Сделка за името на Македония може да има до един месец (видео)

Сделка за името на Македония може да има до един месец (видео)

© Велко Ангелов



Македонският премиер Зоран Заев заяви, че заедно с гръцкия му колега Алексис Ципрас са обсъдили решение по спора за името, приемливо и за двете страни. Изказването му бе направено по време на пресконференция в рамките на срещата на върха между ЕС и Западните Балкани днес в София.


Заев изрази надежда, че преди срещата на европейските лидери през юни ще има решение, но подчерта, че това зависи от много фактори. Дори и да няма решение тогава, усилията ще продължат, каза още премиерът. "Разгледахме няколко опции и една от опциите е решение, приемливо и за двете страни. Продължаваме консултациите у дома... Ако е възможно, вероятно ще имаме решение", подчерта Заев по време на пресконференцията в НДК.


Срещата на Съвета на ЕС е насрочена за 25-26 юни в Брюксел. Ако пробив бъде постигнат в този срок за Македония има шанс не само да започнат преговори за членство в ЕС, но и същото да стане на срещата на върха на НАТО през юли.




Опитите на Македония да се присъедини към НАТО и към ЕС са блокирани от Гърция, според която името на Македония съдържа териториални претенции към северната гръцка провинция със същото име. Двамата премиери са констатирали постигнатия напредък в процеса за намиране на решение за името. Разгледали са възможни опции за "креативни решения", които македонската страна е представила в последната фаза от преговорите.


Следват консултации в двете страни. От днес приятелството между Република Македония и Република Гърция е още по-силно, посочи Заев. По думите на Заев членството в ЕС ще гарантира на Македония силни институции и правова държава, както и възможности за младите хора.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7869 Неутрално
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    Античка

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Е това вече е новина!Но да не избързваме и да видим какво всъщност са договорили.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2332 Неутрално

    Да видиме с какво ще ни изненадат (или по—майтапчийски казано, чий Батко е по—голяма Бат'ка, макар че си мисля, че на всички участници яко се дърпат ушите по ъглите от батковците, ако че се тупат в гърдите колко са геостратегически камъни)

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6696 Любопитно

    Спорът между Атина и Скопие за името на Македония удря на камък заради партията "Независимите гърци". Тия дни тя потвърди каменната си позиция: никаква "Македония" в новото име на северозападната съседка на Гърция!.
    Партията е в коалиционното правителство, дори лидерът й Каменос е министър на отбраната.

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    "Сделка за името на Македония може да има до един месец'

    И тука греда

  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3739 Неутрално

    Горна Македония и Нова Македония са имената на масата.Гърция е съгласна и на двете.Макетата настояват за Горна !

    До коментар [#5] от "karabastun":

    Грешиш.Проблема е в Скопие и Заеф.Няма политическата мощ за промени в конституцията и име erga omnes.Това са твърдите позицци на Гърция от срещата на НАТО в Букурещ 2008.Това са и позициите на ''Независимите гърци'' !
    В Скопие си въобразяват, че ще минат Гърция както направиха с България......с хубави приказки и обещания за бъдещето !
    Това няма да стане.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 698 Неутрално

    А защо българското правителство продължава да стои настрани от решаването на въпрос, който касае бъдещето на поне 1.5 млн. етнически българи, които 10 века са неразривно свързани с историята, бита, езика и културата на България. Тези 10 века и 1.5 млн. българи по-маловажни ли са от някаква гръцка провинция, съществувала преди 2000 г., че сме оставили на гърците и сърбоманите в БЮРМ да решават за името на една българска държава?

    Никога повече мутри начело на България.
  9. 9 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    Симпатяга! Умее да печели приятели. Аз съм оптимист, че спора ще се реши до европейския съвет. Ако македонците влезнат в ЕС ние сме най-големият печеливш. Ние сме единственият европейски пазар, където могат да дойдат да работят и да харчат, без да учат чужд език.......................... Да не говорим, че ще имат достъп до европейска информация за историята, която няма нищо общо с руско/комунистическо/сръбската.......

    С тече ние на времето нещата ще си дойдат по-местата, важно е хората да имат свободен достъп до информация ..............

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  10. 10 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1208 Весело

    До коментар [#7] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Не се притеснявай, вас никой не може да ви мине, целта е вие да минете другите нали?
    Македонците са по-големи европейци от вас гърците. Европа е това - договаряне на мирни сделки от които да печелят и двете страни (съответно и двете страни да отстъпят по нещо). Вашата представа за успешна сделка е вие да минете другите ...............

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  11. 11 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    До коментар [#7] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Бля,бля....

  12. 12 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    До коментар [#8] от "bgkurshum":

    Късно питате!Трябвало е 1945-та да се пита...Днес може само да помагаме леекииичко.

  13. 13 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    Македония най - после започна да се движи напред ! Успех и до края !

  14. 14 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Никакви отстъпки пред скопяните. Това са си чисти българи с българска история. А гърците етнически прочистиха Северна Гърция от българите след ВСВ. Нашите политици се продадоха за брюкселски евроцентове, но това не променя историческата истина.

    Утре баба Меркел ще си отиде, Бойко ще увисне, но историята си е история.

  15. 15 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 604 Весело

    До коментар [#7] от "'ΕΡΕΒΟΣ":Не се притеснявай, вас никой не може да ви мине, целта е вие да минете другите нали? ..... Вашата представа за успешна сделка е вие да минете другите ...............
    —цитат от коментар 10 на iak

    Някой казваше че когато се роди грък евреинът плаче :-)

  16. 16 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3739 Весело

    До коментар [#10] от "iak":

    Гърция пич прие преди 10 години да присъства в името думата Македония.Това ако не е отстъпка !!
    Сега монкейдонците трябва да преглътнат.ЯСНО ?


    До коментар [#11] от "yanne":

    Още малко и ще успееш да изговориш първата си думичка !


    До коментар [#8] от "bgkurshum":

    България не играе никаква роля в Горна/Нова Македония !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  17. 17 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3739 Весело

    До коментар [#15] от "nigel":

    И правилно !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  18. 18 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Западна България?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  19. 19 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2332 Неутрално

    До коментар [#15] от "nigel":

    Стереотипи. Интересно защо не съм го чувал от евреи?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  20. 20 Профил на Яши
    Яши
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Видяхме какво стана в Солун преди месец-два само като се споменаваха имена с Македония вътре. Представете си какво ще стане ако Гърция окончателно се съгласи на такова име - 3 милиона гърци на улиците.

    Май Македония трябва да преглътне горчив хап и да приеме нещо с Вардар или Скопие в името.

  21. 21 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    Да ама не, не вярвам да постигнат споразумение докато има Македония
    във името !!!

  22. 22 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    По майчина линия родът на Ципрас е от село Правища. Което се намира в подножието на планината Кушница. Освободено е от четата на Панайот Байчев на 31 октомври 1912 г.

  23. 23 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2950 Неутрално
  24. 24 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ти да видиш...А пък вчера губернатора на американския щат Джорджия е заявил в Атланта, че Грузия не трябва дори и да си помисля за американска помощ, докато не си смени името. Щото явно има претенции към исконната американска земя на великия щат Джорджия...
    Идиоти!

  25. 25 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 604 Весело

    До коментар [#15] от "nigel":Стереотипи. Интересно защо не съм го чувал от евреи?
    —цитат от коментар 19 на DDR


    Защото всеки народ се мисли за по-умен от другите. Най-близкият пример сме ние, македонците, сърбите, румънците ... Аз мисля че нямаме голяма разлика, но за себе си всеки от нас е по-велик от останалите.

  26. 26 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1208 Любопитно

    До коментар [#10] от "iak":Гърция пич прие преди 10 години да присъства в името думата Македония.Това ако не е отстъпка !!Сега монкейдонците трябва да преглътнат.ЯСНО ?До коментар [#11] от "yanne":Още малко и ще успееш да изговориш първата си думичка !До коментар [#8] от "bgkurshum":България не играе никаква роля в Горна/Нова Македония !
    —цитат от коментар 16 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Преди 10 години не се е искало съгласието на Гърция за нищо и от Гърция не е зависело нищо! Мен ли се опитваш да излъжеш или македонците?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  27. 27 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1208 Любопитно

    До коментар [#16] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Сега от вас зависи влизането им в ЕС и НАТО и заради това ги изнудвате. А и нали сте троянския кон(магаре) на Москва. Руския интерес е Македония да не влезне в ЕС и НАТО.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  28. 28 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2332 Неутрално

    [quote#25:"nigel"][/quote]

    Демек, гръцко самохвалство е тази приказка

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  29. 29 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3198 Неутрално

    UNION EU UNION

    Добра новина ;)

    Ако Македон благодопусне Велика Елада,
    Велика Македония не ще има нищо против.

    Лошата?
    Велика Бротания още е резидент на ЕС ;)

  30. 30 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3739 Неутрално

    До коментар [#28] от "DDR":

    В Гърция няма такава приказка/лаф за гърци и евреи.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  31. 31 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    Само час по-късно след изявлението на Заев, Ципрас каза, че няма такова нещо и че въпросът за името на БЮРМ е далече от разрешаване.

  32. 32 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    До коментар [#27] от "iak":

    Грънците, които са приети и в НАТО и в ЕИО по милост, за да не ги лапнат рашаните, днес слагат пречки на други.

    седеньето го зголемува задникот
  33. 33 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    Ентусиазмът, поне у една от страните, е много голям. Дано се стигне до решение, т.е. до компромиси

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  34. 34 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9374 Неутрално

    Ха дано да се разберат най после.

  35. 35 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    До коментар [#14] от "12345":

    Глупак

    Натиск, постоянство и търпение.
  36. 36 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Ако Заев постъпи като грък ( а така трябва ) трябва да им предложи гърците да изберат името ( колкото по унизително или гротексно толкова по добре за македонците ) , но после такъв да им извърти, че целия свят да се кефи за това как трябва да се процедира с изнудвачи.

    Натиск, постоянство и търпение.
  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9462 Неутрално

    Лудите македонски войводи ще разкъсат Заев ако приемат, че позицията му е унижаваща...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Заглавието “Сделка за името на Македония” показва същността на собствениците и журналистите от Дневник. Има преговори за името и (дай Боже) ще се достигне до договореност, а не “сделка”.
    Явно на пишещата и нейните шефове не им пука за Македония и България, интересуват ги само “сделки”, от които да изкярат нещо.
    За такива Ботев е написал:
    “Патриот е - душа дава
    за наука, за свобода;
    но не свойта душа, братя,
    а душата на народа!
    И секиму добро струва,
    само, знайте, за парата,
    като човек - що да прави?
    продава си и душата.”

  39. 39 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 833 Неутрално

    МИСЛЯ ЧЕ ЩЕ СЕ СПОРАЗУМЕЯТ ЗА НАЗВАНИЕТО "ГЪЗАРИЯ".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK