"Росатом": Не знаем как ще се поднови АЕЦ "Белене", но със сигурност ще участваме

Строителството в Белене бе прекратено през 2009г., а проектът бе замразен през март 2012г.

© Associated Press

Строителството в Белене бе прекратено през 2009г., а проектът бе замразен през март 2012г.



"Не ни е известен икономическият модел, който ще предложи българската страна за приключване на този проект... "Росатом" ще участва в него при всички положения."


Това заяви пред журналисти в Сочи генералният директор на руския ядрен холдинг Алексей Лихачов. "Все още очакваме решението на парламента на България - именно той през 2012г. наложи мараториум върху строителството на централата и, съответно, именно той трябва да го отмени", цитира думите му агенция ТАСС.


Разговорът е воден след края на срещата на президентите Румен Радев и Владимир Путин. Преди това руският президент каза, че очакват "до няколко дни" в Москва премиера Бойко Борисов.




"Ройтерс" припомня, че проектът бе замразен преди 6 години по време на първия кабинет на Бойко Борисов "под натиск от Вашингтон и Брюксел да намали енергийната си зависимост от Русия", както и защото не намери инвеститори.


Миналата седмица третото правителство "Борисов" реши да поиска от парламента да отмени мораториума върху АЕЦ "Белене", но няма подробности каква процедура възнамерява да използва за дострояване, откъде ще намери средства и как си представя да реализира обещанията, че държавата няма да участва нито със средства, нито с гаранции, нито с дългосрочен договор за изкупуване на енергията.


Тази седмица президентът Румен Радев подкрепи в интервю за "Комерсант" ядрената централа, а в началото на посещението си в Москва каза, че тя няма как да се реализира без руско участие. В справките, подготвени за днешната му среща с президента Владимир Путин в Сочи, се казва, че правителството в София трябва до края на юни да реши какво ще прави с оборудването, за което плати над 620 млн. евро на "Росатом".


Събитията се развиват стремително, коментира специализираната по енергийни теми руска агенция Neftegaz.RU. Тя припомня, че на 11 май е преговаряно с Китайската национална ядрена корпорация (CNNC), след което и съобщено, че инвеститор ще бъде избран на конкурсна основа. На 12 май Борисов каза, че има намерение да размрази "Белене", а вече на 15 май първият зам.-директор на "Росатом" Кирил Комаров заяви, че холдингът е готов да помогне за реализиране на проекта. "Тези странни маневри по-скоро говорят за това, че София вече е определила инвеститора и ще проведе конкурс само за отбиване на номера", пише изданието.

Коментари (187)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Неутрално

    Вече са готови.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 3 Профил на atropin
    atropin
    Рейтинг: 670 Гневно

    НЯМА ДА ПЛАТИМ!!!
    Затвор за вас!

  3. 4 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    Както се казва - не е луд този, който яде баницата.

  4. 5 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Още милиард-два изгоряха. Честито.

    седеньето го зголемува задникот
  5. 6 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4288 Весело

    Ето, а тук се съмняваме в ефективността на Президента Радев. Росатом са готови да приберат парите даже без да знаят какво ще се прави.

  6. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Разстроено

    До коментар [#3] от "atropin":

    То правителството като подпише ходи се жалвай на арменския.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 8 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Единствената ни надежда е Тръмп да ги изтресе с нови санкции.

    седеньето го зголемува задникот
  8. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4557 Гневно

    Егати руските нагляри!!!!!!

  9. 10 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Сигурно ще ни продадат същият реактор, за който платихме вече няколко милиарда наново ;)

  10. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Любопитно

    До коментар [#6] от "daskal1":

    РАДЕВ КАКВО ПОДПИСА В МОСКВА ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 12 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    "Все още очакваме решението на парламента на България - именно той през 2012г. наложи мараториум върху строителството на централата и, съответно, именно той трябва да го отмени"

    Ако това се случи е по-добре камък върху камък да не остане от този парламент.

  12. 13 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Дано руснаците пак останат с "пръст в г.за" ,защото руското влияние е крайно негативно и пагубно за България във всяка сфера на социално-икономическия живот на България!

  13. 14 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1175 Весело

    е аслъ там е проблемът де... че от мерак да участвате сте ни свалили долните гащи и вече...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  14. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Любопитно

    До коментар [#12] от "palav_nik":

    Най-вероятно ще се случи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 16 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1257 Разстроено

    Много ясно, лапачката си е лапачка!

  16. 17 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 536 Неутрално

    "Не ни е известен икономическият модел,... но със сигурност ще участваме".
    Да се разбира:
    "Не знаем още схемата на крадене, но със сигурност сме в играта, а и без нас,покровителите на енергийната мафия в БГ, не може да мине".
    Това е положението.
    На ни е честит многомилиардният проект за плащане

  17. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5745 Любопитно

    До коментар [#13] от "bat_plamen":

    Вече са ни спазарили ако още не си го разбрал.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 20 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    С едно малко пояснение. Не мораториум а спиране на проекта.Какво ли се измени та да започнат наново?!

    SHADOWS of SOFIA
  19. 21 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    НЕ ЗНАЯТ КАКВО ЩЕ ПРАВЯТ С ЦЕНТРАЛАТА,НО СА ГОТОВИ ДА УЧАСТВУВАТ В ГРАБЕЖА...

  20. 22 Профил на maxwell
    maxwell
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Има си хас да не участват.
    Основният източник на приходи за росатом до скоро беше България.

  21. 23 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Аз изобщо не се съмнявах, че подновяването на проекта се прави САМО и ЕДИНСТВЕНО с мисълта за Росатом и Руските геополитически интереси.

  22. 25 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9253 Неутрално

    Наглеци, не се налапаха и зинали като чавки, като лешояди на мърша.

  23. 26 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4288 Весело

    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Има си ред, премиерът ще подписва. Няма само да играят постановките на "жестоки несъгласия и караници" за пред народа.

  24. 27 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    Тъй като гледам всички до един са се фанали за палците на краката и бият чело пред стъпалата на Кремъл.
    Като се почне от президента, премиера, министрите, депутатите. И се стигне до Светият синод.

  25. 28 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1150 Весело

    Работата е готова! Човекът каза - "ще видим" , но Лихачов ще участва . . .

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  26. 29 Профил на bird_song
    bird_song
    Рейтинг: 355 Весело

    Не знам колко пара ще взема, но ще я взема :)

  27. 30 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    Как е по-малкото зло гербавчета залупени малоумни?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  28. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    Хахаха, не бе, китайски е проекта. Така каза Стабилягата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 32 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    Как е начукахте ли го на умнокрасивите? Айде сега като всички грозни тъпаци, сваляйте гащите и вирвайте дупетата - идва големия руски нерез от Кремъл да ви уважи. Всички до един.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  30. 33 Профил на donald brawnight
    donald brawnight
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Със сигурност няма да участвате,защото сте,първо под запрещение(санкционирани и игнорирани от всякъде) и второ,защото сте нецивилизован,не европейски народ, с имперско мислене и поведение на орди,привикнали да поглеждат все към чуждото,понеже по причини,известни само на антрополозите,свое не могат да създадат......

  31. 34 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#32] от "Свинчуга":
    Драга ми Свинчуга, умнокрасивите сега протестират срещу русификацията на България, а ти лееш просташка злъч срещу тях. Няма кого да убедиш, че твоята версия е по-добра от тази на протестиращите.

  32. 35 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    До коментар [#32] от "Свинчуга":Драга ми Свинчуга, умнокрасивите сега протестират срещу русификацията на България, а ти лееш просташка злъч срещу тях. Няма кого да убедиш, че твоята версия е по-добра от тази на протестиращите.
    —цитат от коментар 34 на авторът


    Протестират ли? Къде протестират?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  33. 36 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":

    И за да не го обвиняват , че е еднокнижник се е консултирал с Хамлет , да бъде или да не бъде.

    SHADOWS of SOFIA
  34. 37 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2541 Неутрално

    "Росатом" не беше ли в санкционния списък?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  35. 38 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Те нищо не знаят, но вече са готови да вземат пари и да ни слагат хомот на шията.

  36. 39 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    Представям си тъпия опулен грозен фейс на всички "десни" семкаджии дето гласуваха за Боко че иначе БСП-то щели да ни вкарат в евразия. Хахаха - НЕ, ВИЕ ГЛУПАЦИ ПЛИТКОУМНИ НИ ЗАСИЛИХТЕ ПРИ ПУТЛЕР. Евала машала. Семкаджии и борсуци при семкаджии и борсуци отиват, то си е нормално.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  37. 40 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    С две думи:
    "Не знаем как да изчистим, но можем много 'качествено' и смрадливо да ви се изсерем във вашият двор"

  38. 41 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Боже, пази клета България!

  39. 42 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Интересно съчетание: "не знаем как, обаче ще участваме "......

  40. 43 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 481 Неутрално

    В момента ДСБ правят протест на Дондуков срещу БеляНЕ!

    Който може, нека се присъедини!

    Порусначен народ- слаба държава
  41. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11204 Неутрално

    "...'Росатом' ще участва в него при всички положения..."
    Защото руския модел "партньорсто' ни прави абонати, които са длъжни да плащат без право на отказ....

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 45 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    В момента ДСБ правят протест на Дондуков срещу БеляНЕ!Който може, нека се присъедини!
    —цитат от коментар 43 на mr_vach


    А, супер, идвам. Казвайте ги по-рано тези неща бе!

    Обичам да грухтя и плюскам.
  43. 46 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Защо всички рубладжии като чуят Белене се надървят като пубертети пред порно филм?!

  44. 47 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Естествено, че без Росатом няма как да се построи АЕЦа. При нас е само "желязото", при тях са технологиите.
    Да на Белене!

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  45. 48 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    С такъв евтин и продажен васал-резидент, руснаците могат да участват във всеки един БГ проект и да вземат милиарди, без да знаят как, а дори и без да правят нищо

  46. 49 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Аее стига с тези "абонаменти", за които трябва да плащат и децата и внуците ми, да е*@ майк@ ви да *ба продажна.

  47. 50 Профил на jasentcho
    jasentcho
    Рейтинг: 237 Неутрално

    НЕ ЗНАЕМ КАК ЩЕ СЕ КРАДЕ, НО ЩЕ СЕ КРАДЕ!

  48. 51 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4557 Неутрално

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ако зависи от нашите политици -ДА!Но под някаква форма Брюксел може да намери начин да каже НЕ този проект /т.е. руските енергийни интереси у нас/ако поиска ........................!

  49. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    До коментар [#33] от "donald brawnight":

    Няма никакъв проблем със запрещението. Нали ще има проектна компания. Българска.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 53 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3860 Неутрално

    Росатом вече участва в качеството на доставчик. Не може да не участва, защото би нарушил договорите. Но не се притеснявайте. Боко няма да строи Белене. Ще намери вратичка да се измъкне. Той няма капацитет за строителство на толкова тежък и отговорен обект. И пари няма.

  51. 54 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Икономическия модел е ясен. Едни и същ е в Русия и в България. Беден и неосведомен народ вярващ в светлото бъдеще. Много е лесно от един гьол и купчена старо желязо отдел "Агитация и пропаганда" да сътвори свят на мечтите.
    Чудя се, защо двата братски народа не се свържат и с един мост над Черно море? Бъдещите поколения ще могат в мислите си да благодарят за саможертвата и лишенията на прародителите.

  52. 55 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Вън Русия от България! Не сме никакви приятели!

  53. 56 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":

    Я кажи АЕЦ Козлодуй руска или българска е ...
    Може и да ни кажеш, ако е нямаше колко щеше да струва киловат при положение, че другаря Костов и другарите ни задължиха да изкупуваме ток по 40 стотинки на киловат, а хората плащат по 20 стотинки, останалото се покрива от ниската цена на тока от Българската АЕЦ , работеща с руски реактори.

  54. 57 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    Меракът е голям, но такъв беше и за Южен пАток, а видяхме как им увисна тръбата на руснаците :)))
    —цитат от коментар 2 на aleks ivan

    Кое увисна ??? Тръбата , която стигна Турция ... или носовете на герберите

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  55. 58 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Преди няколко дена пак си мислих, дали да не се върна да живея в България... Днес ме отказаха поне за още 10 години от такива мисли.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  56. 59 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    Имам един такъв въпрос - проектът "Белене" беше спрян с решение на Народното събрание през 2012 г. във вида, в който бе тогава. Т.е. без цялостен проект, без окончателна цена, без всеобхватен и изчерпателен договор, без ясно (по-скоро - без никакво) финансиране. Защо трябва това решение да се отменя? Какво пречи на правителството да преговаря с когото е решило да преговаря за цялостно нов проект с решаване на всички въпроси около него? Ако стигне до решение това ще бъде един изцяло нов проект и тогава може и да се поиска решение на Народното събрание. Защо каруцата се поставя пред коня? Ако сега Народното събрание отмени решението си от 2012 г. то дава мандат на правителството за нов проект или за възобновявавен на стария? В това ли е и уловката с отмяната на решението на Народното събрание?

  57. 60 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1144 Весело

    До коментар [#11] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Заявката за 2-я си мандат :)

    Stupid people make me sick
  58. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    До коментар [#53] от "Judjuk":

    1. Глупости. Това, че са доставчик, далеч не означава, че трябва да участват в проекта.
    2. Прав си. Баце няма да строи. Нито който и да било. Това е мъртвороден проект, който никой не би го построил. Това не значи, че няма да го изровят, да откраднат още три милиарда и пак да го заровят. За четвърти път.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  59. 62 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1144 Весело

    Сериозен въпрос:
    Може ли някой да обясни защо построяването на Белене е лошо решение за БГ ?

    Stupid people make me sick
  60. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    До коментар [#56] от "001":

    Не знам какво те задължил да купуваш, мен лично ме задължи Царо и Р. Овч.
    Иначе, цената от Козлодуй е по-висока от тая, дето си дал. Но е хубаво да знам, че Костов е виновен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    До коментар [#62] от "Хакуна Матата !":

    Щото е скъпо, рисково и ненужно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 65 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3654 Неутрално

    До коментар [#56] от "001":

    Първо, другаря ти Овчаров подписа за Мариците....!
    Второ, евтиният ток от Козлодуй е платен, през мизерните доходи на хората по времената на социализма! За него, крадливите ГЕРБ-ери нямат никаква заслуги!

    Бивш tww09306483.
  63. 66 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 481 Любопитно

    До коментар [#56] от "001":

    А я ти кажи колко точно ще струва на следващото поколение извеждането на Козлодуй от експолатация (защото рано или късно трябва да се изведе от експлоатация, няма как да работи още 1000 години).
    Къде ще се складира отработеното гориво? На бостана ти на село ли? Кой район от България да отцепим, за да съхраняваме ядрени боклуци (щото по новите правила, отработеното гориво трябва да се складира на територията на страната)?

    Защо хората след 200 години трябва да ти плащат на тебе "евтиния" ток? Ти къв си?
    Колко пари има АЕЦ-Козлодуй по сметка, с които да си обезпечи затварянето? За колко хранилища ще стигнат и за колко години да се поддържат? Какво правим, ако руската бомба вземе, че гръмне и трябва да евакуираме и отцепим район с радиус 100 км (1/4 от България)?

    Къде в "разчетите" за БеляНЕ се включват сметките за изве3ждането от експлоатация?

    Много въпроси, нали? И то "кофти" въпроси...

    Порусначен народ- слаба държава
  64. 67 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Всички правят сметка без кръчмаря.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  65. 68 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#66] от "mr_vach":

    И да се допълня.
    Всичките тия сметки са, ако приемем, че проектът не е корупционен и наистина е икономически изгоден, а не е просто гео-политически лост на влияние!

    Порусначен народ- слаба държава
  66. 69 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4050 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Смех, смешно или не е ;)
    Бизнесът взисква демократично отношение.

    Избори и Референдуми.
    Като когато Крымваш.

    Ето защо (кажи си защо) избра... защото:

    + Ядец БеляДа ;
    - Аэц БеляНе.

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    Меракът е голям, но такъв беше и за Южен пАток,
    а видяхме как им увисна тръбата на руснаците :)))

  67. 70 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    "Не ни е известен икономическият модел, който ще предложи българската страна за приключване на този проект... "Росатом" ще участва в него при всички положения."

    Икономическият модел е без значение, след като се положиха всички усилия идеята да се продаде медийно, и вече е продадена на "широките обществени народни маси" като "изгодна сделка с китайски инвеститор за минимизаране на досегашните загуби".

  68. 71 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    До коментар [#53] от "Judjuk":1. Глупости. Това, че са доставчик, далеч не означава, че трябва да участват в проекта.2. Прав си. Баце няма да строи. Нито който и да било. Това е мъртвороден проект, който никой не би го построил. Това не значи, че няма да го изровят, да откраднат още три милиарда и пак да го заровят. За четвърти път.
    —цитат от коментар 61 на Darth Plagueis


    Защо пишеш баце с главна буква, ще кажеш човек че изпитваш някакво уважение към този русоробски киликанзер...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  69. 72 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#64] от "Darth Plagueis":

    Щото е скъпо, рисково и ненужно.
    -----------------------------------
    От къде знаеш тази информация ? Посочи източника ?

    Stupid people make me sick
  70. 73 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    До коментар [#62] от "Хакуна Матата !":

    Защото ще забие сериозен икономически ресурс в нищото, 3- 4 милиарда лева, който може да се изразходва за развитие на геотермална и слънчева енергия и акумулиращи мощности.

  71. 74 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    В същото време Гърция започва ВЕИ програма на стойност 2,5-3 милиарда евро!

    https://greentech.bg/archives/75701

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  72. 75 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    Предположих, че зад тайствените китайци се крият руснаци още като чух.
    Сега съм сигурен.

    Това е руски проект. От до.

    Прекалено буйна е радостта в Русия.
    Май е време за предсрочни избори, ако ББ сЪгреши.
    Тръгне ли за Москва е ясно. Става вреден за България.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  73. 76 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3860 Неутрално

    До коментар [#62] от "Хакуна Матата !":Щото е скъпо, рисково и ненужно.
    —цитат от коментар 64 на Darth Plagueis


    Ти как разбра? Радан ли ти каза?

  74. 77 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Гневно

    До коментар [#64] от "Darth Plagueis":Щото е скъпо, рисково и ненужно.----------------------------------- От къде знаеш тази информация ? Посочи източника ?
    —цитат от коментар 72 на Хакуна Матата !


    Аман от нагли и тъпи до пръсване руски подлоги!
    Абе каун нещастен!
    По колко пъти трябва да ви се каже, че изобщо не ни е нужна повече електроенергия, че изобщо нямаме депо за радиоактивни отпадъци, а неговата цена е на цената на самата АЕЦ, че Белене е в земетръсна зона, че самият проект е една корупционна яма, която сега пък се прави за да се спаси фалиращия Росатом!
    И всичките тези бели на главата на българския народ само защото на Русия и скимнало нещо!
    Що за българи сте вие бе!?
    Поне нещо българско дали е останало у вас!?
    Не ви ли трепка сърцето, че руснаците ни използват като гъба за да ни изтискат и после захвърлят като мръсно коте на боклука?
    Колко пъти до сега са го правили бе некадърници смитани!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  75. 78 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    хора, какво стана с протеста пред МС? На Петков хората говориха по ТВ-то, а умнокросивите събраха ли се, колко бяха?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  76. 79 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    Ето ви пълно обяснение на тъпите ви въпроси!
    Писна ми да отговарям до полуда едни и същи некадърни въпроси!
    Имам чувството че разговарям с дебили!

    https://clubz.bg/68169-otvoreno_kyrvavo_pismo_do_bashbakanina_borisov_otnosno_vampira_belene

    "Колко още подставени "стратегически инвеститора" трябва да минат през кабинетите ви в Министерския съвет, в Министерството на енергетиката, за да разберете, че хората с пари и с пазарни умения не са "идиоти" и няма начин АЕЦ "Белене" да се реализира по пазарни правила с търговско финансиране от банки? С други думи няма вариант за пазарна реализация?

    На колко още провали на лобистите на този проект трябва да бъдем свидетели, за да се убедите в тяхната професионална непригодност и користни подбуди, а не да ги приемате като ексклузивни съветници? Прогнозите ли им се оказаха верни за дефицит на ток и Армагедон за българската енергетика, че да им вярваме и този път, само защото са отънели личните им сметки?"

    Всъщност!!!
    Какво ли обяснявам на руснаци, на които не им пука за България!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  77. 80 Профил на D
    D
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Всички отдавна са се наточили да крадат яко от там, но истината е, че това правителство ще даде зелена светлина само ако има истински инвеститор, без държавни гаранции и без задължение на държавата да изкупува тока на непазарни цени. Всички сметки показват, че енергията от Белене би струвала поне двойно на тази от Козлодуй и това с инвестицията няма как да се случи.

  78. 81 Профил на dunav545
    dunav545
    Рейтинг: 270 Разстроено

    До коментар [#27] от "palav_nik":
    Лошото е, че те са се хванали за палците, но зад техните палци са нашите задници.

  79. 82 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    До коментар [#62] от "Хакуна Матата !":

    Скъпо и ненужно.
    Не и по джоба ни.

    Би могло да се мисли в посока Козлодуй, каквато идея имаше.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  80. 83 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3809 Неутрално

    Егати руските нагляри!!!!!!
    —цитат от коментар 9 на bat_plamen


    и дебилите от първата ни редици.
    Или продажници?

  81. 84 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    В момента Унгария е затънала в дългове от строителството на АЕЦ Пакш-2.
    Задълженията към Росатом са поне 10 милиарда евро.

  82. 85 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4050 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    От в края на век минал другаря ви Костов трупа тен мургав на солнечной остров...
    Междувеменно:
    Какво вложихте Вие, другарю, за Правда всеобща в извън Болгария?

    До коментар [#56] от "001":
    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":

    Я кажи АЕЦ Козлодуй руска или българска е ...
    Може и да ни кажеш, ако е нямаше колко щеше да струва киловат при положение, че

    другаря Костов и другарите ни задължиха да изкупуваме ток по 40 стотинки на киловат, а хората плащат по 20 стотинки, останалото се покрива от ниската цена на тока от Българската АЕЦ , работеща с руски реактори.

  83. 86 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1974 Весело

    Да протестиращите срещу централата бяха стотина човека, тези дето редовно се разхождат по паветата

  84. 87 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1974 Весело

    Ако е нямаше АЕЦ Козлодуй, не ми се мисли какво щеше да бъде ...

    Вече 50 години ни осигурява ток на цени 4 пъти по-ниски от тези на тецовете които костов подари и после ни задължиха да им купуваме тока.

  85. 88 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    Само си представете, сметки си за ток които плащате в момента но ги умножете по 4

  86. 89 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    До коментар [#87] от "001":

    Шшш, моля. Това с Костов и душманските тецове....много те моля.

    Комунистите определиха цените и сключиха договорите, а после тиражираха слуха, че Костов го е сторил.

    А Козлодуй работи на яка печалба при ниска цени, защото е изплатена отдавна, а е лесно изплатена, защото руснаците си прибираха обратно изгорялата "нафта".
    Една нова централа не може да осигури такива цени.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  87. 90 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    До коментар [#88] от "001":


    Само си представете, сметки си за ток които плащате в момента но ги умножете по 4
    —цитат от коментар 88 на 001


    Мини на метан и раздели сметката си за ток на три. Ето ти верният отговор за отопление, бойлер и печка за МЕСЕЦ.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  88. 91 Профил на dunav545
    dunav545
    Рейтинг: 270 Весело

    До коментар [#63] от "Darth Plagueis":
    Напразно се хабите да налеете нещо в капацината на "тролчев двете нули". Това му е опорката и той с малки вариации я плясва под всяка статия. Нека бъдем снизходителни допускам, че и той храни някого.

    ,

  89. 92 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1974 Весело

    До коментар [#90] от "Росен (Путлер капут)":

    а метана от двора ли ще си го добия,
    като зелените не искат добив на газ в България

  90. 93 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1974 Весело

    До коментар [#89] от "Росен (Путлер капут)":

    Договорите за дългосрочно изкупуване на електроенергия от "Марица-Изток" 3 и "Марица-Изток" 1 са подписани на 13 юни 2001 г. в Министерския съвет присъствието на тогавашния премиер Иван Костов - четири дни преди парламентарните избори, които той катастрофално загуби.

    Всеки може да провери кой е бил премиер на 13 юни 2001 година

  91. 94 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3860 Неутрално

    "Комунистите определиха цените и сключиха договорите, а после тиражираха слуха, че Костов го е сторил."
    До коментар [#89] от "Росен (Путлер капут)":

    Костов беше!

  92. 95 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    До коментар [#92] от "001":

    Има РУСКИ газ предостатъчно.
    На мен ще ми излезе около пет бона газифизирането.
    Имал съм и късмет разбира се. Имало много молби около моя район.

    Раносметката от познат. Спрямо отопление с хубави климатици и или котел с пелети сметката е паднала от 300, 350 лева на 140 лева.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  93. 96 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    До коментар [#93] от "001":

    14 юни.
    Акцента е на сроковете за цените.
    Костов е ТАМ, да. Чети, обаче. И виж кой и кога е бил мин. пред.
    Не бива да се лъже безогледно, защото това е вода в мелницата на комуноидите.

    "През следващите 6-9 месеца двете американски компании - AES и "Entergy", ще вземат банковите заеми и ще започнат работа по двата проекта. След 2004 г. двете централи ще осигуряват 25% от произведената електроенергия у нас. Делът на "Марица-изток 1" ще е между 10% и 11%.

    Вчера бяха подписани само четири от предвидените договори - по един за изкупуване на тока от НЕК и по един за доставка на лигнитни въглища от мините. Според експерти само тези договори са поискани от банките за обезпечаване на кредитите, които ще са около $ 1,2 млрд. общо за двата проекта. Около $ 200 млн. са очаква да бъдат собствени средства на AES, които ще се вложат в построяването на два нови блока в "Марица-изток 1".

    За цената на тока от централите ще се преговаря на три пъти до края на 15-годишния период на договорите. Първият път ще е след 3-4 месеца, когато станат окончателно ясни условията по банковите заеми. Вторият път ще е след края на строителството, когато се калкулират по-точно разходите за него, а третият път - в края на договорния период.

    Сега цената е 2,92 цента за киловатчас от "Марица-изток 3". Договорът за "Марица-изток 1" е подписан с условна цена от 4,34 цента. Тя ще бъде на практика 4,41 цента, когато централата почне търговска експлоатация, а след изплащане на заемите ще падне до 2,2 цента. Други промени в цената ще има само при поскъпване на горивата и варовика."

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  94. 97 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Егати руските нагляри!!!!!!
    —цитат от коментар 9 на bat_plamen


    Не - егати подлите политици, които имаме!!!Вече даже не ги чакат те да споменат какво им е наредила Русия, а си упоменават сами заповедите си пред нас!
    Кой, ако не Русия ни управлява, нищо, че лъжеца Борисов се прави на европеец!

  95. 98 Профил на petar__
    petar__
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Услажда ли ви се, герберастчета!
    Продължавайте да гласувате за Баце, по-жалки сте от комунягите вече...

  96. 99 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 905 Весело

    До коментар [#3] от "atropin":

    Не мисля, че България ще плаща нещо кой знае какво по предстоящото доизграждане на АЕЦ-Белене...Ти чете ли изобщо статията и особено последният абзац в нея...?

  97. 100 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    До коментар [#98] от "petar__":

    Правилно.
    Ама утре, ако са изборите за кого пледираш да гласувам?
    ДСБ каза на ИКонвенция. Отпадат.
    Дайбегейците също.
    СДС май не е.
    И какво ще стане?
    курнелия=белене=БАлександропулис=южен поток=на Бог знае колко още кражби на тая.
    Щото тя не е комунистка и никога не е била. Тя е нагла кариеристка, която за пари и майка си ще продаде.

    Та?
    Идеи?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  98. 101 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#96] от "Росен (Путлер капут)":

    Всичко което си постнал няма нищо общо с реалноста, говирят се цени по 3-4 цента за киловат, а те стават по 20 цента
    Същото нещо стана и с концесията при Софиянски за софийска вода, според която всичко беше мед и масло, а в крайна сметка водата в София поскъпва от 30 стотинки на Кубик до 2 лева за кубик , а нищо не е постигнато с намаляването за загубите са далеч от обещаното

  99. 102 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    До коментар [#94] от "Judjuk":

    А сега чети пост № 96 и пак ми кажи КОЙ е.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  100. 103
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK