Туит на деня: Илън Мъск обяви "фалита" на "Тесла" за 1 април

Туит на деня: Илън Мъск обяви "фалита" на "Тесла" за 1 април

© Associated Press



Въпреки усилията за набиране на средства, включително отчаяна масова продажба на великденски яйца, с тъга съобщаваме, че "Тесла" банкрутира напълно и тотално. Толкова, че не можете да повярвате."


С тези думи милиардерът Илън Мъск се обърна към последователите си в профила си в "Туитър" в неделя вечерта.


Само часове по-рано беше обявил, че трябва да се очакват "важни новини" в следващите няколко часа.




Мъск продължи с още два туита в същия дух, докато накрая нe поздрави потребителите на "Туитър" в новия месец.

В последния той дори съобщи, че е бил намерен в безсъзнание край новия модел "Тесла 3", заобиколен от бутилки "Теслакила" и със следи от сълзи по бузите си.


Отвъд първоаприлската му шега обаче агенция "Мудис" понижи рейтинга на "Тесла моторс" до ниво B3 миналата седмица, с негативна (вместо досегашната стабилна) перспектива заради забавяне в производството на "Модел 3" и финансови затруднения.


По-рано "Тесла" също така върна 123 хил. автомобила Model S заради фабрични дефекти.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 619 Неутрално

    голям шегаджия
    в това наистина го бива

    властта ражда паразити
  2. 2 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    Кои бяха тези Мудис... а сетих се, една агенция, дето даваше най-висок рейтинг на Леман Брадърс, точно преди да се срути, защото си плащали...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9837 Неутрално

    Хубав ПР на Мъск. Наистина му се удава :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Вече се появиха доста перспективни европейски и японски "електрички" така, че вече има алтернатива на Тесла, каквото и да случва с нея.

  5. 5 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Хубав ПР на Мъск. Наистина му се удава :)
    —цитат от коментар 3 на penetrating

    Не мисля че в конкретния случай е много удачен.
    Инвеститорите надали са оценили чувството за хумор, особено след движението на акциите през последния месец.

  6. 6 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2180 Любопитно

    Не мисля че в конкретния случай е много удачен.
    Инвеститорите надали са оценили чувството за хумор, особено след движението на акциите през последния месец.
    —цитат от коментар 5 на Panda


    Инвеститори в компания дето от сума години постоянно е на загуба ги наричат по-често спекуланти.

  7. 7 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Проблемите на Тесла са ликвидни, вероятно ще изплува от тях, ако наблегнат на по-различен ценови модел на своите технологии. Или правиш технологията масово достъпна на прилична цена, или си оставаш бутикова компания за хора с много пари. Няма как да имаш масово производство на висока цена, не и на тази планета, на която над 85% от населението живее с под 100 долара на месец.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  8. 8 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Доколкото областта в която работи Тесла е новаторска, няма как да няма стъпки надолу, но все ми се струва, че в бъдеще може да се окаже много значима и печеливша.

  9. 9 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#4] от "citoyen":

    За имане има, но например Нисан Leaf и Рено Zoe не са от класа на Тесла. БМВ и Мерцедес се ослушват и симулират дейност, както едно време правеше Кодак с прехода към цифровата фотография. Кодак също правеше CCD-та, фотоапарати и технологии, но се надяваше филмовата лента да е вечна. Когато се разбра, че идва краят ѝ, другите вече бяха заели пазара. Тази съдба, може да бъде последвана от някои водещи автомобилни фирми.

  10. 10 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Добре че са майтапите, за дса си казваме истината.

    Малко е подранил с фалита, но само малко.

  11. 11 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално
  12. 12 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Вече се появиха доста перспективни европейски и японски "електрички" така, че вече има алтернатива на Тесла, каквото и да случва с нея.
    —цитат от коментар 4 на citoyen


    Мъск винаги е казвал, че точно това му е целта - всички да почнат да произвеждат електрички!

  13. 13 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    Тази съдба, може да бъде последвана от някои водещи автомобилни фирми.
    —цитат от коментар 9 на gianni


    Но може и да не бъде последвана. Няма как да знаем предварително. :)

  14. 14 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    Инвеститори в компания дето от сума години постоянно е на загуба ги наричат по-често спекуланти
    —цитат от коментар 6 на lustmord


    Така е, ама в един момент този спекулант ще се окаже с повече от половината патенти, технологии и продажби в сектора, а печелившите до тогава, с автомобили забранени за употреба в градовете и по-големите села.

  15. 15 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4661 Неутрално

    До коментар [#8] от "tsvetko_51":

    Кое му е новаторското на електрическите автомобили, като такива?
    Батериите, може би. Там лежи кучето.
    Другото се знае от повече от сто години.
    Революция ще направи този, който разработи евтина система за безконтактно токоснемане по пътищата, или направи батерия, която да осигурява същия пробег и да се пълни толкова бързо, колкото резервоар с конвенционално гориво, на същата цена.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 16 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    До коментар [#15] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Някои хора си мислят, че електричките са от вчера едва ли не :)

    Detroit Electric was an electric car produced by the Anderson Electric Car Company in Detroit, Michigan. The company built 13,000 electric cars from 1907 to 1939.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Electric

  17. 17 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    Така е, ама в един момент този спекулант ще се окаже с повече от половината патенти, технологии и продажби в сектора, а печелившите до тогава, с автомобили забранени за употреба в градовете и по-големите села.
    —цитат от коментар 14 на gianni


    Така е, но може и да излезе нещо още по-ново и по-яко и всичките тези патенти и технологии да оттекат в канала за 1 нощ. :)

    Не е като да не се е случвало.

  18. 18 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Така е, ама в един момент този спекулант ще се окаже с повече от половината патенти, технологии и продажби в сектора, а печелившите до тогава, с автомобили забранени за употреба в градовете и по-големите села.
    —цитат от коментар 14 на gianni


    Ами може да ходиш да провериш колко точно патента има регистрирани Тесла и защо ли на батериите му пише Мацушита електрикс.

  19. 19 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    Тесла се крепи на поръчки от американския данъкоплатец!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  20. 20 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Тесла се крепи на поръчки от американския данъкоплатец!
    —цитат от коментар 19 на Антикорупционен блок-Да Корупция!


    И на доста сериозни правителствени субсидии за "зелена" енергия.

  21. 21 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 619 Неутрално

    това е главното:
    "агенция "Мудис" понижи рейтинга на "Тесла моторс" до ниво B3 миналата седмица, с негативна (вместо досегашната стабилна) перспектива заради забавяне в производството на "Модел 3" и финансови затруднения."

    първата серия модел 3 отдавна е продадена на "зелено", а самата кола още я няма.
    Мъск ще прави още шегички, налага му се.

    властта ражда паразити
  22. 22 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 2054 Весело

    Особено забавна беше ей-тази снимка - https://pbs.twimg.com/media/DZurrX-U0AAUthg.jpg
    Шегаджия.
    https://twitter.com/elonmusk/status/980566116614291456

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  23. 23 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 349 Неутрално

    Мъск ще се наиграе в скоро време.
    Проблема му не е в това, че налага нова концепция за задвижване, защото тя изобщо не е нова, а че се опитва да преткрие производствени процеси, които големите автомобилни производители развиват вече почти век. С идеите му можеше да постигне повече, ако беше се обединил с някой голям производител, който има каналите за доставка, процесите за производство, тестване и подръжка глобално, а не локално в една -две фабрики в САЩ и няколко глобални дилърства.
    Сега компании като Хюндай/Киа и Рено/Нисан навлизат страмглаво в тази ниша, Тойота са там от десетилетие и имат по-добри цени на производство , по-добра поддръжка и по-добре проверени технологии. За новосъздадена компания да се наложи да върне обратно за ремонти 160000 коли заради открити дефекти - ами страшничко си е. Другите рядко имат подобен проблем заради методиките си на проектиране, изпитване и производство с висок контрол.
    Ако имат проблем - те се възползват максимално от него като пиар с цел да покажат колко е важен клиента им. Тесла е просто един балон, но никой не иска да си го признае - май само Мудис имат смелостта да го покажат.

  24. 24 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#8] от "tsvetko_51":

    нищо новаторско. Той получава наготово разработени донякъде технологии (например от НАСА), след което се прави на японец да ги "доразвие" и пусне в производство за широкия потребител.
    И не успява.

    А електромобилите като концепция и изпълнение се появяват още докато се експериментира с парни машини за задвижване на автомобили.
    Налагането на ДВС става заради лобирането на петролните компании (същите провокират и Сухия закон, когато Форд обявява пускане на шаси с двутактов двигател, с възможности за дооборудването му като пикап или трактор, като горивото е смес от елилов и метилов спирт, лесно получаван "у дома" от растителни отпадъци).

    властта ражда паразити
  25. 25 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 587 Весело

    ЕЕХ, тъкмо Ушанките започнаха да я гробокопаят Теслата барабар с Мъск дето много лъжел хората 😁, пък то се оказа Шутка для 1-ого Апреля.
    Да знайте обаче каква истинска изненада и подготвят гениите-инджинерушки от АЗЛК - като изстрелят изненадващо еМасквич 8-мак и 12-так в 1 млрд. тираж на първо време. Чакаме само Важдя да тропне с юмруче по масата! Ей тогаз пукна пустата и Тесла, ще ожидаим и Илон да скочи от Хеви Фалкона в Голивудското студио от мъка... нъл тъй каскети?!? 😜

  26. 26 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 587 Весело

    ЕЕХ, тъкмо Ушанките започнаха да я гробокопаят Теслата барабар с Мъск дето много лъжел хората 😁, пък то се оказа Шутка для 1-ого Апреля.
    Да знайте обаче каква истинска изненада и подготвят гениите-инджинерушки от АЗЛК - като изстрелят изненадващо еМасквич 8-мак и 12-так в 1 млрд. тираж на първо време. Чакаме само Важдя да тропне с юмруче по масата! Ей тогаз пукна пустата и Тесла, ще ожидаим и Илон да скочи от Хеви Фалкона в Голивудското студио от мъка... нъл тъй каскети?!? 😜

  27. 27 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    Ами може да ходиш да провериш колко точно патента има регистрирани Тесла и защо ли на батериите му пише Мацушита електрикс.
    —цитат от коментар 18 на lustmord


    Батериите на Тесла са разработени съвместно с Панасоник, но в тях има и патенти само на Панасоник. Инак Мъск наистина застъпва open source и казва:

    "All Our Patent Are Belong To You"

    https://www.tesla.com/blog/all-our-patent-are-belong-you


  28. 28 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Ето ги и руските патенти:
    Първият тестови дрон на руските пощи с 2 кг пратки се разби в къща.
    Дронът трябваше да достави пратката от Улан-Уде до село на 15 км разстояние, но малко след излитането си променил траекторията си, ударил се в къща и се разбил, съобщи „Россия 24“.

    Размерът на щетите е изчислен на 1,2 милиона рубли.

    Според експертите причините за катастрофата може да са две – апаратът е бил подхванат от силния вятър или електрониката му се е повлияла от устройства за безжичен интернет.

    Дронът е руско производство "Рудрон / Форсайдър 3М". Изпитанието на двата останали безпилотни самолета в региона е отложено.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  29. 29 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Величавите и мощъщи ТЕСЛА никога няма да фалират !

  30. 30 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Ето ги и руските патенти
    —цитат от коментар 28 на proventuss


    Дронът се захранвал с ядрено гориво бояришник.

    I had a dream, Joe
  31. 31 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    От колко продадени Тесли модел S са върнали 123 хиляди? Така се прави бизнес по американски - взимаш парите напред, продаваш непроверен продукт, после го ремонтираш. Важното е парите да се въртят при теб. Чуждите пари, разбира се.

  32. 32 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Мъск ще се наиграе в скоро време.Проблема му не е в това, че налага нова концепция за задвижване, защото тя изобщо не е нова,
    —цитат от коментар 23 на BlueBoss


    Новичка е , няма още 150 години от първите ел. коли.

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    До коментар [#9] от "gianni":

    Значи Даймлер беше един от първите най-ранни рискови инвеститори в Тесла с 10% дял, който впоследствие продаде на борсата на нива от $100 за акция.

    Ако Тесла изпадне в сериозни финансови затруднения има голяма вероятност Даймлер да ги придобие.

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8212 Неутрално
  35. 35 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 838 Неутрално

    ТЕХНОЛОГИЧНО БАТЕРИИТЕ ОЩЕ НЕ СА ГОТОВИ ДА ЗАМЕНЯТ БЕНЗИНА,ЕНЕРГОЕМКОСТТА ИМ НЕ Е ДОСТАТЪЧНА

  36. 36 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 430 Неутрално

    ТЕХНОЛОГИЧНО БАТЕРИИТЕ ОЩЕ НЕ СА ГОТОВИ ДА ЗАМЕНЯТ БЕНЗИНА,ЕНЕРГОЕМКОСТТА ИМ НЕ Е ДОСТАТЪЧНА
    —цитат от коментар 35 на reply


    500 км с едно зареждане малко ли са?

    I had a dream, Joe
  37. 37 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    До коментар [#2] от "Георги":

    Тези Мудис са една от трите агенции, които котират и рейтинга на България, както и на всички останали държави. При това не са руснаци, а американци, так че ако на тях не вярвате, интересно на какво вярвате.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  38. 38 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Шегичка за няколко милиона, така се забавляват богаташите

  39. 39 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    До коментар [#28] от "proventuss":

    Те пък намерили къде да го тестват! Около Байкал се случва какво ли не! Там дори ако видиш две слънца в небето не трябва да се учудваш много.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  40. 40 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#31] от "Лео":

    В статията естествено пишат глупости. Тесла не връща, а привиква в сервиза 120 хил. коли за да смени някакви болтове на сервото. Всички производители го правят и то все по-често, защото голямата част от компонентите се произвеждат от поддоставчици, а цените се изцеждат максимално. Голяма част от тези ремонти дори не се обявяват, а се извършват тихомълком в рамките на годишната инспекция.

    Ето един кратък списък (547 страници) на подобни акции от всички производители:
    https://www.adac.de/infotestrat/reparatur-pflege-und-wartung/rueckrufe/suchergebnis.aspx?Kategorie=Pkw&Hersteller=Mercedes

    Прави впечатление, че при новина за Тесла цялата армия тролове реагира като бик на червено. Явно руските им господари усещат какво се задава.

  41. 41 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    500 км с едно зареждане малко ли са?
    —цитат от коментар 36 на Ослик, суслик, паукан

    Ако ще трябва да нощувам след всеки 4 часа каране по магистралата - да, малко са.

  42. 42 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Ако ще трябва да нощувам след всеки 4 часа каране по магистралата - да, малко са.
    —цитат от коментар 41 на Лео


    Зареждането със суперчарджъри е 30 минути. Предполагам, правиш почивки от време на време?

    I had a dream, Joe
  43. 43 Профил на Момчил Костов
    Момчил Костов
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Добре че е майтапа, да си кажем истината. Никога не съм харесвал Мъск, високомерието и ореола който изкуствено му създават са ми неприятни. А доколкото виждам и свръхамбициозните му проекти зациклиха. Да му мислят инвеститорите (и купувачите), че като гледам Тесла голяма тесла я чака.

  44. 44 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#7] от "Darcas":

    Порше, мерцедес и БМВ, че и Apple, изглежда нямат проблем и да произвеждат масово и да продават на тия 15% дето имат пари. Целта на тесла е 500 хил коли на година. Като я достигнат, може и да увеличат бройката. Но може и да не я увеличават и пак да си съществуват преспокойно дълги години напред. От какъв зор да се напъват да стават като тойота или фолксваген, да продават по 10 млн коли годишно? Това че ГМ и Фолксваген примерно имат модели в китай и индия дето струват по 5000 евро не виждам по някакъв начин да е прекратило съществуването на БМВ и Мерцедес. Ти да виждаш нещо подобно? БМВ и Мерцедес си продават коли по 50-100 000 евро и в китай, и в индия, и в америка и европа, и доста слабо ги интересува че някой си произвеждал "масови" коли за без пари. За всеки влак си има пътници.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  45. 45 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#23] от "BlueBoss":

    тойота викнаха 2 млн коли в сервиза, почти всички производители в сащ ползваха въздушни възглавници на Таката, и всичките трябваше да бъдат сменени. В сравнение с "другите", тесла има сравнително малко открити дефекти. Тесла ще си върне част от парите, голяма част, от доставчика на кормилната уредба. От това няма нито да фалират, нито светът ще свърши.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  47. 47 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4022 Неутрално

    До коментар [#10] от "bwy56537275":

    Не е много далече от истината, видно от производствените резултати, така и от борсовите данни, вкл. и днешните...

  48. 48 Профил на terminal>>velocity
    terminal>>velocity
    Рейтинг: 46 Весело

    А шегата е , че няма шега :) Тука не ги публикуват такива новини, ама Теслата е на път да се спомине до края на годината, че и толкова може да не устиска.

  49. 49 Профил на sacred
    sacred
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#4] от "citoyen":За имане има, но например Нисан Leaf и Рено Zoe не са от класа на Тесла. БМВ и Мерцедес се ослушват и симулират дейност, както едно време правеше Кодак с прехода към цифровата фотография. Кодак също правеше CCD-та, фотоапарати и технологии, но се надяваше филмовата лента да е вечна. Когато се разбра, че идва краят ѝ, другите вече бяха заели пазара. Тази съдба, може да бъде последвана от някои водещи автомобилни фирми.
    —цитат от коментар 9 на gianni


    Кодак си е Кодак и е гигант и към момента, но се сещам за Нокия :)

  50. 50 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#49] от "sacred":

    кодак не е никаъв гигант, фирмата фалира през 2011, и след процедура по банкрут разпродава почти всичките си активи. Nokia за разлика от кодак никога не е обявявала фалит, и има към 10 пъти по-голям оборот от кодак. Миналата година изтече 5 годишното "споразумение" с microsoft, и отново продават телефони под марката нокиа.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  51. 51 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#4] от "citoyen":

    Кои са японските освен Лийф?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK