Стачката във френските железници вече струва сто милиона евро, изчисли директорът им

Стачката във френските железници вече струва сто милиона евро, изчисли директорът им

© Reuters



Стачката в държавната жп компания на Франция Ес Ен Се Еф (SNCF) вече струва стотина милиона евро, обяви шефът й Гийом Пепи вчера, цитиран от АФП и БТА.


Днес е четвъртият ден на протестите, които би трябвало да продължат до края на юни и ще засегнат и дните, когато няма спиране на работата. В стачката участват 43% от служителите на Ес Ен Се Еф - машинисти, кондуктори, стрелочници, леко отстъпление спрямо 48-те процента стачкували във вторник и сряда.


Въпреки това по линиите се движат повече влакове, отколкото миналия път, смята Пепи. Констатацията ми е, че Франция не е парализирана, заяви президентът на Ес Ен Се Еф, въпреки че призна, че клиентите на железниците са силно затруднени.




Фотогалерия: Стачка на железниците блокира Франция >


От началото на април железничарите във Франция започнаха стачка маратон. Те се противопоставят срещу реформа, която "цели да "ще унищожи обществената жп услуга". Протестът е насочен срещу премахването на специалния железничарски статут при новоназначените, условията за отваряне към конкуренцията и превръщането на компанията в дружество с ограничена отговорност (ООД), което според синдикатите открива пътя за бъдеща приватизация. Според тях реформата няма да реши проблема с дълга (46,6 милиарда евро към края на 2017 година), нито с проблемите във функционирането.


Всеки четвърти полет на "Ер Франс" утре е отменен


Стачка на персонала има и в националния авиопревозвач. Всеки четвърти полет на компанията за утре, 10 април, е отменен, съобщиха оттам. "Ер Франс" смята да осигури 75 процента от полетите си. Обявеният процент е сходен с този от първите четири дни стачка, които се проведоха между 22 февруари и 3 април. В събота, пети ден на стачните действия, се изпълниха 70 процента от полетите.


Единайсет синдиката настояват за 6-процентно увеличение на заплащанията. Те призовават за нови стачни действия в сряда, а след това на 17 и 18 април и на 23 и 24 април. По оценки на ръководството стачкуват 35,3 процента от пилотите, 20,2 процента от стюардите и стюардесите и 13 процента от наземния персонал.


Въпреки това френският премиер Едуар Филип каза днес в интервю за в. "Паризиен", че правителството няма да отстъпи. Той заяви, че всеки ден получава писма от поддръжници, които го призовават "да извърви целия път".

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 255 Весело

    "Според тях реформата няма да реши проблема с дълга (46,6 милиарда евро към края на 2017 година), нито с проблемите във функционирането."

    На кого дължат толкова много пари ???
    НА МЕН МИ ВЪРНАХА ВСИЧКОТО КОЕТО БЕОХХХ ИМ ДАЛ !!!!

  2. 2 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1830 Неутрално

    какво е това в сравнение със загубите Дерибаска

    гошо
  3. 3 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Локотимовист в Германия получаваше преди 4 години към 1800€ нето. Френският му съсед 30% повече.
    Тука като говоря с хора, работели към немската жележница, се оплакват от лошите условия на работа и лошото заплащане. Понеже нямам конкретни знания, ги приемам, че наистина е така, при единият Ролф е сменил от локотимовист към управляващ трамвай, заплащането му се е покачило с 30%.Има 3 деца да храни ...

  4. 4 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    Както е тръгнало, управлението на Макрон съвсем няма да бъде безоблачно. Ще видим кой кого ще надвие - дали синдикатите ще вземат връх, дали правителството ще победи.

  5. 5 Профил на sxn49533317
    sxn49533317
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Локотимовист в Германия получаваше преди 4 години към 1800€ нето. Френският му съсед 30% повече.Тука като говоря с хора, работели към немската жележница, се оплакват от лошите условия на работа и лошото заплащане. Понеже нямам конкретни знания, ги приемам, че наистина е така, при единият Ролф е сменил от локотимовист към управляващ трамвай, заплащането му се е покачило с 30%.Има 3 деца да храни ...
    —цитат от коментар 3 на sxn49533317


    Честно казано си нямам на представа, какво получава шофьор на трамвай.Единият от бившата ми работа, където работех, Абел го срещнах случайно в трамвая, имаше 1 седмица почивка. Искаше да се върна обратно на работата, на която ме уволни Еугенио.Изглежда е уволнил Ларс три седмици назад, той искаше да работи до края на август, след това на практика при Даймлер.Изглежда опаковат тежите FSME мрежови компютри, които тежат близо 30 кг., той опакова, и Ариян лепи етикетите и ги разпределя на европалетите, които отиват на регалите.

    Абел ми каза, че напуска фирмата септември 2018 г., да прави курс за шофьор на трамвай. Предложи ми и на мен, но някакси не ме влече. Даже да получавам 2200€ нето, отговорността е голяма.

  6. 6 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Толкова много социална енергия - за жалки цели, да се впишат в системата с повече пари в джоба...

    властта ражда паразити
  7. 7 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6589 Неутрално

    Големи загуби търпят превозвачите и страната като цяло.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK