Градовете в Германия могат веднага да забранят дизеловите коли, реши Административният съд

Градовете в Германия могат веднага да забранят дизеловите коли, реши Административният съд

© Reuters



Върховният административен съд на Германия реши в петък, че общинските власти в страната имат право незабавно да забранят влизането на дизелови автомобили в техните градове с цел да бъдат изпълнени изискванията на Европейския съюз за замърсяване на въздуха.


В решението, заемащо 30 страници, изрично се казва, че не бива да има преходен период. "Подобни рестрикции не са нещо по-различно от други забрани за преминаване и спиране съгласно закона за движение по пътищата, с който водачите са длъжни да се съобразяват."


Процесът започна през февруари, когато - въпреки усиленото лобиране от производителите на автомобили - бе позволено на природозащитни организации да съдят градските власти, които не успяват да намалят замърсяването до определените нива.




Решението на съда с централа в Лайпциг, може да има сериозни последици з абъдещето на автомобилната индустрия. Автокорпорациите инвестираха милиарди в разпаботването на дизелови двигатели, изхвърлящи по-малко въглероден диоксид и парникови газове. Сега съдът казва, че общините могат да спрат всички, освен тези с най-новия стандар Евро-6, въведен през 2014г.


За градските зони, обхващащи мрежа шосета, Административният съд препоръчва постепенно въвеждане на забраните, като се започне от по-старите коли със стандерт Евро-4 (той бе заменен от Евро-5 през 2009г.). През февруари съдът в Лайпциг постанови колите с Евро-5 да не бъдат блокирани преди 1 септември 2019г., като е редно да се направят изключения за доставчици на търговски обекти и някои жители.


Градовете в Германия могат веднага да забранят дизеловите коли, реши Административният съд

© Reuters


Според Ремо Клингер, адвокат на сдружение, което съди 28 градове, включително Мюнхен и Франкфурт, "смятаме, че след днешното решение в много от случаите бързо ще се стигне до изслушвания в съдебната зала и приключване на делата".


В сряда Хамбург - втгорият по население град на Германия, започна да монтира пътни знаци, с които се забраняват по-старите дизелови коли с Евро-5, които са доста по-малко от тези с Евро-6. Очакванията на властите са мярката да влезе в сила в края на май и това е да е първият голям град, въвел ограничението.


В Хамбург изчакваха днешното решение, но еколозите продължават да недоволстват. Според тях забраните ще действат в определени улици, където има монтирани датчици (станциите в града са само 4) за измерване на замърсяването. Това, според тях, само ще принуди водачите да се пренасочът към други улици и да заобикалят, като така прекарват по-продължително време в движение.


За известно време няма да бъдат налагани глоби на нарушителите, като целта е шофьорите да свикнат с новия режим.


Със забраните трябва да свикнат и производителите на коли, които според министерството на транспорта не могат да бъдат принуждавани да преоборудват автомобилите. За подобна принуда е нужно първо да се докаже, че прекалените нива на замърсяване са резултат на умишлена измама.


Експертна група към министерството препоръчва прилаганото и сега преинсталиране на програми в колите, а не задължителна смята на цялата система за отработени газове, както настояват природозащитници. Вторият вариант струва поне 5000 евро на кола с Евро-5, а екологичната полза ще се усети след 3-4 години. Разходите за други варианти, препоръчвани като по-подходящи, са в рамките на 2500 евро.


Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4978 Неутрално

    Очаквам ние да ги преварим като правоверни европейци !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Очаквам ние да ги преварим като правоверни европейци !
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Е чак пък.

  3. 3 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    Тука ще блокира цялата икономика. Всичко е на дизел а ЕВРО 4 нагоре са малко като % от общите превози.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4978 Неутрално



    Виждам, че почитателите на дизелите са доста.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Е сега, България ще се напълни с боклуци и трошки. Златно време да далавераджийте - купуваш на 200 Евро, продаваш на 2000-4000.

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9228 Неутрално

    Обаче едва ли ще го направят веднага.

  7. 7 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1141 Весело

    Сега в Германия, след 20 години и у нас, евентуално... ако са останали хора по наш'та територия де...

  8. 8 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    До коментар [#5] от "За да останат ХОРА в България.":

    в днешно време няма бариери като визи и за това всеки може да хукне да прави далавери.

    Поради тази причина не са възможни такива аки норми на печалба.

  9. 9 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    Въпросът е ако мярката няма ефект върху чистотата на въздуха, кой ще поеме разходите.

    Или ще продължим с нови мерки и така докато всички се движат на колелата. :)

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    До коментар [#9] от "realguru":

    ако поместиш измервателната станция по-далеко от пътя, тогава влизаш в норма, както го правят гърците.

  11. 11 Профил на mort
    mort
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Мразя се, че карам дизел! Не се шегувам.

  12. 12 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Един автомобил 2008 (евро 4) на малко километри, първи собственик, фирмен сервиз.
    VS
    Друг автомобил 2009 (евро 5) незнайни километри и собственици, поддържан в гаражите на бай Иван, Гошо и Пешо.
    Кой е по еко?
    Залагайте!

    roo
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4978 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ф.Нинов":

    Нашата е на Копитото. Никой не е толкова нагъл.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Браво, евала на тези бюрократи, купуваш си кола изработена по техните правила иии.. независимо от състоянието бууум забраняват да си я ползваш и на практика те принуждават да я продадеш...

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4978 Неутрално

    До коментар [#12] от "babyroo":

    Съгласен на 100%

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3380 Неутрално

    Браво, евала на тези бюрократи, купуваш си кола изработена по техните правила иии.. независимо от състоянието бууум забраняват да си я ползваш и на практика те принуждават да я продадеш...
    —цитат от коментар 14 на ceci_


    И на всичкото отгоре всички тези бюрократи и зелени всъщност цапат и замърсяват природата много повече от обикновения човек. На бас че над половината карат скъпи и мощни автомобили дето горят много, но иначе са загрижени за природата.

  17. 17 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 697 Неутрално

    [quote#16:"realguru"][/quote]

    И не им прави впечатление че доставките в ЕС се правят основно с дизелови камиони а не с елктрокари или електро локомотиви. Ама нали могат да изгърбят хората и ги гърбят

  18. 18 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3636 Неутрално

    До коментар [#9] от "realguru":

    "Въпросът е ако мярката няма ефект върху чистотата на въздуха, кой ще поеме разходите."
    ========
    Разходите винаги се поемат от народа, дори да се каже, че държавата плаща. Специално в немско дизилите бяха последователно насърчавани.

    Еретик
  19. 19 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2455 Любопитно

    Абе напоследък следя разни решения на германски съдилища и ми прави впечатление, че там май разделение на властите няма - съдът не просто отсъжда законосъобразността на нещо, ами и целесъобразността, после на база нея казва какви закони да се приемат, което пък е задължително за законодателната власт. После тия същите раздават акъл кое било демократично и кое не. Егати пародията.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  20. 20 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    "Решението на съда с централа в Лайпциг, може да има сериозни последици з абъдещето на автомобилната индустрия."

    Могат да забранят, могат и да не забранят, но не могат да ги направят безвредни. На много хора не им пука, но на тези, които се увредят и разболеят им се срива света и биха желали въобще да не е имало автомобили. А проблемът не е просто сериозен, а страшен. Автозаводите бълват ежеминутно нови коли и са се натрупали милиони непродадени. Излизащите от строя просто се прибавят. Кризата на ЕС, особено в Германия наближава.

  21. 21 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2741 Неутрално

    А какво ще правят собствениците на дизелови коли? Купили са ги , а сега ще ги хвърлят ли?

  22. 22 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 693 Весело

    До коментар [#21] от "half truth":

    „А какво ще правят собствениците на дизелови коли? Купили са ги , а сега ще ги хвърлят ли?“
    Просто е. На следващите избори ще изметат бюрократите, следващите ще махнат забраната. Съдът е постановил, че градските съвети МОГАТ, а не че трябва да въведат забраната.

  23. 23 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2173 Весело

    Трябва да се забранят НЕ дизеловите коли, а дизеловите КАМИОНИ и АВТОБУСИ!!!
    В ЦЯЛА ЕВРОПА!!!
    ВЕДНАГА!!!
    Дизеловите локомотиви също ВЕДНАГА!
    И ... самолетите! Керосинът също е дизел!
    А на еколозите да им се сложи данък дишане. Толкова вредни вещества има в издишаното от еколог.... Карбонов диоксид и т.н.
    :)
    !

  24. 24 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Като ще се налагат забрани,да се прави поголовно.Не за теб не може,ама за онзи може.ВСИЧКИ дизели без Е6 никакъв достъп до градовете.И аз карам дизел да.Само че,мога да ходя на работа и с колело,нищо че тука вали сняг по 50см. на нощ.Просто искам да си достава удоволствието,да видя какво и откъде ще пазаруват за плюскане умниците.За по-едри стоки дори няма да коментираме.Единия хляб няма да го има.НИКАКВИ дизели.ВЕДНАГА!
    Да купуват Тесла камиони и да зареждат магазините с тях.Другите производители на тежка техника. също да се ориентират към ток.Цените на стоките иуслугите ще удрят такива висоти,че ще настане революция.Искам да гледам.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  25. 25 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Дизел Евро 5 2013 дали може да мине със смяна на софтуер за да стане Евро 6?

  26. 26 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Да видим последствията.

  27. 27 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5100 Неутрално

    Дизелът тепърва ще търпи ограничения

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  28. 28 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#25] от "patrokalche":
    Явно не става. Фиат въпреки успешните продажби спряха от производство модела Фриймонт точно заради двигателя Евро5.

  29. 29 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#14] от "ceci_":

    Не е само това!

    Доскоро в повечето европейски държави имаше държавни стимули за покупката на нов дизелов автомобил...

    The Tenth Man
  30. 30 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Правилно решение, и тук в българските градове трябва да забранят колите, които замърсяват най-много. Заприличали сме на една ламаринена джунгла. Но е ясно защо това няма да се случи, голяма част от горните коментари е показателна. Тука всеки иска да е хитрец, да изкара 2 хиляди лева за кола и да джитка навсякъде с нея. Личния автомобил е удобство, не е конституционно право.

  31. 31 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 568 Весело

    Микробуса, с който работим в Германия, е един стар мерцедес, малко ръждясал встрани по вратите. Има зелена плакета, но максимум го оценявам на евро 4 за дизел за вредни газове.

    Имаме Sondergenehmigung за посещаваните от нас квартали, понеже е държавна фирма. Имаме право да паркираме в зонате на входа за пожарникарските коли, при определени жилищни блокове ги има, но не навсякъде.

    Es muß Geld fließen!
  32. 32 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    До коментар [#28] от "Гарван":
    "Явно не става. Фиат въпреки успешните продажби спряха от производство модела Фриймонт точно заради двигателя Евро5"
    .................................
    Става, става, само че целта е ти да си купиш компютъра (€2000), а не от фирмата-производител да ти го сменяват.

  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13565 Неутрално

    Фирмите ще намерят изход, а политиците които са против, ще го отнесат от 50% от хората...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    А камионите и автобусите ще спират ли? А Тецовете?

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1755 Гневно

    А какво ще правят собствениците на дизелови коли? Купили са ги , а сега ще ги хвърлят ли?
    —цитат от коментар 21 на half truth


    Изглежда това е целта - германците да развържат кесиите и в магазина за нова кола. Добро за концерните, добро за банкерите, добро за Лицемеркел (растящо БВП). Доста евтина и гнусна манипулацийка!

    Германците напълниха Европа с мангали, сега и се мъчат да я направят "халал" като тормозят коренното население с непосилни данъци и разходи. Отврат!!!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  37. 37 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Време е да се забранят колите на пропан-бутан. Не може така тънко да минават тарикатите. Ншщо, че са най-екологичните от всички сега съществуващи автомобили с двигател с вътрешно горене, след тия на метан. Забраняват се и толкоз... Да купуват новие автомобили. И да ги сменят след три години.

  38. 38 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1755 Любопитно

    Новина от днес: https://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2018/05/18/3180659_dizelut_ima_budeshte_obiaviha_ot_bosh/

    Така че бъдещето на дизела далеч не е приключило. Напротив, дори може би сега започва. Защото с такива емисии дизелът ще стане релевантен дори в САЩ.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  39. 39 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Дизел Евро 5 2013 дали може да мине със смяна на софтуер за да стане Евро 6?
    —цитат от коментар 25 на patrokalche


    естествено, че не : как ще премахнеш азотните окиси ?

    Германските еколози са шантави, да си се оправят сами. Аз карам дизел Евро 5, който харчи 4л/100 при умерено каране. Разбира се че замърсява по-малко от събременен бензинив еквивалент на 7л/100.

  40. 40 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Днес Тръмп е казал, че ще наложи санкции на Германия ако не спре строителството на газопровода"Северен поток 2".Ама нито дума тук по този въпрос.А всекидневно се обвинява Тръмп, че бил руска подлога.А ясно се вижда, че любимката на левичарите Меркел е руска подлога.

  41. 41 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До преди 2г дори VW патентова гордо TDI така че никой да не го ползва с предтекст че това е бъдещето и знаем колко пари се наливаха да ни казват как да копуваме нови дизели. Изведнъж пък сега забраняват тотално дизела все едно откриха топла вода. Извода ми е или са толкова прости всички инжинери в автомобилната сфера или пак ще го отнасят хората. Достатъчно е да се видят гробищата на нови VW в щатите за да си кажеш че нещо...тука...ни будалкат

  42. 42 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    До коментар [#7] от "Г.Е.М.":

    Мдам, ако братята румънци и турци ни дадат ток да си зареждаме автомобилите.

  43. 43 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    Един автомобил 2008 (евро 4) на малко километри, първи собственик, фирмен сервиз.VSДруг автомобил 2009 (евро 5) незнайни километри и собственици, поддържан в гаражите на бай Иван, Гошо и Пешо.Кой е по еко?Залагайте!
    —цитат от коментар 12 на babyroo


    Съжалявам пич, но всеки иска прости, ясни правила. А не разсъждение кое как било. Да, Евро 5 е по-съвременно от Евро 4, всички останали разсъждения са по милиционерски. А ако Евро 5 не е бил подържан, то нали има ГТП?

  44. 44 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    До коментар [#22] от "joro4900":

    купил съм си 3 нови дизелови коли, едната с евро 4 ,другата е с евро 5 ,а сега евро 6 и ад блу ,колите ми горят средно по 5-6 на сто и замърсяват значително по малко от колите на съседите ми ,които са барутници , след като съм ги купил законно ,от законно представителство ,платил съм им всички данъци и вкл еко данък , карам с официални горива ,които също са с платени данъци , няма да ги хвърла ,защото някой друг искал така ,а той кой знае какво кара и как замърсява ,като изхвърля боклука си на улицата ,еко огранизациите първо да се занимаят с праха в градовете ,защо кметовете ми крадат данъците ,които само за моите коли са над 1200 лв , защо не се мият всеки ден всички улици , защо не се чистят ,защо край входовете и край контейнерите никога не се е чистило ,въпреки хилядните ни данъци ,защо зимата не се чисти снега ,а листата ,защо дърветата и храстите на улиците ни не са поддържани ,за да произвеждат кислород , чак тогава да питат ,защо моята кола замърсява ,щото се оказва ,че от всички по горе ,вкл и зелените ,аз замърсявам най малко околната среда ,а и чистя лично ,гледам колата ми да е в ред ,карам я с норм скорост и вкл изключвам винаги двигателя ,когато трябва ,затова трябва друг начин за борба със замърсяването ,първо трябва да се махнат колите на над 15 г , след това всяка година следващите , да се въведе изисквания за чистотата в градовете ни срещу нашите данъци ,защото праха по прозорците ми не идва от дизеловия ми автомобил .

  45. 45 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#3] от "Танас":

    тук е достатъчно да направиш бус ленти, където има поне две платна в посока и да забраниш на идиотите да паркират в калта!

  46. 46 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#5] от "За да останат ХОРА в България.":

    С тези нискотарифни полети, може да ти излезе в пъти по-евтино да отидеш да си купиш колата на място И да се върнеш с нея до България. :)

  47. 47 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    ЛайЪпциг Източно Немачко....после камУнизъмът не бил жив...

    Тези искат да сринат икономиката на Германия. Отделнодизеляците с Евро 5 не бяха ли малце манипулирани ... данните говоря.

    Сега очквателно в България ще се напълним с трошки. Разни роднини и познати масово карат дизел щото е по-еФФ-тинко и се намира керосин на далавера. Сигурно ще са безкрайно щастливи когато се докопат до "нов" дизеляк.

    Докато не си оправим доходите за съжаление ще караме трошки. А в България пред вид спешната помощ, инфракструктура и транспорт колата е необходимост, а не лукс (в града ползвам велосипед, пешеходец съм и ГТ, за последното нищо че с колата ми е по-евтино).

  48. 48 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Един автомобил 2008 (евро 4) на малко километри, първи собственик, фирмен сервиз.VSДруг автомобил 2009 (евро 5) незнайни километри и собственици, поддържан в гаражите на бай Иван, Гошо и Пешо.Кой е по еко?Залагайте!
    —цитат от коментар 12 на babyroo


    И двата са по-еко от някакъв дизел, незавсимо от оригиналния му еко-стандарт, който е със скапана турбина и/или дюзи, и в допълнение - отстранени кадализатор, филтър за твърди частици (ако е имал) и ламбда сонда (за да може все пак да върви някак си със скапаната турбина и дюзи), а точно такива са онези автомобили, които пушат и оставят черен облак след себе си на светофарите!
    Така че, в България не е проблема в еко стандартите, а в изправността на автомобилите.

  49. 49 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#5] от "За да останат ХОРА в България.":

    Доста рисковано да си купиш кола за 2000 лв с неясен срок за допустимост.

  50. 50 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#32] от "volarok":Не те разбирам, откъде трябва да купиш този компютър и кой да го инсталира и узакони? В момента издаването на плакетата е срещу талона на автомобила.

  51. 51 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Е сега, България ще се напълни с боклуци и трошки. Златно време да далавераджийте - купуваш на 200 Евро, продаваш на 2000-4000.
    —цитат от коментар 5 на За да останат ХОРА в България.


    В България вече не останаха хора без лично МПС. И вече се усещат, че стар дизел е голяма пре*бавка.

  52. 52 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 337 Неутрално

    Преди карах дизел. Вече съм на бензинова кола с газова уредба. По-евтино и по-надеждно е. Не купувайте дизели. Особено на старо проблемите са много - дюзи, турбо, дпф филтър. Скъпо е, също така замърсяват.

  53. 53 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1873 Гневно

    Очаквам ние да ги преварим като правоверни европейци !
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Не, сега ние като правоверни глупаци, ще внесем всички дизелови автомобили, станали изведнъж неудобни за германците. И без това отдавна сме станали гробницата на европейските автомобили.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK