилното местно население - араби и кюрди, но от сунитски произход...Всички останали религии няма как да останат сега в окръг Ефрин, защото ще им се случи геноцид, подобен на този срещу йезидите от 2014-2015г...

  77. 77 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10305 Неутрално

    Сирия вече я няма. Няма как да се окичи с нещо. Тя беше ликвидирана още през 2011 когато Асад стреля срещу сирийците. Сега той, Русия и Турция я разпарчетосват окончателно. Ще останат градове, разнебитени и изтърбушени. Възстановяване няма да има заради съпротива и диктатура едновременно.
    Междувременно Турция унищожи един великолепен и много ценен древен храм в Африн точно като талибаните, но за това не пише никой ....

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  78. 78 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#75] от "dr_al_hussaini":

    При Хекимян имаше днес двама сирийци които обясниха как Русия не позволявала на Сирия да помага на кюрдите в Африн и как бежанците от града се намират между враждуващите армии и никой не им помага. Затова не знам кой ще отговаря. Вместо да си гарантира границата с Турция Асад под руски натиск позволи тя да се премести още по-близо до Алепу който е и стратегическата цел на Ердоган а не Манбидж за който ще се споразумее с американците!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  79. 79 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Ердоган е умен и мъдър политик. Умело измести борбата срещу кюрдотерорягите на сирийска земя. Печели симпатиите и на местните на които им е писнало от кюрдските своеволия подклаждани от безхаберния режим на Асад. За прочистени я район аскерът е освободител, затова и от Африн избягаха едва 10% от населението. Ердоган е наясно, че Сирия няма да остане същата и в дългосрочен план е важно да спечели сърцата и душите на местните отвратени от сатрапа Асад и главорезите на ypg. Не е случайно, че след Ефратски щит се завърнаха над 160000 сирийци в освободените земи.

  80. 80 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    До коментар [#41] от "iak":Руснаците влезнаха в Африн миналото лято. А Африн се управлява от същата партия и същата милиция, която управлява останалите "кюрдски" територии и е американски "съюзник". В крайна сметка те отказаха да приемат руските искания и къде избягаха сега? На изток от Ефрат, при временните си господари
    —цитат от коментар 51 на Феникс


    Е нали и аз това казвам, руснаците не могат да защитят никой. изнесоха се от Африн, като пръднал в автобус. Това, че кюрдите им се доверяваха си е техен проблем. Под американска защита никой не може да ги пипне. Трябваше от самоти начало, да изоставят Африн и да се пренесат при американците. С това вместо да дават жертви щяха да засилят новият Израел, който америкнците създават в северна Сирия. Но все пак придобиха огромен военен опит, което не е малко. Те никога не а се били като армия, а само като партизани. И не бяха разгромени от турската армия, а се изтеглиха организирани. Сега всички те ще засилят осезаемо новият Израел.......

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  81. 81 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    До коментар [#41] от "iak":

    Запомни какво ти казвам! САЩ ще създадат нов Израел, в северна Сирия, на основата на кюрдите, които ще са им верни като кучета, защото много добре разбират, че без американците, всички ще се нахвърлят върху тях и ще ги унищожат за отрицателно време. Не знам точно как ще компенсират турците, но все ще измислят нещо...............

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  82. 82 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Весело

    До коментар [#15] от "Julian Mall":Какво недоумяваш? Всички са на терен и са срещу САЩ.
    —цитат от коментар 24 на Велков


    Хахаахах, кой е срещу САЩ, бе братчеТ. Само вагнеровците БЯХА на терен срещу тях :):):)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  83. 83 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Между другото НАТО като коментира Скрипал, що не вземе да изкоментира и навлизането на член на организацията в Сирия.Какви цели има, докога ще стои и т.н.И подкрепя ли НАТО такова поведение?
    —цитат от коментар 39 на НеКой


    В НАТО няма забрани, какво да не правят държавите! В документите на съюза е отразено, какво се прави, само когато държава от съюза е нападната..............

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  84. 84 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    До коментар [#40] от "dark'star":

    Плюса е от мен, ти си един от малкото които се ориентират в ситуацията. В Сирия ще има втори Израел, който ще се казва Роджава....................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  85. 85 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Тел Рифаат и селата наоколо - Шейх Иса, Дейр Джамал, Мраназ, Кафр Ная, Кафр Насих и т.н. са си били винаги с арабско население...От тази нахия само селата Ахраш и Харбул са кюрдски...Освен това контролът над Тел Рифаат, атратегическият за правителството в Дамаск и Русия обект - бившата военна авиобаза Мнаг и целият район досега бяха под съвместният контрол на руски наблюдатели, САА и SDF, но към момента вече са под контрола само на опълченците от NDF и руснаците... Тези територии са стратегическият северен фланг на Алепо и тях ГЩ на САА и руснаците ги искат за буферна зона, която да пречи на евентуален обстрел от страна на плъховете срещу милионния град...Не вярвам изобщо да се стигне до битки за тях, защото по вероятното споразумение между Русия, Техеран и Анкара те остават за нас...
    —цитат от коментар 60 на dr_al_hussaini


    Хахаахахах ама руснаците дадоха на "пъховете" целия "афрински район" :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  86. 86 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Весело

    [quote#54:"half truth"][/quote]

    Ти изобщо помисляш ли си, че Турция ще воюва със САЩ :) Това което стана с вагнеровците, ще и се види на Турция, като детски празник.................... Това са приказки, за пред райата...........

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  87. 87 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    До коментар [#78] от "Julian Mall":

    Не съм гледал предаването и не знам какво точно са разказали тези сирийци...? Но за първото твърдение те са прави: Руснаците очевидно са направили някаква сделка, касаеща не само окръг Ефрин - ами всички гранични с Турция окръзи от провинциите Латакия, Хама, Идлиб, Алепо, Ар Рака, Ал Хасеке... Но в тази сделка не са участвали Дамаск и Техеран т.е. И ТЯХ ! тази сделка явно ги урежда, но в нея има и аспекти, които не ги уреждат...Например срещу окръг Ефрин в полза на башибозука на Ердоган, руснаците вероятно ще получат Ал Гааб равнините в северозападна Хама и окръг Джиср Ал Шугур в северозападен Идлиб, където сега основно са разселени китайските граждани (уйгурите), както и "основното ястие" и "десерта" по сделката - всички градове по основната магистрала на Сирия - М5 - Хан Шейхун, Маарет Ал Нуман и по-малките наоколо и бившите промишлени градове в западната и северозападната селска провинция на Алепо - Анадан, Ал Хрейтан, Кафр Ная, Саракиб...

  88. 88 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    До коментар [#75] от "dr_al_hussaini":

    Ще ме скъсате от смях. На турския агресор териториите ги предаде Русия, а кюрдите загинаха в хиляди за да ги опазят от агресора............. Заради това наистина ще си плаща Асад един ден ............................ сирийците ще си го оправят...............

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  89. 89 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    До коментар [#87] от "dr_al_hussaini":

    Т.е. най-накрая си призна, че руснаците делят парчета от Сирия с Турците. Това обикновено не го признават нито сирийците на Асад нито руските тролове....................

    Повярвай ми, за това един ден Асад ще плаща пред сирийците...............

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  90. 90 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Весело

    До коментар [#82] от "iak":

    Хахаахах, кой е срещу САЩ, бе братчеТ
    ,======
    В БИ , всички. ....
    Щом задаваш въпроса така директно и смело. ..... :)

    Bukalemun
  91. 91 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Весело

    До коментар [#90] от "eti mehter":

    Ти кажи само един, да не се напъваш много. И Ердоганчо кога ще напада Манбидж?
    Нали трябваше вече да го е направил, Ко чака ;) Много сте забавни, ей :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  92. 92 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#86] от "iak":

    Ти изобщо помисляш ли си, че Турция ще воюва със САЩ :)
    =======
    Тая война отдавна съществува. Дали си кьорав или се правиш на приятно разсеян , не е важно в случая

    Bukalemun
  93. 93 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1516 Весело

    До коментар [#78] от "Julian Mall":

    По 2-рото им твърдение...

    "...как бежанците от града се намират между враждуващите армии и никой не им помага..."

    Това не е вярно ! По протежение на 4-токласните селски пътиша от Дейр Джамал през Кефин. Кафр Ная, Мишкан, Ахраш, Тел Ал Кара чак до Фафин в момента лагеруват не повече от 7-8 хиляди бежанци, които са както коренни жители на окръг Ефрин, така и вътрешно разселени...Тяхото придвижване се възпрепятства от кюрдското правителство на PYD посредством бойците на YPG/YPJ/SDF ! Те имат заповед от своите кукловоди от Вашингтон да задържат колкото се може повече цивилни като жив щит и посредством смесването с тях да успяват да се придвижват незабелязано от дроновете и бойните самолети на турските ВВС, които сканират всички възможни пътища за предислокация на техника и лека пехота на YPG/YPJ/SDF от Ал Акеба, Ебин, Тел Афар в посока - Арима и Мнбидж...А тези шосета не са чак толкова много... За подобни актове (които вече попадат в графата: "терористични" логично отговорността би трябвало да носят отново въпросните 18 лица от снимката, приложена към коментар #75, както и техните покровители и кукловоди !
    Иначе за огромната част от жителите на окръг Ефрин и вътрешноразселените граждани не се притеснявай - близо 180 000 от тях вече са на сигурни места, а близо 30 000 все още са струпани във всевъзможни закрити халета на индустриални зони Шейх Наджар I и III, както и в Централния затвор на Алепо, където очакват също разселване към окръзи Ал Мскана, Дейр Хафр и най-източната селска провинция на Алепо, където са памуковите плантации...

  94. 94 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Весело

    До коментар [#92] от "eti mehter":

    А ти на тъп ли се правиш, като американците продължават да използват турската база Инджерлик, за всичките си операции хахахахаах
    Значи какво излиза? Или не се правиш ;) или турците са олигофрени, които водят война с противник, на когото са дали най-добрата си военновъздушна база................. Ще ме уморите от смях.................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  95. 95 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Весело

    До коментар [#93] от "dr_al_hussaini":

    Нема, се плашиш братчеТ, колкото и да им създавате трудности, малко по малко всички ще си отидат в Роджава, където им е мястото и където ще живеят 10 пъти по добре под американското покровителство.................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  96. 96 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    До коментар [#91] от "iak":

    Защо непременно да го напада ?
    Може да поумнеят янките и сами да се изнесат. ...

    Bukalemun
  97. 97 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1516 Весело

    До коментар [#89] от "iak":

    Дамаск следи приоритетно за основната заплаха - САЩ, Израел и държавите от ЕС, чиито армии в Сирия работят с парите на Рияд, Абу Даби и Ел Кувейт ! Турция в момента е малкото зло, което Путин просто вече използва, а и ще използва още по-успешно в съвсем близко бъдеще за прогонване от Източна Сирия на "голямото зло" !

  98. 98 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    До коментар [#96] от "eti mehter":

    Защото ти пишеше поредните тъпотии, че Ердоган, не го било страх от американците и щял да ги нападне в Манбидж, едновременно с нападението в Африн...........

    Но глупостите са си глупости. Аз предполагам, че американците ще позволят на турците, да задържат завзетите до момента територии, заедно с Идлиб (колкото успеят да отмъкнат от руснаците, а в северна Сирия, ще бъде създадена Руджава, която заедно с Израел, ще бъде най-верния съюзник на САЩ в БИ.........

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  99. 99 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3648 Весело

    До коментар [#94] от "iak":

    Най смешното е ,че ти е смешно !
    САЩ е принуден да въоражава терористи ,но .....ти се смееш.

    Bukalemun
  100. 100 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1386 Весело

    До коментар [#97] от "dr_al_hussaini":

    Хахахахаахахах Путин ги използва, като им подарява сирийски територии от които турците НИКОГА няма да си тръгнат. Когато турците си тръгнат от там ела ми се обади, да те черпя... Когато пък Путин използва турците за нещо си срещу САЩ ела да те черпя едно голямо..................... Толкова сте глуп.... наивни ..

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK