Експлозия на двигател по време на полет в САЩ уби жена и рани още 7 души

Експлозия на двигател по време на полет в САЩ уби жена и рани още 7 души

© Handout, Reuters



Един човек загина при аварийно кацане на самолет на авиокомпания "Саутуест еърлайнс" във Филаделфия, наложило се заради повреда на двигателя. Това съобщи председателят на Националния съвет по безопасност на транспорта Робърт Съмуолт, цитиран от световните агенции и БТА.


Това е първият смъртен случай на борда на самолет на американски авиопревозвач от 2009 г. Седем души са леко ранени.


Според Би Би Си и "Асошиейтед прес" загиналата е 43-годишна жена на име Дженифър Риърдън, служител на банка "Уелс Фарго".




Очевидци разказват, че единият от двигателите избухнал на малко под 10 000 м височина и е счупил прозорец, а това довело до декомпресия в пътническия салон.


Експлозия на двигател по време на полет в САЩ уби жена и рани още 7 души

© Twitter @mtranchin


Жената била почти напълно засмукана през него при декомпресията, пътници са ѝ се притекли на помощ и са я издърпали обратно в кабината. Тя обаче била тежко ранена и по-късно починала.


Пилотите на самолета със 149 души на борда спуснали рязко машината и я приземили аварийно във Филаделфия.


Самолетът "Боинг 737" е пътувал от Ню Йорк за Далас със 149 души на борда. Корпусът на самолета и един от илюминаторите са били повредени, уточни в комюнике Федералната авиационна служба.


Запис от разговорите в кабината сочи, че един от пилотите е казал: "Част от самолета липсва, така че ще се наложи да забавим... Има дупка и някой изхвръкна."

Ключови думи към статията:

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    "явна" диверсия . Очакваме ракетен удар по "виновните".

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Lutz
    Lutz
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Щеше да е смешно, ако не беше трагично

    Никога не съм позволявал на училището да попречи на образованието ми.
  3. 3 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#2] от "Колката":

    кое щеше да е смешно?

    Birds of a feather flock together.
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4015 Разстроено

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Глупостите ти очевидно нямат почивен ден......нелеп инцидент но се случва!Бог да прости жената!И браво на тренирания екипаж че бързо е реагирал и е приземил машината!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  5. 5 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "явна" диверсия . Очакваме ракетен удар по "виновните".
    --------------------------------
    Добро утро, Ваше Рубложопие......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  6. 6 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    жената явно е запушила дупката ...

  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4015 Любопитно

    CFM-56 е един от най-здравите и безпроблемни авиационни двигатели!Основно се монтира на В-737 от всички серии!Предпочетен е и от китайците за техният С 919!Интересно е какво точно е предизвикало проблема на тази голяма височина?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  8. 8 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Не че си го е избирала жената, но вероятно запушвайки прозореца е предотвратила потенциално по-големи проблеми. Бог да я прости.

  9. 9 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В матушката ти този самолет директно щеше да падне и всички на борда щяха да са мъртви. Примери колкото искаш. Браво на пилотите, които са успяли да приземят машината.

    The best way to predict the future is to invent it.
  10. 10 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Разстроено

    Много гаден инцидент. Какъв ли страх са брали пътниците..

    Gunter glieben glauchen globen
  11. 11 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    Ако беше прозведен в СССР сега всички щяха да са умрели.
    Ама на, капиталистическа машина, не пада.

  12. 12 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4015 Любопитно

    От този тип двигатели досега са произведени 33000 броя в 8 различни конфигурации,включително и новият тип за В-737 Мах!Тези мотори имат пролетени 302 000 000 часа за 28 години!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  13. 13 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Разстроено

    Горката жена, ужасна смърт.... наистина жалко и тъжно. :-(

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  14. 14 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    Женицата с цената на живота си неволно е спасила целия самолет с хората в него.

  15. 15 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    пилотът между другото е първата жена, пилотирала Ф18, през 93-та преместила се от военната в гражданската авиация

    голямо браво, че е успяла да приземи благополучно самолет с гръмнал двигател и дупка в корпуса !

  16. 18 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    До коментар [#15] от "carmello":

    Да, дамата се е справила отлично.
    Жалко за загиналата жена.

    Panta rhei....
  17. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    До коментар [#15] от "carmello":

    Присъединявам се към теб, тази жена пилот е герой и според мен за това, че след този тежък инцидент е успяла да приземи благополучно самолета.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 20 Профил на disclosure
    disclosure
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":В матушката ти този самолет директно щеше да падне и всички на борда щяха да са мъртви. Примери колкото искаш. Браво на пилотите, които са успяли да приземят машината.
    —цитат от коментар 9 на EU defender


    Ква "матушка" ве, комундел? Жената е запушила с тялото си отвора и е спряла декомпресията. Иначе жертвите щяха да са много. Издърпали са я, когато вече са били на малка височина и налягането е било незначително. Починала е от вътрешно накъсване на органите.

    ИМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ИДИОТА С КОТЕШКАТА ГЛАВА
  19. 21 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    "явна" диверсия . Очакваме ракетен удар по "виновните".
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Другарю, и хуморът ви е на същото ниво както всичко сделано от комунисти!

  20. 22 Профил на KLINGON
    KLINGON
    Рейтинг: 376 Весело

    Читателят на дневник от всичко разбира. Миналото лято беше специалист по преврати , тази година по маргинални философи, а сега и декомпресията и аеродинамиката не са му чужди.

    "...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
  21. 23 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    C№№

    Умора на метал при едно от "витлата" на турбината.
    Откъснало се и счупило прозореца.
    Жената е била ранена и засмукана донякъде.
    Фатално.

    До коментар [#7] от "Messerschmitt":

    CFM-56 е един от най-здравите и безпроблемни авиационни двигатели!Основно се монтира на В-737 от всички серии!Предпочетен е и от китайците за техният С 919!

    Интересно е какво точно е предизвикало проблема на тази голяма височина?

  22. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#21] от "Jumbo Jet":

    Не е хумор. В този случай има много повече доказателства от Скрипал и Дума.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 25 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    СNN:

    The investigation

    The National Transportation Safety Board said a preliminary look at the engine shows one of its 24 fan blades was missing.

    A first look showed evidence of metal fatigue where the blade attached to a hub, according to Chairman Robert Sumwalt of NTSB.

  24. 26 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1344 Неутрално
  25. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 28 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Боже, Боже... Колко много авиационни специалисти на едно място.
    Май бяхте същите и онзи ден, когато обяснявахте, че кола не може да обърне автобус?

  27. 29 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 846 Неутрално

    В интерес на истината всички авиационни двигатели преди сертифициране се тестват дали при разрушаване на вентилатора, компресора или турбината няма да изхвърчат различни части, които да засегнат резервоарите на крилото, хидравликата или други части от крилото. Шанса за подобен инцидент е изключително малък, жалко за загиналата жена. Наистина CFM56 са едни от най-надежните двигатели в съвременната авиация, рекордьора има 50 000 часа на крилото без правен основен ремонт. За сравнение руския двигател от това поколение ПС-90 издържа до около 10-11 000 часа, преди ремонт.

  28. 30 Профил на ivan_ko9
    ivan_ko9
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Много кофти случка. Готката жена и хубаво е, че се е разминало само с една жертва. Мир на праха й.

  29. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 32 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не разбирам защо повечето пътници бързат да си свалят колана при първа възможност.

  31. 33 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    ШАПО ЗА ПИЛОТИТЕ...И КОМЕТЕНТНИ И НЕПУКИСТИ.
    КАТО ПРИ КОСМИЧЕСКАТА КОЛА НА МЪСК :" Do not panic".

  32. 34 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    уффф..КОМПЕТЕНТНИ де..

  33. 35 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 658 Неутрално

    пилотът между другото е първата жена, пилотирала Ф18, през 93-та преместила се от военната в гражданската авиацияголямо браво, че е успяла да приземи благополучно самолет с гръмнал двигател и дупка в корпуса !
    —цитат от коментар 15 на carmello

    Еми това е класата на подготовката и опитът на военните пилоти. При почти всички изкл. опасни случаи във въздуха благополучният завършек е благодарение на пилота с военна подготовка и опит.

  34. 36 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    Механични повреди се случват, жалко за жертвата, но това е реалността.
    И, нека подчертая, пилотът комуникиращ с диспечера беше жена. Изумяващо спокойно и делово разговаряха в тази аварийна ситуация. Аз не бих могъл, уважение за професионализма!

  35. 37 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    Значи общо взето на самолета няма повече или по-малко безопасно място?! Сядаш където ти се е паднало и се надяваш Бог днес да е в добро настроение...

  36. 38 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#36] от "daskal1": Даскале, по методиката на обучение обучение на военни пилоти във всички школи ( американска, руска, немска и т.н.) първото нещо което се набива в главите е "запазвам спокойствие и докладвам" - ако има време. Не се очудвай, някои жени са много по-смели от мъжете. През 2 СВ т.н. нощни вещици/ нощни магьосници/ сестричките за да не бъдат чути са спирали двигателя, бомбардирали са и след това са го запускали. Тази тактика не е използвана от мъже пилоти.

  37. 39 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Трагедия.
    И много жалко, че щом е американски самолет, дежурните клакьори веднага се мятат да обясняват, колко добре е било всичко спрямо ситуация с руски самолет. А ако е руски, същите мозъчни титани вкупом започват да слагат ударението на националността на самолета и пътниците. А и в двата случая има трагедия и невинни жертви, това е същественото, не какъв е самолета.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  38. 40 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Трагедия.
    И много жалко, че щом е американски самолет, дежурните клакьори веднага се мятат да обясняват, колко добре е било всичко спрямо ситуация с руски самолет. А ако е руски, същите мозъчни титани вкупом започват да слагат ударението на националността на самолета и пътниците. А и в двата случая има трагедия и невинни жертви, това е същественото, не какъв е самолета.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  39. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8289 Неутрално
  40. 42 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    Не разбирам защо повечето пътници бързат да си свалят колана при първа възможност.
    —цитат от коментар 32 на brainless


    същата причина, поради която пътниците в автобуса на магистралата оня ден са били без колани...

    аз в самолет колан свалям само когато отивам до тоалетната.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  41. 43 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Как можа да изръсиш такова нещо?
    Жена е загинала нелепо бе.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  42. 44 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#42] от "SCROTUS":

    Били са на нужната височина вероятно и е нямало причина да с колани.

    Иначе в самолет да, колана винаги, защото турбуленция може да потроши човек или да го убие без на самолета да му стане нещо.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  43. 45 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    До коментар [#38] от "Гарван":

    Така си и помислих, че преди гражданския живот тази жена е работила като военен пилот, гласът и беше matter of fact, както казват американците, "загубихме част от самолета, молим за предоставяне на извънреден авариен коридор за кацане". И диспетчерът не попита "каква част сте изгубили?", а конкретно изброяваше кои коридори са отворени и препоръча снижаване до 3,000 фута, на което тя отговаряше също така конкретно и овладяно. При една умираща и 7 ранени на борда сигурно е било доста напрегнато, но американците в случай на криза стават много дисциплинирани и конкретни.
    Имаме такива приятели поради близостта ни до голяма база на ВВС, той е командир на изтребително крило, тя е в екипажа на С130 Херкулес (товарен или бомбардировач).

  44. 46 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#38] от "Гарван":

    Баси и риска е това. Не бях чувал за подобен начин на бомбардировка.

    Било тип СТЕЛТ меко казано. Никакъв звук, освен този на падащата след секунда бомба.

    Ама дали двигателят на самолета ще запали после......................
    Волски нерви са били нужни. От друга страна избягват зенитките.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  45. 47 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#35] от "Гарван":

    Някога гражданските пилоти почти навсякъде бяха бивши военни пилоти, но беше много някога.

    Сега вървят на конвейер. И с тая компютризация на самолетите трудно вземат правилни решения.

    Пилота от р. Хъдзън се оказа повече от пилот. Включително е бил в комисиите по разследване на катастрофи. Друг едва ли би се справил. Помня смешните съвети на диспечера. Кацни на нам кое си близко летище. Човека със спокоен гласа му каза, че така или иначе самолета каца и насреща е само реката.

    Подобен опит спаси някога и "Планера от Гимли". Ако си спомняш свършилото гориво на Боинга в Канада. Там единият пилот се оказа колега безмоторник. Направи плъзгане с Боинг. От Боинг не бяха наясно дали самолета може да понесе плъзгането по крило, защото не влиза в изпитанията, но те така или иначе нямаха друг шанс. И още лети този самолет, но с прякора си.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  46. 48 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Има ли версии какво е предизвикало белята?

    властта ражда паразити
  47. 49 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#46] от "Росен (Путлер капут)": Този прийом е използван много рядко, обикновенно е било двигателя да е на М.Г. Смятай колко смели са били след, като някои от тях са летели без парашут за да могат да качат една бомба повече. Така е правела напр. Татяна Петровна Макарова. В библиотеката ми в България имам 2-3 книги за 46-и гвардейски нощен бомбардировъчен авиационен полк. Прочети за него интересно е.

  48. 50 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2515 Неутрално

    CFM-56 е един от най-здравите и безпроблемни авиационни двигатели!Основно се монтира на В-737 от всички серии!Предпочетен е и от китайците за техният С 919!Интересно е какво точно е предизвикало проблема на тази голяма височина?
    —цитат от коментар 7 на Messerschmitt


    Саутуест са лоукост, и спестяват от много неща. Няма да се учудя ако са пропуснали някоя и друга проверка на двигателите. Преди години имаха и друг инцидент, пак със същия модел самолет - част от фюселажа се откъсна. Тогава се размина без жертви, но сега...жалко за жената. Аз на тези не се къчвам посмъртно.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  49. 51 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1577 Весело

    Ако тива беше станало на руски самолет представям си какъв квич
    Щеше да настане!

    В Русия съм! В Русия съм!
  50. 52 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10511 Неутрално

    Какъв малшанс. Едно витло от 24 и да се устреми точно дори не към фюзелажа, а към люка където е жената (мястото можеше да е празно)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  51. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":

    По същата логика, в един чугунен радиатор има много повече акъл, от колкото в главата ти.....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 54 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3876 Неутрално

    Слава Богу, че не е катастрофирал целия самолет с всички пътници на борда ! Жалко за жената !

  53. 55 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    До коментар [#47] от "Росен (Путлер капут)":
    До коментар [#49] от "Гарван":

    Жената-пилот е 56-годишната Тами Шулц. Била е военен пилот-изтребител, първата в морската авиация с Ф/А18 "Хорнет". Поради факта, че през 1990-те жени не се допускат до бойни действия, става инструктор. 2001-ва напуска ВВС, заедно със съпруга си, също боен пилот, и започват работа в "Югозападни Авиолинии ( Southwest). Съпругът и казва :
    "Тами е най-добрият пилот когото познавам." След успевното кацане е минала през кабината и говорила със всички пасажери.

  54. 56 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2166 Неутрално

    До коментар [#42] от "SCROTUS":Били са на нужната височина вероятно и е нямало причина да с колани.Иначе в самолет да, колана винаги, защото турбуленция може да потроши човек или да го убие без на самолета да му стане нещо.
    —цитат от коментар 44 на Росен (Путлер капут)


    Именно де. Независимо дали светят или не разни надписи - щом съм в креслото - веднага се закопчавам. Понеже ме е тресла турбуленция не веднъж и дваж и да видиш 747 как може да се подмята като откъснат лист на дърво.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  55. 57 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1721 Неутрално

    Преди 2 години се случи същото с двигателя на друг самолет на компанията. Предполагаше се за дефект във вентилатор, който охлажда двигателя. За съжаление забавянето на това разследване (от 2016) вероятно коства и живота тази жена. Ако имаше окончателни резултати за причините, може би тази авария нямаше да се случи.

  56. 58 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1721 Неутрално

    И малко инфо за двигателя. Това е CFM56-7B двигател произведен от CFM International, притежаван съвместно от General Electric и Safran Aircraft Engines от Франция.

  57. 59 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 271 Неутрално

    ТУКА НЕПРЕКЪСНАТО НИ ИНФОРМИРАТ, КОЛОКО Е ЗЛЕ В АМЕРИКА И КВА УБАВИНЯ Е ПРИ ЖУЖИЧ АМА ЩТО НИКОЙ (ВКЛЮЧИТЕЛНО И ИНФОРМИРАЩИТЕ НИ) НЕ ЩЕ ДА ХОДИ ПРИ ПУТЮ А ЦЯЛ СВЯТ МЕЧТАЕ ЗА САЩ !?

  58. 60 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1950 Неутрално

    Има ли версии какво е предизвикало белята?
    —цитат от коментар 48 на Николай Теллалов


    Умора на материала на една от лопатките на компресора. При тези обороти се е откъснала от основата си и чрез разбалансиране е предизвикала моментално разрушаване на цялата предна част ма мотора. Шрапнелите са летеси с над 500 ми/час. Те счупват стъклото и правят няколко дупки в тялото на самолета и в предната част на крилото.
    При аварията самолета се е наклонил 41 градуса на ляво. Явно пилотката е била много печена, защото е овладяла самолета и е кацнала с един мотор само.
    За пострадалата жена се знае че на половина е излетяла от прозореца и си е разбила главата в крилото. Половината и тяло е било в кабината и двама пътници скачат и я изтеглят вътре. През следващите 20 минути до кацането медицинско лице на борда и е правил изкуствено дишане и са се опитвали да я съживят доколкото могат. За съжаление без успех. Има още 7 човека леко ранени.
    Пътниците са запазили спокойствие и дисциплина. Това не ме учудва. Виждал съм как реагират Американците при инциденти. Веднага се могилизират - един говори по телефона с полицаите, друг с болницата, трети се опитва да спаси жертвите, ако има още хора някой снима и документира всичко, друг започва да регулира движението. Всички до един участват, няма кебици, няма зяпачи и такива които не знаят какво да правят някой веднага им казва къде да стоят или с какво да помогнат.
    Не съм сигурен защо е така но е така. От деца ги учат как да напуска училището бързо, как да реагират на пожар, земетресение, къде да се събират, какво да наблюдават и запомнят, как да се свързват с другите хора от тийма им .... все полезни работи. За много професии се изисква да знаеш CPR - това е изкуствено дишане и сърдечен масаж. Знаят че трябва да го правят дори и човека да е умрял до пристигането на линейките.
    Писал съм често за тази подготовка - повечето хора имат по една малка чанта с инструменти, дрехи, лекарства, фенерче, кибрит и други неща в колата си и в дома си.
    Много са подготвени. Интересното е че тук няма закони а тези неща. Помня в България много гонеха за аптечки и други глупости за колите и въпреки това никой не се научи и никой не е подготвен. Тук тези неща се се изискват но на всички се казва при бедствие трябва дам да можеш да се оправиш за 3 дни. Ти сам си отговорен за себе си и семейството си. Може би за това са по-подготвени и дисциплинирани.

    California Über Alles
  59. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#60] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Умора на материала на една от лопатките на компресора. При тези обороти се е откъснала от основата си и чрез разбалансиране е предизвикала моментално разрушаване на цялата предна част ма мотора. Шрапнелите са летеси с над 500 ми/час. Те счупват стъклото и правят няколко дупки в тялото на самолета и в предната част на крилото
    —цитат от коментар 60 на Pontif New Dnevnik SUCK



    Такива неща не трябва да се случват. Особено ако е било само една лопатка, би трябвало да се задържи в двигателя.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 62 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#61] от "deutschwagen":

    Няколко патки приземиха оня самолет в р. Хъдзън. Нежно нещо са реактивните двигатели.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  61. 63 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#49] от "Гарван":

    Ако се сещаш за заглавия драсни, може да ги има в "Читанката".

    Това е луда работа. Полет в боен самолет без парашут.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  62. 64 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#51] от "Веселин Дечев":

    Ами чичо има безброй полети до Триполи с Ту-154.
    Казвал ми е, че като влезе пясъка звука на двигателите се променя и не е приятно чувството.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  63. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#62] от "Росен (Путлер капут)":

    Това е друго. Те повредиха двигателите, но не са фърчели части, които да пробиват крилата, фюзелажа или хидравликата. Даже един от двигателите е работил на ниски обороти и е произвеждал ток, макар не и тяга.

    Реактивните двигатели са направени да не допускат части да излизат от него, защото е видимо много опасно. И ако е било само една лопатка, би трябвало двигателят да се справи. С цял фрактуриран диск вече едва ли, но за това и самите дискове са направени да не се разпадат напълно. Макар, че и това се е случвало.

    Гледай този тест. Дори лопатка на огромния вентилатор е запазена вътре в двигтеля

    https://www.youtube.com/watch?v=j973645y5AA

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#62] от "Росен (Путлер капут)":

    А и не бяха просто патки, а ято канадски патици. Една такава може да тежци над 6 кг, има и над 8кг. Вески път се би случило същото.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  65. 67 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Весело

    До коментар [#66] от "deutschwagen":

    Исках да ти покажа на село какво разбираме под "патки" и виж на какво попадам.
    http://www.viapontika.com/index.php?page=article&article=26692

    Та на снимката това са нашите патки и свалят всеки самолет.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  66. 68 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#65] от "deutschwagen":

    Баланса как остана не разбирам. Схванах мисля опита, макар че не знам и дума английски.
    Гледаното ми припомни оня самолет, който през нощта навлиза без да знае в зона на изригнал вулкан. Двигателите спряха. Готвеха се за приводняване. После запалиха, после пак изгаснаха. Спомням си кадри от предното стъкло на самолета. Той оцеля де. Оказа се, че частиците от вулкана шлайфат всичко в двигателя, но изшлайфали и стъклото. Пилотите не са виждали нищо напред. Ориентация по уреди и по страничен поглед.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  67. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    До коментар [#67] от "Росен (Путлер капут)":

    Хаха, тези са още по-опасни, защото вдигат всички самолети:)

    Иначе онези, канадските пили гъски, а не патки

    А пък за онзи самолет през вулкана го гледах преди много години и беше един от най-интересните епизоди.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 70 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    Оня самолет беше някъде на изток, но не помня къде точно и край кой вулкан.
    Гадна работа си беше. Пилотите луднаха. Двигателите ту работят, ту не работят.
    Все пак това не е трактор "Беларус".

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  69. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Мисля Индонезия. Трябва да е било голяма стресова мистерия за екипажа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK