Има ли турската "желязна лейди" шанс срещу Ердоган

Мерал Акшенер.

© Associated Press

Мерал Акшенер.



Наричат я "Желязната лейди": Мерал Акшенер е смятана за най-силния конкурент на Ердоган на президентските избори, които ще бъдат проведени предсрочно през юни тази година. Коя е Мерал Акшенер и има ли шанс срещу Ердоган, обяснява Хилал Кьойлю за "Дойче веле".


"Добрата партия" отговаря на всички изисквания за участие в изборите. И ако сега се опитате да промените правилата, ще превърна живота ви в ад, заклевам се!" - така Мерал Акшенер, основател и председател на "Добрата партия", отговори на турския президент Ердоган, който малко преди това беше обявил, че следващите избори ще се проведат не през ноември 2019, а още през юни тази година.


Все още не е ясно дали партията на Акшенер, която беше основана през октомври миналата година, ще бъде допусната до изборите. Висшата избирателна комисия на Турция тепърва ще излиза с решение дали "Добрата партия" изпълнява всички изисквания, залегнали в турския избирателен закон. Но Акшенер има още една възможност да участва в изборите - ако успее да събере 100 000 подписа, тя може да се изправи срещу Ердоган като независима кандидатка на президентските избори. (Решението беше взето малко след публикуването на текста и Акшенер ще може да участва - бел. ред.)


"Никой не можеше да я спре"




Професор Юсуф Халачоглу, член на "Добрата партия", е забелязал силния характер на Акшенер още по време на нейното следване. "Мерал Акшенер беше моя студентка. Тя никога не се предаваше. И неизменно постигаше всичко, което си беше намислила. Никой не можеше да я спре", спомня си професорът. Нейната пробивност ще ѝ бъде от голяма полза в политиката, казва още той и добавя: "Тя е истинска патриотка, а прогнозите ѝ почти винаги се сбъдват. Ето, предсказа, че ще има предсрочни избори и навреме започна да подготвя партията си за тях".


Политическата кариера на Акшенер започва през 1995 година, когато тя е сред приближените на първия министър-председател жена на Турция г-жа Тансу Чилер. Година по-късно Акшенер става вътрешен министър в коалиционния кабинет на Чилер и консервативно настроения Неджметин Ербакан. Начело на вътрешното министерство тя си навлича гнева на мнозина в Турция, заявявайки, че лидерът на ПКК Абдуллах Йоджалан бил "от арменско котило". По-късно Акшенер поднася извинение за думите си и благодарение на политическия си опит успява да излезе невредима от скандала.


През 2001 година Акшенер участва в изграждането на ислямско-консервативната Партия на справедливостта и развитието (ПСР), но много бързо се разочарова от Ердоган. След само четири месеца преминава в ултранационалистическата Партия на националистическото действие, където става съветничка на партийния лидер Девлет Бахчели. По-късно оглавява опозиционното крило в партията, а на 25 октомври 2017 година основава своята "Добра партия".


30% от турските избиратели харесват Акшенер


Чуждите медии често сравняват Акшенер с Маргарет Тачър и затова я наричат "Желязната лейди". Медиите в Турция обаче я цензурират, а телевизиите ѝ отказват изяви, твърди турският политолог Башкън Оран. И въпреки това тя се радва на голяма популярност, казва още той и добавя: "Всички хора, които не желаят диктатура в Турция, ще подкрепят онзи кандидат, който най-успешно се противопоставя на Ердоган. И по всичко изглежда, че това е именно Мерал Акшенер, която със сигурност ще привлече и избиратели на ПСР".


И наистина: актуално допитване показва, че 30 процента от турските избиратели харесват Акшенер. Но тя не бива да забравя, че изходът от гласуването на 24 юни ще зависи до голяма степен от вота на кюрдските избиратели, които представляват около 18% от общо 55-те милиона турски гласоподаватели, казва социологът Йозер Сенчер и добавя: "Всички кандидати, които ще се изправят срещу Ердоган, трябва да се съобразят с този факт. А Мерал Акшенер би трябвало да си зададе въпроса дали може да привлече тези гласове и при нужда да подобри стратегията си".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    Не.Подкрепата за Ердоган е много силна.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  2. 2 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    Дали ще победи? Може би не. Обаче е сериозен политик и има влияние сред патриотично настроените турци. Във всеки случай ще отнеме гласове, които иначе би взел Ердоган, или съратникът му националист.

  3. 3 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Да ви кажа ли какво ще стане на изборите в Турция? Ердоган отново ще победи, а опозицията, съставена от марионетки на Запада отново ще пие една студена вода!

  4. 4 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Ех, надежди соросоидни и гюленистки... няма да има либерална демокрация в Турция. И тя няма да стане отново старата послушна светска държава.

  5. 5 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    Има ли турската "желязна лейди" шанс срещу Ердоган
    ===============================
    Ако имаше - нямаше да я допуснат до избори.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4917 Неутрално

    До коментар [#1] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Вече, страха от Ердоган е много по-силен...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  7. 7 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2953 Неутрално

    Ердоган води Турция обратно към Азия и Средновековието. Това е желанието и на повечето консервативни жители в Анадола.

  8. 8 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#2] от "voyko":

    Ще отнеме гласове и от левите.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    Ще видим. Тази кадъна набира скорост, до есента на 2019 може би щеше да е изпреварила Ердоган. Заради това селския тарикат и козар от черноморската дивотия избърза с предсрочните избори.

  11. 11 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#7] от "palav_nik":А на къде да я води, към гейропата ли?
    —цитат от коментар 9 на ygo11542256


    Разбира се, на теб ти трябва съсед религиозен фанатик пред либерален демократ

  12. 12 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":

    Вярно е.
    Мисля, че много хора ще гласъват за Ердоган и от страх.
    Ердоган контролира всичко.Промените в новия избирателния закон позволяват на армията да присъства на всякъде и дори да разнася урни !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  13. 13 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 915 Весело

    До коментар [#4] от "ygo11542256":Ети,това новия ти ник ли е,да не са те банкали???

  14. 14 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Ако почне да излиза от контрола на Ердоган рискува да се окаже че е Гюленистка

  15. 15 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 915 Весело

    До 4,да се чете”баннали”

  16. 16 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    Начело на вътрешното министерство тя си навлича гнева на мнозина в Турция, заявявайки, че лидерът на ПКК Абдуллах Йоджалан бил "от арменско котило".
    =========
    Акшенер бе първа милиционерка в ония времена и кюрдите никога няма да забравят какви ги вършеше тогава......
    Също така гласоподавателя ще си спомни и за пост модерния преврат....
    За масовите чистки в периода 1993....97 ма година.....
    Това са все още неизползвани козове на Ердоан ......
    Снощи една от медиите каза ,че идната седмица ще почне голям скандал. ...
    Ще излезе неко наяве от скритите факти от миналото. ...

    Bukalemun
  17. 17 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9247 Неутрално

    Няма шанс, ако случайно събере 25%, ще я обявят за гюленистка.

  18. 18 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 450 Неутрално



    Кой има и кой няма шанс срещу Ердо Слънцето на Анадола - това в Турция го решава ислямският клир.

    Според мен ханъмата няма шанс, освен ако е още по-ислямист от Ердо. Ама ако се появява така, незабулена, на публично място ...


  19. 19 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Весело

    До коментар [#12] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Какъв страх , бе юнане.... :)....?
    Хората вече не са прости. ....гласуват за тоя който води държавата напред.
    Но най ме кефят гурбетчиите гласуващи в Европа......със 70.....80% в полза на Ердо. .....

    Bukalemun
  20. 20 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    До коментар [#18] от "liubo...otdale4":

    ханъмата няма шанс, освен ако е още по-ислямист от Ердо.
    =========
    Тя е политическа останка от бившото светско превратаджийско минало.

    Bukalemun
  21. 21 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1834 Весело

    Ако застраши интересите му прекалено много, ще намерят някаква връзка с Гюл, и готова е работата - после да ходи да доказва, че нямала сестра.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  22. 22 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Шанс щеше да има при демокрация. При диктатура каквато е на Ердоган е изключено. Въобще Ердоган се очертава като "турският Путин". И то в по-лош вариант, тепърва светът ще бере ядове с него.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  23. 23 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Любопитно

    До коментар [#21] от "Пешката":

    https://youtu.be/a6ozS1Ix7DY
    ========
    Ето ти Пешка.....и на всички които се мъчит да правят умни приказки .....
    Във видеото , самата Акшенер не отрича, че е симпатизант на Гюлен. .,
    Нещо повече. ....на времето той я вкарва в голямата политика. ....

    Bukalemun
  24. 24 Профил на liubo...otdale4
    liubo...otdale4
    Рейтинг: 450 Неутрално

    от бившото светско ... минало.
    —цитат от коментар 20 на eti mehter


    Че светската държава в Турция е минало - напълно съм съгласен !!!

  25. 25 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#24] от "liubo...otdale4":

    Светската държава е левундерска измишльотина.

  26. 26 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#23] от "eti mehter":

    Левундерите от ЦХП кого издигнаха за президент?

  27. 27 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#18] от "liubo...otdale4":

    ханъмата няма шанс,

    Звездния момент на ханъмата идва когато Ердо и поверява главна роля в предстоящите предсрочни избори , именно водач на " Опозицията " , защото ханъмата е олицетворение на светското , порочното , гнилото , мръсното , западното . Така Ердо ще постигне баскетболен резултат на изборите и ще прати опозицията в музея . И други преди Ердо са я играли

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Весело

    До коментар [#26] от "ygo11542256":

    Още мъдрят......
    Лидера им го е страх га се кандидатира. .....
    Стана дежурен по губещи избори ...

    Bukalemun
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  31. 31 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 958 Неутрално

    А най-смешното е, че хора, които едва завчера научиха за съществуването на тази жена, днес не просто коментират(!), но и прогнозират!

    Всъщност не съм сигурен дали изобщо е смешно...

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  32. 32 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#11] от "stanislavdi":

    Предпочитам съседите ми да са нормални хора, и аз самият да съм нормален.

  33. 33 Профил на tupan
    tupan
    Рейтинг: 457 Весело

    До коментар [#19] от "eti mehter":Мемедчо,циганина Ердоганчо води Турция напред,само че на обратно!Хахаха....Прост циганин си и такъв ще си останеш!Вие гаджалите сте си цигани,и никога няма да достигнете потенциала на западните държави!
    —цитат от коментар 28 на protivbspdpsatak
    българеещете се цигани станахте най големите националисти

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Любопитно

    До коментар [#25] от "ygo11542256":

    Светската държава е левундерска измишльотина.
    ========
    Тук е и самия проблем !!!
    Специално, бг обществото не знае всъщност какво се крие зад така извесния термин "светска Турция"......
    През 1938 година, Ататюрк умира , непрекъснато повтаряйки ,че е съгласен след него ,Турция да бъде управлявана от който и да е , но не и от Исмет Иньоню.....
    Последния обаче , взема властта в ръце .....
    На практика се дава началото на един период , без прякото участие на покойния вече Ататюрк.......ноооо , живите казват , са били останали ЗАВЕТИТЕ МУ....
    Улан......Ататюрк срещу кои се биеше на Дарданелите , Сакария , Полатлъ ,Измир. .... ?
    Ататюрк не прогони ли същите ония , които след смъртта му станаха ортаци със светските генерали ? Кой принуди Чърчил да духа супата ?

    Bukalemun
  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Неутрално

    До коментар [#5] от "atmanpg":

    Ако имаше и минимален шанс да се противопостави на Султана, то тази щеше да е обявена за гюленистка и вкарана в затвора!

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Любопитно

    До коментар [#16] от "eti mehter":

    Ети, чистките през 93 - 97 ма по- масови ли бяха от тези през 2016 - 2017?

  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Любопитно

    До коментар [#20] от "eti mehter":

    Гюленистка ли е, Ети?

  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Любопитно

    До коментар [#23] от "eti mehter":

    Значи е гюленистка! Е как Ердо е пропуснал да я опандизи?

  40. 40 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Весело

    До коментар [#32] от "ygo11542256":

    Последната част от този пост е меко казано спорна! 🤣

  41. 41 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#22] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    "Сила-силовита
    не е вековита."

    Из "Люти чушки" на Радой Ралин и Борис Димовски

  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8870 Неутрално

    Нас този етап, едва ли.

  43. 43 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    До коментар [#23] от "eti mehter":Значи е гюленистка! Е как Ердо е пропуснал да я опандизи?
    —цитат от коментар 39 на vassilun


    Нужна е за опозиция.

  44. 44 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    До коментар [#37] от "vassilun":

    Преди 2 години чистки ли имаше :).....?
    В периода 93....97 ...в Турция станаха страшни неща. ....
    Покушения, убийства на журналисти , президенти , хора дори дръзнали да слушат турска народна музика в собствената си родина...не е било модерно. ...

    Bukalemun
  45. 45 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3793 Неутрално

    До коментар [#20] от "eti mehter":

    Не се знае, каква останка е... Ама на Ердо'ан му трепери мустака. Затова и бърза за изборите, че да не изтърве влака. :)
    Ти не мисли, че ядем доматите с колците. Акшенер може сериозно да обърка сметките на Ердо'ан... Затова е цялото бързане на властта. И на опозицията... :)

    Бивш tww09306483.
  46. 46 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 855 Разстроено

    До коментар [#23] от "eti mehter":Значи е гюленистка! Е как Ердо е пропуснал да я опандизи?
    —цитат от коментар 39 на vassilun


    Никога не е късно... Извънредното положение си е в сила. А после влиза в сила новата роля на президента, който на практика може да си прави каквото поиска и без извънредно положение :-(

  47. 47 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3793 Неутрално

    До коментар [#43] от "atmanpg":

    Той, Ердо'ан си има опозиция... Друга не иска. По-точно, истинска опозиция не иска. :)

    Бивш tww09306483.
  48. 48 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    До коментар [#45] от "tww09306483":

    Ердо ще я опатка като великденски козунак .....помни ми думата. ..!!!!!!

    Bukalemun
  49. 49 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Любопитно

    До коментар [#43] от "atmanpg":
    Нужна е за опозиция.
    =====
    Ми да беше дошъл Гюлен. ....
    До 2008 на година , Ердоан открито го зовеше да се върне в Турция и да си паправи партия. ....ЗАЩО НЕ ДОЙДЕ ?
    Защото е подлога на цру !!!

    Bukalemun
  50. 50 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 855 Неутрално

    "Все още не е ясно дали партията на Акшенер, която беше основана през октомври миналата година, ще бъде допусната до изборите. Висшата избирателна комисия на Турция тепърва ще излиза с решение дали "Добрата партия" изпълнява всички изисквания, залегнали в турския избирателен закон. "

    Преди 2 дни 15 депутати от опозиционната Републиканската народна партия (Cumhuriyet Halk Partisi - CHP) формално преминаха към İYİ Party (Добрата партия). По този начин, "Добрата партия" вече има 20 депутати, което е достатъчно за да сформира отделна фракция в сегашния парламент. Това пък е достатъчно условия тя да бъде допусната до изборите.

    Този ход на 15-те депутати от Републиканската народна партия разяриха Ердоган. Той обвини CHP че "замърсява" сегашния парламент:

    http://www.hurriyetdailynews.com/opposition-has-polluted-turkish-parliament-president-erdogan-130785

  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Весело

    До коментар [#50] от "plamen_b":

    Този ход на 15-те депутати от Републиканската народна партия разяриха Ердоган. Той обвини CHP че "замърсява" сегашния парламент:
    =======
    Да ама 15 те депутата не щат ..... :)
    Днес гледах пряко дебат от Межлиса ......стоят си хората в сектора на CHP .....
    После. ...Кълъчдароглу си противоречи на приказката от преди 2 години. ... ;)
    Тогава той сам беше против подобпо преливане на депутати от партия в друга....

    Bukalemun
  52. 52 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3793 Неутрално

    До коментар [#48] от "eti mehter":

    Ама, аз не се съмнявам.... Нали, затова е всичкото бързане?! Акшенер няма структури. Затова обявиха набързо изборите. :)

    Бивш tww09306483.
  53. 53 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Весело

    До коментар [#52] от "tww09306483":

    Ердо си няма работа с нея ,а най вече с Кълъчдароглу. ....
    ........" подай си кандидатурата бай Кемал , не се озъртай , бъди смел".......
    Това са думи на Ердоан. .... :))

    Bukalemun
  54. 54 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Неутрално

    До коментар [#44] от "eti mehter":

    За мен стотици хиляди уволнени съдии, унинерситетски преподователи и журналисти и хиляди от същите по затворите е чистка! А за Вас?

  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3793 Неутрално

    До коментар [#54] от "vassilun":

    Не бе.....! Тия уволнения и хора по затворите са по волята на Аллаха. Ердо'ан няма нищо общо и даже предполагам, че не знае за тия работи....! :)

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    До коментар [#54] от "vassilun":

    Имаше опит за преврат. ...да ти напомня ако си забравил !
    И после .....много от хия хора вече са освободени. ...макар и тази подробност да не се споменава. ....
    А преди .....журналисти като Четин Емеч , Угур Мумджу и много други бяха ликвидирани. ....Тургут Йозал имА покушение .....списъка е дълъг. ...не знаеш турски . Иначе щях да ти пускам видеа ....бол....!

    Bukalemun
  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Неутрално

    До коментар [#48] от "eti mehter":

    Това е повече от сигурно! Иначе жената щеше да е в затвора. Ердо пропуск няма. Напомня ми за Енвер Ходжа в Албания. За сега "гюленистите" ги вкарва в затвора само. Може да се очаква да почне скоро като Фат Ким направо да ги отстрелва с голямокалибрена картечница!

  58. 58 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Неутрално

    До коментар [#49] от "eti mehter":

    Аха. Гюлен е ЦРУ! А основна цел на ЦРУ е да отслаби съюзника на САЩ в НАТО с най-многобройна армия след тази на САЩ! Страхотна логика! Как не съм се сетил,!

  59. 59 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Неутрално

    До коментар [#56] от "eti mehter":

    Опит за преврат имаше само в главата на Ердо (и тази на Ети)! Турската войска има такъв огромен опит с превратите, че такъв нескопосан "опит" може да е само постановка, удобна за Султана!

  60. 60 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1868 Разстроено

    До коментар [#7] от "palav_nik":

    е предполагам знаеш Средновековие завършва през 1453 година с падането на Константинопол Та такива ми ти работи за посоката на Ердоган и Турция

    гошо
  61. 61 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    До коментар [#58] от "vassilun":

    Да регулират по свой кеф.....това искаха янките ....но им излязаха криви сметките.
    На САЩ , цивилна Турция не им трябват
    Искат светска диктатура. ..
    Да ходят в Египет да ги правят тия номера....там сега хавата е същата както бе едно време в Турция. ....през 1961 ва

    Bukalemun
  62. 62 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    До коментар [#59] от "vassilun":

    https://youtu.be/2j273EFKAjA
    ======
    Е .....не само в нашите глави.....

    Bukalemun
  63. 63 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    До коментар [#59] от "vassilun":

    https://youtu.be/a0BA5TghGd0
    =====
    Ето ги още .....светските танкове ....

    Bukalemun
  64. 64 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Неутрално

    До коментар [#59] от "vassilun":

    https://youtu.be/xfNXOqucG8I
    =====
    А ето го и най критичния момент. .....
    Държавната телевизия е прехваната от превратаджиите и карат спикерката да обяви ,че преврата е успял......
    Как мислиш ...Ердо би ли инсценирал , да го обявят пред целия свят за свален ?

    Bukalemun
  65. 65 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 855 Неутрално

    "30% от турските избиратели харесват Акшенер"

    Страхувам се, че това е близко до максимума гласове, които Акшенер може да събере. Както видяхме от референдума миналата година, около 50% от избирателите подкрепят Ердоган (неговата Партия на справедливостта и развитието AKP плюс подкрепящата го във всичко Партия на националистическото действие MHP). Както научаваме от тази статия, 18% от избирателите са кюрди. Миналото на Акшенер в ултранационалистическата MHP и нейните анти-кюрдски и анти-арменски изказвания едва ли ще и спечелят много гласоподаватели сред тях.

  66. 66 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Весело

    До коментар [#65] от "plamen_b":

    "30% от турските избиратели харесват Акшенер"

    Страхувам се, че това е близко до максимума гласове,
    ======
    Ти гледай какво ще стане до няколко дена......големите пързалки тепърва започват.....
    А CHP още не може да се реши с кого ще се състезава. .... :).....
    Къде е Кълъчдароглу. .....страхливеца ?
    То с микрофона е лесно ....да се псува на митинги. ...

    Bukalemun
  67. 67 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10615 Неутрално

    В авторитарен (макар и прикрит) режим никой няма шансове срещу царя...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  68. 68 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Любопитно

    До коментар [#65] от "plamen_b":

    Миналото на Акшенер в ултранационалистическата MHP и нейните анти-кюрдски и анти-арменски изказвания едва ли ще и спечелят много гласоподаватели сред тях.
    =======
    Това е най малката и фира !
    Идеологическия темел на новата и партия , също е пълен с недостатъци.
    Не след дълго , и най наивния и гласоподавател ще го проумее. ...
    "IYI" ......не е символ с обединяваща нагласа......

    Bukalemun
  69. 69 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    18% от избирателите са кюрди. Миналото на Акшенер в ултранационалистическата MHP и нейните анти-кюрдски и анти-арменски изказвания едва ли ще и спечелят много гласоподаватели сред тях.
    —цитат от коментар 65 на plamen_b


    А миналото на Ердоган, който избива братята и синовете им и разруши градовете им е по-добро ли ?
    И един абсурден факт - на реферандума Ердоган получи най-много гласове от окупираните кюрди. Или пък не е абсурд, а стар номер.

  70. 70 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Ердоан може да изгуби тези избори само ако на тях се яви....Путин.

  71. 71 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Ердоан може да изгуби тези избори само ако на тях се яви....Путин.

  72. 72 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Весело

    До коментар [#69] от "half truth":

    И един абсурден факт - на реферандума Ердоган получи най-много гласове от окупираните кюрди
    ======
    За мен не е абсурд. ...а ти трябва да си свериш знанията. ...
    При управлението на Ердо, кюрдите си живуркат......
    Имат си партия и то в парламента , медии ...
    А преди 2002 ра ....се влизаше в затвора , ако някой се имаше за кюрдин. ...

    Bukalemun
  73. 73 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4035 Весело

    До коментар [#69] от "half truth":

    И един абсурден факт - на реферандума Ердоган получи най-много гласове от окупираните кюрди
    ======
    За мен не е абсурд. ...а ти трябва да си свериш знанията. ...
    При управлението на Ердо, кюрдите си живуркат......
    Имат си партия и то в парламента , медии ...
    А преди 2002 ра ....се влизаше в затвора , ако някой се имаше за кюрдин. ...

    Bukalemun
  74. 74 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#69] от "half truth":

    И един абсурден факт - на реферандума Ердоган получи най-много гласове от окупираните кюрди.
    ....
    Абсурден е за тези които се осведомяват за живота в Турция само по избрани заглавия в избрана преса. Иначе няма нищо абсурдно. На самите "окупирани" кюрди им е писнало от зулумщините на терористите от ПКК и гласуват за Ердоган като единственият им шанс да се пребори с тях. Самите кюрди не харесват терористите.

  75. 75 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    Реджеп има нужда и от “опозиция”. Демокрация от западен тип не чакайте скоро в Турция. Единствения коректив срещу злоупотребите с власт бяха военните. Бяха.

  76. 76 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Турската конституция беше променена в условията на извънредно положение . И сега ще използват извънредното положение, за да дадът цялата власт на Ердоган.

  77. 77 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Винаги, когато армията е била при тях, кюрдите са гласували 70-80% за властта. Единствено се внимава да не станат 0.

  78. 78 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    До коментар [#20] от "eti mehter":


    ...Тя е политическа останка от бившото светско превратаджийско минало.
    —цитат от коментар 20 на eti mehter


    Разгеле, да си дойдем на думата! Ще речеш, че настоящето на Република Турция, създадена от Ататюрк, не е светско? Ами прав си!

  79. 79 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    До коментар [#64] от "eti mehter":

    Не знам дали знаете, но един виден турски генерал преди около месец заяви, че турската армия не прави неуспешни преврати...

  80. 80 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    НАшият приятел Тайпи... само без мустак. Нашият приятел си пуска конкуренция, за да не каже някой, че изборите не са демократични. На скоро един друг беше врътнал този номер, ама сега не мога да се сетя как се казваше.

  81. 81 Профил на nhn53551174
    nhn53551174
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Винаги, когато армията е била при тях, кюрдите са гласували 70-80% за властта. Единствено се внимава да не станат 0.
    —цитат от коментар 77 на half truth


    Защото когато армията я няма терористите вилнеят и на кюрдите не им е до урни.

  82. 82 Профил на Vendome
    Vendome
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Била е част от предишната силна ислямистка партия. След това, била е част от ултранационалистическа партия. В момента е против Ердоган и освен това е жена. Затова ли Дневник я подкрепя? Не й вярвам.

  83. 83 Профил на Vendome
    Vendome
    Рейтинг: 591 Неутрално

    До коментар [#11] от "stanislavdi":

    Либерален демократ? Ти прочете ли внимателно статията?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK