
© Associated Press
Става дума за дизелови коли, които не отговарят на стандарта за емисии "Евро-6", въведен през 2014 г. В средата на месеца Върховният административен съд в Лайпциг реши, че общинските власти в страната могат незабавно да забраняват влизането на дизелови автомобили в градовете, за да се изпълнят изискванията на Европейския съюз за мерки срещу замърсяването на въздуха.
В решението обаче се препоръчва това да стане постепенно, като се започне от колите със стандарти Евро-4 (заменен от Евро-5 през 2009 г.), а тези с Евро-5 да не се блокират преди 1 септември 2019 г.
С дело, започнало през февруари, съдът реши, че градовете Щутгарт и Дюселдорф трябва да помислят за забрана на по-стари дизелови коли, но даде възможност и на други градове да го направят като част от мерките за по-добро качество на въздуха. Подобни стъпки обаче могат да се приложат незабавно само в централни райони и големи пътни артерии в градовете - извън тях това трябва да стане постепенно.
Участъкът е с дължина общо около 2.2 км по намиращите се в Западен Хамбург улици "Щреземанщрасе" (където ще се отнася само до превозни средства с маса от 3.5 тона или повече) и "Макс Брауер алее" (ще се отнася за всички дизелови коли). Забраната няма да се отнася за жители, коли на почистващи фирми, доставчици и таксита.
Полицията ще проверява коли в района и ще налага глоби на нарушителите в размер 25 евро (за леки автомобили) или до 75 евро (за камиони).
Според говорител на агенцията за околна среда и енергия в Хамбург (който е отделна провинция според германското административно разделение) обаче ползата от нея е, че ще намали трафика по улицата. Местното правителство казва, че по пътищата на провинция Хамбург има 330 хил. дизелови коли и от тях около 116 хил. ще разполагат с технологията Евро-6.
Възможно е подобно решение да се приложи в най-големия град в северната германска провинция Шлезвиг-Холщайн, Кил, където живеят 250 хил. души.
Забрани за влизане на дизелови автомобили в центъра на градовете са планирани в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина до 2025 г. Кметът на Копенхаген планира да направи същото още догодина.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 НеутралноДоста спорна мярка от законова гледна точка.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!stef
Рейтинг: 488 ЛюбопитноИ защо да не се отнася за таксита?! Точно бакшишите, които навъртат много километри из града, трябва да са с по-екологични автомобили...
StefДа вземат да си проверят освен това колко от “Евро 6” автомобилите реално покриват нормите на Евро 6 и пак да помислят дали да са изключени от забраната... А не да си заравят главата в пясъка при очевидните реално факти, че са далеч от изискванията.
gianni
Рейтинг: 1104 НеутралноБезспорно на германците им липсва българската законова мисъл. Може да им разясниш някои основни положения. Няма само форума на Дневник да се радва на способностите я. Току виж не само в правото, ами и в икономиката дръпнали.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 НеутралноДо коментар [#3] от "gianni":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти драги , чете ли цялата статия?
gianni
Рейтинг: 1104 НеутралноАми ти да не мислиш, че само в големите градове на Германия ограничават дизелите. Скоро и във Франция в големите градове ще спрат дизелите с Евро-4, следват Евро-5, а кметицата на Париж се закани изобщо на всякакви дизели. Тя донякъде е права, защото както и преди писах, оказа се, че Евро-6 на Рено работи само между 17° и 35°, в останалото време чади като за последно. Друг удар който ще нанесат на дизелите с Евро-менте е, че искат и на прегледите да мерят реалната концентрация на фините частици, а не димността на газа. Виж, ако си печен адвокат, сега можеш да трупаш пачки.
the_fat
Рейтинг: 442 НеутралноСега е момента бегейците да копуват дизелови автомобили от Германия.На mobile.de много запазени луксозни и среден клас автомобили - Ягуари,Беемwета ,Бенцове и т.н за по 20-30 000 лева а Тойти,Хонди и т.н за безпари .
hamiltonf
Рейтинг: 4385 НеутралноИнтересно, от общия дизелов парк в България, колко от автомобилите са Евро 6? А още по-интересно, кога ще видя КАТ да спира за проверка димящи талиги? Всекидневно, пред мен, около мен, някой разнася тъмни облаци дим.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Athanatos
Рейтинг: 1290 НеутралноДо коментар [#7] от "hamiltonf1":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .А що си мислиш, че невидимите безцветни облаци, които бълват бензиновите коли са по-безопасни?!
Поредния начин да се изтръскват едни пари от гражданите и фирмите.
Интересно що в София "дизеловите" коли правят запрашеност само зимата?
БМЗ
Рейтинг: 1057 НеутралноПравилно. Въздухът в Германия трябва да е "халал" за "новите германци", мъжете да бачкат яко, да седят ниско и да плащат данъци, а жените да са винаги готови да удовлетворят сексуалните нужди на въпросните "нови германци".
Апокалипсисът апокалиптиченКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4510 НеутралноДо коментар [#5] от "gianni":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти не видя ли, че мярката е дискриминациоонна. Виж само колко и кои са изключенията. Неслучайно те попитах дали си прочел статиятал
Levski Levov
Рейтинг: 239 НеутралноКак колко е... от 1 до 5 години са ти 3 процента от автопарка у нас т.е. значи 1-2 процента са ти тия между 3-4 години...
Levski Levov
Рейтинг: 239 НеутралноРазбира се че са по-безопасни! Няма ги финните прахови частици които ги дишаш!
Иначе бензиновите са отговорни за парниковия ефект, но тук говорим и усиличта са насочени към здравето на хората!
001
Рейтинг: 721 ВеселоСтатията ми звучи, като забраниха дизелите в София.
А реално става въпрос само за една улица и тя е пешеходната Витоша
Quo Vadis?
Рейтинг: 1011 ЛюбопитноА защото не се помисли малко по глобално, като ограничаване на раждаемоста ( население над 2-3 млрд. тотално унищожава ресурсите на заемята), увеличние на горите ( също и много добро решение за борба с климатичните промени) и т.н.
Решемия като това са доста спорни, най малкото защото купувайки си кола с ЕУРО 6 имам очквания за поне 10 години използваемост ...
Бензиновите коли отделят много повече СО2 от дизелите и ако сме толкоз екологични, защо не се лансират колите на газ и метан, който са на порядъци по екологични от бензиновите и дизеловите автомобили ?
Явно както винаги зад всичко стоят парите, защото бензиновите коли харчат доста повече (особено на градско) и тази забрана ще доведе до нарастване 30% на събираемто ДДС от горива (мисля, че разликата в цената си я наваксват с по високия акциз.)
grajdanin1
Рейтинг: 651 НеутралноАйдее - тук започнаха да мислят глобално, да дават ъкъл на германците, а преди това на белгийци, че в Брюксел също забраниха дизелите. До всички експерти - защо мислите, че в Западна Европа нямат специалисти и градските власти не са се допитали до тях и не само до един. Специално в Германия нищо не се прави от днес за утре, всичко се обмисля до последния детайл.
Ама вие, собстеници на таралясници, дето пушат кат влак от 19 век не се бойте - у нас това няма да дойде. Има твърде много законотворци като кмета в сянка, дето като Матросов ще застанат срещу всичко, което не им отърва.
Напротив - сега е времето да си купите евтини изпушили дизели - никой в България няма да ви спре, а в чужбина не ги искат. И след това надайте вой до небето - помощ, дискриминират ни!
sandman
Рейтинг: 973 НеутралноДо коментар [#2] от "stef":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.https://www.autovistagroup.com/news-and-insights/adac-tests-reveal-many-petrol-cars-also-exceed-nox-limits
Първо прочетете и това и тогава поведете справедливта битка.За човек,наясно с горивните процеси в ДВГ това не е изненада.Останалите,просто се спускате по поредното мейнстриймче,организирано от който има нужда.
Или всички на велосипеди и пеш,или само глупости.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1011 НеутралноДо коментар [#15] от "grajdanin1":
Какво ненормално се вижда в това, че купувайки кола Еуро 6 за 40-50 хил ЕУРО, очаквам да е карам 10г и да е в екологичните норми, който в крайна сметка не съм си ги измислил аз?
Само ДПФ филтъра оскъпява колата с 2к ЕУРО а отделно трябва да се ползва и по скъпи масла 5-30W ?
Ей за това повечето хора в БГ карат таралясници от Горубляне, щото като нацели дупка или някой идиот реши да сменя еко стандартите на 2 год не е проблем да смениш кола за 2-3к ЕУРО!
valtoro
Рейтинг: 912 НеутралноДизела отива във небитието, за съжаление много бавно !!!
1452
Рейтинг: 388 НеутралноА в София все още 40% от населението се топли на твърдо гориво... Отчайващо...
Levski Levov
Рейтинг: 239 НеутралноАбе сякаш масово тук хората са хванати от гората!
Проблема е глобален с дизелите, защото са отговорни за финните прахови частици.
Благодарение на тях -има стотици хиляди заболявания -идеята е да се ограничат масово дизелите. Бензинките имат дриги проблеми, но те не са свързани с финните прахови частици.
grajdanin1
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#17] от "Quo Vadis?":
Е, изплюхте камъчето - подържката на дизела е по-скъпа. Затова в скъпата ни татковина никой (или много малко) не подържа дизелите си в норма. И ако КАТ си гледаше работата щеше да спре огромна част от дизелите. Отделно трябва да се глобат КТП-атата, които са ги пуснали. Но у нас, както винаги, нарушителите се ползват от специална закрила, а ние другите, чиито дробове се пълнат с фини частици, естествно нямаме никакви права. Онзи ден в София буквално трябваше да спра, за да изостана от един правоимащ, който буквално покриваше с черна пелена всичко зад него. И ако поставиш въпроса отговора е: "ти ли ще ми кажеш на мен".
Quo Vadis?
Рейтинг: 1011 НеутралноДо коментар [#21] от "grajdanin1":
В коментара си коментирам единствено Еуро 6 дизели.
Аз също съм ЗА за ограничаване на всички коли с ДВГ под ЕУРО 4 и за дългосрочен план как ще се променят изискванията за следващит поне 10 години ... все пак покупката на кола е нещо което се взема с переспектива ......
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2816 ВеселоДо коментар [#15] от "grajdanin1":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Учат Германия и Белгия как да дръпнат напред.
Новоевропейци !
sandman
Рейтинг: 973 НеутралноДо коментар [#20] от "Levski Levov":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for." petrol cars will need to be fitted with better particulate filters in order to meet the new target."
"Абе сякаш масово тук хората са хванати от гората!"
Идеално сте се описали!Само че,ако бяхте хванат от гората,вероятнощяхто по-добре да вникнете в написаното.Затова,лично на Вас извадих цитат от статията,че бензиновите двигатели също се нуждаят от филтри за сажди.В момента и те не покриват изискванията Е6.Защо съвремените бензинови двигатели отделят азотни окиси и сажди,сравними със съвремените дизели,вече е въпрос,чието разбиране иска поне малко познайване теория на ДВГ.
Влизате в спор,без да имате представа от фактите.
sandman
Рейтинг: 973 НеутралноДо коментар [#18] от "valtoro":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Всички отиваме в небитието,за съжаление,твърде бързо.
gianni
Рейтинг: 1104 НеутралноОтделят тези, които са с директно впръскване и когато се опитваш да извадиш от 1,4 литров мотор 150кВт. Това се прави в Европа, защото като в култ е издигната емисията СО2, а за другите отрови никой не му пука. Безплатен обяд няма, ако искаш да намалиш разхода на гориво, ще вдигнеш температурите и ще увеличиш съдържанието на азотни окиси. От директното впръскване пък ще вдигнеш фините частици. Парите които ще се спестят за гориво, ще се дадат за поддръжка и за очистване, ако искаш да не се вдигнат отровите.
gianni
Рейтинг: 1104 НеутралноАми те и опитните маймуни на Фолксваген се усетиха, се е по-добре да нюхаш мотор Евро 4, вместо Евро 6. Не заради стандарта, ами за това, че той се спазва единствено при точно определени условия. Естествено не са виновни потребителите, а тези произвели автомобилите. Докато те не си платят солено за измамите, както стана в Щатите, инвеститори и мениджъри ще продължават да натискат инженерите да вършат измами. Глоби ги десетина милиарда и ги затвори при афроамериканците, па им питай колегите дали и те ще имат мерак да лъготят. Сега обаче бабичката се хвърля като Матросов на амразурата, така че измамите ще продължават. С дизели, с бензин, па и за каквото друго си помислиш.
sandman
Рейтинг: 973 НеутралноДо коментар [#26] от "gianni":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Точно!
sandman
Рейтинг: 973 НеутралноДо коментар [#26] от "gianni":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Просто казано,както и да се въртиш,задника все ти е отзад.Няма как да искаш да постигнеш КПД на дизел с бензин и да не получиш недостатъците на дизела.
Няма политик или общественик,който да каже,че ДВГ са това,което са и или се забраняват тотално или им носим последствията.Да се решава на пряко гласуване за всяка община е най-разумно,защото последиците от тотална забрана на ДВГ ще са меко казано интересни.Едва ли някой ще иска да е персонално отговорен от такива решения.
Levski Levov
Рейтинг: 239 НеутралноВие добре ми цитирате -факти, но пак не разбрахте че ограниченията -например в държави като Франция и Белгия завбъдеще ще са оснвно насочени към дизелите!
Например в Брюксел, "кошник" купен 2009г евро 4 ДИЗЕЛ, ще може да го караш максимум до края на 2021г.
Същия "кошник" евро 4 БЕНЗИН ще може да го караш до към 2028-2029г(разбивката им е до 2025г засега)
Значи в Германия или другаде може и да няма разлика между бензин/дизел, но на много места са очертани да има по ГРАФИК!
Затова и казах -идеята е насочена ОСНОВНО към дизелите и с ограничения по график и с данъците -отпреди няколко дена вдигане на данъка 5-6 пъти на дизелите в Брюксел!
imaligoogle_hr
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#14] от "Quo Vadis?":
Помилсено е и се налага. Белите нямат право да имат деца. Но на черните не може да се забрани (според левите).
Гледай Факултето, мисли Африка.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1011 ВеселоДо коментар [#31] от "imaligoogle_hr":
Ми те за това 'десните популисти" май накрая ще спечелят навсякъде ...
а левундерите си ги знаем - никой не може да направи толкова колкото социалистите/либералите могат да ти обещаят
georgi_ww
Рейтинг: 811 НеутралноТази забрана е голяма глупост, ама основната причина е, че на тези улици се намират станциите за измерване на въздуха и забраната не е на цялата улица, а на отсечка. Тоест се получава поредната игра на криеница. Дизеловият трафик обикаля изм. станция, малките улички се задръстват от бавно движещи се коли (дизел) които правят повече пушек...но пък имаме добри показания на станциите. На всичко отгоре няма как да познаеш каква е колата, защото стикери Евро 6 няма. Всичко е Евро 4, ако ще и Евро 7 да ти е колата. Тази забрана е и обект на подигравателни коментари от местните.
batzdravo
Рейтинг: 2132 ВеселоМного пурковци ("Господин за един ден"), развиват теории, как "това" не може да стане, защото... последвано и подрепено от най-новите теоретични изследвания на ДВГ! Е, имат и малко допуснати грешки, като това, че карбоноксид(СО), е нещо съвсем различно от карбондиоксид(СО2), и т.н.!
Освен това, стандартите Евро4,5,6, са една голяма конспирация на производителите и само лъжат наивните потребители, че има ефект от тяхното прилагане! Сиромахомилство+(шопски манталитет)=средено прост "гражданин", защитаващ с голи гърди, най-великото си достижение - 15-20 годишния таралясник, на който е горд собственик, пушещ не по малко от парен локомотив от началото на 20 век! По-важното е, че е "Мерседес", нали, Пурко!
neut
Рейтинг: 1544 НеутралноПочна разправията със старите дизели в германия и няма връщане назад. Източна Европа ще се напълни с боклуци
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restpenetrating
Рейтинг: 5721 НеутралноИ този шум за две улици ли беше?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertAthanatos
Рейтинг: 1290 Неутрално[quote#12:"Levski Levov"][/quote]
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Ами тогава се затвори в един гараж със запалена бензинова кола, и не се притеснявай за здравето си :) :) :)
Пробвай и същото с дизелова кола.
Познай при коя ще умреш по-бързо?
simChо
Рейтинг: 1119 НеутралноПо-опасни са ..
Има ги частиците.. и са по-малки от тези при дизела и не могат въобще да се задържат от горните дихателни пътища..
А иначе в Хамбург СЕ УВЕЛИЧИХА емисиите, в резултат от забраната ..