Защо Илон Мъск тръгна на война с медиите

Защо Илон Мъск тръгна на война с медиите

© Aaron Bernstein, Reuters



Той е склонен към откачени изблици в "Туитър". Не понася критика. Обвинява медиите в мошеничество и заплашва да създаде институции в съветски стил, за да ги оценява. Подвежда хората да му дават кеш в замяна на неспазвани обещания. Той е милиардер, чиито компании са на ръба на фалита. Представя се за иконоборец, враг на върхушката, а всъщност не е нищо повече от необичайно успял изпечен лъжец. Легионите му поддръжници са фанатици и, да си признаем, малко тъпи. Говорят за изпълнителния директор на "Тесла" Илон Мъск – Доналд Тръмп на Силициевата долина."


С тези тежки думи в. "Ню йорк таймс" обрисува Мъск след вербалните му престрелки с медиите през последните седмици. Доскоро чарът на предприемача, предишните му успехи и смелите му планове го правеха да изглежда като супергерой. Но какво се обърка?


Проблемите на "Тесла"


Преди година той обещаваше да създаде Модел 3 – стилна, незамърсяваща кола, на цена 35 000 долара. Това бе амбициозна цел и харизмата на Мъск вдъхнови публиката му.




От месеци насам обаче "Тесла" е обект на критики – компанията не успява да постигне заложените си цели за производството на Модел 3, за който над 400 000 души вече са дали депозити от по 1000 долара. Висши служители напускат, за петнадесетгодишното ѝ съществуване печалба рядко е регистрирана, а Мъск е в конфликт и с Националната служба за транспортна сигурност. "Тесла" си прибра 126 000 от модел S, за да ги поправи, имаше проблеми със системите за автопилот, самият той заяви, че работата по модел 3 е "ад на производството".


Разследване на Центъра за разследваща журналистика наля още масло в огъня, показвайки със свидетели и документи как компанията на Мъск неглижира безопасността на служителите си и съответно злополуките във фабриките.


Мъск и медиите


Мъск – възмутен от новинарското отразяване на случващото се в компанията му, написа в туитър: "Самодоволното лицемерие на големите медийни компании, които твърдят, че казват истината, но публикуват точно толкова, колкото да захаросат лъжата, е причината обществото да не ги уважава."


Той заяви още, че негативните текстове за "Тесла" се пишат за "максимален брой кликове", понеже журналистите трябва "да получат доларите на рекламодателите, или ще бъдат уволнени". И предложи създаването на сайт, който да подлага на гласуване "основната истина" в статиите и да следи авторитета на журналистите. Името, което му дойде наум - "Правда".


Думите му бяха посрещнати с недоволство от редица авторитетни репортери и вербалният конфликт ескалира до откровени заплахи към туитър потребители към журналисти, което принуди Мъск да подчертае, че не приема подобно поведение от феновете си.


Фотогалерия: Новият модел на "Тесла" обещава спринт до 100 км/ч за малко над 2 секунди >


Тези туити са последния пример за все по-антагонистичните отношения между Мъск и медиите, пише "Атлантик". През 2016 г. мъж загина в инцидент с модел S, управляван от автопилот. Тогава Мъск обвини репортерите, че отразяват този тип катастрофи много повече, макар че 1.2 млн. души умират всяка година в инциденти, причинени от човешка ръка. "Внимателно си помислете – ако напишете негативна статия, на практика разубеждавате хората да използват автономна кола и така убивате хора", каза той.


През октомври 2017 г. "Уолстрийт джърнъл" писа, че има проблем с поточната линия на "Тесла" и че големи части от Модел 3 още се строят на ръка. Тогава Мъск заяви, че вестникът "неуморно напада "Тесла" с подвеждащи статии" и че "макар да е възможно тази статия да е изключение, това е изключително слабо вероятно".


По същото време "Гардиън" съобщи, че работник гей съди фирмата, защото е бил тормозен от прекия си ръководител, наказан, че се е оплакал на отдел "Човешки ресурси", и накрая е бил уволнен. "Тесла" отвърна с обвинения, че "Гардиън", срещу чиято корпорация също е имало такива обвинения, представя нещата некоректно, за да генерира трафик.


На практика той използва същите реторични хватки, които използва и Доналд Тръмп, и всеки човек, който няма оправдание за посочените факти – атакува ad hominem опонентите си, измества темата на разговора и отказва да коментира конкретните проблеми на производството си.


Защо Мъск се държи така


Един възможен отговор - "Тесла" наистина има проблеми и той обвинява вестоносеца, за да успокои инвеститорите. Мъск е известен с това, че си поставя изключително амбициозни цели – което означава и че рискът за провал при него е много по-голям, което не прави постиженията му по-незначителни.


"Казваме му, че това не може да се направи, месеци наред работим непрекъснато, постигаме половината от целта и това е изумително, но ни се струва, че направо трябва да се извиним", казва пред в. "Гардиън" инженер от "Спейс Екс", пожелал анонимност.


Защо това е проблем


"Да нападаш свободните медии, задето са критични към компанията ти, не е начина, по който един изпълнителен директор, визионер или дори възрастен човек би трябвало да реагира на критика. Това има реални последствия", предупреди Роберто Болдуин в технологичния блог Engadget, като нарече действията на Мъск глупави и опасни.


"Лесно е да се направи сравнение с администрацията на Тръмп. Президентът пое лично задачата да напада пресата, когато изскочи нещо, с което не е съгласен. Към него се присъединиха легиони фенове, които, вместо да гледат фактите, оставят мнението им да затъмни преценката им за новините и "мейнстрийм медиите", каквото и да значи това", продължава той.


Защо Илон Мъск тръгна на война с медиите

© Stephen Lam, Reuters


"По политически събития репортерите ги блъскат, плюят и крещят. Ето такава власт има един туитър акаунт с огромен брой последователи. Има ли Мъск същата власт като Доналд Тръмп? Вероятно не, но е достатъчно и един гневен последовател да реши, че ревюто на Модел 3 не е било обективно, и да посегне на журналист.


Медиите достатъчно се контролират сами. Няма друга група, в която хората посочват грешките на колегите си толкова бързо. Безмилостни сме един към друг, безжалостни сме с приятелите си. Правим грешки и ги признаваме в статиите си. Никой не е перфектен и сме наясно с това. Разбираме, че думите имат значение и търсенето на факти е в ДНК-то ни."


"Нападат ни непрекъснато – читатели, други медии, колеги, компании, а сега – изпълнителният директор на една компания, която създава коли, батерии и слънчеви панели, защото иска по-чисто бъдеще. Свикнали сме. Кожата ни е загрубяла, казва той. Мъск е ядосан, фрустриран или и двете. Но кожата му ще трябва да загрубее, ако наистина иска да промени света."

Ключови думи към статията:

Коментари (191)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    От оссанна до разпни го разстоянието е много малко.
    В никоя страна май не обичат успешните хора

  2. 2 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 1168 Любопитно

    Защо статията няма автор?

    #killwhitey
  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2965 Весело

    Maaaлииййййй!
    Тая очертаваща се титанична война на омазване а'ла на Тарайльома със Селямсъза що пуканки ще изяде, не е истина просто!
    Запасявайте се овреме, че реколтата царевична може да не стигне!

  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2965 Весело

    Защо статията няма автор?
    —цитат от коментар 2 на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT

    Ми то и Мъск надали си пише сам нападките ...

  5. 5 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 943 Неутрално

    От оссанна до разпни го разстоянието е много малко.В никоя страна май не обичат успешните хора
    —цитат от коментар 1 на ЙЕИ


    Колко успешен с Мъск бе човек, всичките му начинания се финансират дебело от американския данъкоплатец и бюджета, и пак не може да излезе на печалба вече доста години!

    Само SpaceX са получили към $7.2 милиарда, а Tesla може и повече като се съберат субсидиите за електромобили, местни щатски и градски субсидии за да си строи при тях фабриките и т.н.

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10772 Неутрално

    Тежки новини се чакат от притежателите на акции в компаниите на Мъст. Трябва да са железни нерви, но пък бъдещето си заслужава...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Това са в общият случай дреболии. Преди седмици, Тесла изгради нова поточна линия за батериите си с което ще вдигне още производството. 5000 автомобила на седмица вече се случва, 10 000 на седмица предстои. Линията бе докарана с 6 тежки самолета на близкото летище и вече е монтирана и работи. При 10 000 автомобила на седмица, Тесла може да продава базовият Модел 3 на стартова цена, $28 000 и пак да е на 15% печалба (Тесла вероятно ще удари $18-$20 милиарда приходи тази година.

    Последното е много важно, защото първото тримесечие на 2019-та отпада федералният данъчен кредит от $7500 на автъомобил за Тесла. Залагам, че Тесла ще изненада приятно купувачите с намаляването на цената на Модел 3.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  8. 8 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 722 Неутрално
  9. 9 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Когато тази, догодина или след 3 години NYT фалира и спре да излиза никой няма да страда. Само ще си каже "Гледай ти, и тия всезнайковци фалираха". Тая тяхна предсмъртна злоба е противна.

    Илън Мъск е идеал на епохата. Като него са хиляди не толкова известни гении, които дърпат световния прогрес. Хиляди са и хората, създаващи смислено съдържание в световната мрежа.

    Така, че Fuck the NYT.

    Navigare Necesse Est
  10. 10 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Между другото, Тесла е в преговори с Китай за построяването на Гигафабрика 2 край Шанхай. Китай намали митата на вносни автомобили, с което увеличава печалбите от продажбите на най- скъпите модели на Тесла, S и X с по $15 000 на автомобил. Китай е най- бързо растящият пазар за Тесла.

    Това, като продължение на предишният коментар, лошите новини за Тесла се изчерпаха, идва реда на добрите.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  11. 11 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3651 Неутрално


    Извън конкретиката на отделните теми между медиите и Мъск бих искал да попитам: Ако медиите имат свободата да кажат какво мислят за Мъск то Мъск няма ли свободата да каже какво мисли за медиите?

  12. 12 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Навремето така и Едисон са смазвали Тесла - чрез омаскаряване !
    А днес Мъск го омаскаряват по подобен начин.
    Защо ли хората злобеят?

  13. 13 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#5] от "everlast666":

    Нали знаеш, че тези фабрики можеше да са в Китай, а субсидиите за електромобили получават всички в САЩ!

  14. 14 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 623 Весело

    Миналата седмица Мъск се опита да регистрира Pravda.com, но се оказа, че Русия е сложила забрана на името, което го амбицира и си регистрира Pravduh.com
    Забавно ще е, да четем там истините, които платените медии не харасват да публикуват ;)

    - Четири крака - да, два крака - да! :)
  15. 15 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    "Представя се за иконоборец, враг на върхушката, а всъщност не е нищо повече от необичайно успял изпечен лъжец. Легионите му поддръжници са фанатици и, да си признаем, малко тъпи.
    С тези тежки думи в. "Ню йорк таймс" обрисува Мъск след вербалните му престрелки с медиите през последните седмици. "

    В темата съм , но ще почна по-отдалеч.
    Наскоро препрочетох книгата на Панайот Панайотов, български дипломат от преди 9.9.1944, който се спасява от комунистическо преследване чрез бягство в чужбина. Дълги години е бил председател на дружеството на българските емигранти и като изгнаник е написал множество статии за България. Те са публикувани в "Моят житейски път". Живее до дълбока старост и има интересни коментари за Симеон втори, които го представят в негативна светлина. Те са писани по повод завръщането му в България с претенции да управлява.
    В една от поместените статии , които той е писал по време на Студената война той описва поведението на Ню Йорк таймс след покушението срещу папата и задържането на българското ченге Сергей Антонов като евентуален съучастник. Та този американски вестник публикувал писмо на българския посланик в Америка Стоян Жулев, в което той оневинява ДС на България , като нямаща нищо общо с атентата. В отговор на това писмо , Панайот Панайотов пише писмо до редакцията на Ню Йорк таймс с опровержения и описания какво представлява ДС в България което писмо , обаче вестникът не публикува. Остава версията на комунистическите тайни служби.
    Западните левичарски медии винаги са били на страната на комунистическите диктатури и винаги против запада и Америка. Това е така още през Студената война. Американските президенти са били като боксови круши в ръцете на левичарските медии. Тръмп е първия , който им се опълчи. Сега нападат Мъск като иновативен бизнесмен , който се опитва до промени света. Няма милост към успешните хора на Америка от страна на самозабравилите се левичарски медии. Тръмп ги обяви за предателски. Късно. Те са такива от десетилетия. Злоупотребяват със свободата на словото , хитри са и не съчиняват лъжи , но ги разпространяват като представяне на "другата гледна точка". Никой политик не смее да им се опълчи , защото знае , че ще бъде разкъсан и унищожен. Медийната власт е по-могъща от всякаква друга и е безконтролна. Тръмп им се опълчи, предприе неравна борба с тях, изходът от която е съмнителен.

  16. 16 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Какво е измислил Мъск,че да е толкова успешен? Електрокари е имало преди него. Луксозни коли също,космически ракети също. Дори и батерии. Успява да лъже и омайва инвеститори и правителства за парите им. Но ... Амбър Хърд го заряза и се задава фалит. Хе-хе...

  17. 17 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Между другото, ето ви кредитите които производители на електрически автомобили получават в Калифорния. Има хибридни и електрически кредити. Ето електрическите (водородните):

    1. Приус Праим получава 0.7 кредита (20 мили електрически пробег).
    2. Шевролет Волт получава 1.1 кредита (50 мили електрически пробег).
    3. Нисан Лийф, Шевролет Болт, Тесла, Модел 3, Тойота Мирай получават 1.4 кредита.

    Автомобилните производители трябва да получат определен брой хибридни и електрически кредити за да могат да продават бензинови коли в Калифорния. Тъй като Тесла произвежда само електрически автомобили тя продава своите кредити. Има такъв пазар. Основните купувачи на кредитите на Тесла са, Фиат- Крайслер, който има един плъг-ин ван и един електрически Фиат 500 и колкото и да е странно за някои, Тойота, която има много хибридни кредити, но почти няма електрически (Мирай се продава в много ограничени бройки, а Приус Прайм има много малък кредит).

    От останалите, Форд има достатъчно хибридни и електрически кредити- 2 хибрида, 2 плъг-ин хибрида и електрическият Фокус. Нисан е горе- долу в същото положение като Форд.

    ГМ има достатъчно електрически, но почти няма хибридни кредити. Хонда е на обратната посока, има хибридни, но няма електрически кредити. ГМ и Хонда си разменят елетрически и хибридни кредити за да могат да продават бензинови автомобили в Калифорния.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  18. 18 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    До коментар [#11] от "Един препатил":
    Извън конкретиката на отделните теми между медиите и Мъск бих искал да попитам: Ако медиите имат свободата да кажат какво мислят за Мъск то Мъск няма ли свободата да каже какво мисли за медиите?
    -----------------
    Точно !
    Но проблемът идва от факта, че Медиите се правят на свободни и могат да критикуват. Основно да критикуват. Всеки знае, че лошите новини продават тиража ,поради което те /лошите новини/ доминират.
    За частно лице, това не е приемливо поведение, особено срещу "Независимите медии".
    На Медиите не им дреме, че рушат реномето на дадена Компания или личност. Обаче пищят яко когато някой им изкара срамотиите на показ 'щото им Пада тиража...
    Не съм защитник на Мъск , но към него изпитвам много по голям респект отколкото към " независимите" подкупни медии.

    Stupid people make me sick
  19. 19 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#7] от "Realist":

    "Залагам, че Тесла ще изненада приятно купувачите с намаляването на цената на Модел 3."

    Купувачите, предполагам, биха се изненадали по-приятно ако най после могат го пипна тоя прехвален автомобил.

    А какво ще стане днеска на събранието им? Ще ли оставят брат му и малкия Фокс за директори и ще успеят ли да му отнемат една от началническите позиции на Мъск? От сутринта само това обсъждат по телевизора, омръзна ми да ги слушам

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  20. 20 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1788 Любопитно

    хммм ,я помислете да няма нещо руски хакери намесени

    гошо
  21. 21 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#19] от "Gretel":

    Аз лично все по- често виждам Модел 3 на пътя. Днес примерно го видях 5-6 пъти докато пътувах. 5000 бройки на седмица са голяма цифра за седан в примиум класа (класа на БМВ 3 и на Мерцедес С класата). Това са по- 20 000 бройки на месец, 240 000 бройки на година. Което поставя Модел 3 не в категорията на БМВ 3, а в категорията на Тойота Камри, Форд Фюжън, Хонда Акорд, Сивик, Корола, Шевролет малибу и т.н.

    10 000 бройки на седмица означава 480 000 бройки на година, горе- долу, колкото продажбите на Шевролет Силвърадо, тръка на Шевролет.

    Не мисля, че ще има големи промени в борда на Тесла.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  22. 22 Профил на Logicbg
    Logicbg
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Цялата тази жлъч само защото ще има независим сайт за оценка на медиите. Ами много съжалявам, но проверката на фалшиви новини не може да върви само в една посока и не винаги опира само до авторитета на сайт. Сериозни медии също биват подведени.
    https://www.thedailybeast.com/fooled-by-the-onion-9-most-embarrassing-fails

  23. 23 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Браво,това е важна тема!
    Либералната икона Елън Мъск е подложен на унищожение от либералната медия. Какъв е неговия грях- Мъск сподели в Туитър, че работи върху създаването на сайт или платформа, където всички зрители,слушатели,читатели да могат да оценяват новините, коя е фалшива и коя не, да дават оценка на статиите и репортажите, да оценяват журналистите и отделните медии като цяло. Мъск иска да направи същото,което в момента правят медиите, но оценките да се дават от народа, а не от наети от собствениците на големите медии "специалисти". Т.е. не корпорацията Фейсбук за казва коя новина е фалшива и кой лъже, а народът. Това означава ни повече,ни по-малко смъртна присъда на либералната медия и затова всички евреи от медиите се втурнаха да ликвидират Мъск.
    Това,което не пише в статията е,че Мъск повдигна проблема за притежаването на медиите,че на 100% медиите са в ръцете на богати евреи. Тотален еврейски монопол. Че три четвърти от политическите коментатори и журналисти са евреи, че на 100% пропагандата се води от евреи. Веднага го обвиниха в антисемитизъм.

  24. 24 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2686 Неутрално

    Навремето така и Едисон са смазвали Тесла - чрез омаскаряване !А днес Мъск го омаскаряват по подобен начин.Защо ли хората злобеят?
    —цитат от коментар 12 на Cara Mia



    До коментар [#12] от "Cara Mia":

    Едисон наистина е плагиатствал...

  25. 25 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Един от бисерите в статията е,че медията сама се контролира! Все едно да твърдиш,че монополистът сам се контролира или диктаторът. При 100% притежание на медиите от богати евреи,които работят в заговор спещу света и които водят единна пропаганда да говориш,че се контролират един друг е гьонсуратлък

  26. 26 Профил на puhpuhan4o
    puhpuhan4o
    Рейтинг: 730 Весело

    Дневник, страхува ли ви Мъск?

    > BEACEFUL REBUGEES :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDddddddddd > BENIS :DDDDDDDDDDDDD
  27. 27 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#21] от "Realist":

    "поставя Модел 3 .... в категорията на Тойота "

    Е, точно сравнението с Тойота, компанията не модела мекара да имам съмнения . Тойота за 1 година има печалба (EPS) от около $15 ...плюс! ... Тесла долу горе същата, но с минус! И пак Тесла струва повече от 2 пъти повече.. .т. е. всичко е вяра, надежда и любов за бъдещето... един вид комарджийство а не инвестиция.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  28. 28 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1856 Весело

    на бай дончо тюфлека ше требе паметник колку статуята на лейди либърти да му издигнеме ако напраи за америка барем и една десета от туй дет са направили гадни заядливи тиранични несправедливи и капризни шибаняци кат елан мъск и стив джобз...
    а изречението на нйт само показва ква гадна отмъстителна мръснишка безгръбначна сган са журналята, щом мое да леят помия по тръмп и мъск едновременно... явно у нйт се имат за неккъв императив на истината гачели са го фанали дедо господ за истиновидната жлеза...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  29. 29 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    поставя Модел 3 .... в категорията на Тойота "Е, точно сравнението с Тойота, компанията не модела мекара да имам съмнения . Тойота за 1 година има печалба (EPS) от около $15 ...плюс! ... Тесла долу горе същата, но с минус! И пак Тесла струва повече от 2 пъти повече.. .т. е. всичко е вяра, надежда и любов за бъдещето... един вид комарджийство а не инвестиция.
    —цитат от коментар 27 на Gretel


    Това са в общи линии, глупости! Тойота няма двоен растеж за година, но Тесла има. Не мислете, че Тесла не получава пари, дори напротив, миналото тримесечие Тесла имаше приходи над $3 милиарда. Въпросът е, че растежа трябва да се финансира с нещо и отнякъде.

    Погледнете другите компании, миналото тримесечеие, например Епъл имаше печалба колкото печалбата на Амазон от създаването на Амазон до сега. Но, пък акцията на Амазон може още да се удвои, утрои и т.н. По простата причина, че Амазон расте, докато Епъл стагнира.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  30. 30 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#27] от "Gretel":

    Тесла не е в категорията на Тойота, предполагам може и никога да не бъде. В смисъл поне в следващите 5-10 години няма да произведе 10 000 000 автомобила на година. Виж, вероятно ще е от категорията на БМБ, милион- два милиона автомобила на година. Не вярвам Тесла да влезе и в пазара на субкомпактните автомобили, където маржините са изключително ниски и големите са се хванали за вратовете и се бият за всеки клиент.

    Тесла има и други опции да расте. В бизнеса на електрически батерийни централи Тесла е лидер, в следващите месеци приключва конкурса за най- голямата бетерийна ферма в света, 1 гигаватчас в Колорадо. Тесла вероятно ще спечели този проект. В този бизнес, Тесла има опции да расте стократно. Това е примерно бизнеса на GE, Сименс, ....

    Отделно, слънчевите панели, Тесла има гигафабрика за слънчеви керемиди в Бъфало, Ню Йорк.

    И отделно, камионите, $100 милиарден бизнес на година само в САЩ. Това е примерно бизнеса на Къминс, ....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  31. 31 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Весело

    Глупости, Тесла да има проблеми...

    The Tenth Man
  32. 32 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    До коментар [#27] от "Gretel":Тесла не е в категорията на Тойота, предполагам може и никога да не бъде. В смисъл поне в следващите 5-10 години няма да произведе 10 000 000 автомобила на година. Виж, вероятно ще е от категорията на БМБ, милион- два милиона автомобила на година. Не вярвам Тесла да влезе и в пазара на субкомпактните автомобили, където маржините са изключително ниски и големите са се хванали за вратовете и се бият за всеки клиент.Тесла има и други опции да расте. В бизнеса на електрически батерийни централи Тесла е лидер, в следващите месеци приключва конкурса за най- голямата бетерийна ферма в света, 1 гигаватчас в Колорадо. Тесла вероятно ще спечели този проект. В този бизнес, Тесла има опции да расте стократно. Това е примерно бизнеса на GE, Сименс, ....Отделно, слънчевите панели, Тесла има гигафабрика за слънчеви керемиди в Бъфало, Ню Йорк.И отделно, камионите, $100 милиарден бизнес на година само в САЩ. Това е примерно бизнеса на Къминс, ....
    —цитат от коментар 30 на Realist


    Мъск сам е казвал че са преди всичко battery company, колите са един вид proof of concept. С батериите потенциала е гигантски, може да събори доста индустрии, няколко чаршафа и едно злобно джудже.

  33. 33 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Весело

    До коментар [#29] от "Realist":

    Когато цифрите в баланса са червени, и остават червени при ръст, знаеш ли какво си мислят професионалните инвеститори?

    "Какво да направим, за да не трябва да покриваме евентуални бъдещи загуби:)"

    The Tenth Man
  34. 34 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Весело

    До коментар [#30] от "Realist":

    Времето минава, Тесла почервенява, тра ла ла.

    Нещо новините за Тесла винаги са във бъдеще време, винаги ЩЕ бъде хубаво.

    В настоящето обаче Муск казва реално "Дайте ми още пари"...

    The Tenth Man
  35. 35 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Когато цифрите в баланса са червени, и остават червени при ръст, знаеш ли какво си мислят професионалните инвеститори?"Какво да направим, за да не трябва да покриваме евентуални бъдещи загуби:)"
    —цитат от коментар 33 на Адвокат на дявола


    Ами, гледам какво мислят за Амазон и Нетфликс. Нетфликс в момента струва колкото Дисни, колкото и невероятно да ви изглежда.

    Тесла е едина от най- шортваните компании на борсата и много инвеститори са си счупили зъбите с нея.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Времето минава, Тесла почервенява, тра ла ла.Нещо новините за Тесла винаги са във бъдеще време, винаги ЩЕ бъде хубаво.В настоящето обаче Муск казва реално "Дайте ми още пари"...
    —цитат от коментар 34 на Адвокат на дявола


    Кога Мъск ви е казал, "Дайте ми още пари"? Мъск каза, че Тесла няма да поиска допълнително финансиране тази и началото на следващата година.

    Аз бих ви казал, какво най- вероятно ще стане следващото тримесечие. Проблемите с Модел 3 ще са в огледалото за обратно виждане. Модел 3 ще носи поне 15-25% печалба, което в автомобилният свят е много, премиум класа. Ноември е показването на малкото SUV на Тесла, Модел Y, което ще събере достатъчно резервации поне колкото Модел 3.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#29] от "Realist":

    "Това са в общи линии, глупости! Тойота няма двоен растеж за година, но Тесла има. Не мислете, че Тесла не получава пари, дори напротив, миналото тримесечие Тесла имаше приходи над $3 милиарда. Въпросът е, че растежа трябва да се финансира с нещо и отнякъде."

    Както казах : "вяра, надежда и любов за бъдещето" ... и нежелание да видиш всичко, което не ти отърва.

    За добре форматирани минуси в операционните числа:
    https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/financials?p=TSLA

    А ако Илон е прогласувал вече че тоя сайт е фалшив, ето и СЕК файлинга:
    http://ir.tesla.com/secfiling.cfm?filingid=1564590-18-2956&cik=1318605 #TSLA-10K_20171231_HTM_ITEM_1A

    Само да предупредя, ако имате слабо сърце, не бройте нулите на загубите и тренда за последните години.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  38. 38 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Любопитно

    До коментар [#37] от "Gretel":

    Е, и? Ако толкова сте сигурна в залеза (банкрута) на Тесла, няма проблеми, щортвате я на борсата. Ще станете милионер!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  39. 39 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Във въпросната туитър дискусия Елън Мъск каза, че медиите са загубили доверието на народа преди Тръмп да се кандидатира за президент и да започне да ги кове. Което означава, че Тръмп е прав да ги разобличава. Означява също,че медиите са се изродили в пропагандни централи отдавна и журналистиката е мъртва отпреди Тръмп. И това е нормално,след като богатите евреи изкупиха всички медии, установиха пропаганден монопол и започнаха да контролират общественото мнение и институциите, нормално е тази история да завърши с една голяма лъжа. Хората вече се осведомяват и по други начини и медийната пропаганда спира да работи.

  40. 40 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Извън конкретиката на отделните теми между медиите и Мъск бих искал да попитам: Ако медиите имат свободата да кажат какво мислят за Мъск то Мъск няма ли свободата да каже какво мисли за медиите?
    —цитат от коментар 11 на Един препатил


    Брилянтно точен, както винаги!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  41. 41 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Все едно чета за клюките и лъжите на Дневник, писани с цел да се печели от трафик.

  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Любопитно

    До коментар [#39] от "gozambo":

    Мъск доколкото си спомян писа само за отделни журналисти, не за медиите като цяло. И това се преекпонира до такава степен както се преекпонира това, че Тесла някъде се била запалила след като се е блъснала във стълб със 140 километра в час. Или, че е станало катастрофа не по вина на невнимателен шофьор, а по вина на автопилота.

    Примерно, еиният от туитовете му беше заради разгневен журналист, който поискал информация за Фалкън 1 през 2008-ма, информация която е защитена от закона и Мъск ако я даде на журналиста американското правителство щеше да го съди. В смисъл, секретна информация за технологията на фалкън ракетите, която американското правителство смята, че като бъде разкрита ще застраши националната сигурност.

    На такива ограничения се подлагат всички други ракетбни оператори в САЩ- УЛА, Орбитъл и те са под този закон.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Друг голям проблем,където Мъск слага пръст в раната са парите на рекламодателите. В момента издания като Ню Йорк Таймс, Вашингтън пост и всички останали либерални медии лъжат рекламодателите. Тъй като парите от реклами зависят от броя читатели, медиите лъжат по следния начин-наемат фирми в Китай, които им осигуряват необходимия брой кликвания за прочетени уж статии и харесвания и така докарват бройката с измама. На Ню Йорк Таймс,например, три четвърти от читателите му са в Китай. Без тези лъжи медиите фалират, защото реалният брой читатели в Америка е пъти или десетки пъти по-малък. Мъск с новия сайт би прекратил тази измама и медиите ще фалират.

  44. 44 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    До коментар [#42] от "Realist":

    Забелязвам, че влагаш много страст в защитата на Тесла и Мъск. И си прав, но на този етап е безмислено. Мъск в момента е в ролята на всеки визионер изпреварил времето си. Съмнения, недоверие, все типични за тесногръдите хора чувства, с които Мъск трябва да се бори. Бъдещето му принадлежи, това поне е сигурно.

  45. 45 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Да се надяваме, че Мъск ще разработи този сайт за да може народите също да се произнасят за медиите и да им лъснат голите задници. Аз лично смятам,че за това начинание ще има рамо от Тръмп. Еврейският олигархичен глобалистки и либерален пропаганден монопол трябва да бъде разбит и да се възстанови свободната журталистика.

  46. 46 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#38] от "Realist":

    "Е, и? Ако толкова сте сигурна в залеза (банкрута) на Тесла, няма проблеми, щортвате я на борсата. Ще станете милионер!"


    Разбира се, че не съм сигурна, не знам дали ще залеза или не. И нямам стомах за къси позиции. Аз просто изразих неразбирането си защо някой хора ще си слагат парите в тесла когато при много пъти по-висок risk-adjusted return има толкова алтернативи.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  47. 47 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    "Elon Musk @elonmusk

    Going to create a site where the public can rate the core truth of any article..."

    Това му е оригиналния туит, доколкото разбирам

    Вах! Демократизация на "основната истина". Всеки ще може да гласува колко истина има в статии за Квантова механика, Метафизика, Будизъм, Невропластичност и прочие. И ако Муамет не получи достатъчно плюсчета ще имат посещение с калашници.

    Истина до посикване. Да се надяваме, за благото на хората инвестирали в него, че дугите му идеи са по-читави

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  48. 48 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#15] от "tacheaux":

    Не е съвсем така. В момента медиите не са това, което беха преди 10 години. Все по-малко хора ги гледат, а съвсем малко им обръщат внимание (примерно СНН-Америка има под 800 хил аудитория, от 340 мил). Това и позволява на Тръмп и компания да удрят по медиите. А хората все повече го подкрепят (независимо от това как изглежда по вестникарските писания, рейтинга и най-вече одобрението на работата му се вдигат).

    Същото е с Тесла. Колата с едни от най-добрите отзиви от реални клиенти. Но това не се нрави на вечно правите специалисти.

    П.С. ИМХО - Много по-голям проблем е безконтролната власт на Фейсбуук и Гуугъл (Ю-туб) ъф дъ уърлд. Те изграждат стройна система за демотиране и ограничаване на финансовите приходи на създатели с менение различно от тяхното.

  49. 49 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#46] от "Gretel":

    Като не ви е комфортно да инвестирате в Тесла, инвестирате някъде другаде.

    Не смятам, че Тесла ще фалира или изчезне. Тесла в момента е компания с 40 000 човека персонал. Това е голяма компания за който и пазар да гледате- американският, германският, китайският, .... И има потенциала да расте с много. И ако видите, откъде тръгна от 2003-та до сега ще се замаете. В Америка от 100 години не бе създавана нова автомобила компания.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  50. 50 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#34] от "Адвокат на дявола":

    В какъв смисъл в бъдеще са новините?

    Няма кола, няма завод за батерии, няма доминиране на луксозния сегмент, няма продажби, няма пре-доволни клиенти?

    Всяка компания има 'роудмап'. Особенно технологичните са известни с подобно поведение. То и за това инжинера от СпейсХ се оплаква, това е горе-долу съдбата на всеки инжинер - натискат те да направиш невъзможното, когато доставиш половина от невъзможното (което си е цело чудо обикновенно и ти е струвало не малко бели косми), требва да се извиняваш.

  51. 51 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Да беше някой сериозен вестник (те, комай, не останаха), бих се замислил и щях да се позаинресесувам малко повече по въпроса.
    А то Ню Йорк Таймс ...

    Аз не зареждам в Лукойл.
  52. 52 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#50] от "Николай С":

    "Всяка компания има 'роудмап'"

    Да де, на Тесла роудмапа е известен с неизпълнени срокове, наспазани ангажименти и напълно в съответствие с мапа прибрани пари.

    The Tenth Man
  53. 53 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Любопитно

    До коментар [#35] от "Realist":

    За Тесла ли си говорим или по-принцип?

    Че по-принцип има много, много, много повече примери в обратната посока и колко,,,2 в Тесла дирекцията (като и двата дадени не са точно това което Тесла прави).

    The Tenth Man
  54. 54 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#36] от "Realist":

    Да де , ЩЕ...

    Като погледнем в огледалот ои видим проблемите ще се съглася, до тогава имам основание да съм скептична.

    The Tenth Man
  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  56. 56 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    За Тесла ли си говорим или по-принцип?Че по-принцип има много, много, много повече примери в обратната посока и колко,,,2 в Тесла дирекцията (като и двата дадени не са точно това което Тесла прави).
    —цитат от коментар 53 на Адвокат на дявола


    Ами, то в случая, не може да си говориш за Тесла и да не говориш по принцип. Опитах се да ви обясня, че Тесла не е единственият случай. Дадох ви примери!

    Ако ми бяхте казали преди 5 години, че Нетфликс., от една евтина платформа за разпространение на филми ще стигне пазарната капитализация на Дисни със всичките си канали, филмови студия и тематични паркове по целият свят мислите ли, че щях да ви повярвам. Ии пък, Амазон, една интернет книжарница за евтини книги.

    Да ви дам и друг пример, за Давид и Голиат!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/34556-indiia-iska-zavod-na-tesla/
    И Индия иска да произвежда"Тесла".Скоро ще започне производство и в Китай.Само тия два пазара са достатъчни да дръпне компанията.

  58. 58 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Любопитно

    До коментар [#56] от "Realist":

    " В Америка от 100 години не бе създавана нова автомобила компания."

    "Ако ми бяхте казали преди 5 години, че Нетфликс., от една евтина платформа за разпространение на филми ще стигне пазарната капитализация на Дисни със всичките си канали, филмови студия и тематични паркове по целият свят мислите ли, че щях да ви повярвам. Ии пък, Амазон, една интернет книжарница за евтини книги. "

    Това не ви ли кара малко да се замислите?

    Тоест Мъск има 100% успешност, първия който от 100 г. създав автомобилна компания и гигантски успех, а при другите има по един успял от хиляди опитали, не е ли интересно?

    The Tenth Man
  59. 59 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Тоест Мъск има 100% успешност, първия който от 100 г. създав автомобилна компания и гигантски успех, а при другите има по един успял от хиляди опитали, не е ли интересно?
    —цитат от коментар 58 на Адвокат на дявола


    Ами, Не е ли?

    Тесла не е традиционна автомобилна компания. Тесла е компания с гените на Силициевата долина. Тесла е компания, която всички други автомобилни копании изучават и се опитват да копират успеха.

    Тесла промени автомобилният бизнес, както Спейс Екс промени бизнеса с ракетите.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  60. 60 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    "По същото време "Гардиън" съобщи, че работник гей съди фирмата, защото е бил тормозен от прекия си ръководител, наказан, че се е оплакал на отдел "Човешки ресурси", и накрая е бил уволнен. "Тесла" отвърна с обвинения, че "Гардиън", срещу чиято корпорация също е имало такива обвинения, представя нещата некоректно, за да генерира трафик."

    Ето я хибридката! Един от служителите в Тесла не харесва педерасти и от това следва, че Мъск е мошеник, а компанията Тесла е пред фалит.
    И Дневник направиха успешен завой към Москва.
    Дневник, дайте някоя статийка във възхвала на лади, москвичи, волги, газки, зилове. Може и на Путин, който ги сглобява "перфектни".

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  61. 61 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    "През 2016 г. мъж загина в инцидент с модел S, управляван от автопилот. Тогава Мъск обвини репортерите, че отразяват този тип катастрофи много повече, макар че 1.2 млн. души умират всяка година в инциденти, причинени от човешка ръка."

    Абсолютно точно.

  62. 62 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Наглостта на въпросните медии е пословична. Преди време от Ню Йорк Таймс отидоха при един консервативен водещ на предаване по ютуб канала да му предлагат те да му показват как да си води предаванет. Преди това бяха опитали с лъжи и манипулации да го дискредитират, но не успяха. Та този консервативен водещ реагира по следния начин- " Вие да ми казвате как да си водя предаването?! Вие имате два милиона последователи, аз имам четиридесет милиона последователи и вие идвате да давате съвети на мен...!" Аудиторията на този водещ са тинейджъри.

  63. 63 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    5000 бройки на седмица са голяма цифра.
    —цитат от коментар 21 на Realist


    Цифрите са 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9. Няма голяма и малка цифра. Големи и малки са числата. Учи се в първи клас.

  64. 64 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2640 Неутрално

    Китай е най- бързо растящият пазар за Тесла.Това, като продължение на предишният коментар, лошите новини за Тесла се изчерпаха, идва реда на добрите.
    —цитат от коментар 10 на Realist


    Много се забавлявам като чета предвижданията за Тесла. Нещо като предвижданията за избухването на Йелоустоун и погребването в прах и дим на омразната Америка. Не е лошо, обаче да се напомни, че докато Западът се забавлява, единственото, което правят нашенските гробокопачи на лошите (х)американци е да изчукват надгобни плочи. Всъщност, всичко в автомобилна индустрия е отдавна анонсирано, а соц.носталгиците само подсмърчат на опашката. Интересното е как най-много мълнии се хвърлят именно към най-инициативните и визионерите на Запад. Ама какво да приказваме, комунистическата утопия на умниците изтрещя безвъзвратно и победата на пролетариата над капиталистическите вампири се отложи за следващото хилядолетие. Иначе хората си карат Теслите, Волтовете, Хибридите и пр. творения на упадачния Запад и хич не им пука, че някъде все още тъгуват за лади и москвичи.

  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/34556-indiia-iska-zavod-na-tesla/ И Индия иска да произвежда"Тесла".Скоро ще започне производство и в Китай.Само тия два пазара са достатъчни да дръпне компанията.
    —цитат от коментар 57 на musashii


    https://www.thestreet.com/investing/chinese-government-on-tesla-new-gigafactory-14610004

    Over the weekend, China's Ministry of Commerce confirmed that Tesla will build a wholly owned factory in Shanghai, according to reports from Chinese website Xuehua. The news comes on the heels of speculation that a holding company recently registered in Shanghai could be the legal vehicle for a new Gigafactory build.

    The ministry said it has been informed that Tesla is negotiating directly with Shanghai's municipal government on the details of the new facility.

    It's been a very active month for Tesla's China operations: The company has already reportedly begun hiring for the Gigafactory, and China officially made good on its pledge to reduce tariffs on car imports starting July 1.

    That tariff cut translates into a $14,000 discount on Tesla's priciest models.

    Just as critically, China also announced that it would allow foreign firms to build car factories without Chinese joint-venture partners for the first time. That policy shift is a major step for tech-first firms like Tesla concerned about the security of their intellectual property in factories that they don't have complete control over.
    .............................................

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#61] от "galapagas":

    ""През 2016 г. мъж загина в инцидент с модел S, управляван от автопилот. Тогава Мъск обвини репортерите, че отразяват този тип катастрофи много повече, макар че 1.2 млн. души умират всяка година в инциденти, причинени от човешка ръка."

    Абсолютно точно.

    "Точно" не означава "правилно." Не смятате ли че трябва да се дели, както на броя човешки шофьори, така и на автоматичните? За да има някакъв смисъл

    Но пък като гледам долната снимка, е ясно що не му харесва отразяването и журналистите.
    http://www.latimes.com/business/hiltzik/la-fi-hiltzik-self-drive-20180403-story.html

    И той като всяка звезда се радва на вниманието само докато му отърва.

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  67. 67 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    До коментар [#65] от "Realist":
    Тази либералност на Китай по отношение на чуждите автомобилни фирми най-вече се дължи на политиката на Тръмп.Комунистите никога няма да изпуснат контрола ако не са принудени.

  68. 68 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Весело

    До коментар [#59] от "Realist":

    "Тесла е компания, която всички други автомобилни копании изучават и се опитват да копират успеха. "

    Ето с това вече ме развеселихте.

    Очевадно сте фен на Тесла и Мъск, а ние очевадно се съмняваме.

    След няколко години ще броим пилците:)

    The Tenth Man
  69. 69 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 2003 Неутрално

    КОмпаниите на тоз от снимакта са като наш Пеевски-все около държавната хранилка! От там са му почти всичките приходи!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  70. 70 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    [quote#63:"galapagas"][/quote] "Цифрите са 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9. Няма голяма и малка цифра. Големи и малки са числата. Учи се в първи клас."

    А толкова е просто! Цифрите са буквите, а числата са думите - с цифри се изписват числата. Повечето българи не знаят, че цифра и число са различни неща!
    Ооооо, европейска Българийо, поради что се срамиш да се наречеш проста, като знаеш, че си такава?!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  71. 71 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#15] от "tacheaux":

    Ама много глупости си написал, много! Да ти припомням ли, че даже папата призна, че българия няма нищо общо с атентата срещу папата. Взел си да даваш за пример някой, който клепал родината без понятие да има. Айде стига.

    А че компаниите на Мъск са следващия "Енрон" е ясно. Но ефекта от техния фалит ще е по-малък към никакъв. Не е като Енрон, да превърнеш Сан Франциско в дискотека.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  72. 72 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Тесла е компания, която всички други автомобилни копании изучават и се опитват да копират успеха. "Ето с това вече ме развеселихте.Очевадно сте фен на Тесла и Мъск, а ние очевадно се съмняваме.След няколко години ще броим пилците:)
    —цитат от коментар 68 на Адвокат на дявола


    Ами, четете:

    General Motors takes a look under Tesla's hood

    https://www.reuters.com/article/us-autos-tesla-gm-idUSBRE99113R20131002?feedType=RSS&feedName=businessNews

    How Mercedes got caught trashing a rental Tesla Model X

    https://qz.com/1146259/mercedes-got-caught-trashing-a-rental-tesla-model-x/

    Tesla Model 3 spotted being tested on Ford’s campus

    https://electrek.co/2018/03/21/tesla-model-3-spotted-tested-ford-campus/

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 73 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 790 Неутрално

    А то и като видиш рекламите ... щяла Теслата да ускорява до 100 за малко над 2 сек. И след това на контакта за зареждане. Щяла да развива 400 км/ч и да изминава 1000 км с ено зареждане - басни за наивници. Може да измине 1000 км с едно зареждане, ама ако я тикаш 500-600 км. А с 400 км в час едва ли можеш да я караш повече от няколко минути. Лъже тоя Мъск, та се къса ... айде, плащайте предварително ... мухахаха

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    До коментар [#68] от "Адвокат на дявола":

    Иначе, фен съм на новото и иновациите, и свалям шапка на Мъск за това което направи за електрическите автомобили, ракетите, зарядните станции, изкуственият интелект, технологията и всичко това, което ще промени живота ни в следващите няколко десетилетия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 2003 Неутрално

    и медиите са толкова "свободни" от неколкцина собственици на планетата, че не може да бъде повече! Мъск получил премия от 70 млрс $ от своите акционери. Въпреки, че компанията му се препитава основно от федерални поръчки! Но държавата САЩ си е частна държава на Ротшилд, Рокфелер, тяхна частна собственост е и печатницата за пари. В САЩ богатите плащат данъците, да си ги харчат със здраве за каквото си искат. Същото важи и за частните инвеститори в начинанията на Мъск! АКо го оценяват на 70 млрд, да му ги дават! Само дето, цялата работа прилича на борсов балон.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#10] от "Realist":

    То и Енрон имаха страшни проекти в чужбина ...

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  78. 78 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Весело

    До коментар [#72] от "Realist":

    Вие не сте работили в сертифицирана фирма явно?

    Та всяка такава фирма съгласно сертификата наред със собствените си изделия изследва и конкурентните, задължена е.

    Ако са ви попадали презентаци, на които фирма Х сравнява показателите на своя продукт с продуктите на конкурентите, от къде смятате, че са взели данните на конкурентите?

    Както пиша, пилците след няколко години, дотогава нито ние нито вие сте прави или грешни:)

    ПП Даже диларите на марките задължително дават на продавачите си да карат автомобили на конкърентите си. като отидеш в предствителството и консултанта трябва да те убеди да купиш колата нали трябва да знае какво предлага конкуренцията.

    The Tenth Man
  79. 79 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9002 Неутрално

    Не знае с кого се е захванал.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2005 Весело

    Тесла е едина от най- шортваните компании на борсата и много инвеститори са си счупили зъбите с нея.
    —цитат от коментар 35 на Realist


    Виж това е май вярно.

  82. 82 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1164 Весело

    Защо статията няма автор?
    —цитат от коментар 2 на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT


    Никой не иска да се изправи срещу кредиторите на 200 милиарда дълг.

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 85 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    Медиите много обичат да се изявяват като последна инстанция на истината. Ама свърши тая. :)

    Затова и доверието в тях е на рекордно ниско равнище - под 40% за САЩ. Преди 20 год. ББС са имали над 80% доверие, сега са новинарските им емисии си на 40% доверие. :)

  86. 86 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    А то и като видиш рекламите ... щяла Теслата да ускорява до 100 за малко над 2 сек. И след това на контакта за зареждане. Щяла да развива 400 км/ч и да изминава 1000 км с ено зареждане - басни за наивници. Може да измине 1000 км с едно зареждане, ама ако я тикаш 500-600 км. А с 400 км в час едва ли можеш да я караш повече от няколко минути. Лъже тоя Мъск, та се къса ... айде, плащайте предварително ... мухахаха
    —цитат от коментар 73 на kihano


    Когато отричаш нещо, следва да се аргументираш, а ти само плямраш! При това става дума за числа, при които лесно се отговаря с "да" и "не". Запиши си тест драйв и провери. След него можеш да коментираш. До тогава, бъди така добър, само да четеш по темата и да не досаждаш с душевните си изблици и глупости. Каруцарите не сте потенциални клиенти на Тесла и можеш спокойно да я игнорираш за по-здравословен живот.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2005 Весело

    Ама добре го е казал Мъск за медиите, даже и да не го е казал.

  89. 89 Профил на netolerast
    netolerast
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Дневник пак е барабар Петко с мъжете. Като самоуважаващ се грантово подкрепян копи пейст на Ню Йорк Таймс и Вашингтон Поуст и той се обиди :)... или може би грантодаващият се е обидил и е спуснал директива отгоре да се плюе.

  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Та всяка такава фирма съгласно сертификата наред със собствените си изделия изследва и конкурентните, задължена е.Ако са ви попадали презентаци, на които фирма Х сравнява показателите на своя продукт с продуктите на конкурентите, от къде смятате, че са взели данните на конкурентите?
    —цитат от коментар 78 на Адвокат на дявола


    Не само изделията, но и начуина на работата, технологията. В този свят на трудно поврътливи над 100 годишни динозаври, и малки, активни и гладни старт- ъпи няма място за грешки. Амазон уби Sears, компания със 121 годишна история:

    “History is littered with companies that knew what was coming and couldn’t do anything about it,” Girsky, 51, said in an interview in New York last week. “We can ignore it and cover it up, or we can figure out what we’re going to do about it.”

    Girsky, who like Akerson was an outsider with Wall Street experience, is intrigued by Tesla’s potential to disrupt the auto industry’s time-honored business practices.

    In unusually frank praise for a competitor, Girsky said Tesla was “revolutionizing the business model ... not just how you put an EV (electric vehicle) together (but) how you go to market with something like this.”

    GM is not likely to copy Tesla’s innovative retail system, which relies more on shopping malls and social media than on traditional dealerships that are protected by state franchise laws.

    And it’s too soon to say what other Tesla tactics the GM team will emulate. So far, GM has focused on such technical aspects as Tesla’s low-cost battery pack, the exceptional 200-mile-plus range of the Model S, and the company’s out-of-the-box plan to provide free electricity to owners at an extensive network of EV charging stations.
    ....................................

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#7] от "Realist":

    Хаха много добър виц... Айде бързо купувай акции преди да са ударили 1000 долара.

  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Тази либералност на Китай по отношение на чуждите автомобилни фирми най-вече се дължи на политиката на Тръмп.Комунистите никога няма да изпуснат контрола ако не са принудени.
    —цитат от коментар 67 на musashii


    Макар и да не съм привърженик на на начина по който Тръмп действа, в този случай си прав. Тесла нямаше да инвестира в Китай, ако Китай не бяха променили изискването за джоинт венчъри на световните автомобилни компании с местни китайски, най- вече държавни фирми.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#33] от "Адвокат на дявола":

    Кой си с счупил зъбите бе? Я сравни Тесла с индекса и ще видиш, че от шортване на Тесла се правят супер парички. Ти май нямаш никаква идея как се шортва дадена компания. Ще ти подскажа лонг си в к декса и шорт в компанията и печелиш от разликата, а тя при тресла е голяма.

  94. 94 Профил на Anfil
    Anfil
    Рейтинг: 603 Неутрално

    "Самодоволното лицемерие на големите медийни компании, които твърдят, че казват истината, но публикуват точно толкова, колкото да захаросат лъжата, е причината обществото да не ги уважава." - Какво грешно има в тези думи??? Много точно казано!!! Важи за всички медийни компании - и Икономедия не прави изключение ;)

  95. 95 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3047 Весело

    Хаха много добър виц... Айде бързо купувай акции преди да са ударили 1000 долара.
    —цитат от коментар 91 на bwy56537275


    Не е виц, а истината, и го видях с очите си. Чисто нова поточна линия, която Тесла изгради до другите 2 съществуващи в момента за седмица в Гигафабриката в Рино. Цялото оборудване пристигна с 6 полета на товарни самолети.

    Ако старите автомобилни компании направят нещо подобно, те ще го проектират поне година, след това ще поръчват оборудването, след това ще го пренасят на кораби и на железопътен транспорт. Не и Тесла! Това да ви покаже, колко Тесла се различава от старите автомобилни компании.

    https://www.reuters.com/article/us-tesla-gigafactory-production-exclusiv/exclusive-tesla-flies-in-new-battery-production-line-for-gigafactory-idUSKCN1IQ2RN

    FRANKFURT/SAN FRANCISCO (Reuters) - Tesla Inc has flown six planes full of robots and equipment from Europe to California in an unusual, high-stakes effort to speed up battery production for its Model 3 electric sedan, people familiar with the matter told Reuters this week.

    Transporting equipment for a production line by air is costly and hardly ever done in the automotive industry, and the move underscores Tesla Chief Executive Elon Musk’s urgency to get a grip on manufacturing problems that have hobbled the launch of the high-volume Model 3 and pushed Tesla’s finances deep into the red.

    “As usual with Tesla, everything is being done in a massive hurry and money seems to be no obstacle,” said one of the two sources.
    ......................................

    Tesla on Friday declined to comment on whether it has shipped in any new production equipment from Europe.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 96 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Любопитно

    До коментар [#93] от "bwy56537275":

    Сигурен ли сте, че този коментар е към мен?
    Според мен отговаряте към грешен адресат.

    The Tenth Man
  97. 97 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 454 Разстроено

    До коментар [#96] от "Адвокат на дявола":

    Към Реалиста е, сори.

  98. 98 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Весело

    До коментар [#90] от "Realist":

    Добре, добре, благодаря ви, късно е вече да се разсмиваме толкова много.

    Занимавайте се там, с каквото се занимавате, а за Тесла сте прав, невероятни, иновативни, извънземни, даже от друг космос са.

    Преведето го на английски и го дайте като аргумент в някой друг форум.

    Кажете - "даже институциите на Католическата църква не намират нищо което да подложат на съмнение в Тесла:)"

    The Tenth Man
  99. 99 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 873 Весело

    До коментар [#95] от "Realist":

    Ти си бил страшно забавен, взема да те следвам.

    Правилно ли разбирам, я да видим?

    Понеже Тесла да го кажем "меко" не могат от "революциониране" нормална организция да направят и изостават със всичките си срокове, са похарчили повече пари за транспорт, защото бързат ти това го даваш като пример за иновативност?

    Сега Тесла са ясни, по-добре да използват скъпи самолети и извънредно заплащане отколкото да изостават с доставките , но ти, твоето оправдание какво е?

    Да ти кажа ли едни други подобни на Тесла в случая иноватори - пицариите за разнос.

    Та те казват, ако пицата ви е студена, няма да ви я таксуваме, РЕВОЛЮЦИОННО.
    Всъщнот казват:
    - ако сме достатъчно смотани и не можем да ви доставим пицата навреме , няма да ви вземем пари

    Наистина ли ти е толкова възможността за логични връзки?
    Много ясно, че Тесла ще иска да монтира за възможно най-кратък срок, като е с месеци назад в графиците си..., пък онези "осмяните от теб мастодонти", са професионалисти и планират коректно и държат разходите да са минимални, та затова не ползват самолети... оскъпяват, и извънредния инженеринг е скъп...

    НО давай, Тесла са революционни:)

    Ох, не мога, ще се напишкам вече с теб:)

    The Tenth Man
  100. 100 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    До коментар [#93] от "bwy56537275":

    ами аз следя шорт позициите при Тесла, от когато курсът на акцията беше $40.
    Тогава 75% от всички акции бяха шорт.
    Демек дават ти ги под наем, ти ги продаваш, касираш кинтите и имаш там хикс акции минус в портфейла.
    Ако курсъг падпе на нула, тогава киптите остават при теб.
    Ако се качат нагоре ставаш скузнът шорселър - демек дори и да го даваш смелчак и да търпиш загуби, брокерът ще ти затвори позцията купувайки от пазара хикс акции * $100, *$200 , *$300 защото просто няма да имаш гаранции.
    Загубите се неограничени.
    Най-известният скуизнът Тесла шортселър е Джим Чанос, който откакто е отворил голяма шортпозиция, курсът се е утроил... демек в момента яде як кур, защото трябва постоянно да залага свежи капитали като гаранция, както и да плаща наем за акциите, които е шортнал.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK