"Фейсбук" няма да спре таргетираните реклами заради новите европейски правила

"Фейсбук" няма да спре таргетираните реклами заради новите европейски правила

© Associated Press



Потребителите на "Фейсбук" ще продължат да получават таргетирани реклами и след въвеждането на новите правила за защита на личните данни на Европейския съюз. Това заяви зам.-директорът по неприкосновеността Роб Шърман, цитиран от агенция "Ройтерс".


Новият Общ регламент за защита на личните данни (GDPR) ще влезе в сила на 25 май и ще бъде най-голямата реформа в тази област от масовото разпространение на интернет.


Шърман обясни, че социалната мрежа ще поиска от европейците разрешение да използва данните им с многобройни цели, но няма да им даде възможност да се откажат от таргетираните реклами. Потребителите ще могат обаче да ограничат данните, до които рекламодателите имат достъп.




През идната седмица "Фейсбук" ще поиска от европейските си потребители разрешение да използва информацията им, но няма да даде възможност за отказ – вместо това изборът им ще бъде между "разрешавам и продължавам" и "смени настройките". Втората опция ще даде на хората възможност да не споделят с рекламодатели политическите и религиозните си възгледи, нито какво са "харесали".


"Хората могат и да не използват "Фейсбук", ако не искат", посочи още Шърман.


В последните седмици "Фейсбук" е обект на остри критики от защитници на неприкосновеността, регулатори и политици и инвеститорите следят внимателно как ще действа по отношение на новото европейско законодателство.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Естествено, иначе ще фалира за седмица.

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    "През идната седмица "Фейсбук" ще поиска от европейските си потребители разрешение да използва информацията им, но няма да даде възможност за отказ..."
    нещо като "изборите по време на комунизма!!!

  3. 3 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    "Хората могат и да не използват "Фейсбук", ако не искат"
    --------------
    Правилно.
    Поради което няма и няма да имам профил в нито една "социална мрежа".
    Маме ме е учила , че на публично място не се крещи и не се ходи с гол задник.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  4. 4 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 714 Неутрално

    ""Хората могат и да не използват "Фейсбук", ако не искат", посочи още Шърман."

    Леко нагло но факт, щом "бисквитките" са легални, то никой не мойе да им забрани да ги използват.

    Подпис - електронен ;)
  5. 5 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 714 Разстроено



    #3"]"Хората могат и да не използват "Фейсбук", ако не искат"--------------Правилно.Поради което няма и няма да имам профил в нито една "социална мрежа".Маме ме е учила , че на публично място не се крещи и не се ходи с гол задник."

    То да бяха само социалните мрежи - с мед да ги мажеш.
    При ползването на каквото и да е устройство и приложение закачено за интернет ставате жертва.

    Подпис - електронен ;)
  6. 6 Профил на highspirited
    highspirited
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Голям шум за нищо, все пак всеки може да забрани бисквитките от браузъра. Въобще не разбирам какъв е проблема с тези таргетирани реклами.

  7. 7 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 986 Весело

    Само аз ли не разбирам прАблема (вероятно щото не ползвам ФБ) в следното:

    ...През идната седмица "Фейсбук" ще поиска от европейските си потребители разрешение да използва информацията им, но няма да даде възможност за отказ – вместо това изборът им ще бъде между "разрешавам и продължавам" и "смени настройките". Втората опция ще даде на хората възможност да не споделят с рекламодатели политическите и религиозните си възгледи, нито какво са "харесали"....
    —цитат от коментар 0 на статията


    Както аз го разбирам: Ако не искаш "да си сваляш гащите" (да споделяш всичко с рекламодателите) няма да става с един клик, А С ЦЕЛИ ДВА: Първо трябва първо да натиснеш копчето "смени настройките", а после това за "несподелянето". Егаси и усложняването на живота😀

    Или греша в нещо, щото съм един от малцината не ползващи ФБ?!?

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  8. 8 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#5] от "СърПичук":

    При ползването на каквото и да е устройство и приложение закачено за интернет ставате жертва.
    ------------------------------
    Потенциална -да.
    Прозрачен за доставчици, специални органи и т.н - да.
    Но не за всеки , пред кого по нехайство си се разсъблякъл.
    Това е долу-горе като с пресичането на пешеходна пътека, винаги може някой идиот да те отнесе.
    Но ако си внимателен е много по-малко вероятно да се случи (не невъзможно, по-малко вероятно), отколкото ако хукнеш урбулешката.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    Аз тук не виждам проблем. Първо, не всички бисквити са лични данни. Второ, няма промяна по отношение на самите бисквити, а GDPR не ги третира. Те са част от друг регламент.
    Трето, една част от бисквитките - сесийни и системни са нужни за самата работа на сайта.
    Четвърто, за изненада на разбирачите - фейсбук е рекламна платформа. Логично, като такава тя не иска да се откаже от рекламния си бизнес. И не би трябвало.
    И пето, след като така и така ще виждаме реклами, дали не е по-добре да бъдат таргетирани все пак...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Очевидно масата не схваща следното:
    1. Фейсбук и прочие са безплатни за употреба.
    2. Подобни мрежи се издържат от реклама. И продажба на статистически данни.
    3. В договора за регистрация, е описано, че социалната мрежа може да използва данните, както намери за добре, включително да ги предоставя на 3-ти страни.
    4. Продукта с който фейсбук търгува и предлага са самите потребители и данните които са качили (които в момента в който са качени, престават да бъдат "лични данни" - според договора за регистрация, който е правен документ) .
    5. Никой не е длъжен да има регистрация в която и да е било социална мрежа, или форум. И ако има проблем с горното, не си прави акаунт.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  11. 11 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3076 Неутрално

    Разбрахте ли,че Фейсбук е този,който събира нашата информация и я продава. Това е техния бизнес. Който не иска,да се отказва от ФБ.
    Спасението е само в конкуренцията. Ще чакаме нови платформи.

  12. 12 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2640 Гневно

    До коментар [#1] от "von_seeckt":

    няма ли някой да се досети че това ще даде възможност на руските хакери да се намесят ,в избори или да отклонят ракетна атака Сега ще повлиаят избора на име на детето на кралската двойка Със сигурност ще го кръстят с име започващо с буква на някой от путиновите приближени помни ми думата

    гошо
  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11396 Неутрално

    Това имах предвид и аз - фейсбук трябва да си смени бизнес модела, а не иска :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11396 Весело

    Всичко е добре, докато фейсбук не гарантира, че не използва данни на свързани с фейсбук профили трети лица...
    А те го правят :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на моньо панев
    моньо панев
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Фейсбук ги отказах доста трудно.но все пак успешно и вече няколко години оцелявам без "таргетираните" им шашми и "безплатни" благини..айде нема нужда :)))

  16. 16 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3787 Неутрално

    UNITED WWW UNION

    ВНИМАНИЕ!

    Нужен е регламент не само за защита на личните данни, но и на личното Внимание, в частност личното Време (а то е пари), за всяка личност.

    "Новият Общ регламент за защита на личните данни (GDPR) ще влезе в сила на 25 май и ще бъде най-голямата реформа в тази област от масовото разпространение на интернет."





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK