Хамбург ограничава от тази седмица влизането на стари дизели

Хамбург ограничава от тази седмица влизането на стари дизели

© Associated Press



От четвъртък по две от големите улици на втория германски град Хамбург с население 1.8 млн. души няма да могат да влизат дизелови автомобили.


Става дума за дизелови коли, които не отговарят на стандарта за емисии "Евро-6", въведен през 2014 г. В средата на месеца Върховният административен съд в Лайпциг реши, че общинските власти в страната могат незабавно да забраняват влизането на дизелови автомобили в градовете, за да се изпълнят изискванията на Европейския съюз за мерки срещу замърсяването на въздуха.


В решението обаче се препоръчва това да стане постепенно, като се започне от колите със стандарти Евро-4 (заменен от Евро-5 през 2009 г.), а тези с Евро-5 да не се блокират преди 1 септември 2019 г.




С дело, започнало през февруари, съдът реши, че градовете Щутгарт и Дюселдорф трябва да помислят за забрана на по-стари дизелови коли, но даде възможност и на други градове да го направят като част от мерките за по-добро качество на въздуха. Подобни стъпки обаче могат да се приложат незабавно само в централни райони и големи пътни артерии в градовете - извън тях това трябва да стане постепенно.


Участъкът е с дължина общо около 2.2 км по намиращите се в Западен Хамбург улици "Щреземанщрасе" (където ще се отнася само до превозни средства с маса от 3.5 тона или повече) и "Макс Брауер алее" (ще се отнася за всички дизелови коли). Забраната няма да се отнася за жители, коли на почистващи фирми, доставчици и таксита.


Полицията ще проверява коли в района и ще налага глоби на нарушителите в размер 25 евро (за леки автомобили) или до 75 евро (за камиони).


Според говорител на агенцията за околна среда и енергия в Хамбург (който е отделна провинция според германското административно разделение) обаче ползата от нея е, че ще намали трафика по улицата. Местното правителство казва, че по пътищата на провинция Хамбург има 330 хил. дизелови коли и от тях около 116 хил. ще разполагат с технологията Евро-6.


Възможно е подобно решение да се приложи в най-големия град в северната германска провинция Шлезвиг-Холщайн, Кил, където живеят 250 хил. души.

Забрани за влизане на дизелови автомобили в центъра на градовете са планирани в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина до 2025 г. Кметът на Копенхаген планира да направи същото още догодина.

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5524 Неутрално

    Доста спорна мярка от законова гледна точка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 493 Любопитно

    И защо да не се отнася за таксита?! Точно бакшишите, които навъртат много километри из града, трябва да са с по-екологични автомобили...

    Да вземат да си проверят освен това колко от “Евро 6” автомобилите реално покриват нормите на Евро 6 и пак да помислят дали да са изключени от забраната... А не да си заравят главата в пясъка при очевидните реално факти, че са далеч от изискванията.

    Stef
  3. 3 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 977 Неутрално

    Доста спорна мярка от законова гледна точка.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Безспорно на германците им липсва българската законова мисъл. Може да им разясниш някои основни положения. Няма само форума на Дневник да се радва на способностите я. Току виж не само в правото, ами и в икономиката дръпнали.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5524 Неутрално

    До коментар [#3] от "gianni":

    Ти драги , чете ли цялата статия?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 977 Неутрално

    До коментар [#3] от "gianni":Ти драги , чете ли цялата статия?
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    Ами ти да не мислиш, че само в големите градове на Германия ограничават дизелите. Скоро и във Франция в големите градове ще спрат дизелите с Евро-4, следват Евро-5, а кметицата на Париж се закани изобщо на всякакви дизели. Тя донякъде е права, защото както и преди писах, оказа се, че Евро-6 на Рено работи само между 17° и 35°, в останалото време чади като за последно. Друг удар който ще нанесат на дизелите с Евро-менте е, че искат и на прегледите да мерят реалната концентрация на фините частици, а не димността на газа. Виж, ако си печен адвокат, сега можеш да трупаш пачки.

  6. 6 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Сега е момента бегейците да копуват дизелови автомобили от Германия.На mobile.de много запазени луксозни и среден клас автомобили - Ягуари,Беемwета ,Бенцове и т.н за по 20-30 000 лева а Тойти,Хонди и т.н за безпари .

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4893 Неутрално

    Интересно, от общия дизелов парк в България, колко от автомобилите са Евро 6? А още по-интересно, кога ще видя КАТ да спира за проверка димящи талиги? Всекидневно, пред мен, около мен, някой разнася тъмни облаци дим.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  8. 8 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf1":

    А що си мислиш, че невидимите безцветни облаци, които бълват бензиновите коли са по-безопасни?!
    Поредния начин да се изтръскват едни пари от гражданите и фирмите.
    Интересно що в София "дизеловите" коли правят запрашеност само зимата?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  9. 9 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Правилно. Въздухът в Германия трябва да е "халал" за "новите германци", мъжете да бачкат яко, да седят ниско и да плащат данъци, а жените да са винаги готови да удовлетворят сексуалните нужди на въпросните "нови германци".

    Апокалипсисът апокалиптичен
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5524 Неутрално

    До коментар [#5] от "gianni":

    Ти не видя ли, че мярката е дискриминациоонна. Виж само колко и кои са изключенията. Неслучайно те попитах дали си прочел статиятал

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Интересно, от общия дизелов парк в България, колко от автомобилите са Евро 6? А още по-интересно, кога ще видя КАТ да спира за проверка димящи талиги? Всекидневно, пред мен, около мен, някой разнася тъмни облаци дим.
    —цитат от коментар 7 на hamiltonf1


    Как колко е... от 1 до 5 години са ти 3 процента от автопарка у нас т.е. значи 1-2 процента са ти тия между 3-4 години...

  12. 12 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf1":А що си мислиш, че невидимите безцветни облаци, които бълват бензиновите коли са по-безопасни?!Поредния начин да се изтръскват едни пари от гражданите и фирмите.Интересно що в София "дизеловите" коли правят запрашеност само зимата?
    —цитат от коментар 8 на Athanatos


    Разбира се че са по-безопасни! Няма ги финните прахови частици които ги дишаш!
    Иначе бензиновите са отговорни за парниковия ефект, но тук говорим и усиличта са насочени към здравето на хората!

  13. 13 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1894 Весело

    Статията ми звучи, като забраниха дизелите в София.
    А реално става въпрос само за една улица и тя е пешеходната Витоша

  14. 14 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1029 Любопитно

    А защото не се помисли малко по глобално, като ограничаване на раждаемоста ( население над 2-3 млрд. тотално унищожава ресурсите на заемята), увеличние на горите ( също и много добро решение за борба с климатичните промени) и т.н.

    Решемия като това са доста спорни, най малкото защото купувайки си кола с ЕУРО 6 имам очквания за поне 10 години използваемост ...

    Бензиновите коли отделят много повече СО2 от дизелите и ако сме толкоз екологични, защо не се лансират колите на газ и метан, който са на порядъци по екологични от бензиновите и дизеловите автомобили ?

    Явно както винаги зад всичко стоят парите, защото бензиновите коли харчат доста повече (особено на градско) и тази забрана ще доведе до нарастване 30% на събираемто ДДС от горива (мисля, че разликата в цената си я наваксват с по високия акциз.)

  15. 15 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Айдее - тук започнаха да мислят глобално, да дават ъкъл на германците, а преди това на белгийци, че в Брюксел също забраниха дизелите. До всички експерти - защо мислите, че в Западна Европа нямат специалисти и градските власти не са се допитали до тях и не само до един. Специално в Германия нищо не се прави от днес за утре, всичко се обмисля до последния детайл.
    Ама вие, собстеници на таралясници, дето пушат кат влак от 19 век не се бойте - у нас това няма да дойде. Има твърде много законотворци като кмета в сянка, дето като Матросов ще застанат срещу всичко, което не им отърва.
    Напротив - сега е времето да си купите евтини изпушили дизели - никой в България няма да ви спре, а в чужбина не ги искат. И след това надайте вой до небето - помощ, дискриминират ни!

  16. 16 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#2] от "stef":

    https://www.autovistagroup.com/news-and-insights/adac-tests-reveal-many-petrol-cars-also-exceed-nox-limits

    Първо прочетете и това и тогава поведете справедливта битка.За човек,наясно с горивните процеси в ДВГ това не е изненада.Останалите,просто се спускате по поредното мейнстриймче,организирано от който има нужда.
    Или всички на велосипеди и пеш,или само глупости.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  17. 17 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#15] от "grajdanin1":

    Какво ненормално се вижда в това, че купувайки кола Еуро 6 за 40-50 хил ЕУРО, очаквам да е карам 10г и да е в екологичните норми, който в крайна сметка не съм си ги измислил аз?
    Само ДПФ филтъра оскъпява колата с 2к ЕУРО а отделно трябва да се ползва и по скъпи масла 5-30W ?

    Ей за това повечето хора в БГ карат таралясници от Горубляне, щото като нацели дупка или някой идиот реши да сменя еко стандартите на 2 год не е проблем да смениш кола за 2-3к ЕУРО!

  18. 18 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Дизела отива във небитието, за съжаление много бавно !!!

  19. 19 Профил на 1452
    1452
    Рейтинг: 395 Неутрално

    А в София все още 40% от населението се топли на твърдо гориво... Отчайващо...

  20. 20 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#2] от "stef":https://www.autovistagroup.com/news-and-insights/adac-tests-reveal-many-petrol-cars-also-exceed-nox-limits Първо прочетете и това и тогава поведете справедливта битка.За човек,наясно с горивните процеси в ДВГ това не е изненада.Останалите,просто се спускате по поредното мейнстриймче,организирано от който има нужда.Или всички на велосипеди и пеш,или само глупости.
    —цитат от коментар 16 на sandman


    Абе сякаш масово тук хората са хванати от гората!
    Проблема е глобален с дизелите, защото са отговорни за финните прахови частици.
    Благодарение на тях -има стотици хиляди заболявания -идеята е да се ограничат масово дизелите. Бензинките имат дриги проблеми, но те не са свързани с финните прахови частици.

  21. 21 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#17] от "Quo Vadis?":

    Е, изплюхте камъчето - подържката на дизела е по-скъпа. Затова в скъпата ни татковина никой (или много малко) не подържа дизелите си в норма. И ако КАТ си гледаше работата щеше да спре огромна част от дизелите. Отделно трябва да се глобат КТП-атата, които са ги пуснали. Но у нас, както винаги, нарушителите се ползват от специална закрила, а ние другите, чиито дробове се пълнат с фини частици, естествно нямаме никакви права. Онзи ден в София буквално трябваше да спра, за да изостана от един правоимащ, който буквално покриваше с черна пелена всичко зад него. И ако поставиш въпроса отговора е: "ти ли ще ми кажеш на мен".

  22. 22 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#21] от "grajdanin1":

    В коментара си коментирам единствено Еуро 6 дизели.
    Аз също съм ЗА за ограничаване на всички коли с ДВГ под ЕУРО 4 и за дългосрочен план как ще се променят изискванията за следващит поне 10 години ... все пак покупката на кола е нещо което се взема с переспектива ......

  23. 23 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4001 Весело

    До коментар [#15] от "grajdanin1":

    Учат Германия и Белгия как да дръпнат напред.
    Новоевропейци !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  24. 24 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#20] от "Levski Levov":

    " petrol cars will need to be fitted with better particulate filters in order to meet the new target."

    "Абе сякаш масово тук хората са хванати от гората!"
    Идеално сте се описали!Само че,ако бяхте хванат от гората,вероятнощяхто по-добре да вникнете в написаното.Затова,лично на Вас извадих цитат от статията,че бензиновите двигатели също се нуждаят от филтри за сажди.В момента и те не покриват изискванията Е6.Защо съвремените бензинови двигатели отделят азотни окиси и сажди,сравними със съвремените дизели,вече е въпрос,чието разбиране иска поне малко познайване теория на ДВГ.
    Влизате в спор,без да имате представа от фактите.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  25. 25 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#18] от "valtoro":

    Всички отиваме в небитието,за съжаление,твърде бързо.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  26. 26 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 977 Неутрално

    Защо съвремените бензинови двигатели отделят азотни окиси и сажди,сравними със съвремените дизели,вече е въпрос,чието разбиране иска поне малко познайване теория на ДВГ
    —цитат от коментар 24 на sandman


    Отделят тези, които са с директно впръскване и когато се опитваш да извадиш от 1,4 литров мотор 150кВт. Това се прави в Европа, защото като в култ е издигната емисията СО2, а за другите отрови никой не му пука. Безплатен обяд няма, ако искаш да намалиш разхода на гориво, ще вдигнеш температурите и ще увеличиш съдържанието на азотни окиси. От директното впръскване пък ще вдигнеш фините частици. Парите които ще се спестят за гориво, ще се дадат за поддръжка и за очистване, ако искаш да не се вдигнат отровите.

  27. 27 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 977 Неутрално

    В коментара си коментирам единствено Еуро 6 дизели. Аз също съм ЗА за ограничаване на всички коли с ДВГ под ЕУРО 4.
    —цитат от коментар 22 на Quo Vadis?


    Ами те и опитните маймуни на Фолксваген се усетиха, се е по-добре да нюхаш мотор Евро 4, вместо Евро 6. Не заради стандарта, ами за това, че той се спазва единствено при точно определени условия. Естествено не са виновни потребителите, а тези произвели автомобилите. Докато те не си платят солено за измамите, както стана в Щатите, инвеститори и мениджъри ще продължават да натискат инженерите да вършат измами. Глоби ги десетина милиарда и ги затвори при афроамериканците, па им питай колегите дали и те ще имат мерак да лъготят. Сега обаче бабичката се хвърля като Матросов на амразурата, така че измамите ще продължават. С дизели, с бензин, па и за каквото друго си помислиш.

  28. 28 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#26] от "gianni":

    Точно!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  29. 29 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#26] от "gianni":

    Просто казано,както и да се въртиш,задника все ти е отзад.Няма как да искаш да постигнеш КПД на дизел с бензин и да не получиш недостатъците на дизела.
    Няма политик или общественик,който да каже,че ДВГ са това,което са и или се забраняват тотално или им носим последствията.Да се решава на пряко гласуване за всяка община е най-разумно,защото последиците от тотална забрана на ДВГ ще са меко казано интересни.Едва ли някой ще иска да е персонално отговорен от такива решения.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  30. 30 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#20] от "Levski Levov":" petrol cars will need to be fitted with better particulate filters in order to meet the new target.""Абе сякаш масово тук хората са хванати от гората!"Идеално сте се описали!Само че,ако бяхте хванат от гората,вероятнощяхто по-добре да вникнете в написаното.Затова,лично на Вас извадих цитат от статията,че бензиновите двигатели също се нуждаят от филтри за сажди.В момента и те не покриват изискванията Е6.Защо съвремените бензинови двигатели отделят азотни окиси и сажди,сравними със съвремените дизели,вече е въпрос,чието разбиране иска поне малко познайване теория на ДВГ.Влизате в спор,без да имате представа от фактите.
    —цитат от коментар 24 на sandman


    Вие добре ми цитирате -факти, но пак не разбрахте че ограниченията -например в държави като Франция и Белгия завбъдеще ще са оснвно насочени към дизелите!
    Например в Брюксел, "кошник" купен 2009г евро 4 ДИЗЕЛ, ще може да го караш максимум до края на 2021г.
    Същия "кошник" евро 4 БЕНЗИН ще може да го караш до към 2028-2029г(разбивката им е до 2025г засега)
    Значи в Германия или другаде може и да няма разлика между бензин/дизел, но на много места са очертани да има по ГРАФИК!
    Затова и казах -идеята е насочена ОСНОВНО към дизелите и с ограничения по график и с данъците -отпреди няколко дена вдигане на данъка 5-6 пъти на дизелите в Брюксел!

  31. 31 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#14] от "Quo Vadis?":

    Помилсено е и се налага. Белите нямат право да имат деца. Но на черните не може да се забрани (според левите).
    Гледай Факултето, мисли Африка.

  32. 32 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1029 Весело

    До коментар [#31] от "imaligoogle_hr":

    Ми те за това 'десните популисти" май накрая ще спечелят навсякъде ...
    а левундерите си ги знаем - никой не може да направи толкова колкото социалистите/либералите могат да ти обещаят

  33. 33 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Тази забрана е голяма глупост, ама основната причина е, че на тези улици се намират станциите за измерване на въздуха и забраната не е на цялата улица, а на отсечка. Тоест се получава поредната игра на криеница. Дизеловият трафик обикаля изм. станция, малките улички се задръстват от бавно движещи се коли (дизел) които правят повече пушек...но пък имаме добри показания на станциите. На всичко отгоре няма как да познаеш каква е колата, защото стикери Евро 6 няма. Всичко е Евро 4, ако ще и Евро 7 да ти е колата. Тази забрана е и обект на подигравателни коментари от местните.

  34. 34 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2078 Весело

    Много пурковци ("Господин за един ден"), развиват теории, как "това" не може да стане, защото... последвано и подрепено от най-новите теоретични изследвания на ДВГ! Е, имат и малко допуснати грешки, като това, че карбоноксид(СО), е нещо съвсем различно от карбондиоксид(СО2), и т.н.!
    Освен това, стандартите Евро4,5,6, са една голяма конспирация на производителите и само лъжат наивните потребители, че има ефект от тяхното прилагане! Сиромахомилство+(шопски манталитет)=средено прост "гражданин", защитаващ с голи гърди, най-великото си достижение - 15-20 годишния таралясник, на който е горд собственик, пушещ не по малко от парен локомотив от началото на 20 век! По-важното е, че е "Мерседес", нали, Пурко!

  35. 35 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7122 Неутрално

    Почна разправията със старите дизели в германия и няма връщане назад. Източна Европа ще се напълни с боклуци

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  36. 36 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11054 Неутрално

    И този шум за две улици ли беше?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  37. 37 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    [quote#12:"Levski Levov"][/quote]

    Ами тогава се затвори в един гараж със запалена бензинова кола, и не се притеснявай за здравето си :) :) :)
    Пробвай и същото с дизелова кола.
    Познай при коя ще умреш по-бързо?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  38. 38 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    Разбира се че са по-безопасни! Няма ги финните прахови частици които ги дишаш!
    Иначе бензиновите са отговорни за парниковия ефект, но тук говорим и усиличта са насочени към здравето на хората!
    —цитат от коментар 12 на Levski Levov


    По-опасни са ..
    Има ги частиците.. и са по-малки от тези при дизела и не могат въобще да се задържат от горните дихателни пътища..

    А иначе в Хамбург СЕ УВЕЛИЧИХА емисиите, в резултат от забраната ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK